ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نتیجه سنجش اول ابتدایی 1403 + {مشاهده نتایج از سامانه}| ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۲۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲
نتیجه سنجش اول ابتدایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نتیجه سنجش اول ابتدایی زمان و نحوه مشاهده مشخص شده است. اولیای گرامی که فرزند آن ها در شرف ورود به دوره پیش دبستانی یا دبستان بوده و در پایگاه های سنجش سلامت مراحل مربوطه را طی نموده اند، بایستی برای اطلاع از جواب سنجش کلاس اول یا پیش دبستانی  مراجعه فرمایند. گفتنی است که در مراحل بعدی جهت ثبت نام در مدارس یا مراکز آموزشی متاثر از نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان در بدو ورود به دبستان خواهد بود و ارائه آن الزامی می باشد.

وزارت آموزش پرورش ایران برای بررسی سلامت جسمانی کلیه دانش آموزان، طرح سنجش سلامت را اجرا می‌کند، هر ساله این طرح به صورت همزمان با شروع مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی شروع می‌شود. کلیه والدین دانش آموزان در این مقطع برای انجام فرآیند پیش ثبت نام در طرح سنجش سلامت به مدارس محل تحصیل فرزندان خود مراجعه کرده و برای دریافت نوبت اقدام می‌کنند

در این مقاله به طور کامل خواهیم دید که روش دریافت نتیجه سنجش اول ابتدایی به چه نحوی است و بعد از آن چه اقداماتی را باید انجام داد. همچنین، اولیای گرامی می توانند در صورت بروز هر گونه مشکل یا ابهامی در این حوزه با کارشناسان ایران تحصیل  با شماره 9099075307 تماس گرفته و راهنمایی های لازم را در این زمینه کسب نمایند. 

بنر کال تو اکشن

چرا نتیجه سنجش اول ابتدایی مهم است؟

ورود به مدرسه و دنیای آموزش یکی از مهم ترین و بزرگترین مراحل زندگی هر فردی به شمار می رود. اما حقیقتی که در این باره وجود دارد، آن است که همه کودکان را نمی توان در یک سطح قرار دارد و امکان دارد که یک کودک از یک سری مشکلات جسمی، روحی یا ذهنی برخوردار باشد که نه تنها یادگیری او را تحت تاثیر قرار دهد، بلکه در نحوه آموزش نیز اثر گذار باشد.

به همین جهت، طرحی تحت عنوان سنجش سلامت پیش از ورود پیش دبستانی از کودکان گرفته می شود تا آن ها را از چند جهت مورد بررسی قرار دهد. پس از آنکه نتایج سنجش بدو ورود به دبستان مشخص شد، در صورتی که کودک دارای نارسایی های جسمی باشد، به والدین گزارش داده می شود تا بدین طرح پیشرفت آن جلوگیری و برای درمانش به موقع اقدام نمایند.

همچنین، از نظر ذهنی و میزان توانایی یادگیری نیز دانش آموزان شناسایی خواهند شد. از این رو به خوبی می توان متوجه شد که اطلاع از جواب سنجش کلاس اول تا چه حد اهمیت داشته و چه نقش بسزایی در جلوگیری از آسیب های احتمالی در آینده خواهد داشت. به همین سبب این مورد در نمونه فرم ثبت نام پایه اول ابتدایی درج می گردد.

 

🔔 اطلاعیه 🔔

هدف از اجرای طرح سنجش نوآموزان، شناخت ویژگی های مخاطبین و تهیه محتوای آموزشی متناسب با ذائقه آنها است. 

نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان

 

زمان نتیجه سنجش اول ابتدایی 1403

سنجش ابتدایی به عنوان یک فیلتر بوده که هر ساله به ارزیابی و سلامت جسمی و ذهن دانش آموزان می پردازد. سنجش ابتدایی در سامانه my.medu.ir می باشد و زمان نتیجه سنجش اول ابتدایی به صورت مجزا از پیش دبستانی بوده و به شرح زیر می باشد:

 

💢 اعلام نتیجه سنجش اول ابتدایی 1403-1404

همتن طور که می دانید تمامی دانش آموزان ابتدایی باید برای طرح سنجش سلامت ثبت نام کرده و پس از دریافت نمره قبولی، آن را ضمیمه پرونده ثبت نام و تحصیلی خود نمایند. هر ساله این سنجش در تابستان برگزار گردیده و نتیجه آن تا یک هفته بعد در دسترس قرار می گیرد. اگر دانش آموزی در آزمون سنجش سلامت موفق به قبولی نمی شدند می توانستند در حدود 4 ماه در حدود اوایل زمستان بعد مجدد آزمون داده و قبول شوند. امسال هنوز زمان دقیق مشخص نشده است و با توجه به شرایط سال های گذشته، احتمال می رود امسال نیز در همین محدود زمان باشد.

همچنین هزینه شرکت در این آزمون در سال جاری مبلغ 60 هزار تومان بوده که باید رد زمان ثبت نام پرداخت گردد. البته این هزینه در مناطق محروم دریافت نمی شود و دانش آموزان می توانند به صورت رایگان شرکت نمایند.

توجه فرمایید نتایج سنجش بدو ورود به دبستان از طریق سامانه ثبت‌نام و نوبت‌گیری طرح سنجش سلامت و والدین بایستی برای آگاهی از آن با سایت مذکور مراجعه نمایند.

 

سایت نتیجه سنجش اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

هماطور که می دانید پیشرفت تکنولوژی باعث شده است که تقریبا تمامی سازمان ها دارای سایت بوده و خدمات خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند. سازمان آموزش رورش نیز ا ز این موضوع پیروی کرده و برای تسهیل در آزمون سلاکن خود سامانه ای راه اندازی کرده که می توان در آزمون ثبت نام کرده و نتایج را مشاهده نمود. برای ثبت نام و اعلام نتایج باید به سامانه  my.medu.ir مراجعه کرده و از خدمات آن بهره مند گردد.

در سال های گذشته والدیت برای ثبت نام سنجش اول ابتدایی به سامانه h1.iehs.ir مراجعه می کردند ولی در سال جدید والدین باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کرده و نوبت بگیرند.

توجه نمایید اگر فرزند شما در آزمون موفق به قبولی نشد می توان مجدد در سامانه نوبت گرفته و در آزمون سنجش سلامت شرکت نماید.

کال تو اکشن تماس

📌 اگر می خواهید بدانید که نمره سنجش اول ابتدایی چند باشد؟ وارد لینک شوید.

 

نحوه اعلام نتیجه سنجش اول ابتدایی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۳

نحوه اعلام نتیجه سنجش اول ابتدایی

همانطور که بیان شد در سال جاری تغییراتی در سامانه رخ داده و افراد برای ثبت نام فرزندان خود باید وارد سامانه  my.medu.ir شده و در آزمون سنجش ثبت نام نمایند. اگر قصد مشاهده نتیجه سنجش اول ابتدایی را دارید تا انتهای مقاله همراه ما باشید:

برای مشاهده نتیجه سنجش اول ابتدایی ابتدا وارد سامانه my.medu.ir شوید. سپس باید نقش خود را به عنوان والدین انتخاب کرده و سپس بر روی گزینه ” ورود از درگاه دولت” کلیک نمایید.

 

ورود از درگاه دولت

 

 

سپس باید شماره همراه خود را وارد نمایید تا پیامکی حاوی رمز یک بار مصرف برای شما ارسال شود. سپس باید رمز را وارد کرده و وارد پنل خود شوید.

 

ورود به پنل سنجش

 

پس از ورود به ناحیه کاربری باید بر روی گزینه سنجش کلیک کرده و نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان خود را مشاهده نمایید. همچنین اگر برای ورود و ثبت نام نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

 

 

🔔 اطلاعیه 🔔

در بازه زمانی تعیین شده مدیران مدارس باید به پایگاه اینترنتی سنجش سلامت دانش آموزان به نشانی my.medu.ir مراجعه کنند و تمامی نوآموزان را ثبت نام کنند.

 

 

در سنجش بدو ورود به دبستان چه سوالاتی پرسیده می شود؟

برای والدینی که می خواهند نتیجه سنجش فرزند آن ها رضایت بخش باشد، بسیار مهم است که بدانند سوالات سنجش اول ابتدایی شامل چه چیزهایی می شود. با توجه به هدف اصلی این طرح، ممکن است طیف مختلفی از سوالات پرسیده شود و نمی توان آن را به چند مورد خاص محدود کرد. اما در مجموع یک سری سوالات رایج که نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان بر اساس آن ها می باشد، به شرح زیر خواهند بود.

 

🔷از دانش آموز خواسته می شود تا نام، نام خانوادگی، نام پدر و مادر، سن و گاهی آدرس منزل خود را بگوید

🔷از عدد 1 تا 10 شمرده شود

🔷شمارش مفهومی از طریق عکس

🔷پیدا کردن شباهت ها یا تفاوت های یک تصویر

🔷نسبت های فامیلی

🔷خواندن یک شعر یا گفتن یک داستان

🔷سنجش مهارت های حرکتی

🔷سنجش مهارت های خودیاری ( مانند پوشیدن کفش یا درآموردن لباس)

🔷رنگ آمیزی یا نقاشی

🔷سنجش اطلاعات عمومی

🔷دسته بندی کردن در یک تصویر یا اشیاء

🔷مهارت در حل مسئله

🔷مشخص کردن سمت راست و چپ

🔷نامیدن رنگ ها و یا اشیاء

🔷نحوه استفاده از وسایل

🔷میزان حافظه

🔷سنجش اشکال هندسی از روی اشیاء یا تصاویر مختلف

 

 

پس از دریافت جواب سنجش کلاس اول چه باید کرد؟

بسته به اینکه جواب سنجش کلاس اول چه باشد، والدین باید مراحل بعدی آن را طی نمایند. در این مرحله دو نتیجه اعم از قبول شدن یا قبول نشدن در سنجش کلاس اول محتمل است.

اگر در نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان مشخص شود که نوآموز یا کودک از مشکل خاصی برخوردار نیست، بایستی به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه غربالگری های اولیه را انجام دهند. سپس با تکمیل با کارت واکسیناسیون و انجام معاینات پزشکی، نوبت به مراجعه به دبستان می رسد. توجه داشته باشید که همراه داشتن کارت واکسیناسیون و برگه معاینات پزشکی الزامی است.

اما چنانچه مشخص شود که دانش آموز از هر حیث دچار مشکل می باشد، به مراکز تخصصی سنجش بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی و هوش معرفی خواهد شد. بعد از این مرحله بایستی به پایگاه اولیه مراجعه گردد و نتیجه ارزیابی تخصصی به اطلاع پایگاه جهت ثبت در سامانه سنجش برسد.

در نهایت، لازم است که دبستان محل ثبت نام اولیه یا در صورت لزوم به اداراه آموزش و پرورش استثنایی استان راجعه شود.

 

 

📌 جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سن ثبت‌ نام در کلاس اول ابتدایی وارد شوید.

جواب سنجش کلاس اول

 

اهداف اصلی اعلام نتایج سنجش اول ابتدایی و نوآموزان

مزیت اجرای طرح جواب سنجش کلاس اول در چند بعد فردی، اجتماعی و حتی اقتصادی دیده می شود. چرا که اگر بدون توجه به نتیجه سنجش اول ابتدایی ، کودک راهی مدرسه شود، نه تنها امکان دارد که خود در یادگیری با موانعی مواجه شود، بلکه سرمایه های انسانی و معنوی نیز به هدر خواهند رفت. اگر بخواهیم فواید و اهداف اصلی اطلاع از نتایج سنجش بدو ورود به دبستان  را شرح دهیم، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

🔷 در صورت تشخیص هر گونه بیماری یا مشکل جسمی، از پیشرفت آن پیشگیری خواهد شد و در صورت لزوم مراحل درمانی بموقع طی خواهد گردید.

🔷تصمیم گیری برای تعیین نوع آموزش به منظور جلوگیری از افت آموزشی و بالا بردن کیفیت یادگیری

🔷ارزیابی میزان پیشرفت و شیوع اختلالات روحی و جسمی در کودکان مبتلا

🔷ارائه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای همه نوآموزان و امکان دسترسی به اطلاعات آموزشی، بهداشتی و خانوادگی به منظور بالا بردن هر چه بیشتر کیفیت برنامه ریزی های آموزشی و بهداشتی

🔷آشنایی والدین با توصیه های بهداشتی و نحوه مواجهه با نارسایی های احتمالی فرزندان

🔷مورد ارزیابی قرار دادن متغیرها و ایجاد بسترهای لازم جهت تحقیق و پژوهش

🔷یاری رساندن به نوآموزان و دانش آموزانی که با دنیای مدرسه آشنایی نداشته و یا دچار سردرگمی می شوند

 

اخبار پیرامون نتایج سامانه الکترونیکی سنجش نوآموزان

🔊 سنجش ۵۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان/ امکان مشاهده نتیجه سنجش در سامانه توسط اولیاء

رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی کشور با اعلام اینکه ۵۶ درصد نوآموزان بدو ورود به دبستان موردسنجش قرارگرفته‌اند از خانواده‌ها خواست از طریق سامانه my.medu.ir اقدام به ثبت‌نام سنجش نوآموزان کنند.

 

 

 

کاربران گرامی برای دانلود PDF مقاله نتیجه سنجش اول ابتدایی روی لینک کلیک کنید.

 

خلاصه مطالب

دانش آموزانی که قصد ورود به پیش دبستانی یا اول ابتدایی را دارند باید فرآیند سنجش سلامت را انجام دهند، این تست از دو مرحله پیش دبستانی غیرحضوری و غربالگری حضوری تشکیل شده است. در این فرآیند کلیه دانش آموزان به لحاظ برخورداری از سلامت فیزیکی و جسمانی بررسی و سنجش می‌شوند.

خوب است بدانید که بعد از انجام فرآیند غربالگری در صورت نیاز و تشخیص پزشک طبق بررسی‌های بیشتر وضعیت سلامت نوآموز، اقدامات لازم جهت ارجاع به مراکز تخصصی سنجش شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و هوش انجام می‌گیرد.

در غیر این صورت برا نتایج سنجش سلامت در سامانه ثبت می‌شود و نوآموز برای تکمیل پروسه ثبت نام به مدرسه مذکور ارجاع داده خواهد شد. ایران تحصیل به صورت کامل و جامع به شیوه مشاهده نتیجه سنجش اول ابتدایی پرداخته و در ادامه اهداف اجرای چنین طرحی را بررسی کرده است.

اگر  پس از اعلام جواب سنجش کلاس اول مشخص شد که فرزند شما دارای مشکل یا مشکلاتی است یا نیازمند ثبت نام در مدارس خاصی است، می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما اطلاعات کافی در مورد تمامی مدرسه های عادی و استثنایی را دریافت و با شرایط آموزشی آن ها آشنا شوید. برای این منظور شماره های درج شده رد سایت در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح الی 12 پاسخگوی همه دوستان گرامی خواهد بود. در صورت هرگونه ابهام یا مشکلی می‌توانید با همکاران ما با شماره 9099075307 در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

2.9/5 - (17 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نوبت دهی سنجش نوآموزان از طریق چه سایتی انجام می شود؟

این فرایند برای والدین از طریق سایت my.medu,ir انجام می شود.

چگونه جواب سنجش کلاس اول را دریافت کنیم؟

برای دریافت نتیجه سنجش اول ابتدایی نیازی به مراجعه حضوری نبوده و تنها از طریق ورود به پایگاه سنجش سلامت دبستان و پیش دبستانی می توان برای این امر اقدام نمایند.

 آیا می توان به صورت مجدد در سنجش نوآموزان شرکت کرد؟

 همانطور که در متن مقاله به این موضوع اشاره شد، در صورت عدم کسب نمره قبولی نوآموز یک بار دیگر می تواند در سنجش شرکت کند.

نظرات

124 دیدگاه دربارهٔ «نتیجه سنجش اول ابتدایی 1403 + {مشاهده نتایج از سامانه}| ایران تحصیل»

  1. Avatar photo احسنی گفت:

    سلام
    امیر هستم پسرم پیش دبستانیه! سنجش رو انجام دادیم ( دستگاه شنوایی مرکز سنجش مشکل داشت ) و تو سنجش نوشته گوش راست مشکل داره در حالی که پزشک متخصص سلامتش رو تایید کرد و برگ معاینات پزشکی رو همان مرکز تحویل دادم ولی نتیجه هنوز عوض نشده.
    لطفاً راهنمایی بفرمائید که کجا باید پیگیری کنم؟ آیا قابل اصلاح است؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      از مرکز سنجش پیگیری نمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست مدارس آموزش از راه دور

    لیست مدارس آموزش از راه دور 1403 + زمان و شرایط + هزینه

    اطلاع از لیست مدارس آموزش از راه دور کمک می‌کند تا شما بتوانید از میان مدارسی که به صورت غیر حضوری فعالیت دارند؛ مدرسه‌ای که از نظر شما امکانات بهتری در اختیارتان قرار می‌دهد را انتخاب کنید. مدارس آموزش از...
  • شهریه مدارس نمونه دولتی

    شهریه مدارس نمونه دولتی 1403 + کلیه مقاطع | ایران تحصیل

    در میان مراکز آموزشی دولتی، مدارس نمونه دولتی از امتیاز و رتبه بسیار خوبی برخوردارند؛ به همین دلیل نیز بسیاری از دانش‌ آموزان برای ورود به این مدارس با شرکت در آزمون ورودی آن با یکدیگر رقابت می‌ کنند. یکی...
  • ثبت نام دبیرستان البرز

    ثبت نام دبیرستان البرز 1403 {شرایط جدید} + ورود mandegaralborz

    دانش‌آموزانی که تمایل به ادامه تحصیل و ثبت نام دبیرستان البرز در دوره  متوسطه دوم دبیرستان ماندگار البرز را دارند، می‌توانند در دوره زمانی مقرر با مشاهده شرایط ثبت نام دبیرستان البرز برای ثبت‌نام آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۴...
  • سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل + بخشنامه 1403

    سایت آموزش و پرورش ترمیم معدل به نشانی اینترنتی my.medu.ir برای انجام ثبت نام جهت ترمیم معدل و ایجاد سابقه تحصیلی ایجاد‌ شده‌ است. افرادی که تمایل دارند تا سوابق تحصیلی خود را ایجاد کرده و معدل خود را ترمیم...
تماس با مشاور