ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوره کودکان دبستانی

مشاوره کودکان دبستانی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

اغلب مشاوران و روانشناسان معتقدند که پایه شخصیت هر یک از افراد را ، دوران کودکی او تشکیل می دهد. لذا چنانچه کودک دچار مشکلی رفتاری و … باشد، این مشکل به بزرگسالی وی خواهد رسید و مشکلات بیشتری را در آینده برای وی رقم خواهد زد. همین موارد، لزوم مشاوره کودکان دبستانی را بیش از بیش پررنگ تر می نماید. علاوه بر مشکلات شخصیتی احتمالی کودکان، دریافت خدمت مشاوره تحصیلی و روانشناختی کودکان پیش دبستانی نیز به نوبه خود، از موارد بسیار با اهمیت شناخته می شود.

 

 

برای بهره مندی از خدمات مشاوره کودکان دبستانی – درمان مشکلات کودکان، انجام تست های روانشناختی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

مشاوره کودکان دبستانی برای مشکلات رفتاری

 

مشاوره کودکان دبستانی برای مشکلات رفتاری

مشاوره کودکان دبستانی برای مشکلات رفتاری

 

نظریات مختلف روانشناسی در رابطه با مراحل مختلف رشد کودکان بر این اعتقاد است که در هر مرحله، بحران های مختلفی را تجربه می کنند که در صورت حل موفقیت آمیز این بحران ها، مشکلات بعدی را نخواهند داشت و در صورتی که این بحران را به خوبی پشت سر بگذرانند، مشکلات آتی را نخواهند داشت. بنابراین شناخت این نوع بحران ها به نوبه خود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مطابق با نظریه پیاژه ، کودکان تا سنین دبستان در مرحله پیش عملیاتی می باشند که ویژگی عمده و بارز آن، خودمحوری کودکان است. بدین معنا که کودکان احساس می کنند که فقط خودشان اولویت دارند. این موضوع با توجه به تک فرزند شدن کودکان و یا تعداد کم آنان، پررنگ تر شده است. همین مسئله موجب می شود که آنان در رابطه با برقراری ارتباط به همسن و سال های خود دچار مشکل شوند و ادامه مسیر برای آنان سخت تر خواهد شد. انجام بازی های گروهی و بازی درمانی برای کودکان دارای مشکل، از جمله مواردی است که بر عهده مشاورین می باشد.

کودکان به دلیل مشکلاتی که در خانواده دارند، به طور عمده دچار مشکلات روحی و روانی می شوند. به عنوان مثال شاید عجیب به نظر برسد اما برخی از کودکان دچار افسردگی می باشند. شناخت و درمان این نوع کودکان اقدامی است که بر عهده مشاوران می باشد. ورود به مدرسه، مشکلات یادگیری و فشار والدین و خانواده دانش آموز برای موفقیت در مدرسه، مواردی است که موجب ایجاد مشکلات برای دانش آموزان می شود. در صورت عدم درمان به موقع، این مشکلات به سنین بزرگتر کودک ورود خواهند کرد و مشکلاتی بیشتری را به همراه خواهد داشت.

 

مشاوره تحصیلی و روانشناختی کودکان پیش دبستانی

چرا برخی از کودکان دبستانی دچار مشکلات تحصیلی هستند؟ در اصطلاح تخصصی ما پس از انجام تست هوش وگسلر کودکان و ترسیم نیمرخ هوش وی، پی به نرمال و یا غیر نرمال بودن میان هوش می بریم. همچنین با استفاده از پرسشنامه هایی که به والدین کودکان می دهیم نیز، می توانیم به این مسئله پی ببریم که آیا کودک در دوران قبل از مدرسه دچار مشکلات جسمانی بوده است یا خیر؟ در صورت انجام بررسی های لازم، در صورت اطمینان از اینکه وی دچار اختلال خاصی می باشد، مداخله های مشاوره کودکان دبستانی ضروری می باشد.

نکته ای که ذکر آن در این قسمت ضروری می باشد، این است که متاسفانه برخی از همکاران و یا بعضا معلمین و مدیران ما، برچسب هایی به کودکان می زنند بدون اینکه به صورت دقیق نظر کارشناسی داده شود. این برچسب ناصحیج می تواند آینده دانش آموز را متزلزل کند. بنابراین توصیه ما به تمامی والدین عزیزی که این مقاله را می خوانند این است که تلاش خود را برای کمک به حل مشکل فرزند خود با استفاده از کمک مشاورین داشته باشند. زیرا در برخی از موارد مشکلات دانش آموزان به دلیل فشارهای روانی خانواده ها می باشد.

اختلالات یادگیری کودکان در این سن را می توان به چند دسته تقسیم نمود. اختلال یادگیری خواندن و نوشتن. که هر کدام از این موارد نیز را می توان به نوبه خود در دسته بندی های مختلفی قرار داد. به عنوان مثال نوشتن از آخر به اول یکی از مشکلات برخی از دانش آموزان خصوصا پایه اول ابتدایی می باشد. درصورتی که مشاور به این تشخیص برسند که دانش آموز دچار اختلال یادگیری می باشد، او را به مرکز اختلال معرفی می نمایند تا مشکل وی حل شود و یا اینکه برای آموزش بیشتر بتواند از خدمات بهره مند شود.

 

 

مشاوره کودکان دبستانی شامل چه خدماتی می باشد؟

 

مشاوره کودکان دبستانی شامل چه خدماتی می باشد؟

مشاوره کودکان دبستانی شامل چه خدماتی می باشد؟

 

همانطور که ذکر گردید، خدمات مشاوره برای کودکان را می توان به دو نوع تقسیم نمود. اگر بخواهیم در رابطه با سنین پایین تر آغاز نماییم، باید بگوییم که یکی از مشکلات کودکان به طور عمده، لجبازی آنان می باشد. لجبازی کودکان از سنین 3 سالگی آغاز می شود. به طور طبیعی کودکان در این سن برای اثبات موجودیت خود به عنوان فردی منحصر به فرد، و افزایش و حفظ احساس استقلال خود، در مقابل خواست و نظر خانواده ها، خصوصا والدین، به مخالفت بر می خیزند. اما اگر این روند به درستی درمان نشود، موجب ایجاد مشکلاتی در آینده افراد می شود.

از دیگر مشکلاتی که دانش آموزان ابتدایی دارند، به طور معمول، مشکلات مربوط به عدم علاقه مندی به درس و کتاب می باشد. ما در اقدامات درمانی برای حل اینگونه مشکلات، معمولا چند نکته را مورد سنجش قرار می دهیم. در قدم اول باید ریشه یابی این مسئله صورت گیرد. چرا دانش آموز رغبتی برای درس نشان نمی دهد؟ شاید این مشکل به دلیل نا مناسب بودن آموزش، مشکلات خانوادگی، عدم آمادگی کودک برای انجام تکالیف، انتظار زیاد والدین برای اختصاص ساعات زیادی برای مطالعه و … باشد. که در هر یک از موارد ما مداخلات لازم را برای حل این مشکلات به انجام می رسانیم.

ما در رابطه با دانش آموزان پایه ششم با دو نوع مسئله روبه رو می باشیم که بررسی دقیق را ضروری می نماید. یکی از مسائل مهم این سن، ورود به دوره نوجوانی است. مشکلات و همچنین درگیری های ذهنی که برای دانش آموزان در این سن به وجود می آید، اغلب ناشی از همین موارد می باشد. نوع دیگر مداخلات مشاوره کودکان دبستانی برای دانش آموزانی است که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی می باشند. که مشاوره های لازم برای قبولی در این آزمون را خواهند داشت.

 

 

برای حرف شنوی کودکمان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

 

برای حرف شنوی کودکمان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

برای حرف شنوی کودکمان چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

 

منظور از حرف شنوی چیست؟ برخی از والدین انتظار دارند که هر حرفی که از سوی آنان گفته می شود، فرزندشان به طور قطع قبول کند بدون اینکه مخالفتی داشته باشد. این انتظار کاملا غیر منطقی است و در این موارد بهتر است والدین خودشان این خطای شناختی را کنار بگذارند. اما اگر فرزندتان با خواسته های شما مخالفت می کند. می تواند چندین دلیل داشته باشد که ابتدا بهتر است ریشه یابی شود و پس از آن برای درمان مناسب اقدامات لازم صورت گیرد. ما در زیر به برخی از این دلایل به همراه شیوه درمان آن اشاره خواهیم نمود.

شما درخواست خود را به موقع مطرح نمی نمایید : بسیار طبیعی است که کودکان به هنگام بازی و همچنین انجام امور سرگرم کننده، تمرکز کمتری دارند و همین مسئله موجب می شود تا تمرکز کمتری برای انجام امور مختلف داشته باشند. در این موارد معمولا به حرف شما گوش داده نخواهند شد.

درخواست های شما اغلب مخالف با خواست و عقیده آنان است : نه تنها کودکان، بلکه اغلب ما انسان ها از مخالفت های زیاد احساس خستگی می کنیم و در مقابل فرد مخالفت کننده ، موضع گیری می نماییم. بنابراین جلوگیری زیاد موجب این مسئله خواهد شد.

تنبیه درستی در نظر نگرفته اید: گاهی سهل انگاری هایی که والدین دارند، موجب می شود تا کودک این احساس را داشته باشد که مجاز به انجام هر کاری است منظور ما از تنبیه در مشاوره کودکان دبستانی کتک زدن نیست. در تغییر رفتار و رفتار درمانی ما مواردی داریم که به موجب آن بدون نیاز به کتک زدن کودک، از طریق زنجیره سازی، افزایش نرخ رفتارهای مثبت ، غرقه سازی ، محروم کردن، خاموشی رفتار و… به والدین آموزش می دهیم که بتوانند مشکلات فرزند خود را حل نمایند.

قاطع باشید : مطابق با آخرین تحقیقات مشاوره و روانشناسی خانواده ، بهترین سبک فرزند پروری برای کودکان، فررند پروری اقتدار طلب می باشد. این نوع سبک فرزند پروری بدین معناست که والدین قانون مند منعطف می باشند. به همین دلیل در صورتی که قانونی برای کودک خود تعیین می نمایید، به هیچ عنوان از قانون خود صرف نظر نکنید.

تشویق کنید : تشویق در اصطلاح روانشناسی با نام تقویت می باشد. بدین معنا که هر زمانی که کودک شما کار خود را به درستی انجام داد و یا اینکه به حرف شما توجه نمود، حتما او را مورد تشویق قرار دهید. این کار موجب می شود تا وی به این مسئله پی ببرد که رفتار او کاملا درست بوده است.

 

 

خلاصه مطلب

در این مقاله تلاش نمودیم تا برخی از خدمات مشاوره کودکان دبستانی را برای شما والدین عزیز ارائه نماییم. در صورتی که مایل به برقراری ارتباط با مشاوره تحصیلی و روانشناختی کودکان پیش دبستانی ما می باشید، می توانید با مشاوران ما به شماره های 9099075307 ( از سراسر کشور) و 9099075307 (از استان تهران)  از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان

مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی

شناسایی و رفع مشکلات رفتاری دانش آموزان ابتدایی و متوسطه

رتبه بندی مدارس تیزهوشان سمپاد

مشاوره کودکان دبستانی

مشاوره تحصیلی و روانشناختی کودکان پیش دبستانی

سن ورود به پیش دبستانی

مشاوره کودکان دبستانی

5/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشاوره کودکان دبستانی شامل چه خدماتی می باشد؟

خدمات ارائه شده شامل مشاوره خانواده در صورت نیاز ، مشاوره رفتاری کودکان، تغییر رفتار و رفتار درمانی و همچنین حل مشکلات تحصیلی فرزندان شما می باشد.

 

فرزند من مشکل تحصیلی دارد چگونه می توانم این مشکل را رفع نمایم؟

برای رفع این مشکل می توانید از خدمات مشاوره تحصیلی و روانشناختی کودکان پیش دبستانی بهره مند شوید.

 

چگونه می توانم با مشاوره کودکان دبستانی در ارتباط باشم؟

برای برقراری ارتباط با مشاوران ما با شماره های 9099075307 ( از سراسر کشور) و 9099075307 ( از استان تهران ) از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب تماس حاصل نمایید.

 

 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «مشاوره کودکان دبستانی»

  1. Avatar photo نفس گفت:

    سلام من اشتباهی دختر تو سنجش کلاس اولی استثنایی ثبت نام کردم هر کارم میکنم پاک نمیشه باید چکار کنم اگ ممکن هست زودتر جوابم بدین لطفا

    1. Avatar photo مشاور حمامی گفت:

      سلام وقتتون بخیر حتما ب اموزش و پرپرش محل سوکنت مراجعه بفرمایید

  2. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام دخترمن متولدبهمن۹۵هست امسال شرایطشوندارم بزارم کودکستان امکانش هست سال دیگه بزارم کودکستان چون حتمامیخوام بزارم قبل ازاول

    1. Avatar photo bagheri گفت:

      سلام وقت شما بخیر بله امکانش هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سن ورود به پیش دبستانی

    سن ورود به پیش دبستانی 1403 + {زمان ورود به آمادگی} | ایران تحصیل

    همانطور که سال اول ابتدایی یکی از سال های حساس دانش آموزان و نقطه عطف زندگی آن ها محسوب می شود. به همین دلیل باید برای آن حساسیت بیشتری داشت. به علاوه قبل از سال اول ابتدایی نیز لازم است...
  • مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان

    مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان

    مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان به صورت تلفنی بدون صرف وقت و هزینه اضافی در مرکز مشاوره ایران تحصیل انجام می پذیرد امروز با برترین مشاوران و روانشناسان زیر نظر نظام روانشناسی کشور آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه خانواده...
  • چگونه مشاور تحصیلی شویم

    چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ 13 گام تا موفقیت!

    مشاوران تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند یک مسیر خوبی را برای خود در آینده رقم بزنند. آن ها راهنمای تحصیلی این افراد هستند تا در انتخاب مسیر درست راهنمایی کنند؛ بنابراین مشاور تحصیلی، یکی...
  • مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی

    مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی

    والدین کودکانی که دچار اختلال می باشند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که این مسائل موجب می شود گاهی والدین این کودکان بخاطر همین موارد دچار مسائلی می شوند که به موجب آن مشکلات جسمانی و...
تماس با مشاور