ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

روش قبولی در مدارس نمونه دولتی 1403 + {تجربیات قبول شدگان}

روش قبولی در مدارس نمونه دولتی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دانش آموزانی که مایل به پذیرش در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان هستند ، لازم است از روش قبولی در مدارس نمونه دولتی اطلاع یابند تا بتوانند در این آزمون پذیرفته شوند. اطلاع از روش های تست زنی در آزمون نمونه دولتی، نکات تست زنی نمونه دولتی، راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی و اطلاع از اینکه چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم؟ لازمه اصلی پذیرش در این آزمون خواهد بود.

روش قبولی در مدارس نمونه دولتی در پایه های هفتم و دهم از مهم ترین موضوعاتی است که دانش آموزان پس از ثبت نام در مدارس نمونه دولتی با آن رو به رو هستند. امروز در آکادمی ایران تحصیل اساتید و مشاوران تحصیلی ما تجربیات چندین مورد از دانش آموزان پذیرفته شده در این آزمون را برای شما جمع آوری کرده اند تا قبولی شما در این آزمون را تضمین کنند. برای دریافت مشاوره، کافیست از طریق تلفن ثابت با شماره 9099075307 تماس حاصل کنید. مشاوران ما همه روزه (حتی ایام تعطیل) آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

قبولی در آزمون نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی، یکی از مراکز آموزشی با کیفیت هستند. هر ساله دانش آموزان زیادی خواستار ورود و تحصیل در این مدارس می باشند. برخورداری از امکانات خوب آموزشی، دارا بودن کادر آموزشی مجرب و برتر و محیط مناسب برای تحصیل دانش آموزان از جمله مزایای تحصیل در این مدارس است. ورود به مدارس نمونه دولتی، در مقطع نهم به دهم از طریق شرکت در آزمون ورودی از طریق سایت مای مدیو ممکن است. قابل ذکر است که آزمون ورودی مقطع ششم به هفتم در سال های اخیر برگزار نشده است، اما ثابت بودن این روند، فعلا مشخص نیست. 

داوطلبانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند باید با روش قبولی در مدارس نمونه دولتی، آشنایی پیدا کنند، چرا که با توجه به تعداد بسیار زیاد داوطلبان و نبودن فرصت آزمون و خطا، استفاده از روش های نادرست مطالعه و نداشتن اطلاعات کافی از دروس امتحانی، ممکن است نتایج جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. در ادامه جدول دروس امتحانی آورده شده است. 

برای ویرایش ثبت نام نمونه دولتی کلیک کنید.

مواد امتحانی آزمون نمونه دولتی مقطع نهم به دهم
نام درس ضریب  تعداد سوالات
آموزش قرآن و پیام های آسمان
ضریب در رشته تجربی:1
ضریب در رشته ریاضی:1
ضریب در رشته انسانی:1
15
فارسی
ضریب در رشته تجربی:2
ضریب در رشته ریاضی:2
ضریب در رشته انسانی:4
15
عربی
ضریب در رشته تجربی:1
ضریب در رشته ریاضی:1
ضریب در رشته انسانی:2
15
مطالعات اجتماعی
ضریب در رشته تجربی:1
ضریب در رشته ریاضی:1
ضریب در رشته انسانی:2
15
زبان انگلیسی
ضریب در رشته تجربی:1
ضریب در رشته ریاضی:1
ضریب در رشته انسانی:1
10
علوم تجربی
ضریب در رشته تجربی:4
ضریب در رشته ریاضی:2
ضریب در رشته انسانی:1
15
ریاضی
ضریب در رشته تجربی:2
ضریب در رشته ریاضی:4
ضریب در رشته انسانی:1
15

قبولی در آزمون نمونه دولتی

برای آگاهی از درصدهای لازم برای قبولی در نمونه دولتی روی لینک کلیک کنید.

روش قبولی در مدارس نمونه دولتی چیست؟

قبولی در هر آزمون ورودی نیازمند به کارگیری تکنیک های مناسب و در نظر داشتن درصد های لازم برای قبولی در رشته ها و مدارس مد نظر است. آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان نیز یکی از آزمون های ورودی پرطرفدار در مدارس ایران می باشند. سالانه دانش آموزان زیادی برای ورود به مدارس برتر کشور با یکدیگر به رقابت می پردازند. ما در این مطلب به توضیح  راه قبولی در آزمون نمونه دولتی میپردازیم. با ما تا انتها همراه باشید.

داوطلبان آزمون نمونه دولتی، ممکن است بر این باور باشند که قبولی و پذیرش در این مدارس کار بسیار دشوار و غیر ممکنی باشد، این در حالی است که در صورت داشتن نظم در مطالعه، بکارگیری روش های صحیح برنامه ریزی، استفاده از منابع عالی و صد البته داشتن تلاش و پشتکار، قبولی در این آزمون ها، کار چندان دشواری نخواهد بود.

تنها به یاد داشته باشید که مطالعه برای آزمون نمونه دولتی مشابه دوی ماراتن است و افرادی در این ماراتن موفق می شوند که تلاششان مستمر و پیوسته باشد.

نباید این نکته را از نظر دور داشت که ظرفیت مدارس نمونه دولتی متفاوت است و به همین دلیل نحوه مطالعه و همچنین تلاش شما در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که بتوانید در این آزمون جزو اسامی قبول شدگان قرار بگیرید. با توجه به اینکه روش قبولی در مدارس نمونه دولتی برای مدارس با ظرفیت کمتر متفاوت خواهد بود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

بنر کال تو اکشن

 

5 راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی

اگر مایل به پذیرش در آزمون نمونه دولتی هستید لازم است مسیر زیر را با دقت طی نمایید تا به راز موفقیت در آزمون نمونه دولتی دست یابید.

آیا می دانید بهترین منابع قبولی در آزمون تیزهوشان چیست؟ شما برای پذیرش در آزمون تیزهوشان در کل زندگی و دوران تحصیل خود تنها دوبار فرصت خواهید داشت. به همین دلیل فرصت آزمون و خطا نخواهید داشت. آیا افرادی که در این آزمون پذیرفته شده اند تمامی منابع کمک آموزشی را مطالعه نموده اند یا بر بخش های مهم آن تمرکز نموده اند؟

یکی از مباحث مهم در روش قبولی در مدارس نمونه دولتی این است که چقدر فرصت دارید؟ بخش مهمی از روش قبولی در مدارس نمونه دولتی توسط زمان شما تعیین می گردد. اگر زمان کافی دارید توصیه می نماییم تمام کتاب های درسی و تمامی منابع کمک آموزشی را به دقت مطالعه نمایید و بر روی تست های این آزمون به خوبی تسلط یابید. مرور چندباره کتاب موجب می شود تا از تمامی زوایای آن مطلع شوید.

توانایی های خود را بشناسید. آیا شما از آن دسته دانش آموزانی هستید که با یکبار مطالعه، تمامی مطلب در ذهن شما شکل می گیرد؟ اگر جزو این دسته هستید بنابراین نباید برنامه شما بسیار فشرده باشد. اما چنانچه نیازمند چند بار مطالعه هستید، و فرصت کمی تا زمان آزمون دارید، بهتر است بر روی مطالب مهم و دروسی که ضرایب بیشتری دارند و همچنین تعداد ساعت مطالعه بیشتر تمرکز کنید. مواد آزمون و ضرایب دروس مختلف در آزمون نمونه دولتی، در ادامه مطلب آورده شده است.

برای اطلاع از شهریه مدارس نمونه دولتی کلیک کنید.

برنامه ریزی درستی داشته باشید. داشتن یک برنامه ریزی درست و اصولی موجب می شود تا بتوانید به تمامی اهداف دست یابید. اگر داوطلب آزمون ششم به هفتم هستید و مایل به برنامه ریزی برای قبولی در تیزهوشان ششم به هفتم هستید، حتما در برنامه خود بخش مهمی از آن را به بازی ها و سرگرمی های معمول خود اختصاص دهید. با داشتن یک مشاور حرفه ای و برنامه اصولی می توانید علاوه بر درس خواندن، به کارهای روزمره خود نیز بپردازید.

من قبول می شوم. اگر به دنبال روش قبولی در مدارس نمونه دولتی باشید، باید این باور را در خود تقویت نمایید. این باور را داشته باشید که افرادی که در این آزمون پذیرفته می شوند، هیچ امتیاز ویژه ای نداشته اند، تنها امتیاز این افراد، انتخاب درست و اصولی مسیر و نحوه مطالعه برای آزمون نمونه دولتی است.

 

برای کسب اطلاع از زمان برگزاری آزمون مدارس نمونه دولتی روی لینک کلیک نمایید.

نکات تست زنی نمونه دولتی

از آنجا که ساختار آزمون نمونه دولتی، تیزهوشان و دیگر آزمون های ورودی به صورت تستی و چهار گزینه ای است، دانش آموزان باید در برنامه ریزی مطالعاتی خود ساعات زیادی را به تمرین تست زنی اختصاص دهند.

نکات تست زنی نمونه دولتی

با توجه به اینکه آزمون های دانش آموزان در مدارس به صورت تشریحی و با در اختیار داشتن زمان زیاد می باشد، ممکن است در ابتدای کار، تمرین تست زنی با زمان محدود برای داوطلبان کار دشواری باشد؛ اما کافیست به تمرین های گام به گام ادامه دهید تا تسلط کافی را بر روی مهارت تست زنی داشته باشید.

یکی از نکات تست زنی نمونه دولتی که بسیاری از داوطلبان با آن رو به رو می شوند، این است که دوطلبان در مراحل اولیه ممکن است پس از مطالعه کتاب و تست زنی، بسیاری از تست ها را اشتباه بزنند. اصلا نگران نباشید و بدانید که این حالت کاملا طبیعی است. باز هم درس مورد نظر را مطالعه نمایید و به انجام تست زنی بپردازید و تست های زده شده را تحلیل نمایید. توجه کنید که تست زنی از سه بخش تشکیل شده است:

? تست آموزشی

برای تمرین تست زنی، ابتدا باید مبحث مورد نظر را مطالعه کنید، سپس بلافاصله به سراغ بخش سوالات کتاب کمک آموزشی شوید و تعدادی تست را بدون در نظر گرفتن زمان و تنها با هدف تکمیل یادگیری حل کنید، پس از حل هر سوال، به سراغ پاسخنامه تشریحی رفته و حتی در صورت صحیح بودن پاسخ، روش حل پاسخنامه را بررسی کنید تا دید طراح سوال را نیز درک کنید.

سپس علت غلط بودن دیگر گزینه ها را نیز بررسی کرده و حالا سراغ سوال بعدی بروید. بسیاری از دانش آموزان مرحله تحلیل تست را به دقت انجام نمی دهند و همین مورد، می تواند باعث عدم قبولی آنها در آزمون نمونه دولتی شود. انجام تعداد تست های متوسط با تحلیل دقیق بسیار مفید تر از حل تعداد تست بالا بدون تحلیل است.

برای اطلاع از نکات تستی آزمون نمونه دولتی ، با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

? تست زمان دار مبحثی

در روش قبولی در مدارس نمونه دولتی شما پس از دست یابی به یک تسلط نسبی به مباحث، می توانید سراغ تست زمان دار بروید. به این صورت که با توجه به زمان آزمون نمونه دولتی، تست ها را به دسته های 10 تایی و 15 تایی تقسیم کنید و شروع به حل تست ها در زمان مقرر کنید. تحلیل این دسته از تست ها را پس از اتمام زمان انجام دهید. به طور مثال 10 سوال از یک مبحث را در زمان محدود حل کنید و سپس به سراغ پاسخنامه بروید.

یادتان نرود که در کنار هر یک از سوال ها علامت گذاری های لازم را انجام دهید. منظور از علامت گذاری، نشانه گذاری سوال هایی است که شک داشتید، مطالعه کرده اید اما یادتان رفته و سوال هایی که اصلا بلد نیستید. این روش شما را در تحلیل و مطالعه و مرور دوباره مباحث، یاری می کند.

 

? تست شبیه ساز آزمون

یکی از مراحلی که می تواند تاثیر زیادی در افزایش درصد های شما در آزمون نمونه دولتی داشته باشد، انجام تست های شبیه ساز آزمون است. در این مرحله، شما باید تست های جامع را در زمان استاندارد آزمون نمونه دولتی انجام دهید. منابع زیادی در بازار موجود هستند که دوره های مختلف آزمون نمونه دولتی را به همراه پاسخنامه تشریحی، جمع آوری کرده اند.

با حل این تست ها، بخش زیادی از سوالات در روز آزمون برای شما تکراری خواهد بود و همین موضوع آشنایی با ساختار آزمون، تاثیر چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس و کاهش اضطراب خواهد داشت.

نکته دیگری که باید برای تست زنی رعایت نمایید، این است که در تمرین ها و تست زنی های خود قبل از آزمون، حتما به زمانی که برای تست زنی صرف می نمایید، دقت کنید. زیرا مدیریت زمان از جمله مهمترین مهارت هایی است که لازم است از هم اکنون نسبت به کسب آن تلاش نمایید. در واقع می توان گفت نصف روش قبولی در مدارس نمونه دولتی را می توان تست زنی دانست.

برای دریافت اطلاعات در خصوص ظرفیت مدارس نمونه دولتی روی لینک بزنید.

 

مشاوره آزمون نمونه دولتی

? توجه کنید که آزمون نمونه دولتی پایه نهم به دهم، متشکل از 100 سوال تستی (چهار گزینه ای) است. به طوری که پاسخ های نادرست دارای نمره منفی هستند. هر پاسخ صحیح، 3 نمره مثبت و هر پاسخ غلط نیز، یک نمره منفی به همراه خواهد شد. فرمول محاسبه درصد کسب شده در هر درس نیز به صورت زیر است:

ضریب درس * [تعداد پاسخ های غلط – (3 * تعداد پاسخ های صحیح درس)] نمره

? آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی، به صورت مجزا و در دو تاریخ جداگانه برگزار می شوند.

? اقلیت های دینی (مسیحیان، کلیمیان و زرتشتیان)، باید دین خود را در زمان ثبت نام مشخص کرده و در روز آزمون نیز به سوالات مشترک اقلیت دینی پاسخ دهند. این سوالات بر اساس کتاب “تعلیمات ادیان الهی و اخلاق ویژه اقلیت های دینی” چاپ 1403-1401 طراحی می شود.

مشاوره آزمون نمونه دولتی

? سوالات درس آموزش قرآن و پیام های آسمان، متناسب با اطلاعات داوطلبان سنی و شیعه طراحی می شود و داوطلبان سنی نیاز به پاسخگویی به سوالات دیگری ندارند.

اگر در درس و یا مبحثی نیز احساس ضعف می کنید، می توانید از کمک مشاوران آکادمی ایران تحصیل بهره مند شوید. برای دریافت برنامه ریزی شخصی آزمون نمونه دولتی، می توانید از طریق تلفن ثابت و بدون شماره گیری کد استان، با شماره 9099075307، تماس بگیرید.

اخبار پیرامون روش قبولی در مدارس نمونه دولتی

? «زمان برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی 1403، تغییر کرد.»

مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پاسخ به درخواست های دانش آموزان و داوطلبان شرکت در آزمون نمونه دولتی، برای در نظر گرفتن فرصت دوباره ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در سال 1403-1404، اعلام کرد: آخرین فرصت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان، برای متاخرین، جاماندگان و واریز وجه برای آن دسته از داوطلبان که موفق به پرداخت هزینه آزمون نشده اند، تعیین شد. داوطلبان می توانند از  ۱۸ تا ۲۸ فروردین ماه، نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام نمایند. 

طبق اعلام این مرکز، تاریخ برگزاری آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، ۱ تیر 1403 است.

 

 

کال تو اکشن تماس

 

خلاصه مطلب مقاله روش قبولی در مدارس دولتی

در این مقاله سعی نمودیم که اطلاعاتی در رابطه با اینکه چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم؟ به شما دانش آموزان عزیز بدهیم. یکی از نکات بسیار مهمی که لازم است رعایت نمایید عدم اضطراب و استرس به هنگام آزمون است، زیرا عدم مهارت کنترل آن می تواند تمام تلاش ما را از بین ببرد و موجب عدم موفقیت شما شود.

نکته دیگری که در رابطه با روش قبولی در مدارس نمونه دولتی لازم است در رابطه با آن به کسب اطلاع و مهارت بپردازید به موضوع تمرکز باز می گردد برخی از دانش آموزانی که مایل به شرکت در این آزمون می باشند، شاید به دلیل اینکه تمرکز و راه های افزایش آن را نمی دانند، نمی توانند در هنگام مطالعه از روش قبولی در مدارس نمونه دولتی استفاده نمایند که در این زمینه مشاورین و متخصصین ما به شما کمک خواهند نمود.

کلیه دانش آموزان عزیز می توانند با استفاده از برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین ایران تحصیل، به کسب اطلاعات لازم در رابطه با روش قبولی در مدارس نمونه دولتی بپردازند و همچنین هر گونه سوالی را با مشاورین و متخصصین ما در میان بگذراند و همچنین انجام برنامه ریزی و روش های کلیدی و طلایی برای افزایش مهارت تست زنی را به دست آورند.

 

برای دانلود پی دی اف مقاله روش قبولی در مدارس نمونه دولتی کلیک کنید.

 

3.7/5 - (68 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه در مدارس نمونه دولتی قبول شویم؟

بکارگیری روش های صحیح مطالعه، برنامه ریز و تلاش مستمر، از جمله راه های موفقیت در این آزمون هستند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر مطلب فوق را مطالعه کنید.

آیا آزمون نمونه دولتی مقطع ششم برگزار می شود؟

در سال های اخیر، این آزمون برای مقطع ششم به هفتم برگزار نشده است.

آزمون نمونه دولتی سال 1403، در چه تاریخی برگزار می شود؟

این آزمون در روز جمعه 1 تیر ماه 1403، برگزار خواهد شد.

نظرات

426 دیدگاه دربارهٔ «روش قبولی در مدارس نمونه دولتی 1403 + {تجربیات قبول شدگان}»

  1. Avatar photo ** گفت:

    سلام
    آیا درسته که میگن کسایی که سهمیه روستایی دارن رقابت بین خودشون یعنی دانش آموزان روستایی صورت میگیره؟

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  2. Avatar photo ابوالفضل گفت:

    سلام میزان حداقل قبولی چنده یعنی چند درصد باید بزنی قبول شی.

    بعد مثلا من تو یه منطقه گله دار تحصیل میکنم ک لامرد نزدیکشه و نمونه داره ولی میخام برم نمونه دولتی فسا میتونم اولویتم بزنم فسا

    1. Avatar photo مشاور ارشد ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      تماس بگیرید تا راهنمایی شوید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور