ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معرفی رشته رادیوتراپی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۸ تیر ۱۴۰۲
معرفی رشته رادیوتراپی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

رشته رادیوتراپی برای آن دسته از داوطلبانی که قصد انتخاب این رشته داشته اما شناخت درستی از آن ندارند می تواند کمک بزرگی باشد. رشته پرتو درمانی که تحولی بزرگ در درمان انواع سرطان ایجاد کرده است، به یکی از رشته های پرطرفدار رشته تجربی تبدیل شده است. در ادامه بیشتر به تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی می پردازیم.

 

 

برای دریافت مشاوره معرفی رشته رادیوتراپی در مقاطع کارشناسی و ارشد  – اطلاع از بازار کار و آینده شغلی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

معرفی رشته رادیوتراپی و آشنایی با ماهیت آن

 

معرفی رشته رادیوتراپی و آشنایی با ماهیت آن

معرفی رشته رادیوتراپی و آشنایی با ماهیت آن

 

یکی از خدمات بزرگی که رشته مهندسی پزشکی به دنیای درمان و معالجه کرد، ساخت دستگاه هایی است که با استفاده از ساطع کردن اشعه ها در بهبود، معالجه و توانبخشی بیماران به کار می روند. رادیوتراپ ها همان افرادی هستند که نحوه کار با این دستگاه ها را در دوران تحصیل یاد می گیرند. در واقع در معرفی رشته رادیوتراپی می توان گفت علمی که از طریق پرتوهای ایکس، گاما، آلفا و بتا و یا برخی از داروهای خاص به کوچک یا تخریب کردن سلول های سرطانی می پردازد.

رادیوتراپ ها یا پرتو درمان ها نیز متخصصانی می باشند که نحوه کار با این دستگاه ها را به خوبی می دانند و با ارسال اشعه ها سلول های سرطانی را که نسبت به سلول های سالم به اشعه ایکس حساس ترند را مورد هدف قرار می هند و باعث از بین رفتن، کوچک شدن و متوقف کردن رشد آن ها می شوند. البته در این بین ممکن است برخی از سلول های سالم نیز آسیب بینند، اما پس از مدتی مجددا بهبود خواهند یافت. این شاخه از علم پزشکی از گسترش برخی ضایعات بدن جوگیری کرده و درد را نیز تقلیل می دهد.

با توجه به پیشرفت روز افزون این علم، داوطلبان رشته تجربی که علاقه مند به ورود این رشته هستند، پس از اینکه در کنکور رتبه لازم را کسب نمودند می توانند با دریافت دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری از میان کد رشته های محل های موجود در یکی از دانشگاه های پذیرنده نسبت به انتخاب اقدام نمایند. اما قبل از آن بد نیست به تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی بپردازیم تا متقاضیان اگاهی بیشتری در مورد آن داشته باشند.

برای اشنایی با رتبه قبولی پرتو درمانی روی لینک بزنید.

معرفی رشته رادیوتراپی و تفاوت آن با رادیولوژی 

یکی از تصورات اشتباهی که در جامعه وجود دارد، این است که رشته رادیولوژی و رادیوتراپی را یکسان می دانند و فکر می کنند که یک کاربرد دارند. در حالیکه این چنین نیست. رشته رادیولوژی یا پرتونگاری با استفاده از اشعه هایی مانن ایکس، گاما، و غیره از اجزای مختلف بدن تصویر برداری می کنند تا پزشک متخصص عارضه یا بیماری احتمالی را تشخیص دهد.

اما در رادیوتراپی این اشعه ها به کار گرفته می شوند تا بیماری های تشخیص داده شده، از جمله سرطان درمان شوند. علاوه بر این در دروس دانشگاهی این دو رشته و همچنین در میزان درآمد و مکان های کاری نیز اختلافاتی وجود دارد.

 

 

از مهم ترین جوانب  معرفی رشته رادیوتراپی اطلاع از آینده شغلی، درآمد، وظایف و محتوای درسی است

 

 

تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی

 

تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی

تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی

 

اصولا یکی از فاکتورهای مهم برای انتخاب هر رشته ایی چگونگی بازار کار و موقعیت شغلی آن است و منطقی است که علاقه مندان به رشته رادیوتراپی نیز در پی آینده ایی باشند که در انتظارشان خواهد بود. همانطور که می دانید این رشته در حیطه درمان فعالیت دارد، بنابراین میزان موارد معالجه موفقیت آمیز شما در استقبال دنیای کار  ارتباط مستقیم دارد. اما به طور کلی می توان گفت که موقعیت کاری رشته رادیوتراپی نسبت به رشته رادیولوژی بهتر است.

در معرفی رشته رادیوتراپی و بازار کار و در آمد آن نیز می توان گفت که فارغ التحصیلان این رشته می توانند در کلینیک ها، مراکز پرتو درمانی بیمارستانی و همچنین مراکز تحقیقاتی مشغول به کار شوند. در این بین هر چه مهارت شخص بالاتر باشد، پرتودرمانی های تخصصی تری را انجام خواهد داد. بدین ترتیب، قاعدتا هر چه پیچیدگی درمان بیشتر باشد، حقوق نیز بالاتر می رود.

البته افرادی که سرمایه کافی داشته باشند نیز می توانند به همراه پزشکان دیگر برای تاسیس کلینیک اقدام کنند و درآمد بیشتری داشته باشند.  با این وجود، واقعیت این است که در سال های اخیر میزان پذیرش بیش از ظرفیت های استخدامی موجود بوده است و این مسئله باعث نگرانی برخی از فراغ التحصیلان این رشته شده است. اما باز هم تاکید می کنیم که میزان مهارت و بنیه علمی می تواند در داشتن جایگاه  شغلی بهتر موثر باشد.

 

برای اطلاع از پذیرش رشته پرتودرمانی بدون کنکور کلیک کنید

 

مواد درسی رشته رادیوتراپی 

رشته رادیوتراپی را می توان در دو مقطع کاردانی و کارشناسی که به ترتیب دو و چهار سال است ادامه داد. در معرفی رشته رادیوتراپی مقطع کارشناسی باید بگوییم که شامل 130 واحد بوده که 22 واحد به دروس عمومی، 84 واحد اختصاصی و 24 واحد کارآموزی اختصاص دارد. در زیر می توانید مواد درسی این مقطع را ببنید.

 

دروس عمومی
تربيت بدني (1) يك درس از دروس آشنايي با مباني اسلامي
تربيت بدني (2) يك درس از دروس تاريخ و تمدن اسلامي
جمعيت و تنظيم خانواده يك درس از دروس انقلاب اسلامي
ادبيات فارسي يك درس از دروس اخلاق اسلامي
زبان  انگليسي عمومي دو درس از دروس مباني نظري اسلام

 

دروس پایه
آناتومی فیزیولوژی انسانی
آسیب شناسی فیزیک عمومی

 

کمک های اولیه و مراقبت از بیمار بافت شناسی
اصطلاحات و کلیات پزشکی

 

دروس اختصاصی
تکنیک‌های رادیوتراپی

 

دستگاه‌های رادیوتراپی

 

فیزیک تشعشع و مواد رادیواکتیو

 

اصول محاسبات و برنامه‌ریزی در رادیوتراپی

 

آناتومی سطحی بدن رادیوبیولوژی و حفاظت در برابر پرتوهای یونساز
تکنیک‌های رادیوگرافی

 

تکنیک‌های پزشکی هسته‌ای

 

کارورزی

 

کارآموزی بیمارستانی

وظایف رادیوتراپیست چیست؟

وقتی از معرفی رشته رادیوتراپی  سخن می گوییم، شرح وظایف ضرورت پیدا می کند. از جمله مسئولیت ها ووظایف یک رادیوتراپ آماده سازی بیماری به منظور انجام فرایند درمان در تمام مراحل آن می باشد. این کارشناسان، بیمار را مطابق با دستور و تجویز پزشک و همچنین اتاق شبیه ساز، بیمار را در حالت مناسب قرار داده و با رعایت تمام نکات بهداشتی، آموزش های لازم را ارائه می کنند. حوصله و لحن دوستانه یکی از ویزگی های یک رادیو تراپ خوب است.

همچنین کارشناس رادیوتراپی باید ضمن اشنایی کامل با انواع تجهیزات و دستگاه های درمانی و دزیمتر، به طور مداوم آن ها را کنترل و تست نماید تا از سلامت آن ها مطمئن شود. علاوه بر این، کیفیت لازم جهت شروع، ادامه و پایان معالجه نیز باید تضمین شود تا برای بیمار، دستگاه ها و حتی خود رادیوتراپ مشکلی ایجاد نشود. مسئولیت کنترل کیفی ابزارها و پایداری اشعه ها نیز به عهده این کارشناسان می باشد.

یکی از دیگر از موارد مهم مسئولیت این افراد، اندازه گیری دقیق دوز اشعه می باشد. همانطور که در بالا در بخش تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی ذکر شد، داشتن مهارت و بنیه علمی از اهمیت زیادی برخوردار است. به همین دلیل، دانشجویان رشته ردیوتراپی بایستی در در دوران کارآموزی بسیار فعالانه شرکت نمایند تا همه همه مهارت های لازم عملی را نیز تمرین و یاد بگیرند.

 

 

دانشگاه های پذیرنده در معرفی رشته رادیوتراپی

در حال حاضر افرادی که مایل به ورود به رشته رادیوتراپی هستند، می تواند در یکی دانشگاه های سراسری، آزاد و خودگران، و البته با آزمون یا بدون آزمون به تحصیل بپردازند. مشاوره رو بیار  اما لیست بهترین دانشگاه های پذیرنده این رشته عبارتند از:

 

 

دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دانشگاه علوم پزشکی کاشان

 

دانشگاه علوم پزشکی اراک
 

دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله

دانشگاه علوم پزشکی زنجان

 

دانشگاه علوم پزشکی گیلان

 

دانشگاه علوم پزشکی لرستان

 

دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

 

دانشگاه علوم پزشکی زاهدان

 

دانشگاه علوم پزشکی ایلام

 

دانشگاه علوم پزشکی بابل

 

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

 

دانشگاه علوم پزشکی اردبیل دانشگاه علوم پزشکی گناباد

 

دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزده

 

دانشگاه علوم پزشکی همدان

 

دانشگاه علوم پزشکی مازندران

 

دانشگاه علوم پزشکی کردستان دانشگاه علوم پزشکی البرز

 

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان
دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

 

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

 

دانشگاه علوم پزشکی زابل

 

دانشگاه علوم پزشکی البرز دانشگاه علوم پزشکي بندرعباس دانشگاه علوم پزشکی کردستان
دانشگاه علوم پزشکی سمنان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد

 

دانشکده علوم پزشکی بهبهان

 

 

 

کارشناسی ارشد رشته رادیوتراپی

در حال حاضر در کشور ما امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد رشته رادیوتراپی وجود ندارد. اما داوطلبان و متقاضیان می توانند در یکی از رشته های زیر در صورت داشتن شرایط لازم ارشد بگیرند. 

 

رشته اقتصاد بهداشت

 

رشته انفورماتیک پزشکی

 

رشته آمار زیستی

 

 

رشته ارزیابی فناوری سلامت

رشته رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی

 

رشته فناوری اطلاعات سلامت

 

رشته اپیدمیولوژی رشته کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی

 

رشته مهندسی پزشکی (زیست مواد)

 

رشته مهندسی پزشکی (بیوالکتریک)

 

رشته فیزیک پزشکی

 

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

 

رشته نانوتکنولوژی پزشکی

 

رشته زیست فناوری پزشکی

 

رشته تاریخ علوم پزشکی

 

آموزش پزشکی

 

مدیریت برنامه ریزی الکترونیکی در علوم پزشکی

 

رشته رفاه اجتماعی

 

رشته علوم داروهای پرتوزا

 

فن آوری تصویربرداری پزشکی

 

ژورنالیسم پزشکی

 

تکنولوژی آموزشی در علوم پزشکی

 

 

 

نحوه قبولی در رشته رادیوتراپی بدون کنکور

بسیاری از داوطلبانی علاقه مند به این رشته که موفق به کسب رتبه قبولی پزشکی  در کنکور سراسری نشده اند دغدغه مند هستند که آیا می توان  از طریق بدون کنکور وارد رشته رادیوتراپی شد. در سال های گذشته چنین امکانی در بسیاری از رشته های پزشکی و پیراپزشکی وجود نداشت، اما در سال های اخیر خوشبختانه متقاضیان می توانند بدون آزمون وارد این رشته شوند.

البته گفتنی است که این رشته تنها در مقطع کاردانی به صورت بدون کنکور ارائه می شود. حال سوال بسیاری از متقاضیان این است که کدام دانشگاه ها پذیرنده این رشته بدون کنکور هستند و شهریه ها به چه میزان است. همچنین شرایط تحصیل و جذب دانشجو ممکن در دانشگاه های  مختلف متفاوت باشد. برای دریافت پاسخ این سوالات می توانید با همکاران ما در ایران تحصیل تماس بگیرند.

 

 مزایا و معایب رشته رادیوتراپی

در معرفی رشته رادیوتراپی بسیارب به دنبال ویژگی های کاری آن هستند. مسلما هر کاری معایب و محاسن خود را دارد و رشته رادیوتراپی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در مورد مزیت این کار می توان محیط پاکیزه و عاری از آلودگی های ناشی از بیماری های عفونی است. علاوه بر این، ارتباط مستقیم با تجمعات بالای بیماران که اغلب رشته های پزشکی و پیراپزشکی با آن مواجه هستند؛ در این رشته وجود ندارد.

اما یکی از معایب عمده آن در معرض قرار گرفتن اشعه های مختلف است. کارمندان و متخصصان پرتودرمانی به دلیل اقتضای کاری مجبورند که در محیطی مشغول به کار شوند که ابزار ان اشعه ها و دستگاه های تولید کننده آن است. ممکن است در صورت عدم رعایت نکات ایمنی این پرتوها به شخص آسیب وارد کنند که البته این اتفاق تنها در صورت کم در نظر نگرفتن نکات مراقبتی به وجود خواهد آمد.

 

وضعیت ادامه تحصیل رشته

رشته رادیوتراپی و رادیولوژی در برخی از کشورهای آمریکایی و اروپایی پیشرفت چشمگیری داشته، به طوری که شاید بتوان گفت کشور آمریکا در این زمینه حرف اول را در دنیا می زند. به همین دلیل بسیاری از افراد مایلندکه این رشته را در یکی از دانشگاه های خارجی ادامه دهند. برای مثال، کالج بهداشت و درمان تارتو که در کشور استونی قرار گرفته است از موقعیت علمی خوبی برخوردار بوده و رشته رادیو تراپی را در مقطع ارشد ارائه می دهد.

دانشگاه تریسه ایتالیا یکی از دیگر از گزینه های مناسب برای تحصیل در رشته رادیوتراپی است. این دانشگاه به عنوان موسسه آموزش عالی ممتاز ایتالیا شناخته می شود که البته یکی از شرایط پذیرش در آن داشتن تسلط بر زبان انگلیسی می باشد. یکی از ویژگی های خوب پذیرش در این دانشگاه، عدم نیاز به معدل و سوابق تحصیلی است.

کشورهای استرالیا و نیوزلند نیز در صنعت پزشکی هسته ایی که رشته پرتو نگاری زیر مجموعه آن محسوب می شود، از موقعیت خوبی برخوردار است. تسلط بر زبان انگلیسی برای اخذ پذیرش در این کشورها نیز ضروری می باشد.

 

معرفی بازار کار و درآمد رشته رادیوتراپی در خاج از ایران

حال که در مورد دانشگاه های پذیرنده خارجی صحبت کردیم، بد نیست به تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی در این کشورها نیز بپردازیم. افرادی که در کشورهایی مانند آمریکا در رشته رادیوتراپی فارغ التحصیل می شوند، معمولا می توانند در بخش ها و زمینه های مختلفی مشغول به کار شوند، به طوری که می توان گفت کارشناسان و دانش آموختگان در پست های ترکیبی فعالیت می کنند. 

به عنوان مثال از جمله موقعیت های کاری می توان به، موسسات و مراکز مرتبط با پزشکی هسته ایی، شرکت های دانش بنیان، بخش های مربوط به پزشکی هسته ایی، مراکز فیزیک هسته ایی یا تولید رادیو ایزوتوپ و بخش های طراحی، کنترل، ارزیابی و بهره گیری از دستگاه های پرتونگاری. علاوه بر این، برخی نیزبه پژوهش، مشاوره و کارهای تحقیقاتی مشغول می شوند. درآمده نیز به تناسب متفاوت است.

 

توانایی های لازم برای ورود و اشتغال به رشته رادیوتراپی

یکی از مهم ترین ویژگی های رادیوتراپ ها، داشتن دقت و حساسیت لازم است. چرا که همانطور گفته شد، این افراد اشعه ها را برای تخریب سلول های سرطانی ارسال می کنند و به همین دلیل در صورت بروز خطا ممکن است برای بیمار مشکل به وجود بیاید. 

نکته دیگر داشتن مهارت ارتباط برقرار کردن و نحوه برخورد با بیماران است. به طور کلی یکی از اصول مهم کاری در تمام رشته های پزشکی و پیراپزشکی، درک و توجه به بیمار است، چرا که افراد در چنین شرایطی به طور طبیعی دارای روحیه نگران و ضربه پذیری هستند. به همین دلیل یک رادیوتراپ باید سعی کنید که با روی گشاده با مراجع رفتار کند. 

همچنین این کارشناسان باید دارای روحیه انتقادپذیری بوده و صبر و حوصله بالایی داشته باشد. بعلاوه، مانند تمام مشاغل دیگر حس مسئولیت پذیری نیز از جمله لزومات این شغل است. 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به معرفی رشته رادیوتراپی پرداختیم. همچنین به دلیل ضرورت تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپ سعی کردیم جوانب مختلف آن را مورد بررسی قرار دادیم. چنانچه شما نیز به این رشته علاقه مندید و به دنیال آگاهی از ظرفیت های پذیرش، درصدها و رتیه قبولی و یا آینده پیش روی آن هستید، می توانید در همه روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 12 شب از طریق شمار های موجود در جدول با همکاران ما تماس بگیرید.

 

 

 به منظور معرفی همه جانبه رشته رادیوتراپی و رتبه قبولی آن – اطلاع از بازار کار و آینده شغلی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مطالب مرتبط

شیوه تسلط بر تست زمان دار زیست را یاد بگیریم

بررسی و معرفی رشته هوشبری و رتبه قبولی در آن 

روش محاسبات سریع شیمی در کنکور 

رشته های پرطرفدار تجربی کدامند؟ 

معرفی رشته رادیوتراپی

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مواد درسی رشته رادیوتراپی چیست؟

در این مقاله به معرفی رشته رادیوتراپی و دروس پایه و تخصصی آن پرداخته شده است.

برای قبولی در رشته رادیوتراپی چه رتبه ایی لازم است؟

میزان رتبه به نوع دانشگاه، رتبه علمی و ظرفیت های پذیرش بستگی دارد، که می توانید اطلاعات کامل را از طریق تماس با سامانه ایران تحصیل دریافت نمایید. 

درآمد رشته رادیوتراپی بیشتر است یا رادیولوژی؟

همانطور که در تحلیل درآمد آینده شغلی و بازار کار رشته رادیوتراپی این مقاله آمده، به طور میانگین درآمد رشته رادیوتراپی بهتر است. 

آیا رشته رادیو تراپی را می توان در ایران در مقطع ارشد ادامه داد؟

خیر. در حاضر دانشجویان فارغ التحصیل این رشته می توانند در رشته های دیگری مقطع ارشد را سپری نمایند. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «معرفی رشته رادیوتراپی»

  1. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید کسانی که کارشناسی رادیوتراپی میگیرند کسانی هستند که مرحله درمان رو بر عهده میگیرند ؟

    1. Avatar photo مشاور ملکی گفت:

      سلام وقت بخیر
      وظایف یک رادیوتراپ اماده سازی بیمار یه منظور انجام فرایند درمان در تمام مراحل آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 + شرایط و دانشگاه ها

    لیست رشته‌های بدون کنکور تجربی 1403 اعلام شد. افرادی که قصد ثبت نام در رشته های بدون کنکور تجربی را دارند ابتدا باید از شرایط ثبت نام در این رشته‌ها اطلاعات کامل را به دست آورده و سپس برای اسم...
  • نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

    نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

    دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید،...
  • تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

    تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

    آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در...
  • کارنامه قبولی پرستاری سراسری

    رتبه قبولی پرستاری 1403 + تحلیل کارنامه‌ مناطق قبولی آزاد

    کارنامه قبولی پرستاری سراسری می‌‌تواند شما را با درصد دروس و رتبه قبولی پرستاری سراسری آشنا سازد. چرا که با بررسی کارنامه پرستاری متوجه خواهید شد برای مطالعه هر درس لازم است چقدر زمان صرف کنید و بر کدام یک...
تماس با مشاور