ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ + جدول کامل امتیاز تدریس

نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اطلاع از نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ و همین طور مدارک مصاحبه دکتری برای کلیه افرادی که قصد ورود به این دوره را دارند الزامی است. در واقع، هر داوطلب باید از حد نصاب نمره مصاحبه دکتری اطلاع حاصل کند و بعلاوه توانایی خود را در مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری بالا ببرد تا بدین ترتیب بتواند قبولی را از آن خود کند. نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری براساس موارد مختلفی همچون امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری و غیره تعیین می شود. دقت داشته باشید که نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری می تواند امتیاز منفی برای شما باشد.

 

در این نوشته، با ارائه نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری در خدمت شما هستیم. علاوه بر این، سعی داریم راهکارهایی را نیز جهت قبولی در مصاحبه دکتری خدمت شما داوطلبان و متقاضیان عزیز ارائه دهیم. پس ما را همراهی کنید تا هر آن چه را که باید در رابطه با نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری بیاموزید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت نام مصاحبه دکتری وارد شوید.

 

چرا باید از نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری اطلاع داشته باشیم؟

 

مدارک مصاحبه دکتری

همانطور که می دانید قبولی در دوره دکتری مستلزم عبور از دو بخش کتبی و مصاحبه می باشد. سهم این دو مرحله برای قبولی در رشته های آموزشی-پژوهشی، مساوی است. به نحوی که هر کدام 50 درصد از نمره کل پذیرش را به خود اختصاص می دهند. در حالی که در رشته های پژوهش محور، 30 درصد از سهم پذیرش را آزمون کتبی و 70 درصد باقی مانده را مصاحبه به خود اختصاص می دهد.

بنابراین، به خوبی می توان به اهمیت اطلاع از نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری پی برد و دید که نمره بالا در آن تا چه اهمیت دارد. 

از سوی دیگر، کسب حد نصاب نمره مصاحبه دکتری خود حاصل جمع چند مورد است. یعنی وضعیت علمی داوطلب از طریق بررسی یک سری معیارها مورد سنجش قرار می گیرد. اینکه مدارک و سوابق علمی، پژوهشی یا آموزشی در مصاحبه دکتری با چه کیفیتی ارائه می شود، به شدت در کاهش یا افزایش نمره تاثیر گذار خواهد بود. به همین دلیل، در ادامه با نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتر آشنا خواهیم شد. 

 

با دریافت بهترین مشاوره ها می توانید قبولی خود را در مصاحبه دکتری تضمین کنید. 

 

نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری چگونه است؟

همانطور که اشاره شد، معیارهای مختلفی برای تعیین حد نصاب نمره مصاحبه دکتری به کار می رود.به عنوان مثال، داشتن مدرک زبان، فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی، دانشگاه های محل تحصیل در دوره های قبل، پایان نامه دوره ارشد، معدل مقاطع تحصیلی قبلی و سابقه تدریس در مصاحبه دکتری، شما می توانند امتیاز شما در این مصاحبه رقم بزنند.

البته سهم هر کدام با دیگری فرق دارد. مثلا، امتیاز مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری نمی تواند به اندازه کتاب یا مقاله چاپ شده باشد. اما به طور کلی، می توان گفت که فرمول زیر در این مورد حاکم است.

 

سوابق پژوهشی : از 40  نمره

سوابق آموزشی: از 30 نمره

مصاحبه علمی-عمومی : از 30 نمره

 

 

برای اطلاع از هزینه ثبت نام آزمون دکتری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

امتیاز کتاب و مقاله در مصاحبه کنکور دکتری

از مواردی که می تواند حد نصاب نمره مصاحبه دکتری را برای شما به بار آورد تألیف مقاله و کتاب است.

در واقع، ترجمه و یا تألیف کتب مربوط به رشته، مقاله های خارجی و یا داخلی به چاپ رسیده در انواع کنفرانس های معتبر، مقاله های ترویجی-علمی مربوط به رشته دانشگاهی و همین طور مقاله های علمی-پژوهشی خارجی و یا داخلی می تواند امتیاز مثبتی برایتان باشند و شما را به قبولی نزدیک کنند.

البته توجه داشته باشید که، نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری در هر کدام از موارد ذکر شده بستگی به نظر اساتید و کارشناسان حاضر در جلسه مصاحبه دارد.

همواره به این موضوع توجه داشته باشید که نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری و همین طور نداشتن کتابی تألیف شده می تواند قبولی شما را کمی سخت تر کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، داشتن مقام در انواع جشنواره های علمی همچون فارابی و خوارزمی و همین طور ثبت اختراعات مختلف و داشتن طرح های تحقیقاتی و پژوهشی مختلف می تواند موجب کسب حد نصاب نمره مصاحبه دکتری برای شما شود.

در جدول ارائه شده در زیر با ذکر حداکثر امتیازات، انواع مقاله، کتاب و ثبت اختراع در خدمت شما هستیم.

 

 

نوع فعالیت های انجام شده سقف امتیاز شیوه ارزیابی
سطح کیفی پایان نامه ارشد     

     4

بسیار خوب: 2 امتیاز

عالی: 4 امتیاز

ترجمه یا تألیف کتاب مربوط به رشته دانشگاهی 4
مقاله های به چاپ رسیده در انواع کنفرانس های خارجی یا داخلی 4

 

 

 

مقاله های داخلی: 1 امتیاز

مقاله های خارجی: 2 امتیاز

مقاله های علمی-ترویجی مربوط به رشته 6 هر کدام از مقاله ها تا 2 امتیاز براساس آیین نامه ارتقاء
 

کلیه افراد برگزیده در انواع جشنواره های علمی معتبر

22

 

 

 

برگزیده های خارجی: 7 امتیاز

برگزیده های داخلی: 3 امتیاز

 

گواهی ثبت اختراع که باید به تأیید سازمان پژوهش های صنعتی و علمی ایران رسیده باشد

گواهی ثبت اختراع داخلی: 5 امتیاز

گواهی ثبت اختراع خارجی: 7 امتیاز

 

مقاله های علمی-پژوهشی (خارجی و داخلی) مربوط به رشته دانشگاهی

هر کدام از مقاله ها براساس آیین نامه ارتقاء تا 7 امتیاز مثبت را به خود اختصاص می دهند

 

 

نوع فعالیت انجام شده سقف امتیاز شیوه ارزیابی
داشتن مدرک معتبر زبان 8 براساس مدارک به دست آمده در آزمون های مختلف زبان
 

 

افراد برگزیده در انواع المپیادهای علمی دانشجویی

5

 

 

رتبه 13 تا 15: یک امتیاز

رتبه 10 تا 12: 2 امتیاز

رتبه 7 تا 9: سه امتیاز

رتبه 4 تا 6: چهار امتیاز

رتبه 1 تا 3: پنج امتیاز

طول مدت تحصیل در دوره ارشد ناپیوسته 3 براساس نظر تیم مصاحبه کننده
طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی 3 براساس نظر تیم مصاحبه کننده
کیفیت دانشگاه محل تحصیل در دوره ارشد و معدل این دوره 5 براساس نظر تیم مصاحبه کننده
کیفیت دانشگاه محل تحصیل در دوره کارشناسی و معدل این دوره 6

براساس نظر تیم مصاحبه کننده

 

 

 

حد نصاب نمره مصاحبه دکتری

 

 

امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

در مورد امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری چه می دانید؟ باید عرض کنیم که در طول سال های گذشته برگزاری مصاحبه دکتری امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری آیتم مهم و مجزایی محسوب می شده است.

حتی شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که در رابطه با امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری تعداد سال هایی که فرد داوطلب تدریس در مصاحبه دکتری مورد بسیار مهمی بوده است.

شاید بپرسید که چرا سابقه و تعداد سال های تدریس فرد داوطلب اهمیت داشته است؟

در پاسخ باید عرض کنیم که در گذشته تصور بر این بود که داشتن سابقه تدریس به معنی تسلط زیاد به موضوعات و مفاهیم درسی و همین طور اعتماد مؤسسه آموزشی و یا دانشگاه به وی برای تدریس به دانشجویان است.

حتی شاید باور نکنید اما امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری آنقدر مهم بود که امکان داشت در طول مصاحبه از فرد در رابطه با مباحثی که تاکنون تدریس کرده هم سؤالاتی پرسیده شود.

ولی در حال حاضر، شاهد کاهش اهمیت تدریس در مصاحبه دکتری هستیم. حتی امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری به وسیله مسئولین امر حذف گردید.

اما با این حال هرگز تصور نکنید که داشتن امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری هیچ اثری ندارد.

هر چند شماری از دانشگاه ها به هیچ وجه امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری را در نظر نمی گیرند. ولی برخی از مراکز دانشگاهی هنوز توجه ویژه ای به امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری دارند.

توجه کنید که در برخی از رشته هایی که آموزش در آن ها مهم بوده و به عنوان یکی از اصول اساسی در آن رشته در نظر گرفته می شود بحث توجه به امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری اهمیت ویژه ای پیدا می کند. 

به عنوان مثال، رشته ای همچون آموزش زبان را در نظر بگیرید که علاوه بر سابقه تدریس در دانشگاه ها باید سابقه تدریس در انواع آموزشگاه های آزاد را نیز باید در نظر گرفت.

 

برای کسب اطلاعات درباره مصاحبه دکتری وزارت بهداشت وارد شوید.

 

امتیاز داشتن مدرک زبان در مصاحبه

هر چند از نظر بعضی از داوطلبان ارائه مدرک زبان در زمان شرکت در مصاحبه دکتری حیاتی نیست و این موضوع می تواند در نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری آن ها تأثیری نداشته باشد.

ولی باید عرض کنیم که، ارائه مدرک زبان معتبر می تواند شاخص بسیار مهمی در زمان ارزیابی شما در مصاحبه دکتری به شمار رود و موجب کسب حد نصاب نمره مصاحبه دکتری نیز برای شما شود.

براساس تجربیات داوطلبان در طول سال های گذشته، داشتن مدرک زبان از جمله مدرک تافل، تولیمو، آیلتس و MSRT می تواند اثری عالی بر بالا بردن امتیاز برای هر داوطلب داشته باشد. حتی شما را در مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری به خوبی یایر می دهد.

برای اطلاع از حداکثر امتیازات در نظر گرفته شده برای هر کدام از مدارک زبان ملی و یا بین المللی در مصاحبه دکتری با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

 

 

 

مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری

 

 

اهمیت تقویت مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری

یکی از مواردی که اغلب دانشگاه ها در مصاحبه دکتری خود به آن اهمیت می دهند، توانایی صحبت کردن انگلیسی است. به طوریکه این بخش به شکل های مختلفی مورد محک قرار داده می شود. از جمله آن ها مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری است. برای مثال، به احتمال زیاد از متقاضی خواسته می شود تا خود را با زبان انگلیسی معرفی نماید. 

حتی امکان دارد که از وی درخواست شود تا در رابطه با موضوع پایان نامه ارشد خود به زبان انگلیسی توضیحاتی را عرض کنید. البته، روش های دیگری نیز ممکن است درخواست گردد.

مثلا اینکه از روی چند پاراگراف انگلیسی روخوانی شود. یا اینکه معنی چند واژه انگلیسی تخصصی رشته شما را بخواهند. حتی شاید از مصاحبه کنند خواسته شود که بیوگرافی علمی خود را به زبان انگلیسی بگوید. در مواردی نیز دیده شده است که چکیده پایان نامه یا مقاله فرد، به انگلیسی بازگو شود. 

اینکه تا چه حد مکالمه انگلیسی در مصاحبه دکتری مهم باشد، به دانشگاه محل پذیرش بستگی دارد. اما توصیه کید آن است که حتی اگر تسلط چندانی بر این زبان ندارید، حتما برای بهبود آن تلاش نمایید.  شرکت کردن در کلاس ها یا تمارینی که مشاور تحصیلی به شما معرفی می کند، می توانند در این زمینه بسیار یاری گر باشد.

 

 

آیا اطلاعی از مدارک مصاحبه دکتری دارید؟

دعوت شدگان به مصاحبه بایستی یک سری مدارک را جمع آوری و ارائه نمایند. این مدارک به دو نوع اجباری و امتیاز آور تقسیم بندی می شوند. پر واضح است که بخش دوم می تواند در نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری بسیار تاثیر گذار باشد. بنابراین، اگر می خواهید امتیاز خود را بالا ببرید، حتما به مدارک مصاحبه دکتری بویژه بخش امتیاز آور که در ادامه ذکر خواهیم کرد، توجه زیادی داشته باشید.

 

 

مدارک اجباری مصاحبه دکتری

 

ارائه اصل مدارک شناسایی اعم از شناسنامه و کارت ملی

 

فیش واریزی مربوط به هزینه مصاحبه ( این هزینه می تواند در دانشگاه های مختلف متفاوت باشد)

 

ارائه مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف اعم از کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، یا دکتری عمومی و ریز نمرات آن ها

( ارائه اصل دانشنامه فارغ التحصیلان الزامی نمی باشد)

همچنین شاغلین به تحصیل در سال آخر دانشگاه بایستی نهایتا تا 1 شهریور فارغ التحصیل شده و گواهی مورد تائید را ارائه دهند.

 

کارنامه مرحله اول و کارنامه دعوت به مصاحبه آزمون دکتری

 

ارائه توصیه نامه ( بسته به دانشگاه ممکن است دو یا سه توصیه نامه از اساتید قبلی خواسته شود)

 

ارائه رزومه شغلی و تحصیلی

 

  • ارائه مدرک زبان ( هر کدام از این مدارک قابل قبول است: MSRT، EPT،  تولیمو، آیلتس، تافل یا آزمون زبان دانشگاه تهران

)

 

برای کسب اطلاع از شرایط ثبت نام آزمون تولیمو با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

 

مدارک امتیازآور مصاحبه دکتری

 

مدارک مربوط به سوابق پژوهشی
ارائه مقالات همایشی یا پژوهشی، تحت داوری، منتشر شده، کتاب،
گواهی تدریس جهت اخذ امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری

 

مدرک مربوط به کسب رتبه اول تا سومی کارشناسی ، کارشناسی ارشد یا جزء نفرات برتر بودن کنکور
مدارک مربوط به طرح های پژوهشی و فعالیت های حرفه ایی
گواهی ثبت اختراع
مستندات مربوط به شرکت در کارگاه های آموزشی

 

 

در صورت نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری چه کاری انجام دهیم؟

نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری می تواند موجب کاهش امتیاز شما در این مصاحبه شود.

 در واقع، اگر نگاهی به نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری انداخته باشید متوجه این موضوع می شوید که اثر داشتن و نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری چقدر است و تا چه حد می تواند امتیاز شما را بالا یا پایین ببرد.

اما در صورت نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری چه کاری می توان انجام داد؟ آیا با نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری باید قید قبولی در این مصاحبه را بزنیم؟

یا نه در صورت نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری جایگزینی برای آن وجود دارد؟

در این رابطه و برای یافتن پاسخ این سؤال که آیا جایگزینی برای مقالات مختلف علمی و پژوهشی در صورت نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری وجود دارد یا خیر با مشاوران ایران تحصیل مشورت بفرمایید.

3.7/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری چگونه است؟ 

نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری براساس مواردی همچون مقالات، دانشگاه محل تحصیل در مقاطع قبلی و مواردی از این دست مشخص می شود.

مدارک مصاحبه دکتری برای بدست آوردن حد نصاب نمره مصاحبه دکتری چیست؟ 

مدارک مصاحبه دکتری شامل مواردی همچون مدرک تحصیلی، ریز نمره ها و مدرک زبان ملی و بین المللی می شود.

آيا تقویت مکالمه زبان انگلیسی در مصاحبه دکتری الزامی است؟ 

بله. زیرا سؤالاتی هم به زبان انگلیسی از شما پرسیده می شود.

آيا در حال حاضر شاهد در نظر گرفتن امتیاز تدریس در مصاحبه دکتری هستیم؟ 

در حال حاضر شماری از دانشگاه ها این مورد را لحاظ می کنند و برایشان اهمیت زیادی دارد.

آیا نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری می تواند امتیاز منفی برای هر فرد محسوب شود؟ 

بله. پس بهتر است قبل از شرکت در مصاحبه دکتری مقاله هایی را آماده کنید.

نظرات

19 دیدگاه دربارهٔ «نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری ۱۴۰۳ + جدول کامل امتیاز تدریس»

  1. Avatar photo mir گفت:

    باسلام
    گواهی های کارگاه های اموزشی در مصاحبه امتیاز دارند؟ چند امتیاز دارند؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله به عنوان رزومه لحاظ می گردد

  2. Avatar photo mrym گفت:

    مدرک پردیس ارشد تهران برای دکتری چ امتیازی دارد ؟ روزانه تیپ 2 امتیاز بیشتری داره یا پردیس تهران؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به رشته اقدامی داره ولی تهران معمولا رتبه 1 هست

  3. Avatar photo من گفت:

    من رفتم مصاحبه دیدم رقیبای من همه دانشجوهای همون دانشکده هستند . یه جوری با اساتید و داوران بگو بخند میکردن که من فهمیدم الکی رفتم برای مصاحبه. همش شده پارتی بازی
    بنظر من باید سوابق بارگذاری و توسط یک تیم خارج از دانشگاه محل پذیرش مورد بررسی قرار بگیرد.
    بعدش هم توی مصاحبه دوباره شروع کردن به پرسیدن سوالات درسی . کلا سرکار بودیم . خوش باشین

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر به این صورت هم نیست

  4. Avatar photo زهره گفت:

    سلام

    نمره 1200 در کارنامه نهایی برا مصاحبه یعنی چی؟ حداکثر چقدر بوده که من 1200 گرفتم؟

    1. Avatar photo mohammadi گفت:

      سلام وقت به خیر
      حداکثر نمره قبولی را دانشگاه پذیرنده تعیین میکند.

  5. Avatar photo سعید گفت:

    نمره 1200 در کارنامه نهایی برا مصاحبه دانشگاه آزاد یعنی چی؟ حداکثر چقدر بوده که من 1200 گرفتم؟

    نظر شما بعد از تائید نمایش داده میشود.

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  6. Avatar photo سعید گفت:

    نمره 1200 در کارنامه نهایی برا مصاحبه یعنی چی؟ حداکثر چقدر بوده که من 1200 گرفتم؟

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

  7. Avatar photo antar گفت:

    سلام وقت بخیر
    امتیازبندی مصاحبه دکتری بر چه اساسیه؟

    1. Avatar photo irani گفت:

      سلام وقتتون بخیر، امتیاز بندی مصاحبه دکتری بر اساس مواردی هست که در طول مقاله درج شده.

  8. Avatar photo songor گفت:

    سلام سنگر خاچاتوریان هستم
    میشه امتیازبندی مصاحبه دکتری رو برای دانلود بزارین؟

  9. Avatar photo sonos گفت:

    امتیازبندی مصاحبه دکتری به چه صورتی هستش؟

  10. Avatar photo sina nikdel گفت:

    سلام
    میشه نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری رو برام توضیح بدید؟

  11. Avatar photo فاضل گفت:

    باسلام . من دو تا مقاله علمی پژوهشی در نشریه مهندسی عمران امیر کبیر دارم . آیا 14 امتیاز را اخذ میکنم . و اینکه آیین نامه ارتقا شامل چه ضوابطی هست ؟

    1. Avatar photo کارشناس ارشد گفت:

      سلام وقت بخیر
      مقاله های مربوط به نحوه امتیازبندی مصاحبه دکتری را در داخل سایت مطالعه کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل

    متقاضیان دریافت مشاوره می‌توانند از خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی با موبایل ایران تحصیل بهره‌مند شوند. به دلیل اینکه امروزه مردم مشغله‌های فراوانی دارند دیگر کمتر زمان مراجعه به مراکز مشاوره را دارند که در این صورت استفاده از مشاوره تلفنی...
  • منابع آزمون وکالت

    منابع آزمون وکالت 1403 + 12 منبع طلایی از نظر رتبه ها!

    منابع آزمون وکالت 1403 اعلام شد. بسیاری از داوطلبان سوال دارند که برای قبولی در وکالت چه کتابی بخوانیم؟ برای کلیه دانشجویان دارای مدرک کارشناسی رشته حقوق که قصد دارند جهت اخذ پروانه وکالت و اشتغال به کار اقدام به...
  • سوالات مصاحبه علمی قضاوت

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت 1403 + پاسخنامه pdf

    سوالات مصاحبه علمی قضاوت با پاسخ 1403 از جمله موارد مهمی است که بیشتر داوطلبان مصاحبه آزمون قضاوت، به دنبال آن هستند. پیش از شروع آزمون بهتر است سوالات سال‌های گذشته را بررسی کرده تا بتوانید برای مصاحبه نهایی که...
  • مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی

    مصاحبه آزمون لیسانس به پزشکی 1403 + سوالات و پاسخ | ایران تحصیل

    دانشگاه علوم پزشکی تهران سالانه آزمونی را برای متقاضیان تحصیل در رشته پزشکی که دارای مدرک لیسانس هستند برگزار می کند و به آن ها فرصت رقابت برای اخذ پذیرش پزشکی را می دهد. اما تنها کسب نمره قبولی در...
تماس با مشاور