ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

قانون استخدام سربازان وظیفه

قانون استخدام سربازان وظیفه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

بسیاری از فارغ التحصیلان دغدغه استخدام پس از خدمت سربازی را دارند . خوشبختانه با توجه به قانون استخدام سربازان وظیفه ، امکان استخدام برخی از واجدین شرایط وجود خواهد داشت. این مقاله از سایت ایران تحصیل را به موضوع قانون استخدام سربازان وظیفه ، استخدام سرباز در ناجا ، همچنین کادری شدن در حین خدمت ، قانون استخدام سربازان وظیفه بدون کارت پایان خدمت و استخدام سرباز معلمان حق التدریس اختصاص داده ایم.

 

چگونه می توانم به استخدام نیروهای مسلح درآیم؟

آیا می توان بدون کارت پایان خدمت استخدام شد؟

شرایط استخدام سربازان حق التدریس چیست؟

چگونه می توان از طریق سربازی کارمند رسمی هر یک از ارگان ها گشت؟

مدت زمان خدمت سربازی در سال 1400 چقدر است ؟

 

جهت اطلاع دقیق از قانون استخدام سربازان وظیفه و انجام ثبت نام جهت کادری شدن در حین خدمت با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

قانون استخدام سربازان وظیفه نیروهای مسلح

 

آن دسته از متقاضیانی که مایل به استخدام در نیروهای مسلح جمهوری اسلام ایران می باشند، با توجه به قانون استخدام سربازان وظیفه که در ادامه ذکر خواهد شد، امکان ثبت نام را خواهند داشت. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که این امکان تنها برای واجدین شرایط تعیین شده می باشد و سایر مشمولین چنانچه واجد این شرایط نباشند، به استخدام این نیرو در نمی آیند.

آن دسته از سربازان عزیزی که حداقل مدرک آنان ابتدایی می باشد ، در صورت توانایی های فنی و تخصصی ، می توانند به استخدام به صورت پیمانی دست یابند. متقاضیان عزیز در صورتی که نتوانند این زمان مدت تعیین شده را به خوبی پشت سربگذارنند ، نخواهند توانست استخدام شوند و چنانچه مشمول معافیت قانونی نباشند، لازم است خدمت سربازی خود را برابر با مقررات تعیین شده پشت سر بگذرانند.

ترفیع درجه برای آن دسته از افرادی که قبلا سرباز پیمانی بوده اند ،  و در حال حاضر در حال خدمت می باشند، صرف نظر از اینکه دوره آموزشگاهی گروبانی را دیده یا ندیده باشند، مطابق با مقررات ماده 2 قانون درجه استحقاقی آنان تا تاریخ مزبور محاسبه و از همان تاریخ اعطا خواهد شد. حداقل مدت توقف در درجه سلجوقگی برای آن عده از مشمولین این ماده با مدرک تحصیلی دوره اول دبیرستان پایان دوره ابتدایی یا معادل آن می باشد.

از نظر حقوق و مزایا هر یک از مشمولین به درجه آنان بستگی خواهد داشت . بنابراین همانند سایر افرادی که حقوق ثابت دارند، میزان حقوق هر یک از شما و آنان با یکدیگر مقایسه می گردد. پرداخت حقوق هر یک از مشمولین عزیزی که به استخدام این ارگان درآمده اند، با توجه درجه هر یک از افراد تعیین می گردد.

 

برای اطلاع از تاثیر معافیت پزشکی در استخدام کلیک کنید.

 

 

 

قانون استخدام سربازان وظیفه بر اساس ماده واحده های هر یک از ارگان ها متفاوت خواهد بود.

 

 

 

 

 

قانون استخدام سربازان وظیفه بدون کارت پایان خدمت

 

قانون استخدام سربازان وظیفه بدون کارت پایان خدمت

قانون استخدام سربازان وظیفه بدون کارت پایان خدمت

 

با توجه به شرایط تعیین شده برای خدمت سربازی ، آن دسته از مشمولینی که فاقد کارت پایان خدمت می باشند و مشمول خدمت سربازی محسوب می شوند، در صورت عدم دارا بودن کارت پایان خدمت و حتی چنانچه به استخدام در آیند ، امکان ادامه کار را نخواهند داشت. این دسته از مشمولین مطابق با مقررات تعیین شده به مراجع قانونی باید مراجعه نمایند.

همانطور که ذکر شد ، پذیرش ازگان های نظامی تنها برای آن دسته از افرادی امکان پذیر می باشد که دارای کارت پایان خدمت باشند به همین دلیل مطابق با ماده های 62 و 63 قانون خدمت نظام وظیفه عمومی ، آن دسته از مشمولین عزیزی که به استخدام موسسات وابسته به دولت ، کارگاه ها  موسسات عمومی درآیند این کار ممنوع و غیر قانونی محسوب می شود.

افرادی که غیبت دارند و مشمول غائب محسوب می شوند، چنانچه به استخدام هر یک از مشاغل در موسسات دولتی و یا غیر دولتی در آمده باشند ، مشمول غائب می باشند برابر با قانون استخدام سربازان وظیفه توسط نیروی انتظامی شناخته خواهند خواهد شد و به محاکم قضایی معرفی خواهند شد. همچنین لازم به ذکر است که مجازات اینگونه افراد پرداخت جریمه های نقدی می باشد.

 

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم ؟

 

استخدام سرباز معلمان حق التدریس

 

با توجه به کمبود معلم و همچنین قانون جذب معلمان حق التدریسی ، آن دسته از فارغ التحصیلانی که به امریه خدمت سربازی استخدام شده اند و مشغول به خدمت می باشند، برابر با قوانین هر یک از افراد واجد شرایط می توانند در هنرستان استخدام شوند. با توجه به اینکه بسیاری از افرادی که بازنشسته می شوند ، آموزش و پرورش را با کمبود نیز مواجه می نماید به همین دلیل احتمال استخدام را برای نیروی هنرستان افزایش خواهد یافت.

جهت صرفه جویی در هزینه ها ، برابر با قانون استخدام سربازان وظیفه هر یک از مدارس در دو شیفت می باشند که در هر یک از شیفت ها برای صرفه جویی در هزینه ها می توانند ادامه تحصیل دهند. جهت جبران کمبود معلمان دولت در فکر استخدام سربازان معلم می باشد که برابر این قوانین امکان استخدام آنان وجود خواهد داشت. البته این قانون هنوز به تصویب نرسیده است.

 

برای اطلاع از استخدام سپاه پاسداران  کلیک کنید.

کادری شدن در حین خدمت

 

کادری شدن در حین خدمت

کادری شدن در حین خدمت

 

آن دسته از مشمولین عزیزی که در طرح کادری شدن در حین خدمت قرار می گیرند، در ابتدا باید واجد شرایطی باشند. از جمله این شرایط می توان به شرایط سنی مورد نظر اشاره نمود. به عنوان مثال نداشتن بیشتر از 28 سال سن ، برای کلیه داوطلبان الزامی می باشد. این موضوع با توجه به برخی از شرایط نیز مربوط می گردد که در صورتی که افراد مشمول آن شوند این طرح تغییر خواهد یافت.

آن دسته از مشمولانی که دارای چهار سال سابقه خدمت می باشند با احتساب خدمت زیر پرچم و احتیاط و در صورت علاقه مند بودن به ادامه خدمت در کادر ثابت و در صوت دارا بودن شرایط و ضوابط تعیین شده ، می توانند به استخدام هر یک از ارگان های نظامی درآیند. برای آن دسته از مشاغلی که به صورت رزمی می باشند، لازم است متقاضیان بتوانند موفقیت لازم را برای این اعمال داشته باشند.

آن دسته از داوطلبانی که مایل به قانون استخدام سربازان وظیفه می باشند و یا مایل به کسب اطلاعات در رابطه با  کادری شدن در حین خدمت می باشند، با مشاورین نظام وظیفه ایران تحصیل تماس حاصل نمایند مشاورین و متخصصین ایران تحصیل ، همه روزه ، حتی ایام تعطیل ، آماده ارائه خدمات مشاوره تخصصی نظام وظیفه به شما عزیزان می باشند. کافی است با شماره های مندرج در وب سایت تماس حاصل نمایید.

 

آیا ممکن است قانون استخدام سربازان وظیفه در سال های اخیر تغییر یابد؟

همانطور که می دانید ، ارگان های مختلفی اقدام به جذب سربازان می نمایند. به همین دلیل قوانین و ضوابط آنان در برخی از موارد با توجه به نوع کار و … بسیار متفاوت می باشد. امکان تغییر این قوانین بسیار کم می باشد . اما باز هم ممکن است این موضوع وجود داشته باشد که بتوان برخی از مصوبات جدید تعیین شود آنچه در این مقاله از سایت ایران تحصیل مطرح شد، مربوط به آخرین اخبار و اطلاعات تا به لحظه اکنون می باشد. اما می توانید برای اطلاع از تغییرات احتمالی و.. با مشاورین و متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

 

من  18 سالمه ودارای مدرک جوشکاری با فرایند SMAW و آرگون هستم و دیپلم هم دارم.خواستم ببینم می تونم بجای خدمت سربازی برم سرکار ؟

اگه با وجودی که تاریخ اعزام مشخص شده ولی ما درخواست پزشکی بدیم تا مرحله شورای عالی پزشکی هم بریم و حتی رای هم نیاریم و سرباز عادی بشبم آیا اضافه خدمت میخوریم؟

من متولد 71 هستم و پدرم 23 ماه حضور در منطقه داره و دانشجوی ارشد هستم. آیا در حال حاضر می تونم برای معافی 1 ماه جبهه = 1 ماه کسری استفاده کنم یا خیر ؟ آیا زمانی مشخص اعلام میکنن و مثل صف اولویته؟

اگر اعزام بشم چطور می تونم از قانون استخدام استفاده کنم؟ با توجه به اینکه 2 سال میشه سر کار داخل یک کارخونه خصوصی هستم

سلام خسته نباشید، آزمون سرباز معلمی امسال در چه ماهی برگزار میشه؟
باسلام من از ثبت نام کسر خدمت ایثارگری جا موندم روز آخر سییتم قطع شد و من نتونستم ثبت نام کنم چکار باید بکنم ؟
من پیام آور بهداشت هستم. آیا میتونم در آزمون استخدامی وزارت بهداشت شرکت بکنم ؟
برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قانون استخدام سربازان وظیفه و همچنن دریافت پاسخ سوالات مطرح شده با مشاوره های 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل تماس حاصل نمایید.
مطالب مرتبط :
کادری شدن در حین خدمت
قانون استخدام سربازان وظیفه
3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

84 دیدگاه دربارهٔ «قانون استخدام سربازان وظیفه»

  1. Avatar photo Ali گفت:

    با مدرک دوم دبیرستان در حین خدمت میشه عضو ارتش شد؟. هر ارگانی باشه فرقی نمیکنه چطور با این مدرک عضو ارتش بشم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر متاسفانه باید دیپلم رسمی داشته باشید.

  2. Avatar photo لیره گفت:

    سلام من الن در حال خدمت در ارتش هستم و حتی کلاس دهم سواد دارم میخوام از سربازی جذب ارتش بشم میتوانم جذب بشم ؟؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید حداقل مدرک تحصیلی شما دیپلم باید تا امکان جذب داشته باشید

      1. Avatar photo سید گفت:

        سلام وفت بخیر،کسی که سه ، چهار سال غیبت سربازی داره ، و مدرک دیپلم داره ، میتونه بعد رفتن به سربازی ، استخدام ارگانهای دولتی بشه؟ مثلا استخدام کادری نیرو انتظامی بشه؟
        یا اون غیبت مانع میشه؟
        ممنون میشم جواب بدین

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام مانعی نیست مگر اینکه شرط سنی استخدام رو رد کرده باشید

  3. Avatar photo حسین گفت:

    سلام وقت بخیر ،من با مدرک روانشناسی توی بهداری خدمت میکنم،میخام استخدام رسمی شم توی بهداری سپاه چه کاری باید انجام بدم

    1. Avatar photo مشاور سیدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      لطفا با شماره های سایت تماس بگیرید

  4. Avatar photo حسینی گفت:

    سلام.
    بنده دارای مدرک دیپلم میباشم و میخام حین خدمت سربازی به صورت کادری فعالیت کنم یا به هر حال جذب شوم کارت فعال بسیجی دارم خانواده معظم شهدا هستم و فرزند کارکنان نیروهای مسلح هم هستم.آیا میتونم جذب شوم ؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید در حین خدمت اقدام کنید

  5. Avatar photo بهمن گفت:

    سلام
    من الان سرباز بیمارستان ارتش هستم یک ماه بیشتر از خدمتم نمونده لیسانس مهندسی پزشکی دارم آیا میتونم استخدام بیمارستان ارتش بشم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز
      وقت بخیر
      برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیری

  6. Avatar photo میثم گفت:

    سلام وقت بخیر.بنده لیسانس مهندسی کامپیوتر از دانشگاه سراسری هستم.میخاستم بدونم الان که کارت فعال ندارم و گم شده اما سابقه بسیجم خیلی بالاست هم مسجد هم مدرسه هم دانشگاه.آیا میشه این سوابق رو از سیستم در آورد و آیا تاثیری داره؟ممنون میشم راهنماییم کنید و آیا چون رشتم کامپیوتره کار اداری بهم تعلق میگیره؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای استعلام سابقه به ناحیه مقوت بسیج استان مراجعه بفرمایید

  7. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

    سلام وقت بخیر
    اگر دارای غیبت سربازی باشید برای درجه داری مجاز نمیباشید .

    1. Avatar photo ارش گفت:

      سلام من ۲۵سالمه و فرزند جانبازم مدرک دیپلمم دارم ولی غیبت سربازیم بالایه ۱ ساله اگه من برم خدمت سرباری از اونجا میتونم برا استخدام در نیرو انتظامی قدام کنم.. ممنون میشم جواب بدین اصلا راهی هست ک با این غیبتی ک من داشتم برا کادری شدن اقدام کنن

      1. Avatar photo tahmasebi گفت:

        سلام دوست عزیز بله شما اگر خدمت سربازیتون رو تمام کنید میتونید برای استخدام اقدام کنید.

        1. Avatar photo ارش گفت:

          یعنی نمیتونم بعد از گذشت هفت هشت ماه از سربازیم و سپری کردن ۶ ماه غیبتم بعدش برا استخدامی نیرو انتظامی یا هر ارگان دیگه اقدام کنم

          1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

            سلام وقت به خیر
            تا زمان اتمام سربازی نمیتوانید نسبت به اشتغال به کار اقدام نمایید.

        2. Avatar photo ارش گفت:

          ممنون ا جوابتون منظورتون اینه اول باید کل ۲۴ماه خدمتمو تموم کنم بعد اون موقه میتونم درخواست استخدام بدم یعنی نمیشه بعد گذراندن دوران غایبی پس از۷هشت ماه خدمت اونموقه برا کادر شدن درخواست بدم اخه من ۲۵سالمه تا خدمتم تموم بشه میشم ۲۷ اون موقه دیگه سنمم نمیرسه فرزند جانبازم هستم ممنون میشم راهنماییم کنین

          1. Avatar photo tahmasebi گفت:

            سلام، خیر متاسفانه شما در زمان خدمت و سربازی نمیتونید برای استخدام شرکت کنید.

  8. Avatar photo من گفت:

    سلام آیا در حین خدمت سربازی می‌شود عضو کادر شد؟چه طور؟لیسانس علوم تربیتیم سلام اگر سربازی درنیروی هوایی ارتش بیفتم با مدرک لیسانس علوم تربیتی آیا می توانم حین خدمت سربازی استخدام نیروی هوایی شوم کادری شم ؟شرایطش چیست وچگونه است ؟معاینش چه طوره ؟معایناتش مثل دانشگاه افسریه آیا ؟من پاشنه آشیل پام کوتاهه می تونم کادری شم ؟بسیار سپاسگزارم بابت پاسخ به همه سوالاتم پیشاپیش . چه زمانی برای کادری شدن اقدام کنم؟وچگونه ؟ معافیت ازرزم ندارم ونگرفتم.

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما برای استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از لحاظ جسمی سلامت کامل را داشته باشید.جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  9. Avatar photo من گفت:

    م:
    سلام آیا در حین خدمت سربازی می‌شود عضو کادر شد؟چه طور؟لیسانس علوم تربیتیم سلام اگر سربازی درنیروی هوایی ارتش بیفتم با مدرک لیسانس علوم تربیتی آیا می توانم حین خدمت سربازی استخدام نیروی هوایی شوم کادری شم ؟شرایطش چیست وچگونه است ؟معاینش چه طوره ؟معایناتش مثل دانشگاه افسریه آیا ؟من پاشنه آشیل پام کوتاهه می تونم کادری شم ؟بسیار سپاسگزارم بابت پاسخ به همه سوالاتم پیشاپیش . چه زمانی برای کادری شدن اقدام کنم؟وچگونه ؟

    1. Avatar photo مشاور عیسائی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما برای استخدام در ارتش جمهوری اسلامی ایران باید از لحاظ جسمی سلامت کامل را داشته باشید.جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  10. Avatar photo احمدرضا گفت:

    سلام خسته نباشین
    من دیپلم تجربی دارم وتا خرداد سال دیگه هم وقت دارم
    میخواستم بدونم میتونم استخدام کادری بشم؟
    در حین سربازی یا بعدش

    1. Avatar photo JAVADI گفت:

      سلام روزبخیر
      دوست گرامی بستگی به ارگان مربوطه داره.
      برای کدام ارگان میخوایین؟

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور