ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه روزانه

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۴ شهریور ۱۴۰۱
انصراف از دانشگاه روزانه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از داوطلبان پس از پذیرش در دانشگاه ممکن است تصمیم به انصراف از دانشگاه روزانه بگیرند. اما سوال مهم این است که شرایط انصراف از دانشگاه دولتی چیست؟ آیا قبل از ثبت نام در دانشگاه باید انصراف دهیم یا پس از آن؟ برای ثبت درخواست خود لازم است مراحل انصراف از دانشگاه دولتی پشت سر بگذرانید. در صورتی که در دوره های شبانه پذیرفته شده اید و حال مایل به انصراف از دانشگاه می باشید، باید از قوانین انصراف از دانشگاه شبانه را به درستی مطالعه می نمایید.

 

برای مشاهده پاسخ به سوال محرومیت روزانه برداشته شد؟ وارد شوید.

 

چه زمانی می توان برای انصراف از دانشگاه روزانه اقدام نمود؟

 

چه زمانی می توان برای انصراف از دانشگاه روزانه اقدام نمود؟

چه زمانی می توان برای انصراف از دانشگاه روزانه اقدام نمود؟

 

دلایلی که ممکن است به موجب آن داوطلبان را ملزم به دریافت انصراف نماید، در هر رشته متفاوت می باشد. زمان انصراف از دانشگاه بسیار مهم است. در صورتی که در دانشگاه پذیرفته شده اید ولی هنوز برای ثبت نام حضوری اقدام ننموده اید، نیازی به انصراف از دانشگاه ندارید . اما مطابق با شرایط انصراف از دانشگاه دولتی امکان شرکت در کنکور را نخواهند داشت و یکسال از کنکور محروم خواهند شد. زیرا دوره روزانه به صورت رایگان می باشد و موسسات آموزش عالی تنها یکبار امکان ادامه تحصیل رایگان را به داوطلبان می دهند.

برای آن دسته از داوطلبانی که در حال حاضر دانشجو می باشند و به هر دلیلی مایل به انصراف از دانشگاه روزانه می باشند، شرایط کمی متفاوت است. با توجه به اینکه در دانشگاه های روزانه به صورت رایگان دانشجویان از آموزش بهره مند می شوند، به همین دلیل برای ثبت درخواست انصراف خود، لازم است هزینه ای را پرداخت نمایند. هزینه انصراف از تحصیل برای هر یک از دانشجویان به نسبت تعداد ترم های گذرانده شده ممکن است متفاوت باشد.

برخی از دانشجویان، ممکن است پس از پذیرش در دانشگاه هنوز مدارک حضوری خود را برای ثبت نام تحویل نداده باشند که در این صورت امکان اینکه هزینه ای برای آنان منظور نشود زیاد است. نکته مهم این است که شما در چه زمانی از ترم تحصیلی قرار دارید. و همچنین در صورتی که مدارک حود را تحویل داده باشید، و هزینه مربوط به انصراف را ندهید، نمی توانید مدارک دیپلم خود را تحویل بگیرید و به همین دلیل برای ثبت نام مجدد کنکور و همچنین پذیرش در آینده دچار مشکل خواهید شد.

 

 

مراحل انصراف از دانشگاه دولتی

مراحل انصراف از دانشگاه ، به نسبت دانشگاه ها کمی متفاوت باشد. برای انجام مراحل انصراف، داوطلبان لازم است مراحل زیر را به صورت یک به یک پشت سر بگذرانند.

  • ابتدا برای تکمیل فرم مربوط به ثبت نام اقدام نمایید. و سپس نسبت به موارد خواسته شده از قبیل مشخصات فردی که شامل : (نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، محل تولد ، …) و مشخصات دانشجویی شامل : (شماره دانشجویی، رشته، مقطع) وارد نموده و علت انصراف خود را ذکر نمایید. توجه داشته باشید که ارسال این فرم باید به صورت الکترونیک به محل دانشگاه صورت بپذیرد.
  • برای ورود به سیستم اتوماسیون آموزشی لازم است با شناسه کاربری و رمز عبور دانشجویی وارد شوید. (در صورتی که رمز عبور خود را تغییر داده اید، باید همان رمز را وارد نمایید).
  • در سامانه گلستان و قسمت سمت راست، بر روی درخواست دانشجویی کلیک نمایید و برای تسویه حساب اقدام نمایید. (هزینه انصراف نسبت به رشته و همچنین ترم های تحصیلی گذرانده داوطلب متفاوت خواهد بود).
  • در مرحله بعد کارشناس مربوط به تسویه حساب، حساب شما را بررسی خواهد نمود و با توجه به درخواست شما ، نتیجه را ارائه خواهد نمود. در صورتی که نیازی به مراجعه حضوری دانشجو در این دانشگاه باشد، در این مرحله ارائه خواهد شد و داوطلبان می توانند برای انجام ثبت نام اقدام نمایند، و در صورت عدم نیاز، شما به مرحله بعدی را باید پشت سر بگذارنید.
  • با توجه به اینکه هزینه های مربوط به استفاده از کتابخانه به صورت رایگان می باشد، لذا یکی از موارد این است که مسئول مربوط به کتابخانه را پرداخت نمایید و همچنین درخواست شما توسط کارشناس این بخش مورد تائید قرار گیرد.
  • در مرحله بعدی درخواست انصراف از دانشگاه روزانه باید توسط مرکز مشاوره نیز بررسی شود و در صورتی که به تائید این مرکز برسد، شما می توانید به مرحله بعدی راه یابید. در غیر این صورت باید به صورت حضوری مراجعه نموده و برای رفع مشکل به وجود آمده تلاش نمایید.
  • برای اطلاع از اینکه شما بدهی به اتوماسیون تغذیه دارید، یا خیر؟ از جمله مراحل انصراف از دانشگاه دولتی که لازم است پشت سر بگذارنید، این است که باید درخواست شما برای کارشناس این مرکز ارسال شود و بررسی های لازم توسط این مرکز بررسی گردد.

برای دریافت سایر راهنمایی های لازم می توانید با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 ( از استان تهران) تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

 

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی

 

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی

شرایط انصراف از دانشگاه دولتی

 

  • امکان درخواست انصراف از دانشگاه روزانه برای برخی از دانشگاه  ها، پس از دو ترم تحصیلی وجود خواهد داشت. در صورتی که داوطلبان در ترم اول و یا دوم برای درخواست انصراف خود اقدام نمایند، امکان شرکت در کنکور سراسری را در صورتی خواهند داشت که برای کد رشته محل های دانشگاه های روزانه اقدام نمایند.
  • در صورتی که ترم دوم دانشگاه می باشید، می توانید مراحل انصراف از دانشگاه دولتی را پشت سر بگذارنید که دو ترم تحصیلی را به صورت کامل پشت سر بگذرانید و همچنین امتحانات مربوط به دو ترم را پشت سر گذرانده باشید و تمامی نمرات شما ثبت شده باشد.
  • دانشجویانی که ترم سوم تحصیلی می باشند، می توانند پس از انجام هماهنگی با دانشگاه و همچنین ثبت درخواست خود، مراحل لازم را پشت سر بگذارنند. (لازم به ذکر است دانشجویانی که در این ترم تحصیلی درخواست انصراف آنان به ثبت برسد، می توانند در رشته های روزانه کنکور سراسری ادامه تحصیل دهند).
  • برای آن دسته از دانشجویانی که خدمت سربازی خود را پشت سر نگذراننده اند، تنها یکبار می توانند برای انصراف از دانشگاه روزانه اقدام نمایند. همچنین در صورتی که با درخواست شما موافقت شود، تنها یکبار امکان ادامه تحصیل در دوره روزانه در همان مقطع را خواهند داشت.
  • پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ، درصورتی که درخواست انصراف از تحصیل، خود را به ثبت برسانید امکان شرکت در کنکور را تا یکسال نخواهید داشت و برای انصراف از تحصیل خود را باید به صورت قطعی تعیین نمایید.
  • مطابق با قوانین انصراف از دانشگاه شبانه داوطلبان پذیرفته شده می توانند در کنکور سراسری بدون محرومیت از کنکور شرکت نموده و ادامه تحصیل دهند.
  • نکته مهم : در صورت پذیرش در کنکور سراسری رشته های روزانه ، در صورت انصراف و یا عدم انصراف، امکان ادامه تحصیل را نخواهید داشت.

نکته مهم : در صورتی که در دوره روزانه پذیرفته شده اید اما درخواست خود را قطعی نکرده باشند و یا برای درخواست انصراف اقدام ننموده اید، امکان ادامه تحصیل در دوره های روزانه را نخواهید داشت و دچار محرومیت از کنکور خواهید بود.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا در رابطه با شرایط انصراف از دانشگاه روزانه اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه نماییم. برای اطلاع از مراحل انصراف از دانشگاه دولتی و ثبت درخواست خود توسط مشاوران دانشگاه روزانه با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همه روزه، حتی ایام تعطیل، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان خواهند بود. ارائه توضیحات در رابطه با قوانین انصراف از دانشگاه شبانه همه روزه، حتی ایام تعطیل امکان پذیر خواهد بود.

 

مطالب مرتبط

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا پس از انصراف از دانشگاه روزانه می توان در کنکور سراسری شرکت نمود؟

با توجه به شرایط انصراف از دانشگاه دولتی در صورتی داوطلبان می توانند در رشته های روزانه انتخاب رشته نمایند که در ترم سوم تحصیلی باشند. ولی برای تحصیل در سایر رشته های دانشگاه های دیگر ممنوعیتی قرار داده نشده است.

 

مراحل انصراف از دانشگاه دولتی چیست؟

با توجه به اینکه استفاده از تمامی امکانات دانشگاه های دوره روزانه به صورت رایگان می باشد، لذا به هنگام تصفیه حساب لازم است از تمامی قسمت های این دانشگاه برای تصفیه حساب اقدام نمایید.

 

با توجه به قوانین انصراف از دانشگاه شبانه آیا امکان ادامه تحصیل در رشته های روزانه وجود دارد؟

با توجه به اینکه دوره دوم شبانه به ازای امکان ادامه تحصیل برای دانشجویان شهریه دریافت می نماید، لذا در همان زمان دانشجویی نیز امکان ادامه شرکت در کنکور و همچنین پذیرش در دوره روزانه برای شما وجود خواهد داشت. اما قبل از پذیرش در دانشگاه حتما باید انصراف قطعی خود را از رشته مورد نظر به ثبت برسانید.

 

 

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «شرایط و مراحل انصراف از دانشگاه روزانه»

  1. Avatar photo M گفت:

    سلام خسته نباشید من دانشگاه روزانه فنی بودم با معدل کارشناسی قبول شدم تهران
    چهار ترم گذروندم بعد درخواست انصراف دادم می خواستم بدونم اگر تا پایان سال هزینه رو انصراف رو بدم و قطی شه
    سال بعدی می تونم روزانه شرکت کنم ولی شهر دیگه
    محرومیت ندارم؟ اخه گفتید اونایی که قبول شن ولی نرن محرومن واونایی که برن و انصراف بدن و هزینه بدن میتونن سال بعدی شرکت کنن
    ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام بعد از انصراف که کنکور شرکت کردید میتونید به سازمان سنجش درخواست رفع محرومیت کنید

  2. Avatar photo کوثر گفت:

    سلام منم سوال شمارو دارم شما انصراف دادین

  3. Avatar photo Mahdi گفت:

    سلام. من امسال دانشگاه روزانه قبول شدم. پیش ثبت نام اینترنتی رو انجام دادم و شماره دانشجویی بهم اختصاص داده شده اما به ثبت نام حضوری نرفتم و مدارکی تحویل ندادم. میخوام سال بعد کنکور بدم. لازمه که برم انصراف بدم یا لازم نیست کاری انجام بدم؟

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی باید با خود دانشگاه مربوطه صحبت کنید.باید به سازمان سنجش هم درخواست لغو محومیت بدین.

    2. Avatar photo کوثر گفت:

      سلام منم سوال شمارو دارم شما انصراف دادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • صدور گواهی اشتغال به تحصیل

    صدور گواهی اشتغال به تحصیل 1403 + فرم دریافت اینترنتی | راهنما

    دانشجویانی که قصد درخواست صدور گواهی اشتغال به تحصیل دارند، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سجاد برای این امر اقدام نمایند. گفتنی است که گواهی اشتغال به تحصیل دانشجویان غیرحضوری و حضوری، به صورت اینترنتی بوده و دیگر نیازی...
  • چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی + بروزرسانی 1403 | ایران تحصیل

    چارت انتخاب واحد رشته دندانپزشکی یک راهنمای تحصیلی است که شامل لیست دروس واحد‌های مورد نیاز در دوره دندانپزشکی است. این چارت ترمی دندانپزشکی، ترتیب دروس و تعداد واحد های رشته دندانپزشکی را مشخص می‌کند. هدف اصلی این چارت درسی...
تماس با مشاور