ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تاثیر سهمیه در کنکور سراسری 1402 + سهمیه ایثارگری و مناطق

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۱۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاثیر سهمیه در کنکور سراسری 1402 مشخص شد. کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری می توانند در زمان ثبت نام در کنکور از تاثیر سهمیه در آزمون سراسری از جمله تاثیر سهمیه مناطق در کنکور، تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور و همین طور تاثیر سهمیه رزمندگان و یا جانبازان در آزمون سراسری اطلاعاتی موثق را به دست آورند.

از آن جایی که کسب اطلاعاتی در رابطه با تاثیر سهمیه در ٖآزمون سراسری از جمله تاثیر سهمیه مناطق در کنکور و یا تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور برای هر یک از افراد متقاضی شرکت در آزمون سراسری امری الزامی است از این رو کمک خواستن از مشاوری آگاه در این رابطه بسیار  کارساز است. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با درصد و میزان تاثیر سهمیه در آزمون سراسری از جمله تاثیر سهمیه مناطق در کنکور و همین طور تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور در زمان ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری می توانید با تیم مشاوره ای حرفه ای در این رابطه تماس بگیرید.

 

اطلاعیه

برای کنکور سال آینده مکان حذف سهمیه های آزمون سراسری وجود دارد.

 

اهمیت تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها

بحث تاثیر سهمیه ها در آزمون سراسری از سال ها قبل همواره بحثی داغ در میان تمامی داوطلبان بوده است. هر چند در طول سال های متوالی تغییراتی عمده در تخصیص سهمیه ها به داوطلبان و درصد تاثیر سهمیه ها در آزمون سراسری ایجاد شده است.  شاید از خود بپرسید که هدف از تاثیر سهمیه ها در آزمون سراسری چیست و چرا هر ساله شاهد تاثیر سهمیه مناطق در کنکور و یا تاثیر سهمیه ایثارگری در آزمون سراسری هستیم؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید عرض کنیم که اهمیت تاثیر سهمیه در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و اعمال آن برای افراد مختلف در واقع ایجاد شرایطی برای راه یابی آسان تر به رشته ها و دانشگاه های برتر برای افراد خانواده های جانبازان، ایثارگران، شهداء و افراد مشمول دیگر است. از طرفی با اعمال تاثیر سهمیه در آزمون سراسری شاهد ایجاد فرصتی بهینه برای داوطلبان کنکوری هستیم که امکانات آموزشی خوب و مناسبی را نداشته و امکان استفاده از آن ها را همچون دیگران ندارند.

 

اهمیت تاثیر سهمیه ها در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها

تاثیر سهمیه در کنکور سراسری شامل حال چه کسانی می شود؟

هر ساله و همزمان با انتشار دفترچه راهنمای ثبت نام در کنکور سراسری اطلاعاتی هم در رابطه با تاثیر سهمیه در آزمون سراسری در این دفترچه دیده می شود که هر یک از داوطلبان مشمول الزاماً باید آن ها را به درستی مطالعه کرده و اطلاعاتی درست را در رابطه با تاثیر سهمیه در آزمون سراسری بدست آورند. اما آیا می دانید که تاثیر سهمیه در آزمون سراسری شامل حال چه افرادی می شود و انواع سهمیه ها در کنکور سراسری چیست؟

برای یافتن جوابی دقیق به این سؤال مهم باید عرض کنیم که هر یک از داوطلبان مایل به استفاده از هر یک از سهمیه های ایثارگری، مناطق و یا جانبازان و غیره الزاماً باید شرایطی خاص داشته باشند تا به عنوان افراد مشمول استفاده از تاثیر سهمیه در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها شناخته شوند. در ادامه با ارائه توضیحات بیشتری در این رابطه و ذکر شرایط لازم برای افراد مختلف جهت استفاده از انواع سهمیه از جمله سهمیه مناطق، ایثارگری و یا خانواده شهداء در خدمت شما هستیم.

 

برای اطلاع از تراز قبولی سهمیه بسیج فعال دانشگاه آزاد بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

افراد مشمول تاثیر سهمیه مناطق سیل زده در کنکور سراسری

با توجه به وقوع سیلاب هایی عظیم و مخرب در مناطقی از کشور در طول سال های گذشته تصمیم به اضافه کردن سهمیه ای به نام سهمیه مناطق سیل زده نیز به لیست سهمیه های مناطق سیل زده گرفته شد. با توجه به سهمیه مناطق سیل زده هر یک از افراد ساکن در این مناطق آسیب دیده امکان استفاده از سهمیه مناطق سیل زده را داشته و این سهمیه به میزان پنج درصد در بهتر شدن رتبه آن ها اثر دارد.

برای کسب اطلاع از نحوه پیگیری کارت ایثارگری با کد ملی روی لینک مربوطه کلیک نمایید.

افراد مشمول تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری

داوطلبان شرکت در کننده در کنکور سراسری در صورت داشتن شرایطی خاص امکان استفاده از سهمیه رزمندگان را دارند. در ادامه به ذکر شرایط خاص برای افراد مشمول تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور  سراسری با شما هستیم:

  1. فرد مشمول مایل به استفاده از سهمیه رزمندگان باید بیشتر از شش ماه را به عنوان نیروی پایور یا سرباز در دوران دفاع مقدس در جبهه ها حاضر شده باشد. ( با توجه به سه چهارم مدت حضور در جبهه ها این مقدار نباید از شش ماه کمتر باشد)
  2. شخص مایل به استفاد از تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور به عنوان رزمنده بسیجی، جهادگر و یا رزمنده ستاد کل دست کم شش ماه را در جبهه های نبرد حق علیه باطل سپری کرده باشد.

افراد مشمول تاثیر سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری

 

افراد مشمول تاثیر سهمیه بهیاران در کنکور سراسری

سهمیه بهیاران نیز یکی دیگر از سهمیه های مورد استفاده برای داوطلبان کنکور است که هر فرد در صورت داشتن شرایط لازم ذکر شده در زیر می تواند از آن استفاده کند:

  1. فرد متقاضی الزاماً باید دیپلم بهیاری خود را دریافت کرده باشد.
  2. در صورتی که سابقه کاری شما از سه سال کمتر است به هیچ وجه امکان استفاده از سهمیه بهیاران را ندارید.

 

افراد مشمول تاثیر سهمیه خانواده شهداء در کنکور سراسری

یکی دیگر از متداول ترین سهمیه های اعمال شده در کنکور سراسری سهمیه خانواده شهداء است. اما دقت داشته باشید که داشتن شرایط ذکر شده در ادامه برای استفاده از این سهمیه الزامی است:

  • این سهمیه تنها برای رشته هایی اعمال می شود که براساس بومی گزینی دانشجو جذب می کنند.
  • نمره فرد مشمول به هیچ وجه نباید از هشتاد و پنج درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده پایین تر باشد.

 

اطلاعیه

فرزندان و همسر رزمندگانی که دارای حداقل 6 ماه سابقه حضور به صورت داوطلبانه در جبهه دارند میتوانند از سهمیه 5% کنکور سراسری استفاده کنند 

 

آشنایی با تاثیر سهمیه مناطق در کنکور سراسری

خبر خوشی که در اینجا باید به شما دوستان و عزیزان کنکوری بدهیم این است که امکان استفاده از سهمیه مناطق برای اکثریت قریب به اتفاق داوطلبان و متقاضیان شرکت کننده در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها وجود دارد. پس اگر مشمول استفاده از انواع سهمیه های ذکر شده در بالا یعنی جانبازان، مناطق سیل زده، ایثارگری و غیره نیستید باید عرض کنیم که به احتمال زیاد امکان استفاده از سهمیه مناطق را داشته و تاثیر سهمیه مناطق نیز شامل حال شما نیز می شود.

نکته مهم و قابل ذکر این که تاثیر سهمیه مناطق در کنکور برای افراد متقاضی در قالب سهمیه مناطق یک، دو و همین طور سه تعریف می شود و هر فرد با توجه به شرایط خود امکان استفاده از هر یک از این سهمیه ها را برای گرفتن نتیجه ای بهتر در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی دارد.

 

شرایط لازم برای افراد مشمول استفاده از تاثیر سهمیه مناطق در کنکور 

  1. در صورتی که جزء افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی، نیمه شنوا یا نیمه بینا، ناشنوا و یا نابینا هستید فرصت استفاده از سهمیه منطقه سه را دارید.
  2. در صورت گذراندن یک سال از دوران دبیرستان در مدرسه ای در خارج از کشور و یا حتی سپری کردن حداقل دو سال پایانی این مقطع از تحصیلی در مدرسه ای واقع در شهر محل سکونت خود امکان استفاده از سهمیه منطقه سه به راحتی برایتان فراهم می شود.
  3. اگر از دانش آموختگان دانشگاه های فنی حرفه ای در مقطع کاردانی هستید می توانید از یکی از سهمیه های مناطق سه گانه استفاده کنید.
  4. محل دریافت مدرک تحصیلی دیپلم برای داوطلبان سه سال آخر دوران هنرستان و یا دبیرستان تعیین کننده نوع سهمیه مناطق برای داوطلبان نظام قدیم است.
  5. بخشی که فرد دو سال پایانی دوره دبیرستان و همین طور محل دریافت مدرک دوره پیش دانشگاهی را در آن گذرانده برای اختصاصی انواع سهمیه های مناطق جهت داوطلبان دوره سالی واحدی و همین طور ترمی واحدی در نظر گرفته می شود.
  6. محل اخذ و دریافت مدارک دیپلم تحصیلی برای داوطلبان دوره نظام جدید جهت استفاده از سهمیه منطقه یک، دو و یا سه در نظر گرفته می شود.

 

آشنایی با تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری

سهمیه ایثارگران نیز یکی دیگر از سهمیه های مورد استفاده داوطلبان کنکور است که هر فرد در صورت داشتن شرایط لازم می تواند برای استفاده از آن اقدامات لازم را انجام دهد. در رابطه با تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور باید عرض کنیم که این سهمیه به دو صورت و با دو درصد متفاوت در آزمون سراسری برای افراد مشمول مؤثر است.

به این صورت که تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور برای شماری از افراد به میزان بیست و پنج درصد و برای برخی دیگر به میزان پنج درصد محاسبه می شود. در ادامه با ذکر شرایط لازم برای افراد جهت استفاده از تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور (بیست و پنج درصد و پنج درصد ) در خدمتتان هستیم.

آشنایی با تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری

تاثیر سهمیه پنج درصدی ایثارگری برای داوطلبان کنکور

سهمیه ایثارگری پنج درصدی را می توان به عنوان یکی از پرکاربردترین سهمیه ها برای داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری در نظر گرفت.

سهمیه ایثارگری پنج درصدی به چه افرادی تعلق می گیرد

  1. رزمندگانی که حداقل شش ماه را در جبهه های نبرد حق علیه باطل سپری کرده اند حال فرزندان و یا همسران و حتی خود آن ها امکان استفاده از سهمیه ایثارگری را داشته و این تاثیر سهمیه در کنکور سراسری برایشان اعمال می شود.
  2. در صورتی که جزء همسران و یا فرزندان جانبازان با درصد جانبازی بیست و پنج درصد هستید و یا خود این درصد جانبازی را دارید تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور شامل حال شما می شود.

 

برای اطلاع از تاریخ برگزاری کنکور در سال آینده بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

تاثیر سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگری برای داوطلبان کنکور

در رابطه با تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور برای هر یک از داطلبان کنکور باید بگوییم که این سهمیه متداول شامل حال افراد زیر می شود:

  1. اگر درصد جانبازی شما بیست و پنج درصد به بالاست خود و یا فرزندان و همسرتان امکان استفاده از سهمیه بیست و پنج درصدی ایثارگری را دارند.
  2. فرزندان، همسر و همین طور خود افراد آزاده می توانند از سهمیه ایثارگری استفاده کنند.
  3. افرادی که در جبهه ها مفقودالاثر شده و یا به درجه رفیع شهادت نائل آمده اند حال همسر و یا فرزندان آن ها می توانند از سهمیه ایثارگری استفاده کنند.

برای آشنایی بیشتر از تاثیر سهمیه ها و همچنین دریافت کارنامه کنکور سهمیه ایثارگری ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

در مورد حذف سهمیه ها در کنکور سراسری چه می دانید؟

شاید شما هم چیزی در رابطه با حذف سهمیه ها در کنکور سراسری سال آینده شنیده باشید. اما آیا خبر حذف سهمیه ها در کنکور سال آینده حقیقت دارد؟ در این رابطه باید خدمت شما دوستان عزیز عرض کنیم که براساس رأی و تصمیم مسئولین سازمان سنجش در کنکور سال آینده به احتمال قوی شاهد ایجاد تغییراتی در سهمیه های کنکور و حذف شماری از آن ها برای داوطلبان هستیم.

همان طور که در سال های قبل سهمیه هایی از جمله اعضاء هیات علمی، بومی گزینی و غیره حذف شد. البته فراموش نکنید که هنوز قانون حذف بیشتر سهمیه ها در کنکور سال آینده به تصویب نرسیده است و همچنان باید در انتظار انتشار اخبار قوی تر و موثق تری در این رابطه در رسانه ها و شبکه های مختلف اجتماعی باشیم.

در صورت تمایل به کسب اطلاعاتی در رابطه با حذف قطعی سهمیه ها در آزمون سراسری سال آینده و عدم تاثیر سهمیه در کنکور سراسری برای برخی از سهمیه ها با تیم مشاوره ای حرفه ای در این رابطه در تماس باشید.

در مورد حذف سهمیه ها در کنکور سراسری چه می دانید؟

 

در مورد تعهدات افراد قبول شده براساس سهمیه چیزی می دانید؟

دوستان عزیز موضوع مهمی که باید عرض کنیم در  رابطه با تعهداتی است که افراد استفاده کننده از سهمیه های مختلف موظف به عمل به آن هستند. از میان این تعهدات می توان به تعهدات مربوط به افراد پذیرفته شده در دوره های روزانه و غیر روزانه اشاره کرد که هر فرد موظف به اجرای تعهدنامه ای در این رابطه است. به طور مثال، در صورت استفاده از سهمیه مناطق دو و سه به مدت پنج سال تعهد خدمت دارید.

 

برای اطلاع از مدارک لازم برای ورود به جلسه کنکور سراسری بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 اخبار پیرامون تاثیر سهمیه در کنکور سراسری

سهمیه ایثارگران، شهدا، مفقودالاثر و آزادگان اعلام شد.

سهمیه ایثارگران 25 درصدی بین همسر و فرزندان شهدا و مفقودالاثر، آزادگان و همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنان تقسیم می‌شود.

سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده اعلام شد.

براساس اعلام شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده در کنکور مانند داوطلبان مناطق زلزله زده محاسبه می‌گردد.

 

خلاصه مطلب

در این مقاله شما به طور کامل با تاثیر سهمیه در کنکور سراسری آشنا شده‌اید و در حال حاضر می دانید تاثیر سهمیه مناطق در کنکور چقدر است. از سوی دیگر در بخش های مختلف این مقاله مطالب مهمی را در مورد تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور ذکر کرده ایم که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است در نهایت امیدوارم که محتویات موجود در این مقاله بتواند در کنکور به شما کمک شایانی کند.

 

برای دانلود فایل PDF محتوا تاثیر سهمیه در کنکور سراسری بر روی لینک قرمز رنگ کلیک کنید.

 

 

 

 

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاثیر سهمیه در کنکور سراسری به چه صورت است؟

برای کسب اطلاعاتی دقیق در رابطه با تاثیر سهمیه در کنکور سراسری می توانید با تیم مشاوره ایران تحصیل در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

تاثیر سهمیه مناطق در کنکور به چه صورت است؟

سهمیه مناطق برای افراد داوطلب و متقاضی در قالب سهمیه منطقه 1، 2 و 3 مصاحبه می شود.

تاثیر سهمیه ایثارگری در کنکور سراسری به چه شکل است؟

سهمیه ایثارگری به دو صورت سهمیه 25% و همین طور 5% برای افراد داوطلب محاسبه می شود.

نظرات

16 دیدگاه دربارهٔ «تاثیر سهمیه در کنکور سراسری 1402 + سهمیه ایثارگری و مناطق»

  1. Avatar photo شهرام گفت:

    سلام آیا اگر کسی فرزند جانباز ۳۵ درصد باشه ودانشگاه آزاد از سهمیه فقط در مقطع ارشد استفاده کرده باشه میتونه سهمیه کنکور سراسری تیک بزنه و استفاده کنه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      استفاده از سهمیه ایثارگری در هر مقطع امکان پذیر است.

  2. Avatar photo S گفت:

    سلام من پارسال از سهمیه ایثارگری استفاده کردم و پیام نور قبول شدم آیا امسال مجاز به استفاده از این سهمیه هستم؟؟؟

    1. Avatar photo rahimi گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر.شما یک بار مجاز به استفاده از این سهمیه هستید

      1. Avatar photo Reza گفت:

        سلام. من فرزند جانباز ۲۰ درصد هستم ایا امکان داره از سهمیه‌ای استفاده کنم

        1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

          سلام
          اگر قبلا استفاده نکرده بودید بله

  3. Avatar photo شیدا گفت:

    توی صفحات ۲۱ و ۲۲ گفته یکی از شرایطش کسب ۸۰ درصد گزینش آزاد هست،من از این سر در نمیارم ،الان با رتبه مثلا چهل هزار میشه؟

    1. Avatar photo behrouzi گفت:

      بستگی به رشتتون داره

  4. Avatar photo شیدا گفت:

    سلام برای استفاده از سهمیه منطقه سیل زده حتما باید روزانه مجاز بود؟ حداکثر رتبه مورد نیاز برای این رشته ها چقدره؟ میشه کمک کنید

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر لطفا برای اطلاعات بیشتر صفحه ی 21 و 22 دفترچه انتخاب رشته 1401 را مطالعه فرمایید.

  5. Avatar photo konkor گفت:

    سلام تاثیر سهمیه در کنکور سراسری چقدره؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام، تاثیر سهمیه در کنکور سراسری بستگی به نوع سهمیه فرد دارد.

      1. Avatar photo Gh گفت:

        سلام من سال 97 برای کنکور سراسری کاردانی از سهمیه جانبازی 15 درصد استفاده کردم و دانشگاه آزاد رفتم.الان میتونم برای ارشد بازم از سهمیه استفاده کنم؟باتوجه به اینکه سهمیم 20 درصد شده امسال

        1. Avatar photo مشاور اقازاده گفت:

          وقت بخیر
          بله بری هر مقطع جدا امکان استفاده وجود دارد

  6. Avatar photo امیرارسلان گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من پدرم ایثارگر هستش، میخواستم بدونم که تاثیر سهمیه در کنکور سراسری برای ایثارگران و جانبازان چقدر تفاوت دارد؟

    1. Avatar photo aria گفت:

      سلام، وقت شما هم بخیر؛ تاثیر سهمیه در کنکور سراسری برای فرزندان ایثارگران عموما 5 درصد هست (به غیر از موارد خاص) اما میزان تاثیر سهمیه برای فرزندان جانبازان بستگی به نوع و درصد مجروحیت شخص دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)