ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه های کنکور سراسری 1403 + شرایط و تاثیر قبولی | irantahsil

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۴ آذر ۱۴۰۲
سهمیه های کنکور سراسری
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آشنایی با تمامی سهمیه های کنکور و راهنمایی دریافت سهمیه کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

برخی از داوطلبان با توجه به شرایط خاص خود، از سهمیه های کنکور سراسری بهره مند می‌شوند. برای استفاده از سهمیه ها، داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری، اطلاعات مربوط به سهمیه خود را وارد کنند. در صورتی که داوطلب مدارک مورد نیاز را تایید کند، او می‌تواند از سهمیه های کنکور بهره مند شود. ما در این مقاله در خصوص لیست سهمیه های آزمون سراسری 1403 مفصل صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با لیست سهمیه های آزمون سراسری 1403

👈 لیست سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۳ به همراه شرایط و مدارک مورد نیاز در دفترچه راهنمای ثبت نام منتشر می‌شود تا داوطلبان بتوانند با آگاهی از انواع سهمیه‌های کنکور مانند سهمیه ایثارگران ۵ و ۲۵ درصدی، سهمیه خانواده شهدا، رزمندگان، مناطق و… نوع سهمیه خود را انتخاب نمایند و در فرآیند قبولی آن‌ها تاثیر بیشتری داشته باشد.

شورای عالی انقلاب با هدف بزرگداشت شهدا و تقدیر از پاسداری جانبازان، رزمندگان و سایر داوطلبان هشت سال دفاع مقدس، مزایا و تسهیلاتی را در کنکور سراسری برای همسر، فرزندان و خانواده آنان در نظر گرفته است. به منظور اطلاع‌رسانی دقیق‌تر درباره سهمیه‌های کنکور سراسری، سازمان سنجش هر سال لیست سهمیه‌های کنکور را برای متقاضیان منتشر می‌کند تا این افراد بتوانند با مشمولیت و تاثیراتی که در قبولی داوطلبان در این رقابت بزرگ وجود دارد، آشنا شوند. به عبارتی آگاهی از شرایط هر یک از سهمیه‌ها می‌تواند فرد را در رشته مورد نظر حمایت کند و عدم آگاهی ممکن است باعث محرومیت داوطلب شود و امکان استفاده مجدد از این سهمیه وجود نداشته باشد. در ادامه انواع سهمیه‌های کنکور سراسری ۱۴۰۳ و تاثیر آن‌ها در کنکور ۱۴۰۳ توضیح داده‌شده‌است.

آشنایی با لیست سهمیه های کنکور سراسری

برای اطلاع از استفاده مجدد از سهمیه روزانه کنکور، بر روی لینک کلیک کنید.

انواع سهمیه های کنکور سراسری 1403

👈در آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، سازمان سنجش به عنوان اجرا‌کننده تمام آزمون‌های وزارت علوم، شرایط استفاده از سهمیه‌های مختلف را از طریق دفترچه ثبت نام کنکور سراسری به متقاضیان اعلام می‌کند. در صورتی که پس از مهلت ثبت نام یا در حین ثبت نام، تغییری در شرایط سهمیه‌های این آزمون رخ دهد، سازمان سنجش از طریق سایت سنجش به آزمون‌دهندگان اعلام خواهد کرد.

آزمون‌دهندگان کنکور سال ۱۴۰۳، در صورت داشتن شرایط مورد نیاز در دفترچه ثبت نام، می‌توانند از سهمیه‌های خاص رزمندگان و ایثارگران، خانواده شهدا و بهیاران بهره‌برداری نمایند. در ادامه، شرایط استفاده از سهمیه‌های کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را ذکر کرده‌ایم.

انواع سهمیه های کنکور سراسری

💢 سهمیه مناطق

👈سهمیه اصلی و اولین کنکور سراسری است. تمام داوطلبان کنکور سراسری به این سهمیه تعلق دارند. مناطق کشور بر اساس رفاه آموزشی و امکاناتی که در آن‌ها وجود دارد به سه منطقه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند. این سهمیه بر اساس محل اخذ مدرک تحصیلی سه سال آخر دوره دبیرستان داوطلبان کنکور در نظر گرفته می‌شود.

اگر داوطلب سه سال آخر دبیرستان خود را در مناطق مختلف سپری کرده باشد، سهمیه نهایی برای او به عنوان منطقه مرفه تعیین می‌شود.

داوطلبانی که مدرک دیپلم خود را از خارج از کشور جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده‌اند، سازمان سنجش سهمیه منطقه ۳ را برای آن‌ها در نظر می‌گیرد.

💢 سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی

👈سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی به شیوه‌ای رسمی تقسیم می‌شود. این سهمیه تنها بین سه گروه زیر تقسیم می‌شود: ۱. همسران و فرزندان شهدا و مفقودالاثر ۲. آزادگان و همسران و فرزندان آن‌ها ۳. جانبازان ۲۵ درصد و بیشتر و همسران و فرزندان آن‌ها.

💢 سهمیه ایثارگران پنج درصدی

👈سهمیه ایثارگران پنج درصدی، پس از سهمیه مناطقی که درخواست بیشتری دارند، برای ایثارگران تعیین‌شده‌است. این سهمیه متعلق به افراد زیر است:

۱. جانبازان که تنها ۲۵ درصد از آن‌ها و همسر و فرزندانشان می‌توانند استفاده کنند.

۲. همسر و فرزندان رزمندگانی که حداقل ۶ ماه در جبهه حضور داوطلبانه داشته‌اند.

لازم به ذکر است که هر داوطلب تنها یک بار در هر مقطع تحصیلی می‌تواند از سهمیه ایثارگران پنج و بیست و پنج درصدی خود استفاده کند، حتی اگر او تصمیم به ترک تحصیل بگیرد و یا با استفاده از سهمیه در آزمون کنکور قبولی در دانشگاهی دریافت کند، امکان استفاده مجدد از سهمیه در همان مقطع وجود ندارد.

💢 سهمیه رزمندگان

👈سهمیه رزمندگان، جهادگران جهاد کشاورزی و رزمندگان ستاد کل نیروهای مسلح که حداقل شش ماه سابقه حضور داوطلبانه در جبهه‌های دفاع مقدس از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۷ بطور متوالی یا متناوب را داشته باشند، مورد بررسی قرار می‌گیرند.

در صورت حضور داوطلبان در جبهه به عنوان سرباز یا نیروی کادری (پایور)، مدت حضور سه چهارم آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. در صورتی که این مدت بیش از ۶ ماه باشد، شامل سهمیه رزمندگان می‌شود.

داوطلبانی که قصد استفاده از سهمیه رزمندگان در کنکور سراسری را دارند، موظفند در هنگام ثبت نام یک کد ۱۲ رقمی از ارگان ذی‌ربط دریافت و آن را در فرم ثبت نام سایت سازمان سنجش وارد نمایند.

💢 سهمیه خانواده شهدا

👈سهمیه خانواده شهدا به مطابقت با دفترچه ثبت نام کنکور سراسری شامل پدر، مادر، خواهر و برادر شهدا است. این افراد می‌توانند برای استفاده از سهمیه مذکور، فقط با تکمیل‌بند مربوط در تقاضانامه ثبت نام خود اقدام کنند و نیازی به مراجعه به درگاه اینترنتی ایثار ندارند.

بسیاری از سهمیه خانواده شهدا به عنوان همسر و فرزندان شهدا و جاویدالاثرها شناخته می‌شوند. با توجه به توضیحات قبلی، این بزرگواران جزو سهمیه ایثارگران ۲۵ درصدی دسته‌بندی می‌شوند.

💢 سهمیه بهیاری

👈سهمیه بهیاری در آزمون کنکور سراسری از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۵ به مدت ۵ سال، و به نسبت حداکثر ۵ درصد ظرفیت رشته‌های درسی روزانه، فقط برای ورود به رشته پرستاری در نظر گرفته‌شده‌است.

همچنین، از سال ۱۴۰۳ تا سال ۱۴۰۶ به مدت ۵ سال و به نسبت حداکثر ۵ درصد ظرفیت رشته‌های درسی روزانه، برای ورود به رشته‌های اتاق عمل و هوشبری در نظر گرفته‌شده‌است.

افراد متقاضی استفاده از سهمیه بهیاری باید علاوه بر تکمیل فرم درخواست ثبت نام، فرم ثبت نام را نیز تکمیل نمایند.

💢 سهمیه مناطق سیل زده

👈با توجه به تصمیم‌گیری جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهمیه داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در مناطق سیل زده مشابه داوطلبان مناطق زلزله زده محاسبه خواهد شد.

به همین ترتیب، در کنکور ۱۴۰۳، پنج درصد سهمیه اضافی به داوطلبان مناطق سیل زده اختصاص داده می‌شود. ضمنا لازم است توجه داشته باشید که سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده برای دانشگاه‌های سایر استان‌ها لحاظ نمی‌شود و فقط برای دانشگاه‌های استان‌های آسیب دیده مورد توجه قرار می‌گیرد.

به عنوان مثال، دانشگاه‌های تهران ظرفیتی را به مناطق سیل زده اختصاص نمی‌دهند و در صورتی که رشته مورد نیاز در آن مناطق موجود نباشد، ظرفیت از دانشگاه‌های استان‌های همجوار با اخذ تعهد خدمت به میزان دو برابر مدت تحصیل، برای مدت حداکثر ۳ سال به آن مناطق اختصاص داده می‌شود. همچنین ظرفیت‌هایی که برای سهمیه ایثارگران و رزمندگان تصویب‌شده‌است، در صورت امکان تبدیل به یک را در هر رشته محل در نظر گرفته می‌شوند.

با توجه به تصمیم‌گیری شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آزمون کنکور سال ۱۴۰۳ سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده مشابه داوطلبان مناطق زلزله زده محاسبه خواهد شد.

بنابراین، در آزمون کنکور ۱۴۰۳، پنج درصد از سهمیه اضافی به داوطلبان مناطق سیل زده تخصیص داده خواهد شد. لازم به ذکر است که سهمیه داوطلبان مناطق سیل زده فقط برای دانشگاه‌های استان‌های آسیب دیده محاسبه می‌شود و برای دانشگاه‌های سایر استان‌ها لحاظ نمی‌شود.

💢 سهمیه مناطق محروم

👈سهمیه مناطق در کنکور، که برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در استان‌های ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و هرمزگان تعیین‌شده‌است، به داوطلبان بومی این استان‌ها اختصاص می‌یابد. تغییر رشته و انتقالی داوطلبان ممنوع است و دوره تحصیلی نیز همانند دوره‌های روزانه رایگان است.

💢 تخصیص سهمیه برای داوطلبان مناطق جنوبی استان‌های کرمان و هرمزگان

👈سهم داوطلبان شهرستان ابوموسی در استان هرمزگان از ظرفیت پذیرش رشته‌های تحصیلی دانشگاه‌های استان هرمزگان ۴۰ درصد است. این داوطلبان باید ۷۵ درصد آخرین نفر قبولی آزاد را کسب کنند و برای مدت ۳ سال در شهرستان ابوموسی ساکن باشند تا به عنوان بومی این منطقه شناخته شوند.

انواع سهمیه های کنکور سراسری

برای اینکه از نحوه استفاده مجدد از سهمیه ایثارگری مطلع شوید، بر روی لینک کلیک کنید.

میزان تاثیر سهمیه های کنکور سراسری 1403

👈میزان تاثیر سهمیه کنکور سراسری در سال جاری به شرح زیر می باشد:

✅ ایثارگران 25 درصد

70 درصد نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را سهمیه دارند

✅ ایثارگران 5 درصد

70 درصد نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را سهمیه دارند

✅ خانواده شهدا

سهمیه ای که برای خانواده شهدا در نظر گرفته می شود هر ساله عدد مشخصی نمی باشد و با توجه به تعداد شرکت کنندگان خانواده شهدا نسبت به کل شرکت کنندگان مشخص می شود. شما میتوانید برای اطلاع از سهمیه امسال خانواده شهدا با مشاورین ایران تحصیل در ارتباط باشید.

✅ بهیاران

سهمیه بهیاران به این صورت مشخص می شود که آخرین فرد قبول شده در سهمیه آزاد باید حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبول شده را به دست آورد.

✅ رزمندگان

75 درصد نمره آخرین فرد ﭘﺬﻳﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪه در گزینش آزاد را سهمیه دارند

✅ مناطق سیل زده

سهمیه مناطق سیل زده به صورتی محاسبه می شود که فرد باید در سهمیه آزاد باید حداقل 70 درصد نمره آخرین فرد قبول شده را به دست آورد.

البته توجه نمایید برای رشته های مانند پزشکی و دندانپزشکی کسب حداقل 85 درصد نمره آخرین فرد قبول شده در نظر گرفته می شود.

 

برای اینکه از سهمیه ایثارگران در کنکور بیشتر بدانید، وارد لینک شوید.

در خصوص سهمیه جانبازی در کنکور چه می دانید؟

👈در هنگام پذیرش و ثبت نام در آزمون کنکور سراسری، افرادی که واجد شرایط استفاده از سهمیه‌ها هستند، می‌توانند در فرم اینترنتی نوع سهمیه خود را مشخص کنند تا در مراحل بعدی آزمون از تاثیر سهمیه‌های کنکور بهره‌مند شوند.

همانطور که می دانید دانشگاه های کشور هر ساله درصدی از پذیرش خود را برای افرادی که دارای سهمیه می باشند اختصاص می دهد تا افراد دارای سهمیه نیز بتوانند از این فرصت بهره مند شوند.

یکی از سهمیه‌های ذکر‌شده‌در دفترچه ثبت نام آزمون کنکور سراسری، سهمیه جانبازی است.

افرادی که دارای سهمیه جانبازی هستند می توانند در زمان ثبت نام در فرم ثبت نام خود اطلاعات سهمیه خود را که مورد تایید سازمان بنیاد شهید، ستاد کل نیروهای مسلح می باشد را وارد نمایند.

امتیازات سهمیه جانبازی شامل سهمیه جانبازی ۵ درصد و نیز سهمیه جانبازی ۲۵ درصد است.

سهمیه 5 درصدی  جانبازان زیر ۲۵ درصد به همراه همسر، فرزندان خود و همچنین، رزمندگانی با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه و همسر و فرزندان آن‌ها شامل سهمیه ۵ درصدی جانبازی می‌باشند.

اما سهمیه جانبازی ۲۵ درصد در کنکور بدین معناست که حدود ۲۵ درصد ظرفیت تمامی کدرشته محل‌های موجود در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری به جانبازان ۲۵ درصد و بالاتر، همسر و فرزندان آن‌ها، فرزندان شهدا و مفقود الاثر، آزادگان، همسر و فرزندان آن‌ها تعلق دارد.

در خصوص سهمیه جانبازی در کنکور چه می دانید؟

اصلاحات در لیست سهمیه های کنکور سراسری 1403

👈بر اساس توضیحاتی که ارائه‌شده‌است، سهمیه کنکور سراسری در واقع یک امتیاز است که سازمان سنجش با شرایط مختلف برای داوطلبان در نظر می‌گیرد تا به عبارتی عدالت برقرار شود و داوطلبان بر اساس رتبه قبولی خود در رشته‌های مورد نظر پذیرش بیشتری داشته باشند.

این امر باعث‌ شده‌ است که داوطلبان با سهمیه آزاد اعتراض داشته باشند. اعتراضی که بر این موضوع استوار است که همه دانش‌آموزان در یک سهمیه در نظر گرفته شوند و حتی اگر سهمیه‌ای به داوطلبی اختصاص داده می‌شود، در دانشگاه‌ها به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش قرار می‌گیرند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور حفظ تعادل و حق داوطلبانی که دارای سهمیه آزاد یا سهمیه مناطق هستند است، لایحه‌ای را به دولت تقدیم کرده است.

طبق لایحه تنظیم شده، باید ظرفیت تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف بر اساس نمره‌ای که داوطلب کسب می‌کند تقسیم شود و بخشی از آن برای دانش‌آموزان با سهمیه خاص اختصاص پیدا نکند.

برای اطلاع از تاثیر سهمیه ۵ درصد ایثارگران در کنکور  کلیک نمایید.

مشاوره در خصوص سهمیه های آزمون سراسری 1403

👈سهمیه‌های کنکور سراسری برای تمام رشته‌های تحصیلی لحاظ می‌شود. اما میزان سهمیه بر اساس رشته تحصیلی متفاوت است و بستگی به تعداد داوطلبان و شرایط دیگر دارد.

برای استفاده از سهمیه ها، داوطلبان باید در زمان ثبت نام کنکور سراسری در سامانه سنجش به نشانی sanjesh.org، اطلاعات مربوط به سهمیه خود را وارد کنند. در صورتی که داوطلب مدارک مورد نیاز را تایید کند، او می‌تواند از سهمیه‌های کنکور سراسری بهره مند شود.

سهمیه‌های کنکور سراسری به گروه‌های مختلفی از داوطلبان تعلق می‌گیرد برای مشاوره و استفاده از سهمیه های آزمون کنکور سراسری  می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

مشاوره در خصوص سهمیه های کنکور سراسری

 

اخبار پیرامون سهمیه های کنکور

📢 تصمیمات جدید شورا برای سهمیه های کنکور سراسری 1403

سهمیه کنکور سراسری می‌تواند به خود فرد اختصاص داده شود و بر اساس دهک‌های جامعه، دانش آموزان را در دانشگاه‌ها پذیرش کنیم. همچنین، مناطق یا سهمیه‌های سه‌گانه را به مدارس معطوف کنیم تا تمام مدارس شهر تهران شامل منطقه یک نشوند. بهترین حالت سهمیه کنکور این است که آن را به خود فرد اختصاص دهیم و افراد بر اساس دهک‌های جامعه در مناطق مختلف حساب شوند. این تصمیم می‌تواند عدالت آموزشی را ایجاد کند.


خلاصه مطلب

در دفترچه راهنما، لیست سهمیه های کنکور سراسری 1403 ثبت‌شده‌است. به منظور حفظ عدالت بین تمامی داوطلبانی که در نام نویسی و شرکت در کنکور سراسری شرکت می‌کنند، سازمان سنجش آموزش کشور اقدامات مختلفی در این آزمون انجام می‌دهد.

سهمیه‌های کنکور سراسری شامل سهمیه آزاد و یا مناطق (منطقه یک، منطقه دو و منطقه سه)، سهمیه ایثارگران (ایثارگران با ۲۵ درصد ظرفیت و ایثارگران با ۵ درصد ظرفیت)، سهمیه خانواده شهدا، سهمیه رزمندگان و… است. هر داوطلب برای استفاده از سهمیه‌های بیان شده، باید شرایط لازم را داشته باشد. در ادامه این مقاله به سهمیه کنکور سراسری ۱۴۰۳ اشاره‌ کردیم. در صورت نیاز به مشاوره با متخصصین ایران تحصیل در ارتباط بوده و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله سهمیه های کنکور سراسری کلیک نمایید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

آشنایی با تمامی سهمیه های کنکور و راهنمایی دریافت سهمیه کنکور

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه تاثیر سهمیه بهیاری در کنکور چگونه است؟

سهمیه بهیاری برای دارندگان آن، ۵ درصد از ظرفیت رشته پرستاری روزانه را در بر می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استفاده از این سهمیه، مقاله را مطالعه کنید.

آیا برای استفاده از سهمیه کارمند باید عضو یک سازمان خاص باشد؟

سهمیه به کارمندان رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی مرتبط با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اختصاص داده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط استفاده از این سهمیه، مقاله را مطالعه کنید.

برای قبول شدن با استفاده از سهمیه ایثارگران، چه نمره‌ای لازم است؟

برای قبولی در گزینش آزاد، حداقل باید ۷۰ درصد نمره آخرین فرد شاخص را کسب کنید. البته در این مقاله، توضیحات تکمیلی درباره استفاده از سهمیه ایثارگران ارائه‌شده‌است.

نظرات

6 دیدگاه دربارهٔ «سهمیه های کنکور سراسری 1403 + شرایط و تاثیر قبولی | irantahsil»

  1. Avatar photo عرفان گفت:

    سلام ببخشید شنیدم که تاثیر سهمیه ۲۵ درصد رو میخوان کم کردن . درسته اگه درسته میزان تاثیر ۲۵ درصد چقدر خواهد شد

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام دوست عزیز خیر این مورد صحت ندارد و اعمال سهمیه ها همچنان برقرار میباشد.

  2. Avatar photo محمدجعفر گفت:

    سلام وقتتون بخیر سهمیه های کنکور سراسری برای رزمندگان چند درصده؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام سهمیه برای رزمنده 5 درصد میباشد

  3. Avatar photo لیلا گفت:

    سلام من پدربزرگم جانباز بوده من میتونم از سهمیه‌اش برای کنکور سراسری استفاده کنم؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام خیر سهمیه ای ب شما تعلق نمیگیرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور