ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

10 نکته مهم برای کنترل استرس کنکور

کنترل استرس کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

داوطلبان کنکور در کنار تمام  دغدغه هایشان با چالشی به نام کنترل استرس کنکور روبرو هستند. گاهی می توان گفت که این مسئله به یک معزل نیز تبدیل می شود. نگران نباشید، اگر این 10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور را به کار ببرید، نتیجه زحمات خود را در زمان آزمون پیاده خواهید کرد و به دنبال آن یاد می گیریم که چگونه سر جلسه کنکور استرس نداشته باشیم.

چند روش عالی برای کنترل استرس کنکور

روش های کنترل استرس کنکور

روش های کنترل استرس کنکور

یکی از بزرگترین و یا شاید سرنوشت سازترین مراحل زندگی برای هر انسانی عبور موفقیت آمیز از سد کنکور است. این مسئله باعث شده است که متقاضیان این آزمون بزرگ دچار اضطراب های شدید گردند. به همین دلیل از بین بردن و کنترل استرس کنکور به یک دغدغه برای بسیاری از داوطلبان شده است. اما قبل از پاسخ به اینکه چگونه سر جلسه کنکور استرس نداشته باشیم بایستی ریشه های آن را بررسی کنیم.

یکی از دلایل بروز استرس در بین داوطلبان عدم آمادگی کافی برای هدف مورد نظر است. این عدم آگاهی می تواند به دلیل پشتکار کم، نداشتن تمرکز و یا مهم از همه، فراموشی مطالب باشد. بنابراین بهتر است یاد بگیریم که برای کنکور چگونه درس بخوانیم تا یادمان نرود؟ برای افزایش تمرکز نیز ما مشاوره افزایش تمرکز در مطالعه با رتبه های برتر را به شما پیشنهاد می دهیم، چرا که این افراد می توانند الگویی مناسب در رابطه باشند.

اما یک عامل بزرگ دیگر که در بسیاری از متقاضیان دیده می شود، توقعات نادرست خانواده، دوستان و اطرافیان است که شاید با استعداد، علاقه و انگیزه شخص در یک جهت نباشد. این مسئله در بین متقاضیان کنکور تجربی بیش از رشته های دیگر دیده می شود و متاسفانه باعث تصمیم گیری های غلط در بین جوانان می گردد. ما با مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان سعی می کنیم تا به داوطلب روش های کنترل استرس کنکور را آموزش دهیم.

10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور

10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور

10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور

1. برنامه ریزی گامی مهم در کنترل استرس کنکور

مهم ترین نکته این است که برنامه ریزی درسی شما بایستی با ویژگی های شخصیتی، تعداد دروس و هدف شما مطابقت داشته باشد.

2. اعتماد بنفس خود را بالا ببرید

 به توانایی های خودتان ایمان داشته باشید و به هیچ وجه خودتان را دست کم نگیرید. مدام با خودتان تکرار کنید که ” من می توانم”. این جمله ساده می تواند معجزه آسا باشد.

3. بالا بردن سرعت مطالعه عاملی کلیدی در کنترل استرس کنکور

شما می توانید با تکنیک های مطالعه و روش های مختلف تست زنی سرعت مطالعه خود را تا حد زیادی بیشتر کنید و به دروس بیشتری بپردازید.

4. تغذیه مناسب بهترین راه غلبه بر استرس کنکور

لزوما خوردن غذای سنگین و پرچرب نمی تواند به آمادگی جسمی شما کمک کند، بلکه سعی کنید از مواد مغذی همچون مغزها، میوه ها، سبزیجات و ویتامین دار استفاده کنید.

5. کنترل استرس کنکور یعنی از خودتان توقع زیاد نداشته باشید

اینکه کمال گرا باشید باعث می شود که هیچوقت از وضعیت موجود احساس رضایت نکنید.

6. از تجربیات افراد برتر و موفق در این زمینه استفاده کنید

شاید بتوان گفت یکی از موثرین روش های کنترل استرس کنکور آشنایی با روش های مطالعه کسانی است که این راه را با موفقیت طی کرده اند.

7. خواب کافی داشته باشید

نداشتن خواب کافی سبب ضعیف شدن شده حافظه می شود و می تواند بازدهی مطالعه را تا حد بسیار بالایی پایین بیاورد. البته به یاد داشته باشید که خواب شبانه مناسب ترین نوع خواب می باشد.

8. تفریح داشته باشید

ساعاتی از هفته را به پرداختن کارهای مورد علاقه و یا دیدن دوستان و آشنایان بگذرانید و سعی کنید برای لحظاتی به درس فکر نکنید. علاوه بر این از ورزش و نرمش های روزانه غافل نشوید.

9. آزمون های ازمایشی را فراموش نکنید

اگر به هر دلیلی قادر به شرکت در کنکورهای ازمایشی موسسات معتبر نیستند، می توانید این کار را در خانه انجام دهید. هر بار پس از آزمون نقاظ ضعف را بررسی کنید و نحوه جمع بندی دروس را یاد بگیرید.

10. خودتان را با کسی مقایسه نکنید کنترل استرس کنکور براحتی برایتان میسر شود

بدترین چیز این است که خودتان را مدام با دوستان و یا افراد دیگر مقایسه کنید. شما خصوصیات و شرایط مخصوص به خود را دارید، پس به قابلیت های خود ایمان داشته باشید.

کنترل استرس کنکور از طریق مشاوره

بسیار دیده می شود که برخی داوطلبان در هنگام صحبت با بهترین مشاور کنکور  سایت ایران تحصیل، می گویند که توان مقابله با استرس خود را ندارند. بعلاوه سوال بسیاری از آن ها این است که چگونه سر جلسه کنکور استرس نداشته باشیم؟ حقیقت این است که کنترل استرس کنکور نه تنها به عملکرد داوطلب، بلکه همکاری والدین نیز نیازمند است. و آن ها می توانند تاثیر بسیار مهمی بر افرایش آرامش داوطلب داشته باشند.

ما در بالا 10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور را ذکر کردیم، اما یادآوری چند نکته دیگر خالی از لطف نیست. به طور مثال، مرور مطالب را جدی بگیرید. چرا که بدون مرور، احتمال اینکه شما مطالب را فراموش کنید بسیار قوی است. این مورد خود به ایجاد اضطراب در شما کمک می کند و بعلاوه وقتتان را برای خواندن مطالب دیگر محدود می کند.

علاوه بر این سعی کنید با دوستان، خانواده و یا افرادی که بیشتر احساس راحتی می کنید در مورد دغدغه هایتان صحبت کنید. با این همه متداولترین در بین متقاضیان این است که برای رسیدن به موفقیت چگونه درس بخوانیم؟ برای این کار مهم ترین کار مشاوره و برنامه ریزی است.

نشانه های پنهان وجود استرس چیست؟

گاهی ممکن است فرد ادعا کند که در خود هیچ استرسی نمی بیند، در صورتیکه با کمی دقت می توان نشانه پنهان وجود استرس را دریافت. این علائم عبارتند از:

  • بی قراری و پرت شدن حواس به این سو آن سو
  • تند شدن ضربان قلب
  • تکان خوردن و جابجایی های مداوم
  • جویدن ناخن ها
  • عدم توانایی در تصمیم گیری
  • معده درد
  • بی خوابی یا خواب زیاد
  • تند تند صحبت کردن
  • عرق کردن کف دست و پا
  • مشکلات گوارشی همچون دل درد یا دل پیچه
  • نداشتن اشتها و یا پرخوری

چگونه سر جلسه کنکور استرس نداشته باشیم ؟

نداشتن استرس در سر جلسه کنکور

نداشتن استرس در سر جلسه کنکور

استرس در سر جلسه کنکور تا حدی طبیعی است، اما کنترل استرس کنکور زمانی نگران کننده می شود که بر عملکرد ما تاثیر گذار باشد. حال اگر می خواهید بدانید که چگونه سر جلسه کنکور استرس نداشته باشیم، بهتر از علاوه بر 10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور که در بالا گفته شد به نکات زیر در سر جلسه کنکور دقت کنید.

  • از زیر نظر گرفتن و نگاه کردن به اطرافتان بپرهیزیزد و سعی نکنید خودتان را با دیگران مقایسه کنید.
  • به طور طبیعی سوالات در هر آزمونی از سه سطح ساده، متوسط و دشوار تشکیل شده است. شما قرار نیست به همه سوالات پاسخ دهید و به اندازه ایی که درس خوانده اید باید از خود توقع داشته باشید.
  • به انتظارات و گفته های دیگران در مورد خودتان فکر نکنید. سعی کنید تمام تمرکزتان را بر روی سوالات بگذارید.
  • هر چند وقت یکبار کمی آب بنوشید و یک نفس عمیق بکشید.
  • به خودتان اعتماد به نفس دهید و به این فکر کنید که اگر از دانسته هایتان به درستی استفاده کنید، می توانید نتیجه خوبی بگیرید و از سررزنش کردن خود خودداری نمایید.

خلاصه مطلب

در این مقاله ما تلاش کردیم تا روش های کنترل استرس کنکور را مرور کنیم و 10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور را برای داوطلبان عزیز یادآوری کردیم. ممکن است متقاضیان عزیز در مورد اینکه چگونه سر جلسه کنکور استرس نداشته باشیم و سوالاتی از این دست هنوز ابهاماتی داشته باشند. شما می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و علاوه بر اینها، در مورد مناسب ترین روش های برنامه بریزی و روش های تست زنی راهنمایی بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا می توان برای کنترل استرس کنکور از دارو و قرص های آرام بخش مصرف کرد؟

ما به طور کلی مصرف دارو را برای این مورد توصیه نمی کنیم، اما در ضرورت حتما باید با پزشک مشورت شود.

 

علاوه بر 10 نکته طلایی برای غلبه بر استرس جلسه کنکور که نوشته شده است، راه کارهای دیگری وجود دارد؟

بله مطمئنا بسته به موقعیت و شخصیت فرد راه های متفاوت زیادی برای کنترل استرس کنکور وجود دارد که می توانید روی کمک مشاوران ما حساب و با با شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد هر روز از ساعت 8 صبح الی 12 شب تماس بگیرید.

 

آیا نداشتن هیچ گونه استرسی برای کنکور طبیعی است؟

البته استرس ها همیشه مخرب نیست و یک نوع اترس مثبت و سازنده هم وجود دارد، اما اینکه هیچ استرسی ندارید می تواند به عوامل متعددی مربوط باشد که می توانید در مورد آن مشاوران ما راهنمایی بگیرید.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور