ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ | ایران تحصیل

معافیت پزشکی دندان 98
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

متأسفانه برخی از جوانان به دلیل ترس فراوان و یا طرز فکر اشتباهی که دارند، از راه‌های نادرست و بعضاً حتی راه‌هایی که منجر به آسیب زدن به خود می‌گردد را برای گرفتن معافیت انتخاب می نمایند. شرایط معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ یکی از انواع معافیت‌های سربازی است که منحصر به سال ۱۴۰۳ نمی‌باشد و در سال‌های گذشته نیز این نوع وجود داشته است. که برخی از جوانان ممکن است تمامی دندان‌های خود را برای اخذ این نوع معافیت سربازی از دست بدهند.

اگر شما نیز جزو آن دسته از دانشجویانی هستید که برای اخذ معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ برای ادامه تحصیل به دنبال راه‌های معافیت پزشکی نظام وظیفه هستید، باید خدمتتان عرض نماییم که بدون نیاز به معافیت،می توانید تحصیل در سربازی را داشته باشید. اما بسیاری از افراد نیز وجود دارند که قصد دارند در رابطه با شرایط گرفتن این نوع معافیت ، مایلند اطلاعاتی داشته باشند.

شرایط گرفتن معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ با توجه به جدول معافیت نظام وظیفه صورت می‌پذیرد. بنابراین برای اخذ این نوع معافیت حتماً لازم است به قوانین مربوطه برای این نوع معافیت دقت نمایید. در ادامه به ذکر مواردی می‌پردازیم که به تمامی جوانان کمک می‌نماید تا از انواع معافیت و شرایط آن آگاه شوید.

نداشتن دندان برای معافیت سربازی

نداشتن دندان برای معافیت سربازی برخی از افراد را ملزم به درآوردن دندان‌های خود نموده است تا بتوانند بلکه از این طریق، معافیت خود را ثبت نمایند. اما حقیقت این است که برای اخذ معافیت‌های پزشکی لازم است حتماً مطابق با بندهای موجود در بیماری‌های فک و دهان صورت باشد.

جالب است بدانید با توجه به بندهای این مقررات، برخی از افراد را معاف دائم می‌نماید و برخی دیگر از افراد را با توجه به دارا بودن شرایط پزشکی، از برخی اعمال سنگین حفظ می‌نمایند. به هر حال بهتر است برای اخذ معافیت به حربه‌های مختلف متوسل نشوید و بهتر است با توجه به موارد قانونی نسبت به معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ اقدام نمایید.

برای کسب اطلاعات کامل در رابطه با معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ و همچنین شرایط اخذ معافیت با استفاده از نداشتن معافیت سربازی، می‌توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز، آماده ارائه خدمات به شما مشمولین عزیز می‌باشند. همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانید با این مشاورین تماس حاصل نماید.

با توجه به قوانین معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ در صورت دارا بودن شرایط ، مشمولین می توانند معافیت دائم بگیرند.

قوانین معافیت پزشکی دندان

مشمولان نظام وظیفه با توجه به قوانین معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ می توانند در رابطه با معافیت دائم یا در کل معافیت خود تصمیم گیری نمایند. بنابراین نداشتن دندان برای معافیت سربازی ، نمی تواند تنها گزینه برای اخذ معافیت باشد. در ادامه ما به برخی از بندهای مصوب شده در رابطه با قوانین معافیت پزشکی دندان اشاره می نماییم.

  • اولین بند این قانون مربوط به مشمولینی می باشد که استخوان فک و صورت آنان ناهنجاری دارد و همین مسئله موجب اختلال در عمل جویدن می شود و همچنین تکلم آنان را با اختلال مواجه می نماید. این دسته از افراد شامل معافیت دائم می شوند.
  • افرادی که دارای تومور خوش خیم و یا بدخیم می باشند چنانچه حجم و موقعیت این تومور به صورتی باشد که موجب مشکلات در جویدن یا تکلم گردد، موجب معافیت دائم می گردد.
  • مشمولینی که کام شکاف دار همراه یا بدون لب شکری دارند چنانچه عمل نشده باشند، معافیت دائم به آنان تعلق می گیرد. افرادی که عمل شده باشند و دچار مشکلات تنفسی ، تغذیه ای و یا شدیدا دچار اختلال تکلم باشند، معافیت دائم به آنان تعلق می گیرد.

بخشی از بندهای قانون معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ در بالا ذکر گردید. اما در رابطه با نداشتن دندان برا معافیت سربازی باید بگوییم که این مورد بستگی به تعداد دندان ها و قوانین مربوط به آن خواهند داشت. و صرفا نمی توان داشتن و یا نداشتن دندان را عاملی برای معافیت و یا عدم معافیت دانست. بندهایی که شامل موارد پزشکی می شوند، بسیار زیاد می باشند.

اخذ معافیت پزشکی دندان در سال ۱۴۰۳

ایران تحصیل را می توان سایت چند منظوره ای دانست که به تمامی جوانب توجه می نمایند و سعی در ارائه اطلاعات به صورت کامل و دقیق به همه افراد دارد. متاسفانه برخی از جوانان برای اخذ معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ راه های اشتباهی را انتخاب می نمایند کهباعث می شود سلامتی آنان را به خطر اندازد و نهایتا منجر به اخذ معافیت نیز نمی گردد.

بهتر است ابتدا از شرایط نداشتن دندان برای معافیت سربازی اطلاعات لازم را کسب نمایید و پس از آن نسبت به معافیت اقدام نمایید. اینکه معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳نسبت به سال های قبل تغییر نموده است یا خیر؟ سوالی است که پاسخ آن را متخصصین ما به شما مشمولین عزیز خواهند داد و شما را از تمامی بندهای آن آگاه خواهند نمود.

برای کسب اطلاع بیشتر در رابطه با معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ می توانید با مشاورین سازمان نظام وظیفه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. همه روزه و در هر ساعت از شبانه روز کارشناسان ما آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند. کافی است با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم و کافی را در این زمینه کسب نمایید.

 

جهت اخذ فوری معافیت پزشکی دندان ، شرایط کامل نداشتن دندان برای معافیت سربازی ، شرایط معافیت با نداشتن دندان ، راهنمای گرفتن کسری خدمت با مرکز مشاوره نظام وظیفه ایران تحصیل تماس بگیرید

9099075307 تماس از سراسر کشور – 9099075307 ( تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب

 

3.7/5 - (14 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

قوانین دریافت معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ چیست؟

برای اخذ معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ باید از شرایطی دارا باشید که داخل مقاله به این شرایط پرداخته ایم.

آیا تنها نداشتن دندان برای دریافت معافیت پزشکی دندان کافیست؟

خیر، برای اخذ معافیت‌های پزشکی لازم است حتماً مطابق با بندهای موجود در بیماری‌های فک، دهان و صورت باشد.

مدارک لازم برای گرفتن معافیت پزشکی دندان چیست؟

برای اطلاع از مدارک مورد نیاز جهت اخذ معافیت پزشکی دندان با مشاوران ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

مراحل دریافت معافیت پزشکی دندان چگونه است؟

اخذ دفترچه راهنما، مراجعه به پزشک معالج، تکمیل برگه خود اظهاری سوابق بیماری، ثبت درخواست در سیستم، ارسال برگه معرفی، مراجعه فرد به بیمارستان جهت انجام معاینه، نظریه تخصصی به حوزه رسیدگی کننده، ارسال دعوتنامه به آدرس مشمول، برگزاری شورای پزشکی، ارسال کارت معافیت

نظرات

106 دیدگاه دربارهٔ «شرایط معافیت پزشکی دندان ۱۴۰۳ | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo علی خجسته گفت:

    سلام من سال 89 سه ماه خدمت کردم بعد بخاطر مشکلات خانوادگی نتونستم ادامه بدم الان 33 سالمه تمام دندان ها رو بخاطر تصادفی که داشتم کشیدم و غذا خوردن واقعا واسم سخته میتونم معافیت بگیرم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      اگر در هنگام بلعیدن تکلم مشکلی دارید بله معاف نیشوید

  2. Avatar photo مجید حسینی گفت:

    سلام من متولد ۱۳۵۸ هستم.تک فرزند مجرد پدر مادر فوت شده اند .تمام دندانم مصنوعی است.زانو چپ مشکل دارد.نزدیک بین ندارم. ایا در سال ۱۴۰۲ معاف میشم تشکر

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ممکن است

  3. Avatar photo متین علی گفت:

    سلام.من متولد ۶۳هستم دچار افسردگی هستم ۴مرتبه تو این چند سال گذشته در بیمارستان اعصاب و روان سرخه حصار بستری بودم و همچنین دارای اعتیاد بودم و الان بدستور پزشکم متادون میخورم و کلا ۱۳عدد دندان دارم آیا میتوانم معافیت بگیرم..ممنون

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      به نظر کمیسیون پزشکی بستگی دارد

    2. Avatar photo ایوب گفت:

      باسلام من متولد 70هستم خاستم بدونم آیا میشه از معافیت پزشکی دندان استفاده کنم یعنی اینک آیا معاف هستم یا ن چون هیچ دندانی ندارم علت ب خاطر مواد مخدر همه ازدست دادم الان خاستم راهنمایی کنید آیا معافیت بهم تلق دارد یا خیر ممنون از همه زحمت های شما خسته نباشید خداقوت به همه مسئولان

      1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

        سلام وقت بخیر
        در صورتی که امکان حرف زدن و غذا خوردن برای شما وجود نداشته باشد معافیت تعلق خواهد گرفت

  4. Avatar photo حسن گفت:

    سلام بنده کمر درد و زانو درد دارم دردش خفیف نیست چشمم هم سمت راست ۲ سمت چپ ۲,۲۵نمرشه ایا این امکان داره معاف از رزم بشم یا نه

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بستگی به دلیل درد زانو و کمر شما دارد. در مورد ضعیفی چشم نیز باید مجموع نمره ضعیفی و آستیگمات یک چشم شما حداقل 4 باشد.

  5. Avatar photo محمد نصیری رضی گفت:

    من دندونامو 7ساله همه رو کشیدم چون ب سادگی میشکست جنس دندونام طوری بود ک نوشابه می خوردم چند روز بعد میدیدم ی دندونم شکسته. ارثی هممون همینطوری هستیم یا مصنوعی یا کشیدیم.. ن فک پایین دندون دارم ن بالا. 12سال هم هس از خدمتم گذشته ایا پزشکی ب من تعلق میگیره معافی کشیدم همه رو همه ریشه بودن چی زیر ب اسم دندون تو دهن نداشتم. و الانم ک برای غذا خوردن صحبت کردن کلی مشکل دارم.

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام دوست عزیز برای بررسی دقیق تر وضعیت تون با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  6. Avatar photo محمد نصیری رضی گفت:

    من دندونامو 7ساله همه رو کشیدم چون ب سادگی میشکست جنس دندونام طوری بود ک نوشابه می خوردم چند روز بعد میدیدم ی دندونم شکسته. ارثی هممون همینطوری هستیم یا مصنوعی یا کشیدیم.. ن فک پایین دندون دارم ن بالا. 12سال هم هس از خدمتم گذشته ایا پزشکی ب من تعلق میگیره معافی

    1. Avatar photo مشاور جوادی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      درخواست خود را از طریق پلیس +10 ثبت نمایید

      1. Avatar photo محمدعلی گفت:

        سلام من کلا ۱۳ تا دندون برام مونده اونام نیاز ب ترمیم دارن اگ ترمیم نشن اونارم ندارم هزینه شو ندارم درست کنم متولد ۶۹ هستم هیچ درآمد سرمایه یا پشتوانه آیی ندارم میخواستم بدونم معافیت بهم تعلق میگیره یان

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          خیر امتیازی برای معافیت پزشکی ندارید

  7. Avatar photo ایمان گفت:

    باعرض سلام طبق بند معافیت (ناهنجاریهای استخوانی فک و صورت که موجب اختلال شدید در عمل جویدن یا تکلم وهمراه با سوء تغذیه باشد) منظور از سو تغذیه چیست؟شامل چه فاکتور هایی میشه؟ bmi شخص چقدر باید باشه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      برای دریافت مشاوره ی دقیق در خصوص سوالتون با مشاورین ما در تماس باشید.

  8. Avatar photo هومن گفت:

    سلام خسته نباشید،من متولد سال ۶۱ هستم و الان چهل سالم هست،بعلت مصرف مواد مخدر کل دندان هام ریخته و فقط ریشه بعضی ها هست،الانم ده سال متادون مصرف میکنم ،و هر روز مشکل دندان درد دارم بطوری که روزانه کلی چرک خشک کن وژلفون میخورم،و پول درست کردن دندان هم ندارم ،آیا شانسی برای معافیت دائم دارم

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      وقت بخیر برای بررسی دقیق تر وضعیت تون
      با مشاورین مجموعه تماس بگیرید

  9. Avatar photo میثم گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده الان سرباز هستم.و از فک بالا فقط ۳تا دندون دارم.و مدارک متخصصین موجود میباشد از نرمی لثه و سخت جویدن و کیست بین لثه ایی.خواستم بدونم معافیت به من تعلق میگیرد.ممنون میشم جواب بدید

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام دوست عزیز برای پیگیری این موضوع باید به بهداری پادگان مراجعه کنید.

  10. Avatar photo رضا گفت:

    سلام من متولد 63 هستم بدلیل مشکلات خانوادگی نتونستم بخدمت برم و از بچگی دچار پوسیدگی دندان شدم والان کلا 4دندان دارم آیا میتونم معافیت نداشتن دندان بگیرم. ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      معافیت نداشتن دندان نداریم

  11. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام دکتر من بیماری لب شکری دارم و همچنین سوراخ های دماغم هم مساوی نیستن آیا میتونم معافیت پزشکی بگیرم؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      برای مشاوره در این حوزه تماس بگیرید

    2. Avatar photo محمد کیان بیگی گفت:

      سلام وقت بخیر من متولد ۱۳۸۳الان واقعا ۱۶دندان خراب و ۳عدد دندان کشیده شده و هیچ گونه مواد مخدری استفاده نکردم تا به حال آیا معافیت دارد یانه

      1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

        سلام وقت بخیر
        احتمالا معافیت موقت به شما تعلق می گیرد

  12. Avatar photo نوید گفت:

    سلام من تمام دندان هایم کشیده‌شدن آیا معافیت دارم‌؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      معافیت های فک و دهان و دندان در صورتی صادر می شود که فرد مشکلات زیادی در بلع،صحبت کردن و… داشته باشد.

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور