ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سوالات سنجش اول ابتدایی ۱۴۰۳ + پاسخنامه pdf

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۳
سوالات سنجش اول ابتدایی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برای ورود به دوره اول ابتدایی آشنایی با سوالات سنجش اول ابتدایی ضروری است. تمامی دانش آموزان که قصد ورود به پایه اول ابتدایی دارند را قبل از ثبت نام در طرحی که مربوط به سنجش است شرکت کرده و باید به یک سری از سوالات پاسخ دهند. برخی از والدین به دنبال نمونه سوالات سنجش کلاس اول هستند، اگر شما نیز از این دسته والدین هستید در ادامه همراه ما باشید تا سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن را به همراه سوالات سنجش کلاس اول با جواب بررسی کنیم. به علاوه ما در ادامه قصد داریم چند نمونه لز عکس سوالات سنجش کلاس اول را در اختیار شما قرار دهیم.

در ابتدا باید به شما بگوییم که نمونه سوالات سنجش کلاس اول شامل یک سری سوالات عمومی است و نیاز به علم و دانش خاصی برای آن نیست. همچنین این موضوع ارتباطی با میزان سواد کودک، دانستن جمع و تفریق ریاضی یا توانایی خواندن و نوشتن ندارد. سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن بیشتر به منظورر ارزیابی توانایی فهم دانش آموز بوده و میزان هوش او را می سنجد.

 

هدف ازسوالات سنجش اول ابتدایی چیست؟

مسئولین مدارس با پرسیدن سوالات سنجش اول ابتدایی، می توانند آمادگی دانش آموزان جهت ورود به مدرسه را تخمین بزنند. به علاوه با این کار، شناخت خوبی را نیز از دانش آموزان بدست خواهند آورد.

از جمله اهداف دیگری که برای مطرح کردن سوالات سنجش اول ابتدایی وجود دارد، مربوط به اگاهی از مراحل رشد کلی کودک می شود. موارد کلی که در سوالات سنجش اول ابتدایی در نظر گرفته می شود، شامل موارد زیر خواهد بود:

پاسخ صحیح به سوالات

قبول کردن دستوران ساده

توانایی تشریح پاسخ

تشخیص اعداد، رنگ‌ها، حروف و شکل‌های مختلف

حل مسائل ساده

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با دلیل قبول نشدن در سنجش اول ابتدایی کلیک کنید.

 

 

سوالات سنجش اول ابتدایی شامل چه مواردی می شود؟

در این قسمت همراه ما باشید تا سوالات سنجش کلاس اول با جواب را بررسی کنیم. البته نیازی به بررسی سوالات سنجش کلاس اول با جواب نیست، زیرا اکثر سوالات جواب مشخصی دارند. اما دررابطه با سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن، لازم است به سوالات سنجش کلاس اول با جواب دسترسی داشته باشید که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. در ابتدا لازم است بدانید که نمونه سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳، می تواند برای هر مدرسه متفاوت باشد. زیرا سطح آموزشی در تمامی مدارس یکسان نیست و این موضوع طبیعی است که سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳ در این مدارس متفاوت باشد.

از جمله سوالات سنجش کلاس اول با جواب می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

از کودک، نام، نام خانوادگی وسن پرسیده خواهد شد.

از کودک نام والدین پرسیده می شود.

از او می خواهند آدرس، تلفن منزل و شماره تلفن همراه والدین را بگوید.

شمردن از عدد 1 تا 20 را از وی می پرسند.

ممکن است چند تصویر به او نشان دهند که تعداد اشیاء پرسیده شود. در خصوص عکس سوالات سنجش کلاس اول، می توانید در منزل با او تمرین کنید. چند عکس نشان داده و از او بخواهید به طور مثال تعداد سیب ها را بگوید.

از جمله موارد دیگر می توان به شمردن از 1 تا 10 و یا برعکس اشاره کرد.

حتی گاهی مهارت های حرکتی کودکان نیز بررسی خواهد شد.

خواندن شعر، تعریف کردن داستان و دیگر موارد نیز از جمله مهارت های کودکان است.

کشیدن نقاشی، مهارت در دست گرفتن مداد و استفاده از آن ها نیز بررسی خواهد شد.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از سن ورود به پیش دبستانی کلیک کنید.

 

 

قبل از حاضر شدن در جلسه سنجش چه کارهایی باید انجام دهیم؟

قبل حاضر شدن در جلسه سنجش، لازم است یک سری فعالیت ها را انجام دهید که در ادامه بدان ها اشاره خواهیم کرد. برای اینکه فرزندان به خوبی پاسخ سوالات سنجش اول ابتدایی را بداند و بیاموزد، کافی است با او کمی تمرین کند که ما در بخش فوق سعی کردیم، برخی از سوالات سنجش کلاس اول با جواب را بررسی کنیم و همچنین در رابطه با سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن صحبت خواهیم کرد. اما علاوه بر نمونه سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳، لازم است یک سری مهارت های حرکتی و جسمی را نیز با کودک خود تمرین کنید.

به طور مثال می توانید ابتدا فرزندتان را از لحاظ جسمی آماده کنید. برای آماده کردن وی از نظر جسمی، کافی است در 5 سالگی او را به چکاپ برده و از لحاظ سلامتی وی مطمئن شوید. به علاوه بررسی توانایی شنیدن و دیدن نیز بسیار مفید خواهد بود. اگر فرزندتان کم خونی دارد، لازم است آن را برطرف کنید؛زیرا باعث می شود در جلسه سنجش، دچار خواب آلودگی شود و یا هوشیاری کافی جهت پاسخگویی به سوالات را نداشته باشد.

مورد بعدی مربوط به آمادگی روحی و روانشناسی است. به طور مثال کودک را آماده کنید که از حضور در جلسه نترسد. برای این مهارت، فرستادن کودک به پیش دبیستانی بسیار مفید خواهد بود.

به صورت کلی تمامی کلاس اولی ها لازم است توانایی شمردن را از 6 سالگی داشته باشند و همچنین بتوانند تفاوت ها و شباهت ها را تشخیص دهند. به علاوه اگر کودک تان را از 3 سالگی در مهد ببرید، می توانید محیطی عالی را برای رشد وی آماده نمایید.

در صورتی که شرایطش را دارید، می توانید کودک تان به کلاس زبان، ریاضی و موسیقی بفرستید.

در نهایت هم لازم است به این موضوع اشاره کنیم که برای پیشرفت فرزندتان هرچه بیشتر با او کار کنید، قطعاً موفق تر خواهد بود.

 

 

نمونه سوالات سنجش کلاس اول

نمونه سوالات سنجش کلاس اول

 

 

 

برای افزایش سطح مهارت و هوش بچه های دبستانی چه راه حل هایی وجود دارد؟

ما دراین قسمت قصد داریم راه هایی را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن ها نه تنها کودک تان می تواند به  سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن، پاسخ دهند حتی توانایی های دیگر آن ها برای پاسخگویی به نمونه سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳ و به صورت کلی سوالات سنجش اول ابتدایی افزایش خواهد داشت. برای دریافت مشاوره در خصوص سوالات سنجش کلاس اول با جواب و یا عکس سوالات سنجش کلاس اول، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر از رشته آموزش ابتدایی کنکور کلیک کنید.

 

 

نقاط ضعف کودک را تقویت کنید

تمامی ما یک سری نقاط قوت و نقاط ضعف داریم که ازکودکی این موارد در وجودمان شکل می گیرد و به مرور زمان ممکن است تغییراتی را نیز داشته باشید. طبیعی است که اگر از کودکی روی نقاط ضعف مان کار کنیم، در بزرگسالی مشکلات کمتری را تجربه خواهیم کرد. پس توصیه ما به شما این است که به عنوان والدین باهوش و دلسوز، این موارد را در کودک تان شناسایی کرده و شروع به برطرف کردن آن ها کنید.

 

 

استفاده از مهارت‌های کودک در امور روزمره

برای تقویت مهارت های کودک تان می توانید از امور روزمره شروع کنید. به طور مثال از او بخواهید در شستن ظرف ها، مرتب کردن اتاق خودش و یا مرتب کردن کشوها به شما کمک نماید.

 

 

سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن

سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن

 

 

 

رعایت نظم و ترتیب

یکی از مهم ترین مواردی که در سوالات سنجش اول ابتدایی مورد بررسی قرار می گیرد، رعایت نظم و ترتیب است. بهتر است آموزش در رابطه با نظم و ترتیب را از زمانی کودک تان خود را می شناسد، آغاز کنید.

 

 

سؤالات آزمون را به تدریج به کودک آموزش دهید

برای آموزش سوالات آزمون، باید کم کم و به تدریج شروع به آموزش کنید. یک روزه نباید همه نکات را به کودک منتقل کنید. کودکان کم کم نکات را می آموزند و به علاوه با این راهکار از آموزش نیز خسته و دلزده نخواهند شد.

 

 

از دستاوردهای مثبت کودک قدردانی کنید

اگر کودک تان استعداد خوبی در آموزش دارد و یا از کار کردن با شما لذت می برد و بهانه گیری نمی کند، حتماً از او قدردانی کرده و با جایزه ای کوچک او را ترغیب نمایید.

 

 

تمرین مصاحبه ورودی را برای کودک سرگرم‌کننده جلوه دهید

نباید کودک را از این مصاحبه بترسانید و به او استرس وارد کنید. در عوض می توانید این روز را روز بازی یا سرگرمی نام گذاری کرده و به او بگویید در فلان روز با خانم فلانی قرار است یک بازی داشته باشند. با این روش کودک شما بدون هیچ استرسی می تواند در محیط حاضر شود.

 

 

روحیه کودک را تقویت کنید

برای تقویت روحیه کودک، کافی است به او اعتماد به نفس دهید، تعریف کنید و حس عشق و علاقه را به وی منتقل نمایید.

 

 

سوالات سنجش کلاس اول با جواب

سوالات سنجش کلاس اول با جواب

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نتیجه سنجش اول ابتدایی وارد شوید.

 

 

فرزندم در آزمون سنجش کلاس اول رد شده چکار کنم؟

ما در موارد فوق سعی کردیم به بررسی سوالات سنجش اول ابتدایی بپردازیم و برخی از سوالات سنجش کلاس اول با جواب به همراه نمونه سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳ را بررسی کردیم. اما گاهی ممکن است برخی از کودکان در این مصاحبه رد شوند. در این وضعیت والدین سوالی که می پرسند این است که چطور باید این وضعیت را مدیریت کرده و چه کاری لازم است انجام دهند.

در واقع بعد از اولین مرحله، اگر فرزندتان رد شد، لازم است جهت شرکت در مرحله دوم دوباره مراجعه نمایید. یکی از راهکارهایی که در این خصوص به والدین توصیه می شود، کم کردن اضطراب فرزندتان از قرارگرفتن در محیط های غریبه است. این که از وی بخواهید نترسد و به او بفهمانید که اصلاً دلیلی برای ترسیدن وجود نخواهد داشت.

برای آشنایی بیشتر فرزندتان با سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن و یا به صورت کلی نمونه سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳، استفاده از معلم خصوصی نیز کارساز است. شاید برخی از والدین با خود بگویند که اصلاً نیازی به استفاده از معلم خصوصی نیست، اما در این رابطه باید به شما بگوییم که معلم ها می توانند مشکلات یادگیری فرزند شما را به خوبی تشخیص دهند و به همین دلیل کمک بسیاری در برطرف کردن مشکلات آموزشی نمایند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد و یا دریافت عکس سوالات سنجش کلاس اول؛ می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

مشاوره سنجش سلامت کلاس اول و پیش دبستانی

هدف اصلی از طرح سوالات سنجش اول ابتدایی کمک به دانش آموزان برای یادگیری بهتر مطالب آموزشی در دوره اول ابتدایی است. در این سنجش ها عموماً از مواردی همچون پوست و مو، قد و وزن، دهان و دندان، بینایی و شنوایی و آمادگی تحصیلی در پایگاه های سنجش سلامت نیز بررسی هایی به عمل خواهد آمد. برخی از دانش آموزان ممکن است نیاز به سنجش تخصصی داشته باشند که در این صورت نیازی به هیچ نگرانی نیست؛ زیرا گاهی اوقات برای بررسی هایی مانند التهاب پرده گوش، یا درمان های دیگر از سنجش تخصصی استفاده می شود.

به صورت کلی مشاوران توصیه می کنند که والدین محترم سنجش سلامت فرزند خود را قبل از ورود آن ها به مقطع پیش دبستانی انجام دهند؛ زیرا این دانش آموزان دیگر نیازی به انجام طرح سنجش در دوره اول ابتدایی نخواهند داشت.

 گاهی نیز دانش آموزان به مدارس استثنایی برده می شوند تا آموزش و حمایت بیشتری دریافت نمایند. امکانات این مدارس کاملاً سفارشی سازی شده است و متناسب با نیازهای دانش آموزان می باشد.

 

 

اخبار پیرامون سنجش کلاس اول

22 خرداد

نوبت دهی به کلاس‌اولی‌ها برای شرکت در طرح سنجش سلامت از دیروز (۲۲ خرداد) در استان کرمانشاه شروع شده، نوآموزان کلاس‌اولی باید به همراه والدین خود برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند، تا برای شرکت در طرح سنجش سلامت در پایگاه‌های سنجش نوبت دریافت کنند.

23 خرداد

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز نوبت‌دهی به کلاس ‌اولی‌ها برای شرکت در طرح سنجش سلامت، گفت: لازم است والدین کلاس‌اولی‌ها برای اخذ نوبت شرکت در پایگاه‌های سنجش سلامت به مدارس مراجعه کنند.

22 خرداد

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: طرح سنجش سلامت نوآموزان براس سال تحصیلی جدید در ۲۶ پایگاه ثابت و سیار همزمان با سراسر کشور در استان گلستان آغاز شد.

 

 

عکس سوالات سنجش کلاس اول

عکس سوالات سنجش کلاس اول

 

 

برای دانلود pdf مطلب کلیک کنید.

 

خلاصه مطلب

ثبت نام درجلسه سنجش و پاسخ به سوالات سنجش اول ابتدایی، برای تمامی افراد شرکت کننده در مقطع اول ابتدایی الزامی است. در واقع این دستورالعمل آموزش و پرورش است که به اجازه ثبت نام دانش آموزان بدون شرکت در جلسه سنجش را برای مدارس دولتی و غیردولتی صادر نخواهد کرد. قبل از شرکت دراین جلسه بهتر است فرزند شما یک چکاپ کامل از سلامت جسمانی داشته و همچنین او را به قرارگرفتن در محیط های اجتماعی عادت داده باشید. آموزش انواع مهارت ها  و دروس از سنین کم نیز می تواند بسیار کارساز و مفید واقع شود. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص، سوالات سنجش کلاس اول با جواب و یا نمونه سوالات سنجش کلاس اول ۱۴۰۳ داشتید، می توانید با کارشناسان ما جهت دریافت راهنمایی و همچنین دریافت، سوالات هوشی که در سنجش کلاس اول میپرسن به علاوه عکس سوالات سنجش کلاس اول تماس بگیرید.

 

 

3.2/5 - (27 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا بعد از رد شدن در جلسه سنجش کلاس اول امکان شرکت مجدد وجود دارد؟

بله در مرحله دوم نیز امکان شرکت در جلسه وجود دارد.

چه سوالاتی در جلسه سنجش کلاس اول پرسیده می شود؟

سوال های هوش، اطلاعات فردی، آدرس، شمردن و غیره که در متن آورده شده است.

آیا تست های حرکتی نیز جزء مواردی است که در جلسه سنجش پرسیده می شود؟

بله برخی تست های حرکتی نیز ممکن است انجام شود.

آیا تست سنجش در مدارس مختلف، متفاوت اجرا می شود؟

بله امکان تفاوت در سوال ها وجود دارد.

نظرات

13 دیدگاه دربارهٔ «سوالات سنجش اول ابتدایی ۱۴۰۳ + پاسخنامه pdf»

  1. Avatar photo سادات گفت:

    سلام
    ۸ بهمن ۱۴۰۲ دخترم را برای سنجش بردم و در سایت سنجش زده گواهی می شود نوآموز مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفته است : (فقط اطلاعات قد وزن گوش و چشم هست ) ولی اطلاعات هوش نیست فقط زده : ( سنجش نوآموز در سنجش تخصصی در حال انجام است).
    تکلیف چیست قبول شده ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      مشکلی وجود ندارد باید منتظر پاسخ سنجش بمانید

  2. Avatar photo حسین گفت:

    سلام من پسرم کلاس گفتار درمانی میره و اینکه تست sb نمره 66 شده اگه سنجش امسال و رد بشه میشه سال بعد دوباره سنجش بده یا نه میره تو لیست استثنایی؟ ممنون میشم پاسخگو باشید

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      بستگی به تشخیص دارد
      می تواند دوباره شرکت کند

    2. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز این مورد بستگی به نظر شخصی شما دارد، اگر با یکسال دیرتر به مدرسه رفتن فرزندتون مشکلی نداشته باشید بله این امکان وجود دارد.

  3. Avatar photo داریوش دیانوش گفت:

    سلام من امروز سنجش بودم نمره بچها یکی رو دیدم 118بود یکی 117گفتن برگه رو ببرم تحویل مدرسه این عددها باید چند باشه که خیلی خوب هستش

    1. Avatar photo bahraii گفت:

      سلام وقت بخیر بین حدودا 108 تا 120 هست نمره سنجش کلاس اول برای طلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید

  4. Avatar photo حمیده گفت:

    سلام من دخترم در هر دو سری سوالها رو جواب نداده اگه امسال دوباره بفرستم پیش دبستانی و سال بعد بره کلاس اول مشکلی پیش میاد

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      سلام با توجه مقاله باید ازمون بدن

  5. Avatar photo هوشنگ عباسی گفت:

    سلام وقتتون بخیر، پسر من چون نتونست به سوالات سنجش اول ابتدایی جواب بده توی آزمون اولش رد شد، الان چیکار باید کنه؟

    1. Avatar photo bahraii گفت:

      سلام وقتتون بخیر لطفا مقاله قبول نشدن در سنجش کلاس اول به علاوه راهکارها را با دقت مطالعه کنید

  6. Avatar photo سارا گفت:

    سلام، من فرزندم هفت ساله هست، میخواستم بدونم که چطور میتونم فرزندم رو با سوالات سنجش اول ابتدایی اشنا کنم؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام، برای آشنایی با سوالات سنجش اول ابتدایی با شماره درج شده در سایت ایران تحصیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • شرایط استخدام آموزش و پرورش

    شرایط استخدام آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    امروزه بسیاری از فارغ التحصیلان در رشته های مختلف به دنبال اطلاع از شرایط استخدام آموزش و پرورش هستند، چرا که فرهنگیان آموزش و پرورش و معلمان ساعات کمتری نسبت به کارمندان مشغول کار هستند و همچنین از حقوق بازنشستگی...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • رشته های استخدامی آموزش و پرورش

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش + بخشنامه جدید 1403

    رشته های استخدامی آموزش و پرورش سال 1403 مشخص شد، افرادی که قصد دارند به استخدام آموزش و پرورش در آیند می توانند پس از اطلاع از رشته های مورد نیاز این وزارتخانه برای ثبت نام آزمون استخدامی آموزش و...
  • استخدام بانک ملت

    استخدام بانک ملت 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، شرایط و رشته ها

    شرایط استخدام بانک ملت اعلام شد. مشاغل بانکی برای اکثر افراد از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و علت این محبوبیت مربوط به مزایا، درآمد، جایگاه شغلی و… است. بانک ها در بازه های زمانی مشخص به استخدام افراد می پردازند...
تماس با مشاور