ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز + جریمه سال ۱۴۰۳

انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای آشنایی با شروط انصراف دانشگاه دولتی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا میدانید انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز چه هزینه‌ای به دنبال دارد؟ دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه را دارند، باید قبل از هر چیز هزینه انصراف از دانشگاه سراسری را پرداخت کنند و اقدامات بعدی را جهت تحصیل در دانشگاه جدید انجام دهند.

در این مقاله قصد داریم اطلاعات دقیقی نسبت به شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی و هزینه انصراف از دانشگاه روزانه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. باتوجه به قوانین وزارت علوم و تحقیقات، دانشجویانی که از دانشگاه‌های دولتی انصراف داده‌اند، علاوه بر پرداخت هزینه، امکان ثبت نام در کنکور سراسری سال آینده را نخواهند داشت.

ولی قوانین انصراف از دانشگاه شهریه پرداز تا حدودی بهتر از انصراف از دانشگاه سراسری است. چنانچه مایل به کسب اطلاعات لازم از مراحل انصراف از دانشگاه دولتی و قوانین انصراف از دانشگاه شبانه و همچنین میزان جریمه انصراف از دانشگاه دولتی هستید، کافی است با شماره 9099075307 تماس گرفته و با مشاوران آکادمی ایران تحصیل در ارتباط باشید.

نحوه انصراف از دانشگاه دولتی 1403

👈 مطابق با آخرین آیین نامه‌های تعیین شده از سوی وزارت علوم و تحقیقات، آن دسته از داوطلبانی که در کنکور سراسری موفق به پذیرش در رشته‌های روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌اند، در صورتی که در مراحل اولیه پذیرفته شوند اما برای انجام ثبت نام اقدام ننمایند؛ نیازی به طی نمودن مراحل انصراف از دانشگاه نخواهد داشت. اما مشمول یک سال محرومیت از کنکور خواهند بود و نمی‌توانند برای کنکور همان سال شرکت نماید.

👈 در صورتی که درخواست انصراف از دانشگاه روزانه را در زمانی ارائه دهید که در دانشگاه ثبت نام نموده و یک ترم تحصیلی را گذرانده باشید، برای انصراف از دانشگاه سراسری باید هزینه انصراف را مطابق با رشته خود و همچنین شهریه مورد نظر پرداخت نمایید. درخواست انصراف برای برخی از دانشگاه‌ها به صورت الکترونیک و در سامانه این دانشگاه صورت می‌پذیرد، اما به طور معمول حتما به صورت حضوری نیاز است تا سایر مراحل را در قسمت‌های مختلف دانشگاه به انجام برسانید.

👈 برخی از داوطلبان گمان می‌کنند که نیازی به درخواست انصراف از دانشگاه نخواهد بود و می‌توانند بدون داشتن شرایط انصراف از دانشگاه روزانه و نیاز به طی نمودن مراحل انصراف دانشگاه سراسری در کلاس‌ها حضور نداشته باشند. غافل از اینکه در این صورت مشمول جریمه می‌شوند و این هزینه در سال‌های بعد، بیشتر نیز خواهد شد.

👈 نکته دومی که معمولا به آن توجهی نمی‌شود این است که این دسته از افراد در صورتی که تمامی مراحل انصراف از دانشگاه سراسری را پشت سر نگذارند، امکان ارائه مدارک به آن‌ها وجود نخواهد داشت. از این رو در هیچ یک از دانشگاه‌های دولتی نمی‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

نحوه انصراف از دانشگاه دولتی  

شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی

دانشجویانی که می‌خواهند بنا به دلایلی از دانشگاه دولتی انصراف دهند، می‌بایست شرایط و مدارکی داشته باشند تا مطابق با آن برای انصراف از موسسه آموزش عالی اقدامات لازم را انجام دهند. از این رو در این بخش قصد داریم به شرایط انصراف از دانشگاه دولتی روزانه و شبانه، غیرانتفاعی و پیام نور بپردازیم. این موارد عبارت است از:

◀️ دانشجویان متقاضی واجد شرایط انصراف از دانشگاه شبانه و کنکور مجدد، لازم است شخصا درخواست انصراف خود را در پیشخوان سامانه جامع آموزشی دانشگاه به ثبت برسانند.

◀️ دانشگاه‌ها مجاز به دریافت درخواست ارائه شده جهت انصراف، تنها تا یک یا دو ماه پس از تاریخ ارائه درخواست قبل از صدور نهایی می‌باشند.

◀️ از مهمترین شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی این است که چنانچه حکم انصراف از تحصیل برای دانشجویان پس گرفته شود، امکان ادامه تحصیل برای دانشجوی مورد نظر وجود نخواهد داشت.

◀️ حداکثر مهلت زمان ثبت درخواست انصراف از دانشگاه دولتی با مقاطع کارشناسی تا 20 اسفند ماه است. آن‌ها باید تا این مدت زمان فرم انصراف از دانشگاه دولتی 3 را پر کنند که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این فرم می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

◀️ دانشجویانی که انصراف از دانشگاه دولتی آنان به ثبت رسیده است، ملزم به تعهد به کلیه قوانین خواهند بود.

◀️ در صورتی که دانشجویان پس از گذراندن یک تا دو ترم تحصیلی از رشته خود انصراف دهند، دچار محرومیت از کنکور نخواهند شد و می توانند در کنکور همان سال شرکت نمایند.

◀️ لازم به ذکر است که در ترم دوم امکان درخواست انصراف از دانشگاه دولتی را نخواهید داشت و حتما باید به ترم سوم رسیده باشید تا بتوانید در آزمون همان سال شرکت نمایید در غیر این صورت، حق انتخاب دانشگاه‌های سراسری را نخواهید داشت.

◀️ از شرایط انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور سراسری این است که پس از پذیرش در دانشگاه حتما باید یک سال کامل را پشت سر بگذرانید و نمرات دو ترم شما ثبت شده باشند تا بتوانید در آزمون همان سال شرکت نمایید که البته در این رابطه لازم است هماهنگی های لازم را با دانشگاه مربوطه داشته باشید.

◀️ برای مشمولین خدمت سربازی پسر، تنها یک بار امکان انصراف از دانشگاه وجود خواهد داشت.

◀️ کلیه پذیرفته شدگان دانشگاه های پیام نور، نوبت دوم شبانه، غیر انتفاعی و آزاد، امکان ثبت نام مجدد و شرکت در کنکور سراسری را خواهند داشت.

شرایط انصراف از دانشگاه روزانه و شبانه برای شرکت دوباره در کنکور کارشناسی

نوع دانشگاه میزان جریمه
روزانه بسته به رشته، مقطع و دانشگاه، برآورد هزینه‌ای انجام شده و به عنوان مبلغ جریمه به دانشجو اعلام می‌گردد.
شبانه 1/5 برابر شهریه ثابت
پردیس خودگردان شهریه ثابت تمام ترم‌های باقی مانده
علمی کاربردی یک شهریه ثابت
دانشگاه آزاد مقطع کاردانی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) × (نصف شهریه پایه)
مقطع کارشناسی ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) × (نصف شهریه پایه)
مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 4) × (نصف شهریه پایه)
مقطع کارشناسی پیوسته: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 8) × (نصف شهریه پایه)
مقطع دکتری حرفه ای (دامپزشکی): (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 12) × (نصف شهریه پایه)
مقطع دکتری حرفه ای (گروه پزشکی): کل شهریه پایه ترم های باقی مانده
مقطع دکتری تخصصی: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 7) × (نصف شهریه پایه)
مقطع دکتری تخصصی ورودی های 94 به بعد: (تعداد نیمسال های ثبت نام شده – 6) × (نصف شهریه پایه)
مقطع دستیاری تخصصی: کل شهریه تحصیلی ترم های باقی مانده

 

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی برای شرکت در کنکور سراسری ارشد

👈 انصراف از دانشگاه سراسری شامل حال همه دانشجویانی می شود که در مقاطع مختلف تحصیل می کنند و می خواهند دوباره در کنکور سراسری شرکت کنند. اگر دانشجوی کارشناسی ارشد هستید و می خواهید که دوباره در کنکور سراسری شرکت کنید، یکی از شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی این است که باید انصراف خود از ادامه ی تحصیل را حتما به دانشگاه اعلام کنید.

👈 مهلت انصراف از دانشگاه هم تا قبل از زمان ثبت نام مجدد برای کنکور است. لذا در صورتی که در مدت زمان تعیین شده اقدامات لازم را انجام  ندهید عواقب آن با خود دانشجو است. حال اگر شما نیاز به مشاوره بیشتری در این مورد دارید کارشناسان ایران تحصیل پاسخگوی شما هستند.

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی برای شرکت در کنکور سراسری دکتری

👈 از شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی در مقطع دکتری این است که تمامی دانشجویانی که در مقطع دکتری در دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم تحصیل می کنند، حق ثبت نام مجدد در آزمون دکتری را تا زمانی که از دانشگاه محل تحصیل خود انصراف ندهند را ندارند.

👈 به دلیل اینکه آزمون های دکتری دانشگاه آزاد و سراسری با همدیگر ادغام شده اند اگر می خواهید به دلیل تحصیل در دانشگاه آزاد انصراف دهید بهتر است این کار را انجام ندهید.حال اگر شما به هرگونه مشکلی در این مورد برخورد کردید می‌توانید آن را با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

 

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

مراحل انصراف از دانشگاه دولتی

انصراف از تمامی دانشگاه های آزاد، دولتی، پیام نور، خودگران و … برای دانشجویانی که به هر دلیلی قصد انصراف دارند وجود دارد، دانشجو برای انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز باید براخی از مراحل را طی کند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

⏪ در مرحله اول انصراف از دانشگاه سراسری و شهریه پرداز، دانشجو باید به واحد آموزش دانشگاه به صورت حضوری مراجعه نماید و اقدام به دریافت فرم انصراف از دانشگاه نماید.

⏪ در گام دوم فرمی که از سوی آموزش دانشگاه مبنی بر انصراف دانشجو از دانشگاه دولتی دریافت شده باید با دقت تکمیل گردد و تحویل واحد آموزش داده شود. (در برخی از دانشگاه‌ها قبل از اتمام فرایند انصراف فرم انصرافی باید یک ماهی بایگانی گردد)

⏪ بعد از بررسی فرم‌های انصراف دانشجو از دانشگاه دولتی باید درخواست او توسط واحد آموزش به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد.

⏪ در صورت موافقت دانشگاه و پرداخت هزینه‌های انصراف فرایند ثبت درخواست و انصرافی دانشجو تمام می‌شود.

کلیه دانشگاه‌های سراسری، پیام نور، غیرانتفاعی و آزاد و… برای انصراف از دانشگاه دانشجویان، قوانینی را وضع کرده‌‎اند که در این بخش به مراحل انصراف از دانشگاه سراسری پرداختیم. چنانچه سوالی در اینباره دارید، همین حالا می‌توانید با مشاوران حرفه‌ای ما در ایران تحصیل با شماره تلفن ثابت 9099075307 تماس حاصل نمایید.

مدارک انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز

دانشجویان برای انصراف از دانشگاه سراسری و شهریه پرداز باید مدارک لازم برای برای انصراف از دانشگاه را به مسئولین مربوطه انصراف از دانشگاه روزانه ارائه دهند. این مدارک عبارت است از:

  • ارائه فرم تکمیل شده انصراف از تحصیل (دریافت فرم از آموزش دانشکده)
  • ارائه اصل شناسنامه و کارت ملی دانشجو
  • داشتن کارت دانشجویی
  • واریز مبلغ جریمه تعیین شده

نمونه فرم انصراف از تحصیل دانشگاه

ممکن است دانشجویان بخواهند نمونه فرم انصراف از تحصیل را بررسی کنند. جهت آشنایی بیشتر، در ادامه نمونه‌ای از فرم مورد نظر را قرار داده‌ایم. چنانچه می‌خواهید از دانشگاه انصراف دهید و فرم آن را تکمیل کنید، به لینک زیر مراجعه نمایید:

برای دانلود فرم انصراف از تحصیل دانشگاه بر روی لینک کلیک کنید.

در چه شرایطی برای انصراف از دانشگاه باید هزینه پرداخت نماییم؟

👈 در صورتی که مطابق با قوانین دانشگاه، میزان جریمه در نظر گرفته شده هنگام انصراف از دانشگاه سراسری صفر باشد، نیازی به پرداخت هزینه نیست و می‌توانید درخواست خود را ارائه نمایید.

حال در صورتی که در مقطع کارشناسی پیوسته دو ترم تحصیلی را گذرانده باشید، بدون نیاز به پرداخت هزینه، می‌توانید درخواست خود را به ثبت برسانید. در غیر این صورت باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید.

◀️ از شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی این است که برای تمامی دانشجویان، غیر از دانشجویان دکتری حرفه ای گروه پزشکی، در صورتی که در بدو ورود و پس از انجام ثبت نام، درخواست خود را برای نیمسال اول قبل از پایان ماه مهر و برای نیمسال دوم، قبل از بهمن ماه درخواست خود را به ثبت رسانده باشند، مشمول هزینه انصراف از دانشگاه دولتی نخواهند شد.

◀️ در صورتی که درخواست انصراف دانشجویان تا اواخر آذرماه برای ورودی های نیمسال اول و اواخر اردیبهشت ماه برای ورودی های نیمسال دوم ارائه شود، دانشجویان موظف به پرداخت پنجاه درصد کل شهریه پرداختی ثابت و متغیر بوده و مابقی شهریه تعیین شده قابل استرداد نخواهد بود.

◀️ حال در صورتی که دانشجو با مجوز تعیین شده از سوی دانشگاه، رشته خود را تغییر دهد، مشمول پرداخت هزینه انصراف نخواهد بود.

◀️ در صورتی که دانشجو پس از ثبت نام در دانشگاه و قبل از تمام شدن مهلت حذف و اضافه از دانشگاه شبانه دهد، باید 50 درصد شهریه نیمسال جاری را پرداخت کند. اما در صورتی که در هفته آخر نیمسال اول از دانشگاه شبانه انصراف دهد، باید کل شهریه ثابت و متغییر را پرداخت کند.

◀️ در صورتی که دانشجوی ترم اول نوبت شبانه بعد از تمام شدن مهلت حذف و اضافه تا شروع امتحانات نیمسال اول درخواست انصراف از دانشگاه دهد باید کل شهریه ثابت و 50 درصد شهریه متغییر را پرداخت نماید.

◀️ اگر دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و در دانشگاه دیگری مایل به ادامه تحصیل می‌باشید، پس از مراحل انصراف نیازی به پرداخت هزینه وجود نخواهد داشت.

◀️ دانشجویانی که در دانشگاه شبانه پیام نور تحصیل می‌کنند در صورت انصراف از دانشگاه، باید 1/5 برابر شهریه ثابت را بعنوان جریمه بپردازند.

◀️ اگر دانشجوی دانشگاه غیرانتفاعی هستید، در صورت انصراف شما از دانشگاه، جریمه شما و شهریه ثابت به اضافه 7 واحد درسی است.

تماس با مشاوران

تماس با مشاوران

هزینه انصراف از دانشگاه دولتی

👈 ثبت درخواست انصراف از دانشگاه سراسری بعد از موافقت واحد آموزش دانشگاه شامل هزینه می‌شود، هزینه انصراف دانشجویان دانشگاه‌های دولتی بنا بر نوع دانشگاه متغیر است. در ادامه به بررسی جدول هزینه‌های انصراف از دانشگاه های دولتی خواهیم پرداخت:

نوع دانشگاه نحوه مشخص شدن هزینه انصراف دانشجو
دانشگاه دولتی (روزانه) بسته به مقطع تحصیلی، رشته، زمان انصراف متغیر می‌باشد و دانشگاه در مورد این موضوع تصمیم نهایی را می‌گیرد
دانشگاه دولتی (شبانه) اغلب به میزان ۱/۵ برابر شهریه ثابت یک ترم تحصیلی
دانشگاه دولتی (پردیس خودگردان) بسته به رشته، مقطع، ترم و زمان انتقالی متغیر است
دانشگاه پیام نور ۱/۵ برابر هزینه در نظر گرفته شده برای ترم جاری دانشگاه
دانشگاه غیر انتفاعی ۷ واحد درسی + شهریه ثابت

عواقب بعد از انصراف از دانشگاه دولتی

👈 برخی از دانشجویان نمی‌دانند عواقب قبولی در دانشگاه و نرفتن چیست؟ لازم به ذکر است که در صورت گذراندن انصراف دانشگاه روزانه و ارائه درخواست خود، حتی با موافقت دانشگاه مورد نظر، تا 3 ماه پس از گذشت درخواست ایجاد شده، امکان باز پس گیری درخواست شما وجود خواهد داشت.

حتی در صورتی که دانشجو خود مایل به لغو این حکم کمتر از سه ماه داشته باشد، دانشگاه این امکان را برای او در بازه زمانی کمتر از 3 ماه ایجاد خواهد نمود.

👈 همچنین آن دسته از دانشجویانی که به هنگام  تحصیل در دانشگاه روزانه دوباره در کنکور سراسری شرکت کرده و در دانشگاه روزانه  قبول شدند، می‌توانند بدون پرداخت هزینه و تنها با انصراف از رشته تحصیلی خود در در رشته جدید تحصیل کنند.

اما  در صورتی که آن‌ها در دانشگاههای دیگری قبول شدند، آنگاه باید هزینه انصراف از دانشگاه دولتی را پرداخت کنند. مشمولین خدمت سربازی می‌توانند درخواست مرخصی خود را به ثبت برسانند در غیر این صورت دچار مشکل خواهند شد.

اطلاعیه

3 ماه پس از گذشت درخواست انصراف، امکان باز پس گیری درخواست شما وجود خواهد داشت.

عواقب بعد از انصراف از دانشگاه دولتی

لغو محرومیت یک ساله شرکت در کنکور سراسری

👈 از مهمترین شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی و شرکت مجدد در کنکور این است که دانشجویانی که در نوبت روزانه قبول شدند و در دانشگاه ثبت‌نام  نکردند، از شرکت در کنکور سراسری سال آینده محروم هستند.

اما در صورتی که آن‌ها برخی از شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشند، می‌توانند در سال آینده در کنکور سراسری شرکت کنند.

👈 ولی در صورتی که هیچ کدام از شرایط مذکور را نداشته باشند، اما باز هم با ارسال درخواست به سازمان سنجش می‌توانند محرومیت یک ساله خود را از کنکور سراسری لغو کنند.

به این ترتیب برای انجام این کار می‌توانید با کارشناسان سامانه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

مشاوره 24 ساعته

مشاوره 24 ساعته

نکات مهم انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور

👈 دانشجویانی که قصد انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز را دارند بهتر است نکاتی را مدنظر قرار دهند.

  • در صورت اخذ پذیرش در آزمون سراسری، فرم شماره 2 از جمله مدارک ضروری برای نام نویسی حضوری در دانشگاه است.
  • چنانچه دانشجو در سال‌های قبل (سال 1398 و ماقبل آن) به صورت قطعی انصراف خود را اعلام کرده و در حال حاضر محصل هستند، برای تکمیل فرم ثبت نامی در سنجش باید فقط بند 32 فرم را علامت بزنند.
  • امکان خرید دوره تعهد و انصراف از دانشگاه، پس از گذشت چند ترم برای محصلین رشته‌های دارای تعهد خدمت دوره روزانه وجود ندارد و این افراد باید تا پایان دوره تعیین شده در مناطق اعلامی حضور داشته باشند.
  • دانشجویان دوره‌های روزانه محصل پذیرفته شده در آزمون سراسری، در صورتی که با مشکلی در روند نام نویسی خود مواجه شوند، این امکان را دارند که با ثبت و ارسال درخواست در سایت سنجش نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

نکات مهم انصراف از تحصیل و شرکت مجدد در کنکور 

داوطلبانی که قصد دارند مراحل انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز را انجام دهند، ملزم به پرداخت هیچ هزینه‌ای به عنوان جریمه انصراف خواهند بود و میزان آن برای هر مقطع تحصیلی و دانشگاه متفاوت است.

توصیه داشته باشید حتی الامکان انتخاب رشته کنکور سراسری خود را بادقت انجام دهید و پیش از هر کاری تمام جوانب مرتبط با آینده تحصیلی و شغلی را مدنظر قرار دهید. همچنین بهتر است بخشنامه بازگشت به تحصیل دانشگاه آزاد را مطالعه نمایید.

 

 

پادکست صوتی مقاله جریمه انصراف از دانشگاه دولتی

 

اخبار پیرامون انصراف از دانشگاه دولتی

📌 ابطال قبولی داوطلبان کنکور در صورت عدم انصراف قطعی از دانشگاه

اگر دانشجویان دانشگاه‌‌های دولتی بدون اینکه از دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند، انصراف داده باشند، در کنکور شرکت کنند و بتوانند قبول شوند؛ قبولی آن‌ها باطل است.

📌 مهلت انصراف از دانشگاه سراسری

دانشجوهایی که تمام مراحل انصراف خود را انجام داده‌اند نهایتا تا سه ماه فرصت دارند تا انصراف خود را لغو نمایند. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که دانشجو بعد از آن دیگر به هیچ وجه نمی‌تواند در آن رشته درس بخواند. البته امکان تحصیل در رشته های دیگر وجود دارد.

خلاصه مقاله انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز

در این مقاله تلاش نمودیم تا اطلاعاتی را در رابطه با نحوه انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز و شرایط انصراف دانشگاه روزانه و قوانین مربوط به نوبت دوم شبانه ارائه نماییم. در صورتی که مایل به انصراف از دانشگاه سراسری به صورت موقت می‌باشید، می‌‍توانید راهنمایی‌‎های لازم را از مشاورین ما کسب نمایید تا بتوانید علاوه بر درخواست انصراف خود، مجددا برای ادامه تحصیل اقدام نمایید.

افرادی که شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی را داشته باشند، می‌توانند به راحتی برای انصراف از دانشگاه روزانه و شبانه اقدام کنند. اگر در زمینه درخواست انصراف دائم نیازمند دریافت راهنمایی‌های بیشتر هستید، با کمک مشاوران ما می‌توانید راحت تر مراحل مربوطه را طی کنید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود.

برای دانلود فایل PDF کلیک کنید.

3.1/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای آشنایی با شروط انصراف دانشگاه دولتی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی برای رشته های مختلف متفاوت است؟

شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه روزانه و شبانه برای دانشجویان پزشکی و غیر پزشکی متفاوت خواهد بود.

پس از انصراف از دانشگاه، میتوان دوباره در کنکور شرکت کرد؟

ممنوعیتی برای دانشجویان دانشگاه های پیام نور، نوبت دوم شبانه و غیر انتفاعی جهت انجام ثبت نام قرار داده نشده است.

شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه دولتی چیست؟

در متن مقاله به شرایط انصراف از تحصیل دانشگاه سراسری به صورت مفصل پرداختیم.

نظرات

1,499 دیدگاه دربارهٔ «شرایط انصراف از دانشگاه دولتی و شهریه پرداز + جریمه سال ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo شادی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم هزینه انصراف از دانشگاه امکان قسط بندی داره؟؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      به ارگان مربوطه مراجعه کنید

  2. Avatar photo رستم پور گفت:

    سلام من وردودی۱۴۰۱هستم‌دو ترم‌ اول داشنگاه رفتم ولی دوترم بعدی نرفتم ی ترم مرخصیم ثبت کردم ولی ولی ترم ۴مرخصی ثبت نمکردم النم میخوام کنکور شرکت کنم دانشگاه آزاد برم الن برای انصراف هزینه ۴ترم ازم میگیرن یا دوترمی ک خوندم و اینکه میتونم دیگ کنکور امسال شرکت کنم؟و راهیم هست ک کم تر هزینه انصراف بدم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر هزینه 4 ترم میگیرند

  3. Avatar photo محمد رضا صفاری گفت:

    سلام و احترام
    بنده دانشجوي پيام نور هستم و تا تاريخ 1403/6/31 معافيت تحصيلي دارم مدرك كارشناسي را نگرفته ام و تعداد بسيار كمي واحد پاس كرده ام اما هر ترم ثبت نام كرده ام ميخواهم براي كنكور 1404 شركت كنم حال در چه تاريخي بايد انصراف دهم تا معافيت تحصيلي يكساله براي شركت در كنكور 1404 شامل حالم شود لطفا كامل بگوييداز افراد زيادي جويا شدم اما نمي دانستن حتي پليس 10+از جواب شما سپاس گزارم

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا شرایط شما بررسی شود

  4. Avatar photo آرش عزیزی گفت:

    سلام من پنج سال پیش ترم دو دانشگاه روزانه بودم که اومدم بیرون الان دوباره بدون کنکور روزانه میخوام ثبت نام کنم هرینه جریمه ام چقدره ؟(برابرشهریه یک ترم شبانه اس یا دو ترم شبانه؟و اینکه باید کی اصرافی بدم )

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هزینه انصراف برابر است با نصف شهریه ثابت نیمسال های باقی مانده در دوره شبانه

  5. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام من در کنکور ۱۴۰۲ در دانشگاه روزانه قبول شدم ولی برای ثبت نام اقدام نکردم آیا برای انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۳ مشکلی ندارم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      طبق اعلام سازمان سنجش تاریخ انقضای رتبه و تراز شما یکسال خواهد بود

  6. Avatar photo فواد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من دانشجوی روزانه کارشناسی اتاق عمل هستم و الان دارم ترم دوم رو میخونم و از طرفی هم می‌خوام کنکور رو شرکت کنم
    اگر تونستم رشته ای که می‌خوام رو توی کنکور بدست بیارم باید انصراف بدم
    یه عده گفتن اگر دولتی قبول بشی نیازی به پرداخت هزینه نیست این درسته؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      سوال شما نیاز به برررسی بیشتری دارد
      با شماره 9099075307 تماس بگیرید

  7. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام،من چهارترم توی دانشگاه روزانه خوندم،و الان توی ی دانشگاه دیگ قبول شدم،باسوابق تحصیلی،هنوزم باید انصراف بدم هزینشو باید بدم یا انتقالی؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      رشته های بدون ازمون نقل و انتقال ندارند و باید انصراف بدهید

  8. Avatar photo امیر گفت:

    سلام خسته نباشید من الان ورودی بهمن دانشگاه آزاد شهر خودم ثبت نام کردم و قبول شدم دولتی که قبلا بودم هم درخواست انصراف دادم ولی هنوز کامل نشده برای تشکیل
    پرونده تو آزاد اصل دیپلم یا گواهی رو نیاز دارم باید چیکار کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید گواهی موقت پایان تحصیل ببرید

  9. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر ، من دانشجو صنایع شیمیایی ترم یک ورودی ترم بهمن دانشگاه نجف اباد بودم روزانه
    امروز انصراف دادم که تا تیرماه صبر کنم تیرماه تو سایت از اول شرکت کنم اولویت بزنم شیراز شهر خودم تا اونجا قیول بشم چون کنکور نداره رشتمون
    الان سوالم اینه من تیرماه که ۵ ماه دیگ هست میتونم شرکت کنم ؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز بله مشکلی ندارد.

  10. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر من دانشجو روزانه ترم یک صنایع شیمیایی هستم شهر نجف اباد چون تو اولویتام اول اینجارو زدم اینجا قیول شدم ،برامون انتخاب واحد کردن ولی هنوز یه کلاسم شرکت نکردم چون تازه دوشنبه گفتن بیایم خوابگاه میتونم انصراف بدم بعد تیررماه امسال یعنی چند ماهه دیگ از اول شرکت کنم تا شهر خودم شیراز قبول بشم ؟ینی سوالم اینه اگه انصراف بدم مشکلی بعدش پیش نمیاد چون میخوام باز تیرماه شرکت کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر خیر مشکلی پیش نمیاد اما حریمه ی انصراف باید بپردازید

  11. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام من دانشجو ترم اول دانشگاه رازی بودم وسط ترم مجبور شدم درس رو ول کنم و برگردم خونه ‘امتحانات رو هم ندادم ‘انصراف ندادم ‘ الان میخام کنکور شرکت کنم و روزانه قبول شم ‘یا برم پیام نور شهرمون ‘باز باید جریمه پرداخت کنم؟؟ ممنون میشم جداب بدین

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله باید جریمه ب انصراف بپردازید

  12. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام من دانشجوی ترم یک دولتی روزانه ام اگ کنکور مجدد بدم و روزانه قبول شم بازم باید جریمه بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله شما باید هزینه انصرافی را پرداخت کنید

      1. Avatar photo عطی گفت:

        هزینه انصراف برای ترم اول چقدره که اصلا سر کلاس هم نرفتیم

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          شهریه شبانه یک ترم گذرنداه پرداخت می گردد

  13. Avatar photo حسن برقبانی گفت:

    سلام
    من دانشجوی ترم سه روزانم و برای کنکور 1403 ثبت نام کردم
    در صورت قبولی تو ی رشته روزانه دیگه میتونم تو دانشگاه جدید ثبت نام کنم؟
    لازمه هزینه انصراف بدم؟
    چون آموزش دانشکده گفتن که ربطی به دوره قبولی بعدی نداره و در هر صورت باید هزینه انصراف بدی

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر بله در هر صورت شما باید هزینه ی انصراف از روزانه را بپردازید

  14. Avatar photo مریم گفت:

    باسلام…من دانشجوی پزشکی پردیس بین الملل هستم
    الان میخام انصراف بدم و دوباره کنکور شرکت کنم
    سوالم اینه اگه رتبه و تراز خوبی بیارم میتونم رشته دندانپزشکی بخونم یا دیگ امکان قبولی تو رشته پزشکی و دندان پزشکی نیست؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز محدودیتی برای کنکور مجدد و قبولی شما در این رشته ها وجود ندارد.

  15. Avatar photo مهدیه گفت:

    سلام و درود
    من رشتم نرم افزار هست و کاردانی پیوسته ام دانشکده فنی
    و ترم اول هستم میخوام قبل از شروع ترم دو انصراف بدم
    خواستم بدونم هزینه اش دقیق چقدر میشه هزینه انصرافش؟هزینه به نسبت خیلی میشه؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. هزینه ی دقیق رو باید از واحد آموزش دانشگاهتون سوال کنید. برای دانستن هزینه ی انصراف دانشگاه مقاله رو مطالعه کنید.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
  • ثبت نام کنکور سراسری

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 آغاز شد + ورود سایت اصلی sanjesh.org

    ثبت نام کنکور سراسری 1403 طبق اعلامیه جدید سازمان سنجش برای نوبت دوم از 7 فرودین 1403 آغاز و تا 12 فروردین ادامه خواهد داشت. داوطلبین باید در زمان مقرر وارد سایت ثبت نام کنکور سراسری سازمان سنجش به نشانی...
تماس با مشاور