ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت 2023

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

هر ساله با نزدیک شدن به فصل ثبت نام و دریافت مدارک دانشگاه‌های خارجی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان و یا دانشجویان ترم آخری، به دنبال تهیه و آماده‌سازی مدارک خود برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی هستند. از آن‌جایی که بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایران از مجموعه دانشگاه‌های آزاد مدرک گرفته‌اند، یکی از سوالاتی که برای متقاضیان تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور بوجود می‌آید این است که اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت به چه میزان است؟ یا این مهم که آیا می‌توان با در دست داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه آزاد برای ارشد یک دانشگاه خارجی اپلای کرد؟ در مقاله پیش رو سعی شده است پاسخ جامعی به هر یک از این سوالات داده شود.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کشورهای خارجی داشته یا صرفا به دنبال موقعیتی تحصیلی در یک دانشگاه معتبر هستید، بهتر است از شرایط دقیق مهاجرت تحصیلی و نحوه تاثیر مدارک و سوابق تحصیلی‌تان در پذیرش دانشگاه باخبر شوید. مشاوران ما در ایران تحصیل 9099075307 می‌توانند در هر مرحله از روند اپلای شما را راهنمایی کرده و در تهیه درست و به موقع مدارک یاری‌تان دهند. با کسب اطمینان از چگونگی و میزان تاثیر هر مولفه در پذیرش دانشگاه‌های خارج، قادر خواهید بود ظرف کمتر از یک سال پذیرش دلخواهتان در یک دانشگاه خارجی را دریافت کنید.

اپلای با مدرک دانشگاه آزاد

همین ابتدا می‌توان اضافه کرد تمامی افرادی که از دانشگاه‌های کشور فارغ‌التحصیل شده‌اند، فارغ از اینکه در چه دانشگاهی تحصیل کرده‌اند، می‌توانند جهت مهاجرت تحصیلی، یا اپلای برای تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور اقدام کنند. اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور، با در دست داشتن مدرک هر دانشگاهی از ایران امکان پذیر است، اما این امر تا حد زیادی به دانشگاه مقصد و نوع پذیرش داوطلب بستگی دارد.

پس در پاسخ به آن دسته از عزیزانی که در اعتبار مدرک دانشگاه غیر انتفاعی یا دانشگاه آزاد برای مهاجرت مردد بودند، می‌شود گفت برای مهاجرت تحصیلی، مدرک اکثر دانشگاه‌های غیرانتفاعی و کلیه دانشگاه‌های آزاد صلاحیت اولیه و لازم را دارد و جای نگرانی نیست. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که رتبه بندی دانشگاهی که در آن تحصیل کرده‌اید نیز یکی از فاکتورهای تعیین کننده است. در واقع باید گفت که برای ورود به دانشگاه‌های خارج از کشور، هم اعتبار دانشگاه و هم توانایی‌ها و سوابق تحصیلی متقاضیان موثر است.

 

جهت کسب اطلاع از اعتبار مدرک واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد روی لینک آبی رنگ کلیک کنید.

 

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت

اگر کارشناسی خود را در دانشگاه‌های سطح 1 سراسری تحصیل کرده‌اید، برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های خارج از کشور شانس بیشتری خواهید داشت. دانشگاه‌های سراسری داخل ایران به علت دارا بودن شاخص‌های کیفی مختلف، رتبه‌بندی بالاتری از مجموعه دانشگاه‌های آزاد، پیام نور و … دارند. مهم‌ترین عوامل موثر در رتبه بندی دانشگاه‌ها طبق سنجش وزارت علوم کشور، موارد زیر هستند.

🔷 تعداد فارغ التحصیلان در هر سال

🔷 کیفیت آموزشی

🔷 رتبه اساتید و هیئت علمی

🔷 امکانات آموزشی و رفاهی

🔷 چاپ مقالات و کتاب

🔷 رتبه بندی جهانی

سیستم‌های رتبه بندی دانشگاهی مختلفی در دنیا وجود دارند. این سیستم‌ها با در نظر گرفتن یکسری از معیارها، هرساله لیستی از رتبه بندی دانشگاه‌های سراسر دنیا منتشر می‌کنند. هرکدام از این سیستم‌ها معیارهای متفاوتی برای سنجش دارد. یکی از سیستم‌های رتبه بندی دانشگاهی معتبر و شناخته شده در جهان، سیستم رتبه بندی تایمز است. سیستم رتبه بندی تایمز بر اساس معیارهایی که در بالا بررسی شد، دانشگاه‌ها را رتبه بندی می‌کند. معتبرترین دانشگاه آزاد برای مهاجرت را می‌توانید از میان لیست زیر انتخاب کنید. رتبه بندی پیش رو از دانشگاه‌های آزاد ایران، توسط موسسه تایمز انجام شده است.

دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات تهران دانشگاه آزاد تبریز دانشگاه آزاد کرج
دانشگاه آزاد تهران مرکز دانشگاه آزاد تهران شمال دانشگاه آزاد شیراز
دانشگاه آزاد تهران جنوب دانشگاه آزاد اهواز دانشگاه آزاد قزوین

 

همان‌طور که گفته شد، با وجود اینکه اکثر مجموعه دانشگاه‌های آزاد اسلامی جزو دانشگاه‌های سطح 1 کشور نیستند، اما اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور با مدرک دانشگاه آزاد کاملا امکان پذیر است. نکته مهمی که در این امر وجود دارد این است که فارغ‌التحصیل شدن از یک دانشگاه با رتبه بالا شانس بیشتری برای پذیرش در یک دانشگاه معتبر خارجی به داوطلبان می‌دهد، اما این امر تنها نکته لازم جهت اخذ پذیرش نیست.

بعلاوه به این نکته هم باید توجه داشت که برای کسب اطلاع از میزان اعتبار مدرک خود، بهتر است اعتبار مدرک را بر اساس رشته بسنجید. به عنوان مثال دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات ممکن است دارای رتبه علمی بالایی در رشته مهندسی معدن باشد و در رشته‌های دیگر مانند زبان‌های خارجه مرتبه علمی پاین‌تری داشته باشد. اما اگر از دانشگاهی با رتبه علمی بالا فارغ‌التحصیل شده‌اید، نگران نباشید. بررسی کنندگان درخواست شما در دانشگاه مفصد از رتبه‌بندی دانشگاه‌ها آگاهی کامل دارند.

تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در اپلای دانشگاه

تاثیر معدل و سوابق تحصیلی در اپلای دانشگاه

داوطلبان عزیز دقت داشته باشند که اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر و تراز اول دنیا با هر دانشگاه و رتبه‌ای هم ممکن نیست، اما بدین معنی هم نیست که کلا نمی‌توانید در خارج از ایران ادامه تحصیل دهید. تقریبا در تمام موسسات آموزشی و دانشگاهی، رتبه‌بندی دانشگاه مبدا داوطلب یکی از اصلی‌ترین فاکتورها به شمار می‌آید، اما تنها نکته حائز اهمیت نبوده و موارد دیگر مندرج در پرونده داوطلب اهمیت بسزایی دارند. به بیان دیگر، برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور هم اعتبار دانشگاه اهمیت دارد و هم توانایی‌های داوطلب.

برخی از شرایط تعیین کننده در پذیرش، از اعتبار دانشگاه و مدرک‌ مقطع قبلیِ داوطلب هم اهمیت بیشتری دارند. در واقع می‌توان به جرات گفت تعیین کننده‌ترین شروط‌ پذیرش، معدل مقطع قبلی داوطلب و داشتن مقاله علمی چاپ شده است. پس از آن امتیازات دیگری مثل داشتن مدرک زبان معتبر و تمکن مالی داوطلب وجود دارند.

یکی دیگر از شروط پذیرش در دانشگاه‌های خارج از کشور، معدل مقطع قبلی داوطلب است. این مورد هم مثل اعتبار دانشگاه، تنها شرط ممکن نبوده و دارا نبودن معدل بالا، به منزله منصرف شدن از مهاجرت نیست. به صورت کلی، شرط معدل برای اپلای در رشته‌های مختلف به فاکتورهای متفاوتی مانند کشور و دانشگاه مورد نظر، رشته و… بستگی دارد. هرچه دانشگاه مورد نظر شما رتبه بالاتری داشته باشد، معدل بالاتری هم نیاز خواهید داشت. بعلاوه برای هر رشته و دانشگاهی که اپلای می‌کنید، ممکن است با شرط معدل متفاوتی مواجه شوید.

دانستن شرط معدل در صورت وجود، بسیار با اهمیت است. چراکه برای بسیاری از دانشگاه‌های معتبر خارجی، معدل مقطع قبلی داوطلب و همچنین سوابق علمی و مقالات وی، از امتیاز بیشتری نسبت به میزان اعتبار مدرک قبلی برخوردار هستند. نکته آخر در مورد معدل داوطلبان هم این است که، برای هر مقطعی که اپلای می‌کنید، معدل مقطع قبلی شما حائز بیشترین اهمیت است. مثلا اگر برای مقطع دکتری اپلای می‌کنید، معدل کارشناسی ارشد شما بیشترین تاثیر، و پس از آن معدل کارشناسی و دیپلم‌تان اهمیت بیشتری دارند.

برای کسب اطلاع از نحوه ورود به سامانه ثبت نام دانشگاه آزاد به آدرس  Azmoon.iau.ac.ir روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

مدارک و شروط لازم جهت اپلای با مدرک دانشگاه آزاد

همان‌طور که در بالا ذکر شد. تا به اعتبار دانشگاه مقطع قبلی، سوابق علمی و پژوهشی و معدل مقطع قبلی، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در پذیرش شما در دانشگاه‌های خارج از کشور هستند. اما دانستن معتبرترین دانشگاه آزاد برای مهاجرت تتها نکته مهمی نیست که باید بخاطر بسپارید.

📌 پس از معدل و سوابق تحصیلی، نکته حائز اهمیت بعدی مقالات علمی و پژوهشی داوطلبان می‌باشد. اگر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری قصد مهاجرت تحصیلی یا اپلای در یک دانشگاه معتبر خارجی را دارید، داشتن مقاله اهمیت بسیار بیشتری به خود می‌گیرد.

📌 در گام بعدی باید یک فایل دقیق رزومه و CV به زبان انگلیسی برای خود بنویسید. نوشتن رزومه اصول خاصی دارد که برای فرستادن به دانشگاه‌ها باید رعایت شود. برای کسب آشنایی بیشتر با طریقه نوشتن رزومه می‌توانید با مشاوران ما در مرکز ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

📌 مورد بعدی که شاید به اندازه مقاله و پژوهش مهم باشد، دارا بودن یک مدرک زبان معتبر است. مدرک زبان مورد نظر، طبق شروط پذیرش هر دانشگاه می‌‌تواند متفاوت باشد. بعلاوه هر دانشگاه و رشته‌ای هم نوع خاصی از مدرک زبان را جهت پذیرش درخواست می‌کند. برای برخی از دانشگاه‌ها به مدرک معتبر زبان انگلیسی نیاز خواهید داشت، و برای برخی دیگر مدرک زبان کشور مقصد.

📌 جدای از نوع مدرک زبانی که دانشگاه مقصد از داوطلبان درخواست می‌کند، حد نصابی که کسب می‌کنید حائز امتیاز اصلی جهت پذیرش است. مثلا برای آزمون تافل معمولا داشتن نمره 80 به بالا، و برای آزمون آیلتس 6 به بالا برای اکثر دانشگاه‌های انگلیسی زبان کافی است.

📌 یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قبولی اپلای شما در دانشگاهی خارجی، نوشتن انگیزه نامه‌ای قوی است. همان‌طور که از نامش پیداست انگیزه نامه متنی کوتاه است که در آن داوطلب دلیل اصلیِ پژوهش و تحصیل در آن مقطع و رشته را توضیح می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با چگونگی نوشتن انگیزنامه جهت اپلای می‌توانید با کارشناسان مجرب ما تماس بگیرید 9099075307 تا انگیزه نامه شما را مطابق با رزومه و سوابق تحصیلی‌تان تنظیم کنند.

مدارک و شروط لازم جهت اپلای با مدرک دانشگاه آزاد

اخبار پیرامون اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت

برای اطلاع دقیق‌تر داوطلبان، مقایسه اعتبار مدرک دانشگاه‌ها در کشور خالی از فایده نیست. مدارک اخذ شده توسط دانشجویان از دانشگاه‌های کشور، دارای یک رتبه بندی داخلی نیز هست که به اطلاع داوطلبن عزیز می‌رسد.

اعتبار مدرک دانشگاه ازاد در مقطع کارشناسی: در مقطع کارشناسی پس از دانشگاه‌های سراسری روزانه و شبانه، دانشگاه آزاد در رتبه سوم دانشگاه‌های کشور قرار دارد.

اعتبار مدرک دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی ارشد: مثل مقطع کارشناسی رتبه‌های اول و دوم مربوط به دانشگاه سراسری است. در رتبه سوم دانشگاه‌های پردیس خودگردان قرار دارند. قرارگیری پردیس‌ها در جایگاه سوم به علت مشترک بودن دانشگاه و اساتید با دانشگاه سراسری است.

اعتبار مدرک دانشگاه ازاد در مقطع دکتری: در این مقطع هم دانشگاه آزاد پس از دانشگاه‌های سراسری در جایگاه سوم قرار دارد. 

خلاصه مطلب

با نزدیک شدن به اتمام دوره تحصیل، همه ساله داوطلبان زیادی به دنبال ادامه تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارجی هستند. سوالی که بسیاری از داوطلبان از خود می‌پرسند این است که آیا اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت کافیست؟ جهت اطلاع این دسته از متقاضیان نکات تکمیلی اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت بررسی شد. همچنین با بررسی رتبه‌بندی‌های داخلی و خارجی، لیست معتبرترین دانشگاه آزاد برای مهاجرت در جدول قرار داده شد. همچنین برای رفاه حال همراهان گرامی ایران تحصیل، شرایط و مدارک دیگری که برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارجی لازم است نیز بررسی شد.

بصورت کلی، مدرک دانشگاه آزاد در هر مقطع و هر رشته‌ای، برای اخذ پذیرش در دانشگاه‌های خارجی مورد قبول است و متقاضیان عزیز جهت کسب اطمینان از پذیرفته شدن در دانشگاهی معتبر، نگران اعتبار مدرک دانشگاه ازاد نباشند. همچنین داوطلبان می‌توانند جهت افزایش شانس پذیرش خود، امتیازهای دیگر موجود در پرونده خود را ارتقا بدهند.

اگر جزو فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزادید، یا قصد ورود به دانشگاه آزاد را دارید و نگران اعتبار مدرک این دانشگاه جهت اپلای در دانشگاه‌های خارج هستید، می‌توانید با تماس با مشاوران مرکز ایران تحصیل 9099075307، از رتبه و تراز علمی دانشگاه آزادی که در آن پذیرفته شده‌اید اطمینان حاصل کنید. با کسب مشاوره از ایران تحصیل می‌توانید رتبه علمی دانشگاه‌های مختلف رشته خود را جویا شوید تا بتوانید در واحدی از دانشگاه آزاد تحصیل کنید که رتبه بالایی داشته و در آینده جهت اپلای نگرانی کمتری داشته باشید.

 

برای دانلود مقاله بصورت pdf کلیک کنید.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا با مدرک کارشناسی دانشگاه آزاد می‌توان بورسیه کامل گرفت؟

بله، با داشتن مدرک دانشگاه آزاد هر نوع بورسیه تحصیلی را می‌توانید دریافت کنید.

آیا واحدی از دانشگاه آزاد در رنکینگ جهانی یا کشوری قرار دارد؟

بله، همانطور که در متن توضیح داده شد، واحدهای مختلفی از دانشگاه آزا در رتبه بندی برترین دانشگاه‌های داخلی و بعضی رنکینگ‌های جهانی حضور دارند.

چه عواملی به جز مدرک دانشگاه در پذیرفته شدن اپلای تاثیر دارد؟

عوامل تاثیرگذار بعدی در متن توضیح داده شد. خلاصه این عومل را می‌توان سوابق تحصیلی و پژوهشی، رزومه، انگیزه نامه و معدل داوطلب برشمرد.

نظرات

10 دیدگاه دربارهٔ «اعتبار مدرک دانشگاه آزاد برای مهاجرت 2023»

  1. Avatar photo Narges گفت:

    سلام من سال آخر دبیرستان رشته انسانی هستم و برای انتخاب رشته دانشگاه مرددم می خواستم بدونم کدوم رشته های انسانی برای مهاجرت و تحصیل بهتره

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      پیشنهاد می نم برای بررسی شرایط تان و تعیین انتخاب رشته متناسب با کارشناسان ما در مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید

  2. Avatar photo ستاره گفت:

    سلام چجوری واسه دکترا بورسیه بگیرم و مدرک دکترای خودم رادر کشور دیگری بگیرم ارشد مدیریت آموزشی می خونم دکترا هم همینو می خواهم بخونم ویک سوال دیگه باکارشناسی آموزش پيش دبستان و دبستان وارد مدیریت می تونم با دکترای مدیریت استاد دانشگاه بشوم یانه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای مهاجرت شرایط کشور و دانشگاه مقصد را بررسی نمایید.با مدرک دکتری میتوانید برای استادی اقدام نمایید.

  3. Avatar photo کیان گفت:

    سلام کدوم دانشگاه آزاد در تهران برای بهمن بدون کنکور ثبت نام میکنه؟که واجد این شرایط هم باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      تقریبا تمامی دانشگاه های آزاد در استان تهران در دو نوبت مهرماه و بهمن ماه پذیرش بدون آزمون یک سری رشته ها را دارند.

  4. Avatar photo نادر گفت:

    سلام من ترم سوم معماری هستم کارشناسی پیوسته می خواستم بدونم چطور می توانم بورسیه کشور خارجی رو بگیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      گرفتن فاند تحصیلی از طریق مکاتبه با دانشگاه مقصد صورت می گیرد.

  5. Avatar photo محمدرضا گفت:

    ببخشید میخواستم بدونم اگه دانشگاه ازاد درس بخونم میتونم پذیرش دانشگاه های کانادا رو بگیرم
    در ضمن رشته دانشگاه نرم افزار هستش

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله میتونید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی

    اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی | شرایط جدید

    شرایط اخذ گواهی صلاحیت حرفه ای از دانشگاه علمی کاربردی اعلام شد. در دوره‌های صلاحیت حرفه ای که توسط دانشگاه علمی کاربردی و با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور برگزار می‌شود، پذیرفته‌شدگان این دوره امکان بهبود مهارت‌ها و...
  • انصراف از تحصیل در سامانه سجاد

    مراحل انصراف از تحصیل در سامانه سجاد + راهنمای تصویری

    دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی برای انصراف از تحصیل در سامانه سجاد، باید به به آدرس اینترنتی portal.saorg.ir برای کناره‌گیری از تحصیل اقدام کنند. انصراف از تحصیل به صورت آنلاین، قابل انجام و پیگیری است. همچنین سامانه جامع امور دانشجویان...
  • سهمیه بسیج فعال در کنکور

    سهمیه بسیج فعال در کنکور سراسری و آزاد

    سهمیه بسیج فعال در کنکور دانشگاه آزاد اثرگذار بود. در دفترچه آزمون کنکور سراسری سهمیه های مختلفی مانند سهمیه مناطق، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران برای داوطلبان در نظر گرفته شده است. در دفترچه دانشگاه آزاد علاوه بر این سهمیه‌ها،...
  • تاثیر سهمیه معلولین در کنکور

    تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 | نحوه استفاده و محاسبه

    میزان تاثیر سهمیه معلولین در کنکور 1403 اعلام شد. هر ساله در دفترچه ثبت نام آزمون سراسری شرایط استفاده از سهمیه معلولان عنوان می‌شود. افرادی که دارای معلولیت‌های حرکتی، دیداری، شنیداری، اعصاب و روان و غیره هستند، می‌توانند با تأیید...
تماس با مشاور