ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲ + شرایط جدید

خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

خروج از کشور سربازان در حین خدمت، خدمت سربازی در برخی از کشورهای جهان از جمله ایران اجباری است و عدم انجام آن موجب ایجاد محدودیت‌هایی برای مشمولان در پی خواهد داشت. اغلب دانشجویان پسر که به دنبال مهاجرت تحصیلی به خارج از کشور هستند باید پیش از انجام مراحل مربوط به فرآیند اخذ پذیرش تحصیلی مشکل مربوط به خروج از کشور خود را برطرف کنند.

خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲

در سفرهای گوناگون، قانون خروج از کشور سربازان متفاوت خواهد بود. در نتیجه اولین مسئله ای که باید به آن توجه کرد، مشخص کردن نوع سفر و مدت زمان آن است. چرا که برای هر یک از این سفرهای متفاوت میزان مشخصی وثیقه ی نقدی پرداخت می شود. بنابراین نوع سفر یکی از مهم ترین مسائلی است که باید در نظر گرفته شود.
در نتیجه قبل از هرکاری نوع سفر خود را مشخص کرده و اطلاعات و الزامات آن را جویا شوید زیرا برای خارج شدن از کشور باید وضعیت نظام وظیفه مشمولین مشخص شده باشد تا بتوانند با داشتن دلایل مختلف از کشور خارج شوند. این دلایل می تواند سفرهای زیارتی مانند: سفر به عتبات عالیات در اربعین یا ماه محرم باشد یا سفرهای ورزشی برای انجام مسابقات و… باشد.

شرایط کلی خروج از کشور سربازان در حین خدمت

اگر شما از جزو آن دسته از دانش آموزان و دانشجویان مشمول هستید که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، باید بدانید که برای خروج از کشور جهت ادامه تحصیل حتما باید معافیت تحصیلی خارج از کشور را دریافت کنید.

مشمولین دارای مدرک کارشناسی و بالاتر و معادل آن در حوزه‌های علمیه علاقمند به تحصیل در خارج از کشور در صورتی که از نظر مقررات این قانون و وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، حائز شرایط ادامه تحصیل در خارج از کشور باشند و دانشگاه‌‌ها و رشته‌‌های آن ها مورد تأیید وزارتخانه‌های فوق باشد، می‌توانند با سپردن تضمین‌‌های لازم با استفاده از مقررات این قانون برای تحصیل به خارج از کشور مسافرت کنند.

مشمولان انجام خدمت نظام وظیفه برای اینکه بتوانند با گذاشتن وثیقه خروج از کشور سفر کنند، باید شرایط کلی زیر را دارا باشند:

۱) مشمول فاقد غیبت باشد.
۲) دارای معافیت تحصیلی بوده و وضعیت تحصیلی مشخصی داشته باشد.
۳) در سنوات اولیه تحصیلی و یا سنوات ارفاقی ( دارای مجوز سنوات ارفاقی ) باشند.
۴) مشمولانی که تحصیل آنان به اتمام رسیده است و در مهلت معرفی یکساله باشند ( فارغ التحصیل، انصراف، اخراج و ترک تحصیل منجر به اخراج ) باشند.
۵) برای مراجعت به موقع به کشور وثیقه مورد نیاز را بسپارند.
۶) ارائه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانش آموزان و درخواست مجوز خروج موقت از کشور برای دانشجویان.

جهت مشاهده قانون استخدام سربازان وظیفه کلیک نمایید.

انواع سفرها برای خروج مشمولان و سربازان:

● سفرهای زیارتی
● سفرهای تفریحی و سیاحتی
● سفرهای فرصت مطالعاتی
● سفرهای ورزشی
● سفرهای درمانی
● سفرهای فرزندان مامورین شاغل در خارج از مرزهای ایران
● سفرهای مشمولین متعهد خدمت در ارگان ها و سازمان های دولتی

انواع معافیت های سربازی:

■ معافیت تحصیلی
معافیت پزشکی
■ معافیت کفالت
■ معافیت ایثارگری
■ معافیت موقت
■ معافیت دائم
■ معاف از رزم و …

افراد طبق شرایطی که دارند می توانند از هر یک از انواع معافیت های سربازی استفاده نمایند.

فرآیند درخواست خروج از کشور مشمول

▪︎متقاضیان از طریق سایت سازمان وظیفه عمومی بخش خدمات الکترونیک به صورت اینترنتی باید فرم مربوطه را پر کنند یا به صورت حضوری به مرکز دفاتر پلیس 10+ مراجعه کنند.
▪︎دانشجویانی که با استفاده از معافیت سربازی در حین تحصیل در خارج از کشور تحصیل می‌کنند، چنانچه در حین تحصیل به کشور مراجعت نمایند و ظرف شش ماه به محل تحصیل خود برنگردند، از حیث معافیت تحصیلی در شمول احکام دانشجوی انصرافی خواهند بود.
▪︎چنانچه دانشجویی برای بازگشت به محل تحصیل به مدت بیشتری نیاز داشته باشد، بر حسب پیشنهاد وزارت خانه‌های علوم یا بهداشت و موافقت سازمان نظام وظیفه این مدت با رعایت سقف مجاز تحصیل قابل تمدید خواهد بود.
▪︎مشمولان برای استفاده از معافیت تحصیلی خارج از کشور باید تضمین‌های لازم را قبل از خروج از کشـور، به سازمان نظام وظیفه بسپارند و متعهد شوند در مهلت‌های مقرر مربوط، به کشور مراجعت نمایند و شـرط سازمان مبنی بر ضبط تضمین به نفع دولت، در صورت عدم مراجعه به موقع را بپذیرند.
▪︎مشـمولانی که معافیت تحصـیلی خارج از کشور اخذ می‌کنند باید ظرف شـش ماه از تاریخ صدور معافیت، به تحصیل در خارج اشتغال یابند و عدم اشتغال به تحصیل تا پایان مدت یاد شده، انصراف از تحصیل تلقی شده و معافیت تحصیلی آنان لغو می‌گردد.
▪︎چنانچه امکان خروج از کشور و اشتغال به تحصیل مشمولان در مهلـت تعیین شـده به دلایل موجه فراهم نگردد، با تأیید وزارتخانه‌های علوم یا بهداشت، این مهلت تا شش ماه دیگر قابل تمدید است.

میزان وثیقه جهت تحصیل در خارج از کشور ۱۴۰۰

مشمولانی که واجد شرایط لازم برای دریافت مجوز خروج از کشور هستند، نیاز به یک وثیقه جهت ضمانت کارت پایان خدمت یا معافیت خدمت سربازی دارند. داشتن حساب قرض الحسنه در یکی از شعب بانک قوامین ضروری است چرا که تنها بانکی که مورد قبول نیرو انتظامی می باشد، قوامین است.
در مقاطع کارشناسی یا بالاتر در دانشگاه‌های داخل کشور، متقاضیانی که فارغ التحصیل شده باشند به شرط عدم ورود به غیبت و سپری نشدن بیش از یکسال از تاریخ فراغت از تحصیل با سپردن تضمین لازم می‌توانند از این معافیت استفاده نمایند. در حال حاضر ودیعه لازم ۴۰ میلیون تومان بدون سود و ۴۶ میلیون تومان با سود است.

برای خروج از کشور به منظور انواع سفرها، افرادی که دارای معافیت موقت یا معافیت تحصیلی هستند، مجوز لازم را از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی جهت خروج از کشور دریافت می‌کنند اما دریافت مجوز خروج از کشور برای مشمولان، با سپردن مبلغ نقدی یا ضمانت نامه بانکی به عنوان وثیقه سربازی، صورت می‌گیرد.

● وثیقه سربازی سفرهای علمی: ۱۵۰ میلیون ریال معادل ۱۵ میلیون تومان وجه نقد یا ضمانت‌نامه بانکی. (سفرهای مطالعاتی در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز به عنوان سفرعلمی تلقی می‌گردد.)
● وثیقه سربازی سفرتفریحی (غیر زیارتی/غیر علمی): ۳۰۰ میلیون ریال معادل ۳۰ میلیون تومان وجه نقد.
● وثیقه سربازی سفرهای زیارتی: ۵۰ میلیون ریال معادل ۵ میلیون تومان وجه نقد.

شرایط جدید خروج از کشور سربازان

شرایط خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲

برای تمامی آقایان بالای 18 سال، گذراندن دوره سربازی در ایران، اجباری است و مشمولین، قبل از پایان این دوره از انجام برخی از خدمات دولتی و استفاده از برخی خدمات شهروندی محروم می شوند.

نکته:
حتی اگر شما پیش از رسیدن به سن ۱۸ سالگی پاسپورت خود را دریافت کرده باشید، باید قبل از خروج از کشور وضعیت نظام وظیفه (سربازی) شما مشخص شده باشد. مشمولین خدمت سربازی زمانی می توانند از کشور خارج شوند که شرایط زیر را داشته باشند:

● مشمولین فاقد غیبت که دارای برگه معافیت پزشکی یا معافیت کفالت می باشند.
● فارغ التحصیلان مقاطی دیپلم و پیش دانشگاهی که هنوز دارای مهلت معرفی به نظام می باشند.
● دانشجویان و دانش آموزانی که 18 سال کامل را به پایان رسانده اند، باید دارای گواهی اشتغال به تحصیل و یا برگه معافیت تحصیل داشته باشند.
● فرد باید فاقد غیبت سربازی برای اعزام به نظام باشد.
● دانشجویان فارغ التحصیل باید دارای تاریخ فراغت کمتر از یکسال، گواهی فراغت از تحصیل و برگ ثبت اتمام تحصیل از دفاتر خدمات الکترونیک نیروی انتظامی باشند.
● فرد باید میزان وثیقه لازم را با توجه به نوع سفر و طول دوره ضمانت کند.

وضعیت خرید سربازی در سال ۱۴۰۰

بنابر لغو قانون خرید سربازی در سال ۱۳۹۹، هیچ گونه خبری مبنی بر فروش خدمت سربازی منتشر نشده و صرفاً برای آن دسته از مشمولانی که در سال ۹۷ اقدام به خرید سربازی کرده و در سال ۹۸ یک قسط از مبلغ خرید خود را پرداخته‌اند فرصتی ایجاد شده است که تا پایان سال ۱۳۹۹ اقدام به پرداخت جریمه خود کرده و کارت پایان خدمت را دریافت نمایند. بدیهی است که تمام افرادی که در این طرح ثبت نام کرده ولی نسبت به پرداخت اقساط اقدامی نکرده‌اند مشمول خدمت نظام وظیفه بوده و می‌بایست در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف وضعیت خود اقدام نمایند.

نحوه دریافت مجوز خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲

زمانی که قصد دارید تا به یک سفر علمی در خارج از کشور بروید، باید ابتدا از طریق دانشگاه با محل تحصیل خود، درخواست خروج از کشور خود را ثبت کنید. پس از دریافت تاییدیه آن می بایست به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید. برای ثبت درخواست خروج از کشور می توانید از دو روش حضوری یا اینترنتی اقدام نمایید.

نحوه دریافت مجوز خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲ به صورت حضوری

در این روش با در دست داشتن شناسنامه، کارت ملی و معرفی نامه از دانشگاه، به صورت حضوری می توانید به سازمان نظام وظیفه مراجعه کنید. پس از پر کردن چند فرم در یکی از ساختمان های اصلی سازمان درخواست ثبت خروج از کشور را انجام می دهید. سازمان نظام وظیفه از ساعت 12 به بعد، از ورود افراد به داخل جلوگیری می کند بنابراین بهتر است که در صبح به سازمان نظام وظیفه رجوع کنید.

مشمولان ساکن تهران باید به مرکز نظام وظیفه تهران بروند اما ساکنان غرب و شرق استان تهران به مراکز وظیفه عمومی محل سکونت خود می روند. همچنین سایر استان ها نیز بایستی به معاونت های وظیفه عمومی مرکز استان خود مراجعه نمایند.

نحوه دریافت مجوز خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲ به صورت اینترنتی

در فرایند الکترونیکی دریافت مجوز برای خروج از کشور، باید به یکی از مراکز خدمات الکترونیک نیروی انتظامی یا همای پلیس 10+ مراجعه نمایید و کد سخا برای خروج از کشور را دریافت کنید. این روش آسان تر از دریافت مجوز به روش حضوری می باشد و به راحتی می توانید درخواست خود را به ثبت برسانید.

کد سخا

کد سخا در واقع کد معافیت تحصیلی، مشمولی و در واقع وضعیت نظام وظیفه شما را نمایش می دهد. بعد از دریافت کد سخا باید مراحل زیر را طی نمایید:

■ ابتدا وارد سامانه سازمان نظام وظیفه به نشانی services.epolice  شوید.
■ کد ملی و کد سخا خود را وارد کنید.
■ اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، آدرس و محل سکونت) را وارد نمایید.
■ اطلاعات مربوط به خروج از کشور (تاریخ ورود و خروج، نوع سفر و کشور مقصد) را ثبت نمایید.
■ هزینه لازم برای بررسی درخواست خود را پرداخت کنید.
■ با انتخاب “گزینه دانشجو هستم” در صورت تحصیل در دانشگاه، درخواست خروج از کشور شما به کارتابل دانشگاه منتقل می شود. در صورت تایید معافیت تحصیلی، درخواست شما به سامانه وظیفه عمومی انتقال داده می شود (بین 24 تا 48 ساعت کاری، تاییدیه ای از طرف محل تحصیل برای شما فرستاده می شود) و در صورت عدم تایید معافیت تحصیلی پیغام “رد درخواست شما توسط دانشگاه” مشاهده خواهد شد.
■ شماره حساب بانک قوامین مشمول، پس از انتقال اطلاعات شما به سامانه وظیفه عمومی، باید برای استرداد هزینه ودیعه وارد شود تا مبلغ مورد نظر پس از بازگشت از سفر به حساب شخص واریز شود.
■ پس از ثبت شماره حساب، می توانید مبلغ ودیعه را به صورت اینترنتی و با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
■ در بخش بعدی، سایت شماره سریال پرداخت، شماره درخواست، کد ارجاع و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است این اطلاعات را نزد خود نگه دارید.
■ در مرحله آخر نیز می توانید در خواست خود را به وظیفه عمومی ارسال کنید.

بعد از دریافت کد سخا می بایست مراحل زیر را طی کنید:

◇ ابتدا وارد سامانه سازمان نظام وظیفه به نشانی services.epolice شوید.
◇ کد ملی و کد سخا خود را وارد کنید.
◇ اطلاعات شخصی (نام و نام خانوادگی، کد ملی، کد پستی، آدرس و محل سکونت) را وارد نمایید.
◇ اطلاعات مربوط به خروج از کشور (تاریخ ورود و خروج، نوع سفر و کشور مقصد) را ثبت کنید.
◇ هزینه لازم برای بررسی درخواست خود را پرداخت نمایید.
◇ در صورت تحصیل در دانشگاه، با انتخاب  “گزینه دانشجو هستم” درخواست خروج از کشور شما به کارتابل دانشگاه منتقل داده می شود. در صورت تایید معافیت تحصیلی، درخواست شما به سامانه وظیفه عمومی انتقال داده می شود (بین 24 تا 48 ساعت کاری، تاییدیه ای از طرف محل تحصیل برای شما فرستاده می شود) و در صورت عدم تایید معافیت تحصیلی پیغام “رد درخواست شما توسط دانشگاه” مشاهده خواهد شد.
◇ پس ازانتقال اطلاعات شما به سامانه وظیفه عمومی، باید شماره حساب بانک قوامین مشمول برای استرداد هزینه ودیعه وارد شود تا مبلغ مورد نظر پس از بازگشت از سفر به حساب شخص واریز شود.
◇ پس از ثبت شماره حساب، می توانید مبلغ ودیعه را به صورت اینترنتی و با تمامی کارت های عضو شبکه شتاب پرداخت نمایید.
◇ در بخش بعدی، سایت شماره سریال پرداخت، شماره درخواست، کد ارجاع و موارد دیگر را در اختیار شما قرار می دهد که ضروری است این اطلاعات را نزد خود نگه دارید.
◇ در مرحله آخر نیز می توانید در خواست خود را به وظیفه عمومی ارسال کنید.

جهت اطلاع از کد سخا چیست؟ کلیک نمایید.

چند نکته مهم:

▪︎صدور مجوز خروج از کشور مشمولان در حین خدمت سربازی، توسط سازمان وظیفه عمومی ممنوع بوده و آن ها می بایست درخواست خود را از طریق معاونت منابع انسانی یگان خدمتی خود پیگیری و انجام دهند.
▪︎اگر در زمان مشخص شده به ایران بازنگردید و یا خودتان را به نظام وظیفه معرفی نکنید، شامل جریمه خواهید شد. به این ترتیب که مراجعه نکردن در موعد مقرر به سازمان نظام وظیفه باعث ممانعت از خروج مجدد شما از کشور به مدت 6 ماه تا یک سال می شود. جریمه‌ها برای افرادی که دیرتر از زمان مشخص شده به کشور باز می‌گردند سخت ‌تر می‌شود و علاوه بر پرداخت مبلغ وثیقه خود، افزایش خدمت یا احضار به مراجع قضایی (با توجه به مدت زمان غیبت) در انتظار خود خواهد بود.
▪︎ مشمولینی که درخواست خروج از کشور دارند باید بدانند که فرد با این مجوز تنها یک بار می تواند از هر کدام از مرزهای هوایی، زمینی و دریایی کشور خارج شود.
▪︎از آن جایی که اطلاعات ورودی شما در مرزها ثبت شده است، باید توجه کنید که در هنگام بازگشت، مبلغ وثیقه بدون کسر کارمزد پس از ۴۸ ساعت بعد از ورود به کشور، به حساب شما واریز خواهد شد.

به طور کلی برای خروج از کشور، وضعیت نظام وظیفه شما باید مشخص باشد و توانایی تامین وثیقه مورد نظر سازمان نظام وظیفه را داشته باشید. مشمولانی که دارای غیبت سربازی می باشند باید توجه کنند در صورت داشتن اقامت به مدت سه سال در یک کشور و غیبت کمتر از هشت سال از سربازی، می توانند در سال دو مرتبه در کشور تردد کنند اما اگر غیبت فرد از سربازی بیش ازهشت سال باشد، امکان تردد شخص وجود ندارد مگر این که وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص کند.

شرایط خرید سربازی

دولت قانونی را تحت عنوان “جریمه غیبت خدمت سربازی” در سال ۹۴ وضع کرد. طبق این قانون مشمولانی که ۸ سال و بیشتر از آن از سربازی غیبت کرده بودند، می توانستند با پرداخت جریمه نقدی کارت پایان خدمت خود را دریافت کرده و از خدمت سربازی معاف شوند. این قانون ریزه کاری های زیادی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

■ داشتن حداقل ۸ سال غیبت از سربازی، اولین شرطی است که برای استفاده از طرح جریمه غیبت خدمت سربازی لازم است. طبق قانون افرادی که تا تاریخ ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ به ۸ سال غیبت برسند، می توانند با پرداخت جریمه، کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند. بسیاری از افراد به دلیل حتی ۱ روز اختلاف واجد شرایط این طرح نشدند. بنابراین باید در محاسبه غیبت خود دقت زیادی کنید.
■ معیار محاسبه غیبت از ۱۸ سال تمام، یعنی شروع ۱۹ سالگی است. برخی از افراد فکر می کنند افراد از ۱۸ سالگی مشمول خدمت سربازی می شوند که این تفکر غلطی است. مردان ایران از ابتدای ۱۹ سالگی یا همان ۱۸سال تمام مشمول خدمت سربازی می شوند و غیبت سربازی نیز از آن زمان شروع و محاسبه می شود.
■ اگر شما در ۱۹ سالگی وارد دانشگاه شده یا به هر نحوی معافیت تحصیلی گرفته باشید، دیگر وارد بازه غیبت نمی شوید. برای این دسته از افراد شروع غیبت یک سال بعد از انصراف، اخراج یا فراغت از تحصیل محاسبه می شود یعنی اگر یک سال بعد از اتمام یا ترک تحصیل به هر دلیلی، وضعیت نظام وظیفه خود را مشخص نکنید وارد بازه غیبت می شوید.
■ این قانون برای سربازان در حال خدمت نیز برقرار است. اگر در حین خدمت سربازی هستید و قبل از اعزام، مدت زمان غیبت­ شما ۸ سال یا بیشتر بود می توانید برای خرید خدمت اقدام کرده و بعد از طی کردن مراحل اداری آن از خدمت مرخص شوید.
■ اگر سرباز فراری هستید هم نگران نباشید. این قانون شما را نیز شامل می شود. اگر مدت زمان غیبت تان به حد نصاب می رسد، می توانید بدون نگرانی از معرفی شدن به مقامات قضایی، جریمه را پرداخت کرده و کارت پایان خدمت خود را دریافت کنید.
■ در صورت هرسال غیبت مازاد، ۱۰ درصد به مبلغ جریمه افزوده می شود. یعنی اگر به جای ۸ سال، ۹ سال غیبت داشته باشید، ۱۰ درصد به مبلغ جریمه شما افزوده می شود. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که ۶ ماه، یک سال محاسبه می شود. یعی اگر شما ۸ سال و ۷ماه غیبت داشته باشید، برای شما ۹سال غیبت محسوب می شود.
■ مشمولانی غیر ایرانی که تابعیت ایرانی کسب کرده باشند، نیز معیار غیبت برای آن ها از ۱۸ سال تمام محاسبه شود و واجد شرایط این قانون هستند.

امکان خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲

برای افرادی که در حین خدمت هستند، امکان خروج از کشور سربازان ممنوع می باشد. این افراد در شرایط خاص با مجوز می توانند برای مدت کوتاهی از کشور خارج شوند. دستور خروج این افراد باید از سوی سازمان نظام وظیفه تایید شود. به این منظور مشمولین و سربازان در حال خدمت باید برای راهنمایی های لازم و مشاوره می توانند با کارشناسان مجرب مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایند.

در این مقاله سعی بر آن شده است تا خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲ + شرایط جدید را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲ + شرایط جدید برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

51 دیدگاه دربارهٔ «خروج از کشور سربازان در حین خدمت ۱۴۰۲ + شرایط جدید»

  1. Avatar photo TÜRKCEL گفت:

    سلام من سربازم چطور میتونم از کشور خروج کنم؟؟؟میخام برم ترکیه

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام در حین خدمت سربازی امکان خروج از کشور وجود ندارد

  2. Avatar photo مسعود گفت:

    با سلام بنده طلبه وظیفه هستم و پارسال یک بار بعد اربعین زائر بردم چون روحانی کاروان هستم میخواستم سوال کنم ایا امکان داره امسال هم زائر ببرم با توجه به اینکه پارسال به ما گفته بودن هر سال یک بار میتوانید زائر ببرید

  3. Avatar photo مسعود گفت:

    سلام بنده طلبه وظیفه هستم تو آموزش و پرورش کار ما تبلیغ هم هستش بنده به جز اربعین چون روحانی کاروان هستم پارسال یک بار مرخصی گرفتم وزائر هم بردم میخواستم ببینم امسال بعد اربعین هم میتونم زائر برا کربلا ببرم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      بله شانس دارید

    2. Avatar photo مسعود گفت:

      سلام ببخشید متوجه جوابتون نشدم یعنی چی شانس دارم یگان مربوطه ما که سپاه هستش میگن در طول خدمت یک بار میتونی بری کربلا
      تا پارسال گفته بودن سالی یک بار الان این طور میگن میخواستم ببینم هیچ راهی وجود نداره؟

      1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

        سلام وقت شما بخیر
        لطفا تماس بگیرید تا توضیحات کامل به شما ارائه شود

      2. Avatar photo rahdar گفت:

        سلام وقت بخیر خروج از کشور برای یکسال دوبار امکان پذیر میباشد

  4. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر من سرباز هستم و درحال خدمت
    سال ۱۴۰۱ مشرف به زیارت اربعین شدم
    ایا امسال۱۴۰۲ هم میتوانم مشرف بشم
    یادر طول خدمت یکبار بیشتر نمیتوان از مرز خارج شد

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در طول خدمت فقط یک بار اجازه خروج دارید میتونید با نظام وظیفه صحبت کنید با ارگان مربوطه اگر صلاح بود اجازه خروج برای شما صادر شود

  5. Avatar photo حسن گفت:

    س سربازم درحال خدمتم مجوزکه ازیگانم برای خروج ازکشوربرای اربعین بگیرم دیگه نمیخوادببرم پلیس +۱۰

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      از طریق فرماندهی پادگان محل خدمت مجوز را اخذ نمایید.

  6. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام
    من مشمول غایب هستم، آیا اگر دفترچه پست کنم و خدمت برم، آیا در حین خدمت میتونم سفر زیارتی کربلا برم؟
    ممنون

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شماودر صورت موافقت نظام وظیفه این امکان برای شما وجود دارد.

      1. Avatar photo علیرضا گفت:

        سلام مجدد
        برای سفر های سیاحتی چطور، این امکانش هست؟ مثل ترکیه، دبی و…

        1. Avatar photo borji گفت:

          با عرض سلام خدمت شما. این امکان برای سفرهای زیارتی امکان ندارد.اما میتوانید به نظام وظیفه مراجعه نمایید.

  7. Avatar photo مهدی گفت:

    با سلام بنده سرباز معلم هستم یک بار سال گذشته برای سفر اربعین اجازه خروج گرفتم امسال هم میخوام اجازه خروج بگیرم آیا امکان داره؟ یا فقط یک بار اجازه خروج میدن ؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      در صورت اجازه ارگان امکان پذیر است به طور کلی معمولا اجازه صادر می گردد

  8. Avatar photo علی گفت:

    سلام ایا با اینکه امکان سفر به عراق برای سربازان در حین خدمت امکانش وجود داره ایا میشود با با ویزای سفر زیارتی به عراق رفت و سپس از عراق به ترکیه رفت و بعد از ترکیه به ایران بازگشت؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان پذیر میباشد .

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1402

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1402 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • طرح انصار سربازی

    طرح انصار سربازی 1402 + خبر خوش مشمولان غایب

    امکان شرکت در طرح انصار سربازی فراهم شد. این طرح که به مشمولان غایب سربازی تعلق می گیرد، به‌ تازگی تصویب شده و در کشور به اجرا درآمده خواهد آمد. مهمترین دلیل استفاده از این طرح، کمک به آن دسته...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)