ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سربازی فشار خون ۱۴۰۳ + شرایط بخشنامه جدید

مدارک معافیت سربازی فشار خون
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سربازی فشار خون یکی از معافیت های پزشکی رایج است که افراد مشمول می توانند از آن بهره مند شوند. این معافیت نیز مانند تمامی معافیت های دیگر نیاز به اطلاع از شرایط و مدارک را دارد تا بتوانید به راحتی آن را دریافت کنید. در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا تمامی جزییات مهم مرتبط با معافیت سربازی فشار خون را بررسی کنیم.

معافیت فشار خون به صورت دائم و موقت ارائه می شود. ما در ادامه اینکه معافیت دائم و موقت در بیماری فشار خون چه تفاوتی با هم دارند نیز بررسی کرده و همچنین انواع بیماری های دیگری را که در گروه بیماری های قلبی و عروقی قرار دارند، به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت سربازی فشار خون و مدارک آن از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

معافیت سربازی فشار خون چیست؟

بیماری فشار خون از جمله مواردی است که می تواند افراد را از رفتن به خدمت سربازی معاف نماید. قبل از هر چیزی ابتدا می خواهیم در رابطه با این بیماری توضیحات مهمی را ارائه دهیم، در ادامه با ما همراه ما باشید.

در بیماری فشار خون که یک بیماری مزمن است، فشار خون در شریان ها بالا خواهد رفت. در نتیجه قلب برای حفظ گردش خون طبیعی به خون بیشتری نیاز پیدا خواهد کرد.

فشار خون شامل دو مقیاس سیستولی و دیاستولی است که وابسته به انقباض (سیستول) یا استراحت (دیاستول) ماهیچه قلب بین ضربان‌ها خواهد بود. در حالت استراحت، فشار خون طبیعیِ سیستولی (یا حداکثر فشار خون) بین100 تا 140 میلی‌متر جیوه  است. فشار خون طبیعی دیاستولی (یا حداقل فشار خون) بین 60 تا 90 میلی‌متر جیوه است. در صورتی که فشار خون به‌طور مزمن برابر یا بیش از ۱۴۰ بر روی ۹۰ میلی‌متر جیوه باشد، یعنی فشار خون بالا خواهد بود. افرادی که فشار خون پایین دارند، از آن خبر نداشته و یا خیلی تصادفی از آن مطلع خواهند شد.

 

 

شرایط معافیت سربازی فشار خون

 

 

شرایط دریافت معافیت سربازی فشار خون چیست؟

بسته به اینکه شدت بیماری چطور باشد، نوع معافیت پزشکی سربازی نیز متفاوت خواهد بود.

در ادامه انواع افرادی که به این بیماری مبتلا هستند از نظر گروه بندی نظام وظیفه معرفی خواهید کرد

دسته اول افرادی هستند که از نظر جسمی و روانی سالم بوده و می توانند خدمت را به پایان برسانند.

دسته دوم افرادی هستند که نقص عضو داشته و یا سلامتی کامل ندارند، به همین دلیل در امور غیر رزمی مشغول می شوند.

دسته سوم نیز افرادی هستند که به علت عدم رشد یا یک بیماری دیگر، به صورت موقت نمی توانند به انجام دوره خدمت بپردازند.

دسته آخر نیز افرادی هستند که مشکل حادتر داشته و به صورت کامل نمی توانند در دوره خدمت حضور پیدا نمایند.

معافیت سربازی فشار خون در دسته بیماری های مربوط به قلب و عروق است که شرایط آن شامل موارد زیر می شود.

 

 

دسته بیماری نام بیماری شرایط بیماری نوع معافیت امکان بررسی معافیت حین تحصیل
بیماری های قلب و عروق فشار خون در صورتی که در بیش از 60 درصد از اندازه گیریها ، فشار خون بازسیستولیک از 160 میلیمتر جیوه و یا دیاستولیک از 100 میلیمتر جیوه بالاتر باشد ، (مقصود از فشارخون باز آن است که حداقل بیمار 72ساعت در بیمارستان نظامی یا دانشگاهی بستری و توسط هولتر مانیتورینگ بررسی و اثبات شود) معاف دائم خیر
یماری های قلب و عروق فشار خون در صورتی که در بیش از ۶۰% اندازه گیریها ، فشار خون بازسیستولیک بین 160-140 میلیمتر جیوه و یا دیاستولیک بین 90-100 میلیمتر جیوه باشد معاف از خدمات رزمی خیر

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

منظور از معافیت سربازی فشار خون به صورت دائم چیست؟

در معافیت دائم فرد به صورت کلی از حضور از دوره آموزشی و همچنین دوران سربازی معاف خواهد بود. در مورد شرایط معافیت سربازی فشار خون  به صورت دائم باید بگوییم که افراد دارای این شرایط، نیاز توانایی خود را برای انجام هر گونه کارهای سنگین از دست داده باشند.

 

 

منظور از معافیت از رزم برای معافیت سربازی فشار خون چیست؟

اگر بیماری به صورتی باشد که توانایی بدنی و جسمی فرد را انجام امور کاهش داده باشد، معافیت از رزم داده خواهد شد. این افراد در دوره آموزشی از انجام فعالیت ها و برخی امور سنگین رزمی، هم چون رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … معاف می شوند. در عوض این افراد برای انجام کارهای اداری و خدماتی مشغول خواهند شد.

 

 

برای دریافت معافیت سربازی فشار خون از کجا شروع کنیم؟

برای دریافت این معافیت بهترین کار این است که اطلاع از لیست کلیه بیماری های اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه داشته باشید و اگر برای این مشکل موفق به دریافت معافیت نشدید، برای بیماری دیگری اقدام نمایید.

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

مراحل دریافت معافیت سربازی فشار خون

اطلاع از مراحل دریافت معافیت سربازی فشار خون بسیار مهم است. در این قسمت همراه ما باشید تا مراحل را به ترتیب بررسی کنیم و به شما بگوییم که دقیقاً چه کارهایی را در هر مرحله باید انجام دهید.

در مرحله اول باید دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی را از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس+10) به منظور تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز دانلود کنید.

قبل از اینکه به پزشک تان مراجعه نمایید، برگه خود اظهاری را پر کرده و پشت برگه معاینه قرار دهید. در این مرحله باید به صورت کامل تمامی مشکلات خود را عنوان کرده باشید. زیرا اگر هر حادثه ای برای شما پیش بیاید، مسئولیت آن با خودتان خواهد بود.

به یکی از پزشکان معاین اولیه مراجعه کنید و برگه معاینه اولیه توسط پزشک را تکمیل کنید.

در مرحله بعد درخواست شما ثبت می شود. سپس باید کلیه مدارک را از پلیس + 10 گرفته و به شورای پزشکی منتقل کنید.

برگه معرفی به بیمارستان برای شما ارسال خواهد شد و به این نکته توجه داشته باشید که در صورتی که نقص عضو یا بیماری های ناقل داشته باشید، نیازی به مراجعه حضوری نیست.

بعد باید برای انجام معاینات تخصصی به بیمارستان بروید.

جواب نهایی نیز به حوزه نهایی ارسال خواهد شد.

 

 

معافیت سربازی فشار خون

 

 

مراحل تایید بیماری جهت دریافت معافیت سربازی فشار خون چیست؟

پس از طی کردن مراحل گفته شده در قسمت فوق نیاز است تا بیماری شما توسط سازمان وظیفه تایید شود. مراحل تایید شدن بیماری شامل موارد زیر می شود.

در مرحله اول نیاز است تا تایید بیماری فشار خون توسط پزشک اولیه انجام شود.

در مرحله دوم باید برای تایید بیماری فشار خون توسط شورای پزشکی بیمارستان منتظر باشید.

در مرحله سوم لازم تایید بیماری فشار خون توسط شورای پزشکی وظیفه عمومی انجام شود.

در تمامی این مراحل باید اصل شناسنامه عکس دار و کارت ملی خود را به همراه داشته و در جلسه شورای پزشکی شرکت کنید.

افرادی که در سیر رسیدگی به مراحل پزشکی قرار دارند، نمی توانند از مراحل انصراف دهند.

اظهار نظر نهایی نیز به وسیله سه نفراز مشمولین انجام می شود.

لازم است پس از مراجعه به معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارستان های نیروهای مسلح حتماً پس از یک ماه به مراکز مرتبط مراجعه نمایید. در غیر این صورت ممکن است معافیت را از دست بدهید.

افراد مشمولی که غیبت نداشته و درخواست پزشکی خود را ثبت می کنند نیز اگر به موقع مراجعه نکرده باشند، وارد غیبت خواهند شد.

 

 

چگونه می توانم به رأی صادر شده اعتراض کنم؟

گاهی ممکن است از نظر شما رای صادر شده نیاز به بازبینی داشته باشد، در این صورت لازم است به رای اعتراض کنید. در خصوص اعتراض نیز لازم است بدانید، مراتب آن متفاوت می باشد.

مراتب اعتراض به ترتیب شامل اعتراض به کمیسیون شهرستان، اعتراض به کمیسیون استان، اعتراض به کمیسیون سازمان و اعتراض به شورای عالی خواهد بود. اعتراض به شورای عالی آخرین شانس شما برای اعتراض نسبت به معافیت فشار خون است و هر رای که صادر شود، اجرا خواهد شد.

 

 

بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان

اولین مرحله از اعتراض که می توانید آن را ثبت کنید، در هنگام بررسی پرونده در کمیسیون شهرستان می باشد. در این مرحله باید اعتراض کتبی اعلام شده و مراحل انجام شود.

اگر هم در معاینات مشخص شود که بیماری جدیدی در شما هویدا شده و می تواند توانایی تان را برای خدمت خدشه دار کرده و یا بیماری قبلی تان را تشدید نماید، باید دوباره معاینه شوید.

اگر برای بیماری فشار خون اعتراض کرده باشید، پرداخت کلیه هزینه های مربوط به معاینات تخصصی است، بر عهده خودتان است.

هزینه ها طبق جدول زیر می باشد.

 

 

نوع معاینه مبلغ
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت از دوره خدمت (برای بار اول) 130 هزار ریال
معاینات تخصصی پزشکی از مشمولان متقاضی معافیت (برای نوبت های بعدی) 195 هزار ریال

 

 

اگر در شورای پزشکی با اعتراض شما موافقت نشود، باید پرونده به نزدیکترین مرکز مجهز وزارت بهداشت، یا بیمارستان های نیروهای مسلح معرفی شود. در نهایت با پیشنهاد خودتان می توانید پرونده را به شورای عالی پزشکی متشکل از پزشکان متخصص استان نیز ارسال کنید.

 

 

بررسی پرونده در کمیسیون استان

اعتراض در شورای استان نیز قابل انجام است. شما جهت اعتراض در این مرحله باید حتماً پس از یک ماه برای معاینه حضور پیدا کنید که در غیر این صورت شورا براساس پرونده تصمیم گیری خواهد کرد.

در این مرحله سه نفر پزشک در مورد پرونده شما تصمیم گیری خواهند کرد.

 

 

بررسی پرونده در شورای سازمان

شورای سازمان سه نفر پزشک از نیروهای متخصص نیروهای مسلح دارد که اگر رئیس سازمان یا نماینده او اطمینان حاصل نماید که رأی شورای پزشکی مطابق مقررات صادر نشده است، پرونده برای بررسی به شورای عالی پزشکی فرستاده می شود. نظر این شورا قطعی خواهد بود.

 

 

بررسی پرونده در شورای عالی

رای در این مرحله هر چه باشد اجرا شده و اگر شما معاف از خدمت تشخیص داده نشوید، به خدمت اعزام خواهید شد. در این مرحله حق اعتراضی وجود نداشته و هر چیزی که تصویب شود باید به آن عمل نمایید.

 

 

مراحل معافیت سربازی فشار خون

 

 

آیا در حین انجام خدمت سربازی معافیت از خدمت امکان پذیر است؟

بله این امکان وجود دارد. در صورتی که مشمولی در حین خدمت دچار نقص عضو یا یک بیماری خاص گردد و پس از معالجه کمتر از 6 ماه، باز هم قادر به ادامه خدمت نباشد، معاف خواهد شد.

دوران معالجه مشمولان موضوع این ماده جزو خدمت دوره ضرورت آنان محسوب خواهد شد.

مسئولیت انجام مراحل معافیت با شورای نیروی مربوط است که تنظیم صورت جلسه و ارسال آن به یگان، ترخیص را ترتیب خواهد داد.

 

 

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی سربازی

به همراه داشتن مدارک برای دریافت معافیت های پزشکی بسیار مهم است. اگر این مدارک را با خود نبرید، ممکن است معافیت شما با مشکل مواجه شده و یا با آن مخالفت گردد.

مدارک مورد نیاز معافیت پزشکی شامل موارد زیر می شود.

در ابتدا لازم است به تکمیل برگ وضعیت مشمولان (برگه شماره۱ ) بپردازید و همچنین برای تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان توسط پزشک معاین اولیه (برگه شماره۲) اقدام نمایید. ارائه تکمیل برگ واکسیناسیون ( برگه شماره ۵) نیز باید در دستور کارتان قرار بگیرد.اصل و تصویر کارت ملی مشمول به علاوه اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه عکسدار مشمول فراموش نشود. همچنین ارائه اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل ضروری است. برای افتتاح حساب عابر بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره یک (ویژه متقاضیان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت) نیز باید اقدام نمایید. ارائه یک قطعه عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول (علاوه بر عکس های الصاقی به برگه ها) نیز مورد نیاز است.

 

 

آشنایی با بیماری های دیگر معافیت پزشکی

برای دریافت معافیت پزشکی، لیست بلند بالایی اشاره شده است که در صورتی که مبتلا به هر یک از این بیماری ها باشید، می توانید برای دریافت معافیت اقدام کنید. ما در ادامه نام های اصلی هر گروه از بیماری ها را به شما معرفی خواهیم کرد. برای اطلاع از زیر مجموعه های بیماری های معافیت پزشکی می توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

نام دسته بیماری نام دسته بیماری
بیماری های استخوان بیماری های جراحی مغز و اعصاب
بیماری های عفونی بیماری های داخلی مغز و اعصاب
بیماری های روماتولوژی و بافت همبند بیماری های غدد مترشحه داخلی
بیماری های عمومی بیماری های خون و انکولوژی (بدخیمی ها) بیماری های ریه و قفسه صدری
بیماری های گوش، حلق و بینی معافیت بیماری های پوست و بافت های زیر پوست
بیماری های اعصاب و روان بیماری های دستگاه گوارش و جراحی عمومی
بیماری های دستگاه اداری تناسلی بیماری های چشم و عوارض بینایی
بیماری های فک و دهان و دندان بیماری های قلب و عروق

 

 

شرایط اخذ معافیت سربازی به علت بیماری های قلب و عروق

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم، فشار خون جزء یکی از دسته های بیماری های قلب و عروق است. به همین دلیل ما در این قسمت قصد داریم به شرایط سایر بیماری های معافیت پزشکی قلب این گروه بپردازیم.

بیماری های دریچه قلب

در هر بیماری مربوط به عوارض عضوی دریچه ای قلب عمل شده و عمل نشده به شرط ثبوت در بیمارستانهای نیروهای مسلّح یا دانشگاهی  فرد مشمول می تواند معاف دائم  شود.

البته برای دارندگان مدارك کارشناسی و بالاتر در صورت نداشتن اختلال عملكرد ی قلب، معاف از خدمات رزمی  در نظر گرفته شده است.

پرولاپس دریچه‌ای

بیماری بعدی در این گروه پرولاپس دریچه‌ای است ‌كه منجربه ‌نارسائی نشده باشد و یا دارای نارسائی دریچه ای MR-PR درحد (+1 يا Mild) باشد که فرد معاف‌ازخدمات رزمی در نظر گرفته می شود.

بیماری مادرزادی قلب

اگر فرد مشمول عمل شده و نشده همراه با عارضه یا اختلال عملكرد باشد، معاف دائم است.

برای مشمولانی که دارای مدارك کارشناسی و بالاتر هستند و در صورت نداشتن اختلال عملكرد قلب، معاف ازخدمات رزمی تصویب شده است.

اگر فرد مشمول بدون عارضه یا اختلال عملكرد باشد، معاف ازخدمات رزمی است.

بیماری عروق كرونر

برای هر نوع بیماری عروق كرونر در هر درجه و حالتی كه باشد، معاف دائم تصویب شده است.

نارسائی مزمن قلب

برای افراد دارای نارسائی مزمن قلب  در صورتی که با EF کمتر از 50 باشند، معاف دائم خواهند بود.

اگر با EF مساوی یا بیشتر از 50 و کمتر از 55 باشند، فرد شش ماه معاف موقت خواهد بود.

بیماری مزمن پریكارد

درهر نوع بیماری مزمن پریكارد، آندوكارد، میوكارد اعم از التهابی، تومورال، مادرزادی و اكتسابی، برای فرد مشمول معافیت دائم تصویب شده است.

بیماری های مربوط به آئورت

برای هر نوع بیماریهای مادرزادی و یا اكتسابی، تومورال و التهابی آئورت و سرخرگهای بزرگ، مانند كواركتاسیون، آنوریسم ها، آنژیومها و اتساع سرخرگهای ریوی، كانال شریانی باز، تنگی شریان ریوی اصلی و فیستولهای شریانی وریدی در هر مورد عمل شده یا نشده باشد، فرد معافیت دائم دریافت خواهد کرد.

ازدیاد فشار خون شریانی

در این بیماری در صورتی كه در بیش از 60% از اندازه گیریها، فشار خون بازسیستولیك از 160 میلیمتر جیوه و یا دیاستولیك از 100 میلیمتر جیوه بالاتر باشد فرد قطعاً معاف دائم خواهد بود.

در صورتی كه در بیش از 60% اندازه گیریها، فشار خون بازسیستولیك بین 160 – 140 میلیمتر جیوه و یا دیاستولیك بین 100 – 90 میلیمتر جیوه باشد فرد مشمول معاف ازخدمات رزمی خواهد شد.

ترومبوفلبیت ها

در بیماری ترومبوفلبیت اگر به صورت عودكننده باشد (سه بار یا بیشتر) فرد معاف دائم خواهد شد.

و درموارد درمان شده و غیرعود كننده، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

اختلالات ریتم به صورت اكستراسیستولهای فوق بطنی

در این بیماری اگر با تعداد بیش از 10 ضربان در دقیقه باشد فرد، معاف دائم خواهد بود.

اگر با تعداد بین 5 تا 10 ضربان دردقیقه باشد، معاف از خدمات رزمی خواهد بود.

اختلالات ریتم به صورت اكستراسیستولهای بطنی

در این بیماری اگر با تعداد بیش از پنج عدد در دقیقه یا چند كانونی یا چند شكلی ،Multi form دو تا یا بیشتر پشت سرهم آمده باشد، (بصورت R-on-T قرار گرفته باشد) باشد فرد معافیت دائم می گیرد.

اما اگر با تعداد کمتر از پنج عدد در دقیقه باشد، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

تاكی آریتمی های فوق بطنی

در این بیماری اگر تاكیكاردی دهلیزی ( بیش از 140 ضربان در دقیقه به شرطی كه پس از سه ساعت استراحت بهبود نیابد و یا بیش از دو بار اتفاق بیافتد)، فیبریلاسیون دهلیزی ، تاكیكاردیهای نودال یا جانكشنال و تاكیكاردیهای بطنی در هر مورد فرد قطعاً معاف دائم می شود.

اما در تاکی آریتمی بین 140-110، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

در بیماری های مربوط به اختلال هدایت داخل دهلیزی، بلوك سینوس دهلیزی ، وقفه سینوس دهلیزی و سندرم تاكیكاردی و برادیكاردی، سندرم (اس.اس.اس)، برادیكاردی سینوزال كمتر از 50 ضربان در دقیقه كه با فعالیت تعداد ضربان به حد لازم افزایش نیابد (به شرط ثبوت در بیمارستانهای نظامی یا دانشگاهی) فرد معاف دائم خواهد بود.

اختلالات هدایتی دهلیزی بطنی

در این بیماری در صورتی كه منجر به استفاده از پیس دائم یا موقت شود، فرد معاف دائم خواهد بود.

در سندرم W.P.W وسایر اختلالات هدایتی، فرد معاف از خدمات رزمی می شود.

تب روماتیسمی

در حالتی که فرد وجود یا سابقه بیماری تب روماتیسمی حاد به شرط عوارض قلبی دارد، معاف دائم خواهد شد.

اگر شوك وازوواگال با سابقه سنکوپهای مکرر و تأیید بررسیهای پاراكلینیك (تستTiltهمراه با مستندات پز شکی تأیید کننده ) باشد، فرد معاف دائم می گیرد.

هر یک از مشمولین که مدرک پزشکی دارند اما می توانند به طبابت مشغول باشند، معاف از فعالیت های سنگین می شوند.

سایر بیماریها

تمامی مواردی که در گروه سایر بیماریهای موضوع این بخش که منطبق با دسته دوم ماده 2 آیین نامه می باشند، معاف از خدمات رزمی خواهند بود.

برای سایر بیماریهای موضوع این بخش که منطبق با دسته سوم ماده 2 آیین نامه می باشند، شش ماه معاف موقت در نظر گرفته می شود.

برای سایر بیماریهای موضوع این بخش که منطبق با دسته چهارم ماده 2 آیین نامه می باشند، فرد معاف دائم خواهد بود.

 

 

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی تمامی نکات مربوط به معافیت سربازی فشار خون بپردازیم و همچنین به شما توضیح دهیم که برای دریافت معافیت سربازی فشار خون لازم است چه مراحلی را طی کرده و چه مدارکی را ارائه دهید. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری داشتید می توانید با ما برای دریافت مشاوره معافیت پزشکی تماس بگیرید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معافیت سربازی فشار خون و مراحل آن از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا به فشار خون معافیت دائم تعلق می گیرد؟

بله این بستگی به شدت بیماری دارد.

آیا فشار خون جزء بیماری های معافیت پزشکی سربازی است؟

بله فشار خون از زیر مجموعه بیماری های قلبی و عروقی است و به آن معافیت تعلق می گیرد.

آیا می توان به نتیجه معافیت سربازی فشار خون اعتراض کرد؟

بله می توانید به نتیجه آن اعتراض نمایید.

آیا در حین خدمت می توان معافیت گرفت؟

بله در صورتی که مبتلا به بیماری خاص شوید که در گروه بیماری های معافیت پزشکی باشد، می توانید بگیرید.

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «معافیت سربازی فشار خون ۱۴۰۳ + شرایط بخشنامه جدید»

  1. Avatar photo سجاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید برای فشار خون امکان داره که معافیت موقت ۶ ماهه بدن یا فقط معاف از رزم و معافیت دائم میدن؟؟

    1. Avatar photo مشاور بهروزی گفت:

      جهت دریافت اطلاعات مطالب داخل مقاله را مطالعه فرمایید

  2. Avatar photo مهرداد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من درگیر فشار خون بالا هستم اغلب با مصرف دارو فشارم 16روی 10 و 15 روی 9 هست میخواستم بدونم تابستون که من مدرک کاردانی رو میگیرم تا نتیجه قبولی کارشناسیم میاد میتونم درخواست معافیت پزشکی بدم؟ و اینکه اگر تحت هر شرایطی معاف دائم نشدم میتونم بلافاصله دوباره از معافیت تحصیلیم استفاده کنم؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      با سلام
      اگر کمیسون تایید کنه بله میتونید استفاده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • معافیت سربازی چشم

    معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

    معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)