ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

موفقیت در کنکور

توصیه‌های رتبه برتر کنکور به داوطلبان کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید
موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور آرزو و آمال تمام دانش آموزان و داوطلبان است. بسیاری برای رسیدن به این آرزو سخت تلاش می کنند و بسیاری تنها آرزوی آن را دارند ولی دریغ از تلاش و ممارست. این بین داوطلبان و دانش آموزانی هستند که اهل تلاشند اما چون راه تلاش را به درستی انتخاب نمی کنند، در نتیجه برای موفقیت در کنکور علیرغم تلاش، نتیجه ای بدست نمی آورند. جهت موفقیت در تحصیل می بایست یک هدف را نشانه گذاری نمایید، سپس یک برنامه ریزی صحیح و منسجم برای آن تنظیم کنید که بهتر است توسط یک مشاور خبره و مجرب انجام گیرد و در آخر باید در راه رسیدن به هدف که همان موفقیت در کنکور است، به برنامه ریزی تحصیلی کنکور متهعد باشید.بسیاری از کنکوری های عزیز به این سوال ها برمی خورند که برای موفقیت در کنکور چه باید کرد ؟ راز موفقیت در کنکور چیست ؟ موفقیت در کنکور در زمان کم امکان پذیر است ؟ برای پاسخ به این سوال ها و دریافت بهترین روش برای مطالعه نسبت به شخصیت روحی هر فرد باید با مشاوران خبره مرکز ایران تحصیلدر ارتباط باشیدو از  مشاوره تحصیلی تلفنی بهرمند شوید در ادامه 10 نکته مهم برای موفقیت در کنکور را برای شما شرح داده ایم که عمل به آنها نتایج مثبتی در موفقیت در کنکور دارد.

داوطلبان کنکور جهت مشاوره موفقیت در آزمون سراسری _ اطلاع از نحوه مطالعه دروس کنکور _ اطلاع از نحوه تست زنی کنکور و … با مرکز مشاوره کنکور ایران تحصیل تماس بگیرید. مشاوران ایران تحصیل به بهترین شکل به شما عزیزان در جهت موفقیت در کنکور یاری می رسانند.

شماره  9099075307 و در صورت شلوغی خطوط 9099075307 ( استان تهران)  پاسخگویی 8 صبح الی 1 شب

 

موفقیت در کنکور – 10 نکته مهم برای موفقیت در کنکور

1- مطالعه، جایگزینی مناسب برای داستان خوانی قبل از خواب

یکی از نکات جال توجه در موفقیت در کنکور این است که عده ای از افراد عادت دارند قبل از خواب به خواندن داستان یا قصه ای خود را سرگرم کنند باید بگوییم این کار، مناسب یک کنکوری نیست و بیشتر به درد بچه ها می خورد. به کنکوری ها توصیه می شود به جای داستان برای زودتر به خواب رفتن، کمی مطالعه کنند. یک مکانیسم در مغزتان وجود دارد که اطلاعاتی را که قبل از خواب مرور می کنید را تحکیم و تقویت می کند. بعد از بیدار شدن اطلاعاتی را که قبل از خواب مرور کرده اید را باز هم به یاد می آورید. ضمنا این نکته رعایت شود ارجاع دادن کل مطالب به قبل از خوابیدن و در تخت، توصیه نمی شود این امر حتی می تواند باعث شود شما با مشکل و با سختی به خوابی راحت روید.

2- فاصله انداختن بین یادگیری و مرور مکرر روشی جدید برای مطالعه

می خواهیم شما را در این بخش با روشی جدید که برای مطالعه ارائه شده است و جهت موفقیت در کنکور تاثیر گذار است، آشنا کنیم. اکثر دانش آموزان طوری برنامه ریزی می کنند که یک باره و در یک روز یک مبحث را تمام کنند اما بهتر است بدانید چند قسمت کردن یک مبحث و خواندن هر قسمت در زمان های برنامه ریزی شده بسیار بهتر از یک باره خواندن است. ضمنا زمانی که تصمیم به خواندن قسمتی دیگر از مبحث را دارید ابتدا به مرور قسمت های قبل بپردازید. این مرور های پی در پی و با فاصله زمانی معین باعث یادگیری شما شده و در نهایت یکی از رموز پیشرفت شما جهت موفقیت در کنکور می شود.

3- داستان سازی با مطالب ، بهترین راه کد گذاری در ذهن

یکی از راه های مناسب برای موفقیت در کنکور و یادگیری مطالب، این است که آن ها را به شکل داستانی برای خود تعریف کنیم و از این طریق آن ها در ذهنمان ذخیره کنیم! مثال: به جدول تناوبی عناصر اشاره می کنیم مثلا در ستون شانزدهم جدول تناوبی عناصر O/S/Se/Te/Po را داریم. این ستون را با این متن به عنوان مثال می توان حفظ کرد.” استاد، سکته کرد. ترکید. پوکید.”

4- تغییر مکان بدهید، دروس را بهتر یاد بگیرید.

افراد مخصوصا دانش آموزان همیشه یک مکان همانند اتاق را برای مطالعه انتخاب می کنند. بر اساس مطالعات انجام شده خواندن مطالب در چند جای مختلف احتمال فراموشی آن ها را نسبت به ثابت ماندن فقط در یک مکان کمتر می کند. تعویض مکان مطالعه به طور مثال بین اتاق و فضای باز و کتابخانه باعث می شود مغز هر بار مجبور به برقراری ارتباط با محیطی تازه شده و خاطرات پر رنگ تر در ذهن ها بماند. این نیز یکی از نکات جالب در زمینه موفقیت در کنکور است.

5- عادت کنید با صدای بلند مطالب را بخوانید.

یکی دیگر از رموز موفقیت در کنکور این است که هر چقدر یک مطلب از طرق مختلفی به مغز ارسال شود کیفیت یادگیری بالاتر خواهد رفت وقتی بلند و با صدا درس می خوانید مغز شما هم از طریق شنیداری و هم از نظر دیداری مطالب را ذخیره می کند و این امر در بهبود یادگیری بسیار موثر است. البته این کار در کتابخانه های عمومی توصیه نمی شود.

جهت دریافت مشاوره تحصیلی دبیرستان _ مشاوره قبولی و موفقیت در کنکور _ نحوه جمع بندی کنکور  _ روش های مطالعه کنکور با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس بگیرید.

6- دسته جمعی، جمع بندی کنید. بهتر نتیجه بگیرید.

انجام کارهای گروهی و جمعی برای اکثر افراد قابل اجرا نیست ، اما هر شخص به خوبی می داند در کار گروهی به شرط استفاده مناسب از افراد، همه سود می برند. جمع شدن های گروهی به خصوص با دوستان درسخوان، شما را در مروری بهتر همیاری می کند. اگر در گروهی نظم و ترتیب رعایت نشود سودی برای افراد نخواهد داشت و تنها هدر دادن زمان است لذا بهتر است در کار گروهی، یک نفر از اعضای گروه مسئول نظم دادن و هدایت کردن کلی گروه شود. جهت موفقیت در کنکور این نکته هم حائز اهمیت است.

7- جدول زمان بندی داشته باشید.

عده ای زمان بندی برای برنامه ریزی روزانه برای کنکور را کاری صرفا وقت گیر می دانند اما این باور اشتباه محض است!
یکی از مسائلی که می تواند به طور جدی به موفقیتتان در کنکور ضربه بزند داشتن برنامه ریزی موقتی و کوتاه مدت است. هدف های کوتاه مدت درس خواندن برای آزمون بعدی کانونتان و یا مطالعه برای امتحان بعدی می تواند باشد. از آشفته کردن ذهنتان دوری کنید. هدفتان را مانند پنیری به تکه های کوچک تقسیم بندی کرده و هر تکه را با برنامه ریزی مدیریت کنید. مثلا در جدول برنامه ریزی خود هر روز، مدت زمانی مشخص را صرف خواندن درسی یا مرور آن کنید.

8- خیره شدن به روبه رو راه حلی غیر عادی اما موثر

باورتان می شود محققان به تازگی کشف کرده اند خیره ماندن به جایی قبل از شروع مطالعه تمرکز شما را تقویت می کند؟
ممکن است این حرف ابتدا مضحک به نظر آید اما ارزش امتحان کردن را دارد. مثلا 2 تا 4 دقیقه خیره ماندن به دیوار قبل از شروع مطالعه ای طولانی مدت به طور مثال ۳ ساعت، باعث غافل شدن حواستان از مسائل فرعی می شود استرس و اضطراب را کاهش می دهد و همچنین به تقویت تمرکز کمک می کند. البته اکثر مقاله های موجود در این باره بیشتر به انجام منظم آن تاکید دارد ولی یک بار انجام دادن آن خالی از لطف نیست. این مورد یکی از موارد خیلی تاثیر گذار جهت موفقیت در کنکور است.

9- تمرین فیزیکی، یک تیر و دو نشان در جهت موفقیت در کنکور

کاملا واضح است تمرین های فیزیکی ما را در برخورداری از بدنی سالم تر همیاری می کند، اما آیا ورزش در سلامتی روح و ذهنمان هم موثر است؟ باید بگوییم بله!
نتایج و آمار های پژوهشگران خبر از این موضوع دارد که انجام ورزش هایی که با انجام دادنشان اکسیژن به بدن و مغزتان پمپاژ شود ، باعث می شود قدرت تجزیه و تحلیل کردن مغزتان بهتر صورت گیرد. از سری ورزش های هوازی می توان به راه رفتن در اطراف خانه اشاره کرد.

10- ورزش های فکری راهی دیگر برای بهبود بخشیدن به تمرکز فرد و موفقیت در کنکور

ورزش یوگا و ورزش های همانند آن در تسلط بر اعصاب و روان بسیار موثر است ، داشتن تمرکز و اعصاب و روانی آرام نقش بسیار تاثیر گذاری در موفقیت در کنکور دارد. بسیاری از افراد  سر جلسه کتکور دچار آشفتگی و عدم تمرکز می شوند لذا انجام حرکات ورزشی یوگا راهی مناسب برای بالا بردن مهارت توجه به اطراف است. می توانید در روز هایی که آزمون دارید این مسئله را آزمایش کنید خواهید دید به میزان زیادی توجه و دقت شما نسبت به قبل تغییر می کند.

کانال اطلاع رسانی موفقیت در کنکور

موفقیت در کنکور

مطالب مرتبط :

 

2/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره تحصیلی کنکور

    مشاوره تحصیلی کنکور 1403 + همین الان با رتبه ها صحبت کن!

    مشاوره تحصیلی کنکور مختص به داوطلبانی است که سازمان سنجش آموزش کشور هر سال در زمانی مشخص، آزمون کنکور را به صورت سراسری برگزار می‌کند. در این آزمون دانسته‌های علمی داوطلبان مورد سنجش قرار می‌گیرد، چرا که رقابت بین داوطلبانی...
  • برنامه ریزی کنکور

    برنامه ریزی کنکور 1403 + pdf جدول نمونه رتبه ها | ایران تحصیل

    برنامه ریزی کنکور به صورت اصولی و هوشمندانه، توسط مشاور و برنامه‌ ریز انجام می‌شود که در نتیجه می‌‎تواند برگ برنده شما نسبت به دیگر دانش آموزان باشد. همچنین Pdf برنامه ریزی کنکور و جدول برنامه ریزی آزمون سراسری نیز...
  • برنامه ریزی درسی

    برنامه ریزی درسی + 11 راز مهم رتبه ها + pdf برنامه 1403

    همه ما می‌ دانیم که باید برای رسیدن به تمامی اهداف خود از کوچک‌ تا بزرگ‌ ترین برنامه ریزی داشته باشیم. اطلاع داشتن از موثرترین تکنیک و جدول برنامه ریزی درسی روزانه، ماهانه و… نه تنها به شما کمک می‌...
  • مشاوره تلفنی کنکور سراسری

    مشاوره تلفنی کنکور 1403 + رتبه ها پشت خط هستن! | irantahsil

    مشاوره تلفنی کنکور سراسری یکی از راه‌های هموار کردن مسیر موفقیت در آزمون است. کنکور یکی از مهم ترین ارزیابی‌های هماهنگ شده و سرنوشت ساز می‌باشد که هر ساله داوطبان زیادی در آن ثبت نام می‌کنند. تمامی داوطلبانی که می‌خواهند...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)