ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 + مقایسه موسسه ها

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر ساله داوطلبان زیادی جهت آمادگی برای شرکت در کنکور سراسری اقدام به شرکت در آزمون های آزمایشی می کنند. از جمله اصلی‌ترین و مهمترین سوال‌هایی که برای داوطلبان مطرح می شود این است که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 چیست؟ و یا در کدام آزمون آزمایشی شرکت کنیم؟ از این رو آشنایی با ویژگی ها و استانداردهای بهترین آزمون آزمایشی جهت آمادگی بیشتر در کنکور بسیار اهمیت دارد.

در حال حاضر، مؤسسه های زیادی در کشور در زمینه برگزاری آزمون های آزمایشی فعالیت می کنند. حتی برخی از آن ها شیوه جدید برگزاری آزمون، یعنی آزمون آنلاین را نیز راه اندازی کرده اند. هدف اساسی از اجرا و برگزاری این آزمون ها برای داوطلبان یادگیری انواع مهارت های تست زنی، برنامه ریزی طولانی مدت و کلی تا آزمون سراسری و سنجش داوطلب است. همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل آماده اند تا اطلاعات لازم را در ارتباط با بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور 1403 در اختیار شما داوطلبان عزیز قرار دهند.

معیارهای بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور

👈 معیارهای مختلفی جهت معرفی یک آزمون به عنوان بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور می‌توان در نظر گرفت. اما یکی از بهترین آزمون‌ها بدون شک ثبت نام آزمون آزمایشی سنجش است که ساختار مشابهی با کنکور دارد. از جمله این معیارها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔ کیفیت سوالات مطرح شده متناسب با هر کدام از دروس و رشته ها

✔ زمان بندی پاسخگویی به سوالات بر طبق دفترچه آزمون سراسری

✔ تعداد سوالات مطرح شده در هر درس بر طبق سوالات آزمون سراسری

✔ شمار داوطلبان شرکت کننده در آزمون آزمایشی

✔ بودجه بندی دروس مورد آزمون متناسب با فاصله زمانی در نظر گرفته شده بین آزمون ها

اطلاعیه

شرکت در بهترین آزمون های آزمایشی برای آمادگی در کنکور می تواند شما را به مسیر مؤفقیت هدایت کند.

معیارهای بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور

چگونه بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور را انتخاب کنیم؟

👈 شاید بتوان به جرأت گفت که پاسخگویی به این سؤال مهم در گرو داشتن تحقیقاتی مفصل در این رابطه و کمک گرفتن از مشاوری خبره در حوزه تحصیلی دارد. این گونه می توان به جوابی منطقی و موثق برای این پرسش که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چیست به آسانی دست پیدا کرد. در ادامه شماری از آزمون های آزمایشی را خدمت شما معرفی می کنیم و به مقایسه آزمون های آزمایشی می پردازیم.

آزمون های آزمایشی قلم چی

👈 کانون فرهنگی آموزش به عنوان قدیمی ترین و در واقع نخستین مؤسسه مجری آزمون های آزمایشی در ایران شناخته می شود. مؤسسه ای که داوطلبان زیادی از شرکت در آزمون های آزمایشی آن استقبال می کنند.

👈 آزمون های قلم چی که شاید مجری بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور نیز باشد ویژگی هایی دارد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم. این موسه هر ساله به سمت طرح تست های چهارگزینه ای با ایده هایی نو و جدید پیش می رود. به گونه ای که، بتوان فرد داوطلب را از هر حیث مورد سنجش و ارزیابی قرار داد و توانمندی های درسی وی را به خوبی سنجید.

👈 بعلاوه، با مقایسه آزمون های آزمایشی کانون فرهنگی آموزش با سایر آزمون های دیگر متوجه طرح سوالاتی بسیار دشوار و سخت می شویم. در مورد جامعه آماری آزمون های کانون که شاید از نظر برخی از داوطلبان و حتی مشاوران تحصیلی به عنوان بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور در نظر گرفته می شود باید خدمتتان عرض کنیم که با توجه به سابقه بالای برگزاری آزمون در این مؤسسه جامعه آماری زیادی دارد.

👈 حتماً در جریان هستید که، آزمون های کانون فرهنگی آموزش (قلم چی) هر دو هفته یک بار برای داوطلبان برگزار می شود. در واقع، همین دو هفته یک بار برگزار شدن ممکن است آن را جزء بهترین آزمون های آزمایشی برای کنکور از دیدگاه کارشناسان امر و یا کنکوری ها قرار دهد. بعلاوه، وجود برنامه راهبردی برای آزمون ها نیز می تواند از نظر بعضی آزمون های کانون را به عنوان بهترین آزمون های آزمایشی برای کنکور معرفی می کند.

👈 کارنامه های آزمون قلم چی در همان روز اجرای آزمون در دسترس داوطلبان قرار می گیرند. در این کارنامه ها می توانید درصدهای خام، تراز، نمودار تعادل مطالعاتی و نمودار پیشرفت تحصیلی خود را مشاهده نمایید.

برای دریافت مشاوره تضمینی کنکور ایران تحصیل وارد لینک شوید.

تحلیل و بررسی آزمون های آزمایشی گزینه دو

👈 آزمون های آزمایشی گزینه دو از جهت رتبه، قدمت و سابقه در رده دوم بعد از آزمون های قلم چی قرار دارند. آزمون هایی که در هر سال تحصیلی داوطلبان زیادی در آن ها ثبت نام و شرکت می کنند. اگر شما هم می خواهید بدانید که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چیست و به دنبال پاسخگویی به این سوال هستید که کدام آزمون آزمایشی شرکت کنم بد نیست اگر در مورد ویژگی ها و سطح سوالات آزمون های گزینه دو اطلاعاتی را بدست آورید.

👈 گزینه دو همواره شعار خود را بر مطابقت زیاد سؤالاتش با سوالات کنکور سراسری قرار داده است. در واقع، سعی شده که طرح سوالات به گونه ای انجام شود که از نظر سطح با سوالات کنکور برابری داشته باشد.

👈 با توجه به همسانی و هم سطحی سوالات آزمون های گزینه دو در زمان مقایسه آزمون های آزمایشی این مؤسسه با سایر مؤسساجامعه آماری خوبی را می توان برای آن در نظر گرفت. برنامه آزمون های آزمایشی گزینه دو که احتمالاً از نظر برخی بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور است طوری تنظیم شده که داوطلب بتواند در طول سال مطالب را جمع بندی، مرور و مطالعه کند.

👈 روند انتشار کارنامه های آزمون های گزینه دو به این صورت است که داوطلب می تواند در همان روز برگزاری آزمون کارنامه خود را دریافت کند. این گونه فرد می تواند به آسانی به ارزیابی روند مطالعاتی خود بپردازد. گزینه دو معمولاً سه کارنامه با عناوین کارنامه تخمین رتبه کنکور، کارنامه زیر درس و کارنامه اصلی را در اختیار داوطلب قرار می دهد. هر یک از این کارنامه ها محتوایی متفاوت با دیگری دارند.

چگونه بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور  را انتخاب کنیم؟

 آشنایی با آزمون آزمایشی گاج

👈 آزمون‌های آزمایشی گاج معمولاً یکی از بهترین آزمون‌ها هستند که داوطلبان در آنها ثبت نام می‌کنند. در ارتباط با کیفیت سوال‌ها باید بگوییم که سطح سؤالات بسیار جدید است و هنوز هم جای پیشرفت دارند. از لحاظ جامع آماری روز به روز تعداد داوطلبان این آزمون پیشرفت داشته‌اند. از نظر فاصله بین آزمون‌ها نیز باید اشاره کرد که این آزمون‌ها به طور معمول هر دو هفته یکبار برگزار می‌شوند.

👈 داوطلبان با شرکت در آزمون‌های آزمایشی علاوه بر داشتن کارنامه در هر نیمسال، کارنامه کلی را دریافت خواهند کرد و می‌توانند عملکرد خود را ارزیابی کنند. هزینه آزمون گاج نیز از آزمون‌های دیگر به نسبت پایین‌تر می‌باشد.

آزمون‌ های آزمایشی سنجش

👈آزمون‌هایی که از طریق سازمان سنجش برگزار می‌شود، در دو نوع جامع و غیر جامع هستند که آزمون‌های جامع نسبتاً سطح بالاتری دارند. کیفیت سؤالات آزمون سنجش در مقایسه با دیگر آزمون‌ها سطح متوسطی داشته، اما اگر بخواهیم در ارتباط با شباهت آنها با سؤالات آزمون سراسری بحث کنیم، این سؤالات بیشترین میزان شباهت با سؤالات آزمون سراسری دارند.

👈 آزمون‌های آزمایشی سنجش که به صورت جامع و غیر جامع برگزار می‌شوند، از نظر جامع آماری متفاوتند. آزمون‌های جامع، جامع آماری بسیار مناسبی دارن،  اما آزمون‌های غیر جامع که سطح کیفی مناسبی ندارند.

👈آزمون‌های سنجش با فاصله زیادی برگزار می‌شود و بسیاری از افراد به عنوان یکی از نکات ضعف این آزمون از آن یاد کردند. کارنامه‌های تحلیلی آزمون نیز همراه با پاسخنامه نیز با تأخیر بیشتری نسبت به دیگر آزمون‌های آزمایشی ارائه می‌شود. از نظر هزینه آزمون نیز باید بگوییم که این آزمون‌ها دارای کمترین هزینه در مقایسه با سایر آزمون‌ها از جمله گاج، قلم چی و گزینه دو هستند.

مقایسه انواع آزمون آزمایشی برای کنکور

👈شاید برای شما که داوطلب آزمون سراسری هستید، این سؤال به وجود آمده باشد که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور ۱۴۰۳ کدام است؟ در بین آزمون‌های آزمایشی قلم چی، گزینه دو، گاج یا سنجش کدام یک برای من بهتر است؟ این اولین سوالی است که معمولاً داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری دارند از مشاوران مجموعه ایران تحصیل می‌پرسند.

👈در سال‌های اخیر اهمیت آزمون سراسری بسیار بیشتر شده و به سطح خانواده‌ها رسیده است. به همین دلیل استرس کسب نمره مناسب در آزمون سراسری همه افراد را تحت شعاع قرار خواهد داد. افرادی که مایل به شرکت در کلاس‌های آزمون آموزشی هستند، باید بهترین و مناسب‌ترین آن را انتخاب کنند.

👈در پاسخ به این سؤال که بهترین و بدترین آزمونی که می‌توان برای آمادگی کنکور در آن شرکت کرد، باید بگوییم که هیچ آزمون آزمایشی کامل و ایده‌آل نیست و هر کدام می‌تواند مجموعه‌ای از استانداردها و ویژگی‌هایی را داشته باشند که قطعاً به کار شما خواهد آمد. بنابراین توصیه‌ای که ما داریم این است که داوطلبان باید در کنار انتخاب آزمون درست، مطالبی برای استفاده بهتر از این آزمون‌ها مد نظر قرار دهند و انتظار نداشته باشند که آزمون آزمایشی همه ویژگی‌های خوب را با هم ارائه کنند.

در ادامه قصد داریم معیارهایی که معمولاً در آزمون‌های آزمایشی مورد بررسی قرار می‌گیرد، از جمله استاندارد بودن سؤالات، محاسبه تراز و نمره کل هر کدام از آزمون‌های آزمایشی، جامع آماری و برنامه آزمون آزمایشی و … را در چهار مجموعه قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید ارزیابی درستی در انتخاب بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور داشته باشید.

برای دریافت مشاوره آنلاین هدایت تحصیلی وارد لینک شوید.

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر استاندارد بودن سؤالات

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر استاندارد بودن سؤالات

👈اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور باید در نظر داشته باشید، طراحی سؤالات به صورت استاندارد است. در واقع زمانی می‌توانیم بگوییم که یک آزمون آزمایشی استاندارد است که سؤالات آن به صورت استاندارد طراحی شده باشد، چرا که اولین نیاز هر فرد شرکت کننده قرار گرفتن در شرایط کنکور سراسری و ارزیابی سطح خود با این آزمون سرنوشت ساز است.

👈بنابراین آن دسته از آزمون‌هایی که سؤالات استاندارد را ندارند، اصلاً برای متقاضیان مناسب نیستند. اگر می‌خواهید بدانید سؤالات کدام آزمون استاندار است، باید نکات زیر را مد نظر قرار دهید:

وجود یک طراح حرفه‌ای برای سؤالات در درس‌های مختلف

👈آن دسته از آزمون‌های آزمایشی که طراح سؤال حرفه‌ای دارند، معمولاً به عنوان بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور شناخته می‌شوند. هر چقدر که طراح تسلط بیشتری به پیش‌بینی انواع سؤالات کنکور و درس‌های مربوط به آن را داشته باشد و بتواند دانش خود را هنگام طراحی کردن سؤالات پیاده کند، باعث می‌شود که داوطلبان راحت‌تر بتوانند با سؤالات آشنا شده و آمادگی بیشتری داشته باشند.

توزیع سؤالات ساده، متوسط و سخت در کل آزمون

👈یکی دیگر از یکی دیگر از مولفه‌های طراحی سؤال مناسب، توزیع سؤالات ساده، متوسط و سخت به صورت یکسان در آزمون است. ممکن است در آزمون سراسری همه سؤالات سخت باشند، اما در آزمون آزمایشی اصلاً نباید این مؤلفه نادیده گرفته شود.

عدم طرح سؤالات اشتباه

👈برخی از آزمون‌های آزمایشی ممکن است که سؤالات را به صورت اشتباه طرح کنند و پاسخنامه اشتباه ارائه دهند. به همین دلیل اگر به دنبال بهترین آزمون آزمایشی کنکور هستید، حتماً مطمئن شوید که سؤالات و پاسخ آنها به صورت صحیح و استاندارد ارائه شده‌اند.

عدم طرح سؤالات تکراری

👈گاهی ممکن است که برخی از سؤالات آزمون آزمایشی به صورت تکراری و در یک درس خاص مطرح شوند یا مشابه آزمون‌های سال گذشته باشند. به همین دلیل سعی کنید به دنبال آزمونی باشید که سؤالات تکراری مطرح نمی‌کند.

بیشترین میزان انطباق سؤالات با آزمون سراسری

👈اکثر موسساتی که آزمون آزمایشی کنکور برگزار می‌کنند، سعی می‌کنند که سؤالات را با آزمون سراسری تطبیق دهند. سعی کنید حتماً خودتان این مورد را بررسی کنید، چرا که ممکن است بعضی از این مؤسسات اهداف تبلیغاتی داشته باشند و آن قرابتی که باید در سؤالات وجود داشته باشد را رعایت نکنند. در ادامه به بررسی استاندارد بودن سؤالات در آزمون‌های آزمایشی قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش پرداخته‌ایم:

✔ آزمون قلم چی: از نظر طراحی سؤالات به صورت استاندارد، آزمون‌های قلم ‌چی همواره در بین داوطلبان معروف هستند و سؤالات سطح بالاتری از سؤالات کنکور سراسری دارند. همین امر باعث می‌شود که سؤالات همیشه یا سخت یا آسان باشند و آنها را از شرایط استاندارد خارج کند.

✔آزمون آزمایشی گاج: از نظر سابقه باید بگوییم که آزمون‌های آزمایشی گاج جدیدتر از آزمون‌های دیگری مانند قلم چی و گزینه دو هستند و سطح سؤالات این آزمون‌های این موسسه بسیار استاندارد هستند، اما می‌تواند هنوز بر روی برخی از دروس کار کند.

✔آزمون گزینه دو: استانداردترین سطح سؤالات مربوط به آزمون‌های آزمایشی گزینه دو است و این امر به دلیل داشتن سال‌ها تجربه در حوزه طراحی سؤالات است که بیشتر توانسته سوالاتی را شبیه به آزمون سراسری مطرح کند.

✔آزمون آزمایشی سنجش: آزمون‌های سنجش در دو بخش آزمون‌های جامع و غیر جامع مطرح می‌شود. در آزمون‌های آزمایشی غیر جامع کیفیت سؤالات متوسط است، اما در چهار آزمون آزمایشی جامع سنجش که نزدیک به آزمون سراسری هستند، کیفیت سطح سؤالات در درس‌های عمومی بسیار زیاد است و به صورت استاندارد مطرح شده‌اند. کیفیت سطح سؤالات هر چهار آزمون آزمایشی در ادامه ارائه شده است.

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر محاسبه نمره کل و تراز داوطلبان

👈 نحوه محاسبه نمره کل و تراز در آزمون سراسری شرایط خاصی دارد و هیچگاه توسط سازمان سنجش اعلام رسمی نمی‌شود. اما الگوریتم و نحوه محاسبه نمره کل و تراز را می‌توان تا حد زیادی تخمین زد. در محاسبه برای اینکه آزمون آزمایشی به تراز کنکور نزدیک‌تر باشد، باید فرمول مناسبی را امتحان کرد. آزمون‌های آزمایشی قلم چی، گاج، گزینه دو و سنجش از نظر معیار تراز و نمره کل به شکل زیر عمل می‌کنند:

✔آزمون آزمایشی قلم چی: نمره کل و تراز در این آزمون‌ها از ۱۰ هزار محاسبه می‌شود و قوی‌ترین دانش آموزان نمره حدود ۸۵۰۰ را کسب می‌کنند. از آنجا که نمره کل در آزمون سراسری از 12 هزار محاسبه می‌شود، ممکن است تفاوتی بین فرمول سازمان سنجش و قلم چی وجود داشته باشد.

✔آزمون آزمایشی گاج: نمره کل و تراز در آزمون‌های آزمایشی گاج از ۱۰ هزار محاسبه می‌گردد و با کنکور بسیار تفاوت دارد.

✔آزمون آزمایشی گزینه دو:  از نظر فرمول محاسبه تراز و نمره کل گزینه دو نزدیک‌ترین فرمول را دارد و نمره آن از 12 هزار محاسبه می‌گردد.

✔آزمون‌های آزمایشی سنجش: تراز و نمره کل در آزمون‌های سنجش کاملاً منطبق با کنکور سراسری محاسبه می‌شوند.

جهت آشنایی با راه های کنترل استرس کنکور بر روی لینک کلیک کنید.

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر جامع آماری

👈یکی از مهمترین ملاک‌های تعیین کننده بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور، جامع آماری است. هر چقدر که جامعه آماری یک آزمون بیشتر باشد، ملاک بهتری برای تراز داوطلب است. جامعه آماری آزمون‌های آزمایشی شاید به ۵۰ درصد کل داوطلبان آزمون سراسری نرسد. بنابراین هر چقدر جامعه آماری بیشتر باشد، باعث می‌شود که توزیع جمعیت همه سطح داوطلبان بیشتر باشد و رتبه واقعی‌تر به نظر برسد.

👈بنابراین سعی کنید در آزمونی شرکت کنید که اکثر شرکت کنندگان سطح قوی داشته باشند. در ادامه جامعه آماری آزمون‌های مختلف که برای کنکور طراحی شده‌اند ارائه شده است:

✔آزمون آزمایشی قلم چی: به دلیل سابقه آزمون‌های قلم چی و اعطای بورسیه‌های دانش‌آموزی، جامعه آماری این آزمون نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی بیشتر است.

✔ آزمون آزمایشی گاج: آزمون‌های گاج با وجود شناخت بیشتر از سوی داوطلبان، به واسطه حضور گسترده در تبلیغات و انتشارات کتاب‌های متعدد هنوز جامعه آماری مناسبی را ندارد.

✔آزمون آزمایشی گزینه دو: آزمون‌های گزینه دو از نظر جامعه آماری پس از قلم چی در رده دوم هستند و در کنار کیفیت در بخش‌های دیگر نیز به صورت قوی عمل کرده‌اند.

✔آزمون آزمایشی سنجش: آزمون‌های آزمایشی سنجش به دو قسمت تقسیم می‌شود. آزمون غیر جامع وضعیت مناسبی ندارند، اما در چهار آزمون جامع مخصوصاً آزمون آخر وضعیت مناسبی از نظر جامعه آماری دارد.

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر نوع برنامه آزمون

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر نوع برنامه آزمون

👈برنامه آزمون یکی از مهمترین فاکتورهایی است که داوطلبان باید هنگام شرکت آزمون آزمایشی به آن توجه کنند. از جمله معیارهایی که آزمون آزمایشی خوب و بد را از نظر برنامه ریزی کنکور جدا می‌کند شامل موارد زیر است:

✔فاصله زمانی بین دو آزمون رعایت شده باشد.

✔زمانبندی منطقی برای پوشش مطالب پایه‌های مختلف از جمله پایه دوازدهم ارائه شده باشد.

✔حجم منطقی درس‌ها در آزمون آزمایشی رعایت شده باشد.

✔برنامه آزمون بر اساس سرفصل‌های کتاب ارائه شده باشد.

✔برنامه کلی نباشد و از جزئیات کافی برخوردار باشد.

👈برنامه آزمون‌های آزمایشی برای داوطلبانی که مطالعات خود را از قبل با برنامه آزمون هماهنگ نکرده باشند، مناسب نیست. توجه داشته باشید برنامه‌ای که از سوی مؤسسات مختلف ارائه می‌شود، در آن زمان مطالعه شما و شرایط دیگر بررسی نمی‌شود. بنابراین اگر با اصول برنامه‌ریزی آشنایی نداشته باشید، ممکن است که نتیجه دلخواه را از طریق این آزمون‌ها به دست نیاورید. از نظر معیار برنامه آزمون، آزمون‌های آزمایشی گاج، قلم چی، گزینه دو و سنجش را می‌توان به شکل زیر ارزیابی کرد:

✔آزمون آزمایشی قلم چی: آزمون‌های قلم چی از نظر پوشش همه پایه‌ها برنامه کامل و خوبی دارد. اما از آنجا که این آزمون‌ها دو هفته یک بار برگزار می‌شود، ممکن است بسیاری از داوطلبان نتوانند خود را به برنامه برسانند و همیم موجب افزایش استرس داوطلبان خواهد شد. از بزرگترین نقاط ضعف برنامه‌های قلم چی همین مورد است.

✔آزمون‌های آزمایشی گاج: آزمون‌های این موسسه از نظر ارائه برنامه آزمون وضع خوبی دارند و تقریباً به سبک آزمون‌های آزمایشی قلم چی طراحی شده‌اند.

✔آزمون‌های گزینه دو: بزرگ‌ترین ضعف آزمون‌های گزینه دو سطح برنامه آزمون متوسط است. با اینکه این آزمون‌ها هر سه هفته یکبار برگزار می‌شود و زمان مناسبی برای داوطلبان است که بتوانند به تسلط کافی در درس‌ها برسند، اما حجم تقریباً زیاد آزمون‌ها و عدم برنامه‌ریزی مناسب برای دروس پایه دوازدهم باعث می‌شود که افراد نتوانند نمره مناسبی در آزمون‌ها کسب کنند.

✔ آزمون‌های سنجش: از نظر برنامه آزمون آزمون‌های سنجش فاصله زیادی با رقبا دارند. فواصل زیاد در برگزاری آزمون‌ها با یکی از مهم‌ترین نکات ضعف آزمون‌های سنجش است.

 بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر ارائه کارنامه و پاسخنامه تشریحی

👈اگر می‌خواهید بدانید که بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چه آزمونی است، قطعاً آزمونی استاندارد است که کارنامه کامل را در سریع‌ترین زمان همراه با پاسخنامه در اختیار داوطلبان قرار دهد. داشتن پاسخنامه برای داوطلبان بسیار اهمیت دارد، چرا که می‌توانند به تحلیل آزمون‌های خود بپردازند و از طریق آن به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند و استفاده بهینه‌ای از کارنامه خود داشته باشند. در ادامه آزمون‌های آزمایشی مختلف را از نظر ارائه کارنامه و پاسخنامه تشریحی بررسی کرده‌ایم:

✔آزمون‌های آزمایشی قلم چی: قلم چی چند نوع کارنامه متنوع را در پنل کاربری بر روی سایت قرار می‌دهد که کار شما را آسان‌تر می‌کند. به طور مثال اگر به سؤالات پاسخ اشتباه بدهید، پاسخنامه و کارنامه هم پس از آزمون برای سامانه قرار می‌گیرد. از سوی دیگر این موسسه، پاسخنامه تشریح نسبتاً خوب و کاملی هم در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد.

✔آزمون‌های آزمایشی گاج: آزمون‌های گاج کارنامه‌ای را در هر نیم سالی و کارنامه کل را برای ارزیابی عملکرد داوطلبان ارائه می‌کند. این موسسه نسبت به سایر آزمون‌های آزمایشی تنوع کمتری در ارائه کارنامه‌ها دارد.

✔آزمون‌های گزینه دو: گزینه دو کارنامه‌های متنوعی را در اختیار داوطلبان قرار می‌دهد که از جمله آنها می‌توان به کارنامه تعیین سطح، کارنامه مشاوره آموزشی، کارنامه رشته‌های قبولی، کارنامه تحلیل آزمون و کارنامه روند تحصیلی اشاره کرد.

✔آزمون‌های آزمایشی سنجش: در مجموع کارنامه آزمون های آزمایشی سنجش از بقیه کارنامه‌ها با تأخیر بیشتری ارائه می‌شود، اما اطلاعات کاملی آر زتبه و تراز داوطلبان ارائه می‌نماید.

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور از نظر هزینه و قیمت

👈هزینه آزمون‌های آزمایشی در تعیین بهترین آزمون برای کنکور تأثیر چندانی بر کیفیت آنها ندارد. اما با توجه به شرایط اقتصادی بسیاری از داوطلبان به دنبال شرکت در آزمون‌هایی هستند که مقرون به صرفه باشد. در ادامه آزمون‌های مختلف از نظر قیمت و هزینه بررسی شده‌اند:

✔آزمون‌های آزمایشی قلم چی: هزینه آزمون‌های قلم چی مقدار ثابتی ندارد و در شهرهای مختلف بر اساس منطقه متفاوت است. در مجموع نسبت به بقیه آزمون‌های آزمایشی قیمت بیشتری دارد. توجه داشته باشید که داوطلبانی که معدل بالای ۱۸ و مشکل مالی دارند، در قلم چی بورس خواهند شد.

✔آزمون‌های آزمایشی گاج: آزمون‌های گاج معمولاً به اندازه قلم چی گران نیستند و نسبت به سایر آزمون‌ها نیز قیمت مناسبی دارند.

✔آزمون‌های آزمایشی گزینه دو: هزینه و قیمت آزمون‌های آزمایشی گزینه دو برای داوطلبان کنکوری هر سال تفاوت دارد. در سال 1403 مبلغ ۸۳ هزار تومان بود. با توجه به اینکه در کل گزینه دو مرحله آزمون آزمایشی بررسی می‌شود، هزینه این دو آزمون مبلغ یک میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

✔ آزمون‌های آزمایشی سنجش: آزمون‌های آزمایشی سنجش پایین‌ترین میزان قیمت را دارند و با توجه به تحلیل‌های قبلی آن برای شرکت در چهار آزمون آزمایشی آخر مناسب هستند. اگر در روزهای پایانی و نزدیک به آزمون وقت کافی نداشته باشید، می‌توانید در چهار مرحله این آزمون شرکت کنید. هزینه ثبت نام در هر مرحله مبلغ ۴۸۵۰۰ تومان، برای آزمون آزمایشی هر مرحله ۳۷۵۰۰ تومان بوده است که با احتساب ۶ مرحله آزمون یک ساله و چهار مرحله آخر تخفیف ۴۱۹ هزار تومانی به افراد ارائه می‌شود.

معرفی بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور

👈قبولی در آزمون سراسری مسیر پر چالشی است و همه افراد به دنبال کسب رتبه مناسب هستند. بنابراین قبل از شرکت در آزمون سراسری افراد سعی می‌کنند که در آزمون‌های جامع آزمایشی شرکت کنند تا به اهداف خود نزدیک‌تر شوند.

👈 مهم‌ترین هدف از شرکت در آزمون‌های جامع آزمایشی سنجش میزان بازدهی مطالعه دروس، شبیه‌سازی محیط کنکور، آشنایی با سؤالات، مدیریت زمان آزمون، اندازه‌گیری رتبه و جایگاه خود نسبت به رقبا است.

👈داوطلبان آزمون سراسری همزمان با مطالعه کتاب‌ها با شرکت در آزمون‌های جامع می‌توانند نحوه پاسخ به پرسش‌های استاندارد و مفهوم هر درس آشنا شوند و استرس خود را برای شرکت در آزمون اصلی کمتر کنند.

👈بنابراین اگر بخواهیم به بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور اشاره کنیم، قطعاً آزمون‌های سنجش بهترین آزمون‌ها هستند، چراکه شباهت بسیار زیادی با کنکور سراسری دارند. مهم‌ترین ویژگی‌های آزمون‌های سنجش را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • برگزار کردن آزمون‌های آزمایشی مشابه آزمون سراسری
  • اختصاص یک مرحله برگزاری آزمون جامع برای فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی
  • ارائه کارنامه و اعلام نتایج آزمون با اطلاعات جامع
  • مطلع شدن داوطلب از وضعیت علمی خود و ارزیابی رقبا

معرفی بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور

خلاصه مطالب

داوطلبان آزمون سراسری برای اینکه بتوانند خود را برای آزمون سراسری آماده کرده و با سطح سؤالات آشنا شوند، در آزمون‌های آزمایشی کنکور شرکت می‌کنند اما انتخاب بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور کار آسانی نیست، چرا که هر یک از آزمون‌های آزمایشی که در کشور برگزار می‌شود، بر اساس معیارهای مختلف از جمله سطح سؤالات، شباهت سؤالات به کنکور سراسری، قیمت و هزینه، جامعه آماری، ارائه کارنامه کل سطح کیفی متفاوتی دارند.

اما اگر بخواهیم به بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور اشاره کنیم، قطعاً آزمون‌های جامع سنجش می‌توانند بهترین گزینه باشند، چرا که نمونه سؤالات آن با آزمون سراسری شباهت بسیار زیادی دارند. به دلیل اهمیت این موضوع در متن مقاله به معیارهایی که در انتخاب بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور باید مد نظر قرار دهید اشاره کردیم.

برای دانلود pdf مقاله بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معیارهای مختلف برای سنجش بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور کدامند؟

سطح سؤالات، محاسبه نمره کل و تراز، قیمت آزمون، جامع آماری و ارائه کارنامه و برنامه آزمون از مهم‌ترین این معیارها است.

بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور سراسری در حال حاضر کدام است؟

بهترین آزمون آزمایشی آزمون‌های جامع سنجش هستند، چرا که بیشترین شباهت را به سؤالات آزمون سراسری دارند و می‌توانید از طریق آنها به ارزیابی رتبه و تراز خود بپردازید.

برای دریافت مشاوره در ارتباط با انتخاب بهترین آزمون آزمایشی برای کنکور چه می‌توان کرد؟

به این منظور می‌توانید با همکاران ما در مجموعه ایران تحصیل در ارتباط باشید تا مشاوره‌های لازم را به شما داوطلبان عزیز ارائه نمایند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید

    مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! تلفنی 24 ساعته | irantahsil

    ایران تحصیل به عنوان یکی از بهترین وب سایت‌های مشاوره تحصیلی رایگان است که به دلیل کیفیت بالای مشاوره و قیمت مناسب تا به حال توانسته بخش اعظمی از داوطلبان کنکور و دانش آموزان را به خود جذب کند. به...
  • مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس در مقاطع ابتدایی و متوسطه

    دریافت مشاوره تحصیلی دانش آموزان مدارس جهت کسب آمادگی برای آزمون‌های مختلف و برنامه‌ریزی درست، بسیار مهم و حیاتی است. مشاوره تحصیلی مدرسه، دانشگاهی و نظام وظیفه در حال حاضر نقش بسیار پررنگ‌تری نسبت به گذشته دارد و بیشتر مورد...
  • مشاوره تحصیلی تلفنی

    مشاوره تحصیلی تلفنی | تمامی مقاطع + 24 ساعته | ایران تحصیل

    آیا می‌دانستید به جای مراجعه به مراکز مشاوره حضوری می‌توانید از مشاوره تحصیلی تلفنی استفاده کنید؟ شایان ذکر است بدانید مشاوره تحصیلی تلفنی دارای مزایای بسیار زیادی می‌باشد به همین دلیل این روزها اکثر افراد از تمایل بیشتری به استفاده...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    داشتن برنامه ریزی درسی مناسب می تواند به دانش آموزان و دانشجویان کمک کند تا پیشرفت تحصیلی بهتری داشته باشند. آن دسته از افرادی که در طول ترم برای خواندن هر کدام از دروس و آمادگی جهت شرکت در امتحانات...
تماس با مشاور