ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

تغییر رشته از پرستاری به داروسازی + بخشنامه 1403

تغییر رشته از پرستاری به داروسازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکان‌پذیر است؟ چگونه می‌توان از رشته پرستاری به رشته‌های دیگر مانند داروسازی تغییر رشته داد؟ برای این تغییر رشته باید چه شرایطی داشت؟ آیا تغییر رشته در این زمینه تصمیم درستی است؟ در این مطلب از ایران تحصیل، اطلاعات بیشتری درباره نحوه معادل سازی دروس پرستاری به داروسازی در اختیار شما قرار خواهیم داد. سپس می‌گوییم که آیا این کار امکان‌پذیر است یا خیر. این مقاله به علاقه‌مندان رشته داروسازی کمک می‌کند تا بهتر راه خود را بشناسند.

به دلایل مختلفی شاید افراد مجبور شوند از رشته پرستاری به داروسازی تغییر رشته بدهند. شاید خیلی از افراد در کنکور رتبه مورد نیاز را دریافت نکرده باشند. از این رو، شاید مجبور شوند به یکی دیگر از رشته‌های پیراپزشکی مانند پرستاری بروند.

بسیاری از افراد می‌پرسند که آیا امکان تغییر رشته از پرستاری به داروسازی وجود دارد؟ زیرا شاید خیلی از افراد حتی بعد از ورود به پرستاری، متوجه شوند که علاقه زیادی به آن ندارند. در صورت نیاز به دیافت اطلاعات تکمیلی می توانید از طریق شماره 9099075307 با همکاران ما در ایران تحصیل در ارتباط باشید.

آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکانپذیر است؟

همان طور که می‌دانید، رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی طرفداران بسیار زیادی در میان افراد دارند. رشته‌هایی مانند پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی، جزو سه رشته پرطرفدار به شمار می‌آیند. بااین‌ حال، رتبه قبولی پرستاری،پزشکی و دو مورد دیگر، نسبتا پایین است. به همین دلیل شاید خیلی از افراد توانایی دستیابی به این رتبه‌ها را نداشته باشند. در این شرایط، آن‌ها می‌توانند وارد رشته‌های دیگر پیراپزشکی مانند پرستاری شوند. پرستاری به‌ عنوان پنجمین رشته پرطرفدار در ایران و حتی جهان شناخته می‌شود.

اما برخی از دانشجویان بالاخص دانشجویان جدیدالورود سوال دارند که آیا تغییر رشته از پرستاری به داروسازی امکانپذیر است؟ توجه داشته باشید اگر تصمیم تان این است که از رشته پرستاری انصراف دهید، باید در نظر بگیرید که محصل دانشگاه دولتی هستید یا آزاد. اگر دانشجوی دانشگاه دولتی هستید، باید بدانید که پس از تغییر رشته از پرستاری به داروسازی تا یک سال از حضور در کنکور محروم هستید.

برای تغییر رشته در دانشگاه آزاد مشکلی نخواهید داشت. اما در نظر داشته باشید که بستگی در برخی از مراکز آموزشی این امکان وجود ندارد. اگر هم چنین شرایطی باشد، مشروط به مواردی چون داشتن معدل اعلام شده خواهد بود. اگر هم می خواهید از رشته فعلی خود انصراف دهید، باید رتبه قبولی در رشته داروسازی را کسب کرده و از سوی دیگر دروس این رشته را پاس کنید.

شرایط تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

برای این که بتوانید فرایند تغییر رشته از پرستاری به داروسازی را انجام دهید، باید شرایط خاصی داشته باشید. در این صورت است که می‌توانید ببینید که آیا شما هم می‌توانید این کار را انجام دهید یا خیر؟ از نظر قوانین، دانشجویان می‌توانند در رشته قبلی خود همچنان ادامه تحصیل بدهند.

اما یکی از مهم‌ترین شرایطی که باید برای این تغییر رشته داشت، این است که نمره کسب شده داوطلب در آزمون ورودی، نباید کمتر از پایین‌ترین رتبه کسب‌شده در این رشته و در همان سال جاری باشد. همچنین داوطلب باید این امکان را داشته باشد که در زمان مجاز برای تحصیل، تعداد واحدهای باقی مانده در رشته جدید را پاس کند.

نکته بسیار مهمی که باید در این باره بدانید، این است که هر داوطلب در هر مقطع تحصیلی، فقط یک بار امکان تغییر رشته در دانشگاه علوم پرشکی را خواهد داشت. فقط به رشته‌های هم سطح می‌توان تغییر رشته داد. این در حالی است که اگر رشته موردنظر شما از رشته‌ای که هم‌اکنون در آن تحصیل می‌کنید، بالاتر باشد، امکان تغییر رشته را نخواهید داشت. در این شرایط، باید فقط به رشته‌هایی با مقاطع پایین‌تر تغییر رشته داد.

از دیگر شرایطی که باید برای تغییر رشته از پرستاری به داروسازی داشت، این است که دانشجو به هیچ عنوان نباید منع تحصیلی شده باشد. در غیر این صورت، امکان تغییر رشته را نخواهد داشت و باید تا پایان رشته خود را به اتمام برساند.

امکان تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

دروس مشترک رشته پرستاری و داروسازی

متقاضیانی که در رشته پرستاری تحصیل می‌کنند و قصد دارند به رشته داروسازی تغییر رشته بدهند، باید بدانند که دروس مشترک می‌توانند تاثیر بسیار زیادی در تسریع این روند داشته باشند. به عبارت دیگر، از نظر قانون آموزش فقط در صورتی می‌توان از رشته پرستاری به داروسازی تغییر رشته داد که حتما دروس مشترکی بین این دو رشته وجود داشته باشد.

در کنار وجود دروس مشترک رشته پرستاری و داروسازی که اهمیت بالایی دارند، نمرات اخذ شده در هر یک از این دروس دانشجو نباید کمتر از نمره 12 باشد. در صورتی که نمرات دانشجو کمتر از این مقدار باشد یا امکان پاس کردن دروس را در مدت زمان مشخص شده نداشته باشد، نمی‌تواند تغییر رشته را انجام دهد. پس در این شرایط با تقاضای داوطلب موافقت نخواهد شد.

شرایط تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

مشاوره تغییر رشته از پرستاری به داروسازی 1403

دانشجویان دانشگاه های دولتی و آزاد رشته پرستاری که به دلیل بازار کار رشته داروسازی، قصد تغییر رشته پرستاری به داروسازی را دارند، قبل از هر چیز باید در مورد شرایط انصراف از رشته فعلی و تغییر رشته اطلاعات لازم را کسب کنند.

اگر در دانشگاه دولتی تحصیل می کنید و قصد تغییر رشته خود از پرستاری به داروسازی را دارید، باید توجه کنید که پس از آن تا یک سال نمی توانید در آزمون سراسری حضور یابید.

دانشجویان دانشگاه آزاد نیز به شرط ارائه رشته داروسازی در واحدهای دانشگاه آزاد و داشتن حداقل معدل اعلام شده از سوی این دانشگاه امکان انصراف و تغییر رشته را خواهند داشت.

از آنجا که فرایند تغییر رشته حساسیت زیادی دارد و شما باید توانایی خود را برای گذراندن دروس رشته داروسازی را مورد ارزیابی قرار دهید، پیشنهاد می کنیم حتما در این زمینه از مشاوره تحصیلی تلفنی و آنلاین بهره مند شوید تا پس از هر اقدامی، پشیمان نشوید.

مشاوران مجموعه ایران تحصیل با بررسی شرایط درسی شما دانشجویان گرامی، آماده ارائه بهترین راهنمایی ها در زمینه تغییر رشته پرستاری به داروسازی هستند. برای دریافت پاسخ سوالات خود می توانید از طریق شماره 9099075307 با این مجموعه در ارتباط باشید.

مشاوره تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

خلاصه مقاله تغییر رشته از پرستاری به داروسازی

در این مطلب از ایران تحصیل، اطلاعات کاملی درباره نحوه تغییر رشته از پرستاری به داروسازی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همان طور که گفته شد، برای این تغییر رشته باید حتما کارهای معادل سازی دروس پرستاری به داروسازی انجام گیرد و در صورت داشتن هرگونه دروس مشترک پرستاری و داروسازی هم آنها را گذرانده باشند.

در صورت عدم گذراندن واحدهای درسی ارائه شده، دانشجویان باید بعد از گذشت یک سال از رشته پرستاری انصراف داده و مجددا در کنکور و سراسری رشته تجربی شرکت کرده. سپس در صورت قبولی در رشته داروسازی، می‌توانند در این رشته درس بخوانند. برای دریافت مشاوره جهت اتخاذ بهترین تصمیم در این زمینه می توانید از طریق شماره 9099075307 با مشاوران ایران تحصیل در تماس باشید.

برای دانلود pdf مقاله تغییر رشته از پرستاری به داروسازی کلیک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا امکان تغییر رشته از پرستاری به داروسازی وجود دارد؟

تغییر رشته از پرستاری به رشته داروسازی، فقط در صورتی امکان‌پذیر است که داوطلبان بتوانند دروس مشترک را معادل‌سازی کنند. درصورتی‌که امکان انجام این کار وجود نداشته باشد، متقاضیان باید در کنکور تجربی شرکت کنند و بعد از کسب رتبه قابل‌قبول، می‌توانند به رشته داروسازی بروند.

از پرستاری می‌توان به چه رشته‌ای رفت؟

از رشته پرستاری فقط می‌توان به رشته‌هایی رفت که دروس معادل و مشترک وجود داشته باشد و در صورتی‌ که درس مشترکی نداشته باشند، باید در کنکور سراسری شرکت کرد.

از چه رشته‌هایی می‌توان به پرستاری تغییر رشته داد؟

علاقه‌مندان به رشته پرستاری می‌توانند در هر رشته‌ای که باشند، باید حتما کنکور تجربی داده و در آن پذیرفته شده باشند. حتی دانشجویان رشته حسابداری و روانشناسی هم بعد از قبولی در کنکور تجربی، می‌توانند در رشته پرستاری تحصیل کنند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

تماس با مشاور