ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج

اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

در حال حاضر افرادی که قصد دارند برای تحصیل به خارج از کشور بروند ممکن است از خود سوال کنند که اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج چقدر است؟ آیا مدارک دانشگاهی بدون کنکوری که در داخل ایران دریافت کردند در خارج از کشور نیز اعتبار دارد و آیا می توان به وسیله آن ها ویزا گرفت؟‌ با توجه به این که اطلاع از این موضوع روی تصمیم نهایی دانشجویان برای مهاجرت تحصیلی مهم است. به همین دلیل در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت. البته دانشجویانی که قصد دارند در رشته های بدون کنکور ثبت نام کنند با فهمیدن اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج می توانند مسیر تحصیلی خود را تغییر دهند.

اطلاع در مورد این که رشته مدنظر شما، در دانشگاه با کنکور یا بدون کنکور ارائه می شود نیز بسیار لازم و ضروروی است. حال اگر نمی دانید که رشته تحصیلی شما در دانشگاه های کشور بدون کنکور یا با کنکور ارائه می شوند می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج چقدر است؟

قبل از پرداختن به این موضوع در خارج از کشور بهتر است اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران را بررسی کنیم تا متوجه شویم که آیا این مدارک تحصیلی در ایران از نظر اعتبار با هم تفاوتی دارند یا خیر. با توجه به این که در حال حاضر ۸۵ درصد رشته های تحصیلی در دانشگاه های کشور بدون کنکور دانشجو می پذیرد. لذا می توان دریافت که اعتبار آن ها با رشته های پذیرش با کنکور یکسان است. همچنین دانشجویانی که بدون کنکور فارغ التحصیل می شوند در مدرک تحصیلی آن ها عنوان «بدون کنکور» قید نمی شود؛ زیرا تمام دانشگاه ها مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور هستند. لذا مدرک آن ها مورد تایید سایر ارگان ها نیز می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره تحصیل در خارج از کشور کلیک کنید.

در حال حاضر در دانشگاه های سراسری روزانه و شبانه پذیرش بدون کنکور کشور نیز انجام می شود. لذا می توان دریافت که علاوه بر دانشگاه های پیام نور، آزاد، فنی و حرفه ای، غیر انتفاعی، پردیس خودگردان و علمی کاربردی در دانشگاه های روزانه و شبانه نیز پذیرش بدون کنکور وجود دارد؛ بنابراین اگر رشته تحصیلی شما جزو رشته های علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی، هنر و زبان انگلیسی باشد می توانید بدون شرکت در کنکور در دانشگاه های مختلف کشور قبول شوید؛ اما برای قبولی در آن ها باید شرایط دیگری داشته باشید که کارشناسان ایران تحصیل می توانند در این مورد شما را بیشتر راهنمایی کنند.

اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج چقدر است

با این حال تعداد داوطلبانی که قصد دارند در رشته های پرطرفداری مانند پزشکی و دندانپزشکی درس بخوانند بسیار زیاد است. به همین دلیل آن ها باید با کنکور سراسری در آن قبول شوند. لذا کنکور سراسری تنها برای داوطلبان رشته های پرطرفدار وجود دارد. دانشگاه های پرطرفداری در سطح کشور نیز از طریق برگزاری کنکور سراسری از میان داوطلبان مختلف دانشجو می پذیرند. لذا شما باید برای قبولی در این دانشگاه ها نیز باید در آزمون کنکور سراسری شرکت کنید.

برای کسب اطلاع در زمینه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد روی لینک بزنید.

اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در خارج از کشور

بعد از آن که اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران را متوجه شدید حالا باید به دنبال اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در خارج از کشور باشید. حال با توجه به این که اعتبار مدرک دانشگاهی بدون کنکور و با کنکور در داخل کشور یکسان است؛ ولی شما  به دانشگاه های خارج از کشور مراجعه کردید باید در مورد اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور خود و شرایط پذیرش آن ها اطلاعاتی را کسب کنید؛ زیرا هر کدام از دانشگاه ها حتی در رشته های تحصیلی مختلف شرایط متفاوتی برای پذیرش دانشجویان بین‌المللی دارند.

به همین دلیل بهتر است شما به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کرده و رویکردهای آن را برای پذیرش دانشجویان خارج از کشور مطالعه کنید. در حال حاضر برخی از کشورهای خارجی بهترین مقاصد مهاجران ایرانی هستند و اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در آن ها زیاد است؛ ترکیه، آلمان، استرالیا، آمریکا و غیره از جمله این کشورها هستند.

برای دریافت اطلاعات در مورد  بازار کار رشته مدیریت بازرگانی در خارج از کشور کلیک کنید.

نحوه اعتبارسنجی مدارک رشته های بدون کنکور در خارج از کشور

همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم هر کدام از دانشگاه های خارج از کشور معیارهای خاصی برای پذیرش دانشجو خارجی دارند. به همین دلیل شما می توانید از سایت هایی که در این زمینه فعالیت می کنند برای اعتبارسنجی مدرک دانشگاهی بدون کنکور خود استفاده کنید. در حال سایت های زیادی در این زمینه وجود دارند که شما جهت اعتبارسنجی مدرک دانشگاه خود می توانید به آن ها مراجعه کنید. وب سایت‌های WES ،uni-assist ،ECE ،ZAB ،anabin و ECTST از جمله این وب سایت ها هستند که اعتبارسنجی مدارک تحصیلی برای تحصیل در دانشگاه ها یا کشورهای خاصی را انجام می دهند.

نحوه اعتبارسنجی مدارک رشته های بدون کنکور در خارج از کشور

 

هزینه اعتبارسنجی مدارک تحصیلی بدون کنکور ایران در خارج

ثبت نام در برخی از سایت های اعتبار سنجی مدارک تحصیلی رایگان است، ولی در برخی از آن ها باید مبلغی را به عنوان هزینه پرداخت کنید. بعد از ثبت نام در سایت های اعتبارسنجی مدارک دانشگاهی باید هزینه دیگری را به عنوان حق اعتبارسنجی مدارک پرداخت کنید. این هزینه با توجه به نوع مدرک دانشگاهی و نوع رشته شما متفاوت خواهد بود. با توجه به این عوامل، میانگین هزینه اعتبارسنجی مدارک تحصیلی ایرانی در سایت anabin برای بار اول 200 یورو است، در حالی که شما برای اعتبارسنجی مدرک دانشگاه خود در وب سایت WES باید بین ۱۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار هزینه کنید. اگر قصد داشته باشید از وب سایت ECTS برای اعتبارسنجی مدرک تحصیلی خود استفاده کنید باید مبلغ ۷۰ یورو پرداخت کنید.

مدت زمان اعتبارسنجی مدارک تحصیلی شما نیز می تواند در سایت ها مختلف با توجه به رشته و دانشگاه مدنظر شما بین یک هفته تا ۳ ماه زمان ببرد.

جهت اطلاع از پزشکی بدون کنکور خارج از کشور و تحصیل رایگان کلیک کنید.

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در دانشگاه های ترکیه

خوشبختانه در حال حاضر شورای آموزش عالی ترکیه YOK تمام مدارک دانشگاه های ایران را به رسمیت می شناسد؛ بنابراین شما با هر مدرک دانشگاهی می توانید در دانشگاه های ترکیه درس بخوانید؛ اما باید دقت کنید که هر کدام از دانشگاه های کشور ترکیه برای پذیرش دانشجو شرایط خاصی دارند. به عنوان مثال دانشگاه سابانجی معدل ۱۴، باهچه شهیر استانبول معدل ۱۲ و دانشگاه باشکنت معدل ۱۵ را به عنوان حداقل معدل مورد نیاز برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته است که شما باید آن را دارا باشید.

 

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در دانشگاه های روسیه

شما برای این که بتوانید در دانشگاه های روسیه قبول شوید باید مدرک دیپلم آبی روسیه را دریافت کنید. در واقع دانشگاه های این کشور با مدرک تحصیلی کنکور و بدون کنکور شما کاری ندارند. بلکه آن ها می خواهند که شما مدرک دیپلم آبی روسیه را دریافت کنید. در حال حاضر اکثر مدارک تحصیلی ایران مورد تایید اداره آموزش روسیه هستند. لذا شما به راحتی می توانید مدرک دیپلم آبی این کشور را دریافت کنید.

 

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در دانشگاه های کانادا، استرالیا، آمریکا و نیوزیلند

شما برای این که بتوانید در دانشگاه های کانادا، استرالیا، نیوزلند و آمریکا تحصیل کنید باید به سایت این دانشگاه ها مراجعه کرده و شرایط تحصیل در این دانشگاه ها مطالعه کنید تا به اعتبار مدرک تحصیلی خود پی ببرید. همچنین در صورت لزوم می توانید با مراجعه به سایت های اعتبارسنجی مانند WES مدارک تحصیلی بدون کنکور ایران را در آن جا اعتبار سنجی کنید. حال اگر در این مورد به مشاوره و راهنمایی نیاز داشته باشید می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

برای اطلاع از اعتبار مدرک معادل در خارج از کشور کلیک کنید.

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در دانشگاه های کانادا، استرالیا، آمریکا و نیوزیلند

 

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در دانشگاه های آلمان و اتریش

شما برای تحصیل در دانشگاه های اتریش و آلمان می توانید با مراجعه به سایت های اعتبارسنجی مثل anabin ،ZAB و uni-assist اعتبار مدارک خود را بسنجید. مراجعه به سایت دانشگاه مدنظر و مطالعه شرایط پذیرش آن از الزامات دیگری است که شما باید آن را انجام دهید. بعد از آن که شما مدرک تحصیلی خود را برای اعتبار سنجی به سایت anabin ارائه دادید آن ها نتیجه شما را با سه گزینه +/-H+ ،H و –H مشخص خواهند کرد. در آن گزینه +H به معنای این است که مدرک تحصیلی شما تایید شده است. +/-H نیز به معنای این است که مدرک تحصیلی شما نیاز به بررسی بیشتری دارد و  –H نیز نشان می دهد که مدرک تحصیلی شما مورد تایید قرار نگرفته است.

 

اعتبار مدارک تحصیلی ایران در دانشگاه های فرانسه

اگر قصد دارید اعتبار مدرک دانشگاهی خود را در دانشگاه های فرانسه بسنجید باید به وب سایت ECTS (سامانه انتقال واحدهای آموزشی اروپا) مراجعه کنید تا اعتبار مدرک تحصیلی خود را مشخص کنید. دقت کنید که دانشگاه های فرانسه عملکرد کاملا مستقلی دارند و می توانند مدرک تحصیلی شما را تایید یا رد کنند. لذا شما برای تحصیل در هر کدام از دانشگاه های فرانسه باید قوانین آن دانشگاه را رعایت کنید.

برای تحصیل در فرانسه و شرایط تحصیل در آن جا روی لینک کلیک کنید.

 

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در کشورهای اروپایی

شما برای تحصیل در هر کدام از دانشگاه های اروپایی باید مدرک خود را در یکی از سایت های اعتبارسنجی بررسی کنید. در حال حاضر بیشتر دانشگاه های اروپایی مدرک تحصیلی ایرانی را دارای اعتبار می دانند و برای داوطلبانی که قصد دارند در این دانشگاه ها تحصیل کنند اپلای تحصیلی می دهند. در ادامه به اعتبار مدرک رشته های تحصیلی بدون کنکور در ایران و خارج را برای دانشگاه های برتر اروپایی بیان می کنیم.

نام دانشگاه مدرک دانشگاه سراسری مدرک دانشگاه پیام نور مدرک دانشگاه آزاد غیر انتفاعی مدرک دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه هاروارد (آمریکا) تایید تایید تایید تایید بررسی بیشتر
تورنتو (کانادا) تایید تایید تایید تایید بررسی بیشتر
کانبرا (استرالیا) تایید تایید تایید تایید بررسی بیشتر
لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ (آلمان) تایید بررسی بیشتر تایید بررسی بیشتر بررسی بیشتر
کانتربری (نیوزیلند) تایید تایید تایید تایید بررسی بیشتر
وین (اتریش) تایید بررسی بیشتر تایید بررسی بیشتر بررسی بیشتر

اعتبار مدرک تحصیلی ایران در کشورهای اروپایی

 

عوامل موثر در اعتبار مدارک تحصیلی دانشگاه‌های داخلی و خارجی

در حال حاضر عوامل زیادی در تعیین اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج موثر هستند که در ادامه به چند مورد آن ها اشاره می کنیم.

لازم به ذکر است که پذیرش در دانشگاه های مختلف جهان بیشتر بر اساس رزومه علمی، سابقه کاری و تحصیلی شما انجام می شود و مدرک تحصیلی شما در جایگاه بعدی قرار دارد. حال اگر شما رزومه علمی، سابقه کاری و تحصیلی قوی داشته باشید، امید زیادی برای قبولی در دانشگاه های خارج از کشور را خواهید داشت.

جهت اطلاع از اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت کلیک کنید.

 

شهرت علمی و تخصصی دانشگاه

مهمترین فاکتور در افزایش اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج، شهرت علمی و تخصصی دانشگاه است. هر چه فاکتورهای علمی دانشگاه مانند کیفیت تدریس، مقدار تحقیق و مقاله‌های انجام شده قوی باشد، شهرت علمی آن دانشگاه بیشتر خواهد بود.

 

درصد ورود فارغ‌التحصیلان دانشگاه به بازار کار

هر چه تعداد فارغ التحصیلانی که در یک دانشگاه وارد بازار کار شدند زیاد باشد اعتبار مدرک تحصیلی آن نیز در میان دانشگاه های دیگر بیشتر خواهد بود.

 

نسبت تعداد استادان به دانشجویان

نسبت تعداد استادان به دانشجویان یکی از فاکتورهای مهم دیگری برای بررسی اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج از کشور است. این معیار یکی از عواملی است که روی انتخاب دانشگاه توسط دانشجویان موثر می باشد.

 

نسبت تعداد هیئت علمی بین‌المللی به دانشجویان

وجود تعداد زیادی از دانشجویان و هیئت علمی بین‌المللی نشان دهنده قدرت آموزشی بالای یک دانشگاه است؛ زیرا این دانشگاه توانسته است دانشجویان و اساتید زیادی را از سراسر جهان به خود جلب کند. به طوری که توانسته است به یک مرکز علمی بین‌المللی در جهان تبدیل شود.

برای پذیرش دانشگاه های ترکیه بدون کنکور و شرایط و رشته های تحصیلی آن روی لینک کلیک کنید.

 

بهترین رشته های بدون کنکور برای مهاجرت تحصیلی

با توجه به این که در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد دانشگاه های از میان داوطلبان مختلف به صورت بدون کنکور دانشجو می پذیرند. لذا اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی با مدرک تحصیلی این دانشگاه ها داشته باشید باید بدانید که اعتبار و میزان پذیرش این رشته ها در خارج از کشور چگونه است. معمولا نوع دانشگاه و کشور مقصد در اعتبار رشته های تحصیلی موثر هستند. به عنوان مثال اگر شما قصد مهاجرت تحصیلی در یکی از دانشگاه های موجود در کشورهای هلند، اسپانیا، فنلاند، آلمان، سوئد و غیره داشته باشید. بهتر است مدرک تحصیلی شما در یکی از رشته های فنی مهندسی (مهندسی کامپیوتر و مهندسی عمران) باشد تا بتوانید راحت تر اپلای تحصیلی بگیرید.

علاوه بر آن می توانید در رشته های علوم انسانی مانند مدیریت بازرگانی، روانشناسی و در رشته های علوم پایه در زیست شناسی، شیمی و غیره اپلای تحصیلی بگیرید. دقت کنید که در حال حاضر اکثر داوطلبان برای مقاطع دکتری اپلای تحصیلی دریافت می کنند؛ زیرا به دلیل این که ظرفیت پذیرش در این مقطع تحصیلی زیاد است و شرایط راحت تری برای قبولی وجود دارد که شما به راحتی می توانید در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کنید.

بهترین رشته های بدون کنکور برای مهاجرت تحصیلی

 

خلاصه مطلب

افرادی که قصد دارند به خارج از کشور برای ادامه تحصیل بروند بهتر است در مورد اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج اطلاعاتی داشته باشند تا بتوانند میزان پذیرش در این دانشگاه ها را متوجه شوند. با توجه به این که اعتبار مدرک تحصیلی بدون کنکور و با کنکور در تمام رشته ها در داخل کشور یکسان است. لذا آن ها از نظر اعتبار در نزد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور تفاوتی ندارد. به همین دلیل اگر شما مدرک تحصیلی خود را دریافت کرده باشید به راحتی می توانید در ارگان های مختلف کشور مشغول به کار شوید.

در خارج از کشور نیز هر کدام از کشورها و دانشگاه ها فرایند خاصی برای پذیرش دانشجو دارند. لذا شما برای این که به اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در خارج کشور پی ببرید. بهتر است در سایت های اعتبارسنجی WES ،uni-assist ،ECE ،ZAB ،anabin و ECTST ثبت نام کنید. ثبت نام در این سایت ها رایگان و در برخی از آن ها هزینه بر است. بعد از آن که شما فرآیند ثبت نام خود را تکمیل کردید می توانید با پرداخت مبلغی اعتبار مدرک تحصیلی خود را دریافت کنید. مدت زمان اعلام نتایج اعتبارسنجی مدرک تحصیلی بین ۳ ماه تا یک هفته (سایت WES) می باشد.

 بعد از آن می توانید مراحل بعدی درخواست و پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور را انجام دهید. خوشبختانه در حال حاضر اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج به خصوص در دانشگاه های معتبر زیاد است که شما به راحتی می توانید در آن ها قبول شوید. حال با توجه به این که اطلاعات کاملی در مورد اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج را برای شما بیان کردیم. اگر هر گونه مشکلی با آن ها داشته باشید را می توانید با مشاوران ایران تحصیل به شماره تلفن 9099075307 در میان بگذارید.

جهت دانلود پی دی اف این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اعتبار مدرک رشته های بدون کنکور در ایران و خارج از کشور چگونه است؟

اعتبار هر کدام از رشته ها در دانشگاه های داخلی و خارجی متفاوت است. به همین دلیل شما باید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دانشگاه مدنظر خود مراجعه کنید.

آیا با مدرک دانشگاه آزاد می توان در دانشگاه های برتر خارجی درس خواند؟

بله؛ شما در صورت لزوم می توانید با مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد در هر کدام از دانشگاه های معتبر خارجی در صورت پذیرش درس بخوانید.

اعتبار کدام مدرک تحصیلی در خارج از کشور بیشتر است؟

اعتبار هر کدام از مدرک های تحصیلی در خارج از کشور بستگی به شرایط پذیرش دانشگاه دارد؛ اما اگر شما رزومه علمی و سوابق کاری قوی داشته باشید می توانید بدون در نظر گرفتن مدرک تحصیلی خود در دانشگاه های زیادی تحصیل کنید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیسانس به پزشکی خارج از کشور

    لیسانس به پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها

    شرایط تحصیل لیسانس به پزشکی در خارج از کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ در ابتدا کشور‌های که دوره‌های پزشکی را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کنند و کشورهایی که دوره های ارشد لیسانس به پزشکی را برگزار می...
  • تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها | ایران تحصیل

    تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور با داشتن شرایط خاصی امکان‌پذیر است که در این مقاله از ایران تحصیل همه این شرایط را بررسی خواهیم کرد. همه افراد می‌دانند که تحصیل در رشته پزشکی نیاز به پرداخت هزینه زیادی...
  • دندانپزشکی رایگان خارج کشور

    دندانپزشکی رایگان خارج کشور 2024 + شرایط کشور ها

    افراد زیادی به دنبال تحصیل در دندانپزشکی رایگان خارج کشور هستند تا با کمترین هزینه در این کشورها مدرک دندانپزشکی خود را دریافت کنند. در حال حاضر کشورهای زیادی رشته دندانپزشکی را در کالج های خود ارائه می دهند و...
  • تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی

    تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی سال 2024 | irantahsil

    فارغ التحصیلانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، در ارتباط با تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه‌های جهانی در سال 2024 سؤال می‌پرسند و می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند از طریق سهمیه مربوط به المپیاد دانشجویی مهاجرت تحصیلی موفقی داشته باشند....
تماس با مشاور