ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی پلاکت خون ۱۴۰۳ + شرایط جدید

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
معافیت سربازی پلاکت خون 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط و نحوه اخذ معافیت سربازی پلاکت خون ۱۴۰۳ مشخص شد. بر این اساس، افرادی که مشمول خدمت سربازی بوده و دارای اختلالات پلاکتی هستند، می توانند با انجام معاینات پزشکی، ارائه درخواست و تکمیل مدارک لازم به مراکز پلیس + 10 برای اخذ معافیت دائم یا معافیت از رزم اقدام نمایند.

گفتنی است که معافیت سربازی پلاکت خون تنها به افرادی تعلق خواهد گرفت که از شرایط درج شده در این مقاله برخوردار باشد. از این رو، توصیه می شود که نکات ذکر شده در ادامه را با دقت مطالعه فرمایید و در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهام با کارشناسان نظام وظیفه ایران تحصیل تماس بگیرید. همکاران ما بر اساس آیین نامه های جدید، شما را راهنمایی خواهند کرد.

 

 

جهت اطلاع از نحوه دریافت کارت معافیت سربازی پلاکت خون و همچنین زمان ارائه درخواست از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

منظور از معافیت سربازی پلاکت خون چیست؟

 

منظور از معافیت سربازی پلاکت خون چیست؟

 

گرچه گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه در کشورمان اجباری است، اما یکی از نکات مهمی که برای اعزام مشمولان در نظر گرفته می شود، سلامت جسمی آن ها است. به طوری که اگر مشمول دارای یک بیماری یا مشکل جسمی یا روحی باشد و با رفتن به سربازی، احتمال به خطر افتادن سلامت او وجود داشته باشد، متناسب با نوع و شدت بیماری یکی از انواع معافیت سربازی پزشکی برای وی صادر می شود.

از جمله این موارد، معافیت سربازی پلاکت خون می باشد. اما به چه دلیل به چنین مواردی معافیت تعلق می گیرد. پلاکت ها یکی از سه نوع سلول مهم خونی هستند که نقش آن ها ترمیم خونی آسیب دیده و جلوگیری از خونریزی است. تعداد این پلاکت ها در هر میکرولیتر به طور طبیعی بایستی از 150000 تا 450000 پلاکت باشد.

بنابراین اگر تعداد این پلاکت ها کمتر از حد معمول باشد، در صورت وارد شدن جراحت یا بریدگی، فرد دچار خونریزی بیش از حد خواهد شد. در مواردی نیز بیماری هایی مثل خود ایمنی، کم خونی، نارسایی کلیه و … نیز از عوارض اختلالات پلاکت خودن به شمار می روند. بدین دلیل، جهت پیشگیری از بروز یا عود چنین مشکلاتی در هنگام خدمت، معافیت در نظر گرفته می شود.

برای اطلاع از کسری خدمت بسیج کلیک کنید.

شرایط اخذ معافیت سربازی پلاکت خون چیست؟

اینکه به شخصی معافیت سربازی پلاکت خون تعلق گیرد یا خیر، نیاز به تشخیص پزشکان و تائید مراجع ذیصلاح دارد. همچنین، شدت و ضعف یا میزان کمبود تعداد پلاکت ها تاثیر مستقیمی در نوع معافیت های تعلق گرفته دارد. البته معافیت سربازی پلاکت خون تنها به دو نوع معافیت سربازی دائم و معافیت از رزم تقسیم بندی می شود و معافیت موقت به اینگونه مشمولان ارائه نمی شود. بر اساس قوانین جدید معافیت سربازی در جدول زیر به طور کامل بیان کرده ایم که شرای معافیت سربازی پلاکت خون چیست.

 

 

 نوع اختلال  نوع معافیت

 

اختلالات پلاکتی با تعداد کمتر 75000 که با علائم همراه باشد معافیت دائم

 

اختلالات کیفی پلاکت در صورتی که به تائید مراکز تخصصی نظامی یا دانشگاهی معتبر با علائم بالینی همچون خونریزی پوستی مخاطی همراه باشد

 

معافیت دائم

 

اختلالات کمی و کیفی که شدت آن ها کمتر از موارد بالا باشد معاف از خدمات رزمی

 

 

 

جهت آشنایی با بیماریهایی که باعث معافیت سربازی میشود  وارد لینک شوید

 

 

مراحل به ثبت رساندن درخواست معافیت پلاکت خونی

ممکن است برای افرادی که شامل معافیت سربازی پلاکت خون هستند، این سوال مطرح شود که چگونه بایستی درخواست خود را مبنی بر اخذ این معافیت ارائه داد. برای رفاه حال این عزیزان در ادامه مراحل لازم برای به ثبت رساندن درخواست را ذکر کرده ایم.

 

  • مشمول باید به یکی از دفاتر پلیس + 10 مراجعه و دفترچه خدمت سربازی را دریافت نماید.
  • سپس مدارک مربوط به معافیت های پزشکی اخذ و فرم خود اظهاری پزشکی تکمیل گردد. توجه داشته باشید که به هنگام مراجعه به پزشک بایستی حتما این برگه را به همراه داشته باشید.
  • با مراجعه به پزشک نظام وظیفه و انجام معاینات اولیه، دکتر اطلاعات مربوط به بیماری شما را در برگه معاینه اولیه درج کرده و شما می بایست آن را به متصدی یکی از دفاتر پلیس + 10 تحویل دهید.
  • با ارائه مدارک لازم جهت، درخواست معافیت سربازی پلاکت خون شما به ثبت خواهد رسید.
  • یک تاریخ برای شما تنظیم یم شود که لازم درآن زمان برای انجام معاینات در بیمارستان تخصصی خاضر شوید.
  • بیمارستان معاینات را بررسی کرده و در صورت تائید، برایتان یک دعوت نامه مبنی حضور در شورای پزشکی نظام وظیفه ارسال خواهد شد.
  • چنانچه در این جلسه، شرایط لازم را داشته باشید کارت معافیت صادر خواهد شد.

برای اطلاع از کسری خدمت بسیج کلیک کنید.

مدارک لازم برای اخذ معافیت سربازی پلاکت خون

 

 

مدارک معافیت سربازی پلاکت خون

 

موافقت و صدور کارت معافیت سربازی پلاکت خون مستلزم ارائه یک سری مدارک است. این مدارک باید در زمان ارائه درخواست ، جمع آوری و به پلیس + 10 تحویل داده شود. از جمله این مدارک عبارتند از:

 

  • پر کردن فرم وضعیت مشمولان و الصاق عکس 3*4 در سمت چپ آن
  • فرم معاینه اولیه که توسط پزشک مربوطه تکمیل شده باشد
  • فرم واکسیناسیون نظام وظیفه پس از مراجعه به یکی از مراکز واکسیناسیون نظام وظیفه و تزریق دو واکسن سربازی.
  • ارائه اصل و رونوشت کارت ملی
  • ارائه اصل و رونوشت همه صفحات شناسنامه
  • یک عدد عکس پرسنلی جدید و با کیفیت رنگی تمام رخ ( دارای زمینه سفید)
  • باز کردن حساب بانک سپه

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

معافیت دائم پلاکت خون چیست؟

دلیل در نظر گرفتن معافیت های دائمی پزشکی آن است که مشمول دارای مشکلات یا نارسایی های جسمی در آینده نیز احتمال بهبودی چندانی نخواهد داشت و بهتر است برای پیشگیری از وارد آمدن آسیب های احتمالی در دوران خدمت، از این دوره معاف گردد.

از این رو، اگر شورای پزشکی نظام وظیفه تشخیص دهد که شخص دارای شرایط معافیت سربازی پلاکت خون بوده و به عنوان تعداد پلاکت های خونی او بسیار پایین است، به او اجازه اعزام نخواهند داد و به طور کلی از این دور معاف خواهد شد.

 

 

معافیت از رزم پلاکت خون در نظام وظیفه چیست؟

همانطور که قبلا نیز اشاره شد، مشمولانی که اختلال پلاکت خونی آن ها از نظر کمی و کیفی چندان شدید نباشد، معافیت از رزم داده می شود. اما این به چه معنا است؟ معافیت از رزم در واقع به معنای آن است که فرد به محل خدمت اعزام می شود، اما از انجام خدمات رزمی معاف خواهد بود و وظایف کمتر و سبک تری به شما محول می شود.

البته اینکه داراندگان معافیت سربازی پلاکت خون تا چه حد از انجام کارهای سنگین معاف خواهند شد، بستگی به تشخیص پزشک دارد و فرماندهان با در نظر گرفتن توصیه های شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه، وظایف مناسبی را بر عهده او می گذراند.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

مشاوره معافیت سربازی پلاکت خون

یکی از بندهای اختصاص یافته در دفترچه معافیت های سربازی به بیماری خوانی و انکولوژی است که مورد پلاکت خون نیز در این دسته جای می گیرد. علیرغم آنکه ما در مورد نحوه ثبت درخواست معافیت سربازی پلاکت خون توضیح دادیم،  اما برخی از مشمولان به دلیل نداشتن آگاهی های لازم نمی دانند که از کجا باید شروع کنند و چگونه معافیت دائم را اخذ نمایند.

این مورد برای سایر مشمولان معافیت های پزشکی سربازی نیز صدق می کند. چرا که قوانین، بندها و تبصره های ریز و درشتی برای اختصاص دادن هر کدام از معافیت ها در نظر گرفته شده و شاید اغلب مشمولان از آن ها بی خبر باشند.

به همین سبب، توصیه می شود که حتما سوالات خود را در این زمینه با کارشناسان مشاوره معافیت سربازی ما در میان بگذارید تا آن ها شما را با روندهای قانونی آشنا کرده و در مورد گرفتن معافیت راهنمایی نمایند.

 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا در مورد شراط اخذ معافیت دائم و معافیت از رزم سربازی پلاکت خون اطلاعات کامل و جامعی را خدمت همه مشمولان گرامی ارائه دهیم و شما را با روند ثبت درخواست معافیت آشنا نمودیم.

با این وجود، ممکن است که مشمولی نه تنها در موارد پزشکی، بلکه بتواند از انواع معافیت های کفالت، ایثارگران، مددجویان، سنی و … استفاده کرده و در صورت عدم اگاهی چنین فرصتی را از دست بدهد. از این رو، سامانه ایران تحصیل با اختصاص مطالب و عناوین بسیاری در مورد معافیت های سربازی و همچنین داشتن مشاوران مجرب حوزه نظام وظیفه در تمامی روزهای کاری هفته از ساعت 8 صبح الی 12 پاسخگوی تمامی سوالات شما عزیزان خواهد بود.

 

 

به منظور اطلاع از نحوه اخذ معافیت دائم سربازی پلاکت خون از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

مشاوره سربازی آنلاین

استعلام معافیت تحصیلی

سامانه دریافت کد نظام وظیفه کنکور

معافیت سربازی پلاکت خون

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

منظور از معافیت سربازی پلاکت خون چیست؟

اگر تعداد این پلاکت ها کمتر از حد معمول باشد، در صورت وارد شدن جراحت یا بریدگی، فرد دچار خونریزی بیش از حد خواهد شد. بدین دلیل، جهت پیشگیری از بروز یا عود مشکلات جسمی در زمان خدمت، معافیت سربازی پلاکت خون داده می شود.

شرایط دریافت معافیت سربازی پلاکت خون چیست؟

در این مقاله می توانید تمامی نکات لازم در مورد دریافت معافیت سربازی پلاکت خون را مطالعه فرمایید.

چه نوع معافیت هایی به مشمولان دارای اختلال پلاکت خونی داده می شود؟

بسته به شدت و ضعف بیماری، و داشتن شرایط لازم به این مشمولان معافیت دائم یا معاف از رزم تعلق می گیرد.

در صورت مواجه به ابهام یا سوال در مورد معافیت سربازی پلاکت خون به کجا مراجعه کنیم؟

مشمولان گرامی می توانند برای دریافت مشاوره خدمت سربازی با کارشناسان ایران تحصیل تماس حاصل نمایند. 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور