ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها | ایران تحصیل

تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور با داشتن شرایط خاصی امکان‌پذیر است که در این مقاله از ایران تحصیل همه این شرایط را بررسی خواهیم کرد. همه افراد می‌دانند که تحصیل در رشته پزشکی نیاز به پرداخت هزینه زیادی دارد. به خصوص اگر بخواهید این رشته را در کشورهای خارجی بگذرانید، باید هزینه خیلی بیشتری بپردازید. بااین‌حال، با داشتن برخی شرایط می‌توان به‌صورت رایگان در رشته پزشکی و در کشورهای خارجی تحصیل کرد. در این مقاله از ایران تحصیل، بیشتر درباره تحصیل رایگان در این رشته صحبت خواهیم کرد.

دانشگاه‌های بسیار زیادی در سراسر جهان هستند که رشته پزشکی و خیلی از رشته‌های دیگر را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهند. اما برخی دیگر مانند پزشکی بدون کنکور دانشگاه پردیس خودگردان نیاز به هزینه زیادی دارند. البته یکی از مهم‌ترین شرایط تحصیل رایگان در این رشته در خارج از کشور، این است که در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کرده و پذیرفته شوید. علاوه بر این، متقاضیان باید معدل بالایی به دست آورده باشند تا بتوانند در رشته پزشکی خارج از کشور درس بخوانند. کسب نمرات بالا در دروسی مانند زیست، ریاضی و فیزیک نیز از دیگر شرایط تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور به شمار می‌رود.

امکان تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

زمانی که فردی برای تحصیل به کشور خارجی می‌رود، باید علاوه بر شهریه دانشگاه هزینه‌های زیادی برای زندگی در این کشور را نیز بپردازد. این هزینه‌ها شامل مواردی مانند اجاره خانه یا خوابگاه، هزینه‌های رفت و آمد، غذا و سایر موارد این‌چنینی هستند. بااین‌حال، بسیاری از کشورها و به‌خصوص کشورهای اروپایی شرایطی را فراهم کرده‌اند که متقاضیان رشته پزشکی بتوانند به‌صورت رایگان در این دانشگاه‌ها تحصیل کنند.

لازم به ذکر است که بیشتر مواقع اگر فردی امکان تحصیل رایگان در رشته پزشکی در خارج از کشور را داشته باشد، باید هزینه‌های زندگی را خود فرد متحمل شود. با این وجود، باز هم می‌تواند از نظر اقتصادی برای دانشجویان بین‌المللی فوق‌العاده به‌صرفه باشد.

امکان تحصیل پرشکی خارج از کشور رایگان

دانشجویان بین‌المللی با دریافت تحصیل رایگان در کشورهای اروپایی در رشته پزشکی، می‌توانند با خیالی آسوده، درس خود را آغاز کنند. علاوه بر این که بسیاری از کشورها به آنها این امکان را می‌دهند تا بعد از دریافت مدرک تحصیلی، اقامت دائم آن کشور را نیز بگیرند.

نحوه تحصیل رایگان پزشکی در خارج

بهترین و منطقی‌ترین روشی که از طریق آن دانشجویان بین‌المللی می‌توانند به‌صورت رایگان در کشورهای خارجی و در رشته پزشکی درس بخوانند، دریافت بورسیه تحصیلی است. بورسیه تحصیلی در مبالغ متنوعی در نظر گرفته می‌شود. پس اگر بخواهید تحصیل شما به‌صورت کاملا رایگان محاسبه شود، باید به دنبال بورسیه تحصیلی 100 درصدی باشد. این در حالی است که شهریه پزشکی دانشگاه آزاد در ایران هم خیلی زیاد است و شاید خیلی از افراد بخواهند با تحصیل این رشته خارج از ایران، تجارت بیشتری به دست بیاورند.

به خاطر طرفداران بسیار زیاد این نوع بورسیه تحصیلی، امکان موفقیت و قبولی در این دانشگاه‌ها بسیار سخت است. ازاین‌رو، دانشجو باید رزومه فوق‌العاده قوی و مدارک معتبری داشته باشد. دانشگاه‌های متعددی هستند که بورسیه تحصیلی 100 درصدی را به دانشجویان خارجی ارائه می‌دهند. داوطلبان می‌توانند بسته به شرایط خود، در رشته پزشکی در این کشورها شروع به تحصیل کنند.

تحصیل رایگان پزشکی خارج از کشور به زبان انگلیسی

پیش از این نیز به اختصار گفتیم که گزینه‌های خیلی محدودی برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور وجود دارد. اگر دانشجو نتواند بورسیه تحصیلی فول فاند را دریافت کند، باید بر اساس ملیت، مقطع تحصیلی و سایر شرایط‌ها، مبالغ مختلفی را به‌عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کند. این در حالی است که با دریافت بورسیه 100 درصدی، این امکان را دارد که به‌صورت رایگان و به زبان انگلیسی دروس رشته پزشکی را فرا بگیرد.

لازم به ذکر است که در کشورهایی مانند آمریکا، استرالیا، کانادا و نیوزلند، دانشجویان خارجی امکان دریافت بورسیه فول فاند را دارند. در این کشورها رشته پزشکی با زبان انگلیسی به دانشجویان بین‌المللی تدریس می‌شود. بااین‌حال، اگر به زبان دیگری به‌جز انگلیسی تسلط داشته باشید، این امکان را دارید که در کشورهای دیگری مانند فرانسه، آلمان، ایسلند و نروژ به‌صورت رایگان در رشته پزشکی تحصیل کنید.

بهترین دانشگاه‌ها برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024

در سراسر جهان دانشگاه‌های متعددی وجود دارند که دانشجویان از کشورهای مختلف می‌توانند برای تحصیل رایگان در رشته پزشکی در آنها ثبت‌نام کنند. البته لازم به ذکر است که تحصیل در هر یک از این دانشگاه‌ها بدون دریافت بورسیه تحصیلی فول فاند، نیاز به پرداخت هزینه بالایی دارد. ازاین‌رو، متقاضیان رشته پزشکی باید تمام تلاش خود را کنند که بورسیه تحصیلی فول فاند را از دانشگاه مورد نظر خود دریافت کنند. بهترین دانشگاه‌هایی که می‌توان برای تحصیل رایگان در رشته پزشکی انتخاب کرد، به شرح زیر هستند.

بهترین دانشگاه ها برای پزشکی رایگان

دانشکده پزشکی ویل کرنل آمریکا

در قسمت‌های قبل به اختصار گفتیم که در کشور آمریکا، دانشجویان بین‌المللی امکان دریافت فول فاند را دارند. دانشکده پزشکی ویل کرنل یکی از بهترین دانشگاه‌های آمریکا به شمار می‌رود که دانشجویان بین‌المللی امکان دریافت بورسیه فول فاند را دارند. در شرایط عادی، شهریه این دانشگاه برای هر ترم بیشتر از 32 هزار دلار است. این در حالی است که اگر دانشجویان بتوانند نیاز مالی خود را با مدارک کامل به دانشگاه ثابت کنند، می‌توانند به‌صورت رایگان در این دانشگاه درس بخوانند.

دانشکده پزشکی نیویورک

یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی واقع در آمریکا که به‌صورت رایگان امکان تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند، دانشکده پزشکی نیویورک است. این دانشگاه در رتبه جهانی در سطح 39 قرار دارد و در صورت عدم دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان بین‌المللی ملزم به پرداخت بیشتر از 60 هزار دلار به‌صورت سالیانه هستند.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه مونیخ در آلمان، امکان تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور را برای دانشجویان فراهم کرده است و دانشجویان فقط باید هر ترم هزینه اندکی به دانشگاه پرداخت کنند. این هزینه هم تا حد خیلی زیادی به فاکتورهایی مانند مقطع تحصیلی و ترم دانشجو بستگی دارد. اما به طور کلی، دانشجویان می‌توانند با دریافت فول فاند، به‌صورت کاملا رایگان در این دانشگاه فوق‌العاده در آلمان درس بخوانند.

 

برای شناخت بهترین دانشگاه‌های جهان، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

 

دانشکده پزشکی واشنگتن

از دیگر دانشگاه‌های فوق‌العاده مجهز و معتبر برای تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا، می‌توان به دانشکده پزشکی واشنگتن اشاره کرد. بدون دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان باید به‌صورت سالیانه بیشتر از 94 هزار دلار به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند.

تحصیل پزشکی رایگان خارج

این در حالی است که متقاضیان می‌توانند با ارائه مدارک لازم مبنی بر شایستگی تحصیلی خود، بورسیه تحصیلی این دانشگاه را دریافت کنند. لازم است اشاره کنیم که بورسیه تحصیلی دانشکده پزشکی واشنگتن بر اساس شایستگی دانشجو محاسبه می‌شود. این بدان معنی است که دانشجو و متقاضی بورسیه تحصیلی، در سطح بالایی باشد.

دانشکده پزشکی برلین

متقاضیان می‌توانند برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور و کشورهای اروپایی، کشور آلمان و دانشکده پزشکی برلین را انتخاب کنند. برای این دانشگاه نیز نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد نیست و فقط باید هر ترم هزینه بسیار محدودی به دانشگاه پرداخت کرد. اما به طور کلی، افراد واجد شرایط می‌توانند با دریافت بورسیه فول فاند از این دانشگاه، از پرداخت تمام هزینه‌های بین و طول ترم در رشته پزشکی بی‌نیاز باشند.

دانشکده پزشکی وین

اتریش یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کشورهای اروپایی به شمار می‌رود و دانشکده‌های بسیار خوبی از نظر سطح علمی در این کشور قرار گرفته‌اند. دانشکده پزشکی وین یکی از این دانشگاه‌ها است که بر اساس شایستگی دانشجویان از نظر علمی، به آنها بورسیه تحصیلی بین 700 تا 1500 یورو در سال تحصیلی داده می‌شود.

دانشکده پزشکی لرنر

دانشگاه دیگری که امکان تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور را برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند، دانشکده پزشکی لرنر در آمریکا است. بدون دریافت بورسیه تحصیلی، دانشجویان خارجی به‌صورت سالیانه ملزم به پرداخت بیشتر از 71 هزار دلار هستند. در مقابل، آنها می‌توانند با ارائه مدارک لازم، بورسیه تحصیلی را به‌صورت فول فاند دریافت نمایند.

دانشگاه برگن

دانشجویان علاقمند به رشته پزشکی می‌توانند برای تحصیل در این رشته به‌صورت رایگان، مدارک خود را برای دانشگاه برگن در نروژ ارسال نمایند. در شرایط عادی، دانشجویان باید برای هر ترم به‌صورت مجزا بیشتر از 590 کرون نروژ شهریه پرداخت کنند. این در حالی است که با دریافت بورسیه فول فاند، نیازی به پرداخت این هزینه نخواهند داشت.

دانشکده پزشکی دانشگاه ملک سعود

در نهایت، آخرین دانشگاهی که می‌توان برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور به آنجا مراجعه نمود، دانشگاه پزشکی ملک سعود در عربستان است. دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای برای شهریه، اقامت، سفر یا حتی بیمه نخواهند داشت و همه این هزینه‌ها از طرف دولت عربستان به آنها داده می‌شود. حتی دانشجویان رشته پزشکی در این کشور می‌توانند ماهیانه حقوقی هم دریافت کنند.

رشته پزشکی رایگان با بورسیه

بهترین کشورها برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

بر اساس فهرست قبل، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که کدام کشورها برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور مناسب هستند. علاوه بر این موارد، کشورهای دیگری نیز وجود دارند که برای تحصیل در رشته پزشکی، دانشجویان باید هزینه خیلی کمی بپردازند. این کشورها عبارت‌اند از:

  • لهستان
  • سوئد
  • آلمان
  • ایتالیا
  • بلژیک
  • مجارستان
  • نروژ

شرایط لازم برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور 2024

کسانی که قصد تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور را دارند، باید بتوانند خود را با تمام شرایط مورد نیاز برای رسیدن به این هدف وفق دهند. همان طور که در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، قبولی در آزمون ورودی دانشگاه یکی از مهمترین شرایط برای تحصیل رایگان پزشکی در کشورهای خارجی است.

در این صورت، متقاضیان و داوطلبان باید در آزمون ورودی IMAT ثبت‌نام کرده و بعد از کسب نمره قبولی، مدارک مورد نیاز را آماده و به دانشگاه ارائه دهند. کسب معدل قابل قبول در مقطع تحصیلی پیشین و بالا بودن نمرات در دروسی مانند زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک نیز از دیگر شرایط تحصیل رایگان در کشورهای خارجی به شمار می‌رود.

شرایط تحصیل رایگان پزشکی خارج

لازم به ذکر است که برخی از دانشگاه‌ها بورسیه تحصیلی خود را بر اساس شایستگی دانشجو و برخی دیگر بر اساس نیاز مالی ایشان تعیین می‌کنند. از این رو، اگر دانشگاهی بر اساس شایستگی دانشجو بورسیه را ارائه می‌دهد، به طور کامل سطح علمی دانشجو را مورد بررسی قرار می‌دهد. این در حالی است که در دانشگاه‌های نمونه دوم، دانشجویان بین‌المللی فقط باید نیاز مالی خود را با استفاده از مدارک مختلف به دانشگاه اثبات کنند.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزادسازی مدرک پزشکی دانشگاه آزاد، روی لینک کلیک کنید..

 

مدارک لازم برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

در صورتی که متقاضیان مدارک خود را به‌صورت کامل به دانشگاه ارائه ندهند، ممکن است درخواست آنها برای تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور مورد قبول واقع نگردد. در این بخش می‌توانید متوجه شوید که برای دریافت بورسیه تحصیلی و تحصیل رایگان در رشته پزشکی، به چه مدارکی نیاز دارید.

  • فرم تکمیل شده برای دانشگاه
  • دیپلم 12 ساله دبیرستان به همراه تمام ریز نمرات، معدل و مدارک تحصیلی
  • مدرک آیلتس یا تافل با نمره قابل قبول
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه
  • قبولی در آزمون‌های BMAT یا UCAT و یا GAMSAT

مدارک لازم برای تحصیل پزشکی رایگان خارج

مراحل تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور

بعد از شناختن تمام مدارک مورد نیاز برای تحصیل پزشکی به‌صورت رایگان در کشورهای خارجی، نوبت به آن می‌رسد که برای دریافت بورسیه و تحصیل در دانشگاه مورد نظر خود اقدام کنید. مراحل اصلی برای رسیدن به این هدف، شامل موارد زیر می‌شوند.

  • آماده‌سازی مدارک
  • انتخاب دانشگاه
  • ارسال مدارک به دانشگاه مورد نظر
  • تکمیل فرم درخواست و پرداخت اپلیکیشن فی
  • ارائه مدارک و نامه پذیرش تحصیلی به سفارت کشور مقصد در ایران یا یکی از کشورهای همسایه
  • دریافت ویزای تحصیلی

خلاصه مطلب

در این مقاله از ایران تحصیل اطلاعات کاملی درباره تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور به دست آوردید. همان طور که گفتیم، کشورهای متعددی امکان تحصیل رایگان در رشته پزشکی را به دانشجویان بین‌المللی خود می‌دهند. ازاین‌رو، دانشجویان باید با توجه به شرایط دانشگاه مورد نظر خود، برای ارائه مدارک و درخواست بورسیه، اقدام کنند. شما می‌توانید با تماس با مشاوران ما در ایران تحصیل، برای تحصیل رایگان در رشته پزشکی و کشور مورد نظر خود اقدام کنید.

 

برای دانلود پی‌دی‌اف مقاله تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تحصیل رایگان پزشکی در خارج از کشور به چه صورت امکان‌پذیر است؟

دانشجویان خارجی می‌توانند بر اساس شرایط دانشگاه، بورسیه تحصیلی به‌صورت فول فاند دریافت کنند و به این صورت، شهریه دانشگاه برای آنها به‌صورت رایگان محاسبه می‌شود.

آیا برای تحصیل رایگان پزشکی در کشورهای خارجی به مدرک زبان نیاز است؟

برای این که دانشجویان بتوانند از دانشگاه مورد نظر خود در کشورهای خارجی پذیرش بگیرند، باید حتما مدرک زبان داشته باشند که بسته به شرایط دانشگاه، نمره آن می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، بیشتر دانشگاه‌ها نمره آیلتس 7 و تافل 90 را می‌پذیرند.

آیا بورسیه تحصیلی هزینه‌های زندگی را هم پوشش می‌دهد؟

این مسئله تا حد زیادی به نوع بورسیه تحصیلی و دانشگاه مورد نظر شما بستگی دارد. بیشتر مواقع بورسیه تحصیلی فقط هزینه‌های شهریه دانشگاه را پوشش می‌دهد و برخی مواقع هم شاید هزینه‌های زندگی در کشور مقصد را نیز متقبل شود.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • لیسانس به پزشکی خارج از کشور

    لیسانس به پزشکی در خارج از کشور 2024 + شرایط کشورها

    شرایط تحصیل لیسانس به پزشکی در خارج از کشور را باید به دو دسته تقسیم کرد؛ در ابتدا کشور‌های که دوره‌های پزشکی را در مقطع کارشناسی برگزار می‌کنند و کشورهایی که دوره های ارشد لیسانس به پزشکی را برگزار می...
  • دندانپزشکی رایگان خارج کشور

    دندانپزشکی رایگان خارج کشور 2024 + شرایط کشور ها

    افراد زیادی به دنبال تحصیل در دندانپزشکی رایگان خارج کشور هستند تا با کمترین هزینه در این کشورها مدرک دندانپزشکی خود را دریافت کنند. در حال حاضر کشورهای زیادی رشته دندانپزشکی را در کالج های خود ارائه می دهند و...
  • تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی

    تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه های جهانی سال 2024 | irantahsil

    فارغ التحصیلانی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، در ارتباط با تأثیر المپیاد دانشجویی در اپلای دانشگاه‌های جهانی در سال 2024 سؤال می‌پرسند و می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند از طریق سهمیه مربوط به المپیاد دانشجویی مهاجرت تحصیلی موفقی داشته باشند....
تماس با مشاور