ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه معاینه پزشکی سربازی | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
نحوه معاینه پزشکی سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از نحوه معاینه پزشکی سربازی برای هر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه الزامی است. در واقع، با انجام این معاینات پزشکی و طی مراحل معاینه پزشکی سربازی است که هر فرد می تواند از شرایط جسمی و روحی خود برای خدمت در نظام وظیفه به عنوان یک سرباز مطلع شود. پس از انجام معاینات لازم است که هر شخص مشمول خدمت سربازی می تواند در مورد رفتن به خدمت سربازی، کسری خدمت و یا حتی معافیت خود براساس نظر پزشکانی معتمد و کارکشته تصمیم بگیرد. شاید از خود بپرسید که معاینه پزشکی سربازی چگونه است ؟ و در جستجوی یافتن پاسخی به مراتب درست و صحیح در رابطه با آن باشید.

 

البته اگر بتوان از اسم و آدرس پزشکان معتمد نظام وظیفه هم به نحوی مطلع شد که دیگر نور علی نور است و می تواند عالی باشد. زیرا می توان از طریق اطلاع از آدرس پزشکان معتمد نظام وظیفه و مراجعه به آن ها از نحوه معاینه پزشکی سربازی هم مطلع شد و اطلاعات خوبی را در این زمینه بدست آورد. در این نوشته، با ذکر اطلاعاتی در مورد نحوه معاینه پزشکی سربازی در خدمت شما دوستان عزیز هستیم و سعی در ارائه اطلاعاتی خوب و مفید را در این رابطه برای شما عزیزان داریم. پس ما را همراهی کنید تا با ارائه اطلاعاتی در مورد مراحل معاینه پزشکی سربازی و اطلاع از پاسخ این سؤال یعنی معاینه سربازی پزشکی چگونه است ؟ بتوانید این مرحله از مراحل خدمت اعزام به خدمت سربازی را نیز با مؤفقیت بگذرانید.

 

 

برای آشنایی با شیوه انجام انواع معاینات و آزمایشات پزشکی قبل از خدمت از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معاینه پزشکی سربازی چگونه است؟

 

 

علت اهمیت اطلاع از نحوه معاینه پزشکی چیست؟

آیا می دانید که چرا باید از نحوه معاینه پزشکی و مراحل معاینه پزشکی سربازی مطلع باشید؟ به نظر شما اطلاع از این موضوع چه کمکی می تواند به شما بکند؟

باید خدمت شما عرض کنیم که هر فرد مشمول با اطلاع از نحوه معاینه پزشکی سربازی می تواند با آرامش خاطر بیشتری برای انجام معاینات در نزد پزشکان نظام وظیفه عمومی حاضر شود.

پزشکانی که مورد اعتماد این سازمان هستند و می توانند با تبحر بالای خود شما را چه از نظر روحی و چه از نظر جسمی مورد معاینه قرار دهند.

اینجاست که بعد از طی مراحل معاینه پزشکی سربازی و در صورت وجود هر گونه مشکل و بیماری می توانید با طی مراحل و فرآیندهای لازم برای دریافت معافیت پزشکی اقدام فرمایید.

البته داشتن شرایط لازم برای دریافت از هر یک از معافیت های پزشکی دائمی، موقت و یا حتی معافیت از رزم برای هر فرد کاملاً‌ الزامی و مهم به نظر می رسد.

پس همواره به این موضوع توجه لازم را مبذول دارید و سعی در کسب اطلاعاتی جامع و کامل در رابطه با انواع معافیت های پزشکی بعد از طی مراحل معاینه پزشکی سربازی را داشته باشید.

اگر به دنبال شناخت بیشتر این پزشکان در شهر خود هستید بهتر است از طریق منابع مختلف از آدرس پزشکان معتمد نظام وظیفه هم مطلع شوید.

به طور مثال برای یافتن آدرس پزشکان معتمد نظام وظیفه و حتی اسامی و تخصص آن ها می توانید از طریق سرچ های اینترنتی برای این امر اقدام بفرمایید.

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

نحوه معاینه پزشکی سربازی به چه صورت است؟

آیا اطلاع دقیقی در مورد نحوه معاینه پزشکی سربازی دارید؟ آیا می دانید مراحل معاینه پزشکی سربازی به چه صورت است و معاینه پزشکی سربازی چگونه است ؟

ببینید دوستان عزیز اگر شما هم به دنبال یافتن جوابی درست و منطقی برای این سؤال که معاینه پزشکی سربازی چگونه است ؟ هستید باید خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کنیم که این معاینه با انجام تمامی معاینات و آزمایشات لازم بر روی شما همراه است.

یعنی شما چه از نظر روحی و چه از جهت جسمی مورد معاینات لازم قرار می گیرید و آزمایشات لازم بر روی شما عزیزان انجام می شود.

در طول مراحل معاینه پزشکی سربازی است که اگر خدایی ناکرده قلب شما مشکل داشت و یا به بیماری های استخوانی مبتلا بودید در این جا به آن پی می برید.

البته شاید هم مشکل جسمی یا روحی از قبل داشته باشید اما از شدت و ضعف آن برای شرکت یا عدم شرکت در خدمت نظام وظیفه مطلع نباشید.

اینجاست که با انجام آزمایشات و معاینات لازم بر روی شما توسط پزشکان معتمد و متخصص سازمان نظام وظیفه مشخص می شود که آیا شما توانایی حضور در پادگان ها و طی دوران خدمت سربازی را دارید یا خیر.

شاید هم مشکلتان چندان حاد نباشد و بر طبق نظر پزشکان معتمد سازمان نظام وظیفه می توانید از امتیاز کسری خدمت نظام وظیفه استفاده کنید و یا معافیت از رزم بگیرید.

یعنی در طول دوران سربازی تنها فعالیت های غیر رزمی را انجام دهید و از انجام کارهای رزمی معاف باشید.

برای کسب اطلاعاتی دقیق تر و بهتر در رابطه با این سؤال که معاینه پزشکی سربازی چگونه است‌ ؟ و نحوه معاینه پزشکی به چه شکل است با مشاورانی خبره در این زمینه مشورت کنید.

مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل می توانند به طور دقیق شما را را از پاسخ این سؤال یعنی معاینه پزشکی چگونه است ؟ مطلع کنند.

پس در صورت تمایل به کسب پاسخی دقیق و درست در مورد این سؤال که معاینه پزشکی چگونه است ؟ می توانید از کمک مشاوران ما بهره مند شوید.

 

 

در مورد پزشکان سازمان نظام وظیفه چه می دانید؟

باید خدمت شما دوستان و یاران همیشه همراه عرض کنیم که پزشکان سازمان نظام وظیفه از میان بهترین پزشکان جامعه و یا پزشکان اصلح مشغول به خدمت در ارتش جمهوری اسلامی ایران انتخاب می شوند و بسیار مورد اعتماد این ارگان هستند.

حتی می توانید از آدرس پزشکان معتمد نظام وظیفه هم اطلاع حاصل کنید. البته این پزشکان معتمد در هر کدام از شهرهای کشور پراکنده شده اند و این گونه نیست که همه در یک شهر به فرض تهران باشند.

هر فرد باید قبل از اعزام مورد معاینه روحی و جسمی این پزشکان قرار بگیرد و بعد از تأیید سلامت کامل به سربازی اعزام شود.

اما در صورت سالم نبودن و داشتن هر مشکلی چه از نظر روحی و چه از جهت جسمی فرد سرباز می تواند برای عدم حضور و یا حضور موقت و یا به مدت زمان کمتری در پادگان های خدمت نظام وظیفه اقدام کنید.

 

 

انجام کلیه معاینات پزشکی قبل از انجام خدمت سربازی برای اطلاع از صحت و تندرست افراد مشمول خدمت سربازی الزامی به نظر می رسد

 

 

کدام پزشکان برای انجام مراحل معاینه پزشکی سربازی در اولویت هستند؟

باید عرض کنیم که پزشکان نیروهای مسلح برای انجام معاینات و آزمایشات لازم بر روی مشمولان خدمت نظام وظیفه در اولویت هستند.

این گونه از افراد با اصول و قوانین معافیت ها و کسری خدمت های موجود در قانون نظام وظیفه آشنایی کافی دارند.

کلیه مشمولان نظام وظیفه بعد از پر کردن و تکمیل فرم خود اظهاری از طرف پلیس + 10 به پزشکان معتمد در نزدیک ترین محل سکونت خود مراجعه می کنند.

حتی می توانند قبل از حضور در جلسه معاینات و آزمایشات این پزشکان می توانند از آدرس پزشکان معتمد نظام وظیفه نیز مطلع شوند.

 

 

 

معاینه پزشکی

 

 

آیا هر فرد مشمول خدمت سربازی می تواند به نظر کمیسیون پزشکی اعتراض کند؟

شاید در این جا این سؤال هم برای شما دوستان و عزیزان مطرح شود که آیا امکان اعتراض به نظر کمیسیون پزشکی برای هر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه وجود دارد یا خیر؟

در جواب باید خدمت شما عرض کنیم که بله هر فرد مشمول خدمت نظام وظیفه که نظر پزشکان را در کمیسیون پزشکی را قبول نداشته باشد می تواند برای زدن اعتراض به نتایج این کمیسیون اقدامات لازم را انجام دهد.

جهت کسب اطلاعات لازم برای نحوه زدن اعتراض به نتیجه کمیسیون پزشکی می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

مشاورانی که با داشتن اطلاعاتی کامل در مورد نحوه اعتراض زدن به نتایج کمیسیون پزشکی در خدمت شما دوستان و عزیزان هستند.

 

 

در صورت داشتن مشکل جسمی یا روحی چگونه می توان برای گرفتن معافیت یا کسری اقدام کرد؟

همان طور که بالاتر خدمت شما دوستان و عزیزان عرض کردیم تمامی افرادی که بنا به نظر پزشکان نظام وظیفه دچار مشکل روحی و یا جسمی هستند می توانند برای دریافت معافیت و یا حتی انواع کسری خدمت سربازی پزشکی اقدام کنند.

اما آیا با نحوه انجام کار و دریافت کسری و یا معافیت از خدمت آشنایی کافی را دارید؟ آیا می دانید روال انجام کار به چه شکل است؟

در ادامه این نوشته به طور مختصر در رابطه با نحوه و مراحل دریافت انواع معافیت های پزشکی (دائم، موقت و یا معاف از رزم) در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز هستیم.

 

 

قدم اول- تهیه و مطالعه کامل و دقیق دفترچه خدمت نظام وظیفه

در اولین قدم و برای دریافت انواع معافیت های پزشکی (دائم، موقت و معافیت از رزم) باید برای تهیه دفترچه خدمت نظام وظیفه اقدامات لازم را انجام دهید.

 

 

قدم دوم- مراجعه به یکی از مراکز درمانی اعلام شده برای انجام معاینات پزشکی

در دومین قدم نوبت به مراجعه هر یک از سربازان به مراکز درمانی اعلام شده برای انجام معاینات پزشکی جهت دریافت معافیت پزشکی دائم، موقت و یا معاف از رزم می رسد.

 

 

قدم سوم- انجام ثبت درخواست معافیت پزشکی در سامانه اعلام شده

در این مرحله، هر فرد مشمول باید بعد از کامل کردن کلیه مدارک مورد نیاز به دفاتر پلیس +10 مراجعه کند و در آن ها کلیه اقدامات لازم برای ثبت درخواست خود در سامانه را توسط مسئولین و پرسنل این سازمان انجام دهد.

 

 

قدم چهارم- حضور در انواع و اقسام مراکز مختلف درمانی مورد تأیید نظام وظیفه

در این مرحله، هر فرد مشمول می تواند برای انجام کلیه معاینات و آزمایشات پزشکی لازم به وسیله پزشکان مورد اعتماد نظام وظیفه در انواع مراکز درمانی اعلام شده حضور پیدا کند.

دقت داشته باشید که این مراکز درمانی و بیمارستان ها تحت نظارت معاونت بهداشت و درمان نیروهای مسلح فعالیت می کنند.

 

 

قدم چهارم- تشکیل کمیسیون های پزشکی برای انجام آزمایشات و معاینات بیشتر

بعد از دریافت جوابیه مراکز درمانی برای حضور فرد مشمول در جلسات تشکیل شده در کمیسیون پزشکی دعوت نامه ای ارسال می شود.

دقت داشته باشید که در صورت عدم دریافت دعوت نامه بعد از گذشت سه الی چهار هفته هر فرد باید به صورت حضوری برای دریافت آن اقدامات لازم را انجام داد.

در صورت تشخیص پزشکان حاضر در جلسه کمیسیون پزشکی مبنی بر عدم نیاز به حضور فرد در خدمت سربازی به وی معافیت از خدمت داده می شود.

که البته این معافیت می تواند به صورت دائمی و یا موقت و یا حتی معافیت از انجام کلیه فعالیت های رزمی سخت در طول خدمت سربازی باشد.

 

 

آیا می دانید چه بیماری های در طول جلسات معاینه پزشکی سربازی بررسی می شوند؟

سازمان نظام وظیفه لیست بیماری هایی که در طول جلسات معاینه پزشکی مورد بررسی قرار می گیرند را اعلام می کند. آیا با لیست این بیماری ها آشنایی دارید؟

در صورت نیاز به اطلاع از این بیماری ها می توانید با مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید تا هر آن چه را که باید در مورد اسامی آن ها و علائم آن ها بدست آورید.

 

 

لزوم دریافت مشاوره های تلفنی و یا حضوری خدمت نظام وظیفه چیست؟

به عقیده بنده دریافت انواع مشاوره های تلفنی و یا حضوری خدمت نظام وظیفه برای هر کدام از سربازان و مشمولان خدمت سربازی الزامی به نظر می رسد.

مشاوره هایی که هر فرد با شرکت در آن ها می تواند به انواع اطلاعات مورد نیاز خود در رابطه با خدمت نظام وظیفه دست پیدا کند و در این زمینه به بهترین شکل ممکن عمل کند و تصمیم بگیرد.

به فرض مثال، اگر به دنبال اطلاع از این موضوع باشید که معاینه پزشکی سربازی چگونه است ؟ به وسیله دریافت انواع مشاوره های تلفنی و حتی حضوری می توانید پاسخی به مراتب بهتر و دقیق تر برای آن پیدا کنید و از صحت آن نیز اطمینان داشته باشید.

مشاوران حاضر در مجموعه ایران تحصیل می توانند هر آن چه را که شما در رابطه با انواع معافیت های پزشکی، کسری خدمت های بسیج و غیره نیاز دارید را با جان و دل خدمت شما دوستان عزیز ارائه کنند.

 

 

جهت اطلاع از انواع بیماری های مورد بررسی در طول معاینات و آزمایشات قبل از خدمت نظام وظیفه از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099072952 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

معافیت تک پسری

ساده ترین راه معافیت سربازی 

سامانه سخا نظام وظیفه

اضافه خدمت سربازان فراری

دفترچه خدمت سربازی

معاینه پزشکی سربازی

3.4/5 - (7 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه معاینه پزشکی سربازی چگونه است؟ 

برای اطلاع دقیق از نحوه معاینه پزشکی سربازی با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل بگیرید.

معاینه پزشکی سربازی چگونه است؟ 

در طول زمان برگزاری معاینه پزشکی سربازی تمامی معاینات لازم برای اعضاء و جوارح بدن انجام می گیرد.

مزایای دریافت معاینات پزشکی نظام وظیفه چیست؟ 

از میان مزایای آن می توان به دریافت معافیت کامل از سربازی و یا معافیت از رزم اشاره کرد.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی

    طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی چیست؟ تصویب 1403

    افراد مشمول بالای 18 سال باید بین 14 الی 21 ماه بسته به نوع منطقه محل خدمت که منطقه عادی باشد یا منطقه عملیاتی، دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند. بعضی از مشمولان قصد گرفتن معافیت موقت یا معافیت...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)