ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سهمیه در آزمون دستیاری ۱۴۰۳ + مناطق محروم، رزمنده + زنان

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سهمیه در آزمون دستیاری چقدر است؟ اگر شما قصد شرکت در آزمون دستیاری را دارید، لازم است از سهمیه های این آزمون اطلاعات کافی را بدست آورید. در ادامه همراه ما باشید تا از جزییات مربوط به سهمیه 5 درصدی دستیاری و سهمیه مناطق محروم دستیاری اطلاعات لازم را بدست آورید. برای کسب اطلاعات دقیق تر در رابطه با سهمیه زنان در آزمون دستیاری و یا سهمیه رزمندگان در دستیاری می توانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سهمیه 5 درصدی دستیاری از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

سهمیه در آزمون دستیاری ۱۴۰۳

افرادی که در آزمون دستیاری شرکت می کنند باید دارای دکتری عمومی باشند. این افراد در یک دوره 4 ساله رزیدنت شده و سپس می توانند با عنوان پزشک وارد بازار کار شوند.

در این آزمون نیز سهمیه های مختلفی همچون، سهمیه 5 درصدی دستیاری، سهمیه زنان در آزمون دستیاری، سهمیه مناطق محروم دستیاری وسهمیه رزمندگان در دستیاری وجود دارد که در ادامه این موارد را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

همانطور که می دانید هدف از ایجاد سهمیه، برقرار عدالت آموزشی است. اگرچه مخالفت های بسیاری برای ایجاد سهمیه در رشته های پزشکی وجود داشته است، اما تا به امروز سهمیه در آزمون دستیاری وجود داشته و مورد اجرا قرار گرفته است. در ادامه انواع سهمیه در آزمون دستیاری را بررسی خواهیم کرد.

 

سهمیه رزمندگان در دستیاری

 

سهمیه رزمندگان در دستیاری

برای بررسی سهمیه رزمندگان در دستیاری در این قسمت همراه ما باشید. سهمیه رزمندگان در دستیاری به صورت حداکثر 30 درصدی اعمال می شود. برای استفاده از این سهمیه نیاز است نا مشخصات شناسنامه ای و کد ملی خود را در قسمت سهمیه بنیاد شهید و امور ایثارگران علامت گذاری کرده و وارد نمایید. لازم است بدانید افرادی که سهمیه رزمندگان در دستیاری را دارند نیز لازم است تعهد محضری ارائه دهند.

ظرفیت 25 درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران نیز جزء سهمیه آزمون دستیاری خواهد بود. در این آزمون، همسران فرزندان شهید و آزادگان می توانند از درصد سهمیه 25 درصد برخوردار شوند.

ظرفیت 5 درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران نیز برای جانبازان زیر 25 درصد و همسر و فرزندان آن ها قابل استفاده خواهد بود. در این حالت

همسر و فرزند رزمنده نیاز است حداقل 6 ماه در جبهه حضور داشته باشند.

سهمیه رزمندگان بسیجی نیز نوع دیگری از انواع سهمیه است که برای افراد بسیجی که به مدت حداقل 6 ماه در جبهه حضور داشته اند، در نظر گرفته می شود.

 سهمیه مناطق محروم دستیاری

در این قسمت همراه ما باشید تا سهمیه مناطق محروم دستیاری را بررسی کنیم. سهمیه مناطق محروم دستیاری برای افرادی که در مناطق محروم زندگی می کنند. این افراد به دلیل عدم برخورداری از امکانات آموزشی می توانند از این سهمیه استفاده نمایند. در سهمیه مناطق محروم دستیاری، 30 درصد از پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی به این افراد تعلق می گیرد.

برای برخورداری از سهمیه مناطق محروم دستیاری لازم است افراد یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

داوطلب بومی استان مورد تقاضا برای قبولی باشد. برای تایید این مورد لازم است اسکن شناسنامه افراد فرستاده شود.

داوطلب دو مقطع تحصیلی قبلی را در استان مورد نظر سپری کرده باشد.

محل تولد یکی از والدین یا همسر متقاضی در استان مورد تقاضا بوده باشد و همچنین 5 سال از اقامت وی در این استان ها سپری شده باشد.

افرادی که به مدت 5 سال از خدمت خود را در استان مورد تقاضا به صورت پیمانی، رسمی یا استخدامی سپری کرده باشند نیز می توانند از سهمیه مناطق محروم دستیاری برخوردار باشند.

افرادی که به عنوان پزشک عمومی یا پیمانی و هم چنین رسمی در سازمان های مربوطه گذرانده باشند نیز می توانند از سهمیه مناطق محروم دستیاری استفاده نمایند.

 

برای دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دستیاری کلیک کنید.

 

 

سهمیه های مازاد در آزمون دستیاری پزشکی

سهمیه مازاد یکی از موارد دیگری است که می توانید در آزمون دستیاری از آن استفاده نمایید.

سهمیه مازاد شامل سهمیه بورسیه نیروهای مسلح و بورسیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می باشد. در این سهمیه پذیرش به صورت مازاد بوده و براساس آیین نامه تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاترداده خواهد شد.

افرادی اجازه استفاده از این سهمیه را دارند که حداقل 40 امتیاز در زمینه های آموزشی، فرهنگی و فوق برنامه کسب کرده باشند.

تعداد دفعات مجاز استفاده از این سهمیه، تنها یک بار است.

 

 

سهمیه مناطق محروم دستیاری

 

 

سهمیه بورسیه نیروهای مسلح

نیروهای مسلح می توانند از سهمیه 2.5 درصدی استفاده نمایند. این که در نهایت چه افرادی با استفاده از این سهمیه پذیرفته شوند بستگی به استعلام از ارگان های مربوطه (سپاه، ارتش و نیروی انتظامی) دارد.

سهمیه استعداد درخشان در آزمون دستیاری

افرادی که توانسته باشند حداقل 40 امتیاز از مندرجات قانونی را کسب کنند، در صورت به دست آوردن 90 درصد از حد نصاب رشته می توانند از این سهمیه استفاده نمایند.

تعهدات استفاده کنندگان از سهمیه استعداد درخشان شامل موارد زیر می شود:

تعهدات این افراد به صورت آزاد خواهد بود و اگر پذیرفته شدگان با استفاده از سهمیه مناطق محروم مورد پذیرش قرار گرفته باشند، تمامی محدودیت ها برای آن ها اعمال می شود.

 

 

برای اطلاع از نحوه اعلام نتایج آزمون دستیاری کلیک کنید.

 

 

سهمیه زنان در آزمون دستیاری

در گذشته سهمیه با عنوان سهمیه زنان در آزمون دستیاری وجود داشت که به موجب آن پذیرش زنان در رشته هایی همچون جراحی، جراحی مغز و ارتوپدی، به اندازه 25 الی 50 درصد افزایش یافته بود. در سال 1375 این قانون تغییر کرده و سهمیه های دیگری همچون سهمیه مناطق محروم برای آن در نظر گرفته شد.

اما این سهمیه پس از اعتراضات فراوان کنسل شد و امروزه چیزی با عنوان سهمیه زنان در آزمون دستیاری وجود ندارد.

 

 

سهمیه 5 درصدی دستیاری

 

 

سهمیه 5 درصدی دستیاری

در این قسمت همراه ما باشید تا جزییات سهمیه 5 درصدی دستیاری و تغییرات آن را بررسی کنیم. در دی ماه 95 سهمیه ای با عنوان سهمیه 5 درصدی دستیاری تصویب گردید که در آن مشخص شده بود 5 درصد از سهمیه به فرزندان رزمندگان دارای 6 ماه سابقه جبهه و افراد زیر 25 درصد جانباری اختصاص می یابد.

موضوعی که باعث اعتراض به آن شد افزایش از 25 به 30 درصد تعداد خالی مانده سهمیه شاهد و ایثارگر بوده است.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب سعی کردیم به بررسی انواع سهمیه در آزمون دستیاری بپردازیم. سهمیه 5 درصدی دستیاری و سهمیه زنان در آزمون دستیاری از جمله مواردی هستند که تا به امروز حذف شده اند اما سهمیه مناطق محروم دستیاری و سهمیه رزمندگان در دستیاری در حال اجرا می باشند که جزییات آن ها در متن بررسی گردید. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب نیاز به اطلاعات بیشتری از انواع سهمیه ها داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با سهمیه رزمندگان در دستیاری از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید.

9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 1 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

مشاوره قبولی آزمون دستیاری 

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا سهمیه زنان در آزمون دستیاری حذف شده است؟

بله طبق خبرها این سهمیه در آزمون دستیاری حذف شده است.

چه سهمیه ها در آزمون دستیاری ارائه می شود؟

سهمیه رزمندگان، استعداد درخشان و آزاد ارائه می شود.

سهمیه 5 درصد آزمون دستیاری چیست؟

در این سهمیه به جای 25 درصد، 30 درصد از تعداد خالی سهمیه ها به شاهد و ایثارگر تعلق می گیرد.

آیا سهمیه 5 درصد امروزه ارائه می شود؟

طبق آخرین اخبار در آن تجدید نظر شده و ارائه نمی شود.

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • نتایج استخدامی وزارت بهداشت

    اعلام نتایج آزمون استخدامی وزارت بهداشت 1403 + راهنما مشاهده

    نتایج استخدامی وزارت بهداشت 1403 اعلام شد. آزمون استخدامی وزارت بهداشت در سال اخیر برگزار شده است و بسیاری از داوطلبان منتظر نتیجه آن هستند. افراد شرکت کننده در آزمون وزارت بهداشت بعد از قبولی در آزمونی کتبی، باید منتظر...
  • ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403

    ویرایش اطلاعات ثبت نام کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 در زمان‌های اعلام شده از سوی سنجش، امکان پذیر است. داوطلبانی که در کنکور وزارت بهداشت ثبت نام کرده اما برخی از اطلاعات خود را اشتباه وارد کرده‌اند، این امکان برای...
  • دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت 1403 + لینک دانلود pdf

    دفترچه آزمون دکتری وزارت بهداشت، هر سال چند روز باقی مانده به زمان ثبت نام دکتری وزارت بهداشت، در وبسایت سنجش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر می‌شود. تمامی افرادی که قصد شرکت در آزمون دکتری در رشته‌های علوم پزشکی را...
  • بهترین منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت

    منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 + پیشنهاد رتبه ها

    لیست منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت 1403 منتشر شد. بسیاری این سؤال را دارند که چگونه می‌توانیم منابع کنکور فوق لیسانس وزارت بهداشت را دریافت کنیم؟ خلاصه و جزوه سؤالات کنکور ارشد کدام هستند؟ منابع کنکور ارشد وزارت بهداشت یکی...
تماس با مشاور