ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان + قانون جدید 1403

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲۶
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ آبان ۱۴۰۲
شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط و مدارک تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان با یک تماس در اختیار شماست.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

معمولاً دانشجویان زیادی در طول سال تحصیلی قصد دارند رشته یا دانشگاه خود را تغییر دهند. آن‌ها می‌توانند دروس عمومی و تخصصی گذرانده شده در دانشگاه قبلی خود را در صورت امکان در دانشگاه و رشته جدید تطبیق دهند. این کار می‌تواند واحدهای پاس شده در دانشگاه قبلی را هدر ندهد. لذا این کار باعث می‌شود راحت‌تر دروس دانشگاه جدید خود را بگذراند.

حال این پرسش مطرح می شود که شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان چیست؟ همچنین برای اطلاع از معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان چیست؟

👈 تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان در جهت هماهنگی و تنظیم واحدهای آموزشی مورد نیاز برای دانشجویان در رشته‌های مختلف تدوین‌شده‌است. این اقدام به دانشجویان امکان می‌دهد تا بدون نیاز به گذراندن واحدهای تکراری در رشته‌های مختلف، تحصیلات خود را در مدت زمان کوتاه‌تری به اتمام برسانند.

تطبیق واحدهای آموزشی برای دو دسته از دانشجویان اهمیت و کاربرد زیادی دارد.

اولین دسته شامل فارغ التحصیلانی است که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته‌های دیگر هستند.

دسته دوم شامل دانشجویانی است که قبل از فارغ التحصیلی در دانشگاه دولتی یا دانشگاه‌های دیگر، تصمیم به تغییر رشته و ادامه تحصیل در رشته دیگری می‌گیرند و مجبور به پرداخت هزینه انصراف از دانشگاه  می‌شوند.

برای اطلاع از حقوق دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

هر دو دسته دانشجویان به آسانی می‌توانند برخی از واحدهای آموزشی مشترک خود را تطبیق دهند. با این کار، مسیر تحصیلی آن‌ها به طرز قابل‌توجهی آسان‌تر خواهد شد و شاید هم نیازی به گذراندن واحدهای درسی دشوار نخواهند داشت. به علاوه، قوانین تطبیق واحد در بین رشته‌های مختلف، مدت زمان تحصیل را کاهش خواهد داد.

بهتر است بدانید که دانشجویانی که قصد تغییر محل تحصیل یا رشته تحصیلی خود را دارند، احتمالا درباره تطبیق و معادل‌سازی واحد‌های درسی شنیده اند. این روش حتی برای جابجایی یک دانشجو از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر نیز کاربرد زیادی دارد.

بر طبق قوانین و مقررات دانشگاه ها، دانشجو می‌تواند واحد‌هایی که گذرانده است را به دانشگاه مقصد ارائه کند تا بدون نیاز به گذراندن مجدد برای او در نظر گرفته شوند.

البته محدودیت‌هایی که برخی دانشگاه‌های مقصد در نظر می‌گیرند نباید مانع تطبیق واحد‌های گذرانده شوند. در این صورت، دانشجو ممکن است مجبور به گذراندن مجدد واحد‌های مشترک آموزشی پیشین خود باشد.

جالب است بدانید که تطبیق واحد حتی می‌تواند بین دو دانشگاه در دو کشور متفاوت انجام شود. به عنوان مثال، دانشجویان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارجی را دارند، با ارائه ترجمه رسمی ریزنمرات خود به دانشگاه مورد نظر، می‌توانند درخواست بررسی و معادل‌سازی واحد‌های مشترک را داشته باشند.  اگر دانشگاه خارجی با تطبیق واحد موافقت کند، دروس گذرانده‌شده‌نیاز به مطالعه مجدد نخواهند داشت.

شما برای رتبه قبولی دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و  ثبت نام دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ روی لینک کلیک کنید.

تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان چیست؟

قوانین تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان

👈 بر اساس مقرراتی که در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است، همه دانشجومعلمان متعهد خدمت موظفند در کنار برنامه درسی مصوب، ۳۵ واحد معارف دینی و تربیت اسلامی و حداقل ۸ واحد کارورزی را به پاس ببرند.

اجرای این الزام اساسنامه باعث‌شده‌است که برنامه‌های درسی مورد بازنگری قرار گیرند. بازنگری برنامه‌های درسی در سال ۱۳۹۵ توسط گروه هماهنگی برنامه‌ریزی تربیت معلم و شورای عالی برنامه‌ریزی آموزشی وزارت علوم تصویب شد و در حال حاضر قابل اجرا است.

در بازنگری برنامه‌های درسی، با توجه به شرایط جهانی و سنت‌های جاری در وزارت علوم، تغییر عنوان رشته تحصیلی نیز انجام شد. تغییر عنوان رشته از «دبیری» به «آموزش» با توجه به انطباق با مقررات دانشگاهی و رشته‌های علمی در سطح جهان، به‌روزتر و با دامنه عمل وسیع‌تری است. این تغییر عنوان رشته تحصیلی از «دبیری» به «آموزش» هیچ تاثیری بر شرایط احراز پست (دبیری یا آموزگاری) ندارد و به معنی تغییر مقطع خدمت دانشجومعلم از آموزش متوسطه به آموزش ابتدایی نیست.

دانشجومعلمان دبیری برای فعالیت در دوره متوسطه آماده می‌شوند و با توجه به نیاز آموزش و پرورش محل خدمت خود و تعهد اولیه، به کار گرفته خواهند شد.

بنابراین، دانشگاه به درخواست برخی از دانشجومعلمان و به منظور جلوگیری از افزایش تعداد واحدهایی که باید گذرانده شود و همچنین جلوگیری از هزینه‌های اضافی بر دانشجومعلمان، مجوز لازم را از دو نهاد ذیربط یعنی وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دریافت کرده است تا با اعتبارسنجی واحدهای گذرانده‌شده‌و صدور دانشنامه با عنوان برنامه درسی بازنگری‌شده‌(جدید)، شرایط تحصیل بر اساس برنامه‌های درسی جدید فراهم شود.

درخواست معادل‌سازی و صدور دانشنامه با عنوان جدید تنها به منظور کاهش طول دوره و جلوگیری از گذراندن واحدهای درسی بیشتر از سقف مقرر در برنامه درسی تربیت معلم است.

شما برای ثبت نام غیر حضوری دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

بنر کال تو اکشن

آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان

👈 اگر شما قصد داشته باشید از دانشگاه‌های سراسری، آزاد، پیام نور، غیرانتفاعی و غیره به دانشگاه فرهنگیان تغییر رشته دهید می‌توانید طبق قوانینی مندرج در آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان اقدام کنید:

✅ اگر بعد از پایان دومین نیم سال تحصیلی خود در دانشگاه فرهنگیان قبول شدید، در این صورت باید ریز نمرات درسی خود را به دانشگاه فرهنگیان ارائه دهید.

✅ اگر دانشگاه‌ قبلی شما دانشگاه دولتی باشد، در این صورت می‌توانید معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان خود انجام دهید. هم‌چنین اگر شما واحدهای درسی خود را در دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، مؤسسات آموزش عالی، پیام‌ نور، علمی کاربردی گذرانده باشید می‌توانید طبق آیین‌نامه، تطبیق دروس خود را در دانشگاه‌های آزاد انجام دهید.

✅ اگر شما درس‌های خود را در دانشگاه آزاد گذرانده باشید، در این صورت نمی‌توانید در دانشگاه‌های دولتی معادل‌سازی کنید. البته تنها دروس عمومی را با شرایط خاص می‌توانید تطبیق دهید که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن‌ها می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

برای اطلاع از شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

✅ طبق آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان و غیره شما تنها در صورتی می‌توانید دروس مختلف خود را با درس‌های دیگر تطبیق دهید که عنوان درسی (دروس نظری با دروس نظری، دروس عملی با دروس عملی و دروس عملی – نظری با دروس عملی – نظری یا تعداد واحدهای درسی مساوی) آن‌ها یکسان باشد. هم‌چنین حداقل 80 درصد محتوای آن‌ها با هم مطابقت داشته باشد. در غیر این صورت امکان معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و غیره وجود ندارد.

✅ شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ و دانشگاه‌های دیگر به گونه‌ای است که در آن دانشجویان تنها در زمان شروع سال تحصیل می‌توانند معادل‌سازی دروس خود را انجام دهند. اما اگر به هر دلیلی معادل‌سازی دروس آن‌ها به تاخیر افتاد، آنگاه مقررات آموزشی و مالی باید زمان شروع به تحصیل دانشجو را ملاک قرار دهد.

✅ دانشجویان برای معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و غیره خود باید حداقل نمره 12 به بالا داشته باشند.

✅ به صورت کلی معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و غیره به کارشناسان آموزشی و مالی دانشگاه مبدا و مقصد بستگی دارد. لذا آن‌ها می‌توانند تصمیمات نهایی را در این صورت بگیرند. شما برای تایید نهایی تطبیق واحدهای دانشگاهی خود حداقل به تایید 3 کارشناس آموزشی در دانشگاه مقصد نیاز دارید.

شما برای رشته های دانشگاه فرهنگیان  روی لینک کلیک کنید.

✅ خوب است بدانید طبق آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان و غیره بعد از تایید تطبیق واحدهای درسی خود در صورت معادل‌سازی دروس خود عین نمره را در کارنامه دانشگاه مقصد ثبت می‌کنند. این نمره‌ها در معدل نیمسال آن‌ها موثر نخواهد بود. ولی در معدل کل آن‌ها (معدل درج شده در گواهی پایان تحصیلی) موثر است.

✅ طبق شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و غیره به ازای هر 20 واحد معادل‌سازی شده یک نیم سال تحصیلی از دوران تحصیلات دانشجو در دانشگاه مقصد کاسته می‌شود. لذا اگر دانشجو بتواند 40 واحد معادل‌سازی کند، در این صورت دو نیم سال از تحصیلات آن در دانشگاه جدید کاسته می‌شود.

✅ موارد ذکر شده، آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان و غیره به صورت کلی است که جزییات آن‌ها برای دانشگاه‌های مختلف کمی متفاوت است. بنابراین شما برای دریافت جزییات بیشتر در مورد مطابقت سازی دروس مختلف دانشگاه‌های کشور می‌توانید از کارشناسان ایران تحصیل به عنوان راهنما جامع استفاده کنید.

آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان

شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ چیست؟

👈 اگر شما در دانشگاهی مشغول به تحصیل بودید و حالا قصد دارید در دانشگاه فرهنگیان ادامه تحصیل دهید. تمام واحدهای درسی که در دانشگاه قبلی خود پاس کردید را می‌توانید در دانشگاه فرهنگیان معادل‌سازی کنید. برای این کار باید محتوا دروس شما با هم مشترک باشند و واحد آن‌ها در دو دانشگاه مبدا و مقصد یکسان باشند. معمولاً شرایط معادل‌سازی در دانشگاه  فرهنگیان  ۱۴۰۳ به صورت زیر است:

✅ دانشجویان باید مطابق کد دفترچه آزمون سراسری که در آن قبول شدند باید مدارک خود را دریافت کنند.

✅ در صورتی که دانشجویان موافقت کتبی خود را با تغییر عنوان رشته تحصیلی در دانشنامه تحصیلات دوره کارشناسی خود کسب کنند می‌توانند برنامه‌های درسی آن‌ها را با برنامه‌ رشته جدید خود منصوب کنند. البته خوب است بدانید که صدور دانشنامه کارشناسی دانش‌آموختگان با تایید دانشگاه قابل قبول است.

✅ معمولاً معادل‌سازی واحد دانشگاه فرهنگیان بر اساس مصوبات شورای آموزشی امکان‌پذیر است.

حال اگر شما هر گونه سوالی در مورد شرایط معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ برای دانشگاه‌های مختلف داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در مورد آن صحبت کنید.

شما برای سامانه گلستان فرهنگیان و سامانه مدیریت یادگیری دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

کال تو اکشن تماس

شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

👈 معمولاً عده‌ای از دانشجویان به دنبال شرایط کلی تطبیق واحدهای دانشگاه فرهنگیان هستند. آن‌ها می‌خواهند بدانند که شیوه‌نامه تطبیق کارشناسی پیوسته دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟ که در زیر قصد داریم آن‌ها را به صورت کلی بیان کنیم:

✅ دانشجویان باید حداکثر 150 واحد پاس کنند تا بتوانند فارغ‌التحصیل شوند. این واحدها اعم از واحدهای عمومی، تعلیم و تربیت اسلامی، کاربردی و دروس تخصصی می‌باشند.

✅ دروس گذرانده شده برای دانشجویان معلم باید 22 واحد عمومی ‌باشد که 16 واحد آن معارف اسلامی، 6 واحد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین آن‌ها باید 27 واحد اساس‌نامه پاس کنند که 19 واحد آن تعلیم و تربیت و 8 واحد آن کارورزی است. واحدهای تخصصی هر کدام از رشته‌ها نیز بر اساس نوع آن‌ها متفاوت می‌باشد.

✅ اگر 19 واحد برنامه درسی بازنگری شده جدول دروس تعلیم و تربیت اسلامی را بر اساس دروس اشتراک محتوایی، از مجموعه 19 واحدی حذف شده باشند، آنگاه امکان تطبیق درس‌های حذف شده قبلی دانشجو با سایر دروس جدول تعلیم و تربیت اسلامی وجود دارد.

✅ تنها در صورتی می‌توان دروس عمومی را تطبیق داد که با برنامه درسی قدیم پاس شده باشند.

✅ شما می‌توانید در رشته‌های پانزده‌گانه، دروس درسی را با دروس دبیری تطبیق دهید. البته در حال حاضر تمام رشته‌های کارشناسی پیوسته می‌توانند به جز رشته‌های علوم تربیتی با گرایش پیش‌دبستانی و دبستان طبق آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان دروس خود را معادل‌سازی کنند.

در بالا شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ را برای شما بیان کردیم. حال اگر شما هر گونه سوالی در این مورد داشته باشید می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل در میان بگذارید.

شما برای سامانه نقل و انتقالات دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان چگونه است؟

نکات مهم به هنگام معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان

👈 خوب است بدانید که شما به هنگام معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و غیره نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید طبق آن‌ها کار تطابق سازی خود را انجام دهید. این نکات به صورت زیر هستند:

✅ تطبیق واحدهای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های دیگر هزینه دارد که مقدار آن‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است. البته شما در صورت لزوم می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل برای هزینه تطبیق واحد دانشگاه‌های مختلف کشور مشاوره بگیرید.

✅ در یک سال تحصیلی تنها یک بار می‌توانید تطبیق و معادل‌سازی انجام دهید.

✅ شما در صورت لزوم می‌توانید در دانشگاه‌های مقاطع بالاتر نیز تطبیق و معادل‌سازی دروس را انجام دهید.

✅ آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های دیگر بدین گونه است که شما برای شروع فرآیند تطبیق و معادل‌سازی دروس خود باید حداقل یک ماه پیش از اتمام کلاس‌های نیم سال اول تحصیلی خود شروع کنید.

معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های غیره نکات دیگری نیز دارند که شما با توجه به نوع دانشگاه مبدا و رشته تحصیلی خود می‌توانید واحد دانشگاهی خود را معادل‌سازی کنید. برای این کار می‌توانید با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند.

 برای اطلاع از مدارک لازم برای دانشگاه فرهنگیان روی لینک کلیک کنید.

مراحل تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

👈 برای تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان در آغاز باید به این نکته اشاره شود که دانشجویانی که تمایل به معادل‌سازی واحد درسی دارند، باید درخواست خود را تا قبل از پایان نیمسال دوم تحصیلی به بخش آموزشی دانشگاه مقصد اطلاع دهند.

به این روش درخواست دانشجو توسط دبیرخانه برای دانشگاه قبلی دانشجو ارسال می‌شود و دانشجو باید منتظر پاسخ دانشگاه اصلی بماند.

پس از پایان زمان انتظار و انجام پیگیری‌های لازم در دانشگاه اصلی، نمرات و تعداد واحد‌های مورد نظر تایید و به دانشگاه مقصد ارسال می‌شوند.

در این مرحله، دانشجو موظف است که فرم لازم مربوط به تطبیق یا معادل‌سازی واحد‌های درسی مشترک را تکمیل نماید. پس از تکمیل این فرم، دانشگاه فرهنگیان مقصد با پیگیری درخواست دانشجو توسط آموزش استان، امور مربوط به تطبیق واحد دانشجو را پیگیری می‌کند.

برای اطلاع از شرط معدل دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

در واقع، اصلی‌ترین وظایفی که در دانشگاه مورد توجه قرار می‌گیرد، ثبت نمرات واحدهای تایید‌شده‌به عنوان واحدهای گذرانده در کارنامه دانشجو است. پس از اطلاع‌رسانی درباره تایید درخواست تطبیق واحد، دانشجو دیگر مجبور به گذراندن واحدهای درسی مشترک ناست و این واحدها برای او به عنوان واحدهای آموزشی معادل ثبت خواهند شد.

مهم است به یاد داشته باشیم که نمرات تطبیق داده‌شده‌در کارنامه دانشجو، تاثیری در معدل نیمسال او نخواهند داشت، اما در معدل کل دوره تحصیلی او تاثیرگذار خواهند بود. دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قوانین دانشگاه مورد نظر در زمینه تطبیق واحد درسی، باید به امور آموزشی دانشگاه مراجعه کنند و یا با این بخش‌ها تماس برقرار کنند.

مشاوره در خصوص شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

👈 شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان برای ورود به این واحد بر اساس معیارهای مشخصی تعیین می‌شود. این شرایط شامل موارد زیر است:

❇️ داشتن مدرک تحصیلی معتبر: برای ورود به واحد دانشگاه فرهنگیان، داشتن مدرک تحصیلی معتبر در یکی از رشته‌های مرتبط الزامی است. این مدرک می‌تواند مدرک دیپلم، کاردانی، کارشناسی یا مقاطع بالاتر باشد.

❇️ قبولی در آزمون ورودی: برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، باید در آزمون ورودی دانشگاه موفقیت‌آمیز باشید. نتیجه این آزمون تعیین‌کننده قبولی شما در واحد است.

❇️ امتیازات تحصیلی: برای ورود به واحد دانشگاه فرهنگیان، باید امتیازات تحصیلی معینی را کسب کرده باشید. این امتیازات شامل نمرات دروس، سابقه تحصیلی و سایر فاکتورهای مرتبط است.

❇️ پرداخت شهریه: برای تطبیق در واحد دانشگاه فرهنگیان، باید شهریه مربوطه را پرداخت نموده و صورتحساب مالی خود را تسویه کنید.

اگر تمامی موارد فوق را دارا می‌باشید، می‌توانید برای تطبیق در واحد دانشگاه فرهنگیان اقدام کنید و به مرحله بعدی پذیرش وارد شوید.

جهت دریافت مشاوره در مورد شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳، معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان، آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان، بخش‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان، و .. با مشاوران ایران تحصیل به شماره‌ 9099075307 تماس حاصل نمایید.

شما برای مشاوره تحصیلی دانشگاهی روی لینک کلیک کنید.

مشاوره در خصوص شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان

اخبار پیرامون شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳

📢 شرایط جذب دانشجو و تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان سخت تز از وزرات علوم

دانشگاه فرهنگیان برای رشد کیفی و کمی، ارتقای بهره‌وری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، بخشی از هیئت‌علمی‌ مورد نیاز خود را از میان مشمولین تامین می‌کند. این دانشگاه در فراخوان جذب دکتر معلم‌ها شرایطی اعلام کرده است که برخی از دکتر معلم‌ها به آن اعتراض داشته‌اند. شرایط جذب دکتر معلم‌ها در دانشگاه فرهنگیان نسبت به وزارت علوم سخت‌گیرانه‌تر است .


خلاصه مطلب

دانشجویانی که قبلا در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی دیگر تحصیل کرده اند، می‌توانند برای معادلسازی دروس و ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. معادسازی واحد در دانشگاه فرهنگیان به این معنی است که اگر دروسی که در برنامه قبلی تحصیلی دانشجو گذرانده‌شده‌اند، از نظر محتوایی با دروس در دانشگاه فرهنگیان مشابهت داشته باشند، می‌توان آن‌ها را معادلسازی کرد. شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان شامل دریافت مدارک مطابق با کد دفترچه آزمون سراسری و تغییر عنوان رشته تحصیلی در دانشنامه پایان تحصیلات دوره کارشناسی است. معادسازی واحد دانشگاه فرهنگیان براساس مصوبات شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است. ما در این مقاله به صورت مفصل در خصوص شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان مطالبی را بیان کردیم. در صورت نیاز به مشاوره با مشاورین ایران تحصیل با شماره 9099075307 تماس حاصل نمایید.

برای دانلود پی دی اف مقاله شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان کلیک نمایید.

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط و مدارک تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان با یک تماس در اختیار شماست.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳  چگونه است؟

معمولا شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ از دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. این شرایط در طول مقاله بیان شده است.

در آیین‌نامه تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان چقدر هزینه برای دانشجویان در نظر گرفته است؟

معمولا هزینه تطبیق و معادل‌سازی برای دانشجویان دانشگاه‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه معادل‌سازی دروس دانشگاه فرهنگیان با کارشناسان ایران تحصیل صحبت کنید.

آیا می‌توان با مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه فرهنگیان معادل‌سازی انجام داد؟

خوب است بدانید که یکی از شرایط پذیرش دانشجو برای دانشگاه فرهنگیان این است که سن داوطلب کمتر از 24 سال باشد. حال اگر در صورتی سن شما کمتر از 24 سال باشد. در این صورت با داشتن شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان ۱۴۰۳ می‌توانید دروس خود را معادل‌سازی کنید.

نظرات

26 دیدگاه دربارهٔ «شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان + قانون جدید 1403»

  1. Avatar photo نارا گفت:

    سلام من مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه قزوین خواندم و ۱۵ سال تدریس می‌کنم اما چون در ایران زندگی نمیکنم احتیاج دارم که مدرکم را به مدرک معلمی تبدیل کنم آیا امکانش هست ؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر اگر میخوایین به فرهنگیان ورود کنید باید آزمون استخدامی شرکت کنید

  2. Avatar photo نیکا مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر ،من دانشجوی دانشگاه آزاد مقطع کارشناسی هستم در رشته آموزش ابتدایی و مدرک کاردانی آموزش ابتدایی از دانشگاه آزاد با معدل ۱۸/۸۹دارم .اگر امسال در دانشگاه فرهنگیان پذیرش بشم امکان تطبیق واحد برای من وجود داره؟نمرات تمام دروس بالای ۱۴ هستن .

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      قوانین تطبیق واحد داشتن واحد های یکسان و کسب میانگین 12 همچنین مجوز دانشگاه مورد نیاز می باشد

  3. Avatar photo Maryam گفت:

    سلام ببخشید آیا منی که مدرک کارشناسی ناپیوسته نرم افزار دارم میتونم دانشگاه فرهنگیان هم برم و واحد های درسیم رو تطبیق بدم امکانش برا این جور رشته ها هم هس یا نه؟؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور طهماسبی گفت:

      سلام. دوست عزیز در صورت د اشتن تمام شرایط این امکان رو دارید اما تطبیق واحد در این دانشگاه انجام نمیشود.

  4. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من دانشجوی ترم ۲ کارشناسی آموزش ابتدایی در دانشگاه آزاد هستم.برای کنکور فرهنگیان امسال اقدام کردم.آیا در صورت قبولی میتونم واحدهای گذرانده شده رو با دانشگاه مقصد معادل سازی کنم؟و اینکه میشه آموزش غیرحضوری باشه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت شما بخیر
      درصورت موافقت آموزش دانشگاه می توانید دروس گذرانده شده را تطبیق دهید

  5. Avatar photo پریسا رحمانی گفت:

    سلام من دانشجوی دانشگاه آزادام و میخوام برای تطبیق واحد در دانشگاه فرهنگیان اقدام کنم اما گفتن مثل اینکه نمیشه. درسته؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام چون سطح علمی دو تا دانشگاه یکسان نیست قطعا به نظر مدیر گروه رشته تون بستگی دارد

  6. Avatar photo فرشته گفت:

    سلام برای ورود به دانشگاه فرهنگیان گفتن باید شرایط تطبیق واحد دانشگاه فرهنگیان رو داشته باشم. سوالم اینه که فارغ التحصیل رشته روانشناسی بالینی جز واجدین شرایط هست یا نه؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر بله رشتاه روانشناسی تمامی گرایش ها شامل این قاعده خواهد شد

  7. Avatar photo Mahdi-hzd گفت:

    سلام.من الان فارغ التحصیل لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه بین المللی مشهد هستم و امسال دوباره کنکور دادم و در دانشگاه فرهنگیان رشته اموزش ابتدایی قبول شدم.میخواستم ببینم واحدهای عمومی و اختصاصیم با توجه به اینکه نصفشون تقریبا با فرهنگیان یکسان هست،تطبیق میخوره یا نه؟مهم نیست که غیرانتفاعی بودم.ممنون از پاسخگوییتون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      باید با آموزش و پرورش مراجعه کنید

  8. Avatar photo مهدی گفت:

    سلام.من الان فارغ التحصیل لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه بین المللی مشهد هستم و امسال دوباره کنکور دادم و در دانشگاه فرهنگیان رشته اموزش ابتدایی قبول شدم.میخواستم ببینم واحدهای عمومی و اختصاصیم با توجه به اینکه نصفشون تقریبا با فرهنگیان یکسان هست،تطبیق میخوره یا نه؟مهم نیست که غیرانتفاعی بودم.ممنون از پاسخگوییتون

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      با آموزش دانشگاه صحبت کنید

  9. Avatar photo علی گفت:

    سلام من لیسانس علوم تربیتی از دانشگاه فرهنگیان گرفتم و می خوام واحد های عمومی رو با لیسانس حقوق پیام نور تطبیق بدم امکانش هست؟

    1. Avatar photo moradian گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرایط تطبیق واحد داشتن واحد های یکسان و کسب میانگین بالای 12 می باشد

  10. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام روزتون بخیر…من لیسانس مترجمی زبان از دانشگاه اصفهان دارم میخواستم بدونم میتونم دروس عمومی رو که پاس کردم در دانشگاه فرهنگیان تطبیق بدم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      تطبیق دروس منوط به موافقت دانشگاه است.

  11. Avatar photo محمد گفت:

    سلام خوبین .؟ببخشین من سال ۹۹ از دانشکده ازاد پرستاری فارغ التحصیل شدم.و خدمت سربازی در بیمارستان گذراندم بعد به دلایلی قید پرستاری زدم امسال متقاضی فرهنگیان هستم، جسارتا من دروس عمومی مکه در دانشکده پرستاریم گذروندم و میتونم با فرهنگیان تطبیق بدم؟ با توجه به اینکه من طرح پرستاری نگذروندم و مدرک دانشنامه دانشگاه بهم نداده؟ اگه امکان پذیر باشه دانشکده بهم گواهی میده؟ دانشگاه آزاد هم بودم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلامت باشید
      باید از دانشکده پرستاری لیست دروس بگیرین برای تطبیق واحد.

  12. Avatar photo مریم گفت:

    سلام خسته نباشد. ببخشید من علوم تربیتی دانشگاه پیام نور فارغ شدم قصد دارم برا کنکور علومد تربیتی فرهنگیان بخونم آیا میتونم همه واحد هامو تطبیق بدم. عمومی و خصوصی و…..

    1. Avatar photo مشاور صادقی گفت:

      سلام
      اگر سر فصل ها مشترک باشد احتمال دارد

  13. Avatar photo زهرا گفت:

    سلام با مدرک کارشناسی رشته مترجمی زبان میتونم تو دانشگاه فرهنگیان درسامو‌تطابق بدم یا دانشگاه فرهنگیان اصلا مدرک پیام نورا قبول نمیکنه؟

    1. Avatar photo tahmasebi گفت:

      سلام. لطفا سوال خودتون رو واضح بیان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
  • ثبت نام دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان 1403 + شرایط، مدارک و مصاحبه | irantahsil

    ثبت نام دانشگاه فرهنگیان هر ساله پیرو اطلاعیه سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می شود. در آن کلیه داوطلبانی که در کارنامه سراسری کنکور مجاز به انتخاب رشته شدند، مجاز به انتخاب رشته‌ در دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)