ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان + قانون جدید 1403 | ایران تحصیل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۹۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
شرط معدل دانشگاه فرهنگیان
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اطلاع از روشهای ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۳ اعلام شد. تمامی داوطلبینی که قصد ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند باید توجه داشته باشند که حداقل شرط معدل بعد از حداکثر و حداقل شرایط سنی از مهم‌ترین شرایط تحصیل در این دانشگاه است. داوطلبین از تمامی رشته‌ها می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند، به همین دلیل این شرط برای تمامی گروه‌های آزمایشی کنکور ۱۴۰۳ وجود دارد.

همه ساله داوطلبان با این سوال مواجه می‌شوند که برای ثبت نام و پذیرفته شدن در دانشگاه فرهنگیان باید چه معدلی داشته باشند و با توجه به صحبت‌هایی که سال‌های گذشته در دیوان عدالت اداری شده بود، ابهاماتی برای شرط معدل دانشگاه فرهنگیان به وجود آمده‌است که در مقاله پیش رو به آن‌ها می‌پردازیم.

همان‌طور که مستحضر هستید دانشگاه فرهنگیان برای پذیرش داوطلبین از تمام رشته‌ها قوانین یکسانی دارد و آن‌ها باید حداقل معدل کل ۱۴ را در کارنامه دوره متوسطه دوم خود داشته باشند. البته هنوز امکان این‌که شرط معدل تغییر کند وجود دارد و در این خصوص می‌بایست منتظر اعلامیه‌های جدید سازمان سنجش بمانیم. در ادامه این مطلب از ایران تحصیل راجع به حداقل معدل لازم برای پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و شرایط پذیرش این دانشگاه بیشتر صحبت می‌کنیم.

شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۴۰۳

اگر دانش آموز معدلی کمتر از شرط معدل دانشگاه فرهنگیان که توسط اعلام شده است را داشته باشد، اجازه انتخاب رشته های این دانشگاه را نخواهد داشت. قبل از سال ۹۷ دانش‌آموزان باید حداقل دارای معدل ۱۵ برای شرکت در این دانشگاه بودند، اما بعد از سال ۹۸ با توجه به رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری با شماره ۱۸۲۱، حداقل معدل ۱۴ برای پذیرش دانشجوها اعلام شد.

به گفته سازمان مذکور، این شرط معدل هیچگاه تغییر پیدا نخواهد کرد. البته برخی افراد به اشتباه این تغییر معدل را حذف شرط معدل معنی کردند که این موضوع صحت ندارد و فقط میزان معدل تغییر کرده است. ​اگر قصد دارید در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی هم، ادامه تحصیل دهید باید حداقل معدل کل ۱۴ را داشته باشید.

​البته امکان این وجود دارد که به دلیل درخواست مکرر داوطلبان تغییراتی در شرط معدل دانشگاه فرهنگیان به وجود بیاید. به همین دلیل باید برای کنکور سال های بعد همواره گوش به زنگ اطلاعیه های جدید دیوان عدالت اداری و سازمان سنجش باشید. اگر تغییراتی در این خصوص وجود داشته‌باشد، آخرین اخبار را در این سایت منتشر می کنیم.

برای کسب اطلاع از شرایط انتقالی استثنا فرهنگیان روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

بنر کال تو اکشن

احتمال تغییر شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرفتن دانشجو در این دانشگاه در هر سال با تغییراتی مواجه می شود. به طور مثال برای کنکور سال ۹۸ شرط معدل از نمره ۱۴ به ۱۵ کاهش پیدا کرد و برای کنکور سال ۹۹ هم حداکثر شرط سنی به ۲۴ سال افزایش یافت. به دلیل همین موضوع ابهاماتی در خصوص اینکه احتمال تغییر شرط معدل دانشگاه فرهنگیان هست یا خیر وجود دارد. البته جای نگرانی نیست، زیرا اگر تغییراتی اعمال گردد از طریق اطلاعیه های دیوان عدالت عالی و همین طور سازمان سنجش از چند ماه قبل به داوطلبان اطلاع داده خواهد شد. همچنین ما نیز اعمال هرگونه تغییرات را به اطلاع شما می‌رسانیم.

احتمال تغییر شرط معدل دانشگاه فرهنگیان

طرح ترمیم حداقل معدل لازم برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور ۱۴۰۳

این طرح مخصوص کسانی است که به ادامه تحصیل در دانشگاه فرهنگیان علاقه مندند، اما معدل پایین تر از ۱۴ دارند. خوشبختانه با شرکت در طرح ترمیم معدل، داوطلبان می توانند نمره پایین برخی از دروس خود را بیشتر کنند و به این ترتیب باعث افزایش معدل کل خود شوند و در دانشگاه فرهنگیان انتخاب رشته کنند.

اگر شما هم دارای معدل کمتر از ۱۴ هستید می‌توانید در این طرح شرکت کنید و برای تمام دروسی که نمرات شما پایین هستند ثبت نام نمایید. حتی اگر بعد از امتحان نمره بالاتری نگرفتید نگران نباشید، نمره قبلی شما را به عنوان نمره اصلی حساب می‌کنند. به این موضوع توجه کنید که با شرکت در این طرح، معدل کل دیپلم شما تغییری نمی کند و فقط برای پذیرش و کسب شرط معدل لازم برای دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه های خاص می توانید از این طرح استفاده کنید.

برای آشنایی با سامانه نقل و انتقالات فرهنگیان روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان برای کنکور ۱۴۰۳

البته شرط پذیرفته شدن در این دانشگاه فقط به معدل و سن محدود نمی شود ملاک پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان شامل موارد زیر هم هست:

  • داوطلب باید دارای حداقل تراز ۶۵۰۰ باشد تا بتواند در گروه آموزش آزمایشی خود انتخاب رشته کند.
  • شرکت کننده نباید هیچگونه استخدام یا تعهد به خدمتی در سازمان های دولتی و غیر دولتی داشته باشد.
  • حداکثر سن برای پذیرش دانشجو ۲۴ سال تمام است.
  • داوطلب باید برای هر کدام از کد رشته ها که از طریق سازمان آموزش و پرورش اعلام شده است بومی باشد.
  • از آنجایی که پذیرفته شدگان دانشگاه فرهنگیان قرار است معلم باشند باید از سلامت جسمی و روانی بهره‌مند باشند.
  • مهارت گفتاری داوطلبین بسیار مهم است. داوطلب باید بتواند مخرج تمام حروف را به درستی ادا کند و اصلا لکنت نداشته باشد.
  • داوطلب باید دارای قدرت شنوایی کافی باشد، یعنی بتواند صداهای معمولی را به درستی بشنود و سطح شنوایی او بالای ۳۰ دسیبل باشد.

شرایط گفته شده در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور آورده شده‌است. شما عزیزان برای دریافت اطلاعات بیشتر نیز می‌توانید با مشاوران ما در ایران تحصیل مشورت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت نام دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

 

تاثیر سهمیه ایثارگری در حداقل معدل لازم برای دانشگاه فرهنگیان

داوطلبینی که دارای سهمیه می باشند امتیاز بیشتری در مرحله مصاحبه این دانشگاه خواهند داشت، اما شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای آنها همانند دیگر داوطلبان است. البته ممکن است به دلیل اینکه برخی از دانشگاه ها شرط معدل خود را برای داوطلبان دارای سهمیه ایثارگران و رزمندگان افزایش می دهند، این ابهام به وجود آمد آمده باشد که دانشگاه فرهنگیان هم شرط معدل را برای سهمیه های فوق افزایش می‌دهد. اما، این موضوع صحت ندارد و حتی داوطلبان دارای سهمیه هم باید شرط معدل دانشگاه فرهنگیان که حداقل ۱۴ می باشد را داشته باشند.

برای کسب اطلاع از نحوه خرید تعهد خدمت فرهنگیان با ما در ایران تحصیل همراه باشید.

برای تحصیل در دانشگاه فرهنگیان معدل کل مهم است یا معدل کتبی؟

براساس اعلام سازمان دیوان عدالت اداری معدل کل جهت قبولی در دانشگاه فرهنگیان نباید کمتر از 14 باشد.  چنانچه معدل متقاضیان از 14 کمتر است، می توانند در طرح تعمیم معدل شرکت کرده و شانس خود را جهت قبولی در دانشگاه فرهنگیان افزایش دهند.

کال تو اکشن تماس

چه افرادی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند؟

1- دانشجویان کارشناسی پیوسته (دانشجو معلم): در ارتباط با پذیرش دانشجویان کارشناسی پیوسته باید اشاره کنیم که این دانشجویان از طریق کنکور سراسری و پس از انجام دادن مصاحبه و گزینش پذیرش خواهند شد. آموزش این دانشجویان به صورت تمام وقت و برنامه کلاسی آنها روزهای شنبه تا چهارشنبه است.

چه افرادی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند

دانشجویان کارشناسی پیوسته بعد از پایان دوره تحصیل به عنوان معلم در مدارس به فعالیت خواهند پرداخت و از آغاز تحصیل نیز در آموزش و پرورش استخدام شده و تعهد خدمت می دهند.

برای اطلاع از ثبت نام غیر حضوری دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

2-دانشجویان کارشناسی ناپیوسته (معلم‌ دانشجو): دانشجویان دوره کارشناسی ناپیوسته با داشتن مدرک کاردانی در دوره کارشناسی ناپیوسته می توانند ادامه تحصیل دهند. برنامه کلاسی این دانشجویان معمولاً روز های پنجشنبه و جمعه است.

3- دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد: پذیرش دانشجویان این مقطع از میان معلمان است و در حال حاضر به شکل محدود می باشد، اما در آینده تعداد بیشتر دانشجویان در رشته ‌های متعدد و مورد نیاز آموزش و پرورش پذیرش خواهند شد.

چه افرادی در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته می شوند؟


خلاصه مطلب

بعد از شرایط سنی خاص شرط معدل برای پذیرفته شدن از دانشگاه فرهنگیان از مهم‌ترین شرایط است و با توجه به اعلام سازمان دیوان عدالت اداری، حداقل معدل کل لازم برای ورود به این دانشگاه ۱۴ می‌باشد. داوطلبانی که معدل کل دیپلم آن‌ها زیر ۱۴ باشد هم با شرکت در طرح تعمیم معدل می‌توانند شانس انتخاب رشته و پذیرفته شدن در این دانشگاه را داشته باشند که در این نوشتار به طور کامل راجع به آن توضیح دادیم.

همچنین اگر شما عزیزان ابهامی در این خصوص دارید و یا با سوالاتی در رابطه با شرط معدل دانشگاه فرهنگیان در ذهن خود مواجه شده‌اید می‌توانید با شماره 9099075307 تماس بگیرید و با کارشناسان متخصص در ایران تحصیل مشورت کنید و از آن‌ها راهنمایی بگیرید. در ضمن می‌توانید سوالات خود را در انتهای همین مقاله هم بپرسید تا کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن به آن‌ها پاسخ دهند.

برای دانلود پی دی اف مقاله شرط معدل دانشگاه فرهنگیان کلیک کنید.

4.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

اطلاع از روشهای ترمیم معدل برای دانشگاه فرهنگیان.

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا شرط معدل دانشگاه فرهنگیان برای رشته‌های علوم انسانی بیشتر است؟

خیر، شرط معدل تمام گروه‌های آزمایشی یکسان است.

آیا احتمال تغییر شرط حداقل معدل برای قبولی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد؟

بله، به همین دلیل بهتر است همیشه اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به دیوان عدالت اداری و سازمان سنجش را دنبال کرد.

اگر معدل داوطلب پایین‌تر از نمره اعلام شده باشد امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان را ندارد؟

داوطلب می‌تواند از طرح ترمیم معدل استفاده کند که در این مقاله به آن پاسخ داده‌ایم.

نظرات

90 دیدگاه دربارهٔ «شرط معدل دانشگاه فرهنگیان + قانون جدید 1403 | ایران تحصیل»

  1. Avatar photo ژینا ندری گفت:

    سلام من معدل نهایی سال دهم انسانی ۱۹ سال یازدهم ۱۹.۷۳ و سال دوازدهم هم اگر ۱۹ بیارم و از سال دهم شروع به تست زنی کردم و کتاب های مهارت معلمی روهم خوندم به نظرتون شانس قبولی دارم

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      درصورت نیاز به مشاوره فردی و تحصیلی با کارشناسان در مرکز مشاوره ایران تحصیل در ارتباط باشید
      راه ارتباط:9099075307 داخلی112

  2. Avatar photo ... گفت:

    سلام وقت بخیر برای فرهنگیان ۴۰۳
    معدل کل دیپلم مهمه یا معدل کتبی دیپلم؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      هردو معدل ملاک میباشد

  3. Avatar photo مائده گفت:

    سلام ببخشید شرط معدل از کنکور اختصاصی فرهنگیان حذف شده ؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      شرط معدل فرهنگیان برای سال 1403 معدل کل دیپلم 14 در نظر گرفته شده است

  4. Avatar photo Fatemeh گفت:

    سلام وقت بخیر من دیپلم تجربی هست معدل کل ۱۶ و ۱۹ سالم هست
    پوشش واینجور چیزهام هم خوبه مشکلی نداره میخواستم بدونم چقدر شانس
    قبولی دارم ؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      برای قبولیفرهنگیان رتبه و تراز شما هم ملاک میباشد و همچنین مصاحباتی که از شما گرفته میشود

  5. Avatar photo نیل گفت:

    سلام من دیپلم تجربی با معدل کل 17هسم ولی انسانی تو کنکور شرکت میکنم پارسال دیپلم مجدد انسانی گرفتم ومعدل کل من 13شد امسال میخام باز انسانی شرکت کنم ولی حداقل معدل برای فرهنگیان 14هست چیکار باید بکنم ؟لطفا راهنمایی کنین باتشکر

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      برای شرکت در کنکور فرهنگیان نیاز به حداقل معدل کل 14 دارید.

      1. Avatar photo نیل گفت:

        خب معدل انسانی ۱۳هس میتونم معدل کل تجربیمو بزارم و کنکور انسانی شرکت کنم و معدل کتبی انسانی رو بزارم لطفا راهنمایی کنین

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          معدل کتبی لحاظ کنید

  6. Avatar photo سپیده شکری گفت:

    حداقل معدلی که برای دانشگاه فرهنگیان در نظر گرفتن 13 یا 14؟؟؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام معدل 14 میباشد

  7. Avatar photo بهنام گفت:

    سلام روزتون بخیر من یکم کم شنوا هستم و مدتیه میخوام معلم بشم استعدادش رو دارم اما از شرط معدل دانشگاه فرهنگیان خبر ندارم

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام شرط معدل دانشگاه فرهنگیان 14 میباشد

  8. Avatar photo mahtab گفت:

    سلام وقت بخیر ، شرایط سنی در کنکور1403برای دانشگاه فرهنگیان ممکنه تغییر کنه و افزایش سن داشته باشه ؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      ازمون تربیت معلم قرار است با محدودیت سنی حداکثر 40 برگزار گردد

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معلم شدن بدون آزمون استخدامی

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی + شرایط و مراحل | medu.ir

    معلم شدن بدون آزمون استخدامی امکان‌پذیر است؟ با توجه‌ به سخت بودن آزمون استخدامی آموزش‌ و پرورش و همچنین وجود شرایط سنی، خیلی‌ از افراد پذیرفته نمی‌شوند. از همین رو به دنبال روش‌‌های دیگری برای رسیدن به این شغل هستند....
  • ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان

    ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 + رشته ها

    شرایط ثبت نام ورودی بهمن دانشگاه فرهنگیان 1403 اعلام شد. پذیرش و ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌های تربیت معلم کشور صرفاً از طریق شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر بوده و فرآیند انتخاب رشته در این دانشگاه‌ها همزمان با کنکور صورت...
  • زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان

    زمان ثبت نام نقل و انتقالات فرهنگیان + بخشنامه 1403 | medu.ir

    نقل و انتقالات فرهنگیان، امکانی است که وزارت آموزش و پرورش برای رفاه هرچه بیشتر کارکنان خود در نظر گرفته است. افراد ممکن است هر ساله به علت‌های متعددی نظیر انتقال محل سکونت، قصد داشته باشند تا محل فعالیت خود...
  • حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان + شرایط و زمانبندی 1403

    حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، مربوط به تاریخ حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان ترم بهمن، از طریق سامانه گلستان اعلام شد. تمامی دانشجویان این موسسه آموزشی مجازند مطابق با قوانین حذف و اضافه دانشگاه فرهنگیان، نسبت به انجام حذف و...
تماس با مشاور