ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدت آموزشی معاف از رزم + بخشنامه جدید ۱۴۰۳

مدت آموزشی معاف از رزم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مدت آموزشی معاف از رزم برای سال ۱۴۰۳ چقدر است؟ چگونه مدت آموزشی معاف از رزم دریافت کنیم؟ آیا بخشنامه جدید مدت آموزشی معاف از رزم منتشر شده است؟

این‌ها معمولاً سوالاتی هستند که افراد مشغول به خدمت از خود می‌پرسند تا بتوانند کسری خدمت سربازی بگیرند. آن‌ها کسانی هستند که از بیماری‌های خاص، نقض عضو و غیره رنج می‌برند. به همین دلیل نمی‌توانند کارهای سنگین دوره آموزشی را انجام دهند.

عدم آگاهی در مورد مدت آموزشی معاف از رزم می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است قبل از دریافت مدت آموزشی معاف از رزم در مورد شرایط و نحوه دریافت آن‌ها اطلاعات به دست بیاورید.

 

جهت دریافت مشاوره در مورد مدت آموزشی معاف از رزم، بخشنامه جدید مدت دوره آموزشی خدمت سربازی ۱۴۰۳، معاف از رزم برای لیسانس، معاف از رزم گروه ب، معاف از رزم اعصاب و روان، معاف از رزم در نیروی انتظامی، معاف از رزم چشم، معاف از رزم آموزشی دارد، معاف از رزم در سپاه، معاف از رزم خوب است، معاف از رزم چیست، معاف از رزم استخدام، معاف از رزم ارتش، معاف از رزم امریه، معاف از رزم افسردگی، معاف از رزم بعد از آموزشی، معاف از رزم به خاطر تاتو، معاف از رزم برای دیپلم، اعتراض به معاف از رزم، معایب معاف از رزم گروه ب، معاف از رزم تو کارت پایان خدمت درج می‌شود و ثبت معاف از رزم در کارت پایان خدمت با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

منظور از مدت آموزشی معاف از رزم چیست؟

عده‌ای از سربازان که قصد دارند به خدمت سربازی بروند ممکن است بیماری‌های خاصی داشته باشند یا این‌که دچار نقص عضو باشند. به همین دلیل آن‌ها نمی‌توانند کارهای سنگین خدمت سربازی را انجام دهند. این دسته از سربازان باید برای حفظ سلامت خود معافیت از رزم دریافت کنند که برای این کار می‌توانند به پلیس + 10 و سازمان نظام وظیفه مراجعه کنند. سازمان نظام وظیفه نیز بر اساس بخشنامه و قواعد موجود در کشور و با بررسی‌های مختلف پزشکی به این سربازان معافیت از رزم می‌دهد.

 

شما جهت معاف از رزم چیست؟ و بیماریهایی که باعث معافیت سربازی میشود روی لینک کلیک کنید.

 

منظور از مدت آموزشی معاف از رزم

منظور از مدت آموزشی معاف از رزم

 

بدین ترتیب این سربازان مجبور نخواهند بود در دوره خدمت کارهای طاقت‌فرسایی مانند رژه، حمل تفنگ و غیره انجام دهند. بلکه باید کارهای سبکی که به سلامت آن‌ها لطمه وارد نمی‌کند را انجام دهند. در دوره خدمت نیز فرماندهان به این سربازان توجه ویژه‌ای خواهند کرد تا سلامت آن‌ها را در اولویت قرار دهند.

 

آیا مدت آموزشی معاف از رزم روی استخدامی تاثیر دارد؟

خوب است بدانید که تمام ادارات و ارگان‌ها به دنبال افرادی هستند که شرایط خاصی تحصیلی و جسمی داشته باشند. این شرایط برای همه ادارات و سازمان‌ها یکسان نیست. به همین دلیل بهتر است شما قبل از ثبت درخواست خود شرایط استخدام آن‌ها را به خوبی مطالعه کنید تا در صورت لزوم درخواست دهید. خوب است بدانید که معافیت از رزم روی کارت پایان خدمت درج نمی‌شود. به همین دلیل در اکثر مواقع مشکلی به وجود نمی‌آورد. ولی بهتر است شما از این معافیت استفاده نکنید. زیرا امکان شرکت در هیچ کدام از استخدامی‌های سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و ارگان‌های دیگر را نخواهید داشت. حال در صورتی که شما هر گونه سوالی در این مورد دارید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

شما جهت معافیت پوکی استخوان ۱۴۰۳ و شرایط اخذ معافیت موقت چیست؟روی لینک کلیک کنید.

 

مدت دوره آموزشی معاف از رزم ۱۴۰۳ چقدر است؟

در حال حاضر بعد از شیوع ویروس کرونا سازمان نظام وظیفه کشور تغییرات زیادی را در فرآیند اعزام سربازان به خدمت و دوره آموزشی ایجاد کرده است. به طوری که طول دوره آموزشی آن‌ها از دو ماه به یک ماه کاهش یافته است. هر چند که در حال حاضر برنامه‌هایی برای بازگشت دوره آموزشی به روان قبلی وجود دارد. اما همچنان مشمولان خدمت با گذراندن دوره آموزشی کوتاه مدت به خدمت سربازی می‌روند. حال اگر شما توانستید مدت آموزشی معاف از رزم دریافت کنید با توجه به مندرجات سازمان نظام وظیفه به خدمت آموزشی خواهید رفت. لذا کاهش مدت آموزشی شما کاملاً به شرایط جسمی و روحی‌تان بستگی دارد. مثلا اگر از مشکلات تنفسی و عفونی خاصی رنج می‌برید به احتمال زیاد از رفتن به دوره آموزشی معاف کلی خواهید شد.

در حال حاضر سازمان نظام وظیفه برای آن دسته از مشمولین خدمت سربازی آسیب‌پذیر دو هفته دوره آموزشی را در نظر گرفته است. حال اگر شما قصد دارید به اطلاعات جامع‌تری در این مورد برسید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

شما جهت اطلاع از قوانین جدید معافیت سربازی در سال ۱۴۰۳ و شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی روی لینک کلیک کنید.

 

مدت آموزشی معاف از رزم چقدر است؟

مدت آموزشی معاف از رزم چقدر است؟

 

مدت آموزشی معاف از رزم سربازان مرزبان و دارندگان مدرک تحصیلی چگونه است؟

مرزبانان باید مهارت بالایی جهت حفاظت از مرزهای کشور داشته باشند. آن‌ها باید توانایی‌های بیشتری را در دوره آموزشی دریافت کنند. به همین دلیل سازمان نظام وظیفه کشور دوره آموزشی آن‌ها را از 3 ماه به 45 روز تغییر داده است. حال اگر شما جزو سربازان معاف از رزم باشید، آنگاه در گروه مرزبانان قرار نخواهید گرفت.

اگر شما مدرک تحصیلی معتبر دارید و می‌خواهید بدانید که روی مدت آموزشی شما تاثیر دارد یا نه؟ باید بیان کرد که مدرک تحصیلی هیچ‌گونه تاثیری روی مدت آموزشی معاف از رزم ندارد. بنابراین دوره آموزشی خدمت سربازی برای تمام سربازان یکسان خواهد بود و هیچ‌گونه تفاوتی میان آن وجود ندارد. ولی در طول دوره خدمت می‌توانید از مدرک تحصیلی برای راحت‌تر شدن شرایط خود استفاده کنید که کارشناسان ایران تحصیل می‌توانند در این مورد شما را بیشتر راهنمایی کنند.

برای اطلاع از جدید ترین تغییرات مدت خدمت سربازی روی لینک کلیک کنید.

مزایا و معایب معاف از رزم دوره آموزشی خدمت

شاید برای شما پیش آمده باشد که مزایا و معایب معافیت سربازی دوره آموزشی چیست و چه تاثیری در آینده سربازان دارد؟

خوب است بدانید که مدت آموزشی معاف از رزم هیچ‌گونه ضرری برای سربازان ندارد و به آینده کاری آن‌ها هیچ لطمه‌ای وارد نمی‌کند. اما آن‌ها نمی‌توانند در دوره آموزشی خدمت سربازی تمرین‌های سختی را انجام دهند. آن‌ها مانند سربازان دیگر نمی‌توانند با خود اسلحه حمل کنند. در اردوهای خدمت سربازی شرکت نمی‌کنند. ولی باید کارهای سبکی که توسط فرمانده ارگان به آن‌ها داده می‌شوند را انجام دهند. این افراد در آینده ممکن است با توجه به شرایط جسمی و روحی خود بتوانند در سازمان‌ها و ارگان‌ها استخدام شوند. اما برخی از سازمان‌هایی که نیازمند نیروی انسانی با توان جسمی و روحی بالا مانند سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و ارگان‌های دیگر هستند از این افراد استخدام نکنند. ولی بهتر است تا حد امکان از معافیت رزم استفاده نکنید که برای این کار می‌توانید با مشاوران ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

شما جهت شرایط جدید معافیت کفالت سربازی ۱۴۰۳ و نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت روی لینک کلیک کنید.

 

مزایا و معایب معاف از رزم

مزایا و معایب معاف از رزم

 

 

جهت دریافت مشاوره در مورد مدت آموزشی معاف از رزم، بخشنامه جدید مدت دوره آموزشی خدمت سربازی ۱۴۰۳، آیا معاف از رزم در کارت ثبت می‌شود، ثبت اطلاعات معاف از رزم روی کارت پایان خدمت، معاف از رزم در زمان جنگ، قانون جدید معاف از رزم، معاف از رزم چند ماه است، معاف از رزم چه کارهایی انجام می‌دهند، چه کسانی معاف از رزم هستند، معاف از رزم حین خدمت، حقوق معاف از رزم، نحوه حذف معاف از رزم، مدت زمان خدمت معاف از رزم، قوانین معاف از رزم سربازی، مراحل معاف از رزم شدن، قوانین سرباز معاف از رزم، معاف از رزم و امریه، تقسیمات معاف از رزم‌ها، درجه معاف از رزم‌ها، استخدام معاف از رزم‌ها و نحوه‌ی گرفتن معاف از رزم با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

بخشنامه مدت آموزشی خدمت سربازی ۱۴۰۳

همان‌گونه که در بالا ذکر کردیم در حال حاضر با توجه به شرایط ویروس کرونا مدت زمان دوره آموزشی مشمولین خدمت از دو ماه به یک ماه کاهش یافته است. این بخشنامه برای سربازان گروه‌های مختلف متفاوت است:

 

شما جهت مدت زمان آموزشی سربازی ۱۴۰۳ و معافیت سربازی اعصاب و روان روی لینک کلیک کنید.

 

  • اگر دوره تکمیلی بسیج را گذرانده باشند، آنگاه لازم نیست در دوره آموزشی خدمت شرکت کنند.
  • طول دوره آموزشی سربازان که معاف از 2 هفته می‌باشد.
  • سربازانی در مناطق عادی خدمت می‌کنند طول دوره آموزشی آن‌ها به یک ماه کاهش یافته است.
  • سربازان مرزبان باید به جای سه ماه دوره آموزشی تنها 45 روز آموزش ببینند.
  • طول دوره آموزشی خدمت مامورین  نیز  به یک ماه  کاهش یافته است.

خوب است بدانید که کاهش دوره آموزشی تا بهتر شدن شرایط کشور ادامه دارد. لذا در صورتی که شرایط کشور بهتر شد به روال قبلی باز خواهد گشت. البته لازم به ذکر است در برخی از مراکز آموزشی کشور با توجه به وضعیت کرونا در آن منطقه، دوره آموزشی سربازان کمتر یا بیشتر خواهد شد. بنابراین ممکن است مدت آموزشی معاف از رزم آن‌ها متفاوت باشد. مثلا در شهرهایی با وضعیت قرمز طول دوره آموزشی معاف از رزم کمتر از شهرهایی با وضعیت نارنجی خواهد بود. بنابراین شما جهت دریافت آخرین تغییرات مدت آموزشی معاف از رزم می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

 

بخشنامه مدت آموزشی معاف از رزم

بخشنامه مدت آموزشی معاف از رزم

 

 

مطالب مرتبط:

نحوه محاسبه شماره چشم برای معافیت

معافیت سربازی چشم ۱۴۰۳

معافیت دیسک کمر در سال ۱۴۰۳

مشاوره تخصصی نظام وظیفه راهنمای اخذ معافیت، کسری و خرید خدمت

معافیت سربازی خالکوبی

لیست بیماری های معافیت پزشکی

مدت آموزشی معاف از رزم

2.6/5 - (16 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

انواع معافیت‌های خدمت سربازی کدام هستند؟

در حال حاضر به غیر از معافیت رزم، معافیت‌های دیگری مانند معافیت دائم، موقت، ایثارگری، کفالت، پزشکی، تحصیلی و غیره وجود دارند که جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط استفاده از آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا سربازان معاف از رزم می‌توانند از خدمت بسیجی استفاده کنند؟

بله، آن‌ها در صورت داشتن خدمت بسیجی می‌توانند در دوره آموزشی خود از آن استفاده کنند و مدت خدمت سربازی و دوره آموزشی خود را کوتاه‌تر کنند. کارشناسان ایران تحصیل برای دریافت کسری خدمت بسیج می‌توانند آن‌ها را راهنمایی کنند.

چگونه بهترین موقعیت ارسال دفترچه خدمت را تعیین کنیم؟

شما برای دریافت بهترین موقعیت ارسال دفترچه خود باید در نظر بگیرید که دوره آموزشی شما به تعطیلات رسمی مانند تعطیلات نوروز بیفتد. زیرا در این روزها پادگان‌های آموزشی تعطیل خواهند بود و شما به مرخصی نوروز اعزام خواهید شد. هم‌چنین اگر دوره آموزشی شما به ماه رمضان بیفتد، آنگاه می‌توانید با روزه گرفتن شرایط راحت‌تری داشته باشید.

 

 

 

 

 

 

نظرات

194 دیدگاه دربارهٔ «مدت آموزشی معاف از رزم + بخشنامه جدید ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo محمدرضا گفت:

    سلام و خسته نباشید ، معاف از رزم شدم سر دیسک کمر و صافی کف پا ، چه فعالیت های بهم میدن و اموزشیش چقدره ؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. اموزشی شما همان 2 ماه میباشد و از خدمات سنگین خدمت معاف خواهید شد.

  2. Avatar photo حسین شیرخانی گفت:

    سلام خسته نباشی
    من دست و پا راستم ضعیف هستش چشم ها هم ضعیف هستش من معاف میشوم یا معاف از رزم میشوم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      سوال شما نیاز به برسی بیشتر دارد مایل بودید تماس بگیرید با مجموعه تا مشاوران مریوطه راهنمایییتون کنند

  3. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر معاف از رزم هستم دوره اموزشی را بابد بگذرونم ؟

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله

  4. Avatar photo سامان گفت:

    سلام. وخت بخیر. معاف ار رزم. باید از سالم ها بیشتر خدمت کنند یا. نه

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. خیر خدمت اضافه نخواهند داشت و فقط از برخی وظایف سنگین سربازی معاف هستند.

  5. Avatar photo لامک گفت:

    با سلام و عرض ادب خدمت جنابعالی که به سؤالات ما جواب میدید. فیض خداوند برشما.بنده تقریبا هرشب درمیان بهم حمله پانیک میشه.وبایدسریعا قرص و آمپول مقعدی مصرف کنم وهمیشه کنارم باشدباآب.آیامشکلی برام پیش نمیاد مثلا به داروهای نسخه دارم گیر بدهند و ازم بگیرند؟؟؟بدون داروها بیهوش میشم از بس عذاب می کشم. 40سال هستم دارای همسر و2فرزند.تشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر باید برای کفالت پزشکی اقدام کنید و از خدمت معاف شوید

  6. Avatar photo سپند گفت:

    سلام
    من معاف از رزم هستم . افتادم مرزبانی محمدرسول ا… بیرجند، میتونم تغییرش بدم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      خیر تغییر نمیشه داد
      اما میتونید با فرمانده خودتون صحبت کنید ببینید میتونید انتقالی بگیرید یا نه.

  7. Avatar photo سینا امانی گفت:

    با سلام وقت بخیر خسته نباشید
    ببخشید من معاف رزم گرفتم در خدمت به آموزش هم میروم مدت آموزشم همانند افراد هستش یا کم

    1. Avatar photo مشاور رضایی گفت:

      سلام وقت بخیر
      معافیت از رزم میزان خدمت را کم نمیکند

  8. Avatar photo داریوش گفت:

    سلام من معاف از رزم به علت چاقی گرفتم شرایط انوزشیم به چه صورت هست

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      مانند باقی افراد است

      1. Avatar photo معین گفت:

        سلام به من معاف از رزم اعصاب روان انگار دادن مدتش چه قدره
        و غیر از خشم و اسلحه رزمهاش دیگه چیا متصله به معاف از رزم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          با سلام
          معمولا به شما کار اداری سپرده می شود ولی تا جایی که می توانید سعی کنید معافیت اعصاب و روان بهتون تعلق نگیره

      2. Avatar photo معین گفت:

        آموزشیم را ۸روز رفتم کمیسیون به من گفت معاف از رزمت کردم
        از همین ۸روز شروع میشه یا دوباره از اوله؟
        چه مدت آموزشیه؟

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          با سلام
          مدت دوره اموزشی 4 الی 6 هفته معمولا هست و شما تعداد روزهایی که گذرانده باشی ثبت می گردد

          1. Avatar photo عماد خضریان گفت:

            سلام خسته نباشید
            برای معاف از رزم بشیم چند هفته آموزشی داریم

          2. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

            سلام وقت بخیر
            مدت زمان دوره های اموزشی 2 ماه می باشد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پرداخت اقساط بیمه سربازی

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی + لینک اینترنتی | ورود es.tamin.ir

    سامانه پرداخت اقساط بیمه سربازی برای مشمولانی که از حق بیمه استفاده می کنند، طراحی شده است. قانون پرداخت اقساط بیمه سربازی همگانی و اجباری است و همه افراد باید از آن پیروی کنند. در حقیقت افرادی که تأخیر غیر...
  • تمدید معافیت تحصیلی

    تمدید معافیت تحصیلی + ورود به سایت صدور

    قوانین جدید مربوط به تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان اعلام شد. پس از پایان سن 18 سالگی، تمامی آقایان مشمول خدمت سربازی می شوند و می بایست برای انجام وظیفه خود هر چه سریع تر اقدام کنند؛ در غیر این صورت...
  • امریه سربازی وزارت نیرو

    ثبت نام امریه وزارت نیرو 1403 + زمان فراخوان، شرایط و رشته ها

    امریه سربازی وزارت نیرو 1403 دارای شرایط خاصی است و آن دسته از مشمولانی که واجد شرایط این سازمان باشند، می‌توانند درخواست خود را اعلام کنند. براساس اطلاعیه وزارت نیرو افراد مشمول می توانند در صورت ثبت درخواست و ارائه...
  • ثبت نام امریه دانش بنیان

    ثبت نام امریه دانش بنیان 1403 + شرایط، رشته ها و حقوق مزایا

    مشمولانی که قصد ثبت نام امریه دانش بنیان را دارند، بایستی مدارک خود را در زمان مقرر آماده و تحویل دهند. متقاضیان با کار در شرکت دانش بنیان به جای سربازی می‌توانند از این تسهیلات ویژه استفاده کنند. البته شرایط...
تماس با مشاور