ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1403 + زمان، شرایط و مراحل

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۴
  • تاریخ بروزرسانی: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 آزمون دستیاری پزشکی هرساله برای دارندگان مدرک دکترای حرفه ای و افرادی که در رشته پزشکی عمومی فارغ التحصیل شده اند، برگزار می شود. این آزمون برای ورود به حوزه کاری در رزیدنتی است و تمامی افراد بعد از 4 سال می توانند وارد بازار کار در این حوزه شوند. برای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی لازم است در گام اول از زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی مطلع شوید و کلیه شرایط آزمون دستیاری پزشکی منتشر شده از سوی سازمان سنجش را مطالعه نمایید. لازم است بدانید تمامی داوطلبان شرکت در آزمون پذیرش می توانند قبل از تمام شدن دوره، تنها یک بار در این آزمون شرکت نمایند.

در صورت وجود هرگونه مشکل در تکمیل ثبت نام آزمون دستیاری، با شماره 909075307 تماس بگیرید. کارشناسان ایران تحصیل همه روزه پایخگوی سوالات شما هستند.

پزشک شوید

 

زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

طبق اعلام مرکز سنجش پزشکی کشور، مهلت اولیه ثبت نام پنجاهمین آزمون دستیاری پزشکی، از 10 تا 17 دی ماه سال جاری و زمان تمدید مهلت نیز از 9 الی 12 بهمن مال سال ۱۴۰۳ بوده است. متقاضیان برای اطلاع از شرایط و ثبت نام در این آزمون باید به سایت مرکز سنجش پزشکی کشور به آدرس www.sanjeshp.ir مراجعه کنند.

?

طبق آخرین اخبار منتشر شده از مرکز سنجش پزشکی، مهلت مجدد ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1403 از 9 الی 12 بهمن ۱۴۰۳ بوده است.

 

راهنمای تصویری ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

 برای برگزاری آزمون دستیاری پزشکی، مرکز سنجش و آموزش پزشکی کشور تمامی مراحل را مدیریت خواهد کرد. به همین دلیل تمامی مراحل از طریق وبسایت، sanjeshp.ir انجام می شود. برای ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی کافی است، ابتدا وارد وبسایت سازمان سنجش شوید. سپس از منوی سمت راست گزینه” تخصصی و فوق تخصصی پزشکی – دستیاری تخصصی پزشکی “ را بزنید. سپس به صفحه ای هدایت می شود که باید روی ثبت نام جدید کلیک نمایید.

ورود به سایت سنجش پزشکی

در مرحله بعدی مجدد روی گزینه ثبت نام جدید کلیک کرده و حالا نیاز است مقررات را مطالعه کرده و تیک “اینجانب موارد فوق را مطالعه نموده و می پذیرم” را کلیک کنید.

ثبت نام جدید

 

فعال کردن تیک ثبت نام جدید

 

 

 

فعال کردن تیک تایید مطالب

 

پس از این مرحله می توانید ملیت خود را انتخاب کرده و کد ملی تان را وارد نمایید و سپس روی گزینه ادامه بزنید.

ثبت کد ملی

 

 

این آزمون مانند تمامی آزمون های دیگر نیازمند به پرداخت شهریه است که باید پرداخت کنید. برای پرداخت هزینه کافی است روی “پرداخت اینترنتی هزینه آزمون” کلیک کنید. در مرحله بعدی نیز تیک مربوط به “آزمون دستیاری پزشکی تخصصی دوره 50” را فعال کرده و سپس گزینه ” ادامه” را بزنید. در بخش بعدی ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، در صورتی که از مبلغ وارد شده مطمئن هستید، می توانید گزینه “پرداخت هزینه ثبت نام” را کلیک کنید.

 

پرداخت اینترنتی هزینه آزمون

 

 

هزینه آزمون دستیاری

 

 

در مراحل بعدی ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، پس از وارد کردن اطلاعات و درج کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن در کادر های مربوطه، عبارت “ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار” را را می زنید تا به درگاه منتقل شوید. سپس  دوباره به فرم ثبت نام برگردید تا اطلاعات خود را وارد نمایید.

 

 

پرداخت هزینه ثبت نام

 

 

 

ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار

 

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی

علاوه بر زمان ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی و مراحل، لازم است از مدارک مورد نیاز برای ثبت نام این آزمون نیز اطلاعات کافی را بدست آورید که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد. مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در آزمون دستیاری پزشکی شامل موارد زیر می شود:

? اسکن یک قطعه عکس 4*3 که جدید گرفته شده باشد. (در ابعاد 400*300 پیکسل، با فرمت jpg و حجم 100 – 20 کیلوبایت)

? اسکن کارت ملی (با حجم 300 – 100 کیلوبایت)

? اسکن صفحه اول شناسنامه (با حجم 300 – 100 کیلوبایت)

? اسکن گواهی برای اثبات طی کردن دوره پزشکی عمومی (با حجم 300 – 100 کیلوبایت)

? داوطلبان می توانند در این قسمت یکی از مدارک زیر را نیز وارد نمایند:

? پروانه دائم و یا موقت پزشکی عمومی

? گواهینامه پزشکی عمومی

? گواهی صادره از دانشگاه محل آموزش با عنوان اتمام دوره پزشکی عمومی حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 99

? معرفی نامه برای شروع خدمت مطابق قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان و یا گواهی معافیت یا اتمام آن

? معرفی نامه جهت شرکت در آزمون از طرف مرکز خدمات آموزشی

? اسکن گواهی قبولی در آزمون صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (برای افرادی که اسفندماه سال 94  فارغ التحصیل شده اند و پس از آن که آیین نامه و ضوابط اجرایی آن به دانشگاه های علوم پزشکی اعلام شده است). (باحجم 300 – 100 کیلوبایت).

? داوطلبانی که مشمول قانون تسهیل ازدواج جوانان می باشند، می بایست اسکن صفحات اول و دوم شناسنامه خود و همسر را ارسال نمایند.

? ارسال اسکن فرم مناطق محروم، مختص متقاضیان استفاده از سهمیه مناطق محروم

پزشکی بدون کنکور

برای دریافت انتخاب رشته آزمون دستیاری پزشکی روی لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی

برای اطلاع از شرایط آزمون دستیاری پزشکی در این قسمت همراه ما باشید. این آزمون نیز مانند تمامی آزمون های دیگر، یک سری شرایط عمومی و اختصاصی دارد که در ادامه بیشتر بررسی خواهیم کرد.

? شرایط عمومی آزمون دستیاری پزشکی 

شرایط عمومی آزمون دستیاری پزشکی

? دین اسلام یا یکی از ادیان مورد قبول

? عدم اعتیاد به هر گونه ماده مخدر

? سلامت جسمی

? سلامت روانی

? عدم وابستگی به گروهک های مخالف نظام

? عدم سوء پیشینه کیفری

? عدم وابستگی به احزاب و طرفداری از آن ها

? تایید صلاحیت عمومی بر اساس ضوابط شورای عالی انقلاب فرهنگی

? دارا بودن تمامی شرایط عمومی متداول در آزمون های مختلف کشور

? نداشتن هر گونه فساد اخلاقی

 

? شرایط اختصاصی آزمون دستیاری پزشکی

? در این قسمت همراه ما باشید تا موارد اختصاصی از شرایط آزمون دستیاری پزشکی را بررسی کنیم.

? ارائه مدرک گواهی فارغ التحصیلی در پزشکی

? اشتغال به تحصیل در سال آخر پزشکی عمومی (به شرط فارغ التحصیلی تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳)

? داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم

? کسب موفقیت در آزمون سنجش صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی (ویژه فارغ التحصیلان شهریور ماه سال 96 و پس از آن)

? اشتغال نداشتن در یکی از رشته های تخصصی پزشکی، phD، کارشناسی ارشد و نداشتن مدرک تحصیلی پزشکی بالینی.

? افراد سهمیه مناطق محروم نمی توانند در این آزمون شرکت کنند.

? ارائه مدرک معافیت از خدمات قانونی و یا گواهی اتمام خدمات قانونی ( خدمت نظام وظیفه عمومی، خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، پیام آوران بهداشت ) تا تاریخ 31 شهریور ۱۴۰۳

دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون دستیاری

همانطور که می دانید برای تمامی داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون دستیاری، مطالعه دفترچه ضروری است. این افراد با مطالعه دقیق دفترچه می توانند از تمامی مفاد مرتبط با آزمون اطلاعات کافی را بدست آورند. نسخه پی دی اف دفترچه آزمون دستیاری در وبسایت سنجش منتشر خواهد شد که می توانید با مراجعه به وبسایت سنجش، آن را مطالعه کنید. زمان انتشار کارت آزمون دستیاری نیز در دفترچه اطلاع رسانی خواهد شد. بدین صورت که چندین روز قبل از برگزاری آزمون می توانید با وارد کردن شماره پرونده و کد پیگیری، کارت خود را دریافت کنید. هنگام حضور در این آزمون نیز داشتن کارت ضروری است.

 

دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام پنجاهمین دوره آزمون دستیاری پزشکی دانلود

 

 

آشنایی با كلیات دستیار پزشکی

 

آشنایی با كلیات دستیار پزشکی

پس از کسب اطلاعات مورد نیاز از این آزمون در این قسمت همراه ما باشید تا از جزییات این دوره اطلاعات بیشتری را بدست آورید. در توصیف هدف این دوره می توانیم بگوییم که دوره دستیاری، برای رشته های تخصصی علوم پایه پزشكی و بهداشت برگزار شده و هدف آن تربیت متخصصانی است كه با تسلط بر آثار علمی در رشته مربوط و آشنا شدن با روشهای پیشرفته تحقیق هم نیازهای آموزشی را برطرف کرده و هم سطح سلامت و پزشکی جامعه را ارتقا دهند.

مراحل دوره نیز به دو مرحله آموزشی و پژوهشی تقسیم می شود. در مرحله آموزشی از زمانی که دانشجو پذیرفته می شود یک آزمون ورودی گرفته شده و سپس وارد دوره پژوهشی خواهند شد. این مرحله نیز با ارائه پایان نامه تمام خواهد شد. افرادی که تمایل داشته باشند می توانند طرح تحقیق خود را در مرحله آموزشی نیز ارائه دهند. در مرحله پژوهشی تمامی دستیاران نیاز است تا حداقل شش واحد درسی نظری و عملی را نیز تدریس کرده باشند.

لازم به ذکر است بدانید طول دوره دستیاری حداقل 3 سال و حداکثر 4.5 سال است.سقف واحدهای آموزشی و پژوهشی دوره های دستیاری بین 42 تا 50 واحد خواهد بود. شرایط پذیرش داوطلبان ورود به دوره های دستیاری در رشته های علوم پایه پزشكی و بهداشت به شرح زیر است :

☑️ داشتن تمامی شرایط عمومی

☑️ ارائه مدرک دکتری در یکی از رشته های پزشكی، دندانپزشكی، داروسازی و دامپزشكی از یكی از دانشگاه های داخل و یا خارج از کشور که مورد تایید وزارت بهداشت باشد

☑️ نداشتن منع قانونی از نظر نظام وظیفه

☑️ پذیرفته شدن در آزمون ورودی دوره

 

medical.irantahsil.org

آشنایی با مرحله آموزشی دستیار پزشکی

تمامی پذیرفته شدگان در این دوره، لازم است حداكثر تا 10 واحد پیشنیاز و 36 – 32 واحد تخصصی الزامی را طبق برنامه تصویب شده بگذرانند.

تعداد واحد مجاز برای ثبت نام در هر نیمسال بین 6 تا 10 واحد است.

واحدهای پیشنیاز جزو سنوات تحصیلی دانشجو محاسبه نمی شود.

زمان مجاز برای ماندن در دوره آموزش حداکثر 5 نیمسال است. اگر فردی در این مدت نتواند تمامی واحدها را پاس کند، محروم خواهد شد.

حداقل نمره درسی مورد نیاز برای قبولی در هر سال از 14 تا 20 است. حداقل میانگین كل دروس دوره دستیاری برای قبولی نباید از 15 كمتر باشد.

اگر فردی نمره کمتر از 14 گرفته باشد، می تواند آن را تکرار نماید. اگر برای بار سوم نیز پذیرفته نشد، از ادامه تحصیل محروم خواهد بود.

اگر فردی معدل کمتر از 15 گرفته باشد، به صورت مشروط ثبت نام خواهد کرد و اگر باز هم تکرار شود، از ادامه تحصیل محروم می شود.

امتحان جامع دستیار پزشکی

 

 

امتحان جامع دستیار پزشکی چیست؟

تمامی پذیرفته شدگان در آزمون جامع دستیاری پزشکی، لازم است پس از قبولی در کلیه امتحانات، در امتحان جامع كه به صورت كتبی و شفاهی برگزار می شود شركت کرده و نمره مورد نیاز را کسب نمایند. این امتحان زیر نظر شورای آموزش علوم پایه پزشكی و بهداشت و تخصصی برگزار می شود.

تنها افردی می توانند در امتحان جامع شرکت کنند که کلیه واحدهای جبرانی و واحدهای درسی مصوب را گذرانده باشند.

امتحان جامع دوره تخصصی (دستیاری) از دو مرحله كتبی و شفاهی تشكیل می شود.

برای شرکت در امتحان جامع، ثبت نام از 3 ماه قبل مورد نیاز است.

 حد نصاب نمره قبولی در امتحان جامع تخصصی 15 ( نمره كتبی 70% و شفاهی 30% ) است.

امتحان شفاهی حداكثر یك روز پس از امتحان كتبی گرفته می شود.

افرادی که در این امتحان قبوال نشوند، تنها یک بار فرصت شرکت دوباره داشته وبه صورت کلی امتحان جامع تا دو بار گرفته خواهد شد.فاصله دو آزمون نیز حداقل 3 و حداكثر 6 ماه خواهد بود.

دانشجویی كه برای بار دوم در این امتحان پذیرفته نشوند، به صورت کلی از ادامه تحصیل محروم خواهند بود.

 

برای اطلاع از نحوه اعلام نتایج آزمون دستیاری کلیک کنید.

سایر مقررات مرتبط با دوره دستیاری پزشکی

در این قسمت همراه ما باشید تا با سایر مقررات این حوزه آشنا شوید.

✔️ به صورت کلی مدت مجاز تحصیل در این دوره به صورت حداکثر 4.5 سال است.

✔️ در صورت صلاحدید امکان اضافه کردن حداکثر یک نیمسال وجود خواهد داشت.

✔️ اگر فردی در مدت زمان تعیین شده نام نویسی نکند، دانشجوی انصرافی شمرده خواهد شد.

✔️ به کلیه دستیاران علوم پایه مبلغی به عنوان حق الزحمه 50 درصد بالاتر از حق الزحمه حق الزحمه دستیاران بالینی داده می شود.

✔️ تغییر رشته دستیاران ممنوع است.

 

اخبار پیرامون رشته پزشکی

عمان مثل جاروبرقی در حال جذب پزشکان ایرانی است/ چرا با حقوق ۶میلیون تومان رزیدنت بمانند؟

حرف‌های محمد رئیس‌زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی کشور پنج‌شنبه گذشته در همایش ملی روز پزشک در همدان، مثل بمب ترکید. او گفت:«تخصص جراحی قلب در سال جاری ۱۸ نفر ظرفیت داشته اما هیچ کس متقاضی نشده و در کل کشور فقط ۲ فارغ‌التحصیل جراحی اطفال داریم.»رئیس‌زاده، گریزی هم به گذشته دور زد و گفت که اگر این وضع ادامه پیدا کند شاید مجبور شویم، هم‌چون ۴۰ سال پیش پزشک از هند و پاکستان بیاوریم.

افزایش سهمیه رشته دستیاری پزشکی

به گزارش ایلنا، بر اساس اعلام معاونت آموزشی وزارت بهداشت، امسال در مقایسه با سال گذشته، حدود ۵۰۰ دستیار بیشتر جذب و پذیرفته شدند.

پادکست صوتی مقاله

خلاصه مطلب

همانطور که می‌دانید بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کنند. اگر شما هم قصد دارید در این آزمون شرکت کنید در گام اول باید ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی را انجام دهیم. برای انجام این کار باید وارد وب سایت sanjeshp.ir شوید و بر روی گزینه دستیاری تخصصی پزشکی کلیک کنید. در ادامه باید گزینه  ثبت نام جدید را انتخاب نمایید و بعد از وارد کردن اطلاعاتی همچون کد ملی، نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، نام پدر، آدرس پست الکترونیک و شماره تلفن در کادر های مربوطه برای ثبت اطلاعات و ادامه خرید اعتبار اقدام نمایید. در ادامه وارد درگاه پرداخت می شوید و می توانید هزینه را پرداخت نمایید.

برای دانلود فایل PDF این مقاله بر روی لینک کلیک کنید.

5/5 - (2 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

زمان ثبت نام آزمون دستیاری تخصصی پزشکی 1403 چه تاریخی است؟

جدول زمانی ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی، در این مطلب آورده شده است.

زمان ثبت نام آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی 1403 چه تاریخی است؟

زمان ثبت نام آزمون دستیاری فوق تخصصی پزشکی در دی ماه است.

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1403 چگونه است؟

نحوه ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی به صورت اینترنتی و در سایت سنجش پزشکی می باشد. 

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1403 + زمان، شرایط و مراحل»

  1. Avatar photo علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی پزشکی هستم
    خدمت سربازی را قبل از دانشگاه تموم کردم.
    خواستم بدونم با توجه به داشتن کارت پایان خدمت می‌تونم در حین گذراندن دوره طرح در آزمون دستیاری پزشکی شرکت کنم ؟

    1. Avatar photo مشاور راهدار گفت:

      سلام تماس بگیرید با مرکز مشاوره پاسخ دقیق تری دریافت کنید

  2. Avatar photo حمید گفت:

    سلام ببخشید مهلت ثبت نام آزمون دستیاری پزشکی 1402 دیگه تمدید نمیشه؟

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام وقت بخیر
      اطلاعیه ای منتشر نشده است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • کار آموزی در عرصه

    کار آموزی در عرصه رشته های تجربی + لیست رشته ‌ها

    کار آموزی در عرصه شامل سپری کردن 8 الی 28 واحد درسی مطابق با نوع رشته در آخرین‌ترم یا سال تحصیلی  می‌شود.  در این ایام دانشجویان باید به محیط‌ها و مراکز درمانی برود. سپس شیفت‌های کاری مختلف را دررابطه‌با بخش‌های...
  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
تماس با مشاور