ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ راهنما گام به گام

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

افزایش اعتبار معافیت تحصیلی و تبدیل به معافیت دائم با یک تماس!

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ یکی از سؤالات مهم و اساسی دانش‌آموزان و دانشجویان می‌باشد. با توجه به اشتیاق جونان به ادامه تحصیل و اجباری که بر گذراندن دوره خدمت سربازی برای تمامی آنان وجود دارد، بسیاری از داوطلبان کنکور در رابطه با گذراندن این خدمت مشکلات و حتی گاها مخالفت‌هایی دارند به همین دلیل به دنبال بررسی شرایط معافیت‌های سربازی می‌باشند.

انواع معافیت‌های سربازی تحصیلی شرایط خاص خود را دارند که طبق تغییرات جدید خدمت سربازی برای هر یک از مشمولین عزیز وجود دارد. به‌ هرحال یکی از انواع معافیت‌ها مانند معافیت پزشکی را می‌توان معافیت تحصیلی نامید که برای مشمولان این سؤال را مطرح می‌نماید چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ خوشبختانه علاوه بر معافیت تحصیلی امریه سربازی نیز برای سهولت کار فارغ التحصیلان دانشگاهی به وجود آمده است. برای اطلاع در مورد معافیت تحصیلی و تمدید آن برای دانشجویان و همچنین مراحل اخذ معافیت از سراسر کشور با شماره 9099075307 تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

روش حضوری دریافت معافیت تحصیلی 1403

با توجه به آنلاین شدن بسیاری از فرآیندها، از سال 1403 روش مراجعه حضوری جز در موارد خاص امکان پذیر نیست. اما با این حال افرادی که قصد مراجعه حضوری دارند، باید با به همراه داشتن مدارک لازم، به دفاتر پلیس + 10 محل سکونت خود مراجعه کرده و اقدامات لازم در این زمینه انجام دهند.

در حال حاضر افراد برای گرفتن معافیت تحصیلی می‌توانند از دو روش حضوری و اینترنتی اقدام کنند که در ادامه بیشتر به این موارد می‌پردازیم. برای مشاوره سربازی می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

آیا می دانید چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ 

روش اینترنتی دریافت معافیت تحصیلی 1403

سابقاً متقاضیان دریافت معافیت تحصیلی، می‌توانستند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 این امکان را داشتند که برای ارائه درخواست خود به شکل حضوری درخواست خود را ثبت کنند. اما برای سهولت دسترسی افراد متقاضی، یکپارچگی و براساس صلاحدید سازمان نظام وظیفه، اخیراً امکان انجام این مراحل از طریق مراجعه به پایگاه اینترنتی خدمات الکترونیک انتظامی فراهم شده و داوطلبان فقط در صورت بروز مشکلات خاص باید به مراجع مربوطه مراجعه کنند. در ادامه راهنمای بهره مندی از خدمات سامانه معافیت تحصیلی را ارائه کرده‌ایم.

ابتدا به سامانه خدمات الکترونیک انتظامی به آدرس epolice.ir مراجعه نموده و از میان موارد نشان داده شده، عبارت “ورود به سایت” را انتخاب کنید.

گام اول دریافت معافیت تحصیلی

پس از وارد شدن به صفحه جدید، بر روی قسمت “وظیفه عمومی” از سمت راست صفحه کلیک نموده و از میان خدمات عنوان شده، بخش “خدمات اینترنتی وظیفه عمومی” را انتخاب کنید.

گام دوم دریافت معافیت تحصیلی

در ادامه باید نام کاربری (کدملی)، کلمه عبور و کد امنیتی را در کادرهای مربوطه درج کرده و سپس گزینه “ورود” را انتخاب کنید.

گام سوم دریافت معافیت تحصیلی

پس از وارد شدن به صفحه کاربری خود، از سمت راست صفحه بخش “وظیفه عمومی” را انتخاب کنید.

در ادامه برای دریافت معافیت تحصیلی، بر روی بخش “درخواست” کلیک نمایید.در گام بعد نیز گزینه “ثبت درخواست” را انتخاب کنید.

در گام بعد همه درخواست‌های شما در گذشته نشان داده می‌شود. برای ثبت مورد جدید، قسمت “ثبت درخواست جدید” را انتخاب نمایید.

نوع درخواست خود را از میان موارد پیش فرض انتخاب کرده و کادر نارنجی رنگ را انتخاب کنید.

در مرحله بعد، پس از مطالعه دقیق قوانین، تیک مربوط به گزینه “ضوابط و مقررات را مطالعه کردم” را فعال کرده و بر روی “تأیید” کلیک نمایید.

در قدم بعد، اطلاعات درخواستی را درج نموده و گزینه “ادامه” را انتخاب نمایید.

در صورت صحیح بودن اطلاعات، گزینه “ذخیره” را انتخاب کنید.

در مرحله آخر پرداخت هزینه را انجام داده و منتظر نتیجه درخواست خود بمانید.

برای تحصیل هم زمان با سربازی روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

قوانین دریافت معافیت تحصیلی 1403

دانشجویانی که در دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تحصیل می‌کنند تا زمانی که تحصیلات خود را ادامه دهند، از اعزام به خدمت و انجام خدمت سربازی معاف خواهند بود. دریافت برگه معافیت تحصیلی مشروط به ارائه دادن گواهی اشتغال به تحصیل است و حداکثر زمان مجاز جهت ادامه تحصیل در هر کدام از مقاطع دانشگاهی در جدول زیر ارائه شده است.

معافیت تحصیلی ۱۴۰۳
دوره تحصیلی حداکثر زمان مجاز جهت ادامه تحصیل
کاردانی 2/5 سال
کارشناسی پیوسته 5 سال
کارشناسی ناپیوسته 3 سال
کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته 2.5 سال
دکتری پزشکی پیوسته 8 سال
دکتری تخصصی ناپیوسته 6 سال

قوانین دریافت معافیت تحصیلی

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

براساس اعلام کمیسیون موارد خاص و در صورت ضرورت، یکسال به مدت زمان‌های فوق افزوده خواهد شد.

دانشجویان هر کدام از مقاطع فوق باید در صورت ترک تحصیل، اخراج، انصراف یا فارغ التحصیلی، خود را برای انجام دادن خدمت سربازی معرفی نمایند.

مهلت معرفی جهت اعزام شد به خدمت سربازی برای هر کدام از مقاطع فوق، حداکثر یکسال بعد از فارغ التحصیلی، انصراف یا اخراج از تحصیل خواهد بود.ترخیص کارکنان نظام وظیفه که در هنگام انجام خدمت هستند، برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی و بالاتر بلامانع خواهد بود. (به جز در زمان اضطرار و جنگ)

سربازانی که در ارگان‌ها مشغولند، در صورت قبولی در دوره کارشناسی و بالاتر و همچنین با  نداشتن غیبت اولیه، ترخیص از خدمت برای آنها صادر خواهد شد و می‌توانند باقی خدمت خود را بعد از فارغ التحصیلی سپری نمایند. ترخیص از خدمت جهت ادامه تحصیل در دوره کاردانی مجاز نخواهد بود.

به همه دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم که به شکل بدون آزمون یا با آزمون دانشجو جذب می‌نمایند، معافیت تحصیلی تعلق خواهد گرفت.

آن دسته از دانشجویانی که در سنوات تحصیلی ارفاقی نیز فارغ التحصیل نشده‌اند، در صورت پیشرفت تحصیلی در سنوات ارفاقی این امکان را دارند که درخواست خود را از طریق دانشگاه و دفاتر خدمات الکترونیک نظامی ثبت کنند. در صورت محرز شدن شرایط، مجوز ادامه تحصیل بدون لحاظ کردن غیبت برای این دسته از دانشجویان فراهم می‌باشد.

متقاضیانی که به دلایل قانونی موجه از جمله معافیت موقت، تاریخ اعزام به خدمت خود را به تعویق بیندازند، اگر پس از پایان مدت یکساله تعیین شده، برای تعویق در دانشگاه پذیرفته شوند، صدور معافیت تحصیلی برای آنها بلامانع می‌باشد.

دانشجویان اخراجی دانشگاه و دانشجویانی که با انصراف از تحصیل، مدرک معادل در مقطع پایین‌تر را دریافت کرده‌اند، تا پایان زمان خدمت سربازی مجاز به ادامه تحصیل نیستند.

قوانین دریافت معافیت تحصیلی

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان 1403

دانشجویانی که مشمول معافیت سربازی می‌باشند و به اخذ این نوع، مبادرت کرده‌اند، نیازمند کسب اطلاعات در رابطه با  تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان می‌باشند. در واقع می‌توان گفت تمدید سال‌های معافیت سربازی تا حدود زیادی به مقطع تحصیلی دانشجویان بر می‌گردد. طبق آئین‌نامه‌های جدید می‌توان گفت تمدید را بر اساس نوع مقطع سال‌های متفاوتی در نظر دارند.

تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان بر اساس قوانین، برای دوره‌های کاردانی حداکثر حدود 2 سال و یا دو سال و نیم می‌باشد. و برای دانشجویان مقطع کارشناسی حدود چهار سال و چهار سال و نیم می‌باشد. همچنینی علاوه بر مقطع ، آنچه برای دانشجویان در رابطه با موافقت و یا عدم موافقت امر مهمی به نظر می‌رسد، در رابطه با معدل آنان است. معدل دانشجویان باید حداقل 12 باشد.

در ادامه تصمیم داریم تا در رابطه با این سؤال که چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ مطالب مفیدی را ارائه نماییم. اما برای کسب اطلاعات کامل می‌توانید با متخصصین و مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید تنها با شماره گیری شماره‌های موجود در سایت ایران تحصیل، می‌توانید به کارشناسان مربوطه متصل گردید.

معافیت تحصیلی دانش آموزان پیش دانشگاهی 1403

با توجه به اینکه سن تعیین شده برای گذراندن خدمت سربازی همه پسران ایران زمین یکسان می‌باشد و سن فارغ‌التحصیلی برای مشمولین دانش‌آموز مقطع پیش دانشگاهی را تا حدودی می‌توان متفاوت در نظر گرفت بنابراین پاسخ به سؤال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ برای این دسته از دانش‌آموزان با دانش آموزانی که به موقع مقطع پیش دانشگاهی را پشت سر می‌گذرانند متفاوت می‌باشد.

کلیه دانش‌آموزان عزیز توجه داشته باشند که مطابق با آیین نامه نظام وظیفه عمومی ؛ تا زمانی که به سن 18 سالگی تمام می‌رسند و وارد اولین ماه سن 19 سالگی می‌شوند، طبق قانون مشمول خدمت محسوب می‌گردند.

معافیت تحصیلی دانش‌آموزان پیش دانشگاهی خوشبختانه معافیت یک‌ساله‌ای می‌باشد. بدین معنا که دانش‌آموزان عزیز یک سال پس از فارغ‌التحصیلی فرصت خواهند داشت تا خود را معرفی نمایند. در رابطه با این مورد تفاوتی ندارد که دانش‌آموز گرامی فارغ‌التحصیل پیش دانشگاهی باشد و یا اینکه دانش آموز اخراجی و یا حتی انصرافی باشد.

در رابطه با سؤال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ باید بگوییم با توجه به اینکه دانش‌آموزان این مقطع قصد شرکت در کنکور را خواهند داشت این امکان در اختیار آنان قرار داده‌شده است که می‌توانند از یک سال معافیت تحصیلی برای آمادگی در کنکور استفاده نمایند. البته در رابطه با سال‌هایی که دانش آموزان عزیز می‌توانند به اخذ معافیت اقدام نمایند محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

جهت اطلاع از شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان خارج از کشوروارد لینک شوید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی 1403

پاسخ سؤال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ در رابطه با دانشجویان انصرافی می‌تواند متفاوت باشد. برای آن دسته از دانشجویانی که مایلند از معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی استفاده نمایند ابتدا لازم است در رابطه با قوانین آن اطلاعات جامعی کسب نمایند. در رابطه با قوانینی که برای دانشجویان انصرافی و دانشجویان اخراجی وجود دارد، ممکن است برخی از دانشجویان گرامی دچار ابهام شوند و این دو مورد را با یکدیگر اشتباه بگیرند.

یکی از سوالاتی که دانشجویان از مشاورین نظام وظیفه ایران تحصیل دارند ، در رابطه با امکان و یا عدم امکان معافیت تحصیلی برای این دسته از دانشجویان می‌باشد. در رابطه با این مجوز باید بگوییم خوشبختانه این دانشجویان نیز می‌توانند از معافیت تحصیلی بهره مند گردند. لازم به ذکر است که در تمام مقاطع تحصیلی از مقطع دیپلم تا دکتری فقط یکبار این اجازه را خواهند داشت.

معافیت تحصیلی دانشجویان انصرافی

جهت استعلام معافیت تحصیلی وارد لینک شوید.

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری‌ها در سال 1403

معافیت تحصیلی برای پشت کنکوری‌ها چنانچه پس از اتمام مقطع پیش دانشگاهی در دانشگاه موفق به پذیرفته شدن نگردند، یکسال به آنها زمان معرفی و همچنین آمادگی برای کنکور داده خواهد شد. بنابراین با توجه به شرایط و مسندات موجود هر داوطلبی لازم است نسبت به این معافیت اقدام نماید.

برای کسب اطلاع کامل در رابطه با سؤال چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ می‌توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما با توجه به آگاهی از کلیه ضوابط و قوانین نظام وظیفه عمومی و همچنین معافیت‌های تحصیلی می‌توانند در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

شماره تماس‌های موجود در اخیتار شماست تا علاوه بر یافتن پاسخ مناسب در رابطه با چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ در مورد تمدید معافیت تحصیلی برای دانشجویان نیز، اطلاعات جامعی را کسب نمایید. همه روزه و در هر ساعتاز شبانه روز که مایل باشید متخصصین نظام وظیفه ما در ارائه خدمات به شما آماده خواهند بود.

اطلاعیه

جهت اطلاع از پاسخ این سؤال که چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ و تمدید مهلت معافیت تحصیلی برای دانشجویان می‌توانید با کارشناسان مجموعه ایران تحصیل از طریق شماره 9099075307 در ارتباط باشید تا اطلاعات تکمیلی را به شما عزیزان ارائه کنند.

خلاصه مطالب

بسیاری از افراد این سؤال را دارند که چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ براساس قوانین و بخشنامه‌های سازمان نظام وظیفه، در حال حاضر امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی وجود ندارد. بنابراین دانشجویان پسر، موظفند در هنگام رسیدن به سن 18 سالگی، وضعیت سربازی خود را تعیین کنند.

افرادی که دارنده مدرک دیپلم و بالاتر هستند، حداکثر تا یکسال بعد از فارغ التحصیلی این امکان را دارند تاریخ اعزام به خدمت خود را به عقب بندازند. اما بعد از یکسال یا باید برای انجام دادن خدمت نظام وظیفه سربازی باید اعزام شده و یا برای ادامه تحصیل اقدام کنند. در این مقاله به طور کامل در این خصوص توضیح دادیم. چنانچه شما عزیزان در ارتباط با معافیت تحصیلی سؤال و ابهامی دارید، کافی است از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ما در آکادمی ایران تحصیل تماس بگیرید.

 برای دریافت پی دی اف مقاله کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

افزایش اعتبار معافیت تحصیلی و تبدیل به معافیت دائم با یک تماس!

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟

مشمولان خدمت سربازی می توانند از طریق روش اینترنتی یا حضوری برای دریافت معافیت تحصیلی اقدام کنند. 

سامانه اخذ معافیت تحصیلی چیست؟

سامانه آنلاین دریافت معافیت تحصیلی به آدرس epolice.ir است.

نحوه دریافت معافیت تحصیلی به صورت آنلاین چگونه است؟

در متن مقاله در ارتباط با نحوه دریافت این معافیت توضیح دادیم.

نظرات

14 دیدگاه دربارهٔ «چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ راهنما گام به گام»

  1. Avatar photo سینا عمرانی گفت:

    سلام برای گرفتن معافیت تحصیلی باید از مدرسه شروع کرد یا آموزش پرورش؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر برای دانشگاه مدنظرتون هست از مدرسه باید بگیرید

  2. Avatar photo شاهرودی گفت:

    سلام من سال گذشته باید دیپلم میگرفتم اما یک درسم رو نگه داشتم از طرفی بیماری کلیوی هم گرفتم
    با توجه به بیماریم میتونم دوباره معافیت تحصیلیم رو تمدید کنم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان را ندارید و این مورد را خود نظام وظیفه مشخص میکند و طول درمان میدهند

  3. Avatar photo امیر گفت:

    سلام
    من متولد ۱ آبان ۱۳۸۴ هستم
    و این آبان ماه ۱۸ سالم تمام میشه
    و کلاس دوازدهم هستم آیا نیاز هست که برم معافیتدتحصیلی بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور برجی گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.
      شما بعد از فارغ التحصیلی تا یکسال معافیت تحصیلی دارید.

  4. Avatar photo علی گفت:

    سلام
    من دانشگاه آزاد بخوام برم باید برای سربازیم معافیت بگیرم؟گواهی تحصیلی ببرم پلیس +۱۰ درسته؟
    بعد برای ثبت نامشم باید وایسم تا دیپلم بدن یا منتظر اطلاعات تو سایت azmoon باشم؟

    1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

      وقت بخیر
      بله شما نیاز به دریافت معافیت تحصیلی باتوجه به مقطع تحصیلی مشخص شده دارید

  5. Avatar photo سپننا حسینی گفت:

    سلام من متولد 83.5.7هستم یعنی قبلاز 18سالگی دیپلم گرفته معافیت تحصیلی نکرفتم گفتن تا یکسال نیاز نیست. الان پشت کنکورم تیر کنکور امسال شرکت میکنم باید برای خدمت چکار کنم ممنون

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . از زمان فارغ التحصیلی به مدت یکسال زمان دارید برای اقدام برای ادامه تحصیل یا اعزام

  6. Avatar photo علی گفت:

    سلام
    معافیت تحصیلی برای دانش اموزان یک سال یا دوسال هستش ؟

    1. Avatar photo soleimani گفت:

      سلام. پس از اخذ دیپلم یک سال. البته باید سن رو هم در نظر بگیرید. برای دریافت مشاوره در این زمینه با مشاوران ما تماس بگیرید.

  7. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام خسته نباشین
    پشت کنکوری هایی که معافیت تحصیلی دارن می تونن از کشور برای سفر زیارتی خارج بشن ؟

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      با سلام باید از نظام وظیفه باید اجازه خروج از کشور بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معاف از رزم

    معاف از رزم چیست؟ شرایط جدید و بیماری های 1403 + نحوه خدمت کردن

    معاف از رزم یکی از انواع معافیت‌های خدمت سربازی است که افراد مشمول و سربازانی که به خدمت مشغول هستند به این وسیله می‌توانند از خدمت معاف شوند. معافیت‌های سربازی جزء تسهیلاتی است که سازمان نظام وظیفه برای برخی مشمولان...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)