ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ 13 گام تا موفقیت!

چگونه مشاور تحصیلی شویم
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشاوران تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان کمک می کنند تا بتوانند یک مسیر خوبی را برای خود در آینده رقم بزنند. آن ها راهنمای تحصیلی این افراد هستند تا در انتخاب مسیر درست راهنمایی کنند؛ بنابراین مشاور تحصیلی، یکی از شغل های پرطرفداری است که افراد زیادی به دنبال آن هستند. آن ها همواره از خود سوال می کنند چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ و در این راه به چه مهارت هایی نیاز داریم. هر کسی به راحتی نمی تواند یک مشاور تحصیلی خوبی باشد و در این شغل به موفقیت برسد؛ مگر این که دانش و مهارت لازم را در این زمینه کسب کند.

 بنابراین برای این که شما به جواب سوال چگونه مشاوره تحصیلی شویم برسید باید مراحلی را طی کنید و مهارت های اخلاقی، رفتاری، کلامی، دانش، تخصص و غیره را به دست بیاورید؛ اما آیا می دانید کدام یک از مشاوران تحصیلی می توانند در آینده به جایگاه خوبی برسند و درآمد شغلی آن ها تضمین باشد؟ دریافت جواب این سوالات برای هر کدام از افراد مختلف متفاوت است. لذا شما برای این که بتوانید به جواب همه سوالات خود با توجه به شرایطتان برسید می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ ذکر ویژگی ها و مهارت های آن

امروزه مشاوران زیادی در زمینه های تحصیلی وجود دارند که شما برای تبدیل شدن به یک مشاور تحصیلی حرفه ای باید مهارت ها و دانش بالایی را به دست بیاورید تا بتوانید مشاوره دهید. با توجه به این که امروزه تحصیل کردن یکی از معیارهای زندگی اجتماعی است و شما برای استخدام شدن در هر شغلی باید تحصیلات داشته باشید. لذا یک مشاور تحصیلی خوب می تواند شغل پردرآمدی باشد؛ اما شما باید ویژگی هایی داشته باشید تا بتوانید در این مراحل موفق شوید. در ادامه به ۱۳ ویژگی مشاور تحصیلی خوب اشاره می کنیم.

چگونه مشاور تحصیلی شویم؟ ذکر ویژگی ها و مهارت های آن

کسب دانش در مورد مشاور تحصیلی

اولین ویژگی که به کمک آن می توانید به یک مشاور تحصیلی خوب تبدیل شوید، مطالعه کردن در مورد شغل مشاور تحصیلی است تا شما بتوانید نحوه مشاوره دادن به افراد مختلف را یاد بگیرید. همان گونه که می دانید شغل مشاوره؛ یعنی مشورت دادن به افرادی که مشکلات زیادی در مسیر تحصیلی دارند. لذا شما باید تمام جوانب آن ها را در نظر بگیرید و با توجه به دانش و مهارت هایی که دارید برای آن ها یک مسیر خوب پیشنهاد کنید. به همین دلیل لازم است مطالعه کنید و در این خصوص اطلاعات خود را افزایش دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد آزمون های مشاوره ای هدایت تحصیلی کلیک کنید.

همچنین مطالعه کردن به شما این فرصت را می دهد تا اطلاعات خود را بروز کنید و دانش خود را در مورد مشاوره دادن افزایش دهید. در واقع اگر شما بروز نباشید نمی توانید با دانش آموزان و دانشجویان خود تعامل کنید و یک راه حل خوبی را برای آن ها پیشنهاد دهید؛ زیرا دانش آموزان امروزی اطلاعات خود را با شبکه های اجتماعی افزایش می دهند و کمتر کسی به سنت های قدیمی اهمیت می دهد. لذا دانستن این موضوع و به کار بردن آن ها در مشاوره تحصیلی شما موثر خواهد بود.

 

داشتن درک بالا برای ارائه مشاوره تحصیلی

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که برای چگونه مشاور تحصیلی شویم باید داشته باشید داشتن درک بالایی از زندگی اجتماعی دانش آموزان است. به طوری که با آن ها تعامل برقرار کرده و در بیان حرف ها و صحبت های آن ها خویشتن داری کنید؛ زیرا این افراد مسلما دچار مشکل بزرگی شدند که برای راهنمایی در این مورد به شما اعتماد کرده اند؛ بنابراین مشکلاتی که در مسیر زندگی آن ها قرار دارند را در نظر بگیرید و خود را در جای آن ها قرار دهید تا تصمیمات بهتری را بگیرید.

داشتن درک بالا برای ارائه مشاوره تحصیلی

بنابراین لازم است به صحبت های دانش آموزان و دانشجویان خود به خوبی گوش دهید و از صندلی خود جدا شده و به سمت آن ها متمایل شوید. همچنین محیط آرامی را برای آن ها فراهم کنید و وارد صحبت های آن ها نشوید. در واقع همه تمرکز خود را به او اختصاص دهید و فردی متخصص برای شنیدن صحبت های دانش آموزان باشید تا با درک کردن آن ها بتوانید یک مشاوره تحصیلی خوب برای آن ها ارائه دهید. دقت کنید که در حین جلسه مشاوره، با تلفن سرگرم نشوید؛ زیرا این کار باعث می شود که دانش آموزان احساس کنند که برای شما مهم نیستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره کنکور ارشد کلیک نمایید.

یک مشاور تحصیلی، شنونده خوبی است

شما برای این که بتوانید یک مشاور تحصیلی باشید باید در ابتدا یک شنونده خوبی باشید و بتوانید نکات ریز و درشت صحبت های مراجعه کنندگان خود را دریافت کنید و آن ها را تجزیه و تحلیل نمایید. در نهایت نیز یک راه حل خوب برای آن ها ارائه دهید. شما برای این که بتوانید یک شنونده خوبی باشید باید ذهن خود را از موارد خارج از شغلتان خالی کنید. در واقع یک ذهن آرام برای تجزیه و تحلیل مشکلات مراجعه کنندگان خود داشته باشید.

 

قضاوت نکردن دیگران توسط مشاور تحصیلی

یکی از مهم ترین معیارهایی که در چگونه مشاور تحصیلی شویم باید در نظر بگیرید این است که دانش آموزان خود را قضاوت نکنید؛ زیرا در اولین گام به یاد داشته باشید که مراجعه کنندگان به شما اعتماد کرده اند و برای همین به نزد شما جهت مشاوره تحصیلی آمده اند. لذا لازم است وقتی مشکلات‌شان را برای شما بیان می کنند، هیچ گاه آن ها را قضاوت نکنید و صحبت هایی که بر روی آن ها تاثیرات مخربی دارد، بیان نکنید. در مواقعی که متوجه شدید وضعیت دانش آموز شما خیلی مخرب است، به جای ایجاد پیش فرض هایی مانند این که یک کار سختی را در پیش دارید، بهتر است به نکات مثبت فکر کنید و در صورت نیاز با افراد رده بالاتر از خود صحبت کنید تا یک راه حل خوبی را برای دانش آموزان خود ارائه دهید.

قضاوت نکردن دیگران توسط مشاور تحصیلی

فهمیدن حد و مرز وظایف یک مشاور تحصیلی خوب

فهمیدن حد و مرز یک مشاوره تحصیلی برای افرادی که قصد دارند یک مشاوره تحصیلی شوند، بسیار ضروری است. لذا شما باید به یاد داشته باشید که هر فردی در هر شغلی تا حدودی اختیارات دارد. به عنوان مثال تجویز داروهای پزشک برای دانش آموزان جهت موفقیت در کنکور سراسری می تواند تاثیر مخربی روی آن ها داشته باشد و سلامت دانش آموزان را تهدید کند. لذا شما باید در شغل مشاور تحصیلی خود باید حد و مرز خودتان را در نظر بگیرید و خارج از آن برای دانش آموزان خود توصیه علمی نکنید.

جهت اطلاع از مشاوره انتخاب رشته کنکور ریاضی و راهنمای آن کلیک کنید.

کسب دانش در مورد اختلالات روانشناسی در شغل مشاور تحصیلی

اگر قصد دارید در شغل خود به یک مشاور تحصیلی حرفه ای تبدیل شوید باید دانش و مهارت هایی را در مورد اختلالات روانشناسی داشته باشید. در واقع شما به هنگام صحبت کردن با دانش آموزان خود متوجه شوید که آن ها اختلالات روانشناسی ندارند، در این صورت به او پیشنهاد کنید به یک متخصص یا روانشناس مراجعه کند؛ زیرا در این شرایط ارائه پیشنهادات توسط شما برای دانش آموزان موثر نخواهد بود.

 

آشنایی با تیپ های شخصیتی مختلف در شغل مشاور تحصیلی

یکی از معیارهایی که در چگونه مشاور تحصیلی شویم باید مدنظر قرار دهید، آشنایی با خلق و خوی مختلف است؛ زیرا در برخی مواقع مشاهده شده است دانش آموزانی برای مشاوره به شما مراجعه می کنند که درونگرا هستند و علاقه ای به ارائه اطلاعات زیاد در مورد خودشان و مشکلاتشان ندارند. لذا یک مشاور تحصیلی خوب  در این گونه مواقع به این شخصیت های مختلف آشنایی داشته باشد و با پرسیدن سوال های مختلف از دانش آموزان آن ها را وادار به صحبت کردن کند، در غیر این صورت بدون دریافت اطلاعات کافی از دانش آموزان نمی توانید مشاوره خوبی را به آن ها ارائه دهید.

آشنایی با تیپ های شخصیتی مختلف در شغل مشاور تحصیلی

اگر به هر گونه مشاوره تحصیلی در هر کدام از مقاطع تحصیلی نیاز داشته باشید می توانید با مشاوران ایران تحصیل با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

از خودگذشتگی؛ ویژگی بارز یک مشاور تحصیلی ایده آل

اگر شما در شغل خود از خود گذشته نباشید نمی توانید در مسئولیت اجتماعی خود موفق شوید. برای همین لازم است صبور باشید و برای ایجاد این خصلت در خودتان عجله نکنید؛ زیرا این ویژگی به مرور زمان در شما ایجاد می شود.

از خودگذشتگی باعث می شود که شما در برخی مواقع منافع خودتان را در نظر نگیرید و برای ارائه یک مشاوره تحصیلی به دانش آموزان خود تلاش کنید. از خود گذشتگی معمولا زمانی ایجاد می شود که شما شغل خودتان را دوست داشته باشید. البته دقت کنید که این از خود گذشتگی نباید به شما آسیب بزند و از حد واسط خارج شود.

برای دریافت بهترین مشاوره تحصیلی در تهران و شهرستان ها کلیک کنید.

تمرکز به اصل شغل مشاوره تحصیلی

همان گونه که می دانید هر کسی شغلش را برای امرار معاش انتخاب می کند؛ اما شما باید دقت کنید که تنها به دنبال کسب درآمد از شغل مشاور تحصیلی نباشید. بلکه باید بیشتر روی کار مشاوره خود تمرکز کنید؛ زیرا اگر این کار را انجام دهید و بتوانید مشاوره خوبی را به مراجعه کنندگان خود ارائه دهید می توانید به شهرت برسید. در واقع شما باید هدف مشاوره بودن خود را در اولویت قرار دهید و به فکر حل کردن مشکلات مردم باشید. همان گونه که در شغل معلمی می خواهند دانش جامعه را بالا ببرند.

 

کنترل احساسات؛ ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب

بسیاری از افرادی که به عنوان یک مشاور تحصیلی وارد این حرفه شدند در حین صحبت با مراجعه کنندگان خود کنترل احساسات خود را از دست می دهند و ناراحت یا خوشحال می شوند. لذا لازم است که شما در این حالات احساسات خود را کنترل کنید و به جای آن به دنبال راه حل باشید.

کنترل احساسات؛ ویژگی یک مشاور تحصیلی خوب

کنترل رفتار؛ ویژگی یک مشاور تحصیلی حرفه ای

یکی از معیارهای مهم، برای این که چگونه مشاور تحصیلی شویم این است که در آن رفتار خود را کنترل کنید، مثلا اگر با یک دانش آموز پرخاشگر مواجه می شوید باید خشم خود را کنترل کنید و سعی کنید با زبان بدن به گونه ای خود او را آرام کرده و متوجه رفتار ناپسند خود کنید. در واقع سکوت، بهترین گزینه در صحبت با این گونه افراد است تا بتوانید با کنترل شرایط یک مشاوره تحصیلی عالی به آن ها ارائه دهید.

چگونه مشاوره تحصیلی رایگان بگیرید! جهت کسب اطلاعات بیشتر روی لینک آبی کلیک کنید.

علاقه به کار؛ ویژگی یک مشاور تحصیلی

علاقه به کار یکی از مهم ترین ویژگی‌ های یک مشاور تحصیلی خوب و موفق است. شما در آن باید به دانش آموزانی که برای عبور از یک بحران تحصیلی به شما مراجعه کرده اند، انگیزه بدهید و آن ها را امیدوار کنید. حال اگر شما به شغل مشاور تحصیلی خود علاقه نداشته باشید نمی توانید راه حل خوبی را برای مراجعه کنندگان خود بیان کنید. لذا این کار می تواند باعث سو نظر مراجعه کنندگان به شما و سایر مشاوران تحصیلی شود و در مشکلات ثانویه زندگی خود به این مشاوران مراجعه نکنند.

 

ضرورت آراستگی در حین کار مشاور تحصیلی

یکی از مهم ترین معیارهایی که می تواند حس اعتماد، در مراجعه کنندگان شما ایجاد کند؛ آراستگی در حین کار است. ظاهر شما باید آراسته و ساده باشد و توجه دیگران را به خود جلب نکند؛ بنابراین از پوشیدن لباس هایی که مناسب شرایط کاری رسمی نیستند، خودداری کنید. همچنین از رنگ های رسمی استفاده کنید و همیشه تمیز و خوشبو باشید و از عطرهای خوشبو کننده در جلسات مشاوره خود استفاده کنید.

برای اطلاع از مشاوره تحصیلی تلفنی در تمامی مقاطع به صورت 24 ساعته کلیک کنید.

ضرورت آراستگی در حین کار مشاور تحصیلی

خلاصه مطلب

افرادی که به دنبال شغل مشاور تحصیلی هستند و قصد دارند در این حوزه فعالیت کنند باید مهارت و ویژگی های داشته باشند که در بالا به چند مورد آن اشاره کردیم. این افراد باید از قضاوت کردن دیگران خودداری کنند، احساست خود را کنترل کنند، آراسته باشند، به شغل خود علاقه داشته باشند، روی اصل کار مشاوره تمرکز کنند، درک بالایی داشته باشند، مطالعه کنند و دانش خود را بالا ببرند، اختلالات روانشناسی را بشناسند، با تیپ های شخصیتی آشنا باشند و غیره.

بنابراین می توان دریافت که شما در حال حاضر به جواب سوال چگونه مشاور تحصیلی شویم رسیده اید. حال اگر باز هم در مورد هر کدام از مراحل مختلف آن نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید می توانید با شماره تلفن 9099075307 تماس حاصل نمایید.

 

جهت دانلود پی دی اف این مقاله روی لینک کلیک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا هر کسی می تواند یک مشاور تحصیلی باشد؟

بله؛ هر کسی می تواند با داشتن مهارت ها و ویژگی هایی که در بالا به آن اشاره کردیم یک مشاور تحصیلی خوبی باشد؛ اما باید مهارت ها و دانش خود را دائم تقویت کند.

چگونه درآمد خود را در مشاور تحصیلی افزایش دهیم؟

شما برای این کار باید روی شغل خود تمرکز کنید تا بتوانید با ارائه مشاوره خوب به شهرت برسید و افراد زیادی را برای دریافت مشاوره تحصیلی به شما مراجعه کنند.

آیا یک مشاور تحصیلی باید در زمینه روانشناسی نیز مهارت داشته باشد؟

بله؛ شما برای این که بتوانید در شغل مشاور تحصیلی خود موفق شوید باید در علم روانشناسی بدن، زبان و غیره مهارت داشته باشید.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • سن ورود به پیش دبستانی

    سن ورود به پیش دبستانی 1402 + {زمان ورود به آمادگی} | ایران تحصیل

    همانطور که سال اول ابتدایی یکی از سال های حساس دانش آموزان و نقطه عطف زندگی آن ها محسوب می شود. به همین دلیل باید برای آن حساسیت بیشتری داشت. به علاوه قبل از سال اول ابتدایی نیز لازم است...
  • مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان

    مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان

    مشاوره روانشناسی آنلاین رایگان به صورت تلفنی بدون صرف وقت و هزینه اضافی در مرکز مشاوره ایران تحصیل انجام می پذیرد امروز با برترین مشاوران و روانشناسان زیر نظر نظام روانشناسی کشور آماده ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه خانواده...
  • مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی

    مشاوره تلفنی شبانه روزی بهزیستی

    والدین کودکانی که دچار اختلال می باشند، با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند که این مسائل موجب می شود گاهی والدین این کودکان بخاطر همین موارد دچار مسائلی می شوند که به موجب آن مشکلات جسمانی و...
  • مشاوره کودکان دبستانی

    مشاوره کودکان دبستانی

    اغلب مشاوران و روانشناسان معتقدند که پایه شخصیت هر یک از افراد را ، دوران کودکی او تشکیل می دهد. لذا چنانچه کودک دچار مشکلی رفتاری و … باشد، این مشکل به بزرگسالی وی خواهد رسید و مشکلات بیشتری را...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)