ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه جمع بندی دروس

نحوه جمع بندی دروس
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

با نزدیک شدن به ماه های آخر مانده به کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها اطلاع از نحوه جمع بندی دروس اهیمت بیشتری در مقایسه با قبل پیدا می کند. در واقع، داشتن برنامه جمع بندی دروس عمومی کنکور و دروس اختصاصی برای تمامی داوطلبان کنکوری کاملاً الزامی به نظر می رسد و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

به بیان دیگر، در نظر گرفتن زمانی جهت جمع بندی و اطلاع از روش جمع بندی دروس دهم، یازدهم و دوازدهم کنکور دانشگاه ها امکان یادگیری مطالب بیشتر در زمان کم و بازدهی بالا را برای فرد فراهم می کند. پس ملاحظه می کنید که افرادی که از این فرصت استفاده می کنند می توانند نتیجه ای فوق العاده عالی را در کنکور کسب کنند.

چگونه دروس پایه را جمع بندی کنیم؟

آیا از نحوه جمع بندی دروس مطلع هستید؟

نحوه جمع بندی دروس مختلف کنکور دو مرحله مختلف را شامل می شودو در زیر توضیحاتی راجع به نحوه جمع بندی دروس آن هم روشی مؤثر و کارا را به شما می دهیم.

دوران جمع بندی بهترین دوران برای رسیدن به مؤفقیت است. پس قدر این دوران طلایی را بدانید

. سنجش اطلاعات به کمک آزمون دادن

در این شیوه به عنوان یکی از روش های جمع بندی با شما دوستان داوطلب باید تایم خود را در قالب دوره هایی 2 یا حتی 3 رزوه تقسیم بندی کنید.

مراحل کار به این صورت است که شما در صبح اولین روز اقدام به دادن آزمون می کنید. فقط توجه داشته باشید که این آزمون باید آزمونی جامع باشدی و تمامی دروس را شامل شود.

توصیه می کنیم که سوالات آزمون های سراسری سال های گذشته را جهت آزمون دادن انتخاب کنید و حتی محیط و شرایط کنکور را تا حد امکان شبیه سازی بفرمایید.

ارزیابی و تحلیل آزمون های داده شده

بعد از شرکت در هر آزمون در فاصله زمانی 2 الی 3 روزه و داشتن استراحتی کوتاه به سراغ دفترچه سؤالات بروید و هر کدام از سوالات را تجزیه و تحلیل کرده و از زیر نگاه موشکافانه خود بگذرانید.

در این مرحله نحوه جمع بندی دروس بعد از بررسی دقیق سؤال به سؤال آزمون در دفترچه ای تمام مباحثی که مؤفق به پاسخگویی به آن ها نشده اید و یا پاسختان به سؤالات درست نبوده است را یادداشت بفرمایید.

حال اقدام به ریختن برنامه ریزی درسی دقیق مطالعه تا آزمون بعدی کنید. به این صورت که برای هر کدام از دروس اقدام به تعیین الویتی مهم کنید و زمان کافی را برای جمع بندی دروس اختصاصی و عمومی اختصاص دهید.

دقت داشته باشید که برنامه ریزی جمع بندی تان کاملاً درست و دقیق باشد.

روش جمع بندی دروس دهم و یازدهم

مزایای استفاده از روش جمع بندی دروس چیست؟

استفاده از روش جمع بندی دروس آن هم روشی صحیح و بی عیب و نقص که به قول معروف مو لای درزش نرود با مزایای بسیار خوبی برای داوطلب همراه است.

در ادامه به مزایای استفاده از روش جمع بندی دروس اشاره می کنیم.

مهارت آزمون دادن را تمرین می کنید

مطمئن باشید که تا زمان شرکت در آزمون های مشابه کنکور آن هم با همان شرایط و جو متوجه این موضوع که در پاسخ دادن به سؤال ها فقط اطلاعات و دانش تان کافی نیست و باید آشنایی کافی را با مهارت های آزمون دادن و استفاده از آن ها را داشته باشید.

حال چگونه می توان به این توانمندی ها دست پیدا کرد؟ تنها راه تجربه کردن و تمرین است. در روش هر سه روز یک بار به عنوان نحوه جمع بندی دروس شما این مهارت ها را یاد می گیرید.

عدم اتلاف وقت و رفع اشکالات مهم

در روش هر سه روز یک بار به عنوان نحوه جمع بندی دروس بخشی از اشکالات شما در دروس مختلف در هر بار آزمون دادن رفع می گردد.

دیگر این که، در هر بار شرکت در آزمون های جامع می توانید آمادگی خود را نیز بالاتر ببرید. بعلاوه، از آن جایی که، مباحثی که بلد هستید پاسخ درست می دهید دیگر نیازی به صرف وقت جهت مطالعه مجدد آن ها ندارید.

در نتیجه، در وقتتان صرفه جویی می شود.

مرور کلیه مباحث درسی

حتماً در جریان هستید که در یک آزمون استاندارد حداقل یکی سؤال از کلیه مباحث مطرح می شود. حتی اگر این طور هم نباشد شما در آزمون هایی که می دهید حداقل پاسخگوی یک سؤال از تمامی مباحث هستید.

بدین ترتیب، می توانید اطلاعات خود را در مباحث عمومی و اختصاصی تا حد زیادی مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.

روش جمع بندی دروس دهم و یازدهم چگونه است؟

آیا به نظر شما روش جمع بندی دروس دهم و یازدهم با سایر دروس متفاوت است؟ آیا شما با روش جمع بندی دروس دهم و یازدهم کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها آشنایی کافی را دارید؟

برای یافتن پاسخ این سؤال در رابطه با نحوه جمع بندی دروس پایه های دهم و یازدهم با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

برنامه جمع بندی دروس عمومی کنکور

دروس عمومی کنکور به دلیل داشتن ضریب بالا از اهمیت فوق العاده ای در آزمون سراسری برخوردار هستند.

در نتیجه، اطلاع از نحوه جمع بندی دروس عمومی همچون دین و زندگی و ادبیات فارسی و داشتن برنامه جمع بندی دروس عمومی کنکور برای هر داوطلب در هر گروه آزمایشی ضروری به نظر  می رسد.

اگر از برنامه جمع بندی دروس عمومی کنکور اطلاعی ندارید و به دنبال آشنایی با آن هستید نگران نباشید.

نحوه جمع بندی دروس عمومی و برنامه ریزی برای آن ها را به مشاوران خبره تحصیلی بسپارید تا راهنمای خوبی برای شما جهت پیشرفت و رسیدن به رؤیاهایتان باشند.

چگونه دروس پایه را جمع بندی کنیم؟

دروس پایه همچون دروس عمومی و یا اختصاصی اهمیت بسیار زیادی در آزمون سراسری دارند. از این رو داشتن برنامه ای برای مرور آن ها و اطلاع از نحوه جمع بندی دروس پایه الزامی است.

حتماً می پرسید چگونه دروس پایه را جمع بندی کنیم. یافتن پاسخ این سؤال بسیار ساده است. کافی است گوشی تلفن را بردارید و با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

3.3/5 - (6 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه جمع بندی دروس کنکور چگونه است؟ 

برای جمع بندی روش های مختلفی پیشنهاد شده است. برای آشنایی با نحوه جمع بندی دروس کنکور با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

روش جمع بندی دروس دهم و یازدهم چگونه است؟ 

برایری جمع بندی دروس دهم و یازدهم می توانید از روش هر سه روز یک بار استفاده کنید. برای آشنایی با این روش با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

چگونه می توانم برنامه جمع بندی دروس عمومی کنکور را دریافت کنم؟ 

از طریق برقراری ارتباط با مشاوری خبره و کاردان در زمینه تحصیلی

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مصاحبه دکتری دانشگاه بین الملل امام خمینی قزوین

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین 1403

    مصاحبه دکتری دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین بعد از اعلام نتایج آزمون دکتری سراسری سال 1403 اگر داوطلبی نام خود را در لیست قبول شدگان ببیند، یعنی مرحله انتخاب رشته را پشت سر گذاشته است. حال بعضی از داوطلبان در...
  • دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی+شرایط و زمان ثبت نام

    دانشگاه رشته های بورسیه علوم تجربی از محبوب‌ترین و پرتقاضا‌ترین رشته‌های تحصیلی بوده و به همین دلیل در چند سال گذشته شاهد اشباع شدن ظرفیت‌های دانشگاه‌های بورسیه علوم تجربی شده ایم. یکی از راه‌هایی که دانشجویان می‌توانند یک شغل تضمین...
  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
تماس با مشاور