ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

معافیت پزشکی سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران معافیت پزشکی سربازی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام وظیفه، معافیت‌ها ممکن است دائم یا موقت باشند.

از این رو در برخی موارد نیز منجر به معاف شدن فرد از دوره آموزش رزم مقدماتی می‌گردند. برای راهنمایی هرچه بهتر در این مقاله قصد داریم به نحوه اخذ، شرایط، مراحل و بند های معافیت پزشکی سربازی به صورت کامل بررسی کنیم. بنابراین تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آشنایی مشمولین معافیت پزشکی با انواع بیماری‌‌هایی که می‌تواند منجر به دریافت معافیت سربازی شود، نکات مثبت زیادی را به همراه دارد و می‌تواند منجر به دریافت معافیت از خدمت آن‌ها گردد. مشمولین گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال و یا نیاز به راهنمایی، می‌توانید با شماره 9099075307 تماس گرفته و از راهنمایی‌های کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل بهره مند شوید.

آیین نامه معافیت پزشکی نظام وظیفه

خدمت سربازی برای هر جوانی که در آستانه 18 سالگی قرار دارد، دغدغه جدی تلقی می‌شود که در اکثر مواقع افراد به دنبال راه حلی می‌گردند تا بتوانند مدت خدمت خود را کمتر کنند. همچنین در برخی موارد بسته به شرایطی که دارند بتوانند از انجام خدمت سربازی معاف شوند. انواع معافیت‌ها عبارتند از معافیت پزشکی چشم سربازی – معافیت کفالت – معافیت تحصیلی و…

البته برخی نیز می‌خواهند به جای معافیت از این فرصت جدید استفاده کنند و مطابق جدیدترین تغییرات خدمت نظام وظیفه از امریه سربازی استفاده کرده تا در سپاه و دیگر ارگان‌ها اقدام کنند. عده‌ای برای  دریافت کسری خدمت سربازی اقدام به معافیت پزشکی می‌کنند و در مواردی نیز مشمولان می‌توانند مطابق شرایط خرید خدمت سربازی جهت خرید آن اقدامات لازم را انجام دهند.

معافیت پزشکی نظام وظیفه

مطابق با آیین نامه معافیت پزشکی نظام وظیفه مشمولین خدمت سربازی پس از انجام مراحل معافیت پزشکی، به سه دسته تقسیم می‌شوند که این سه دسته شامل موارد زیر  است:

☑️ مشمولینی که از لحاظ جسمانی شرایط مساعدی ندارند و به صورت کلی می‌توانند گواهی معافیت دائم را از نظام وظیفه دریافت کنند.

☑️ مشمولینی که اوضاع جسمانی آنان حاد نیست و بعد از طول درمان می‌توانند مجدد برای خدمت سربازی و اعزام اقدام کنند.

☑️ مشمولینی که وضع جسمی خوبی دارند و می‌توانند برای خدمت در نظام وظیفه ثبت نام کرده و برای اعزام آماده شوند.

طبق این آیین نامه کسانی که از لحاظ جسمانی و روانی شرایط خوبی ندارند، به طوری که فرد نمی‌تواند هیچ خدمتی برساند و بیماری او به گونه‌ای که از عهده انجام کاری برنیاید، معافیت دائم به مشمول تعلق می‌گیرد.

اما در این بین کسانی هستند که فقط معاف رزم شده و می‌توانند در بخش‌های دیگر خدمت خود را بگذارنند. علاوه بر این به دلیل تغییرات جزئی که در قوانین به وجود آمده، بالا بردن سطح آگاهی برای مشمولین نظام وظیفه ضرورت دارد. از این رو برای اطلاع از شرایط معافیت رهبری می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

شرایط معافیت پزشکی 1403

بسیاری افراد اطلاعات دقیقی از معافیت پزشکی ندارند و به طور کلی نمی‌دانند برای بررسی و گرفتن معافیت پزشکی بایستی از کجا شروع کنند. معافیت پزشکی سربازی مراحل خاص خودش را دارد که کارشناسان نظام وظیفه پس از بررسی‌های کامل به آن رای می‌دهند. به طوری که فرد مشمول می‌تواند از خدمت سربازی معاف گردد.

در سال‌های گذشته پروسه اخد معافیت پزشکی ساده‌تر بود و حتی در برخی مواقع فرد بسیار راحت می‌توانست معاف شود. اما چند سالی است که شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی دشوار شده است و افراد باید مراحل بسیاری پشت سر بگذارند.

یکی از دلایل آن، سخت شدن قوانین و دقیق‌تر شدن بررسی‌های پزشکان کمیسیون است. یک دلیل هم نداشتن اطلاعات کافی و ندانستن مدارک مورد نیاز آن می‌باشد که مشاوران ایران تحصیل می‌توانند به شما راهنمایی کاملی ارائه دهند تا بدون ترس و استرس و هرچه سریع تر براساس بندهای معافیت پزشکی، از خدمت معاف شوند.

کال تو اکشن تماس

کال تو اکشن تماس

انواع بیماری‌های معافیت پزشکی 1403

شرایط معافیت پزشکی هر سال در حال تغییر و تحول است. از این رو در این قسمت همراه ما باشید تا لیست کامل بیماری های معافیت پزشکی سال 1403 را باهم بررسی کنیم:

بیماری های عمومی داخلی و مغز و اعصاب (نورولوژی)
بیماری های غدد مترشحه و داخلی پوست و بافت های زیر پوست
معافیت اعصاب روان جراحی مغز و اعصاب
ریه و قفسه صدری بیماری های استخوان (اسکلت)
خون و انکولوژی (بدخیمی ها) شکم و دستگاه گوارش و جراحی عمومی
فک و دهان و دندان دستگاه ادراری و تناسلی
قلب و عروق چشم و عوارض بینایی
روماتولوژی و بافت همبند گوش و حلق بینی
بیماری های عفونی

در بخش های بعدی می‌توانید براساس بند های معافیت پزشکی، ویژگی‌های افرادی که مشمول انواع مختلف معافیت‌های پزشکی می‌شوند را مشاهده کنید.بیماری‌های معافیت پزشکی

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

معافیت سربازی اعصاب و روان

بسیاری از مشمولین از نحوه اخذ معافیت پزشکی اعصاب و روان اطلاعات دقیقی ندارند. بنابراین همراه ما باشید تا به معنا و مفهوم این بیماری پی ببرید. به معافیت پزشکی که ناشی از بیماری‌های اعصاب و روان باشد، معافیت قرمز گفته می‌شود.

قوانینی که برای معافیت سربازی اعصاب و روان در نظر گرفته شده است، نسبتا سخت گیرانه بوده و امکان تقلب در آن وجود ندارد. از جمله بیماری‌هایی که مشمول نظام وظیفه دارد عبارت است از وسواس، اختلال پانیک، فوبیا، اختلال اضطرابی، معافیت پزشکی افسردگی و سایر اختلال‌‎های روحی و روانی.

اما اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر توضیح دهیم می‌توان گفت که افراد سایکوز یا روان پریش معافیت دائم خواهند گرفت. البته اگر این بیماری به صورت گذرا و مقطعی باشد، مشمول  تنها شامل معافیت موقت می‌شود. اختلالات خلقی که منجر به افسردگی گردد نیز می‌تواند منجر به معافیت پزشکی شود. البته افسردگی بایستی به تایید برسد.

برای مثال اگر افسردگی خفیف یا تعدید برانگیز نباشد، معافیت از رزم به او داده می‌شود و چنانچه شدت داشته یا دائمی باشد، مورد معافیت دائم قرار می‌‌گیرد. انواع اختلالات تکلم و لکنت زبان که منشا روانی داشته باشند نیز در این دسته از معافیت‌ها قرار دارند.

معافیت سربازی اعصاب و روان

آیا معافیت پزشکی مانع از استخدام میشود؟ برای پاسخ به این سوال حتما مقاله داخل لینک را مطالعه فرمایید.

معافیت پزشکی قلب و عروق

در معافیت پزشکی قلب شدت و ضعف عارضه اهمیت دارد. بنابراین شرایط و مراحل گرفتن معافیت های پزشکی قلب و مدرک تحصیلی نیز می‌تواند تاثیر گذار باشد. افرادی که دچار این اختلالات هستند قادر به انجام فعالیت های سنگین نمی باشند. به همن دلیل بسته به میزان وخامت، به چنین اشخاصی معافیت دائم، موقت و معاف از رزم داده می شود. در جدول زیر به اختصار برخی از بیماری‌های قلبی که به آن‌ها معافت پزشکی تعلق می‌گیرد، آمده است.

اما از آن‌جا که معافیت پزشکی قلب دارای پیچیدگی‌های خاصی است، می‌توانید برای اطلاعت کامل‌تر و آشنایی با مراحل معافیت پزشکی از مشاوره تخصصی نظام وظیفه ایران تحصیل استفاده کنید. برای برقراری ارتباط با مشاوران مجرب ما تنها کافیست با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

معافیت تاکی آریتمی های فوق بطنی قلب معافیت پرولاس دریچه ای قلب
معافیت اختلالات هدایتی دهلیزی بطنی معافیت ازدیاد فشار خون شریانی
معافیت بیماری های مادرزادی قلب معافیت نارسایی مزمن قلب
معافیت اختلالات ریتمی قلب اختلالات ریتم به صورت اکستراسیستول های بطنی
معافیت مشکل کانال شریان باز معافیت بیماری های عروق کرونر
معافیت تمامی عوارض عضوی دریچه ای قلبی مانند پرولاپس معافیت بیماری های سرخرگ های بزرگ،  التهابی آئورت و تومورال

معافیت دیسک کمر

کمر دردهای شدیدی که باعث اختلال عملکرد فرد در انجام کارها شود، به شرط تشخیص و تایید پزشکان می‌تواند مشمول معافیت پزشکی دیسک کمر شود. طبق شرایط جدید اخذ انواع معافیت پزشکی، افرادی که می‎‌‌خواهند از این نوع معافیت استفاده کنند، می‌بایست مراحل پیش رو را انجام دهند.

در وهله اول فرد باید همه مدارک پزشکی همچون جواب ام آر آی و یا هر تست دیگری را که نشان دهنده وجود دیسک کمر باشد، تهیه کند. سپس مدرک گفته شده را به پزشکان مربوطه ارائه نماید. تحویل آخرین مدرک تحصیلی، عکس فرد مشمول، کپی شناسنامه و کارت ملی نیز از ضروریات است.

اگر پزشکان تشخیص دهند که دیسک کمر شدید است و فرد با گذراندن دوره سربازی دچار مشکلات جدی می‌شود، به او معافیت سربازی پزشکی دائم تعلق می‌گیرد. اما در صورت خفیف بودن، تنها به وی معافیت از رزم تعلق داده می‌شود.

معافیت پزشکی دندان

شاید برخورداری از معافیت پزشکی سربازی آن هم به دلیل مشکلات دهان و دندان کمی عجیب به نظر برسد و حتی مشمولان زیادی از آن بی‌اطلاع باشند. البته عده‌ای نیز با اطلاعات ناقصی که در این زمینه دارند، می‌خواهند که به هر قیمتی معافیت بگیرند و به دندان‌های خود آسیب می‌زنند.

بنابراین از انجم این کار خودداری نمایید، چرا که ممکن است هم دچار مشکلات جدی شوید و هم سازمان نظام وظیفه هیچوقت با معافیت شما موافقت نکند.

اما شرایط اخذ معافیت پزشکی دندان چیست؟ اگر مشکل فک و دندان فرد به حدی باشد که موجب اختلال در جویدن غذا و تکلم شود، احتمال گرفتن معافیت دائم بسیار بالا است. همچنین، وجود تومورهای خوش خیم در فک و دهان که جویدن و تکلم را دشوار کند نیز، سبب معافیت دائم می‌شود.

البته عده ای تصور می‌کنند که صرفا با نداشتن دندان می‌توانند معافیت پزشکی سربازی بگیرند. این در حالی است که سازمان نظام وظیفه قوانین زیادی برای این مورد در نظر گرفته است و تعداد دندان‌های نداشته یا چگونگی آن نیز تحت شرایط خاصی مشمول معافیت پزشکی می‌شود.

آیا در هر سنی می توان معافیت پزشکی سربازی گرفت؟

برای گرفتن معافیت پزشکی باید متقاضی به سن مشمولیت یعنی سن 18 سال تمام رسیده باشد تا در لیست مشمولین قرار بگیرد و بتواند برای معافیت پزشکی اقدام کند. به همین دلیل است که در برخی مواقع فرد نمی‌تواند معافیت پزشکی خود را دریافت کند.

زیرا شاید در یک سال شرایطی که داشته در آیین نامه معافیت پزشکی برقرار بودخ و در سالی که به سن مشمولیت رسیده، این قانون حذف گردیده است. به همین دلیل جوانان همیشه نگران این هستند که نتوانند معافیت پزشکی خود را بگیرند.

فرایند دریافت معافیت پزشکی سربازی چگونه است؟

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت پزشکی

در مراحل اخذ معافیت سربازی پزشکی، لازم است تا برخی از مدارک را تهیه و جمع آوری کرد. در ادامه شما را با مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت سربازی پزشکی آشنا می‎کنیم. لیست این مدارک عبارت است از:

✔️ ارائه یک قطعه عکس رنگی در ابعاد 4×3 به صورت تمام رخ از فرد مشمول خدمت نظام وظیفه

✔️ ارائه کپی و اصل آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک فراغت از تحصیل فرد مشمول خدمت نظام وظیفه

✔️ تحویل اصل و همین طور فتوکپی از کارت ملی فرد متقاضی (البته از هر دو طرف کارت ملی)

✔️ ارائه کپی شناسنامه و همین طور اصل آن (دقت داشته باشید که شناسنامه تان لزوماً باید عکس دار باشد)

✔️ تکمیل فرم واکسیناسیون به وسیله مرکز بهداشت

✔️ تکمیل فرم مخصوص معاینه اولیه فرد مشمول به وسیله پزشک

✔️ تکمیل فرم مخصوص وضعیت مشمولان نظام وظیفه

✔️ افتتاح حساب نزد بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک

مدارک مورد نیاز برای دریافت معافیت پزشکی 

معایب و مزایای دریافت معافیت پزشکی سربازی

مشمولین گرامی توجه داشته باشید، همان طور که دریافت کارت معافیت سربازی پزشکی مزایایی برای هر فرد به همراه دارد، دارای برخی معایب نیز می‌باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم برای اطمینان بیشتر در رابطه با این موضوع نمونه کارت معاف از رزم این افراد را بررسی کنید تا از این موضوع اطلاع بیشتری حاصل نمایید.

در ادامه به مزایا و معایب معافیت پزشکی خدمت سربازی، به صورت مفصل خواهیم پرداخت:

معایت معافیت پزشکی

یکی از معایب آن این است که دریافت کارت معافیت سربازی پزشکی می‌تواند بر روی آینده کاری شما تأثیر بگذارد. اگر نگاهی به نمونه کارت معافیت پزشکی افراد مختلف بیندازید، متوجه این موضوع می‌شوید که حتی افرادی هم که معاف از رزم هستند، این معافیت آن‌ها بر روی کارتشان درج شده است.

بنابراین تنها مشلی که این معافیت به همراه دارد، اثر آن بر روی آینده شغلی، تشکیل خانواده و کسب درآمد است.

مزایا معافیت پزشکی

مزایایی که در بند های معافیت پزشکی نیز ذکر شده است، شامل موارد زیر می‌باشد:

  • گرفتن پاسپورت و امکان سفرهای داخلی و خارجی
  • دریافت هرگونه مجوز بدون نیاز به کارت پایان خدمت
  • شرکت در کنکور و تحصیل در رشته مورد نظر دانشگاهی

نحوه اخذ معافیت پزشکی سربازی

هر فردی که از احتمال دریافت معافیت پزشکی سربازی خود مطمئن است، می‎بایست در ابتدا دفترچه اعزام به خدمت خود را تهیه کرده و مراحل ارسال آن را شروع کند. سپس از طرف پلیس +10 برای معاینه پزشکی فراخوانده می‌شود تا به پزشک متخصص مراجعه کند. در این مرحله بعد از شرکت در مشاوره‌ها، مشمول باید سوابق پزشکی خود را برده و آن را با پزشک در میان بگذارد.

◀️ در اینجا پزشک درخواست بررسی برای معافیت پزشکی صادر می‌کند تا مشمول بتواند درخواست معافیت از خدمت خود را در دفتر پلیس +10 ثبت کند. از طرف دیگر این دفتر فرد مذکور را برای معاینات تخصصی به بیمارستان فرا می‌خواند تا براساس بند های معافیت پزشکی، صلاحیت وی بررسی شود.

◀️ پس از بررسی‌های صورت گرفته برای رسیدگی نهایی معافیت پزشکی، بایستی به سازمان نظام وظیفه ناجا مراجعه کند. مشاوران تخصصی ایران تحصیل مرحله به مرحله می‌توانند شما را در امر گرفتن معافیت پزشکی یاری کنند.

◀️ بنابراین می‌توانید با خیال راحت تنها با تهیه مدارکی که لازم است، سوابق پزشکی و مدارک خود را به بیمارستان و سپس سازمان نظام وظیفه ببرید و در کمیسیون تعیین و تکلیف صدور معافیت پزشکی شرکت کنید.

◀️ هنگامی که تمامی مراحل را به درستی طی کردید،‌ از طرف سازمان نظام وظیفه ناجا برای شما دعوت نامه‌ای ارسال می‎شود تا خود را در تاریخ تعیین شده به نظام وظیفه معرفی کنید. در نهایت نیز چنانچه شرایط معافیت پزشکی را داشته باشید، کارت معاف از خدمت و یا معاف از رزم برای شما صادر می‌شود. (براساس نوع مشکل پزشکی شما، ممکن است به صورت موقت و یا دائمی معاف شوید.)

مشمولین گرامی توجه داشته باشید که در صورت داشتن سوال در خصوص نحوه اخذ و یا مراحل معافیت پزشکی می توانید با کارشناسان مجرب مرکز ایران تحصیل به شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید.

برای اطلاع از نحوه دریافت معافیت سربازی متاهلین دارای فرزند و مشاهده بخشنامه جدید، بر روی لینک مربوطه کلیک کنید.

هزار و یک راه معافیت سربازی

در مورد معافیت پزشکی در حین تحصیل چه می دانید؟

براساس قوانین و ضوابط سازمان نظام وظیفه هیچ فردی امکان دریافت دو نوع معافیت را ندارد. شخص مشمولی که در حال تحصیل است معافیت تحصیلی سربازی را دارد. اما در اینجا این سؤال مهم مطرح میشود که آیا در صورت داشتن معافیت تحصیلی امکان گرفتن معافیت پزشکی هم برای فرد وجود دارد یا خیر؟ آيا فرد در این زمان شرایط معافیت پزشکی سربازی را دارد یا نه؟ باید عرض کنیم که سازمان نظام وظیفه، استثنا برای این موضوع تبصره‍ایی در نظر گرفته است.

این تبصره‌های مهم موارد زیر را شامل می‌شوند:

✔️ مدرک تحصیلی فرد متقاضی تأثیری در نوع معافیت سربازی پزشکی فرد نداشته باشد.

✔️ فرد دچار بیماری باشد که پزشکان نتوانند آن را درمان کنند.

✔️ بیماری هایی که نتوان بازه زمانی مشخصی را برای درمان آن اعلام کرد.

📣 نکته مهم: افرادی که مشمول معافیت پزشکی سربازی در حین تحصیل هستند، باید حتما بیماری غیر قابل درمانی داشته باشند.

جدیدترین اخبار پیرامون معافیت پزشکی سربازی

📌 آیا معافیت اعصاب و روان می تواند مانع گرفتن پاسپورت شود؟

معافیت اعصاب و روان از جمله معافیت های پزشکی سربازی است که محدودیت های بسیاری را برای افراد دریافت کننده آن ایجاد خواهد کرد. از جمله مهم ترین محدودیت ها، می توان به محدودیت مربوط به دریافت یا تمدید پاسپورت یا همان گذرنامه برای خروج از کشور محل زندگی اشاره کرد. شک نکنید که داشتن کارت قرمز مربوط به معافیت اعصاب و روان برایتان دردسر زا خواهد بود. پس از صدور این کارت امکان اینکه از کشور خارج شوید، به سختی برایتان مهیا می شود.

معافیت اعصاب و روان شاید از جوانب مختلفی همچون شدت محدودیت های اجتماعی که برایتان به همراه می آورد تا حد زیادی با سایر معافیت های نظام وظیفه دیگر تفاوت خواهد داشت؛ به همین دلیل بهتر است که قبل از هر گونه اقدامی، نوع معافیت خود را مورد بررسی کنید و ببینید که با توجه به شدت بیماری، معافیت شما از چه نوع است. آیا شما جز مشمولانی هستید که بنا به رای شورای پزشکی به وی معافیت دائم داده شده است؟ یا جز مشمولانی که تنها معافیت از رزم به آن ها داده شده است؟

چنانچه نوع معافیت شما دائمی باشد، به دلیل اینکه خطری برای کشورهای خارجی محسوب خواهید شد، اخذ پاسپورت نیز دشوارتر خواهد بود. اما توجه داشته باشید که معافیت بیماری های مربوط به اعصاب و روان دارای قوانین بسیاری است و به هر ساله تغییرات زیادی در آن ایجاد می شود. به همین دلیل هم نمی توان یک قانون کلی را برای آن دسته از افرادی که معافیت اعصاب و روان را در زمینه خدمت سربازی به صورت دائم و یا موقت دارند، تجویز کرد.


خلاصه مقاله معافیت پزشکی سربازی

یکی از دغدغه‌های بسیار مهم پسران پس از رسیدن به سن 18 سالگی، انجام تعهد سربازی است. اما گاه برخی از مشمولین به دلایل پزشکی معاف از خدمت می شوند و دغدغه آن‌ها در کمترین زمان رفع می‌شود. به آن دسته از مشمولینی که می خواهند بدانند جدیدترین شرایط و بند های معافیت پزشکی سربازی چیست؟ لازم است این مقاله را تا انتها مطالعه کنند. در مقاله بالا علاوه بر شرح کامل انواع معافیت‌ها، نحوه اخد معافیت پزشکی و مدارک مورد نیاز را نیز ارائه کرده‌ایم.

چنانچه پس از مطالعه مقاله بالا در رابطه با مراحل معافیت پزشکی و یا هر یک از مطالب گفته شده داشتید، می‌توانید با شماره 9099075307 (تنها از طریق تلفن ثابت و بدون گرفتن کد) تماس بگیرید و از کارشناسان ما در آکادمی ایران تحصیل درخواست راهنمایی کنید. مشاوران ما همه روزه از ساعت 8 صبح الی 12 شب پاسخگوی تمامی سوالات شما خواهند بود.

برای دانلود pdf کلیک کنید.

5/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تماس با مشاوران معافیت پزشکی سربازی

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 معافیت پزشکی سربازی به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

معافیت پزشکی تنها به برخی از بیماری‌ها و عارضه‌هایی که نظام وظیفه تعیین کرده داده می‌شود.

شرایط جدید نحوه اخذ معافیت پزشکی دندان چیست؟

چنانچه فک و دندان دچار عارضه‌های جدی شده باشد که در زندگی فرد اختلال ایجاد کند، تحت شرایط خاصی به وی معافیت داده می‌شود.

با آسیب در حین خدمت، امکان اخذ معافیت وجود دارد؟

دریافت معافیت در حین خدمت به میزان جراحت یا عارضه بستگی دارد.

نظرات

136 دیدگاه دربارهٔ «معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام»

  1. Avatar photo پویا پیروزبخت گفت:

    سلام درود بر شما احتمال گرفتن معافیت پزشکی به خاطره اضافه وزن بالای 40 کیلو نسبت به bmi چقدره؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      معاف از خدمات رزمی می شوید

  2. Avatar photo برنا بابایی گفت:

    سلام خسته نباشین
    برای گرفتم معافیت پزشکی پرونده دادم بعلت کلیه پلی کیستیک میخوام بدونم برای کمیسیون پزشکی باید چه مدارکی و از چه پزشکی ببرم؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید و از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است....
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1402

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
  • معافیت پزشکی نفرکتومی

    معافیت پزشکی نفرکتومی {شرایط و مراحل} + قانون 1402 | ایران تحصیل

    مشمولان خدمت سربازی که مایل به دریافت معافیت پزشکی نفرکتومی هستند، می‌توانند از طریق سازمان نظام وظیفه درخواست خود را ارائه کنند. برخی از افراد مشمول به علت شرایط جسمانی و روانی قادر به انجام خدمت خود نیستند و می‌توانند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)