ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

معافیت سینداکتیلی پا ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل اخذ

معافیت سینداکتیلی پا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معافیت سینداکتیلی پا، یکی دیگر از معافیت هایی است که سارمان نظام وظیفه برای مبتلایان این عارضه در نظر گرفته است.

در معافیت سینداکتیلی پا، انگشتان دچار چسبندگی می باشند و تعداد دو یا چند عدد از انگشتان به واسطه پره ای پوستی و نازک در میان آن ها، به یکدیگر چسبیده اند.

سینداکتیلی نوعی بیماری مارزادی می باشد و و امکان دارد انگشتان به طور کامل و یا بخشی از آن ها به هم متصل باشد، در نتیجه اینگونه افراد از معافیت سینداکتیلی پا بهره مند می شوند.

 

جهت اطلاع از معافیت سینداکتیلی پا و مشاوره رایگان نظام وظیفه با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

معافیت سینداکتیلی پا

با توجه به نوع و میزان بیماری، معافیت های سربازی که شامل حال مشمولین خدمت سربازی می گردد، از انواع متفاوتی برخوردار است. چرا که توانایی انجام هر فرد بسته به شدت بیماری، متفاوت خواهد بود. به همین خاطر سازمان وظیفه عمومی به منظور شفافیت سازی و در نظر گرفتن شرایط تمامی مشمولین، آن ها را در چهار گروه مختلف قرار داده است که عبارتند از:

۱) مشمولانی که از سلامت کامل جسمی و روانی برخوردارند و توانایی لازم جهت انجام خدمت را دارد می باشند.

۲) مشمولانی که دارای نقص عضو و یا مبتلا به بیماری خاصی هستند و از سلامت کامل برخوردار نیستند اما توان انجام خدمت در موارد غیر رزمی را دارند.

۳) مشمولانی که به طور موقت به دلیل عدم رشد و یا ابتلا به بیماری توانایی انجام خدمت در دوره ضرورت را ندارند.

۴) مشمولانی که دارای نقص عضو یا ابتلا به بیماری جسمی و یا روانی هستند و در نتیجه به طور دائم توانایی انجام خدمت در دوره ضرورت را ندارند.

 

 

جهت اطلاع از شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

سینداکتیلی پا

موارد شدیدتر عارضه مذکور، احتمال دارد که بخش‌ های دیگری از بدن را در بر بگیرد. این بخش ها عبارتند از:

▪︎استخوان ها
▪︎رگ ‌های خونی
▪︎ماهیچه ‌ها و عضلات
▪︎عصب ‌ها

چسبیدگی انگشتان یا همان سینداکتیلی ممکن است به عنوان نشانه ‌ای از سندروم یا شرایط پزشکی دیگری ظاهر شوند، اما اغلب موارد غیرسندرومی هستند و در واقع هیچ دلیل مشخصی ندارند.

۳۰۰ سندرم مختلف مرتبط با syndactyly در حال حاضر وجود دارد که اغلب آن ها عوامد ژنتیکی هستند و رایج ترین آن ها عبارتند از:

▪︎سندرم داون
▪︎سندرم آپرت
▪︎سندرم کروزون

 

 

جهت اطلاع از مدت آموزشی معاف از رزم بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

احتمال دارد که محل اتصال انگشتان مجاور تنها به شکل اتصال پوستی باشد. همچنین احتمال دارد که دو انگشت مجاور در عروق و یا اعصاب نیز اشتراک داشته باشند و گاهی اوقات استخوان دو انگشت مجاور هم ممکن است به یکدیگر متصل باشند.

رایج ترین نوع انگشتان بهم چسبیده یا سینداکتیلی در پا به حالت اتصال انگشتان دوم و سوم است. دلیل این وضعیت شناخته شده نیست ولی برخی مواقع بروز سینداکتیلی زمینه خانوادگی دارد. برخی اوقات نیز سینداکتیلی همراه با بیماری های ژنیکی خاص مانند سندروم داون است.

به هم چسبیدگی انگشتان پا موردی است که تنها از لحاظ زیبایی اهمیت دارد و تاثیر چمدانی در نحوه عملکرد پا ندارد. این وضعیت بیماری محسوب نشده و نیاز به درمان ندارد.

چنانچه بیمار تمایل داشته باشد و به عنوان یک عمل جراحی زیبایی می توان دو انگشت را از یکدیگر جدا کرد اما باید بدانید که این جراحی مانند هر عمل جراحی دیگری ممکن است با عوارضی همراه باشد.

ایجاد جوشگاه یا بافت اضافه در محل جراحی، آسیب عروقی یا عصبی به انگشت، رشد مجدد پرده بین دو انگشت و یا عارضه در محل پوستی که از آن به عنوان دهنده پیوند پوستی استفاده می شود، می تواند از عوارض احتمالی عمل جراحی باشد.

 

 

جهت مشاهده کارت پایان خدمت معاف از رزم بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مراحل تایید معافیت پزشکی سینداکتیلی پا

به منظور تایید بیماری به واسطه نظام وظیفه، طی چندین مرحله می بایست به پزشکان معتمد نظام وظیفه مراجعه نموده و معاینات لازم را جهت دریافت معافیت سینداکتیلی را انجام دهید.

 مراحل گرفتن معافیت های پزشکی سینداکتیلی عبارتند از:

۱) مورد تایید قرار گرفتن بیماری سینداکتیلی توسط پزشک اولیه
۲) مورد تایید قرار گرفتن سینداکتیلی به واسطه شورای پزشکی بیمارستان
۳) مودد تایید قرار گرفتن عارضه سینداکتیلی به وسیله شورای پزشکی وظیفه عمومی

لازم به ذکر است که به هنگام مراجعه و شرکت در شورای پزشکی، به همراه داشتن اصل شناسنامه عکس دار و یا کارت ملی ضروری بوده و به طور حتم باید شناسنامه یا کارت ملی را به همراه داشته باشید.

مطابق با قوانین نظام وظیفه، امکان انصراف از درخواست برای مشمولانی که در پروسه رسیدگی پزشکی قرار دارند، وجود ندارد و در نتیجه رأی و نظر شورای پزشکی در مورد آن ها، ملاک می باشد.

به واسطه سه تن از پزشکان معتمد نیروهای مسلح در شهرستان، اظهار نظر در مورد معافیت پزشکی مشمولین انجام می‌گیرد و رأی اغلب این پزشکان دارای اعتبار می باشد.

چنانچه در طول مدت یک ماه، هنگامی که جهت انجام معاینات تخصصی به مراکز مجهز وزارت بهداشت یا بیمارستان های نیروهای مسلح معرفی می شوید به این مراکز مراجعه نکنید، پس از تعیین وضعیت عازم خدمت خواهید شد.

در نتیجه با پیگیری امور مربوطه در زمان مناسب هرچه سریع تر اقدام نمایید تا به علت کوتاهی کردن موجب از دست رفتن زمان معافیت پزشکی سینداکتیلی نشود.

 

 

جهت اطلاع از نحوه استعلام معافیت تحصیلی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

مشمولانی که درخواست پزشکی خود را ثبت کرده، غیبت ندارند و در پروسه معافیت پزشکی قرار می گیرند، اگر به طور عمد و از روی قصد در زمان رسیدگی به درخواست پزشکی موجب طولانی شدن این پروسه گردند یعنی مواردی همچون عدم مراجعه به موقع به بیمارستان، عدم حضور در جلسات شورای پزشکی و … وارد غیبت می گردند.

چنانچه پس از بررسی و تأیید کمیسیون پزشکی معاف دائم شناخته شوید، از کارت معافیت برخوردار می شوید. در صورتی که طی بررسی معافیت پزشکی سینداکتیلی پا، سرباز یا معاف از رزم شناخته شوید برگ آماده به خدمت برای شما صادر شده و به محل سکونت شما ارسال می گردد.

 

تایید معافیت پزشکی سینداکتیلی پا

تایید معافیت پزشکی سینداکتیلی پا

 

 

مدارک لازم جهت معافیت سینداکتیلی پا

به منظور دریافت معافیت پزشکی باید مدارک مورد نیاز و خواسته شده را نزد خود داشته باشید. جهت دریافت لیست بیماری های معافیت پزشکی برای معافیت سینداکتیلی پا، همراه داشتن این مدارک ضروری است و در صورت نبود هر یک از مدارک، پروسه معافیت با تأخیر مواجه خواهد شد.

پس به نکته توجه نمایید که مدارک مورد نیاز معافیت سینداکتیلی پا را چک کرده و موردی را از یاد نبرید تا هنگام ارائه مدارک با مشکل مواجه نشوید.

مدارک معافیت سینداکتیلی پا

۱) برگه شماره ۱ جهت تکمیل برگ وضعیت مشمولان
۲) برگه شماره ۲ جهت تکمیل برگ معاینه اولیه مشمولان به واسطه پزشک معتمد اولیه
۳) برگه شماره ۵ جهت تکمیل برگ واکسیناسیون
۴) اصل کارت ملی مشمول و تصویر آن
۵) اصل شناسنامه عکس دار مشمول و تصویر کلیه صفحات آن
۶) اصل آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فراغت از تحصیل و تصویر آن
۷) باز کردن حساب در بانک سپه و درج شماره حساب در برگ شماره ۱ مخصوص داوطلبان اعزام، معافیت پزشکی و کفالت
۸) عکس رنگی ۴×۳ تمام رخ زمینه سفید مشمول یک عدد به همراه عکس های الصاقی به برگه ها

مراحل دریافت معافیت سینداکتیلی پا

برای اطلاع از اینکه در هنگام دریافت معافیت پزشکی چه اقداماتی لازم است و چه مراحلی باید طی شود، اینکه از کدام بخش باید شروع کرده و به ترتیب به چه بخش هایی باید مراجعه کرد، موارد زیر را با دقا مطالعه نمایید.

۱) تهیه دفترچه راهنمای خدمت وظیفه عمومی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی پلیس +۱۰ جهت تنظیم و تکمیل مدارک مورد نیاز

۲) تکمیل برگه خود اظهاری سوابق بیماری در پشت برگ معاینه اولیه پیش از مراجعه به پزشک معاینه کننده اولیه با دقت تمام و ارائه آن در هنگام مراجعه به پزشک معاینه کننده

نکته:
چنانچه در دوران آموزش یا خدمت، مشمولانی که مشکلات پزشکی خود به دلیل اعلام نکردن مشکل پزشکی هنگام معاینه اولیه، دچار سانحه شوند مسئولیت آن بر عهده خود مشمول می باشد.

۳) دریافت آدرس پزشکان معاینه کننده از دفاتر پلیس +۱۰ و تکمیل برگه معاینه اولیه توسط پزشک اولیه

۴) ثبت شدن درخواست شما توسط کاربر پلیس +‌۱۰ در سیستم و دریافت کلیه مدارک از کاربر پلیس +۱۰ و همراه داشتن این مدارک جهت تحویل به شورای پزشکی

۵) ارسال برگ معرفی به بیمارستان از طریق پست به آدرس محل سکونت مشمول

نکته:
‏لازم به ذکر است، نیازی به مراجعه به بیمارستان برای مشمولانی که دارای نقص عضو یا بیماری های قابل مشاهده هستند، نخواهند بود.

۶) مراجعه به بیمارستان جهت انجام معاینات تخصصی

۷) ارسال نظریه تخصصی بیمارستان به حوزه رسیدگی کننده

۸) ارسال دعوتنامه به آدرس محل سکونت متقاضی به منظور حضور در شورای پزشکی

۹) برگزاری جلسه شورای پزشکی

 

 

جهت مشاهده ساده ترین راه معافیت سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

معافیت دائم پزشکی سینداکتیلی پا

در معافیت دائم طبق آیین نامه جدید معافیت پزشکی، مشمول هم از دوران آموزشی رزمی و هم دوران خدمت سربازی معاف می شود. مطابق قوانین نظام وظیفه افرادی که دارای بیماری روانی و یا جسمی همچون معافیت پزشکی قلب باشند، به عنوان مشمولین معافیت دائم پزشکی در نظر گرفته می شوند، چرا که توانایی های لازم برای انجام فعالیت های سنگین سربازی را به خاطر این بیماری از دست داده اند. در صورت تایید پزشکان سازمان وظیفه با توجه به نوع و درجه سختی بیماری سینداکتیلی افراد می توانند معافیت پزشکی سینداکتیلی پا را دریافت کنند.

 

معافیت از رزم سینداکتیلی پا

بیماری هایی از جمله سینداکتیلی پا، به گونه ای هستند که موجب کاهش توان بدنی و جسمی افراد می شود. در نتیجه این افراد توانایی انجام کارهای سنگین و قرار گیری در شرایط سخت را ندارند.

سازمان نظام وظیفه با در نظر گرفتن شرایط جسمی افراد مذکور، نوعی از معافیت را تحت عنوان معافیت از رزم، اختصاص داده است. در دوران خدمت، مشمولانی که دارای شرایط معافیت از رزم از جمله بیماری سینداکتیلی پا هستند، در دوره آموزشی خود از انجام برخی امور سنگین رزمی، رژه های گروهی، اردوهای دوره ای مختلف، حمل اسلحه، دوره های نگهبانی و … معاف خواهند بود.

این افراد بیشتر در امور اداری و خدماتی به خاطر نوع معافیت به جای انجام خدمات رزمی، مشغول به خدمت می شوند. در نتیجه معافیت پزشکی سینداکتیلی از نوع معافیت از رزم به این صورت خواهد بود.

سربازان معاف از رزم دارای امتیازی هستند که از آن ها بعد از پایان خدمت سربازی، در امور رزمی استفاده نخواهد شد.

 

 

جهت اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی بر روی لینک قرمز کلیک نمایید.

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله سعی بر آن شده است تا معافیت سینداکتیلی پا ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل اخذ را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهیم. چنانچه پس از خواندن این مقاله، مجددا سوال یا ابهامی در خصوص شرایط اخذ معافیت موقت برای شما عزیزان پیش آمد، می توانید پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره با کارشناسان مجرب ایران تحصیل دریافت نمایید.

 

جهت اطلاع از معافیت سینداکتیلی پا ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل اخذ و اینکه  چگونه معافیت تحصیلی بگیریم؟ با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

مطالب مرتبط:

معافیت پزشکی پوست

معافیت پزشکی هموروئید

نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

مدت زمان آموزشی سربازی

معافیت سربازی اعصاب و روان

شرایط معافیت پزشکی دندان

تأثیر معافیت پزشکی در استخدام

معافیت کفالت مادر مطلقه

معافیت سینداکتیلی پا ۱۴۰۳ + شرایط و مراحل اخذ

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • قوانین جدید معافیت سربازی

    قوانین جدید معافیت سربازی در سال 1403

    با اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی، می توانید برای دریافت انواع معافیت ها اقدام کنید. سربازی برای کلیه مردان بالای 18 سال اجباری است و از آنجایی که بسیاری ممکن است مشمول دریافت معافیت باشند، یک سری قونین برای...
  • قانون کسری خدمت فرزندان ایثارگر

    کسری خدمت فرزندان ایثارگر 1403 + شرایط جدید و مدارک لازم

    کسری خدمت ایثارگران یکی دیگر از انواع کسری خدمتی است که مشمولان خدمت نظام وظیفه می‌توانند از آن بهره ببرند. البته در این میان، اطلاع از مدارک لازم، مدت کسری ایثارگری و شرایط مورد نیاز برای دریافت نیز برای کسری...
تماس با مشاور