ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی 1403 + راز موفقیت | ایران تحصیل

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راه قبولی در آزمون نمونه دولتی در نگاه اول کمی دشوار به نظر میرسد اما پس از بررسی نکات قبولی در این آزمون و همچنین بررسی موارد مهم در زمینه راهیابی به مدارس نمونه دولتی میتوان با یک برنامه ریزی خوب و استمرار در یادگیری و مطالعه به این مهم دست یافت.

برای ورود به مدارس نمونه دولتی مهم ترین مساله قبولی در آزمون نمونه دولتی است که برای بسیاری از دانش آموزان کار راحت و آسانی نمی باشد. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی مطالب مفیدی را به شما دانش آموزان عزیز ارائه نماییم.

علاوه بر ارائه توضیح در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی در رابطه با اینکه چگونه برای نمونه دولتی برنامه ریزی نماییم و به ارائه توضیح در رابطه با اینکه درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی چه درصدی می تواند باشد نیز، مطالب مفید و جامعی را به شما داوطلبان عزیز ارائه خواهیم نمود.

مشاوران ایران تحصیل در خصوص سامانه سمپاد تمامی سوالات شما دانش آموزان و اولیا گرامی را پاسخ خواهند داد و با ارائه برنامه ریزی تحصیلی مناسب شما را تا رسیدن به هدق قبولی در آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی راهنمایی خواهند کرد.

برای آشنایی با فرایند ثبت نام مدارس نمونه دولتی روی لینک کلیک کنید.

قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

بسیاری از دانش آموزانی که مایل به ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی می باشند، اضطراب و استرس هایی دارند که همین احساس اضطراب موجب می شود تا نتوانند به نحوه صیحح به مطالعه بپردازند و به نتیجه مطلوب دست یابند. بخشی از این نگرانی ها به انتقال نگرانی هایی مربوط می شود که والدین به فرزندان خود منتقل می نمایند و بخش دیگر در خود دانش آموزان نشات گرفته و به ترس از شکست، انتظارات دیگران از آنان و باورهای غلط در رابطه با توانایی های خود مربوط می شود.

اگر بخواهیم در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی توضیحی ارائه دهیم، باید در یک کلمه آن را خلاصه نماییم و آن هم هوشمندانه عمل کردن است. در ابتدا لازم است باورهای خود را تغییر دهید. دانش آموزی که توانسته است درصدهای لازم برای قبولی در آزمون نمونه دولتی را به دست آورد نیز، همانند شما روزی تصمیم به راهیابی به مدارس نمونه دولتی گرفته. پیدا کردن راه درست و اصولی را برای قبولی در این آزمون موضوع اصلی این مقاله است.

قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی

اگر به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی سری بزنید و از پذیرفته‌‌شدگان در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی سوال کنید، آن ها به شما پاسخ خواهند داد که قبولی در این آزمون اصلا سخت نیست و فقط باید برنامه ریزی دقیق داشته باشید و همچنین یک مشاور در کنار خود برای دریافت راهنمایی های لازم داشته باشید. اطلاع از بهترین منابع، نحوه تست زنی، نحوه برنامه ریزی، حداقل تراز لازم برای قبولی، از جمله مواردی است که به قبولی شما در مدارس نمونه دولتی کمک خواهد کرد.

برای آشنایی باثبت نام نمونه دولتی نهم روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

هدف گذاری برای قبولی در آزمون نمونه دولتی

راز موفقیت در این آزمون در ابتدا هدف گذاری است. آیا می دانید مدارس نمونه دولتی چه مدارسی هستند؟ آیا این مدارس همان مدارسی است که شما مایل به ادامه تحصیل در آن می باشید؟ در واقع اولین گام بدست آوردن شناخت از هدف است.

برای دریافت نتیجه بهتر هدف های خود را به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنید. در این مقوله هدف بلند مدت شما قطعا قبولی در آزمون نمونه دولتی است و هدف گذاری های کوتاه مدت شما میتوانند کسب نمره های مناسب در آزمون های دوره ای یا جمع بندی یک مبحث تا یک تاریخ معین باشد.

در صورتی که تصمیم خود را گرفته اید و قصد دارید در این راه قدم بگزارید پس وارد مرحله بعد خواهیم شد. در گام دوم ، باید به برنامه ریزی دقیق بپردازید. برنامه ریزی باید به نحو درست و اصولی صورت پذیرد. بطوریکه شامل زمان بندی روزانه برای مطالعه، استراحت کافی و حتی ورزش های روزانه شود.

برای اطلاع از شرایط ادامه تحصیل در مدارس نمونه دولتی کلیک کنید.

روش های برنامه ریزی برای آزمون نمونه دولتی

پس از مطالعه مطالب ذکر شده ممکن است نیاز به بررسی روش های برنامه ریزی برای قبولی در مدارس نمونه دولتی است. برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان را باید متناسب با شرایط موجود خود طرح نمایید. یکی از تفاوت هایی که دانش آموزان در سراسر نقاط کشور دارند ، چرخشی و یا عدم چرخشی بودن مدارس آنان می باشد و همین تفاوت موجب برنامه ریزی های جداگانه ای برای این دو دسته می گردد.

برنامه ریزی قبولی در مدارس نمونه دولتی نهم با توجه به تفاوت رشته های دبیرستان و ضرایب آنان ، متفاوت خواهد بود. بدین معنا که شما باید بیشترین انرژی خود را برای درس هایی بگذارید که از ضریب بالاتری برخوردار می باشند. قطعا یکی از راه های قبولی در آزمون نمونه دولتی را می توان برنامه ریزی درست و اصولی دانست. اما مهم تر از آن ، عمل به این برنامه خواهد بود که از اهمیت بالاتری برخوردار می باشد.

روش های برنامه ریزی برای آزمون نمونه دولتی

یادگیری و بهره هوشی افراد مختلف متفاوت می باشد. بنابراین به هنگام برنامه ریزی برای قبولی در آزمون تیزهوشان باید برنامه خود را کاملا منطبق و هماهنگ با خود طرح نمایید. حتما و حتما در برنامه خود روزها و کارهای غیر قابل پیش بینی همانند آمدن مهمان ، مریضی ، مهمانی رفتن و سایر کارهای ضروری قرار دهید. اگر مایل به اطلاع از روش قبولی در مدارس نمونه دولتی می باشید، باید برنامه ریزی حساب شده ای داشته باشید.

آشنایی با تست های آزمون نمونه دولتی

اطلاع از بهترین منابع مطالعه بسیار مهم است. شما باید از بهترین منابع اطلاع یابید تا تلاش شما جهت یابی درستی داشته باشد. عادت های مطالعه غلط شما نیازمند اصلاح می باشند. عادت های مطالعه ای همانند مطالعه مکرر چند روز پشت سر هم و بدون استراحت و خستگی های ناشی از آن که در مرحله بعدی بروز خواهد داد منجر به عدم پذیرش شما خواهد شد.

از دیگر مواردی که لازم است حتما به آن توجه ویژه ای نمایید روش های تست زنی نمونه دولتی است. زدن تست بسیار مهم و ضروری است و به شما کمک خواهد نمود تا به بهترین نتیجه دست یابید . در واقع یکی از گزینه های راه قبولی در آزمون نمونه دولتی که می توان آن را راه میانبر محسوب نمود ، تست زنی اصولی و صحیح است.

کال تو اکشن تماس

نحوه مطالعه برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی

به عنوان یک دانش آموز مصمم برای قبولی در آزمون مدارس نمونه دولتی باید بدانید چگونه برای نمونه دولتی درس بخوانیم؟. برای مطالعه صحیح تکنیک هایی وجود دارد که در مقاله مربوط به خود به تفصیل به آن پرداخته شده. اما به طور کلی اصلی ترین تکنیک های قبولی در مدارس نمونه دولتی از قرار زیر هستند:

  • استفاده از تکنیک های تندخوانی برای بالا بردن حجم مطالعه.
  • جزوه برداری، نکته نویسی، حاشیه نویسی برای تثبیت مطالب مطالعه شده.
  • مرور منظم مطالب مطالعه شده بصورت هفتگی و ماهانه.
  • استفاده از منابع غنی و مناسب برای امتحان نمونه دولتی.
  • پیش مطالعه قبل از حضور در کلاس و…

نحوه مطالعه برای قبولی در مدرسه نمونه دولتی

البته این نکته را نیز در نظر داشته باشید، روش مطالعه هر شخص با شخص دیگری متفاوت است. ممکن هر کدام از این تکنیک ها برای شخصی بسیار عالی عمل کنند و بالعکس برای شخص دیگری روش های دیگری کارساز باشد.

درصد لازم برای قبولی در نمونه دولتی

به عنوان مثال برای مدرسه ای که تعداد ظرفیت آن 20 نفر می باشد ممکن است شما با درصدهای بالای 50 بتوانید پذیرفته شوید اما برای مدارسی که با ظرفیت 15 نفر خواهد بود. قطعا این درصدها متفاوت می باشد. بنابراین آنچه توجه به آن ضروری به نظر می رسد، در رابطه با تلاش شما در جهت حرکت برای راه قبولی در آزمون نمونه دولتی می باشد.
آن دسته از داوطلبانی که مایل به اطلاع از درصدهای لازم برای قبولی در آزمون نمونه دولتی می باشند ، می توانند با برقراری تماس با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل با شماره 9099075307، از کلیه درصدهای لازم برای قبولی در مدرسه مورد نظر خود اطلاع یابند. همچنین برای کسب اطلاع در رابطه با راه قبولی در آزمون نمونه دولتی نیز می توانید با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. انجام برنامه ریزی منطبق با شرایط هر یک از دانش آموزان از جمله خدمات مشارورین ما خواهد بود.
جهت اطلاع از تراز قبولی در مدارس نمونه دولتی روی متن کلیک کنید.

افزایش تمرکز برای آمادگی آزمون نمونه دولتی

بسته به اینکه چه چیزی ذهن شما را درگیر خود می نماید و تا چه اندازه می توانید از این موضوع دور شوید این راهکار می تواند متفاوت باشد. اما روش کلی که می توانیم به شما پیشنهاد دهیم ، تکنیک به تعویق انداختن می باشد. بدین معنا که به محض اینکه ذهن شما به موارد مختلفی مشغول می شود که تمرکز اولیه خود را از دست می دهید ، به ذهنتان بگویید که به تو فکر خواهم کرد اما فلان ساعت. همین تعویق موجب می شود که ذهن شما از این مسئله دور شود.
افزایش تمرکز برای آمادگی آزمون نمونه دولتی
گاهی اوقات تلاش شما برای مطالعه و قبولی بسیار کم است و قطعا در این شرایط حقیقت این است که شما پذیرفته نخواهید شد این باور منفی نخواهد بود. اما اینکه با وجود تلاش یا در همان مراحل ابتدایی این تصور را دارید ، باور منفی می تواند باشد. یکی از روش های پیشنهادی ما برای این موضوع این است که بر روی کاغذ هر روز بنویسید که من اگر تلاش کنم قبول می شوم تا ذهنتان با امید و ایجادگی آمادگی بیشتری برای مطالعه دروس وقت بگذارد. البته راهکارهای مختلفی وجود دارد و این مورد را ما تنها به عنوان نمونه خدمت شما عرض نمودیم که کاربردی نیز خواهد بود.
خلاصه مطلب
کیفیت بالای آموزش در مدارس نمونه دولتی باعث شده خیل عظیمی از دانش آموزان برای ورود به این مدارس وارد رقابت شوند. از همین رو تلاش شما برای رسیدن به این هدف باید متمرکز و حساب شده باشد.
برای رسیدن به این موفقیت باید در ابتدا با هدف گذاری های کوتاه و بلند مدت، برنامه ریزی کلی سیر مطالعه و آمادگی برای شرکت در آزمون نمونه دولتی را انجام داد. در این راه باید از تکنیک های مطالعه و منابع مناسب تست و تشریح استفاده کرده تا راه قبولی در آزمون نمونه دولتی را به سادگی پشت سر بگزارید.
برنامه ریزی برای قبولی در آزمون باید منطبق با شرایط واقعی باشد و باید از برنامه ریزی های مبالغه آمیز و دور از واقعیت اجتناب کرد. برای کسب مشاوره رایگان میتوانید همه روزه به صورت 24 ساعته با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرید.
برای دریافت مقاله راه قبولی در آزمون نمونه دولتی روی لینک کلیک کنید.
5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی چیست؟

به طور خلاصه میتوان گفت با یک برنامه هدفمند و استمرار در مطالعه و تمرین میتوانید در این آزمون موفق شوید.

ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی از چه طریق انجام میگیرد؟

متقاضیان برای شرکت در این آزمون باید از طریق سامانه my.medu.ir اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی چه روزی است؟

برای آزمون پایه نهم به دهم تاریخ 9 تیر ماه در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از زمانبندی دیگر مقاطع با مشاورین ایران تحصیل در تماس باشید.

نظرات

24 دیدگاه دربارهٔ «راه قبولی در آزمون نمونه دولتی 1403 + راز موفقیت | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo عاشورمحمد پقه گفت:

    من ۳۳ سالمه دوتا دختر دارم اولی امسال اول دبستان میره خودم هم قصد ادامه تحصیل دارم میشه منو راهنمایی کنین

    1. Avatar photo borji گفت:

      با عرض سلام خدمت شما.شما میتوانید از طریق مدارس بزرگسالان ادامه تحصیل خود را انجام دهید.

  2. Avatar photo عاشورمحمد پقه گفت:

    من ۳۳ سالمه دوتا دختر دارم اول امسال اول دبستان میره خودم هم قصد ادامه تحصیل دارم میشه منو راهنمایی کنین

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره تماس بگیرید
      که مشاورین راهنماییتون کنند.

  3. Avatar photo حسنی گفت:

    سلام من نمونه یازدهم میخام آزمون بدم آیا معدل دهمم تاثیر داره رو شانس قبولی آزمون ؟
    معدل کل 19.64
    درس دینی رو اگه نتونم اصلا بزنم چون کلن درس نداد دینی رو
    قبول میشم؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام همه درس ها رو باید بزنید

  4. Avatar photo پرسون گفت:

    سلام ۵۰ درصد برای قبولی از نمونه استان اردبیل شهرستان پارس اباد کافیه ؟؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      قبولی مدارس به ظرفیت پذیرش،میانگین درصدهای داوطلبان و… بستگی دارد.

  5. Avatar photo یامهدی گفت:

    سلام
    برای قبولی نمونه پنجاه درصد معدل تاثیر داره ،برای مقایسه معدل با دانش آموزان کلاس خودمان مقایسه میشیم یا منطقه‌ای که در آن تحصیل میکنیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      منطقه

  6. Avatar photo حاله گفت:

    سلام خسته نباشید. برای قبول شدن تو آزمون های نمونه دولتی کتاب های راه اندیشه رو پیشنهاد میدید؟

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام بله خوبه

      1. Avatar photo یامهدی گفت:

        سلام
        برای قبولی نمونه پنجاه درصد معدل تاثیر داره ،برای مقایسه معدل با دانش آموزان کلاس خودمان مقایسه میشیم یا منطقه‌ای که در آن تحصیل میکنیم؟

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام وقت بخیر
          برای بررسی بیشتر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  7. Avatar photo کامران گفت:

    قبولی صد در صد توی آزمون نمونه دولتی چه راهی داره؟ اگر اعضای خانواده شاهد باشیم ممکنه راحت قبول شیم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید شما را راهنمایی کنند

  8. Avatar photo رسا گفت:

    سلام من در استان آذربایجان شرقی هستم . ظرفیت شهرستان کلیبر برای سال ۱۴۰۰.۴۰۱ چقدر هس؟؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام ظرفیت مدارس نمونه دولتی فعلا مشخص نیست .

  9. Avatar photo امیرعلی قلی‌زاده گفت:

    معذرت میخوام من پایه نهم هستم میخواستم بدونم ازمون نمونه دولتی حذف میشه یا نه و اینکه شهر من یعنی اردبیل چقدر درصد لازم دارع برای برداشتن دانش اموز

    1. Avatar photo مشاور ارشد گفت:

      سلام امسال با توجه به شرایط کرونا و غیر حضوری بودن آزمون ها فعلا از سازمان های مرجع اطلاعیه ای صادر نشده .

  10. Avatar photo امیرعلی قلی‌زاده گفت:

    ببخشید در سال ۹۹_ ۱۴۰۰
    نمونه دولتی در اردبیل حذف میشه ؟؟

  11. Avatar photo dr-naqizade گفت:

    سلام دوست عزیز
    جهت قبولی در ازمون نمونه دولتی چه پایه ای؟

  12. Avatar photo Hana گفت:

    سلام ببخشید ازمون تیزهوشان و نمونه دولتی سال98-99 ادغام شدس یا جداست ازمونهاش؟

    1. Avatar photo dr-naqizade گفت:

      سلام و وقت بخیر اسال که فعلا برا تیزهوشان اومده
      نمونه دولتی معلوم نیست که بیاد یا نیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)