ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور ۱۴۰۳ + مراحل

فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شد. شرایط فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور مشخص شده است. برای سربازان خارج از کشور چندین سوال وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم به برخی از مهم ترین آن ها پاسخ دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا از شرایط معافیت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور و شرایط فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور، وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور و همچنین شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شده است را بررسی کنیم.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور

قبل از اینکه در رابطه با خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشور صحبت کنیم، لازم است بدانید یکی از شرایط خروج از کشور مشمولین غایب و ادامه تحصیل، این است که این افراد پس از رسیدن به سن مشمولیت وضعیت خود را تشریح کرده و به سفارت های ایران مراجعه نماید تا معافیت تحصیلی دریافت کند. در خصوص خرید خدمت سربازی مشمولان خارج از کشورباید بدانید از سال 82 تا 91 مشمولین می توانستند امکان خرید خدمت سربازی را داشته باشند. البته این قانون برای افرادی بود که حداقل دو سال خارج از کشور زندگی کرده باشند. اما پس از آن که نهایت مربوط به سال 97 می شود، این امکان برای مشمولین حذف لغو شد و افراد مشمولی که در خارج از کشور غیبت داشتند، طبق قوانین مراحل قانونی را طی کرده و یا در هر صورت باید وارد دوره خدمت سربازی بشوند و امکان خرید سربازی برای آن ها وجود ندارد.

 

 

وضعیت فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور

همانطور که در موارد فوق اشاره کرده بودیم در حال حاضر امکان فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور وجود ندارد و این افراد برای برطرف کردن مشکل خدمت خود دو راه دارند.

یکی اینکه با پیگیری وضعیت خود برای انجام آن اقدام کرده و یا جریمه غیبت خود را هر ساله تا زمانی که در خدمت حاضر شوند، پرداخت نمایند. پس تکلیف وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور برای خرید سربازی مشخص شده است. به همین دلایل نیز در حال حاضرتسهیلات مربوط به تردد مشمولین مقیم خارج از کشور به شرح ذیل اعلام شده است:

کلیه مشمولین ایرانی مقیم خارج از کشور که مشمول مقررات دریافت خروج مشمولان می باشند ،می توانند به مدت سه ماه و حداکثر دوبار درسال به کشور وارد شده و یا خارج شوند.

کلیه مشمولین غایب مقیم خارج از کشور که غیبت آن ها بیشتر از 8 سال شده است تنها تا پایان سال جاری میتوانند به کشور تردد نمایند، لذا در این مدت باید نسبت به تعیین تکلیف خدمت سربازی با پرداخت جریمه یا انجام خدمت دوره ضرورت خود اقدام کرده باشند.

برای انجام این مراحل نیز در ابتدا باید به بخش کنسولگری سفارت مراجعه کرده، مدارک خود را تکمیل کرده و تایید آن را از نمایندگی و یا چلیس به علاوه 10 بگیرند. سپس برای پرداخت جریمه و اخذ کارت معافیت خود اقدام کرده باشند.

مهر ویژه مشمولین بر اساس سال تولد مشمول و طبق جدول ذیل است.

 

 

سال تولد مشمول مهلت تردد
کلیه متولدین سال های 1/1/1374 لغایت 29/12/1378 29/12/۱۴۰۳
کلیه متولدین سال 1373 29/12/1399
کلیه متولدین سال 1372 29/12/1398
کلیه متولدین سال 1371 29/12/1397
کلیه متولدین سال های 1/1/1370 تا 1/1/1355 29/12/1396

 

برای اطلاع از مدت سربازی کلیک کنید.

شرایط خرید خدمت سربازی ۱۴۰۳

اگر تا به این قسمت از مقاله را به دقت مطالعه کرده باشید متوجه شده اید که در حال حاضر امکان خرید خدمت برای مشمولین وجود ندارد در واقع این قانون تا سال 97 وجود داشت اما افرادی که درخواست خرید خود را ثبت کرده بودند می توانستند تا آخر سال 98 نسبت به پرداخت جریمه و دریافت و پیگیری کارت خدمت سربازی خود اقدام نمایند.  در ادامه ما شرایط خرید خدمت سربازی برای این افراد را شرح خواهیم داد و این شرایط هیچ ارتباطی با مشمولینی که از سال 97 به بعد تا به امروز قصد خرید داشته اند، ندارد مگر اینکه قوانین دوباره تغییراتی را داشته باشد.

 

 

وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور

برای اطلاع از خبر خوش سربازی کلیک نمایید.

مشمولین خدمت وظیفه عمومی

مشمولانی که تا تاریخ 29 اسفند 97 مدت غیبت آن ها به بیش از 8 سال تمام برسد، شامل این مقررات خواهند بود.

ملاک محاسبه شروع غیبت مشمولین وظیفه با بیش از 8 سال غیبت، 18 سال تمام خواهد بود.

سن 18 سال تمام برای مشمولین غایبی که تابعیت ایرانی گرفته اند نیز صادق است.

مبالغ ذکر شده در آن سال ها برای افراد متاهل، دارای فرزند شامل تخفیف بوده است.

 

 

شرایط خرید خدمت سربازی سربازان حین خدمت

شرایط خروج از کشور سربازان حین خدمت که در حال انجام خدمت بوده و قبل از آن نیز بیشتر از 8 سال غیبت کرده اند. این افراد در صورتی که در حین خدمت باشند، پس از داشتن شرایط مورد نظر می توانند از خدمت ترخیص شوند.

 

 

شرایط خرید خدمت سربازی سربازان فراری

این قسمت برای افرادی است که از تاریخ آخرین فرارشان بیشتر از 8 سال گذشته؛ در نظر داشته باشید که مدت فرار آن ها تا آخر سال 98 محاسبه خواهد شد.

 

 

شرایط خرید خدمت سربازی دانشجویان

افراد دانشجویی که از زمان ترک تحصیل و یا اخراج آن ها تا آخر سال 97 بیشتر از 8 سال شده است، غیبت شان از زمان اخراج یا ترک از تحصیل حساب می شود و شامل این قوانین خواهند بود.

دانشجویانی که تاریخ انصراف و یا اخراج آن ها تا تاریخ 31 شهریور 97 بوده است، غیبت آن ها از تاریخ فراغت از تحصیل مقطع تحصیلی قبلی محاسبه می شود.

افرادی که تحصیلات خود را تمام کرده اند، از زمان تمام شدن تحصیل شان غایب به حساب خواهند آمد و اگر مدت غیبت آن ها تا آخر سال 97 بیشتر از 8 سال شده باشد، می توانند از این معافیت استفاده کنند.

مشمولانی که قبل یا بعد از سن مشمولیت، با دریافت معافیت تحصیلی در خارج از کشور مشغول به تحصیل شده اند، غیبت آن ها از زمان تمام شدن تحصیل  محاسبه خواهد شد و جریمه براساس آخرین مدرک تحصیلی محاسبه و دریافت می شود.

 

 

قیمت خرید خدمت سربازی

در این قسمت همراه ما باشید تا قیمت خرید خدمت سربازی که در سال 97 اعلام شده بود، بررسی کنیم.

هزینه خرید خدمت برای افراد دارای مدارک تحصیلی زیر دیپلم، دیپلم، و لیسانس دو برابر و برای افراد دارای مدارک فوق لیسانس و دکترای تخصص رشته های علوم پزشکی و بالاتر سه برابر شد.

مبالغ نیز به شرح جدول زیر است:

 

 

نوع مدرک تحصیلی هزینه
زیر دیپلم    10 میلیون تومان
دیپلم 15 میلیون تومان
فوق دیپلم 20 میلیون تومان
کارشناسی 25 میلیون تومان
کارشناسی ارشد 30 میلیون تومان
دکتری پزشکی  35 میلیون تومان
دکتری غیر پزشکی  40 میلیون تومان
پزشکان متخصص 50 میلیون تومان

 

 

نکاتی که لازم است در رابطه با این مبالغ بدانید، شامل موارد زیر می شود:

برای هر یک سال غیبت مازاد بر هشت سال، ده‌درصد (۱۰۰%) به مبالغ جریمه پایه اضافه و مدت غیبت بیش از شش‌ماه، 1 سال محاسبه می شود.

میزان تخفیف برای برای خرید خدمت سربازی متأهلین، پنج‌درصد(۵%) و برای مشمولان دارای فرزند نیز به‌ازای هر فرزند، پنج‌درصد(۵۵%) می باشد.

مثال: شخصی با مدرک تحصیلی لیسانس دارای همسر و میزان غیبت او 11 سال تمام است. میزان جریمه او این‌گونه محاسبه می‌گردد.

 

تومان 31,250,000=1,250,000 ,7,500,000 +25,000,000  = میزان جریمه

 

 

شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شد

 

 

شرایط معافیت کفالت از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

ایرانی هایی که در خارج از کشور زندگی می کنند، می توانند با دریافت معافیت از سربازی بدون مشکل به ایران سفر داشته باشند. البته جهت دریافت معافیت داشتن شرایط زیر الزامی است:

3 سال قبل از رسیدن به سن مشمولیت وارد ایران شده باشند.

محل اقامت و سکونت این افراد در خارج از کشور باید به وسیله نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران (سفارت و یا کنسول گری) تایید شده باشد.

برای سربازهای فراری این معافیت داده نمی شود.

مشمولان خارج از کشور در صورتی که دارای شرایط زیر باشند، می توانند معافیت کفالت مادر، معافیت کفالت پدر، معافیت کفالت مادر مطلقه و… دریافت کنند. این شرایط عبارتند از:

داشتن پدر با سن بیشتر از 75 سال و همچنین داشتن مادری که فاقد همسر می باشد. به علاوه داشتن فرزندی که سرپرست که بالای 18 سال ندارد.

اگر فرد مشمول مادربزرگ یا جده ای که فاقد همسر، فرزند و نوه ذکور بالای ۱۸ سال باشد و نیازمند به مراقبت باشد نیز می تواند معافیت کفالت دریافت کند.

داشتن برادری که بیش از ۱۸ سال دارد و فاقد پدر، همسر و فرزند است و نیاز به مراقبت دارد نیز می تواند برای دریافت معافیت کفالت کافی باشد.

داشتن خواهری که بالای ۱۸ سال سن دارد و فاقد پدر، همسر و فرزند است و نیاز به مراقبت دارد نیز می تواند برای دریافت معافیت کفالت کافی باشد.

داشتن خواهر مجرد فاقد پدر، داشتن برادر و خواهر صغیر وداشتن خواهر و برادر معلول نیز می تواند بر این مورد کافی باشد.

 

 

اقدامات مورد نیاز برای معافیت کفالت مشمولان خارج از کشور

این افراد باید با مراجعه به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در شهر محل سکونت و یا نزدیک ترین نمایندگی به محل سکونت و دریافت وتکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک لازم برای برای معافیت کفالت خواسته شده به نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور ابتدا فرایند اقدام را شروع کنند. درمراحل بعدی با ارسال کلیه مدارک توسط دفتر نمایندگی به وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این مدارک بررسی خواهد شد و با تایید مدارک از سوی وزارت امور خارجه و ارسال آن ها به سازمان وظیفه عمومی ناجا یک سری از مراحل طی می شود. سپس دوباره مدارک نیازمند بررسی و تکمیل و ارجاع هستند و در این مدت زمان مشمول باید به پرداخت هزینه های مربوطه توسط مشمول برای صدور کارت معافیت و تحویل کارت به مشمول بپردازد.

 

 

شرایط معافیت پزشکی از سربازی برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

همانطور که مشمولین داخل کشور می توانند معافیت پزشکی دریافت کنند، این شرایط برای مشمولین خارج از کشور نیز وجود دارد و این افراد نیز می توانند برای انواع بیماری ها مانند اختلالات روانی مانند افسردگی یا اختلالات شخصیتی باشند و یا اینکه بیماری های جسمی مانند بیماری های داخلی معافیت پزشکی سربازی دریافت نمایند.

در این قسمت می توانید لیست بیماری هایی که برای آن ها به مشمولین خارج از کشور، کارت معافیت داده خواهد شد، بررسی می کنیم.

 

 

بیماری های عمومی ( مثلا چاقی یا لاغری غیر طبیعی) بیماری های غددی
بیماری های پوستی بیماری های داخلی
بیماری های اعصاب و روان بیماری های ریوی
بیماری های مربوط به اسکلت و استخوان

 

 

سربازی برای مشمولان خارج از کشور

 

 

شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور

در این قسمت همراه ما باشید تا جزییاتی را که برای شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شده است بررسی کنیم.

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی، تسهیلات جدید تردد مشمولان وظیفه غایب و غیر غایب مقیم خارج از کشوررا تشریح کرد.

در این خبر آمده است برای مشمولان غایبی که بیشتر از 3 سال در خارج از ایران اقادمت داشته اند می توانند سالی دو بار به ایران وارد شده و در نهایت 3 ماه اقامت داشته باشند.

به علاوه برای افرادی که کمتر از 3 سال از اقامت آنها می گذرد، می توانند یک بار به ایران وارد شوند.

افرادی که جهت سفرهای موقت به خارج از کشور رفته و موفق به بازگشت نشده اند، لازم نیست نگران ضبط وثیقه باشند.

 

 

خلاصه مطلب

شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شد. ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی شرایط فروش سربازی برای مشمولان خارج از کشور و نکات مربوط به آن بپردازیم. در صورتی که جزء مشمولین خارج از کشور باشید نیاز است آخرین اخبار مرتبط با وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور پیگیری کرده و از قوانین اطلاعات لازم را بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با این قوانین و نکات مربوط به آن بدست آورید، می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

 

شرایط تازه تردد مشمولان ایرانی مقیم خارج از کشور تشریح شد. برای اطلاع از وضعیت مشمولان مقیم خارج از کشور از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

1/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا در حال حاضر امکان خرید خدمت برای سربازان خارج از کشور وجود دارد؟

خیر در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

آیا مشمولین خارج از کشور می توانند معافیت تحصیلی دریافت نمایند؟

بله در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند می توانند این معافیت را دریافت نمایند.

آیا مشمولین خارج از کشور می توانند معافیت پزشکی را دریافت کنند؟

بله این افراد نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند معافیت پزشکی دریافت نمایند.

آیا ایران تحصیل مشاوره خرید سربازی برای مشمولین خارج از کشور ارائه می دهد؟

بله برای دریافت این مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی

    شرایط انصراف از دانشگاه و سربازی اعلام شد. از آنجایی که شرایط خدمت سربازی برای دانشجویان انصرافی متفاوت است، لازم است دانشجویانی که تصمیم به این کار دارند از شرایط دوبار انصراف از دانشگاه و سربازی اطلاعات لازم را کسب...
  • حقوق سرباز امریه

    حقوق سرباز امریه ۱۴۰۳ + به تفکیک مدرک و ارگان

    عوامل متفاوتی در نحوه محاسبه حقوق سرباز امریه تاثیر گذار هستند که همین امر موحب شده تا به راحتی نتوان میزان مبلغ دریافتی توسط سربازارن امریه را محاسبه کرد. سربازان در حقیقت با توجه به درجه و تحصیلات خود دستمزد...
  • معافیت داشتن برادر صغیر

    معافیت داشتن برادر صغیر 1403 + مدارک و شرایط جدید

    شرایط جدید معافیت داشتن برادر صغیر اعلام شد. این معافیت به افرادی که مشمول خدمت سربازی هستند این امکان را می‌دهد که با استفاده از بند مصوب مربوطه و با توجه به شرایط خود، از انجام خدمت سربازی معاف شوند...
تماس با مشاور