ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مدارک لازم برای درخواست معافیت انواع کفالت + آیین نامه 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴۸
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲
مدارک لازم برای معافیت کفالت
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

از روش های معافیت کفالت در سریعترین زمان ممکن، با تماس با ما مطلع شوید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 افرادی که به سن مشمولیت رسیده‌اند، باید به خدمت سربازی بروند و ۲۴ ماه خدمت ضرورت را بگذرانند. اما برخی از افراد سعی می‌کنند تا از رفتن به سربازی معاف شوند یا کمتر از ۲۴ ماه خدمت کنند. برای این منظور، ایران تحصیل مشمولین را راهنمایی می‌کند و اطلاعات لازم درباره معافیت و مدارک لازم برای معافیت کفالت را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. تا انتهای مقاله ما را همراهی نمایید.

معافیت کفالت چیست؟

👈🏼 هر فردی که به سن مشمولیت می‌رسد، باید خدمت نظام وظیفه را انجام دهد. در این حالت، بر اساس شرایط فرد، معافیت‌هایی وجود دارد که اگر فرد مربوطه شرایط آن را داشته باشد، می‌تواند از آن معافیت‌ها بهره‌مند شود.

در این نوشته قرار است به معافیت کفالت به عنوان یکی از انواع معافیت‌های سربازی پرداخته شود.

کفیل به معنای شخصی است که مراقبت از فردی که توان مراقبت از خود را ندارد را بر عهده می‌گیرد.

در این شرایط، اگر فرد مشمول سرپرستی یکی از اعضای خانواده مانند پدر، مادر، خواهر، برادر، پدربزرگ یا مادربزرگ باشد و شرایط معافیت کفالت را داشته باشد، می‌تواند از خدمت سربازی معاف شود.

📌 برای اطلاع از معافیت سربازان فراری متأهل کلیک نمایید.

مدارک لازم برای معافیت کفالت چیست؟

انواع معافیت کفالت چیست؟

👈🏼 برای شما انواع مختلفی از معافیت کفالت را برشمارده‌ایم. این انواع عبارتند از:

✍🏼 کفالت پدر

✍🏼کفالت مادر

✍🏼کفالت پدربزرگ

✍🏼کفالت مادربزرگ

✍🏼کفالت خواهر

✍🏼کفالت برادر

✍🏼کفالت والدین معلول

✍🏼کفالت فرزند 

✍🏼کفالت اعضای نیازمند به مراقبت خانواده.

برای آشنایی با شرایط معاف از رزم کلیک کنید.

شرایط معافیت کفالت

👈🏼 شرایطی که برای معافیت سربازی کفالت لازم است، هر نوع کفالت دارای شرایط و ضوابط خاص خود است و فقط افرادی که شرایط مطرح‌شده‌را دارا باشند، می‌توانند معافیت سربازی کفالت را دریافت کنند.

اگرچه برای درخواست معافیت، باید مراحل زیادی را طی کنید، اما اگر شرایط لازم را داشته باشید، نیازی به نگرانی نیست. پیشنهاد ما برای افراد مشمول، مراجعه به یک مشاور است که از تمامی ضوابط و شرایط معافیت پزشکی آگاه است. جهت آگاهی شما از شرایط معافیت کفالت، شرایط احراز معافیت‌های عمومی و اختصاصی را که به دو دسته تقسیم می‌شوند، توضیح داده ایم.

شرایط عمومی برای تمامی داوطلبان معافیت کفالت الزامی است و شرایط اختصاصی هم براساس هر نوع معافیت کفالت، تعیین میشود.

🪖 سه شرط عمومی لازم برای معافیت کفالت در سربازی وجود دارد:

✔️ فرد متقاضی باید در سن مشمولیت سربازی قرار بگیرد.

✔️ در صورت داشتن غیبت موجه، فرد باید غیبت خود را موجه کند.

✔️ فرد مشمول باید تنها کسی باشد که مراقب و نگهدارنده او باشد.

🪖 شرایط اختصاصی لازم برای معافیت سربازی کفالت عبارتند از:

✔️ سن پدر فرد مشمول باید بالای ۷۵ سال باشد.

✔️ پدر زیر سن ۷۵ سال که مشکل پزشکی و نیاز به مراقبت دارد.

✔️ فرد مشمول باید حمایت از مادری که همسر خود را از دست داده باشد و تنها پسر بالای ۱۸ سال او باشد.

✔️ فرد مشمول باید داشتن خواهری که نه ازدواج کرده است و نه پدر و نه فرزند پسری که از او مراقبت کند و تنها برادر بالای ۱۸ سال باشد.

✔️ فرد مشمول باید داشتن برادری بالای ۱۸ سال که توان مراقبت از خود را به دلیل مشکلات پزشکی یا روانی ندارد و فاقد پدر است.

✔️ فرد مشمول باید داشتن برادری کمتر از سن ۱۸ سال که فاقد پدر یا برادر بالای ۱۸ سال باشد.

✔️ فرد مشمول باید داشتن پدر بزرگی که نیاز به مراقبت پزشکی دارد و دارای هیچ فرزند دیگری نیست.

✔️ فرد مشمول باید دارای مادربزرگی بدون فرزند و فاقد همسر باشد.

✔️ در صورت فوت پدر یا برادر فرد مشمول در هنگام خدمت سربازی.

✔️ در صورتی که برادر حین خدمت نباشد و فاقد پدر باشد، فرد مشمول باید از مادر و خواهری که همسر ندارد مراقبت نماید.

📌 جهت اطلاع از معافیت سربازی طلابکلیک نمایید.

شرایط و مدارک لازم برای معافیت کفالت

مدارک لازم برای معافیت کفالت چه چیزهایی می باشد؟

👈🏼 مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت از اهمیت بالایی برخوردار است که مشمولین باید حواس خود را به آن داشته باشند. قبل از توضیح درباره مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت، مشمولین باید کمی اطلاعات درباره این نوع معافیت کسب کنند.

معافیت کفالت به آن دسته از معافیت‌ها گفته می‌شود که مشمولین می‌خواهند مسئولیت نگهداری و مراقبت از یکی از اعضای خانواده خود را به عهده بگیرند. اما برای دریافت این نوع معافیت، مشمولین باید قبل از تهیه مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت، از شرایط بهره‌مندی از این نوع معافیت آگاه شوند. ما در اینجا سه شرط اصلی برای بهره‌مندی از معافیت کفالت را به‌طور کامل توضیح خواهیم داد

✔️یکی از شروط اصلی این است که مشمولین باید به سن ۱۹ سالگی رسیده باشند تا بتوانند برای معافیت سربازی کفالت اقدام کرده و پرونده آن‌ها در هیات رسیدگی در سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا موردبررسی قرار بگیرد.

✔️شرط دیگر برای اقدام در این نوع معافیت، عدم غیبت است. منظور از عدم غیبت این است که مشمول با ورود به سن مشمولیت، برای روشن شدن وضعیت خدمت خود به سازمان‌های مربوطه مراجعه کند؛ اگر هم مشمول از انواع معافیت‌ها بهره‌مند می‌شوند، باید پس از ورود به سن مشمولیت، درخواست معافیت خود را از طریق دفاتر الکترونیک انتظامی یا همان پلیس + ۱۰ ثبت کند.

✔️شرط سوم این است که مشمول باید تنها مراقب و نگهدارنده اعضای خانواده‌اش باشد تا بتواند مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت را ارائه داده و از این نوع معافیت بهره‌مند شود.

بنر کال تو اکشن

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر

👈🏼 برای معافیت کفالت مادر، مدارک مورد نیاز در مرحله اول همان مدارکی است که در بالا اشاره‌شده‌است. اما برای دریافت معافیت کفالت مادر، مشمولین باید شرایط زیر را داشته باشند

✔️ اولین شرط این است که مشمول باید تنها فرزند پسر مادری باشد که می‌خواهد از آن مراقبت کند. اگر مشمول برادر بزرگتری داشته باشد، نمی‌تواند از این نوع معافیت کفالت استفاده کند.

✔️ شرط دوم این است که مشمول باید تا سن ۱۹ سالگی برسد تا بتواند درخواست خود را در سامانه سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا ثبت کند.

✔️ شرط سوم این است که مادر مشمول باید بدون همسر باشد یا همسرش در قید حیات نباشد یا اینکه از همسر خود جدا‌شده‌باشد. مشمول در صورتی می‌تواند مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت مادر را به سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا تحویل دهد و درخواست معافیت کفالت مادر را داشته باشد که مادرش ازدواج مجدد نکرده باشد و مجرد باشد. *

✔️ شرط چهارم این است که مشمول برای دریافت معافیت کفالت نباید وارد غیبت غیرمجاز‌شده‌باشد. مشمولین باید به‌یاد داشته باشند که باید پس از رسیدن به سن مشمولیت، نسبت به تعیین و تکلیف وضعیت نظام وظیفه خود اقدام کنند تا از غیبت جلوگیری شود.

📌 جهت اطلاع از تحقیقات محلی معافیت کفالت مادر کلیک نمایید.

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر جدا شده

👈🏼 برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته باید مراحل زیر را طی نمایید:

✔️در مرحله اول، مدارک لازم که در بالا به آن اشاره‌شده‌است، باید تهیه شوند. اما این مدارک فقط برای ثبت درخواست معافیت کفالت در مرحله اول استفاده می‌شوند.

✔️در مرحله دوم نیز، مشمولین باید مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته را آماده کنند. این مدارک برای گرفتن معافیت کفالت ضروری هستند.

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر طلاق گرفته در مرحله دوم عبارتند از: 

🔶 اصل شناسنامه مشمول به همراه کپی تمام صفحات آن (لطفا توجه کنید که شناسنامه مشمول باید دارای عکس باشد)

🔶 اصل شناسنامه پدر و مادر و کپی تمام صفحات آن‌ها

🔶 کپی صفحه اول شناسنامه برادران و خواهران مشمول

🔶تکمیل برگه شماره یک یا فرم آخرین وضعیت مشمولین

🔶 اصل گواهی فوت پدر مشمول در صورت فوت یا اصل و کپی طلاق‌نامه مادر

🔶اصل و کپی گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول

🔶 کپی شناسنامه خلاصه فوت همسران دیگر مادر (در صورتی که مادر ازدواج مجدد کرده باشد)

🔶تکمیل برگه شماره ۸ یا تاییدیه وضعیت مشمولین

🔶 دو قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی با پس‌زمینه سفید از مادر مشمول

🔶 یک قطعه عکس تمام رخ ۳*۴ رنگی با پشت‌زمینه سفید از خود مشمول

🔶 تهیه فیش بانکی.

معافیت کفالت مادری که طلاق گرفته است به صورت موقت خواهد بود؛ به این معنی که تا ۳۰ ماه می‌توان معافیت موقت را به مشمول داد.

اگر مادر، ۳۰ ماه پس از تاریخ ثبت طلاق یا فوت همسر، ازدواج مجدد نکند و همچنین برادر دیگری نیز تا سن ۱۸ سالگی نرسیده باشد، می‌تواند معافیت موقت خود را به معافیت دائم تبدیل کند.

شرایط استفاده از معافیت کفالت مادر مطلقه

👈🏼 مشمولان برای دریافت معافیت کفالت مادر مطلقه باید مدارک لازم را به‌طور کامل تهیه کنند. آن‌ها باید به این نکته توجه کنند که در صورت استفاده از معافیت تحصیلی، همچنان می‌توانند از معافیت کفالت نیز بهره مند شوند.

✔️همچنین داشتن برادر بالای ۱۸ سال می‌تواند مانع درخواست معافیت کفالت مادر شود.

✔️حتی اگر برادر ازدواج کرده یا به کشور دیگری مهاجرت کرده باشد، همچنان نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا باشد.

✔️مشمولان باید پس از آماده‌سازی مدارک مورد نیاز برای معافیت کفالت مادر مطلقه و تقاضای معافیت، ظرف یک ماه به درخواست خود اقدام کنند تا بتوانند برای کفالت اقدام کرده و درخواست آن ها لغو نگردد؛

📌 برای آشنایی با معافیت پزشکی ازوفاژیت و معافیت پزشکی نفرکتومی  کلیک نمایید.

 

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم

👈🏼 برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم، مدارک لازم به این صورت است که باید تشخیص داده شود که فرزند اول قادر به مراقبت از مادر نیست یا در صورتی که قبل از دریافت معافیت کفالت، فرزند اول درگذشته است. در غیر این صورت، مادر نمی‌تواند معافیت کفالت برای فرزند دوم خود را دریافت کند، مگر در موارد خاصی که بعدها ذکر خواهیم کرد.

✔️برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم، باید فرزند اول در حال استفاده از معافیت تحصیلی باشد. این موضوع باعث تاخیر در دریافت معافیت موقت برای برادر دیگر نخواهد شد. مادر می‌تواند مدارک لازم برای معافیت کفالت فرزند دوم خود را تهیه کرده و از معافیت موقت استفاده کند، اما این معافیت تنها طی دوره تحصیل برادر دیگر معتبر خواهد بود.

✔️بعد از اتمام تحصیل برادر دیگر، مشمول باید مراحل اعزام به خدمت را انجام دهد. همچنین، اگر برادر یا برادران مشمول به دلیل بیماری با معلولیت قادر به تحمل مسئولیت کفالت مادر نباشند، مشمول می‌تواند بر اساس تشخیص شورای پزشکی سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا، به عنوان فرزند دوم، مسئولیت کفالت مادر را بر عهده بگیرد.

✔️خوانندگان عزیز می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معافیت پزشکی، معافیت تحصیلی، معافیت ایثارگری و انواع کسری خدمت سربازی، کسر خدمت جانبازی و کسر خدمت نخبگان، با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس بگیرند. 

مدارک لازم برای معافیت کفالت مادر برای فرزند دوم

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر چه می باشد؟

👈🏼 برای معافیت کفالت پدر، مدارک ضروری در ادامه به‌طور کامل توضیح داده‌شده‌است. مشمولین قبل از تهیه مدارک مورد نیاز برای معافیت از کفالت پدر، باید همچنین شرایط اصلی این نوع معافیت را نیز بدانند.

یکی از شرایط اصلی برای دریافت معافیت از کفالت پدر این است که پدر باید حداقل تا سن ۷۰ سالگی زنده باشد تا مشمولین در سن ۱۹ سالگی بتوانند با توجه به سن پدر از معافیت از کفالت پدر بهره‌مند‌شده‌و با مدارک لازم برای معافیت از کفالت پدر اقدام کنند.

✔️ مدارک لازم برای معافیت از کفالت پدر عبارتند از:

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر

🔷 تکمیل برگه شماره ۷ تحقیق وضعیت مشمول توسط نیروی انتظامی.

🔷 اصل کارت شناسایی ملی مشمولین همراه با کپی آن.

🔷 اصل شناسنامه مشمولین همراه با کپی تمام صفحات آن.

🔷 اصل شناسنامه پدر و مادر مشمول همراه با کپی آنها.

🔷تکمیل برگه شماره ۱ استعلام آخرین وضعیت مشمولین.

🔷 دو عدد عکس ۳*۴ پدر مشمولین.

🔷 کپی شناسنامه یا طلاق نامه همسر یا همسران دیگر پدر مشمولین.

🔷 اصل فیش واریزی بانکی.

🔷تکمیل برگه شماره ۸ تاییدیه وضعیت مشمولین.

🔷 اصل گواهی پایان تحصیلات در هر مقطعی که مشمول در آن قرار گرفته است همراه با کپی تایید‌شده‌آن.

🔷 کپی شناسنامه خواهران و برادران مشمول.

📌 برای آشنایی با معافیت کفالت پدر زندانی کلیک نمایید.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار چه می باشد؟

👈🏼 مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار مانند معافیت کفالت پدر بالای سن ۷۰ سال است؛ با این تفاوت که در اینجا پدر مشمول به سن ۷۰ سال نرسیده است.

در واقع سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا پس از تصویب قانون در مورد کفالت پدر این تبصره را نیز در بند‌های قوانین خود آورده است که آن دسته از مشمولانی که پدرشان به علت بیماری و ناتوانی قادر به انجام کارهای خود نیستند و مشمولین باید از آن‌ها مراقبت و نگهداری کنند.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار به شرح زیر است:

🔶تکمیل فرم استعلام وضعیت مشمولین (فرم شماره ۱).

🔶تکمیل فرم وضعیت مشمولین (فرم شماره ۲).

🔶تکمیل فرم واکسیناسیون (فرم شماره ۴).

🔶تکمیل فرم معاینه اولیه پزشکی (فرم شماره ۵).

🔶تهیه عکس رنگی ۳*۴ تمام رخ با زمینه سفید.

🔶اصل کارت ملی مشمول همراه با کپی آن.

🔶اصل شناسنامه مشمول همراه با کپی از تمام صفحات آن.

🔶 گواهی آخرین مدرک تحصیلی مشمول به همراه کپی تایید‌شده‌آن.

مدارک لازم برای معافیت کفالت پدر بیمار چه می باشد؟

شرایط لازم برای معافیت کفالت خواهر

👈🏼 برای درخواست کفالت خواهر، باید خواهر بدون همسر، پدر، و فرزند پسر باشد. همچنین، برادر باید تنها برادر ۱۸ سال تمام خواهر باشد. 

شرط لازم برای درخواست کفالت خواهر و برادر این است که برادر ناتنی، درخواست کفالت خواهر ناتنی خود را نتواند ارائه کند. 

لازم است که پدر فوت کرده باشد، در صورتی که در حبس باشد، برادر نمی‌تواند درخواست کفالت خواهر خود را ادعا کند.  حضور مادر مانعی برای درخواست کفالت خواهر نیست.

همچنین، اگر خواهر دارای سرپرستی سازمان‌ها و افراد خیر باشد، برادر می‌تواند درخواست معافیت از کفالت خواهر را داشته باشد.

در صورتی که برادر پس از درخواست معافیت از کفالت، خواهر ازدواج کند یا فوت کند، این تغییر تاثیری در کفالت برادرش ندارد. 

در صورتی که برادر به دلیل بیماری قادر به مراقبت از خواهرش نباشد، برادر دیگر می‌تواند از درخواست معافیت از کفالت خواهرش استفاده کند.

📌برای اطلاع از معافیت سربازی قهرمانان ورزشی کلیک نمایید.

کال تو اکشن راهنمای تلفنی

شرایط لازم برای معافیت کفالت جد

👈🏼 جد باید فاقد فرزند و دارای هفتاد و پنج سال سن باشد و نیاز به مراقبت داشته باشد.

فرد باید تنها نوه پسر بالای ۱۸ سال پدربزرگ خود باشد.

همچنین فرد مشمول باید بدون پدر، عمه و عمو باشد.

اگر پدربزرگ فرد سن کمتر از ۷۵ سال داشته باشد ولی بیماری او توسط شورای پزشکی تایید شود، شخص معافیت کفالت دریافت خواهد کرد.

اگر نوه‌ای که کفالت پدربزرگ خود را داشت، دچار بیماری و فوت شود، برادر دیگری که بالای ۱۸ سال سن دارد می‌تواند درخواست کفالت کند.

شرایط لازم برای معافیت کفالت مادر بزرگ

👈🏼 مادربزرگ باید بدون شوهر باشد و فقط نوه پسر بالای ۱۸ سال او می‌تواند از این معافیت استفاده کند.

در مادر بزرگ مادر، تنها فردی باید باشد که همسر داشته باشد و مشمول دایی، خاله و مادر باشد.

در معافیت کفالت مادربزرگ پدر، شخص باید بدون پدر، عمو و عمه باشد.

اگر نوه به دلیل بیماری یا فوت نتواند از مادربزرگ خود مراقبت کند، برادر بالای ۱۸ سال می‌تواند از درخواست معافیت کفالت خود استفاده کند.

توجه نمایید اگر پدر بزرگ فرد در حبس باشد فرد نمی تواند از امکان معافیت مفالت خود استفاده نماید.

 

📌 برای اطلاع از پیگیری کارت معافیت پزشکی با کد ملی کلیک نمایید.

شرایط لازم برای معافیت کفالت مادر بزرگ

اخبار پیرامون مدارک لازم برای معافیت کفالت

📢  معافیت برای افراد دارای سه فرزند

با توجه به توافق مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، تمامی افرادی که در حال خدمت هستند و دارای ۴ فرزند و بیشتر هستند، همچنین افرادی که در حال خدمت هستند و دارای ۳ فرزند هستند و حداقل ۴۰ سال سن دارند، از انجام خدمت در دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند. از طرفی، پس از طی آموزش‌های مقدماتی و تکمیلی بسیج، مشمولان غایب و غیر غایب می‌توانند کارت معافیت خود را دریافت کنند.

همچنین طبق تصمیم فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، مدت کسر خدمت کارکنان وظیفه در حین خدمت که قبلا به ازای هر فرزند ۳ ماه بوده است، برای فرزند اول به ۳ ماه، فرزند دوم به ۴ ماه و برای فرزند سوم به ۵ ماه افزایش یافته است. مشمولین وظیفه برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اجرای این موارد و بهره‌مندی از تسهیلات فوق، می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۳/۳/۱ به دفاتر پلیس + ۱۰ و کارگزینی یگان مربوطه مراجعه کنند.

خلاصه مطلب

معافیت سربازی در انواع مختلفی وجود دارد که کفالت یکی از دسته‌بندی‌های آن است. اگر افراد مسئولیت کفالت از خانواده نزدیک خود را بر عهده داشته باشند، شامل این معافیت می‌شوند. ما در طول این مقاله در خصوص مدارک لازم برای معافیت کفالت و برخی از شرایط آن مباحثی را شرح دادیم. در صورت نیاز به مشاوره درخواست معافیت کفالت می توانید با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل فرمایید.

📥 برای دانلود پی دی اف مقاله بر روی لینک کلیک نمایید.📥

 

4/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

از روش های معافیت کفالت در سریعترین زمان ممکن، با تماس با ما مطلع شوید.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چه نوع معافیت‌های سربازی وجود دارد؟

معافیت‌های سربازی راه‌های موثری هستند که جوانان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند تا از خدمت سربازی معاف شوند. این معافیت‌ها شامل معافیت‌های پزشکی سربازی، معافیت‌های کفالت‌های مختلف، معافیت‌های تحصیلی، معافیت‌های ایثارگران و فرزندان شهدا و غیره می‌شوند.

معافیت سربازی کفالت چیست؟

یکی از مهم‌ترین معافیت‌ها به حساب می‌آید. در این نوع معافیت‌ها، مشمولین باید مسئولیت کفالت یکی از اعضای خانواده خود را بپذیرند.

شرایط معافیت کفالت سخت است؟

یکی از راه‌های آسان‌تر برای استفاده از معافیت خدمت سربازی، معافیت کفالت است. بسیاری از مشمولین می‌توانند از این معافیت استفاده کنند زیرا قوانین مطرح‌شده‌در این معافیت بسیار ساده هستند.

نظرات

48 دیدگاه دربارهٔ «مدارک لازم برای درخواست معافیت انواع کفالت + آیین نامه 1403»

  1. Avatar photo عباس گفت:

    باسلام آیا میشه کارت معافیت کفالت رو باطل کرد و به سربازی اعزام بشیم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر این امکان را ندارید

  2. Avatar photo امیر گفت:

    سلام وقت بخیر بنده حین خدمت هستم
    تمامی کار های اداری انجام شده و کمیسیون های ماده ۶ بهزیستی رو رأی مثبت آوردم
    و درآینده یک کمیسیون نهایی هم دارم که گفتن فقط جهت بررسی نهایی هستش
    سوالم اینه که بعد از مرحله نهایی و معافیت، کارت معافیت از همان نظام وظیفه صادر میشه یا باید برگه معافیت رو ببرم یگان و کارهای ترخیصی رو انجام بدم و بخش صدور کارت یگان اینکارو انجام میده؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      با سلام
      از طریق نظام وظیفه پیگیر باشید

  3. Avatar photo شفاعتی گفت:

    توی مدارک لازم برای معافیت کفالت مدارک جانبازی هم موجوده؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام
      مجدد سوالتان را بپرسید.

  4. Avatar photo بضاعت پور گفت:

    سلام باری معافیت کفالت باید مدارک برادر کوچکترم هم ببرم؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز بله.

  5. Avatar photo روزیتا گفت:

    سلام. کسی که موفق به کسب دیپلم نشده اما درخواست معافیت کفالت پدر دارد باید چیکار کنه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      نمیتواند اقدام کند

  6. Avatar photo سعیدی گفت:

    سلام مدارک لازم برای معافیت کفالت را باید کجا ارائه بدهم؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام وقت بخیر
      پلیس+10

  7. Avatar photo دهقان گفت:

    سلام من پدرم ۶۲سال سن داره وپاهش زیرزانو براثردیابت قطع شده وکارافتاده هست ودوبرادرم عروسی کردن سرزندگی خودشون ویک برادرکوچکتردارم میشه معافیت بگیرم سرپرستی مادرم وبرادرکوچکتربه عهده من هست ومتاهل هستم

    1. Avatar photo isaei گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      جهت بررسی وضعیتتون با مرکز ایران تحصیل تماس بگیرید .

  8. Avatar photo محمدی گفت:

    سلام پدرم 70سال سن داره و مریض هس از کار افتاده دیسک کمر داره پنج تا خواهر دارم یک برادر زیر ۱۸ سال دارم دوتا برادر بزرگم ازدواج کردن سر خونه زندگی خودشون هستن من میتونم واسه معافیت کفالت اقدام کنم یا ن بنظرتون قبول میکنن یا ن لطفا جواب بدین ممنون میشم

    1. Avatar photo maleki گفت:

      سلام وقت بخیر
      جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

    2. Avatar photo دهقان گفت:

      سلام من پدرم ۶۲سال سن داره وپاهش زیرزانو براثردیابت قطع شده وکارافتاده هست ودوبرادرم عروسی کردن سرزندگی خودشون ویک برادرکوچکتردارم میشه معافیت بگیرم سرپرستی مادرم وبرادرکوچکتربه عهده من هست ومتاهل هستم

      1. Avatar photo karimi گفت:

        سلام برای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

  9. Avatar photo محسن گفت:

    سلام. من می‌خوام معافیت کفالت بگیرم. تو برگ شماره 8 در مورد فراخوانی برای گذراندن دوره آموزشی قید شده. آیا با وجود کفالت هم باید دوره آموزشی رو طی کنم؟

    1. Avatar photo karimi گفت:

      سلام خیربرای اطلاعات بیشترتماس بگیرید

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت کفالت پدر بالای 60 سال

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال + شرایط، مدارک سال 1403

    معافیت کفالت پدر بالای 60 سال فقط برای افرادی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها مشکلات جسمی یا روحی و روانی دارند. در سال‌های گذشته، جوانان بیشتر از 18 سال که پدر آنها 60 سال سن داشت، می‌توانستند معافیت...
  • معافیت کفالت اعتیاد پدر

    معافیت کفالت اعتیاد پدر 1403 + شرایط، مدارک و مراحل

    معافیت کفالت اعتیاد پدر برای آن دست از مشمولانی در نظر گرفته می‌شود که پدر آنها به خاطر اعتیاد، توانایی سرپرستی خانواده را ندارد. متاسفانه با رواج اعتیاد در بسیاری از افراد، ممکن است خیلی از آنها نتوانند به اندازه...
  • معافیت کفالت طلاق پدر و مادر

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر + شرایط، مدارک قانون 1403| iran tahsil

    معافیت کفالت طلاق پدر و مادر یکی از روش‌های نرفتن به خدمت سربازی به شمار می‌رود که شرایط خاصی دارد. بسیاری از افراد هستند که سربازی رفتن را نوعی اتلاف وقت می‌دانند. خیلی‌ها حاضر هستند روش‌های زیادی را برای معاف...
  • معافیت کفالت مادر

    معافیت کفالت مادر 1403 + شرایط جدید، مدارک لازم و مراحل

    معافیت کفالت مادر یکی دیگر از انواع کفالت هایی است که فرد متفاضی در صورت داشتن شرایط آن، می تواند از این نوع معافیت استفاده کند. معافیت کفالت مادر باعث می شود تا هر فردی که مشمول خدمت است با...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)