ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت پزشکی ریه ۱۴۰۳ + آسم و عمل جراحی ریه

معافیت پزشکی ریه
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط معافیت پزشکی ریه چیست؟ آیا می‌توان معافیت پزشکی آسم و ریه گرفت؟ مراحل دریافت معافیت پزشکی آژنزی ریه چیست؟ چگونه معافیت جراحی ریه ۱۴۰۳ را دریافت کنیم؟ چه مدارکی برای دریافت معافیت پزشکی و عمل جراحی ریه لازم است؟

معمولاً کسانی که آسم و عمل جراحی ریه انجام دادند به دنبال دریافت معافیت پزشکی ریه هستند. زیرا آنها از نظر سلامت کامل نیستند و باید معافیت پزشکی بگیرند.

برخی از مشمولین خدمت در مورد معافیت پزشکی ریه و مراحل دریافت آن اطلاعاتی ندارند. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در مورد معافیت پزشکی ریه و آسم صحبت کنیم تا آنها بتوانند از بروز هرگونه مشکلات ثانویه در دوران خدمت جلوگیری کنند.

 

کلیه علاقه‌مندان معافیت پزشکی ریه، معافیت پزشکی آسم، معافیت پزشکی آژنزی ریه، معافیت جراحی ریه، معافیت پزشکی، قوانین دریافت معافیت ریه و قفسه صدری، انواع بیماری‌های ریه و برطرف کردن مشکلات دریافت معافیت ریه با شماره‌های زیر سامانه ایران تحصیل بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور

9099075307 تماس از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت سربازی دررفتگی مفاصل روی گزینه آبی کلیک کنید.

 

 

منظور از معافیت پزشکی ریه و آسم چیست؟

ریه، یکی از مهمترین اندامهای دستگاه تنفسی انسان است که اکسیژن هوا را به بدن می‌رساند تا وارد بافت‌ها شده و گاز دی اکسید کربن را از ریه‌ها خارج کند. جایگاه ریه در قفسه سینه است و اندازه آنها بسیار بزرگ است و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. هر فرد دو ریه دارد که ریه چپ آن کوچکتر از ریه راست است.

شکل ظاهری ریه مانند اسفنج است و آنقدر بزرگ هستند که بیشتر فضای سینه را به خود اختصاص داده اند. حال ممکن است برخی از مشمولین خدمت با مشکلات تنفسی و ریه درگیر باشند و فعالیت‌های سنگین خدمت را نتوانند انجام دهند. زیرا برای انجام فعالیت‌های سنگین اکسیژن بیشتری به بدن باید برسد که برای این کار لازم است نفس بیشتری بکشند. بنابراین آنها نمی‌توانند کارهای سنگین خدمت مانند دویدن، بلند حرف زدن، آواز خواندن و حتی گریه کردن را انجام دهند. لذا لازم است سازمان نظام وظیفه شرایط جسمی و روحی آنها را در نظر بگیرد و بر اساس آنها تعیین تکلیف کند.

 

 

جهت معافیت پزشکی سربازی  روی لینک کلیک کنید.

 

 

معافیت پزشکی آسم

معافیت پزشکی آسم

 

انواع بیماریهای مرتبط با ریه کدام است؟

شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که کدام بیماری‌ها در رابطه با ریه می‌باشند تا به کمک آنها بتوانید از معافیت پزشکی ریه استفاده کنید؟ در حال حاضر بیماری‌های زیادی مرتبط با ریه وجود دارند که در زیر به چند مورد آنها اشاره می‌کنیم:

 

نام بیماری نام بیماری نام بیماری
شکستگی ترقوه شکستگی جناغ شکستگی دنده
شکستگی کتف آسم آمفیزم ریه
آپلازی ریه آژنزی ریه اجسام خارجی برونش
اجسام خارجی ریه استئومیلیت ترقوه استئومیلیت جناغ سینه
استئومیلیت دنده استئومیلیت کتف استئیت ترقوه
استئیت جناغ سینه استئیت دنده استئیت کتف
برونشکتازی برونشیت بیماری قارچی ریه
تراکئوبرونکومگالی ترومای غیرنافذ ریه ترومبوآمبولی ریه
تغییر شکل دیافراگم تغییر شکل مجاری هوایی تنگی تراشه
توراکوپلاستی جراحی قفسه سینه جناغ برجسته
درموئید دکورتیکاسیون ریه رزکسیون ریه
سارکوئیدوز ریه سارکوئیدوز سندرم کارتاژنز
سکلهای ریوی سیستیک فیبروزیس سینه فرورفته
سیکاتریس ضایعات بولا ریه فقدان عضلات تنفسی
فلج دیافراگم فیبروز ریه ناشی از اسکار فیبروز منتشر ریه
فیستول ریه مدیاستن مدیاستنیت مزمن
مدیاستنیت نبودن دیافراگم نقص دیافراگم
هیپرتانسیون پولمونر پلورزی پنوموتوراکس خودبخودی
پنوموکونیوز پیوند ریه کیست ریه
کیست‌های هوائی بزرگ ریه

 

حال شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این بیماری‌ها و نحوه دریافت معافیت پزشکی آنها مانند معافیت پزشکی آسم، معافیت جراحی ریه و معافیت پزشکی آژنزی ریه با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

قوانین دریافت معافیت پزشکی ریه و قفسه صدری ۱۴۰۳

در حال حاضر برای دریافت معافیت پزشکی ریه و قفسه صدری ۱۴۰۳ شرایط و بندهای مهمی وجود دارند که در ادامه به توضیح آنها بسنده می‌کنیم:

  • اگر قفسه صدری به صورت مادرزادی مانند سینه فرورفته (سینه قیفی شكل) ، جناغ برجسته یا فقدان عضلات تنفسی باشد و اختلالات واضح بالینی ( و تأیید پاراكلینیك )در عملكرد قلب (EF کمتر از 50 )یا ریه(FVC کمتر از 40 درصد پایه) وجود داشته باشد، معاف دائم از خدمت خواهید شد. اما در صورتی که بدون اختلالات تنفسی و قلبی باشد معاف از رزم می‌شوید.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراحل اخذ معافیت کفالت مادر روی لینک کلیک کنید.

 

 

معافیت پزشکی آژنزی ریه

معافیت پزشکی آژنزی ریه

 

  • اگر مجاری هوائی (فیستولها و تراكئوبرونكومگالی ) به صورت مادرزادی یااكتسابی تغییر شکل داده باشد و اختلالات عملكرد متوسط یا شدید ریه ( FEV1 کمتر از 50 درصد ) در آن مشاهده شود، معاف دائم خواهید شد. اما در صورتی که مواردFEV1 کمتر از 50 درصد و جزو بیماریها قابل رسیدگی باشد، آنگاه شرایط فرق می‌کند.
  • در صورتی که دیافراگم (نبودن دیافراگم یا فلج آن) به صورت مادر زادی دارای تغییر شكل یا نقص باشد، آنگاه معاف دائم خواهید شد.
  • اگر قسمتی از ریه (آژنزی ریه) تشکیل نشده باشد یا آپلازی كامل یا جزئی یا طی عمل جراحی قسمتی از ریه رزكسیون باشد و در عملکرد تنفسی(FVC کمتر از 40 درصد پایه) اختلال ایجاد کند ،معاف دائم خواهید شد. اما اگر در عملکرد تنفسی اختلالات خفیفی ایجاد شود،معاف از خدمات رزمی ‌می‌شوید.
  • اگراستئیت و استئومیلیت دنده‌ها یا ترقوه یا جناغ سینه یا کتف از نوع مزمن (بیش از 6 ماه ) باشد، معاف دائم خواهید شد. در صورتی که از نوع حاد باشد، شش ماه معاف موقت می‌شوید. اما اگر از نوع بهبود یافته باشد معاف از خدمات رزمی می‌شوید.
  • در صورتی که شكستگی دنده‌ها (3 یا بیشتر) یا جناغ یا ترقوه یا کتف شما از موارد حاد با سیر مراحل درمان باشد، شش ماه معافیت موقت خواهید گرفت. اما اگر در عملکرد تنفسی شما اختلال متوسط یا بیشتر ایجاد شود یا این که تغییر شكل شدید در آن مشاهده شود با اثبات آنها در بیمارستانهای نظامی یا دانشگاهی (FEV1 کمتر از 50 درصد یاFVC کمتر از 40 درصد پایه) ،معاف دائم خواهید شد. اما اگر در عملکرد تنفسی اختلال خفیف ایجاد کرده باشد، از رزم معاف می‌شوید.
  • مشمولینی که از سیكاتریس‌ها ( ناشی ازسوختگی و یا اعمال جراحی) رنج می‌برند و در عملكرد تنفسی آنها اختلالات متوسط یا بیشتر نماید (FEV1 کمتر از 50 درصد یاFVC کمتر از 40 درصد پایه) نمایان می‌شود، معاف دائم خواهند شد.
  • حال اگر مشمولینی از پلورزی نوع مزمن ( بیش از 6 ماه ) رنج می‌برند، به صورت دائم از خدمت معاف خواهند شد. اما اگر از نوع حاد باشد، 6 ماه معاف موقت می‌شود.

 

 

جهت معافیت پزشکی واریکوسل روی لینک کلیک کنید.

 

 

معافیت جراحی ریه

معافیت جراحی ریه

 

  • اگر مشمولینی دچار بیماری پنوموتوراكس خودبخودی تكرار شونده ( بیش از یك بار) دچار شده باشند از سربازی معاف دائم خواهند شد. ولی اگر تنها یک بار به این بیماری دچار شده باشند ، از خدمات رزمی معاف می‌شوند. البته برای این کار لازم است مدارک متقن بالینی از جمله گرافی و سوابق بستری از مراکز درمانی معتبر(دانشگاهی یا نظامی) را ارائه دهند.
  • کسانی که دچار بیماری ساركوئیدوز، فیبروز منتشر ریه یا سندرم كارتاژنز هستند از خدمت سربازی معاف دائم خواهند شد. هم چنین اگر آنها مدرک کارشناسی به بالاتر داشته باشند و این که کمتر از یک لوب آنها به بیماری فیبروز ریه درگیر شده باشد ، آنگاه معاف از خدمات رزمی می‌شوند.
  • اگر مشمولین خدمت دچاربیماری فیبروز ریه ناشی از اسكار با اختلال متوسط یا بیشتر(FEV1 کمتر از 50 درصد یاFVC کمتر از 40 درصد پایه) شده باشند ، معاف دائم خواهند شد. اما اگر اختلال عملکرد آنها خفیف باشد ، از خدمات رزمی معاف می‌شوند.
  • کسانی که به بیماریهای قارچی مزمن ریه دچار هستند، معاف دائم می‌شوند.
  • مشمولینی که از بیماری پنوموكونیوزها رنج می‌برند از خدمت سربازی معاف دائم خواهند بود. البته در آن باید عملکرد ریه آنها نیز درگیر شده باشد.
  • کسانی که سابقه ترومبوآمبولی ریه از نوع تكرار شونده حاد (بیش از یک بار) دارند ، معاف دائم خواهند شد. اما اگر بیماری آنها تكرار شونده حاد نباشد ، معاف از خدمات رزمی می‌شوند.
  • در قانون سازمان نظام وظیفه کسانی که از بیماری آمفیزم ریه بصورت منتشر شده رنج می‌برند از رفتن به خدمت سربازی معاف دائم خواهند شد که در آن باید اختلالاتی در عملکرد ریه نیز مشاهده شود. اما در صورتی که بیماری آن‌ها از نوع لوكالیزه باشد، معاف از خدمات رزمی می‌شوند.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت پوکی استخوان روی گزینه کلیک کنید.

 

 

قوانین معافیت قفسه صدری

قوانین معافیت قفسه صدری

 

  • دارندگان كیست‌های مختلف ریه (درموئید و…) پلوروپریكاردیال ، ضایعات بولاریه و یا كیست‌های هوائی بزرگ و متعدد که در عملکرد تنفسی آنها (FEV1 کمتر از 50 درصد یاFVC کمتر از 40 درصد پایه) اختلال متوسط یا بیشتر مشاهده می‌شود، معاف دائم خواهند شد. اما اگر در عملكرد تنفسی آنها اختلال خفیف یا بدون اختلال مشاهده شود ، معاف از خدمات رزمی می‌شوند.
  • کسانی که بیماری سكلهای ریوی (ناشی از آبسه و ….) با اختلال متوسط یا بیشتر در عملكرد تنفسی(FVC کمتر از 40 درصد پایه) دارند ، معاف دائم می‌شوند. اما اگر بیماری آنها با اختلال خفیف عملكرد یا بدون اختلال عملكرد تنفسی باشد، معاف از خدمات رزمی می‌شوند.
  • بیماری برونشكتازی با درگیری حداقل دو لوب دارای معاف دائم از خدمت است . اما اگر کمتر از دو لوب آنها درگیر باشد، آنگاه بیماری آنها قابل رسیدگی است.
  • کسانی که بیماری سیستیك فیبروزیس (CF) دارند، معاف دائم خواهند شد.
  • طبق قانون معافیت از رزم سازمان نظام وظیفه ، کسانی که بیماری برونشیت مزمن به همراه اختلال تنفسی متوسط و یا بیشتر( FEV1 کمتر از 50 درصد) دارند، معاف دائم خواهند شد.
  • مشمولینی که به آسم دچار هستند و بیماری آنها در كلینیك و پاراكلینیك با داشتن سوابق درمانی بالینی ( FEV1 کمتر از 50 درصد) ثابت شده باشد و در عملكرد تنفسی آنها اختلال متوسط یا بیشتر ایجاد شده باشد، معاف دائم خواهند شد. اما اگر FEV1 آنها کمتر از 50 درصد باشد ولی باز هم شرایط معاف دائم را خواهند داشت. اما اگر آسم آنها از نوع خفیف و از آلرژیهای تنفسی باشد، معاف از رزم خواهند بود.
  • کسانی که اجسام خارجی در ریه آنها ، برونش و مدیاستن ایجاد کرده باشد و ریه آنها درگیری متوسط یا بیشتر شده باشد یا شرائین بزرگ آنها در خطر باشد ، آنگاه معاف دائم خواهند شد. به شرطی که بیماری آنها در بیمارستانهای نظامی یا دانشگاهی اثبات شده باشد.

 

 

برای معافیت سربازی اعصاب و روان روی لینک کلیک کنید.

 

 

قوانین معافیت پزشکی مشکلات تنفسی

قوانین معافیت پزشکی مشکلات تنفسی

 

  • کسانی که سابقه عمل جراحی قفسه سینه اعم از برداشتن دو و یا بیش از دو دنده یا توراكوپلاستی یا رزكسیون حداقل یک لوب ریه یا دكورتیكاسیون ریه دارند، معاف دائم خواهند شد. اما در صورتی که مشمولین خدمت دچار تروما‌های غیرنافذ ریه شده باشند كه ریه آنها پاره یا كونتوزیون شده باشد و بتوان بدون عمل جراحی آنها را بهبود داد و هیچ گونه مشکلی در عملکرد تنفسی آنها ایجاد نشده باشد ، معاف از رزم خواهند شد. در این خصوص ارائه مدارک پزشکی لازم و ضروری است.
  • اگر مشمولینی دچار تنگی‌های تراشه یا برونشها شده باشند که در عملكرد تنفسی آنها اختلال متوسط یا بیشتر ایجاد شده باشد (با تأیید یافته‌های اسپیرومتری) ، معاف دائم خواهند شد. اما اگر در عملکرد ریه آنها هیچ گونه اختلالی ایجاد نشده باشد می توانند به این بیماری رسیدگی کنند.
  • کسانی که دچار بیماری مدیاستنیتهای مزمن هستند از خدمت سربازی معاف دائم می‌باشند. اما اگر بیماری آنها از نوع حاد با قابلیت درمان باشد، 6 ماه از خدمت معاف موقت می‌شوند.
  • کسانی که پیوند ریه انجام دادند، معاف دائم می‌شوند.
  • مشمولینی که از هیپرتانسیون پولمونر اولیه در هر مرحله ای رنج می‌برند، معاف دائم می‌شوند.
  • تمام مشمولینی که از سلامتی کامل در خصوص هر یک از بیماریهای فوق برخوردار نباشند، آنگاه از انجام خدمات سنگین در خدمت معاف می‌شوند.

 

البته در نظر داشته باشید در تمام بند‌هایی که معافیت دائم ذکر شده است باید در آن عملکرد ریوی FEV1 کمتر از 50% باشد. هم چنین بیماری آپنه تنفسی شدید طی بستری 24 ساعته در مراکز درمانی، نظامی یا دانشگاهی با انجام تست تشخیصی پلی سومنوگرافی (PSG) قابل تشخیص باشد، علت ثانویه ای برای آن وجود نداشته باشد و درمان آن نیز با (CPAP) امکان پذیر باشد. در این صورت جزو بیماری‌های قابل رسیدگی خواهد بود.

حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد این بیماری‌ها و سایر بیماری‌های ریه و مشکلات تنفسی داشته باشید برای دریافت معافیت دائم یا موقتی آنها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

نحوه دریافت معافیت سربازی قفسه سینه

نحوه دریافت معافیت سربازی قفسه سینه

 

 

علائم و نشانه بیماری ریه چیست؟

معمولاً کسانی که مشکلات ریه ومجاری تنفسی دارند علائم زیر در آنها مشاهده می‌شوند:

  • گلو آنها خس خس میکند.
  • سرفه‌های شدیدی دارند.
  • در بینی و گلو آن‌ها خلط زیادی وجود دارد.
  • دچار خستگی‌های طولانی مدت می‌شوند.
  • سردردهای شدید از جمله علائم بارز بیماران ریوی است.
  • تنگی نفس
  • و غیره

بنابراین اگر شما نیز این علائم را در خود مشاهده کردید یعنی این که شما به مشکلات ریه و دستگاه تنفسی دچار هستید و می‌توانید از معافیت پزشکی ریه، آسم و غیره استفاده کنید. البته در صورتی که ریه خود را جراحی کرده باشید می‌توانید از معافیت جراحی ریه نیز بهره ببرید که برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی ریه و قفسه چگونه است؟

شاید یکی از مهمترین سوالاتی که به ذهن مشمولان خدمت می‌رسد این است که چگونه معافیت پزشکی ریه و قفسه صدری را دریافت کنند؟ در این خصوص باید گفت تنها کسانی می‌توانند از معافیت پزشکی ریه، آسم و غیره استفاده کنند که بیماری آنها توسط پزشکان سازمان وظیفه تایید شده باشد. در واقع تمام کسانی که مدعی هستند به بیماری‌های ریه و مشکلات تنفسی دچار هستند باید آن را ثابت کنند و مدارک و سوابق پزشکی مربوط به بیماری ریوی و قفسه سینه را ارائه دهند. مثلاً کسانی که جراحی ریه انجام داده‌اند باید مدارک لازم جهت دریافت معافیت جراحی ریه را ارائه دهند.

البته این مدارکی که ارائه می‌شوند باید توسط مراکز درمانی معتبر صادر شده باشند و معاینات و آزمایش‌های تخصصی نیز تحت نظر پزشکان و متخصصان سازمان نظام وظیفه انجام گرفته شده باشد تا آنها از شرایط جسمی و سلامت مشمولین خدمت آگاه شوند. بنابراین دریافت معافیت سربازی به درجه و شدت بیماری مشمولین بستگی دارد. مثلاً اگر بیماری مشمولین تکرار شونده و غیر تکرار شونده باشد، وضعیت فرق می‌کند.

 

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد معافیت کفالت مادر مطلقه کلیک کنید.

 

 

شرایط دریافت معافیت پزشکی قفسه صدری

شرایط دریافت معافیت پزشکی قفسه صدری

 

مراحل دریافت معافیت پزشکی ریه و قفسه صدری ۱۴۰۳

بعد از آنکه شما بیماری خود را ثابت کردید برای دریافت معافیت پزشکی ریه باید مراحل زیر را طی کنید تا بتوانید کارت معافیت از خدمت بگیرید:

  • در ابتدا متقاضیان باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ دریافت کنند.
  • تمام برگه‌های موجود در این دفترچه را برای دریافت معافیت تکمیل کنند.
  • برای تکمیل برخی از این فرم‌های دفترچه باید به پزشک اولیه مراجعه کنند تا توسط آنها معاینه شوند.
  • مشمولان خدمت باید مدارک شناسایی خود را به همراه برگه معاینه پزشک اولیه و سوابق بیماری خود به سازمان نظام وظیفه تحویل دهند. برای این کار لازم است آنها به دفاتر پلیس به اضافه ده مراجعه کرده تا اطلاعات آنها توسط اپراتورهای آنها ثبت شود.
  • دعوتنامه ای از سوی بیمارستان به آدرس محل زندگی مشمولین ارسال می‌شود. آنها باید در تاریخ مشخص شده به بیمارستان جهت معاینات بعدی مراجعه کنند. البته به یاد داشته باشند که حداکثر یک ماه بعد از تاریخ مقرر شده فرصت دارند به بیمارستان مراجعه کنند، در غیر این صورت به خدمت اعزام خواهند شد.
  • در بیمارستان تحت نظر شورای پزشکی آزمایش‌های تخصصی روی آنها انجام می‌گیرد تا بیماری آنها تایید شود. این آزمایش ها متناسب با نوع بیماری مشمولین متفاوت خواهد بود که باید هزینه ای را در این خصوص پرداخت کنند.
  • پس از آن، مشمولین خدمت باید به شورای پزشکی نظام وظیفه مراجعه کنند تا در مورد معافیت یا عدم معافیت آنها تصمیم گیری نهایی شود.

حال اگر شما ریه خود را عمل کرده باشید و قادر به مراجعه حضوری به بیمارستان نباشید چیکار باید کنید؟ در این صورت میتوانید برای دریافت معافیت جراحی ریه با کارشناسان ایران صحبت کنید تا آنها شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 

 

برای معافیت کفالت پدر روی لینک کلیک کنید.

 

 

مدارک لازم جهت دریافت معافیت پزشکی ریه

 

مدارک لازم جهت دریافت معافیت پزشکی ریه و آسم

کسانی که قصد دارند معافیت پزشکی آسم و ریه را دریافت کنند باید مدارکی را به همراه داشته باشند تا کارت معافیت بگیرند این مدارک به صورت زیر می‌باشند:

  • تکمیل برگه وضعیت مشمولین
  • برگه معاینه اولیه پس از معاینه توسط پزشک اولیه مهر خورده باشد.
  • برگه واکسیناسیون
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه مشمولین
  • اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی مشغولین
  • یک قطعه عکس جدید با زمینه سفید مشمولین
  • ارائه شماره حساب بانک سپه
  • و غیره

البته به غیر از مدارک ذکر شده در بالا مدارک دیگری مانند سوابق بستری شدن، جراحی و بیماری مشمولین نیز لازم و ضروری هستند که شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد این مدارک و مدارک لازم جهت معافیت پزشکی آژنزی ریه می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل مشورت کنید.

 

کلیه علاقه‌مندان معافیت پزشکی ریه، معافیت پزشکی آسم، معافیت پزشکی آژنزی ریه، معافیت جراحی ریه، معافیت پزشکی، بیماریهای‌های دارای معافیت پزشکی، مدارک لازم جهت دریافت معافیت پزشکی ریه،علائم مشکلات ریوی، انواع بیماری‌های ریه و برطرف کردن مشکلات دریافت معافیت ریه با شماره‌های زیر سامانه ایران تحصیل بدون گرفتن کد تماس حاصل نمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور

9099075307 تماس از استان تهران

پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

خلاصه مطلب

در این مقاله از  ایران تحصیل سعی کردیم در مورد بیماری ریه و معافیت آن صحبت کنیم. به طوری که شما با در نظر گرفتن شرایط و مراحل دریافت  معافیت پزشکی ریه می توانید از رفتن به خدمت  معاف شوید. حال اگر هر گونه سوالی در این مورد داشته باشید می توانید با کارشناسان ایران تحصیل در ارتباط باشید.

 

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اگر در حین خدمت دچار بیماری‌های تنفسی شویم آیا می‌توانیم معافیت پزشکی دریافت کنیم؟

بله، در صورتی که شما در حین خدمت دچار بیماری تنفسی ریه، قفسه سینه و غیره شوید با تایید پزشکان سازمان نظام وظیفه می‌توانید معافیت پزشکی موقت، دائم و خدمات رزم بگیرید.

کارت جانبازی به کدام یک از مشمولان خدمت تعلق میگیرد؟

تمام سربازانی که در حین خدمت دچار مصدومیت شدند، در صورت داشتن شرایط لازم می‌توانند کارت جانبازی دریافت کنند.

اگر سربازی جراحی ریه انجام داده باشد آیا می‌تواند معافیت پزشکی بگیرد؟

بله، تمام سربازانی که جراحی ریه انجام داده‌اند در صورت داشتن شرایط مندرج می‌توانند از معافیت جراحی ریه استفاده کنند. برای این کار لازم است با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنند تا آنها راهنمایی‌های بیشتری انجام دهند.

چگونه معافیت پزشکی آسم را دریافت کنیم؟

شما برای دریافت معافیت پزشکی اسم و آژنزی ریه باید شرایط مندرج در بالا را داشته باشید تا بر اساس قوانین معافیت پزشکی آسم و آژنزی ریه را بگیرید.

 

 

 

 

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
تماس با مشاور