ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور 1403 | ایران تحصیل

نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل یکی از بهترین روش‌هایی بسیار مفید برای داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌رود. با استفاده از این تاییدیه، داوطلبان می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در بهبود رتبه کنکور خود داشته باشند. همان طور که می‌دانید، اخیرا نمرات پایانی دانش‌آموزان در نتیجه کنکور آنها تاثیر می‌گذارد. بااین‌حال، نحوه تاثیر این نمره به صورت مثبت است و کسانی که نمره پایانی خوبی داشته باشند، می‌توانند آن را در کنکور سراسری خود نیز تاثیر بدهند.

به طور کلی، نحوه عملکرد ترمیم معدل برای بهبود رتبه کنکور به این صورت است که فقط افرادی از مزیت آن بهره‌مند می‌شوند که معدل نمرات نهایی آنها خوب شده باشد. با توجه به این نکته، می‌توان گفت که افرادی با نمرات نهایی ضعیف‌تر، از سایر رقبا در کنکور سراسری عقب می‌مانند. خوشبختانه روشی وجود دارد که از طریق آن افرادی که حتی در نمرات نهایی خود رتبه کمتری به دست آوردند هم می‌توانند این مشکل را جبران کنند. این کار از طریق ترمیم معدل انجام می‌گیرد.

قانون ترمیم معدل کنکور به این صورت است که متقاضیانی که نمره نهایی نسبتا پایینی داشته‌اند، می‌توانند یک بار دیگر امتحانات نهایی را بدهند. البته برای برگزاری مجدد امتحان باید متقاضیان شرایط و مدارک خاصی داشته باشند که در ادامه همه آنها را معرفی می‌کنیم. بخش زیادی از این امتحانات را می‌توان با استفاده از نمونه سوالات آزمون ترمیم معدل بهبود بخشید.

ترمیم معدل کنکور

بر اساس موارد ذکر شده، به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که ترمیم معدل کنکور به چه صورت عمل می‌کند. ‌روش‌های مختلفی برای ترمیم معدل وجود دارند. یکی از مهم‌ترین آنها ارائه تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور است. با استفاده از این روش، متقاضیان کنکور می‌توانند بار دیگر در امتحانات نهایی شرکت کنند. پس اگر نمره بهتری بگیرند، می‌توانند آن را در کنکور خود تاثیر بدهند و شاید از این طریق بتوانند رتبه خود را بهتر کنند.

لازم به ذکر است که شرکت در آزمون ترمیم معدل کنکور برای داوطلبان نظام قدیم و جدید با یکدیگر فرق دارد. از این رو، در این مطلب از ایران تحصیل نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور و شرکت در این آزمون برای هر دو این دانش‌آموزان را توضیح خواهیم داد.

ترمیم معدل کنکور برای دانش‌آموزان نظام جدید

همان طور که می‌دانید، نظام جدید به نظام آموزشی اخیری گفته می‌شود که به صورت 6، 3، 3 عمل می‌کند. امسال امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم در دوره متوسطه دوم به صورت نهایی برگزار شده بود. از این رو، کاملا طبیعی است که همه این نمرات در نتایج نهایی کنکور آنها تاثیر بگذارد.

سازمان آموزش و پرورش برای متقاضیان نظام جدید کنکور سراسری فرایند ترمیم معدل را فراهم کرده است. با توجه به این موضوع، متقاضیانی که از نتیجه معدل خود راضی نبوده و فکر می‌کنند که می‌توانند نمرات بهتری دریافت کنند، می‌توانند یک بار دیگر در امتحانات دوازدهم شرکت کنند. پس اگر نمره بهتری داشته باشند، به احتمال خیلی زیاد نمره کنکور آنها نیز بهتر خواهد شد. هر چند تنها معدل در کنکور تاثبر گزار نیست دانش آموزان باید مد نظر داشته باشند که برنامه ریزی کنکور تاثیر به‌سزایی جهت قبولی در رشته مورد نظرتان دارد.

ترمیم معدل کنکور برای دانش‌آموزان نظام جدید

ترمیم معدل کنکور برای دانش‌آموزان نظام قدیم

نظام آموزشی قدیمی به صورت 5، 3، 4 فعالیت می‌کرده است که هم اکنون دیگر در مدارس ایران کاربردی ندارد. وزارت آموزش و پرورش برای متقاضیان کنکور نظام قدیم نیز امکان ترمیم معدل را قرار داده است.

لازم به ذکر است که فقط برخی از متقاضیان نظام قدیم می‌توانند از تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور استفاده کنند. این متقاضیان هم تنها کسانی هستند که مدرک خود را بعد از سال 1384 دریافت کرده‌اند. علاوه بر این موارد، شرایط ترمیم معدل کارشناسی سراسری شامل موارد دیگری هم می‌شوند که باید حتما از آنها مطلع شوید.

برای این‌که بدانید چند بار می‌توان ترمیم معدل کرد، روی لینک آن ضربه بزنید.

دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

با توجه به موارد گفته شده، به احتمال خیلی زیاد همه افراد می‌دانند که با استفاده از تاییدیه تحصیلی می‌توان در ترمیم معدل کنکور ثبت نام کرد. از این رو، بیشتر متقاضیان به دنبال راهی برای دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور خود هستند. دریافت تاییدیه تحصیلی و ثبت‌نام در ترمیم معدل از طریق سایت emt.medu.ir انجام می‌گیرد. در ادامه، بیشتر توضیح می‌دهیم که باید چگونه تاییدیه تحصیلی را بگیرید.

  1. وارد شدن به وب سایت medu.ir
  2. ورود به قسمت ثبت‌نام با ضربه زدن روی گزینه ثبت نام مدرک تحصیلی
  3. مشخص کردن نوع مقطع تحصیلی آینده
  4. تایپ اطلاعات شناسایی و تعیین نوع تاییدیه تحصیلی با انتخاب گزینه اول
  5. ورود به قسمت مدرک موقت یا کارنامه و نمایش اطلاعات آن
  6. انتخاب استان
  7. انتخاب وزارت آموزش و پرورش به عنوان نوع استعلام گیرنده
  8. انتخاب گزینه مدارس بزرگسالان برای عنوان استعلام گیرنده و یا تا حد امکان، درج نام مدرسه
  9. تایید و صحت اطلاعات
  10. پرداخت هزینه‌های مورد نیاز
  11. اخذ کد رهگیری درخواست تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور
  12. پیگیری وضعیت استعلام از طریق ورود به قسمت اصلی سایت و انتخاب پیگیری مدرک تحصیلی
  13. وارد کردن کد پیگیری و کد ملی متقاضی
  14. نمایش وضعیت درخواست

دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور

دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور از طریق پیشخوان خدمات دولت

متقاضیان کنکور سراسری می‌توانند از طریق سایت پیشخوان خدمات دولت نیز برای دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور اقدام کنند. به این منظور، آنها باید وارد وب‌سایت اینترنتی inq.epishkhan.org شده و فرایند درخواست خود را تکمیل نمایند.

بعد از ورود به صفحه اصلی این وب‌سایت، باید روی گزینه درخواست تاییدیه تحصیلی ضربه بزنند. در این مرحله، صفحه‌ای برای آنها نمایش داده می‌شود که باید اطلاعات هویتی خود را وارد کنند. این اطلاعات به شرح زیر هستند.

  • نام و نام خانوادگی
  • تاریخ تولد
  • کد ملی
  • شماره تلفن همراه
  • ریز نمرات یا مدرک تحصیلی یا همان کارنامه
  • پرداخت مبلغ 25 هزار تومان

مانند نمونه قبلی، بعد از این که تمام مراحل بالا را انجام دادید و هزینه را پرداخت کردید، کد پیگیری ارسال خواهد شد. این کد پیگیری به شما کمک می‌کند تا وضعیت درخواست خود را بررسی نمایید. مدت زمان صدور تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل بین 3 تا 15 روز کاری به طول می‌انجامد. در این بازه زمانی، دانشگاه مورد نظر تمام اطلاعات متقاضی را بررسی و در صورت تایید، آن را می‌پذیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اعلام نتایج ترمیم معدل 1403، روی لینک مربوطه کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل

به احتمال خیلی زیاد متوجه شده باشید که مدارک خیلی زیادی برای دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل نیاز ندارید. شما فقط باید اطلاعات شخصی و هویتی خود را به‌درستی وارد کنید و بعد از دریافت کد رهگیری، آن را بادقت درج نمایید. علاوه بر این، مدارک خاصی برای ثبت‌نام در ترمیم معدل ضروری هستند که در این قسمت، مهمترین آنها را نام می‌بریم.

مدارک لازم برای دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل

  • یک قطعه عکس با سایز 3 در 4
  • کپی صفحه اول شناسنامه متقاضی
  • کپی کارت ملی متقاضی
  • تاییدیه تحصیلی یا گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه
  • رسید پرداخت هزینه‌ها
  • کپی کارنامه فارغ التحصیلی
  • نمونه برگه ترمیم معدل بر اساس رشته تحصیلی مورد نظر
  • شماره تلفن روشن و در دسترس
  • کارت بانکی عضو شتاب دارای رمز پویا برای پرداخت هزینه‌های مورد نیاز

چه کسانی امکان دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل را دارند؟

نکته مهمی که باید به آن اشاره کرد، این است که همه افراد امکان دریافت تاییدیه تحصیلی به منظور ترمیم معدل خود را ندارند. بااین‌حال، برای این که مطمئن شوید آیا شما جزو این دسته هستید یا خیر، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. بر اساس آخرین اخبار منتشر شده، مهمترین کسانی که مشمول ترمیم معدل می‌شوند، باید حتما جزو یکی از گروه‌های زیر باشند.

  • مشمولان ایجاد سابقه تحصیلی (مانند فارغ‌التحصیلان یکی از رشته‌های نظری قبل از سال 1384، فارغ‌التحصیلان یکی از رشته‌های کاردانش یا فنی و حرفه‌ای، فارغ‌التحصیلان مدارس بین‌المللی، فارغ‌التحصیلان دوره پیش دانشگاهی بخشی از سابقه تحصیلی، طلاب حوزه‌های علمیه، فارغ‌التحصیلان دیگر رشته‌های نظر با سوابق تحصیلی ناقص)
  • فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی با سابقه تحصیلی
  • فارغ التحصیلان دوره متوسط یکی از رشته‌های نظری از طریق سالی واحدی و ترمی واحدی
  • فارغ التحصیلان و داوطلبان نظام آموزشی جدید 6، 3، 3

همه افرادی که جزو یکی از دسته‌های بالا باشند، به‌راحتی می‌توانند فرایند ثبت‌نام در ترمیم معدل خود را انجام دهند. توجه داشته باشید که اگر در این امتحان ثبت‌نام کردید، به هیچ عنوان نباید غیبت کنید. زیرا غیبت در امتحان ترمیم معدل می‌تواند مشکلات خیلی بیشتری برای شما به وجود بیاورد.

افراد واجد شرایط برای دریافت تأییدیه تحصیلی

خلاصه مقاله تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل

در این مطلب از ایران تحصیل اطلاعات کاملی درباره نحوه دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل کنکور به دست آوردید. همان طور که گفته شد، با استفاده از تأییدیه تحصیلی می‌توان در آزمون ترمیم معدل شرکت کرد. سپس از این طریق، داوطلبان کنکور سراسری می‌توانند به بالا بردن رتبه کنکور خود کمک کنند. شما می‌توانید برای ثبت‌نام در ترمیم معدل کنکور سراسری و کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه انجام این کار، با کارشناسان ما در ایران تحصیل تماس گرفته و با آنها مشورت کنید.

برای دانلود PDF این مطلب، اینجا کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تاییدیه تحصیلی چه تاثیری در ترمیم معدل دارد؟

با استفاده از تعدیه تحصیلی، داوطلبان و متقاضیان کنکور سراسری می‌توانند برای ثبت‌نام در ترمیم معدل اقدام کنند. پس اگر به‌خوبی در این امتحان حاضر شوند، می‌توانند آینده خود را تا حد خیلی زیادی تغییر دهند.

دریافت تاییدیه تحصیلی برای ترمیم معدل از چه طریقی انجام می‌شود؟

دو روش برای دریافت تاییدیه تحصیلی وجود دارند که یکی از آنها از طریق وب سایت emt.medu.ir و دیگری از طریق وب‌سایت پیشخوان خدمات دولت است.

صدور تاییدیه تحصیلی برای ثبت نام در ترمیم معدل چقدر طول می‌کشد؟

دانشگاه بعد از بررسی درخواست تاییدیه تحصیلی، در صورت لزوم با درخواست متقاضی موافقت خواهد کرد که این امر می‌تواند بین 3 تا 15 روز کاری به طول بیانجامد.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام کنکور کارآگاهی

    ثبت نام کنکور کارآگاهی 1403| مراحل، زمان و محل برگزاری

    کسانی که به شغل کارآگاهی علاقه دارند می‌توانند در زمان ثبت نام کنکور کارآگاهی برای شرکت در این آزمون اقدام کنند. این رشته، یکی از شغل‌های حساس کشور است که در آن تنها افراد خاصی می‌توانند استخدام شوند. شما برای...
  • دریافت کد 12 رقمی ایثارگری

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری + راهنما استعلام و مشاهده Isaar.ir

    دریافت کد 12 رقمی ایثارگری ارتش، سپاه، بنیاد شهید و نیروی انتظامی یکی از موضوعاتی است که برای داوطلبان کنکور اهمیت بسزایی دارد. بهره مندی از سهمیه‌ها به خصوص سهمیه ایثارگران می‌تواند در ارتقاء رتبه داوطلبان موثر باشد. شورای عالی...
  • سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    Dipcode.medu.ir + ورود به سامانه دریافت کد سوابق تحصیلی

    کد سوابق تحصیلی از طریق سامانه دانش آموزی کشور به نشانی my.medu.ir در دسترس کاربران است. در سال های گذشته داوطلبان باید جهت مشاهده کد سوابق تحصیلی به سامانه dipcode.medu.ir یا سایت sahat.medu.ir مراجعه می‌کردند. اما در حال حاضر داوطلبان...
  • ثبت نام مجدد کنکور سراسری

    ثبت نام مجدد کنکور ۱۴۰۳ + جاماندگان sanjesh.org

    ثبت نام مجدد کنکور سراسری آغاز شد. جاماندگان کنکور که در بازه زمانی اولیه اختصاص داده شده برای ثبت نام کنکور به هر دلیلی موفق به نام‌نویسی نشده‌اند، می‌توانند در مهلت ثبت نام مجدد کنکور سراسری نسبت به تکمیل فرم...
تماس با مشاور