ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

استعلام معافیت تحصیلی + مشاهده وضعیت با کد ملی epolice.ir

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۳۹۵
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
استعلام معافیت تحصیلی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای استعلام مستقیم اعتبار معافیت تحصیلی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

استعلام معافیت تحصیلی یکی از پرتقاضاترین معافیت های خدمت سربازی است. علاوه بر اینکه برای دریافت آن باید با مراحل آشنایی کافی را داشته باشید، نیاز است از استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی و یا روش های دیگر نیز مطلع شود. برخی از مشمولان این سوال را دارند که تا کی معافیت تحصیلی دارم؟

استعلام معافیت تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان بسیار مهم است، چراکه بدون اینکه خودشان باخبر شده باشند، ممکن است زمان معافیت آنها به پایان رسیده و در نتیجه برای رفتن به خدمت با مشکل مواجه شوند. پسران پس از رسیدن به سن 18 سالگی تمام، مشمول خدمت سربازی می شوند. با توجه به اینکه همزمان امکان تحصیل و خدمت سربازی وجود ندارد، لذا مشمولین باید جهت استعلام معافیت تحصیلی اقدام نمایند.

معافیت تحصیلی یکی از انواع معافیت های سربازی است که فرد مشمول می تواند در صورت داشتن شرایط، آن را اخذ کند. آن دسته از دانشجویانی که معافیت تحصیلی را اخذ نموده اند، می توانند از طریق استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی اقدام نمایند. تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ یکی از سوالاتی است که بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان دارند. در این رابطه میتوانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس بگیرید تا به صورت جامع شما را در این مسئله راهنمایی کنند.

مشمولین معافیت تحصیلی دانشجویان چه کسانی هستند؟

همانطور که می دانید، معافیت تحصیلی برای دانش آموزان مختلف امکان پذیر است. شرایط در نظر گرفته شده برای هر یک از مقاطع متفاوت می باشد و به تبع آن افراد می توانند برای اعزام به خدمت سربازی معاف شوند. دارا بودن شرایط زیر برای تمامی متقاضیان الزامی می باشد.

  • کلیه دانش آموزان مدارس مختلف و مراکز آموزش عالی که زیر نظر وزارت آموزش و پرورش می باشند.
  • دانشجویان مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و بالاتر که در هر یک از دانشگاه های دولتی، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و آزاد مشغول به تحصیل می باشند و مورد تائید وزارت علوم و تحقیقات رسیده اند.
  • طلابی که در حوزه علمیه مشغول به تحصیل می باشند.

مشمولین عزیز توجه داشته باشند که استعلام معافیت تحصیلی دانشجویان در صورتی خواهد بود که با درخواست دانشجویان و دانش آموزان موافقت گردد و در زمان تعیین شده برای اخذ این نوع از معافیت اقدام نموده باشند.

چنانچه دانش آموز و یا دانشجویی، برای اخذ معافیت سربازی به موقع اقدام ننموده باشد، مشمول خدمت محسوب خواهد شد و در صورت عدم مراجعه به مراکز پلیس +10، غیبت سربازی برای آنان محاسبه می شود و بعضا در صورت خدمت سربازی لازم است که زمان اضافه تری را برای خدمت بگذرانند.

روش های استعلام معافیت تحصیلی

بعضی مواقع ممکن است یک عده از مشمولان نظام وظیفه که در حال تحصیل هستند نگرانی زیادی در رابطه با معافیت خود داشته باشند و اغلب این سوال را مطرح می کنند که چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟

برای اینکه بتوانید از وضعیت نظام وظیفه خود آگاه شوید یا بتوانید معافیت تحصیلی بگیرید روش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از آنها را برای شما توضیح می دهیم:

هزار و یک راه معافیت سربازی

استعلام معافیت تحصیلی از پلیس +10

برای استعلام معافیت حضوری و از طریق پلیس +10 مشمولان باید مراحل زیر را طی کنند:

  • مراجعه به دفاتر پلیس +10
  • درخواست در رابطه با استعلام معافیت تحصیلی
  • تحویل مدارک مانند کد سخا، کد ملی و غیره
  • بررسی و اعلام نتیجه به مشمول

استعلام معافیت تحصیلی از پلیس + 10

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

نحوه استعلام معافیت تحصیلی به روش اینترنتی

اگر در حال تحصیل هستید و سن مشمولیت رسیده اید، نیاز است درخواست خودتان برای دریافت معافیت تحصیلی را در سایت ثبت کنید. همان گونه که اشاره کردیم، آن دسته از افرادی که در حال تحصیل هستند باید درخواست خود را برای دریافت یکی از مهترین انواع معافیت های سربازی یعنی معافیت تحصیلی در سایت epolice.ir ثبت نمایند تا مشمول غیبت نشوند.

اگر این کار را انجام ندهید ممکن است مدت معافیت تحصیلی شما تمام شود در حالی که خودتان متوجه نبوده اید و در نتیجه برای گذراندن دوره خدمت با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد. نکته مهمی که در این موارد باید به آن دقت داشته باشید، استعلام تاریخ پایان معافیت تحصیلی است. در این قسمت همراه ما باشید تا نحوه استعلام معافیت تحصیلی را به صورت تصویری ارائه دهیم.

در اولین گام از ابتدا باید وارد سامانه پلیس به علاوه 10 شوید که در صفحه epolice.ir واقع شده است.

نحوه استعلام معافیت تحصیلی اینترنتی

در این صفحه گزینه ورود به سایت را بزنید. سپس از سمت راست گزینه وظیفه عمومی را انتخاب نمایید که لیستی باز شود. در این لیست نیاز است روی گزینه اول یعنی خدمات اینترنتی وظیفه عمومی کلیک نمایید.

مرحله اول استعلام معافیت تحصیلی

حالا وارد صفحه استعلام معافیت تحصیلی با کد سخا خواهید شد. در این مرحله از شما نام کاربری و رمزعبور گرفته شده و ادامه مراحل را می روید. برای دریافت کد سخا لازم است به صورت حضوری به یکی از شعب پلیس +10 مراجعه کنید.

مرحله دوم استعلام معافیت تحصیلی

نحوه استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی

علاوه بر استعلام از سایت پلیس +10، می توانید برای استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی نیز اقدام کنید. این روش به افرادی توصیه می شود که کد سخا یا رمز عبور خود را فراموش کرده اند. به همین دلیل هم باید به سایت سخای نظام وظیفه مراجعه کنید و گزینه فراموشی کد سخا را انتخاب کنید.

نحوه استعلام معافیت تحصیلی با کدملیبرای استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی صفحه ای باز خواهد شد که در آن دو کادر دارد. در کادر اول نیاز است کدملی خود را وارد نمایید و در کادر دوم شماره موبایل تان را ثبت نمایید. در نهایت روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید. در نهایت با ارسال کد سخا می توانید وارد سامانه پلیس +10 شده و ادامه مراحل را طی نمایید.

در صفحه جدیدی که پیش رویتان باز می شود، می توانید در کادر اول کد ملی خود را وارد کرده و در کادر دوم شماره موبایل همراه خود را ثبت کنید، سپس بر روی گزینه ارسال پیامک کلیک کنید. کد سخای نظام وظیفه از طریق پیامک برای مشمولان ارسال خواهد شد.

اطلاعیه

برای دریافت مشاوره نظام وظیفه آنلاین و کسب اطلاع تکمیلی از نحوه استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی یا دریافت اطلاعات از شرایط تحصیل مجدد در یک مقطع مشمولان می توانید با شماره 9099075307 در تماس باشید تا مشاوران خبره ایران تحصیل شما عزیزان را راهنمایی کنند.

تا کی معافیت تحصیلی دارم؟

برخی از دانش آموزان که به سن 18 سالگی رسیده اند، این سوال را دارند که تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ معافیت تحصیلی برای مقاطع گوناگون متفاوت است و افراد می توانند در هر مقطع برحسب زمان مجاز برای ادامه تحصیل، جهت اخذ معافیت اقدام کنند.

مدت مجاز معافیت تحصیلی دانش آموزان

دانش آموزان با اخذ گواهی از طرف مدرسه و اداره آموزش پرورش این امکان را دارند که حداکثر تا سن ۲۰ سالگی از معافیت تحصیلی خود بهره ببرند.

آن دسته از دانش آموزانی که قبل از سن ۱۸ سالگی مدرک دیپلم خود را گرفته اند، حداکثر تا یک سال پس از تاریخ دریافت دیپلم مشمول غیبت نخواهند شد.

دانش آموزانی که پس از سن ۱۸ سالگی مدرک دیپلم بگیرند، به مدت یک سال و حداکثر تا پایان شهریور سال پس از دریافت دیپلم غیبت نمی خورند.

دانش آموزان انصرافی در حین تحصیل یا دانشجویان اخراجی حداکثر بمدت یک سال پس از تاریخ های اعلام شده غیبت نمی خورند.

مدت مجاز معافیت تحصیلی دانشجویان داخل و خارج از کشور

در جدول زیر با ارائه اطلاعات مربوط به حداکثر زمان مجاز برای ادامه تحصیل در هر مقطع به این سوال که تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ پاسخ داده ایم.

مقطع تحصیلی حداکثر زمان مجاز برای ادامه تحصیل
کاردانی 2/5 سال
کارشناسی پیوسته 5 سال
کارشناسی ناپیوسته 3 سال
کارشناسی ارشد پیوسته 6 سال
کارشناسی ارشد ناپیوسته 3 سال
دکتری پزشکی پیوسته 8 سال
دکتری تخصصی ناپیوسته 6 سال

در رابطه با پاسخ به سوال شما در رابطه با اینکه تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ باید حتما به مقطع تحصیلی خود توجه داشته باشید، چراکه در برخی از موارد شرایط تا حدودی متفاوت خواهد بود و مشمولان باید اقدامات دیگری نیز انجام دهند.

شرایط معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان

  • در صورتی که دانشجویان مشمول شرایط خاصی باشند، به دوره آنان بر حسب ضرورت یکسال به مدت فوق افزوده خواهد داشت.
  • در صورتی که هر یک از دانشجویان فوق، ترک تحصیل، اخراج، انصراف یا فارغ التحصیل شده باشند باید خود را برای انجام خدمت سربازی معرفی نمایند.
  • زمان مورد نظر برای معرفی هر یک از دانشجویان جهت اعزام به خدمت سربازی برای هر یک از مقاطع تعیین شده حداکثر یکسال پس از فارغ التحصیلی یا انصراف از تحصیل مجاز می باشند.
  • آن دسته از سربازانی که به خدمت اشتغال دارند، در صورت که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند و غیبت سربازی نداشته باشند، ترخیص خدمت برای آنان صادر شده و می توانند زمان باقی مانده از خدمت سربازی را پس از فارغ التحصیلی سپری نمایند.
  • ترخیص از خدمت برای برای آن دسته از دانشجویانی که در مقطع کاردانی مشغول به تحصیل می باشند، امکان پذیر نیست.
  • تمامی دانشجویانی که در رشته های بدون آزمون مشغول به تحصیل می باشند، مشمول معافیت تحصیلی خواهند شد.
  • آن دسته از دانشجویانی که به دلایل قانونی همانند معافیت موقت سربازی، معافیت آنان به تعویق افتاده است تاریخ اعزام به خدمت آنان به تعویق خواهد افتاد.
  • مشمولان مذکور در صورتی که پس از یک سال از پایان خدمت خود در دانشگاه پذیرفته شوند، صدور معافیت تحصیلی برای آن ها بلامانع می باشد.

مشاوره استخدام آموزش و پرورش

مشاوره استخدام آموزش و پرورش

قوانین دریافت معافیت تحصیلی طلاب

  • دانش آموزان طلبه ای که مدرک تحصیلی آنان زیر دیپلم می باشد، در صورت مجاز بودن برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه در صورتی که قبل از سن مشمولیت باشند، می توانند برای تحصیل در این حوزه ها اقدام نمایند.
  • دانش آموزانی که مدرک دیپلم خود را دریافت نموده اند و غیبت سربازی نداشته اند، مشمول تحصیل در حوزه علمیه می باشند.
  • تمامی آن دسته از فارغ التحصیلانی که دارای مدرک دیپلم تا دکتری می باشند، چنانچه مشمول خدمت سربازی باشند، و غیبت سربازی نداشته باشند، می توانند از معافیت تحصیلی به صورت تمام وقت در حوزه علمیه به تحصیل بپردازند.
  • مطابق با جدول زیر، در صورتی که دانش آموزان طلبه غیبت سربازی نداشته باشند و از شرایط سنی برخوردار باشند، می توانند برای ادامه تحصیل در حوزه های علمیه ادغام نمایند. دانش آموزان مذکور باید ابتدا از محل وظیفه خدمت خود سکونت، ترخیص بگیرند و پس از ترخیص از خدمت سربازی می توانند برای ادامه تحصیل ادامه دهند.
  • دانشجویانی که از تحصیل خود انصراف داده اند در صورت نداشتن غیبت، حداکثر یک سال پس از فارغ التحصیلی و انصراف از تحصیل، مجاز هستند تا در حوزه های علمیه ثبت نام نمایند.
مقطع تحصیلی حداکثر سن
کاردانی 22 سال تمام
کارشناسی 24 سال تمام
کارشناسی ارشد 28 سال تمام
دکتری 30 سال تمام

 

پادکست صوتی مقاله

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش کردیم تا اطلاعاتی در رابطه با استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی یا از طریق سایت پلیس +10 به شما داوطلبان عزیز ارائه نماییم. برای استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی و دریافت پاسخ این سوال که تا کی معافیت تحصیلی دارم؟ می توانید با مشاوران مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید.

از سوی دیگر چنانچه بخواهید اطلاعات بیشتری در خصوص مراحل استعلام معافیت تحصیلی کسب کنید، می توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در ارتباط باشید. مشاوران آکادمی ایران تحصیل همه روزه آماده ارائه خدمات مشاوره نظام وظیفه به شما خواهند بود.

برای دانلود فایل pdf کلیک کنید.

3.9/5 - (8 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس برای استعلام مستقیم اعتبار معافیت تحصیلی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت تحصیلی دانشجویان تا چه زمانی وجود دارد؟

با توجه به اینکه تعداد سال های مجاز برای تحصیل در هر یک از مقاطع متفاوت می باشد، لذا برای دریافت معافیت تحصیلی با توجه به هر مقطع زمان متفاوتی در نظر گرفته می شود.

آیا استعلام معافیت تحصیلی با کد ملی امکان پذیر است؟

بله. سامانه ای که سازمان نظام وظیفه برای این منظور ترتیب داده است، امکان استعلام را برای دانشجویان فراهم نموده است.

تا کی معافیت تحصیلی دارم؟

تا زمانی که مجاز به تحصیل می باشید و درخواست خود را برای معافیت به ثبت رسانده باشید، امکان دریافت معافیت وجود دارد و می توانید با استفاده از شرایط مورد نظر اقدام نمایید.

 

نظرات

395 دیدگاه دربارهٔ «استعلام معافیت تحصیلی + مشاهده وضعیت با کد ملی epolice.ir»

  1. Avatar photo محمد سبحانی گفت:

    سلام این کد5 که امد من رفتم برای معافیت تحصیلی و زدم مقطع کارشناسی نمی دونستم دوستام بعضی هاشون زدن کاردانی من گیج شدم اگر اشتباه باشه آیا امکان مجدداً وجود دارد ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر

  2. Avatar photo علیرضا گفت:

    سلام، من میخوام برای ترم ۵ کارشناسی اقدام کنم ولی سهوا دستم خورد تو سامانه سخا ابطال کاربر رو زدم آیا میتونم این ترم ادامه تحصیل بدم؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. میتونید مجدد درخواستتون رو ثبت کنید.

  3. Avatar photo سینا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من متولد ۱۳۷۹ هستم و در دوره معافیت یک ساله بعد از لیسانس هستم.
    یکبار هم سابقه انصراف از دانشگاه غیر انتفاعی رو دارم.
    راهی وجود داره بتونم دوباره در کنکور سراسری کارشناسی شرکت کنم؟

  4. Avatar photo علیرضا اسلامی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید
    من سال 1400کاردانی فارق تحصیل شدم
    و کنکور برای کارشناسی دادم قبول شدم. و شروع به تحصیل کردم به خاطر این که مدارکم از دانشگاهی به دانشگاه دیگه فرستادن و بابات کمبود معافیت تحصیلی چیزی بهم نگفتن برای لیسانس و خودم فکر کردم که برگه را گرفتم
    الان ترم اخر کارشناسی هستم و بهم گفتن معافیت تحصیلی ندارم
    اگه میشه لطف کنید راهنمایم کنید که چه کاری باید انجام بدم
    ممنون

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به نظام وظیفه مراجعه فرمایید
      اشتباه دانشگاه بوده بدون معافیت شمارا ثبت نام کرده اند

  5. Avatar photo امیر گفت:

    سلام من دانشجوی فوق لیسانسم تا شهریور 1403 معافم الان میخوام آزمون وکالت ثبت نام کنم از من شماره سریال معافیت میخواد تا بتونم ثبت نام کنم راه حلی داره که بتونم ثبت نام کنم؟

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر شما در صورتی که پایان خدمت داشته باشید میتوانید اقدام به ثبت نام برای ازمون بفرمایید

  6. Avatar photo دارابی زاده گفت:

    برای استعلام معافیت تحصیلی میشه پلیس +10 رفت و مهر شده گرفت؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله امکان پذیر است

  7. Avatar photo رازدان گفت:

    من شهریور 402 گواهی معافیت تحصیلی یک ساله گرفتم الان برای خروج از کشور دوباره نیازه که استعلامشو بگیرم ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر نیازی نیست شما باید تشریف ببرید پلیس10+ و ثبت نام در سامانه سجام و پرداخت وثیقه

  8. Avatar photo زکریا گفت:

    سلام تو برگه ثبت نام کنکورم نوشته که تا معافیت تحصیلی من تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ اعتبار داره بعد از اون باید چیکار کنم

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اگر تا این تاریخ فارغ التحصیل شدید تا یکسال فرصت دارید تا در مقطع جدید پذیرش بشید و اگر واحد پاس نشده داشته باشید باید درخواست تمدید سنوات بدهید.

  9. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۹ سالمه متولد اردیبهشت ۸۳ هستم
    و پارسال دی ماه ۱۴۰۱ دیپلم گرفتم فارغ التحصیل شدم و
    معافیتم تا ۱ مهر ۱۴۰۲ بود که وقتش گذشته
    الان میخوام من دی ماه به دانشگاه ثبت نام کنم تا آخر دی ماه غایب حساب میشم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما در ابتدا می بایست به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید در صورت تمدید سنوات می توانید در دانشگاه ثبت نام نمایید در غیر اینصورت با ثبت نام شما موافقت صورت نخواهد گرفت

  10. Avatar photo Ali گفت:

    سلام وقت بخیر من 1402.1.19لیسانسم رو گرفتم همه میگن یکسال بعداز فارغ التحصیلی باید اقدام کرد ولی تو سایت epolice معافیت تحصیلیم رو زده تا 1403.6.29
    ممنون میشم راهنماییم کنین که من باید یکسال بعد از فارغ التحصیلی اقدام برای دفترچه سربازی کنم یا تا تاریخی که تو سایت epoliceزدن.
    ممنون🙏

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما باید فردای اتمام معافیت تحصیلی دفترچه پست کنید یعنی در تاریخ 1402.6.30

  11. Avatar photo سهیل گفت:

    سلام
    من وقتی 18 سال شدم رفتم معافیت تحصصیلی خودم رو گرفتم و این متن گواهی معافیت تحصیلی بنده هست:
    ((با احترام در پاسخ به نامه شماره 80 مورخ 1401/11/09 با شروع به تحصیل مشمول جناب آقای سهیل… فرزند… به شماره ملی… متولد 1383/10/30 در مقطع پایه دوازدهم در رشته فنی و حرفه ای از تاریخ موافقت میگردد و حداکثر مدت تحصیل وی برای فراغت تا اول مهر یک هزار و چهارصد و دو می باشد و چنانچه مشمول به تحصیل پس از آن تمایل داشته باشد از مهلت یکساله پس از اتمام تحصیل وی کسر می گردد.))

    من چون مردودی دارم نیونستم مهر1402 به دانشگاه برم و حتی دی 1402 هم نمیتونم
    سوالی که دارم اینه که آیا من میتونم مهر 1403 به دانشگاه برم؟
    از طرف معافیت به مشکل بر میخورم یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید به نظام وظیفه مراجعه فرمایید معمولا در این موارد اجازه داده نمیشه

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1402 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)