ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل ۱۴۰۳ + شرایط

راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل، به منظور خروج از کشور برای آقایان مشمول، می بایست جهت دریافت گذرنامه، کارت پایان خدمت خود را نیز دریافت کرده باشند.

به همین خاطر یکی از اصلی ترین موارد در راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل، موضوع کارت پایان خدمت است که از مشکلات رایج دانشجویان و یا فارغ التحصیلان مشمول می باشد.

البته این نکته را نیز باید یادآور شویم که بر خلاف تصور اکثریت که گمان می کنند بدون داشتن کارت پایان خدمت به هیچ عنوان امکان خروج وجود ندارد، در شرایطی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، این امکان وجود دارد. با ایران تحصیل همراه باشید.

راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل

همان گونه که اشاره شد، به منظور خروج از کشور سربازان در حین خدمت، حتی اگر پیش از ۱۸ سالگی نیز برای پاسپورت و گذرنامه خود اقدام کرده و آن را دریافت کرده باشید، باز هم پیش از سفر می یایست وضعیت خدمت سربازی مشمولان مشخص گردد.

بنا بر گفته های سرهنگ حمیدزاده، معاون مشمولان سازمان نظام وظیفه عمومی، تنها مشمولانی که دارای مدرک کارشناسی، بالاتر از آن و یا معادل آن را در حوزه های علمیه می باشند، می توانند جهت ادامه تحصیل در خارج از کشور، از معافیت تحصیلی استفاده نمایند.

در نتیجه مشخص است که استفاده از معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری ها، از قواعد دیگری پیروی می‎کند. اما در هر صورت افراد باید از طریق سایت برای درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

شرایط مشمولان خروج از کشور برای ادامه تحصیل

جهت خروج از کشور، شرایط مشمولان عبارتند از:

▪︎دانشجویان در حال تحصیل باید گواهی اشتغال به تحصیل خود را از مراکز مدیریتی حوزه های علمیه و یا دانشگاه مربوطه دریافت نمایند.

▪︎فارغ التحصیلانی که کمتر از 1 سال از زمان فراغت آن ها گذشته باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

میزان وثیقه مشمولان جهت خروج از کشور

مشمولانی که دارای یکی از شرایط دریافت مجوز خروج باشند، به گذاشتن وثیقه خروج از کشور نیاز دارند. در واقع وثیقه دریافتی از مشمولان ضمانتی جایگزین جهت معافیت از خدمت یا کارت پایان خدمت می باشد‌.

جهت ارائه وثیقه، مشمولان می بایست در یکی از شعب بانک قوامین حساب قرض الحسنه داشته باشند. به همین خاطر پیشنهاد ما به شما این است که به منظور تسریع امور، پیش از مراجعه برای دریافت مجوز خروج، حساب قرض الحسنه ای در بانک قوامین ایجاد نمایید.

برای سفرهای مطالعاتی یا علمی یا همان خروج از کشور برای تحصیل مبلغی در حدود 80 میلیون ریال پول نقد یا ضمانت نامه بانکی لازم می باشد.

انواع وثیقه خروج از کشور برای ادامه تحصیل مشمولان سربازی

مشمولان معافیت سربازی در حین تحصیل با توجه به نوع مهاجرت انتخابی، به منظور مهاجرت به خارج از کشور مبلغی را تحت عنوان وثیقه حروج از کشور برای تضمین بازگشت خود در حساب مشخص شده توسط سازمان نظام وظیفه قرار می دهند.

جهت وثیقه برای خروج از کشور برای ادامه تحصیل انواع مختلفی وجود دارد. این وثیقه ها عبارتند از: وثیقه سفرهای علمی و تحقیقاتی، وثیقه سفرهای سیاحتی و یا دیدار با خانواده، وثیقه تحصیل در خارج از کشور در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، وثیقه سفرهای زیارتی و همچنین وثیقه شرکت در مسابقات ورزشی.

نکته:
با توجه به هدف فرد از مهاجرت و خروج از کشور، مبلغ وثیقه و مدت زمان آن متفاوت می باشد.

جهت مشاهده اطلاعیه تحصیل هم زمان با سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

قوانین دریافت معافیت تحصیلی خروج از کشور برای ادامه تحصیل

تا زمانی که دانشجویان دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حصیلات خود را ادامه دهند، از اعزام به خدمت و انجام سربازی معاف خواهند بود.

دریافت برگه معافیت تحصیلی مشروط به ارائه گواهی اشتغال به تحصیل می باشد. بیشترین زمان مجاز جهت ادامه تحصیل در هر یک از مقاطع دانشگاهی به شرح زیر می باشد.

مقطع تحصیلی حداکثر زمان مجاز برای ادامه تحصیل
کاردانی 2/5 سال
کارشناسی پیوسته 5 سال
کارشناسی ناپیوسته 3 سال
کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال
دکتری پزشکی پیوسته 8 سال
دکتری تخصصی ناپیوسته 6 سال

نکته:
بر اساس تشخیص و اعلام کمیسیون موارد خاص و در صورت ضرورت، یکسال به مدت زمان های ذکر شده، اضافه می گردد.

در هر یک از مقاطع فوق، دانشجویان می بایست در صورت ترک تحصیل، اخراج، انصراف یا فارغ التحصیلی، اقدام به معرفی خود جهت انجام خدمت سربازی نمایند.

حداکثر یکسال پس از فارغ التحصیلی، انصراف یا اخراج از تحصیل مهلت معرفی برای اعزام به خدمت سربازی برای هر یک از مقاطع مذکور می باشد.

به جز زمان های اضطراری و جنگ، ترخیص کارکنان وظیفه ای که در حین انجام خدمت می باشند برای ادامه تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر مانعی ندارد.

در صورت پذبرش سربازانی که به خدمت اشتغال دارند، در مقطع کارشناسی و بالاتر و نیز عدم غیبت اولیه، ترخیص از خدمت برای آن ها صادر شده و می توانند باقی خدمت خود را پس از فارغ التحصیلی سپری کنند.

در نظر داشته باشید که برای ادامه تحصیل در مقطع کاردانی ترخیص از خدمت مجاز نمی باشد.

معافیت تحصیلی به تمامی دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم که به جذب دانشجو به شکل بدون آزمون یا با آزمون می پردازند، تعلق می گیرد.

در صورت داشتن پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی، دانشجویانی که حتی در سنوات تحصیلی ارفاقی نیز فارغ التحصیل نشوند، می توانند درخواست خود را از طریق دانشگاه و دفاتر خدمات الکترونیک نظامی پلیس +10 ثبت نمایند.

مجوز ادامه تحصیل بدون لحاظ نمودن غیبت، در صورت احراز شرایط برای این دسته از دانشجویان فراهم خواهد شد.

مشمولانی که بنابر موارد قانونی از جمله معافیت موقت، تاریخ اعزام به خدمت سربازی خود را به تعویق می اندازند، چنانچه پس از پایان مدت یکسال در نظر گرفته شده برای تعویق در دانشگاه پذیرفته شوند، صدور معافیت تحصیلی برای آن ها بلامانع خواهد بود.

تا پایان خدمت سربازی، دانشجویان اخراجی و دانشجویانی که با انصراف از تحصیل، مدرک معادل در مقطع پایین تر را دریافت نموده اند، مجاز به ادامه تحصیل نخواهند بود.

 

قوانین دریافت معافیت تحصیلی خروج از کشور برای ادامه تحصیل

 

مدارک مورد نیاز جهت خروج از کشور برای ادامه تحصیل

داوطلبانی که قصد دریافت معافیت تحصیلی دارند، می بایست در زمان مراجعه به دفاتر پلیس + 10، مدارک لازم را نیز ارائه دهند که عبارتند از:

▪︎ عکس 4×3
▪︎اصل کارت ملی و کپی آن
▪︎اصل شناسنامه و کپی از صفحات آن
▪︎برگه درخواست معافیت تحصیلی، شامل عکس و مورد تایید مدیریت امور آموزشی.
▪︎برگ شماره 3 تعیین وضعیت مشمولانی که دانشجو نمی باشند. برگه مذکور باید توسط آموزش و پرورش کشور تکمیل و تایید شود.
▪︎برگه انصراف ویژه دانشجویان انصرافی
▪︎اصل گذرنامه در صورت دارا بودن و کپی آن

در نظر داشته باشید در صورتی امکان استفاده از معافیت تحصیلی را خواهید داشت که واجد شرایط و ضوابط مذکور در این مقاله باشید چرا که در غیر این صورت، غیبت از دوره خدمت سربازی برای مشمولان منظور خواهد شد.

موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که امکان دارد برخی از شرایط اشاره شده، به صورت دوره ای تغییر کرده و در نتیجه حتما باید از اطلاعات به روز شده استفاده نمایید.

جهت اطلاع از نحوه محاسبه غیبت سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

جریمه معرفی دیر هنگام مشمول به نظام وظیفه

اگر در زمان تعیین شده به ایران برگشته اما در موعد مقرر به سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه نکردید، به مدت شش ماه از خروج شما جلوگیری خواهد شد و در نتیجه در طول این شش ماه هیچ گونه معافیتی شامل حال شما نخواهد شد.

وثیقه افراد مذکور به نفع دولت ایران ضبط خواهد شد، بنابرایت با آن ها نیز همچون دیگر غایبان برخورد می گردد و بنابر مدت زمان غیبت آن ها، افزایش خدمت می گیرند.

در صورت مراجعه نکردن به سازمان نظام وظیفه ی عمومی، وثیقه بانکی پس از 15 روز و وثیقه نقدی پس از 10 روز از اتمام زمان تعیین شده ضبط خواهد شد.

چگونگی دریافت مجوز خارج شدن از کشور مشمولان

در این باره می بایست درخواست خارج شدن از کشور خود را از دانشگاه یا محل تحصیل خود به صورت اینترنتی یا حضوری ثبت نموده و پس از تاییدیه آن با همراه داشتن کارت ملی، شناسنامه و معرفی نامه از طرف دانشگاه به سازمان نظام وظیفه مراجعه نمایید.

دریافت مجوز خروج از کشور به صورت اینترنتی

پیش تر مشمولان می بایست به صورت حضوری به سازمان نظام وظیفه عمومی مراجعه کرده و پس از تکمیل نمودن چندین فرم، انجام مراحل مورد نیاز و باز کردن حساب در بانک قوامین، درخواست خود را ثبت می کردند.

در حال حاضر این پروسه راحت تر شده و شما به آسانی می توانید درخواست خود را ثبت نمایید.

ابتدا در روش الکترونیکی، می بایست به یکی از مراکز پلیس + 10 رفته و کد سخا را دریافت نمایید. در ادامه وارد سامانه سازمان نظام وظیفه عمومی به نشانی services.epolice.ir مراجعه کرده، کد سخا و کد ملی خود را در صفحه رو به رو وارد نمایید.

جهت استعلام غیبت سربازی با کد ملی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

هزینه خروج از کشور برای ادامه تحصیل

در این مرحله می بایست تاریخ سفر، محل تحصیل و درخواست خود را مشخص کرده و جهت بررسی درخواست خود، مبلغ 35000 ریال پرداخت نمایید.

پس از 24 الی 48 ساعت بعد از ثبت درخواست، طرف محل تحصیل شما تاییدیه ای صادر می گردد.

سپس شماره حساب بانک قوامین را وارد نموده و مبلغ مورد نظر خود پس از بازگشت از سفر به حساب خود وارد نمایید.

طبق درخواستی که به ثبت رسانده اید، مبلغ وثیقه نمایش داده شده که می توان آن را توسط عابر بانک پرداخت نمایید.

شرایط کلی خروج از کشور برای ادامه تحصیل

۱) عدم غیبت برای مشمولان
۲) داشتن معافیت تحصیلی و مشخص بودن وضعیت تحصیلی آن ها
۳) دارا بودن مجوز سنوات ارفاقی در سنوات اولیه تحصیلی یا سنوات ارفاقی
۴) ارائه وثیقه مورد نیاز توسط مشمولان برای خروج از کشور

جهت اطلاع از چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

نحوه رسیدگی درخواست خروج از کشور برای ادامه تحصیل

▪︎ارائه گواهی اشتغال به تحصیل دانش آموزی یا دانشجویی به همراه وثیقه مورد نیاز به سازمان وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه یا محل سکونت

▪︎صدور مجوز خروج از کشور توسط سازمان وظیفه عمومی و ارسال آن به پلیس گذرنامه ناجا

▪︎صدور گذرنامه یا تمدید آن توسط ناجا

معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور

برای کسب اطلاعات در مورد  شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل وارد شوید.

نکات مهم راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل

● پیش از رسیدن به سن مشمولیت، نیازی به گرفتن معافیت تحصیل دانشجویان جهت خروج از کشور وجود ندارد.

● مشمولان مذکور فرصت معرفی خود را به سازمان وظیفه عمومی را حداکثر یک سال پس از فارغ التحصیلی، انصراف یا ترک تحصیل خواهند داشت.

● هیچ گونه محدودیتی برای سفر های متعدد به کشور برای دانش آموزان یا دانشجویانی که از معافیت تحصیلی برای تحصیل در خارج از کشور استفاده می کنند، وجود نخواهند داشت و مجوز لازم برای تردد سالانه از سوی وزارت خانه مربوطه برای این دسته از مشمولان صادر خواهد شد.

● در دانشگاه های خارج از کشور، سنوات تحصیلی همانند دانشگاه های داخل کشور می باشد.

● چنانچه از زمان انصراف دانشجویان انصرافی دانشگاه های خارج از کشور، بیش از یکسال نگذشته باشد امکان ادامه تحصیل مجدد در دانشگاه های داخل یا خارج از کشور را خواهند داشت.

● درصورت علاقمندی به تحصیل در خارج از کشور، مشمولان فارغ التحصیل مقطع کارشناسی و بالاتر و فارغ التحصیلان حوزه های علمیه، چنانچه از نظر قوانین و مقررات وزارت علوم و بهداشت دارای شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور باشند و کشور مورد نظر دارای رشته های مورد تائید وزارت علوم باشد، می توانند با ارائه تضمین های لازم برای تحصیل در خارج از کشور اقدام نمایند.

● فارغ التحصیلان مشمول مقطع دیپلم، چنانچه حداکثر یک سال پس از فراغت از تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی داخل یا خارج از کشور که مورد تایید وزارت علوم تحقیقات می باشد، قبول شوند تا زمانی که مشغول به تحصیل باشند می توانند از معافیت تحصیلی بهره مند شوند.

توجه داشته باشید که این معافیت تحصیلی در هر مقطع تحصیلی فقط یکبار ارائه داده می شود و مشمول باید دارای غیبت غیرموجه نباشد.

 

نوع سفر وثیقه مورد نیاز
سفر های علمی 80 میلیون ریال وجه نقد یا ضمانت نامه بانکی
سفر جهت ادامه تحصیل 200 میلیون ریال وجه نقد
سفر های زیارتی 30 میلیون ریال وجه نقد
سفر دوره های مشترک 150 میلیون ریال وجه نقد

 

تشکیل پرونده جهت معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور

دانشجویان خارج از کشور می‌توانند با تشکیل پرونده در کنسولگری های ایران در کشور محل تحصیل از پرداخت عوارض خروج معاف شوند.

برای انجام اینکار ابتدا در سامانه تاک یا همان سامانه تایید اسناد کنسولی تشکیل پرونده دانشجویی داده و کد رهگیری دریافت نمایید.

نحوه باز کردن پرونده: ابتدا در سایت وزارت امور خارجه ثبت نام کرده، در قسمت پرونده تحصیلی مدارک مورد نیاز را آپلود و فرم را ارسال می‌کنید.

در ادامه در قسمت تایید مدارک، درخواست تایید مدارک را به نمایندگی (سفارت) مورد نظر فرستاده و اغلب، تایید مدارک از چند ساعت تا دو روز کاری زمان می‌برد.

سپس با مدارک مورد نیاز به سفارت ایران در محل تحصیل خود مراجعه کرده و پس از پر کردن فرم‌های مربوطه و در صورت عدم وجود مشکل در مدارک، مهر عوارض خروج دانشجویی در گذرنامه شما زده می‌شود.

با دریافت این مهر به مدت یک سال، و در مجموع به تعداد سه بار می‌توانید از کشور خارج شوید و دیگر نیازی به پرداخت عوارض نخواهد بود.

مدت زمانی که در ایران اقامت دارید در مجموع نباید بیشتر از ۴ ماه شود.

جهت اطلاع از شرایط تحصیل مجدد در یک مقطع مشمولان خدمت سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل ۱۴۰۳ + شرایط را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل ۱۴۰۳ + شرایط برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره نظام وظیفه با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

جهت دانلود مقاله راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل بر روی لینک کلیک نمایید.

1.5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

11 دیدگاه دربارهٔ «راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل ۱۴۰۳ + شرایط»

  1. Avatar photo امین گفت:

    سلام اگر برای دوره آموزشی از کشور خارج شویم و دیرتر از موعد مقرر به کشور باز گردیم چه عواقبی در انتظارمان است مثلا به جای یک ماه سه ماهه برگردیم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      وثیقه ی ارائه شده ضبط و محدودیت های دیگر هم اعمال می شود.

  2. Avatar photo متین گفت:

    سلام اگر از دانشگاهی در خارج از کشور پذیرش بگیرم ایا برای خروج از کشور بهم معافیت میدن (۱۸ سالم هست و غیبت ندارم)

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام بله محدودیتی در این مورد وجود ندارد.

  3. Avatar photo علیرضا گفت:

    وقت بخیر
    برای تحصیل تو مقطع لیسانس در آلمان میخوام اقدام کنم
    سوالم این هست که برای تحصیل تو مقطع لیسانس میشه وثیقه گذاشت ؟
    من شنیده بودم فقط فوق لیسانس امکان داره

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان وجود ندارد

  4. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام وقت تون بخير… من اگه با مدرك زبان B2 توى يه رشته اى از دانشگاه المان پذيرش مشروط بگيرم به اين صورت كه دانشگاه توى اون رشته به من پذيرش ميده به شرط اينكه مدرك اصلى زبان كه معادل C1 هست رو موقع ثبت نام ببرم آيا ميتونم معافيت تحصيلي بگيرم؟
    پيشاپيش ممنونم از پاسخگويي تون…

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در صورت موافقت دانشگاه و داشتن پذیرش امکان صدور معافیت وجود دارد.

      1. Avatar photo محمد گفت:

        در حال‌ حاضر سربازم بامدرک‌زبان ب۱ میتونم‌ با پذیرش‌دانشگاه مشروط به‌کورس‌زبان‌برای‌ارشد اقدام کنم ؟ بهم معافیت تحصیلی میدن که ایست اعزام بزنم؟

  5. Avatar photo محسن گفت:

    سلام وقتتون بخیر این ترم دانشگاه رو اگر مشروط بشم (ترم دوم سال اول) باز دانشگاه مجوز خروج از کشور میده؟ چون داخل شرایط نوشته بود که کارنامه لازم هست میخواستم بپرسم اگر مشروط بشم کارنامه میتونم بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام بله می توانید
      چون معافیت تحصیلی دارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • لیسانس به پزشکی خارج از کشور

    لیسانس به پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها

    شرایط تحصیل لیسانس به پزشکی در خارج از کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ در ابتدا کشور‌های که دوره‌های پزشکی را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کنند و کشورهایی که دوره های ارشد لیسانس به پزشکی را برگزار می...
تماس با مشاور