ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تحصیل هم زمان با سربازی + بخشنامه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۷۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
تحصیل هم زمان با سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر سرباز هستید و میخواهید از زمان خود جهت تحصیل استفاده کنید با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تا پیش از سال ۱۴۰۳ امکان تحصیل هم زمان با سربازی برای هیچ یک از مشمولان نظام وظیفه وجود نداشت و این افراد می‌ بایست از ایست سربازی استفاده نموده یا اینکه ادامه تحصیل خود را به بعد از زمان سربازی شان موکول می‌ کردند. اما بر اساس آخرین اطلاعیه‌ های سازمان نظام وظیفه امکان تحصیل هم زمان با سربازی برای کلیه مشمولان فراهم شده است. علاوه بر این در سال جاری قوانین ادامه تحصیل حین امریه و درس خواندن برای کنکور در سربازی نیز تغییراتی داشته اند که به آن ها خواهیم پرداخت.

پس پیشنهاد می کنیم این مقاله بادقت تا انتها مطالعه نمایید و در صورت داشتن هرگونه ابهام یا نیاز به دریافت راهنمایی های بیشتر همه روزه حتی در ایام تعطیل از تلفن ثابت با شماره 9099075307 (بدون نیاز به شماره گیری کد استانی) تماس بگیرید. شایان ذکر است مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب آماده کمک و خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. 

آیا امکان تحصیل هم زمان با سربازی وجود دارد؟

بر اساس قوانین گذشته فردی که مشمول خدمت سربازی می بود، واجد شرایط ادامه تحصیل همزمان با خدمت سربازی نمی شد. بنابراین مجاز به ادامه تحصیل در طول خدمت نبود و در صورت شرکت و قبولی در آزمون مجوزی برای او صادر نمی شد اما در سال 1403 این قانون دستخوش تغییراتی شد و بنا بر شرایطی امکان تحصیل هم زمان با سربازی برای برخی از مشمولان فراهم گشت.

به این ترتیب که طبق توافق سازمان نظام وظیفه و دانشگاه علمی کاربردی این فرصت در اختیار مشمولان خدمت سربازی قرار داده شد تا بتوانند هم زمان با انجام خدمت دوره سربازیشان، تحصیل خود را در این دانشگاه نیز ادامه دهند. البته شرط تحصیل در زمان خدمت سربازی، ثبت نام و شرکت در دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی است و نام نویسی در دیگر دوره‌ های این دانشگاه مجوز ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی هیچ یک از افراد مشمول به حساب نمی آید.

آیا امکان تحصیل هم زمان با سربازی وجود دارد؟

برای اطلاع از آیین نامه سربازی نخبگان بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

آشنایی با دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی

دوره های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی به تقویت مهارت‌ های شغلی داوطلبان می‌ پردازند و این مهارت‌ ها را برای حضور در بازار کار بهبود می‌ بخشند بنابراین هر یک از سربازان می بایست برای تحصیل در دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی ۱۶۰ تا ۴۸۰ ساعت را سپری نمایند.

نکته مهم اینکه برای شرکت در این دوره‌ ها داشتن مدرک دیپلم در رشته های زیر الزامی می‌ باشد و چنانچه هر یک از افراد مشمول دارای دیپلم یکی از رشته های ذکر شده نباشند؛ باید پس از گذراندن دروس پیش نیاز رشته مورد نظر خود برای ثبت نام در دوره تک پودمان دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند.

📌 تعمیرکار تخصصی موتور

📌 مکالمه زبان انگلیسی (سطح پایه)

📌 آماده سازی و مونتاژ در جوشکاری

📌 تولید و نگهداری طیور گوشتی

📌 سیم کشی، کابل کشی و اندازه گیری الکتریکی

📌 نقشه کشی در ماشین کاری

📌 امور بازاریابی

📌 ساخت گلخانه خاکی و هیدروپونیک

📌 عملیات پایه برق و الکترونیک

📌 فروش انواع تور

📌 طراحی مبلمان مرکب

توجه داشته باشید امکان ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی برای دانشجویان دانشگاه های سراسری، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و… ممکن نیست و این افراد می بایست حتما از معافیت تحصیلی استفاده نمایند و پس از اتمام تحصیل برای اعزام به خدمت سربازی اقدام کنند.

🔊 اطلاعیه: مشمولانی که دارای غیبت سربازی باشند مجاز به تحصیل هم زمان با سربازی نیستند.

تحصیل همزمان با سربازی به عنوان امریه

افرادی که دارای مدرک تحصیلی هستند می توانند از امریه خدمت سربازی استفاده کنند و به جای خدمت در پادگان های نظامی مانند ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیرو انتظامی در نهاد های دولتی و اداری مشغول به خدمت شوند.

اما سوالی که پیش می آید این است که ادامه تحصیل حین امریه به چه صورت است؟ آیا می توان همزمان هم تحصیل کرد و هم به عنوان یک امریه وظیفه خود را انجام داد؟

بنابراین باید بگوییم اگرچه امریه به نوعی خدمت سربازی محسوب می‌ شود اما ادامه تحصیل حین آن، قوانین مخصوص به خود را دارد و بر اساس این قوانین هیچ یک از سربازان اجازه ادامه تحصیل حین امریه را ندارند.

افزون بر این لازم است بدانید سربازان امریه مجاز به دریافت معافیت تحصیلی نیز نمی باشند.

تحصیل همزمان با سربازی به عنوان امریه

برای اطلاع از شرایط تعجیل در خدمت سربازی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

شرایط ایست خدمتی درس خواندن برای کنکور در سربازی

یکی از شرایط درس خواندن برای کنکور در سربازی استفاده از تبصره ایست خدمت است. بر اساس این تبصره افراد علاقمند به ادامه تحصیل می توانند تا مدت مشخصی از رفتن به سربازی معاف شوند و به تحصیل بپردازند. به عبارت دیگر این افراد تا اتمام دانشگاه و اخذ مدرک تحصیلیشان اجازه ادامه تحصیل دارند و لازم نیست نگران گذراندن خدمت سربازی خود باشند.

اما آیا همه افراد می توانند از ایست سربازی برای ادامه تحصیلی خود استفاده نمایند؟ پاسخ خیر است زیرا فقط افرادی می توانند از این قانون استفاده نمایند که در مقطع کارشناسی پیوسته به بالا باشند و برای مقاطع کاردانی و یا کارشناسی ناپیوسته این کار امکان پذیر نیست یعنی فردی که می خواهد از مقطع دیپلم به کاردانی برود مشمول ایست خدمتی تحصیلی نمی شود.

همچنین افرادی که دارای سو سابقه خدمت و یا غیبت هستند اجازه استفاده از این طرح را ندارند و پذیرفته شدگان صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه ها نیز نمی توانند از ایست خدمتی استفاده نمایند.

بنر کال تو اکشن

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

اخبار پیرامون خدمت سربازی

📢 کسری خدمت سربازان ماهر

آقای سردار محمدجواد زاده‌ کمند، فرمانده قرارگاه مهارت آموزی سربازان ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کردند از مهرماه سال جاری کلیه سربازان ماهر می توانند از کسری خدمت یک ماهه استفاده نمایند.

ایشان هدف از اجرای این طرح را مشوقی برای ورود به سربازی با حداقل یک مهارت عنوان کردند و یادآور شدند این افراد در صورت بارگذاری مدارک خود در سامانه مربوطه پیش از ورود به خدمت سربازی می توانند کسر خدمت دریافت کنند. به گفته ایشان این تسهیلات شامل ۶٠٠ مهارت می شود و این مهارت ها از سوی قرارگاه اعلام شده است.

📢 فراخوان اعزام به سربازی

براساس اطلاعیه سازمان وظیفه عمومی فراجا کلیه افراد مشمول که برگ آماده به خدمت شهریور سال ۱۴۰۳ را دریافت کرده اند، باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+۱۰) مراجعه نمایند و برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش را دریافت کنند تا دچار غیبت سربازی نشوند.

برای اطلاع از سامانه سرباز ماهر کلیک نمایید.

اخبار پیرامون خدمت سربازی 

برای اطلاع از شرایط عقب انداختن سربازی برای کنکور بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

خلاصه مطلب

در این مقاله به بررسی مواردی مانند تحصیل همزمان با سربازی، ادامه تحصیل حین امریه و درس خواندن برای کنکور در سربازی پرداختیم و گفتیم هر یک از این موارد دارای قوانینی می‌ باشند.

به عنوان مثال گفتیم برای تحصیل همزمان با سربازی تنها باید در دوره‌ های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی ثبت نام کرد و متقاضیان لازم است مدرک دیپلم داشته باشند. علاوه بر این یادآور شدیم مشمولانی که دارای غیبت سربازی باشند یا دانشجویانی که در دانشگاه‌ های غیر از دانشگاه علمی کاربردی پذیرفته شوند اجازه این کار را ندارند.

همچنین در مورد تحصیل همزمان با سربازی به عنوان امریه نیز ذکر کردیم که امکان ادامه تحصیل حین امریه برای هیچ یک از سربازان فراهم نیست.

در پایان هم به معرفی ایست خدمت پرداختیم و بیان کردیم علاقه‌ مندان به ادامه تحصیل می‌ توانند از این تبصره در صورت نداشتن سوء سابقه و غیبت استفاده کنند و پس از تحصیل به خدمت سربازی اعزام گردند.

امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از این طریق توانسته باشید پاسخ پرسش‌ های خود را بیابید.

شما همراهان گرامی در صورتی که نیازمند دریافت مشاوره اخذ امریه، کسری خدمت سربازی یا معافیت از آن هستید می‌ توانید با مشاوران مرکز مشاوره ایران تحصیل ارتباط برقرار نمایید.

افزون بر برقراری تماس تلفنی نیز می‌ توانید سوالات خود را به صورت کامنت در انتهای این مطلب و در قسمت نظرات برای ما بنویسید تا کارشناسان ایران تحصیل در اسرع وقت به شما پاسخ دهند.

برای دانلود فایل پی دی اف مقاله تحصیل هم زمان با سربازی بر لینک آبی رنگ کلیک کنید.

3.3/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اگر سرباز هستید و میخواهید از زمان خود جهت تحصیل استفاده کنید با ما تماس بگیرید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تحصیل هم زمان با سربازی در سال ۱۴۰۳ وجود دارد؟

بله در صورت شرکت در دوره های تک پودمانی دانشگاه علمی کاربردی این امکان وجود دارد.

آیا دانشجویان دانشگاه های آزاد می توانند به صورت همزمان با خدمت سربازی خود ادامه تحصیل دهند؟

خیر امکان ادامه تحصیل در حین خدمت سربازی برای دانشجویان دانشگاه آزاد فراهم نیست اما آن ها می توانند از معافیت تحصیلی استفاده نمایند.

آیا دارندگان غیبت سربازی می توانند امریه دریافت کنند؟

خیر یکی از شروط مهم برای اخذ امریه نداشتن غیبت سربازی است.

نظرات

170 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تحصیل هم زمان با سربازی + بخشنامه 1403»

  1. Avatar photo مرتضی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من امسال دانشجوی دکتری بدون کنکور. شدم ،میتونم هم دوره دانشجوی دکترا باشم هم امریه بگیرم؟
    تو اطلاعیه ها قبلی گفتن برای جلوگیری از خارج رفتن این امکان رو گذاشتن که دانشجویان دوره دکتری میتونن همزمان هم درس بخونن هم امریه بگیرن

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در زمان تحصیل میتوانید رزومه ایجاد کنید که برای دوران سربازی امریه بگیرید

  2. Avatar photo حسن گفت:

    با سلام. اگر در کنکور فرهنگیان شرکت کرده و در ان قبول شویم، اجازه داریم در حین خدمت وارد دانشگاه شویم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام میتوانید از ایست خدمتی استفاده کنید

  3. Avatar photo محمد دهقانی گفت:

    سلام من دانشجو پیام نور ترم سه هستم میخوام برم خدمت اما قبلش باید انصراف بدم از دانشگاه یا نه میتونم برم دفترچمو بگیرم پست کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما هم میتونید انصراف دهید هم میتونید دفترچه پست کنید ولی بهتر است انصرافیتون ررا لحاظ کنید

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام من کلاس دوازدهمم انسانی یه دونه از درسام مونده تا دیپلم بگیریم اونم دی ماههه امتحانات میخام پست کنم و اعزام بشم برا برج ۹ رفتم پرسیدم میگن امتحان نمیش داد من چطور میتونم این یه دونه درسووو پاس کنم تک سربازی و دیپلمو بگیرم؟
    و یه چیز دگ اگه انصراف از دوازدهم بزنم برا سربازی باید بعد خدمت دوباره دوازدهمو از اول بخونم یا همون امتحان را باید برم بدم و پاس کنم تا دیپلم بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      حین خدمت امکان آزمون و تحصیل وجود ندارد
      یا عازام رو باید به تعویق بندازید یا آزمون را

  5. Avatar photo Kia گفت:

    سلام خسته نباشین.بنده متولد ۹/۶/۸۲ هستم و معافیت تحصیلی تا ۲۰ سالگی تمام داشتم به تاریخ ۹/۶/۱۴۰۲ و فارغ التحصیل شهریور هم هستم
    در دانشگاه علمی کاربردی برای ترم مهر ثبت نام کردم و قبول شدم
    امکانش رو دارم که ادامه تحصیل بدم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر پارسال دیپلمتون رو دریافت کردین تا 1402/06/31 فرجه دارین

  6. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دانشجوی دانشگاه ازاد تو مقطع کارشناسی ام و تا شهریور ۱۴۰۴ معافیت تحصیلی دارم ، اگه برای کنکور ۱۴۰۴ شرکت کنم و پزشکی قبول بشم بازم بهم مرخصی تحصیلی میدن ؟ در ضمن من برگه ی اعزام رو پر کردم .

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که برگه اعزام پرد کرده باشید می بایست وارد خدمت سربازی شوید

  7. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام میخوام برم سرباز ایا امکانش هست هم زمان بخونم برای کنکور و سرباز برم و در ترمیم معدل شرکت کنم فارغ التحصیلم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکانش هست. در صورت قبولی می توانید ایست خدمت بزنید.

      1. Avatar photo محمد گفت:

        سلام من ۷/۱۵ معاف تحصیلیم تموم شده بود و تمدید نکردم الان یک ماه گذشته و دیپلم دی ماه آماده میشه آموزشگاه یه بره سنوات معاف از تحصیلی داد اما پلیس +۱۰ قبول نکرد و گفت بیست سالن. تموم شده آیا برم نظام وظیفه سنوات میدن برای دانشگاه رفتن چون دانشگاه دولتی قبول شدم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          اگر شما 20 ساله هستید دیگر سنواتی تعلق نمیگیرد برای شما ولی در شرایطی قبولی دانشگاه را دارید تشریف ببرید نظام وظیفه و اقدام کنید برای معافیت تحصیلی و برگه قبولی هم همراه خودتون ببرید

  8. Avatar photo خانلری گفت:

    برای کسایی که چند سال غیبت دارن هم این شرایط هست؟ میتونن همزمان هم درس بخونن و هم سربازیشون رو برن؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      خیر. تحصیل و سرباز بودن امکان پذیر نمیباشد.

  9. Avatar photo بابک گفت:

    یعنی توی سربازی میشه رفت توی کلاس های دانشگاه شرکت کرد و مثل افراد معمولی همزان تحصیلو ادامه داد؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر دانشگاه در حین سربازی نمیشه رفت
      مگر این که ایست خدمت بزنند براتون.

  10. Avatar photo amir گفت:

    سلام خسته نباشید من ابان ماه خدمتم شروع میشه و کنکور شرکت کردم اسمم اومده ولی نیمسال دوم هستش یعنی ورودی بهمن من الان میتونم دانشگاه برم یا نه؟؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام باید نتیجه قبولی دانشگاه تون را به پلیس10+ارائه بدید و منتظر تغییر زمان اعزام به خدمت تون باشید

  11. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام.
    متولد 7 ابان 1382 هستم.تا پایان شهریور 1402 معافیت تحصیلی داشتم.2درس از دیپلم را پاس نکردم.
    الان میخوام اقدام به گرفتن دفترچه اعزام به خدمت بکنم.اگه تاریخ اعزام سال 1403 باشه میتونم در امتحانات دی 1402 شرکت کنم؟
    اگه در امتحانات دی 1402 دیپلم گرفتم میتونم در دانشگاه ازاد در رشته های بدون کنکور ادامه تحصیل بدم و معافیت تحصیلی بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام بله میتونید تا تاریخ اعزام به خدمت دیپلم رو کامل بگیرید و برای دانشگاه انتخاب رشته کنید

      1. Avatar photo مجیدجلالی گفت:

        سلام وقت بخیر من متولد۱۳۸۲.۱۰.۲۲هستم یک درس دارم دی امتحان بدم دیپلم بگیرم هنوز دفترچه نگرفتم تابرج ۱۰معافم بعداز برج ۱۰ میتونم دربهمن برای دانشگاه بدون کنکور شرکت کنم وخدمت نروم؟

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام وقت بخیر
          بله شما ابن امکان را دارید وحتی ثبت نام از اواخر آدر تا اوایل دی ماه میباشد

          1. Avatar photo سیدی مراد گفت:

            بنده سربازم ۱۰ ماه خدمت. بنده یازدهم هستم تا چند ماه آینده دیپلم میگیرم با اشتقال خدمت. بنده ۲۰.3 ماهمه. شاملم میشه دیپلم بگیرم. بدش ثبت نام دانشگاه آزداد کنم

          2. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت به خیر
            در صورت اخذ مدرک دیپلم میتوانید در دانشگاه ثبت نام انجام دهید.

    2. Avatar photo محمد گفت:

      سلام من ۲۰ سال رد کردم. متاسفانه نتونستم دیپلمم بگیرم دی ماه ایا میتوانم. هم زمان به سربازی برم و درس بخونم و ترمیم معدل کنم

      1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

        سلام. خیر دوست عزیز شما مجاز نیستد هم سرباز باشید و هم دانش آموز، باید دوره ی خدمتتون رو تمام کنید و بعد اجازه ی ادامه تحصیل رو داشته باشید.

  12. Avatar photo محمدم گفت:

    سلام من دانشجو اخراجی ارشد هستم چند ماه دیگه میخوام برم خدمت ایا میشه در حین خدمت پیام نور مجدد کارشناسی بخونم چون ظاهرا نیازی به کلاس رفتن نیست و آزمون ها هم آنلاین محسوب میشه ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام خیر برای اخذ معافیت تحصیلی مقطع قبولی شما باید رو به جلو باشد.

  13. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    آیا در حین تحصیل در مقطع ارشد در امریه پذیرفته بشم، امکانش هست که از دانشگاه انصراف بدم و امریه رو شرکت کنم؟ یعنی درست برعکس کاری که دوستان می خواهند انجام دهند؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید از دانشگاه انصراف بدید برای رفتن به امریه هم مشکل ینخواهید داشت

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)