ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1403 + هفتم و دهم | ایران تحصیل

ظرفیت مدارس نمونه دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدارس نمونه دولتی، به عنوان یکی از مراکز برتر آموزشی در مقطع متوسطه دوم، شناخته می شوند. این مدارس با هدف ایجاد بستری آموزشی مناسب و ایجاد محیطی مطلوب برای دانش آموزان تاسیس شده اند. ورود و پذیرش در این مدارس، چندان آسان نبوده و نیازمند دارا بودن یکسری شرایط و همچنین قبولی در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی می باشد. بسیاری از دانش آموزان هر ساله با هدف ورود و تحصیل در مدارس نمونه دولتی، با یکدیگر به رقابت می پردازند. از مزایای تحصیل در مدارس برتر، می توان به استفاده از معلمان و مربیان برتر کشوری، امکانات آزمایشگاهی مطلوب، محیط آموزشی مناسب، داشتن فضای رقابتی و … اشاره کرد. یکی از دغدغه های دانش آموزان برای شرکت در آزمون این مدارس، میزان ظرفیت مدارس نمونه دولتی می باشد. در این مقاله به توضیح شرایط پذیرش و ظرفیت این مدارس پرداخته ایم. 

همچنین شما می توانید برای اطلاع سریع از ظرفیت مدارس نمونه دولتی استان خود، از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. همکاران ما، همه روزه (حتی ایام تعطیل) از ساعت 8 الی 12 آماده ارائه خدمات به شما عزیزان هستند.

 

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی با توجه به امکانات خوب آموزشی و در اختیار داشتن کادر آموزشی، پرورشی بسیار مجرب، همواره با استقبال دانش آموزان و خانواده ها مواجه شده اند. ورود به این مدارس برتر، همچون مراکز سمپاد، نیازمند شرکت و کسب تراز مطلوب در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی می باشد. با توجه به رقابت بالای دانش آموزان، به خصوص برای ورود به رشته تجربی، داوطلبان باید مطالعه خود را از ماه ها قبل شروع کرده و دقت لازم را برای مطالعه و تقویت مهارت های لازم، به کار ببرند. تقویم زمانی این آزمون در سال 1403 به شرح زیر می باشد:

تقویم زمانی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1403-1404
رویداد تاریخ
زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 15 تا 25 فروردین 1403
تمدید مهلت ثبت نام آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تا 28 فروردین 1403
ثبت نام متاخرین 10 و 11 اردیبهشت 1403
دریافت کارت ورود به جلسه آزمون احتمالا از 5 تیر 1403
زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی مقطع نهم به دهم 9 تیر 1403
زمان اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی احتمالا اواخر تیر یا اوایل مرداد 1403

 

 

زمان برگزاری آزمون نمونه دولتی

 

برای دریافت مشاوره و اطلاع از راه قبولی در آزمون نمونه دولتی روی لینک بزنید.

آزمون نمونه دولتی ورودی مقطع دهم، از 100 سوال تستی(چهار گزینه ای) تشکیل شده است. داوطلبان باید در زمان مقرر شده، به سوالات آزمون پاسخ دهند. مواد درسی آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی عبارتند از:

ردیف منابع آزمون تعداد سوال
ضریب دروس به تفکیک رشته تحصیلی
ریاضی فیزیک علوم تجربی ادبیات و علوم انسانی
منابع طرح سوال
1 آموزش قرآن و پیام های آسمان  15
1 1 1
کتاب درسی آموزش قرآن و پیام های آسمان نهم/ چاپ 1403-1401
2 فارسی 15
2 2 4
کتاب درسی فارسی نهم/ چاپ 1403-1401
3 عربی 15
1 1 2
کتاب درسی عربی نهم/ چاپ 1403-1401
4 مطالعات اجتماعی 15
1 1 2
کتاب درسی مطالعات اجتماعی نهم/ چاپ 1403-1401
5 زبان انگلیسی 10
1 1 1
کتاب درسی زبان انگلیسی نهم/ چاپ 1403-1401
6 علوم تجربی 15
2 4 1
کتاب درسی علوم تجربی نهم/ چاپ 1403-1401
7 ریاضی 15
4 2 1
کتاب درسی ریاضی نهم/ چاپ 1403-1401
تعداد کل سوالات: 100 زمان پاسخگویی : 120 دقیقه  

 

برای کسب اطلاع از زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

ظرفیت مدارس نمونه دولتی 1403

ظرفیت مدرسه های نمونه دولتی در سال های مختلف متفاوت می باشد. با توجه به اطلاعیه های منتشر شده از سوی وزارت آموزش و پرورش، ثبت نام آزمون ورودی نمونه دولتی پایه ششم به هفتم را برای سال جاری نخواهیم داشت، لذا در رابطه با ظرفیت پذیرش در این مقطع نمی توان اظهار نظر نمود. اما چنانچه همانند سال های گذشته برای دبیرستان متوسطه اول آزمون ورودی داشته باشیم، قبولی هر یک از دانش آموزان، منوط به کسب تراز و نمره لازم خواهد بود.

با توجه به شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی برای پایه نهم، آن دسته از داوطلبانی که بتوانند در این آزمون نمره و تراز لازم را کسب نمایند،خواهند توانست در این آزمون موفقیت مد نظرشان را بدست آورند. برای متقاضیان ورود به هنرستان ها شرایط قبولی برای ظرفیت مدارس نمونه دولتی بدون لحاظ نمودن منطقه یا ناحیه خواهد بود.

با توجه به اینکه ظرفیت مدارس نمونه دولتی از پیش تعیین شده است و داوطلبان موفق به کسب تراز آزمون را بر اساس همین ظرفیت پذیرش خواهند نمود، لذا شرایط انتقالی برای پذیرفته شدگان مدارس نمونه دولتی با شرایط ویژه ای همراه خواهد بود. لذا برای عشایر کوچ رو که دائما در حال سفر می باشند، داوطلبان در سطح استان امکان ثبت نام و پذیرش را خواهند داشت.

اطلاع از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هر یک از استان ها، از طریق مطالعه دستورالعمل ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی پایه دهم دبیرستان های نمونه دولتی، امکان پذیر است، اما این دفترچه تا امروز، منتشر نشده است و دانش آموزان باید بدون توجه به این موضوع هدف خود را تعیین کرده و با پشتکار زیاد سعی بر مطالعه دقیق و افزایش مهارت تست زنی خود کنند. در سال گذشته ظرفیت پذیرش این مدارس در پایه متوسطه دوم، چیزی حدود 58 هزار نفر بوده است.  

 

بنر کال تو اکشن

ظرفیت مدارس نمونه دولتی 1403 برای هر یک از مدارس و هر استان متفاوت می باشد و آنچه موجب قبولی داوطلبان با توجه به این ظرفیت می گردد، نمره و تراز لازم برای قبولی در این آزمون خواهد بود.

 

برای آشنایی با روش قبولی در مدارس نمونه دولتی روی لینک بزنید.

شرایط پذیرش در مدارس نمونه دولتی

 

شرایط پذیرش در مدارس نمونه دولتی

تنها دانش آموزانی که دارای تابعیت ایرانی هستند، امکان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی را دارند.

یکی از ملاک های پذیرش و ثبت نام در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، داشتن حداقل معدل 17 در ارزشیابی پایانی نوبت دوم پایه نهم می باشد.

توجه کنید که رقابت علمی در آزمون نمونه دولتی، تنها در میان شرکت کنندگان همان منطقه، خواهد بود. 

دقت کنید که هر دانش آموز در زمان ثبت نام، تنها می تواند یک مدرسه نمونه دولتی و یک رشته از میان رشته های علوم تجربی، ریاضی فیزیک و ادبیات و علوم انسانی را انتخاب کند. پیشنهاد می شود پیش از تکمیل فرم ثبت نام، به دقت رشته ها را مورد بررسی قرار دهید.

 

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم برای هر شهرستان با در نظر گرفتن مناطق تحت پوشش و بر اساس پیشنهاد اداره کل آموزش و پرورش استان و با تایید مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان و دفاتر ذیربط معاونت آموزش و پرورش تعیین شده است که در هنگام ثبت نام الکترونیکی و از طریق سامانه ثبت نام به اطلاع داوطلبان می رسد.

در رابطه با تغییر ظرفیت مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، مدیران هیچ گونه مجوزی برای افزایش ظرفیت پذیرش این مدارس نخواهند داشت. همچنین در رابطه با تعداد و افزایش مدارس نمونه دولتی نیز، هرگونه افزایش بدون مجوز، غیر قانونی خواهد بود. لذا داوطلبان بر اساس ظرفیت مدارس نمونه دولتی پذیرفته خواهند شد.

 

در سال جاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی تنها برای ورود به پایه دهم برگزار خواهد شد.

چنانچه تعداد داوطلبانی که در آزمون نمونه دولتی ثبت نام می نمایند، کمتر از ظرفیت مدارس نمونه دولتی باشند، و یا تعداد دانش آموزانی که موفق به کسب حداقل نمره و حد نصاب و تراز لازم نشده باشند؛ می توانند با توجه به تشخیص مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان پذیرفته شدگان در رشته مذکور، به رشته دیگری هدایت شوند.

پذیرش در مقطع متوسطه دوم برای کلیه دانش آموزان در هر یک از رشته ها با توجه به نتایج نمونه دولتی نهم صورت خواهد پذیرفت. همچنین پذیرفته شدگان نهایی مدارس نمونه دولتی که در رشته های (علوم تجربي، رياضی فيزيک و ادبيات و علوم انسانی، شاخۀ فنی و حرفه ای) منوط به کسب شرایط احراز رشته مطابق با آیین نامه هدایت تحصیلی است.

هیچ یک از پذیرفته شدگان در هر یک از رشته های ذکر شده در سال اول حق تغییر رشته را نخواهند داشت. بنابراین تغییر رشته در سال اول اکیدا ممنوع خواهد بود. آن دسته از داوطلبانی که مایل به تغییر رشته می باشند، لازم است بنا بر مقررات و آیین نامه های موجود در زمان مقرر نسبت به تغییر رشته اقدام نمایند.

آن دسته از داوطلبانی که شرایط ثبت نام در آزمون نمونه دولتی را نداشته باشند اما مطابق با ظرفیت این مدارس در آزمون ورودی این مدرسه پذیرفته شده باشند، مطابق ضوابط هدايت تحصيلی، قبولی داوطلب در آزمون لغو و بلا اثر خواهد بود. داوطلبان عزیز توجه داشته باشند که ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم در همان ابتدای ثبت نام تعیین می گردد. لذا داوطلبان عزیز در زمان ثبت نام نمونه دولتی خواهند توانست از وضعیت پذیرش آگاه شوند.

پذیرش دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1403، بر اساس میانگین نمره کل آزمون برگزار شده و معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم مقطع نهم، به نسبت مساوی ( %50 نمره آزمون ورودی و %50 معدل کتبی ارزشیابی پایانی نوبت دوم بدون اعمال نمره تکوینی) خواهد بود.

برای اطلاع از نکات تستی آزمون نمونه دولتی ، با ما همراه باشید.

توجه داشته باشید، ده درصد از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی، در صورت وجود داوطلب، به دانش آموزان دارای سهمیه شاهد تعلق خواهد گرفت. دانش آموزان به شرط داشتن مستندات و مدارک مورد تأیید مراجع ذی ربط نظیر بنیاد شهید و شرایط زیر، به ترتیب اولویت میتوانند از سهمیه شاهد، برای پذیرش در مدارس نمونه دولتی استفاده کنند:
?  اولویت اول با فرزندان شاهد می باشد.
? اولویت دوم پذیرش، فرزندان جانباز %50 به بالا و آزادگان با بیش از 3 سال سابقه اسارت
? اولویت سوم فرزندان جانباز %29 تا %43 و آزادگان با بیش از 6 ماه سابقه اسارت
? اولویت چهارم فرزندان جانباز زیر %25 و آزادگان با کمتر از 6 ماه سابقه اسارت

توجه کنید، در صورتی که یکی از شرایط فوق را برای استفاده از سهمیه شاهد دارید، نسبت به ثبت اولویت خود در نمون برگ ثبت نام، اقدام نمایید.

داوطلبان دارای سهمیه شاهد، بایستی مدارک خود را تا زمان ثبت نام و ویرایش اطلاعات بارگذاری نمایند. مدارک ارسال شده پس از مهلت مقرر، بررسی نخواهند شد.

متقاضیان دارای سهمیه شاهد، تنها در صورت کسب حداقل 70 درصد نمره کل آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون، مجاز به استفاده از سهمیه خود، طبق اولویت های فوق هستند.

☑  دانش آموزانی که حداقل دو سال از دوره متوسطه اول خود را در مدارس روستایی گذرانده باشند، امکان استفاده از سهمیه روستایی را خواهند داشت.

 

 

کال تو اکشن تماس

 

برای آگاهی از درصدهای لازم برای قبولی در نمونه دولتی روی لینک کلیک کنید.

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم

 

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم هیچ ارتباطی به حوزه امتحانی شما نخواهد داشت. تعیین حوزه امتحانی به انتخاب داوطلبان صورت خواهد پذیرفت و هر یک از داوطلبان با توجه به علاقه مندی خود، می توانند نسبت به تعیین حوزه امتحانی اقدام نمایند. اما در رابطه با ثبت نام در مدارس مربوطه، داوطلبان ملزم به پیروی از قوانین خواهند بود.

با توجه به اینکه پذیرش در نمونه دولتی بر اساس تراز کلیه داوطلبان تعیین می شود و لذا درصدهای لازم برای قبولی در نمونه دولتی تا حدود زیادی تعیین کننده پذیرش و یا عدم پذیرش شما خواهد بود. ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هفتم و دهم  در سال های مختلف با تغییراتی رو به رو بوده است. البته این ظرفیت برای هنرستان ها با توجه به اولویت بندی پذیرش تعیین خواهد شد و شرایط متفاوت تری را به همراه خواهد داشت.

برای آموزش نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون مدارس نمونه دولتی روی لینک بزنید.

? حداقل معدل قبولی برای آزمون نمونه دولتی چند است؟

حداقل معدلی که برای ثبت نام در مدارس نمونه دولتی لازم است، معدل 17 می باشد. اما این بدین معنا نخواهد بود که شما با دارا بودن این معدل در این آزمون پذیرفته خواهید شد. بلکه معیار و ملاک قبولی شما در این آزمون تراز و نمره کسب شده خواهد بود.
اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی

اعلام نتایج آزمون نمونه دولتی 1403

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی سال تحصیلی 1403-1404، در تاریخ 9 تیر برگزار خواهد شد و طبق دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش، نتایج این آزمون حداکثر تا اوایل مرداد ماه 1403 بر روی پروفایل هر کاربر در سامانه پنجره واحد خدمات الکترونیکی وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir قابل مشاهده خواهد بود. توجه کنید که پس از اعلام اسامی پذیرفته شدگان، در صورت عدم تکمیل کلاس ها، لیست ذخیره نیز اعلام خواهد شد.
دانش آموزانی که هم زاد هستند و در آزمون نمونه دولتی شرکت کرده اند، در صورتی که یکی از قل ها در آزمون پذیرفته شود، قل های دیگر به شرط کسب حداقل 80 درصد نمره کل آخرین فرد پذیرفته شده، می توانند در رشته و مدرسه مورد نظر خود، نسبت به ثبت نام مازاد بر ظرفیت، اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

قبولی در مدارس نمونه دولتی، منوط به دارا بودن شرایط شرکت در آزمون و کسب رتبه و تراز لازم برای قبولی در این مدارس است و ظرفیت مدارس نمونه دولتی و ظرفیت مدارس تیزهوشان نیز تاثیر زیادی در قبولی دانش آموزان خواهد داشت. لذا آن دسته از داوطلبانی که تراز بالاتری داشته باشند، می توانند با توجه به ظرفیت پذیرش، در  مدارس نمونه دولتی دوره متوسطه دوم، پذیرفته شوند. داوطلبان و اولیای محترم آنان توجه داشته باشند، که ظرفیت در هر یک از این مدارس استان های مختلف متفاوت می باشد. در این مقاله از سایت ایران تحصیل علاوه بر پرداختن به موضوع ظرفیت مدارس نمونه دولتی در رابطه با شرایط و ضوابط پذیرش در این نوع مدارس، توضیحاتی را ارائه دادیم.شما می توانید نظرات و سوالات خود را با ما در قسمت کامنت ها به اشتراک بگذارید.

برای دانلود پی دی اف مطالب کامل این صفحه، کلیک کنید.

 

 

3.4/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه می توان از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی اطلاع یافت؟

ظرفیت پذیرش هر مدرسه و استانف در زمان ثبت نام و در نمون برگ ثبت نام قابل مشاهده خواهد بود. برای اطلاع از جزئیات بیشتر، این مطلب را مطالعه کنید.

آیا ظرفیت مدارس نمونه دولتی برای همه رشته ها یکسان است؟

خیر، ظرفیت رشته های مختلف با توجه به تعداد داوطلبان، متفاوت می باشد.

پذیرش تکمیل ظرفیت مدارس نمونه دولتی چه زمانی اعلام می شود؟

ظرفیت مازاد نمونه دولتی، پس از اعلام فهرست پذیرفته شدگان اصلی اعلام خواهد شد. برای اطلاع از نحوه مشاهده لیست تکمیل ظرفیت این مطلب را مطالعه کنید.

نظرات

46 دیدگاه دربارهٔ «ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی 1403 + هفتم و دهم | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo میترا حمید گفت:

    با سلام تراز من با باکف 3361 می‌باشد آیا در لیست ذخیره هستم یاخیر

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      احتمالش هست
      باید حضورا به مدرسه مراجعه کنید.

  2. Avatar photo مریم گفت:

    سلام
    چگونه از لیست ذخیره ها مطلع شویم آیا در سایت اعلام شده است یا باید به مدرسه مراجعه نماییم
    باتشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      به مدرسه مراجع کنید.

  3. Avatar photo Nazanin Fatemeh گفت:

    سلام وقت بخیر
    من تجربی مجاز نشدم و آزمون نمونه دولتی رو برای رشته ی تجربی دادم ، اگر آزمون نمونه دولتی رو قبول بشم و آزمون مجدد تعیین رشته بدم و مجاز بشم میتونم باز هم برم نمونه دولتی یا باید حتما توی هدایت تحصیلی اول تجربی رو مجاز میشدم ؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. دوست عزیز این امکان براتون وجود ندارد.

  4. Avatar photo حسین گفت:

    سلام .
    ظرفیت نمونه دولتی مشهد مدرسه ی شرکت فرش چند نفر است ؟
    ایا نسبت به سال پیش تغییری داشته؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      ظرفیت پذیرش ها زمان ثبت نام داخل سایت اعلام می شود.

  5. Avatar photo آرتین گفت:

    سلام معدل سالانه مون باید از۱۷ بیشتر باشه

    1. Avatar photo rezai گفت:

      سلام وقت بخیر . بله

  6. Avatar photo محبت گفت:

    ظرفیت کلاس های مدرسه نمونه دولتی رو میگید یا کل مدرسه؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      از مدرسه استعلام بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور