ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ادامه تحصیل مشمولان غایب ۱۴۰۳ + شرایط جامع | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱
ادامه تحصیل مشمولان غایب
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

ادامه تحصیل مشمولان غایب، مطابق با قوانین نظام وظیفه مجاز نبوده و حتی پس از شرکت در آزمون و نیز قبولی در آن، باز هم امکان ادامه تحصیل برای غایبین وجود نخواهد داشت.

پذیرش دانشگاه ها نیز جهت ادامه تحصیل مشمولان غایب امری غیر مجاز و خلاف مقررات می باشد، در نتیجه دانشگاه ها نیز اجازه ثبت نام این افراد را نخواهد داشت.

هر ساله در آیین نامه آموزشی دانشگاه های سراسر کشور، شرایط و قوانین مربوط به ادامه تحصیل مشمولان غایب و دانشجویان اخراجی مشخص می شود. جهت اطلاع از این قوانین تا انتهای این مقاله با ایران تحصیل همراه باشید.

 

جهت اطلاع از نحوه ادامه تحصیل مشمولان غایب + راهنمای جامع با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

ادامه تحصیل مشمولان غایب

دریافت مجوز ثبت نام مجدد کنکور سراسری آن هم تنها برای یکبار، با ارائه درخواست انصراف از دانشگاه محل تحصیل دانشجویان مشمول سربازی امکان پذیر می باشد. در نتیجه شرایطی شامل این دسته از افراد می شود که عبارتند از:

کلیه آقایانی که به سن 18 سالگی تمام می رسند، مشمول قانون وظیفه عمومی می باشند و در قانون نظام وظیفه عمومی مشمول غایب فردی است که عدم حضور وی در موعد مقرر، موجب غایب به حساب آمدن می گردد. این افراد عبارتند از:
 
۱) مشمولان خدمت وظیفه عمومی که جهت رسیدگی و یا اعزام احضار می شوند اما در مهلت مشخص شده توسط سازمان وظیفه عمومی، نسبت به معرفی خود اقدام ننمایند.

۲) اشخاصی که حداکثر پس از یک ماه از خاتمه مدت اعتبار معافیت موقت خود را معرفی نکنند.

۳) در موعد اعزام تعیین شده، دارندگان برگه اعزام به خدمت خود را معرفی نکنند.

۴) چنانچه مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی حضوری در مهلت های قانونی که بر پایه تاریخ تولد و زمان اخذ مدرک تحصیلی آنان تعیین شده، نسبت به ارسال مدارک خود جهت معرفی اقدام نکنند.

۵) چنانچه مشمولان فارغ التحصیل دارای مدرک فوق دیپلم و بالاتر باشند و تا یک سال بعد از فراغت از تحصیل اقدام به معرفی خود نکنند.

۶) چنانچه دانشجویان انصرافی، اخراجی و ترک تحصیل نموده از دانشگاه ها، تا یک سال پس از تاریخ انصراف، اخراج و ترک تحصیل خود را معرفی ننمایند.

۷) مشمولانی که بیش از سقف مجاز در مقاطع مختلف تحصیلی ادامه تحصیل داده باشند.

۸) مشمولانی که به عنوان داوطلب آزاد و متفرقه ادامه تحصیل داده و تا بعد از موعد قانونی اعزام تحصیل آن ها ادامه داشته باشد.

 

 

جهت مشاهده راهنما جامع خروج از کشور برای ادامه تحصیل بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 
نکته:

در مهلت قانونی، مشمولانی که درخواست معافیت پزشکی و یا کفالت داده و در مراحل رسیدگی پزشکی و کفالت قرار گرفته‌اند، اما از روی قصد و به عمد و یا به علت کوتاهی در پیگیری پرونده و عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و هیئت کفالت، موجب طولانی شدن مراحل رسیدگی شده اند، در صورتی که رای شورای پزشکی یا هیئت رسیدگی کفالت، به سرباز بودن آنان صادر گردد، به عنوان مشمول غایب شناخته شده و برای آن ها برگ اعزام با غیبت صادر خواهد شد.

 

 

ثبت نام جهت ادامه تحصیل مشمولان غایب

ثبت نام جهت ادامه تحصیل مشمولان غایب

 

 

مقررات ثبت نام جهت ادامه تحصیل مشمولان غایب

▪︎رویت کارت و ارائه کپی کارت برای دارندگان کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت، به منظور درج در پرونده دانشجو الزامی است.

▪︎اشخاصی که دارای 51 سال سن می باشند، برای ثبت نام احتیاجی به دریافت معافیت تحصیلی و یا مجوز ندارند.

▪︎برای دانشجویان فاقد کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت، پیوست برای دریافت معافیت تحصیلی صادر می گردد.

▪︎متقاضی دارای مدرک پیش دانشگاهی بوده و پیش تر از دانشگاه دیگری انصراف نداده باشد.

▪︎بیش از یک سال، از زمان دریافت مدرک پیش دانشگاهی نگذشته باشد.

 

 

جهت ورود به سامانه استعلام وضعیت نظام وظیفه بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

تبصره ۱) از تاریخ فراغت، مشمولانی که در سال مشمولیت از دبیرستان فارغ التحصیل می شوند، یکسال مهلت معرفی دارند.
برای مثال شخصی که متولد سال 1375 می‌باشد و مدرک خود را در خرداد ماه سال 1393 اخذ نموده از تاریخ فراغت یکسال فرصت جهت معرفی خود دارد.

متقاضیان مشمولی که در نیمه اول سال فارغ التحصیل می شوند تا تاریخ سی ام شهریور سال بعد فرصت برای معرفی دارند. به استثناء داوطلبان آزاد که یک سال بعد از فارغ‌التحصیلی مهلت دارند.

تبصره ۲) مشمولانی که در سال پیش از مشمولیت فارغ التحصیل می شوند، از ماه تولد خود در سن مشمولیت به مدت 6 ماه فرصت معرفی دارند.
برای مثال متولد 1375/03/15 که در 1392/11/30 فارغ التحصیل شده است تا 1393/09/15 مهلت معرفی دارد.

▪︎تا سن 22 سالگی، پیش دانشگاهی را به صورت حضوری به اتمام رسانده باشد.

تبصره) دانش آموزانی که پیش از مهرماه 1391 مقطع اول دبیرستان را آغاز کرده اند، تا سن 24 سالگی در مقطع پیش‌دانشگاهی مجاز می باشند.

 

جهت مشاهده اطلاعیه تحصیل هم زمان با سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

تذکر مهم:

دانش آموزان مشمولی که پس از ترک تحصیل و در مهلت یکساله معرفی موفق به دریافت مدرک داوطلب آزاد شده باشند در صورت عدم غیبت، مجاز به تحصیل می‌باشند.

مقررات ثبت نام جهت ادامه تحصیل مشمولان غایب در مقطع کارشناسی ارشد

▪︎تحویل نامه دریافتی فراغت از تحصیل از واحد دانشگاهی کارشناسی به ناجا

▪︎نگذشتن بیش از یک سال از تاریخ فراغت از تحصیل دانشجو

▪︎کمتر نبودن معدل مقطع کارشناسی از 12

▪︎انصرافی بودن دانشجو از واحد دانشگاهی دیگر

در طول دوره های تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری، دانشجویانی که مایل به انصراف و شروع به تحصیل مجدد می باشند، تنها یکبار مجاز به انصراف هستند و ملاک یکبار انصراف از تاریخ 1390/08/22 به بعد بوده در نتیجه اشخاصی که پیش از این تاریخ انصراف داده باشند، جزو یکبار انصراف آن ها محسوب نخواهد شد.

▪︎اجباری بودن تحویل فرم انصراف از تحصیل به ناجا از واحد دانشگاهی قبلی

▪︎نگذشتن بیش از یک سال از تاریخ انصراف از تحصیل

▪︎مشمولانی که توسط انصراف، مدرک معادل فراغت در مقطع پایین تر را دریافت می‌کنند مجاز به تحصیل مجدد تا پایان خدمت یا اخذ معافیت دائم نبوده، مگر اینکه مدرک فراغت اخذ شده، معادل سنوات مجاز به تحصیل همان مدرک باشد که در این صورت می توانند در مقطع کارشناسی ناپیوسته یا ارشد ناپیوسته اقدام به تحصیل نمایند.

▪︎چنانچه سنوات قانونی دانشجو به اتمام رسیده باشد، وی مجاز به انصراف در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی جهت شروع به تحصیل مجدد نمی‌باشد، در واقع مشمولان تنها در طول مدت مجاز به تحصیل هر مقطع، مجاز به انصراف و شروع به تحصیل مجدد می باشند و در صورت انصراف در سنوات ارفاقی یا مهلت معرفی مجاز به تحصیل مجدد نخواهند بود.

▪︎فارغ التحصیلان در مقاطع کاردانی و کارشناسی تنها مجاز به ادامه تحصیل در مقاطع ناپیوسته بالاتر می باشند، برای مثال کاردانی به کارشناسی.

▪︎عدم مجاز بودن مشمولان به تحصیل مجدد در مقاطعی که قبلاً از آن فارغ التحصیل شده اند

▪︎سربازان در طول خدمت چنانچه در مقاطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند، در صورت نداشتن غیبت با دریافت گواهی قبولی از دانشگاه پذیرفته شده، به پلیس 10+ مراجعه نموده و بعد از دریافت گواهی ترخیص از یگان و ثبت سوابق خدمت در سیستم توسط پلیس 10+، با دریافت فرم “پیوست‌ ب” به دفاتر پلیس برای صدور معافیت تحصیلی مراجعه می نمایند.

 

 

جهت اطلاع از شرایط  انصراف از دانشگاه و سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

تبصره ۱) ترخیص سربازان جهت تحصیل در مقطع کاردانی مجاز نمی باشد.

تبصره ۲) تحصیل همزمان با خدمت  مجاز نمی باشد.

▪︎در صورت ارائه گواهی موافقت از نهاد یا سازمانی که متعهدین به خدمت نسبت به آن متعهد هستند، می توانند در دانشگاه ثبت نام نموده و نیاز به دریافت معافیت تحصیلی ندارند.

▪︎دانشجویان ورودی سال 1390 و بعد از آن در صورت استفاده از سنوات ارفاقی برای اتمام تحصیل، اجازه ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را ندارند.

▪︎دانشجویان اخراجی به هیچ عنوان مجاز به ادامه تحصیل تا پایان خدمت سربازی و یا اخذ معافیت دائم نمی باشند به غیر از افرادی که پیش از ورود به سن مشمولیت اخراج شده اند.

▪︎دارندگان گواهی موقت پزشکی تنها با مجوز وظیفه عمومی مجاز به ثبت نام و شروع به تحصیل می‌باشند.

▪︎دانشجویان انصرافی از واحد تهران غرب که تقاضای بازگشت به تحصیل داشته باشند، در صورت عدم اعزام به خدمت، عدم انصراف در سنوات ارفاقی و عدم گذشت بیش از یکسال از تاریخ انصراف می توانند با ارائه موافقت کمیسیون موارد خاص دانشگاه، تقاضای بازگشت به تحصیل از وظیفه عمومی نمایند.

 

 

برای کسب اطلاعات در مورد  شرایط ادامه تحصیل پس از ترک تحصیل وارد شوید.

 

 

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

 

تذکرات مهم نظام وظیفه برای ثبت نام

۱) معافیت تحصیلی برای مشمولان غایب صادر نشده و مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.

۲) حق ادامه تحصیل تا پایان خدمت وظیفه عمومی یا اخذ معافیت دائم برای دانشجویان اخراجی و ترک تحصیلی وجود ندارد.

۳) در هیچ یک از مقاطع تحصیلی، تحصیل هم زمان با انجام خدمت سربازی مجاز نبوده و برای این دسته از دانشجویان معافیت تحصیلی صادر نخواهد شد.

۴) مشمولانی که در هنگام خدمت وظیفه عمومی می باشند، با این شرط که بدون غیبت به خدمت اعزام شده باشند، به غیر از پذیرفته شدگان دوره کاردانی، حتی اگر بیش از یکسال از فراغت از تحصیل آن ها در مقطع قبلی سپری شده باشد، می‌توانند با دریافت فرم درخواست معافیت از خدمت ترخیص گردند.

در دانشگاه، صادر شدن مجوز تحصیل آن ها بستگی به ترخیص از خدمت وظیفه و صدور مجوز یا معافیت تحصیلی این افراد توسط دفاتر پلیس 10+ یا وظیفه عمومی مربوطه است.

 

 

جهت اطلاع از انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

             
۵) تا پیش ازشروع نیمسال دوم خدمت، شاغلانی که خدمت وظیفه عمومی آن ها به صورت کامل به پایان می رسد، می توانند در دانشگاه ثبت نام نموده و برای نیمسال اول از مرخصی تحصیلی استفاده نمایند.
      
۶) فارغ التحصیلان مقطع کاردانی و کارشناسی در مقطع ناپیوسته بالاتر، تنها مجاز به شروع به تحصیل بوده و شرایط ادامه تحصیل در مقطع پیوسته بالاتر را نخواهند داشت، مگر در صورتی که رشته‌هایی تایید شده توسط وزارت علوم یا بهداشت فاقد مقطع ناپیوسته بالاتر باشند که در این صورت سنوات تحصیل طی شده مقطع قبلی در سنوات مقطع جدید لحاظ خواهد شد.

۷) دانشجویانی که علاقه به انصراف و شروع به تحصیل مجدد دارند، در طول دوره های تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری، تنها یکبار مجاز به انصراف در سنوات قانونی یعنی سنوات اولیه تحصیل بوده و حداکثر تا یکسال پس از تاریخ انصراف می توانند دوباره اقدام به تحصیل نمایند. منعی برای تحصیل اینگونه دانشجویان در مقطع پایین‌تر نیز وجود نخواهد داشت.

نکته:
ملاک یکبار انصراف از تاریخ 1390/08/22 به بعد بوده و افرادی که پیش از تاریخ ذکر شده انصراف داده باشند، جزو یکبار انصراف آن ها محسوب نخواهد شد.

۸) دانشجویان چنانچه پیش از ثبت نام در دانشگاه، در مراحل رسیدگی به معافیت پزشکی قرار داشته‌ باشد، ادامه‌ رسیدگی به درخواست پزشکی وی مانعی ندارد.

 

 

جهت کسب اطلاعات در مورد شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

میانگین نمرات دانشجویانی که در دو نیمسال تحصیلی دوره کاردانی و یا سه نیمسال تحصیلی دوره کارشناسی کمتر از ۱۲ باشد، موجب محروم شدن از ادامه تحصیل و به اصطلاح “دانشجوی اخراجی” می شوند.

در نظر داشته باشید که امکان اخراج دانشجو در صورت عدم اتمام تحصیل در سنوات مجاز تحصیلی نیز طبق آیین نامه بسیاری از دانشگاه ها وجود دارد.

شرایط ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

در طول تحصیل، دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه دولتی و تحصیل مجدد رشته دیگری را داشته باشند، می توانند تنها یک بار با تحویل درخواست انصراف به دانشگاه محل تحصیل و پرداخت شهریه مصوب برای دانشجویان انصرافی در تمام مقاطع تحصیلی نسبت به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری اقدام نمایند.

تا یک سال از تاریخ انصراف از دانشگاه روزانه، دانشجویان باید دقت نمایند که جهت مشخص کردن شرایط معافیت تحصیلی خود زمان خواهند داشت و در طول این زمان می بایست نسبت به ثبت نام در دانشگاه جدید اقدام نمایند.

دانشجویانی که با حکم کمیته انضباطی دانشگاه اخراج شده باشند، باید درخواست نمایند تا شرایط ادامه تحصیل آن ها توسط دانشگاه بررسی شود.

 

 

جهت اطلاع از نحوه تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

پیگیری رسیدگی به درخواست دانشجویان اخراجی در کمیسیون های موارد خاص دانشگاه‌ و کمیسیون مرکزی وزارت علوم انجام می گیرد و اغلب سعی بر این است که دانشجو از تحصیل محروم نشود.

در صورتی که داوطلب واحد های حد نصاب را گذرانده ولی نتواند تحصیل خود را به اتمام برساند، با مدرک کاردانی از دانشگاه فارغ التحصیل می گردد.

از زمان ارائه درخواست رسیدگی دانشجو، دانشگاه موظف است تا شروع ترم تحصیلی جدید، تکلیف دانشجو را مشخص کرده و حکم نهایی را به او اعلام نماید.

اخراج دانشجو از دانشگاه در مواردی که با ارائه دلایل موجه ثابت شود که اشتباه صورت گرفته است، دانشگاه می تواند با تایید کمیسیون موارد خاص و اعلام کتبی آن، مجوز بازگشت دانشجو به تحصیل را صادر نماید.

 

ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

ادامه تحصیل دانشجویان اخراجی

 

 

شرایط دانشجویان اخراجی در کنکور سراسری

▪︎این امکان برای دانشجویان اخراجی دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی یا فوق دیپلم را از محل تحصیل پیشین خود دریافت کرده باشند، وجود دارد تا در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه، نسبت به ثبت نام مجدد در کنکور سراسری اقدام نمایند.

▪︎دانشجویان دوره روزانه ای که هیچگونه محدودیتی برای انتخاب رشته ندارند و حتما می بایست تا تاریخ ۲۵ اسفند برگه انصراف خود را به دانشگاه قبلی خود ارائه دهند.

▪︎به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه، دانشجویان دوره‌ های شبانه، دانشگاه آزاد، پیام نور و پردیس خودگردان و همچنین مؤسسات غیرانتفاعی، می توانند در زمان ثبت نام دانشگاه جدید، نامه انصراف از تحصیل خود را به دانشگاه قبلی ارائه نمایند.

 

 

جهت اطلاع از نحوه تسویه حساب دانشجویان اخراجی آزاد بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

شرایط لازم جهت ثبت نام مجدد کنکور سراسری

▪︎به پایان رسیدن خدمات فارغ التحصیلان رشته‌ های پزشکی اعم از مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان در مقطع کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا ۳۱ بهمن ۱۴۰۰ برای رشته‌ های با پذیرش در نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۳

▪︎عدم درخواست کتبی فرم تعهد به خدمت برای دستگاه‌ های اجرایی

▪︎نداشتن ممنوعیت تحصیل از طرف سازمان نظام وظیفه

بنابر آخرین تغییرات سال ۱۴۰۰، دانشجویان اخراجی دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی یا فوق دیپلم را از محل تحصیل قبلی خود دریافت کرده باشند، همانند دانشجویان انصرافی در صورت عدم مشکل نظام وظیفه از حق ثبت نام مجدد در کنکور سراسری برخوردار خواهند بود و هیچگونه محدودیتی در انجام انتخاب رشته نخواهند داشت.

 

 

جهت دانلود مقاله ادامه تحصیل مشمولان غایب بر روی لینک کلیک نمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا ادامه تحصیل مشمولان غایب + راهنمای جامع و معافیت سربازی در حین تحصیل را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص ادامه تحصیل مشمولان غایب + راهنمای جامع و اینکه چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره نظام وظیفه آنلاین با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از نحوه ادامه تحصیل مشمولان غایب + راهنمای جامع با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

2.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «ادامه تحصیل مشمولان غایب ۱۴۰۳ + شرایط جامع | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo هومن بخت شاهی گفت:

    سلام من یکسال ونیم از اعتبار معافیت تحصیلیم میگذره وبهمن دانشگاه فرهنگیان قبول شدم والان بهم معافیت تحصیلی نمیدن چه راه حل پیشنهاد میدید؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورتی که دوره غیبت باشید نمی توانید از شرایط خاص استفاده کنید

  2. Avatar photo میثم ریگی گفت:

    سلام من سرباز هستم و غیبت سنوات داشتم وعف و بخشش رهبری خورده وبخشیده شده آیا میتونم کنکور شرکت کنم

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت خیر
      فقط سنوات بخشیده شده . اما غیبت شما هنوز وجود دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)