ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی

مشاوره معافیت پزشکی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

افراد مشمول دوره سربازی می توانند متناسب با ضوابط خاصی که از سوی سازمان نظام وظیفه عمومی اعلام می گردد، در صورت واجد شرایط بودن، از یکی از انواع معافیت ها استفاده کنند. معافیت پزشکی یکی از این موارد می باشد، که به دلیل سوالات زیاد در این زمینه، ضرورت مشاوره معافیت پزشکی احساس می شود. در این مشاوره راهنمای کامل تمامی معافیت ها به همراه مراحل گام به گام برای مشمولان عزیز ارائه میگردد.

 

 

برای دریافت مشاوره معافیت پزشکی – لیست بیمارهای زیرمجموعه معافیت پزشکی، نحوه درخواست و رسیدگی با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

 

توصیه های مشاوره معافیت پزشکی

 

توصیه های مشاوره معافیت پزشکی

توصیه های مشاوره معافیت پزشکی

 

ستاد نیروهای مسلح هر کشوری به افراد زبده و سالمی نیاز دارد تا بتواند از اقتدار سرزمینش به خوبی دفاع کند. امر به همراه رعایت رفاه حال جوانان و افرادی که از مشکلات و بیماری های جسمی رنج می برند، موجب شده تا سازمان نظام وظیفه برای برخی از افراد واجد شرایط، معافیت پزشکی در نظر بگیرد. حال به دلیل تعدد بیماری ها و مشخص نبودن میزان و نوع معرفی شده از سوی این ستاد، سوالات بسیاری برای مشمولان مطرح می شود.

به دنبال این مسئله مشاورین و همکاران تصمیم گرفتند تا به منظور خدمت رسانی به جوانان عزیز، مشاوره معافیت پزشکی را ارائه دهند تا همه ابهامات و سوالات پیش رو پاسخ داده شود. اما قبل از هر چیز بهتر است در مورد روندهای ابتدایی اقدام برای کسب معافیت پزشکی کمی توضیح دهیم. افرادی که 18 سال آن ها تمام شده است تا شش ماه بعد فرصت دارند که خود را به سازمان نظام وظیفه عمومی معرفی نمایند.

پس از مراجعه به دفاتر پلیس + 10 دفترچه خدمت را دریافت و آن را تکمیل می کنند. در این مرحله بایستی در قسمت سوابق بیماری، اطلاعات لازم  وارد شود. سپس پزشکان در سه مرحله باید بیماری تایید نمایند. ابتدا پزشک اولیه و سپس شورای پزشکی بیمارستان با معاینه فرد، وجود بیماری احتمالی را تایید می کنند. در نهایت شورای پزشکی وظیفه عمومی باید رای نهایی را بدهد. حال در ادامه راهنمای کامل تمامی معافیت ها را می بینیم.

 

 

راهنمای کامل تمامی معافیت ها

 

 

راهنمای کامل تمامی معافیت ها

راهنمای کامل تمامی معافیت ها

 

همانطور که قبلا گفته شد، سلامت روحی و جسمی مشمولان سربازان یکی از مهم ترین فاکتورها برای وود به عرصه نظام می باشد. حال طبق آیین نامه جدید معافیت پزشکی – آیین نامه معافیت نظام وظیفه، هفده نوع بیماری جزء موارد مشمول معافیت پزشکی قرار می گیرند. به همین دلیل راهنمای کامل تمامی معافیت ها و مراحل گام به گام آن ها برای عزیزان ارائه شده است.

 

مشاوره معافیت پزشکی چشم

از جمله مواردی که معافیت چشم را به همراه خواهد داشت، این است که فرد فاقد یک چشم باشد و یا اینکه به دلایل غیر قابل علاج فاقد بینایی و کم بینایی شدید شده باشد. در این صورت مطابق با قانون معافیت پزشکی چشم شخص به طور کلی معاف می شود. همچنین شماره چشم و میزان ضعف بینایی نیز می تواند در معافیت تاثیر داشته باشد. بسیاری از افراد از جزئیات این قانون آگاهی ندارند و بعدا دچار مشکل می شوند.

به طور کلی سازمان وظیفه عمومی در آیین نامه جدید، حدود 38 بند را برای چشم پزشکی اعلام کرده است. هر کدام از این بندهای نیز خود دارای زیربند و جزئیات ریز و درشتی است که در جامعه شناخت چندانی در مورد آن ها وجود ندارد. برای تشخیص و به کار بردن این مورد جهت دریافت معافیت پزشکی چشم می توانید از طریق مشاوره معافیت پزشکی تمامی راهنمایی های لازم را کسب کنید.

 

معافیت پزشکی جراحی مغز و اعصاب

در بعضی موارد دیده می شود که انجام انواع جراحی ها، به ویژه در ناحیه مغز و اعصاب بر عملکرد و زندگی فرد تاثیر گذار است. به همین خاطر سازمان وظیفه عمومی قوانینی خاصی را برای این اشخاص در نظر گرفته است که در برخی موارد منجر به معافیت می گردد. این ستاد حدود 22 بند را برای مشمولان معافیت جراحی مغز و اعصاب در نظر گرفته است. همانند سایر قوانین مربوط به خدمت سربازی، این بندها دارای زیر بندهایی است.

طبق این تبصره ها برخی از صدمات به معافیت دائم، تعدادی معافیت از خدمات رزم و بعضی دیگر به معافیت موقت منجر می شود. برای مثال، یکی از موارد به تومورهای استخوانی خوش خیم ستون فقرات اشاره دارد، که هم می تواند معافیت دائم را شامل شود و هم معافیت از خدمات رزمی. علاوه بر این طول درمان و همچنین دوام بیماری نیز می تواند مثر باشد. طبیعتا هر چه عارضه شدیدتر باشد، معافیت بیشتر و یا دائم در نظر گرفته می شود.

 

معافیت پزشکی قلب

این قسمت از قانون نظام وظیفه نیز دارای 17 بند می باشد که هر کدام به نوع خاصی از بیماری قلبی اشاره دارد. میزان وخامت و خطر احتمالی که فرد را تهدید می کند نیز تاثیر گذار است و برای مثال، کسانی که دارای نارسایی قلب باشند، به شرط مزمن بودن، جزء معافیت دائم قرار می گیرد. اما چنانچه این مشکل به میزان خفیف تری باشد، 6 ماه معافیت موقت در پی خواهد داشت. البته تشخیص این موارد به عهده پزشک می باشد.

نمونه ایی که ذکر شد، تنها یکی از موارد دربردارنده معافیت پزشکی قلب بود. جالب است که بدانید مدرک تحصیلی فرد مشمول نیز می تواند در نوع معافیت پزشکی قلب تاثیر داشته باشد. برخی از افراد بعد از مراجعه به پزشک و طی کردن مراحل مربوط به معرفی خدمت سربازی، نسبت به رای شورای پزشکی معترض هستند و نمی دانند که آیا جزء مبتلایان به بیماری های قلبی هستند یا خیر. برای اطمینان می توانید از مشاورین ما کمک بگیرید.

مشاوره معافیت پزشکی دندان

افرادی که در حوزه فک و دهان دارای مشکلات و ناهنجاری هایی باشند، می توانند از سه معافیت دائم، معاف از کار سنگین، معاف موقت و معافیت از خدمات رزمی بهره مند گردند. به عنوان مثال، اگر ناهنجاری این حوزه در فرد مشمول به صورتی باشد که او را در خوردن غذا و جویدن، و یا حتی صحبت کردن دچار مشکل نمایند، به او معافیت دائم تعلق می گیرد. بنابراین صرف نداشتن دندان نمی توان مطمئن بود که در گروه گیرندگان معافیت قرار می گیرید.
دیده می شود که برخی از مشمولان برای کسب معافیت دست به اقدامات خطرناکی می زنند و به ناحیه دهان و دندان خود آسیب می زنند. جالب آن است که اطلاع دقیقی نیز در مورد شرایط شرایط معافیت پزشکی دندان ندارند. توصیه می کنیم ابتدا از این کار خودداری کنید، و مهم تر اینکه از راهنمای کامل تمامی معافیت ها اطلاعات دقیقی کسب کنید. بعلاوه تاییدیه پزشکان مهم ترین عامل در این مرحله می باشد. 

 

معافیت بیماری های اسکلت ( استخوان)

شاید کمتر کسی در مورد معافیت های ناشی از بیماری های استخوانی شنیده یا اطلاع داشته باشد. سربازان و نیروهای مسلح باید از زمره افراد زبده و سالمی باشند که هر آن از نظر ذهنی، روحی و به ویژه جسمی آمادگی زیادی داشته باشند. برای مثال فردی که به صورت مادرزادی یا در اثر سانحه ایی دچار شکستگی لگن شده باشد، مسلما نمی تواند به فعالیت های سنگینی دست بزند.

غیر از این، چندین بیماری استخوانی دیگری وجود دارد که اثرات متفاوتی بر زندگی فرد می گذارند. 47 بند به این نوع بیماری اختصاص داده شده است. چانچه برایتان سوال است که عارضه شما حزء مشمولان معافیت قرار می گیرید یا خیر، مشاوره معافیت پزشکی ایران تحصیل می تواند به خوبی شما را راهنمایی نماید.

 

معافیت اعصاب و روان

حقیقت این است که فعالیت و کار در نظام در اغلب اوقات در شرایط سخت است و تنش های فراوانی دارد. به همین داشتن دلیل روحیه و اعصاب آرام یکی ملزومات آن می باشد. حال اگر فردی دچار بیماری های اعصاب و روان باشد و یا روحیه استرس پذیری داشته باشد، نه تنها نمی تواند به خوبیخدمت کند، بلکه ممکن است باعث ایجاد اختلال در کار یک ارگان و یا حتی اشتباهات جبران ناپذیری گردد. همه این ها معافیت سربازی اعصاب و روان را ایجاد کرد. 

البته این بدان معنا نیست که هر کسی که اعصبانی می شود، می تواند در زمره این معافیت قرار گیرد. تشخیص این نوع بیماری ها تنها در تخصص افراد کارشناس این حوزه و روانشناسان می باشد. برای مثال، اختلالاتی مانند تیک صوتی یا حرکتی، اختلال هویت جنسی، اختلالات شخصیتی همچون سایکوت و وسواس تنها بخشی از این بیماری هاست. به طور کلی 15 بند به همراه زیربندهای آن ها برای مشمولان معافیت اعصاب و روان در نظر گرفته شده است. 

 

 

چند نکته در خصوص مشاوره معافیت پزشکی و مراحل درخواست

 

چند نکته در خصوص مشاوره معافیت پزشکی و مراحل درخواست

چند نکته در خصوص مشاوره معافیت پزشکی و مراحل درخواست

 

یک توصیه مهم برای عزیزانی که قصد استفاده از معافیت در این زمینه را دارند، این است که سعی کنید مراحل گرفتن معافیت های پزشکی را به موقع انجام دهید و در روند تکمیل مدارک تاخیر نداشته باشید. طبق قوانین سازمان نظام وظیفه، اگر کسی غیبت نداشته باشد، اما عمدا مراحل درخواست رسیدگی را به درازا بکشانند، و یا در مراجعه سستی کنند، غیب خواهند شد و متعاقبا مشمول جرایم مربوط به این زمینه خواهند شد.

علاوه بر این، کسانی که پرونده پزشکی آنها در حال رسیدگی است، حق انصراف ندارند و باید منتظر نظر و آزمایشات نهایی پزشکان مربوطه بمانند. سازمان وظیفه عمومی به دلیل حساسیت بالای این ارگان و وظیفه مهمی که دارند، دقت بسیار زیادی را به کار می بندد. بنابراین جای هیچ گونه اهمال و بی مسئولیتی باقی نمی مامد. چراکه نه تنها باید نیروی انسانی مورد نیاز برای امنیت تامین باشد، بلکه جان و سلامت آن ها نیز حیاتی است.

تذکر بسیار موردی که در مشاوره معافیت پزشکی به مشمولان داده می شود این است که در هنگام تکمیل مدارم ثبت نام توجه کافی به قسمت سلامت جسمانی داشته باشند. اگر مشمولی در معاینات اولیه در مورد بیماری خود چیزی عنوان نکند، چنانچه در دوران خدمت دچار آسیب یا صدمه ایی گردد، مسئولیت آن به خود فرد بر می گردد. به همین دلیل است که همواره توصیه می کنیم که از راهنمای کامل تمامی معافیت ها غافل نشوید. 

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمای کامل تمامی معافیت ها به همراه مراحل گام به گام رسیدگی به آن را برای عزیزان مشمول سربازی توضیح دهیم. اگر درصدد گرفتن معافیت پزشکی هستید و با قوانین پیچیده آن آشنایی ندارید، می توانید از طریق شماره های مندرج در دفترچه و در تمامی روزهای هفته از ساعت 8 صبح تا 1 شب با همکاران ما تماس گرفته و از مشاوره معافیت پزشکی استفاده کنید.

 

 

مطالب مرتبط

شرایط خدمت سربازی متاهلین چیست؟

معرفی شرایط سربازان متاهل برای خدمت نظام وظیفه عمومی

شرایط بهره مندی از مشاوره رایگان نظام وظیفه

زمان تمدید معافیت تحصیلی دانشجویان و دانش آموزان

مشاوره معافیت پزشکی

1/5 - (1 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

 

چگونه می توان از مشاوره معافیت پزشکی استفاده کرد؟

سامانه ایران تحصیل فرصتی را فراهم آورده است تا مشمولان خدمت عزیز، هر گونه سوال و ابهام خود را با مشاورین از طریق شماره های 9099075307 (از سراسر کشور) - 9099075307 ( استان تهران) در میان گذاشته، و راهنمایی دریافت کنند.

شرایط استفاده از معافیت پزشکی چیست؟

موارد زیادی تحت قانون معافیت پزشکی از خدمت سربازی می گیرند. تمام شرایط لازم در سامانه راهنمای کامل تمامی معافیت ها  قرار گرفته است.

در چه صورتی می توان از معافیت پزشکی برخوردار شد؟

برای بهره مندی از معافیت پزشکی، باید در هنگام تکمیل دفترچه خدمت سربازی قسمت مربوط به سلامت را پر کرد و در صورت داشتن هر گونه بیماری در معاینه گزارش دهید. در مراحل بعد تشخیص پزشکان اهمیت دارد.

نظرات

8 دیدگاه دربارهٔ «شرایط برخورداری از مشاوره معافیت پزشکی»

  1. Avatar photo محمد گفت:

    من BMIبدنم 40هست میخواستم بدونم معافم یا خیر

    1. Avatar photo moradian گفت:

      sghl ,rj fodv
      چاقی مفرط با bmi بالاتر از ۳۵ معاف از رزم و کارهای سنگین خواهد بود

  2. Avatar photo صادق گفت:

    سلام مشمولین غایب میتوانند برای معافیت پزشکی اقدام کنند در صورتی که بیمار باشند

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت به خیر
      در معافیت پزشکی غیبت مشمول اهمیتی ندارد.

  3. Avatar photo Amir گفت:

    سلام حالتون خوبه دستم شکست بعد پلاتین گذاشتن داخل دستم و الان۲سالی میشه دیگه نه درد داره نه چیزی تازه باشگاه میرم باهاش وزنه میزنم ولی میخوام معاف از رزم نشم میشه ایا ؟

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      این موضوع وابسته است به معایناتی که پزشک نظام وظیفه درمورد شما انجام میدهد و نظری که نهایتا دارد

  4. Avatar photo عیسی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من این مشکلات رو دارم که مادرزادی هست، آیا تو معاینه پزشکیواسه معافیت دائم قبول میکنن؟

    دیسفارژی شدید
    غلظت خون بالا
    تنگی نفس
    رفلاکس معده
    سردرد و سرگیجه ی (بعد از گرفتن کرونا شدید شد)

    ممنون میشم راهنمایی کنید
    با تشکر

    1. Avatar photo مشاور ابراهیمی گفت:

      سلام
      شما می توانید حداکثر برای 3 مشکل اقدام کنید برای معافیت
      باید برای پزشک نظام وظیفه محرز شود که حضور در یگان برای شما ممکن نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • معافیت اعصاب و روان

    معافیت سربازی اعصاب و روان 1403 + مدارک، شرایط و مراحل اخذ

    معافیت اعصاب و روان به عنوان یکی از شناخته شده ترین و مهمترین معافیت ها برای سربازان و مشمولان خدمت نظام وظیفه به حساب می آید. از این رو اطلاع از مراحل معافیت اعصاب و روان بسیار مهم است. البته...
  • معافیت پزشکی سربازی

    معافیت پزشکی سربازی 1403 + شرایط جدید و مراحل اقدام

    معافیت پزشکی سربازی یکی از انواع معافیت‌ها است که هر فرد مشمول سربازی که مشغول خدمت نظام وظیفه است، می‌تواند به وسیله آن از انجام تعهد نظام وظیفه خود معاف گردد. براساس آیین نامه و بند های معافیت پزشکی نظام...
  • جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می کشد

    جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ راهنما

    آیا می‌دانید جواب کمیسیون پزشکی سربازی چقدر طول می‌ کشد؟ و چگونه می توان رأی کمیسیون را سریعتر دریافت کرد؟ مراحل ثبت درخواست برای گرفتن معافیت پزشکی برای هر نوع بیماری یک اندازه است و تفاوت چندانی ندارد. اما شاید...
  • معافیت اهدای کلیه

    معافیت اهدای کلیه + شرایط و مدارک قانون 1403

    دریافت معافیت اهدای کلیه امکان‌پذیر شد. افرادی که مشمول خدمت نظام وظیفه سربازی هستند، باید از شرایط و مدارک قانونی که باید برای اثبات اعلام معافیت خود ارائه کنند، اطلاعات لازم را کسب نمایند. معافیت اهدای کلیه یکی از روش‌های...
تماس با مشاور