ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۹ اسفند ۱۴۰۱
سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی 
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی به منظور دریافت، مشاهده و چاپ ابلاغیه های صادر شده در دسترس کاربران قرار گرفت. بدین ترتیب، افراد می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها با ثبت نام در این سایت، جدیدترین ابلاغیه ها را در زمینه های مختلف اخذ نمایند. چنانچه به دنبال پاسخ این سوال می باشید که چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟ در ادامه با ما همراه باشید. همچنین، برای دریافت اطلاعات بیشتر و طرح سوالات یا ابهامات خود می توانید با کارشناسان ایران تحصیل تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شیوه ورود و ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی چیست؟

 

 

چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

 

 

از زمانی که صدور و تحویل ابلاغیه های دادگاه ها باعث ایجاد مشکلاتی شد، سازمان قوه قضاییه با به کارگیری کارشناسان توانمند رایانه گامی بزرگ در جهت بهبود و نظم اطلاع رسانی برداشت. این قوه با طراحی سامانه ایی با عنوان ثنا، خدمات بسیاری را به کاربران خود ارائه می دهد.

از جمله خدمات ویژه این سایت، دسترسی به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی است. همانطور که از نام آن بر می آید، کاربران این سامانه می توانند اوراق قضایی و پیوست های آن را در صورت ثبت نام دریافت و مشاهده نمایند.

بنابراین، دیگر نیازی به استفاده از روش های سنتی پیشین نیست و افراد می توانند در منزل با اتصال به اینترنت ابلاغیه های خود را دریافت کنند. البته به دلیل عدم آگاهی در مورد جزئیات نحوه کار و بهره مندی از این سایت، عموما این سوال مطرح می شود که چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم که بیشتر به این موضوع بپردازیم.

 

 

برای اطلاع از مراحل لازم برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

مزایای سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی

مسلما پیشرفت های صورت گرفته در حوزه اطلاع رسانی قوه قضایی، مزیت هایی را با خود به همراه دارد که می توان از جمله مهم ترین آن ها به موارد زیر اشاره کرد.

  • حفظ آبرو و شان اجتماعی شخصی افراد در هنگام دریافت ابلاغیه. چرا که علیرغم گذشته دیگر نیازی به حضور مامور دردرب منزل برای تحویل ابلاغیه نیست.
  • حفظ حریم خصوصی به علت تخصیص رمز ورود به هر کدام از کاربران. از آنجا که هر فرد خود به تنهایی می تواند وارد پنل شخصی شود، آگاهی از متن ابلاغیه برای غیر امکانپذیر نیست.
  • اطمینان و نظم بیشتر در صدور ابلاغیه ها. در گذشته ممکن است ابلاغیه گم و یا پاره شود. همچنین در برخی موارد به دلیل عدم حضور فرد در منزل، ابلاغیه به دست او نمی رسید.
  • ازهزینه های رفت و آمد، و اتلاف زمان صرفه جویی به عمل می آید.
  • برخرداری از امنیت بالا. سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی دارای امنیت بسیار بالایی و با رمزنگاری اطلاعات اجازه ورود ناایمن را به متخلف نمی دهد.
  • امکان اعلام اعتراض به رای و اطلاع از نتیجه آن در زمان مقرر

 

 

برای اطلاع از نحوه پیگیری پرونده قضایی با کد ملی لینک مربوطه را انتخاب کنید

 

 

چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

فردی که قصد دارد به سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی، قبل از هر چیز باید فرایند ثبت نام را درسامانه ثنا انجام داده و سپس از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی احراز هویت نمایید. دلیل این هم صدور کد ثنا می باشد که تنها از طریق آن و وارد نمودن کد ملی می توان به این سایت وارد شد.

توجه داشته باشید که در هنگام مراجعه به دفاتر مربوطه، بایستی کارت ملی و شماره موبایل ثبت شده در سامانه ثنا را به کارمندان حوزه ارائه دهید. اما اگر در شهرستان یا محل سکونتتان دفتر خدات قضایی وجود ندارد، می بایست به دادگستری حوزه قضایی مراجعه کنید. تا به شما شناسه کاربری و رمز عبور تعلق گیرد. برای آشنایی کامل در ادامه راهنمای گام به گام ورود را با هم مرور می کنیم.

 

  • آدرس اینترنتی سامانه ابلاغبه نشانی eblagh adliran ir را در موتور جستجوگر خود وارد کرده تا به صفحه اصلی وارد شوید. سپس در محل های مربوطه، کد ملی و رمز شخصی را که همان کد ثنا می باشد را ثبت نمایید.

 

ابلاغیه الکترونیکی سایت اصلی

 

  • در صورت وارد نمودن صحیح اطلاعات قبلی، پنجره دیگری برای شما نمایش داده می شود. در این مرحله بعد، یک رمز موقت شش رقمی فرستاده می شود. رمز دریافتی را در باکس وارد و کد امنیتی را یادداشت کنید. دقت داشته باشید که رمز موقت تنها تا 24 ساعت اتبار خواهد شد و بعد از آن منقضی خواهد شد. بعد از گذشت این مهلت، باید برای دریافت رمز جدید اقدام نماید.

 

 

چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

 

  • در مرحله باید خواهیم آموخت که چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

 

نسخه موبایل سامانه ابلاغ

 

 

جهت دریافت راهنمای پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده  بر روی لینک کلیک نمایید

 

 

مشاهده ابلاغیه در سامانه ثنا

پس از اینکه در سامانه ثنا ثبت نام کردید، می توانید با استفاده از رمز ورود خود برای مشاهده ابلاغیه الکترونیکی اقدام کنید. از این بعد با طی کردن گام های زیر، ابلاغیه ها در پنل شخصی تان قابل دسترسی می باشند.

در بخش اول صفحه ایی به شکل زیر را مشاهده خواهید کرد. همانطور که می بینید چهار گزینه ابلاغیه های جدید، ابلاغیه های مشاهده شده، دریافت رمز، و دریافت با شماره وجود دارد.

چنانچه هر کدام از این موارد را انتخاب نمایید، در پایین صفحه پنجره ایی برای شما باز می شود که همانند تصویر، دارای یک گزینه با عنوان ” مشاهده نسخه چاپی ” می باشد.در صورت انتخاب این گزینه می توانید ابلاغیه را چاپ کنید.

 

 

جهت آشنایی با روند پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی بر روی لینک مشخص شده کلیک نمایید

 

 

چگونه از طریق اپلیکیشن تلفن همراه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

اگر به هر دلیلی مایل نیستید که از طریق سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی به مشاهده ابلاغیه های خود بپردازید، می توانید از اپلیکیشن سامانه ابلاغ استفاده نماید. برای این کار ابتدا به سایت ابلاغ قضایی رفته و اپلیکیشن را در گوشی خود نصب فرمایید. سپس به شیوه زیر می توانید ابلاغیه ها را مشاهده کنید.

  • اطلاعات حساب کاربری را وارد نموده و نوع وضعیت خود اعم از حقیقی یا حقوقی را مشخص نمایید.
  • کد امنیتی به شماره تلفنی که قبلا در هنگام نام نویسی در سامانه وارد کرد ه اید ارسال می شود که باید آن را در کادر ثبت نمایید.
  • در این قسمت وارد حساب کاربری خود می شوید و با باز کردن منوی سمت، می توان روی گزینه ابلاغیه های جدید کلیک کرده تا جدیدترین اطلاعیه ها برای شما نشان داد شود.

 

 

جهت آشناییی با تغییر شماره در سامانه ثنا بر روی لینک کلیک فرمایید

 

 

چند نکته در مورد ورود به سامانه ابلاغ

حال که پاسخ این سوال که چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟ را دریافت کردیم، بهتر است چند نکته مهم را در این مورد یادآور شویم.

 

  • اگر رمز شخصی 10 رقمی خود را برای ورود به سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی فراموش کرده اید، می توانید با مراجعه مجدد به این سایت، در قسمت ” رمز عبور خود را فراموش کرده ام” برای بازیابی آن اقدام کنید. همچنین، اخذ این رمز از طریق خدمات قضایی یا دادگستری نیز امکانذیر است.

 

  • سعی کنید که برای ورود به سامانه ثنا، حتما از مرورگر و گوگل کروم استفاده کنید.

 

  • چنانچه با مرورگر فایرفاکس وارد می شوید، با کلیک بر روی عبارت دریافت و مشاهده ابلاغ، در بخش بالای مرورگر با انتخاب گزینه option می توانید متن ابلاغیه را به صورت پی دی اف مشاهده کنید. البته در قسمت option می بایست بر روی منوی Allow pop up  کلیک نمایید.

 

  • در صورت استفاده از موتور گوکل کروم، با کلیک بر روی علامت ضربدر سمت راست بالای صفحه، و انتخاب popup blocked و سپس Allow popup، دریافت فایل به صورت پی دی اف ممکن خواهد شد.

 

  • برای تایپ نام کاربری و رمز عبور، حتما کیبورد را به انگلیسی برگردانید.

 

  • در صورت دریافت ابلاغیه از طریق اپلیکشین، در گوشی ذخیره می شود و در وار بالای آن قایل مشاهده است.

 

  • ابلاغیه ها به هیچ وجه به ایمیل ارسال نمی شوند. بنابراین، تنها راه مشاهده ابلاغیه، مراجعه به سامانه ابلاغ الکترونیک خواهد بود.

 

  • ورود به پنل شخصی و روئت ابلاغ به منزله رسید می باشد.

 

 

برای بررسی و تحلیل بازار کار رشته حقوق لینک را انتخاب نمایید

 

 

خلاصه مطالب

در این مقاله به نحوه ثبت نام سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی پرداختیم و دیدم که با چه مدارکی و چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

از آنجا که کاربردهای این سامانه برای بسیاری از افراد جامعه چندان شناخته شده نیست، و هنوز سوالات زیادی در این زمینه مطرح است، کارشناسان ایران تحصیل با آشنایی کامل به قوانین شما را راهنمایی خواهند کرد. برای این منظور با شماره های درج شده در جدول زیر از ساعت 8 صبح الی 12 شب در تمامی روزهای هفته با ما تماس بگیرید.

 

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه با شیوه ورود و ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

نحوه ثبت چک در سامانه صیاد

نحوه اخذ امریه قوه قضاییه

بازیابی فراموشی کد سخا

مشاهده ابلاغیه قضایی با موبایل

دریافت رمز پرونده قضایی

سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی 

3.7/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

چگونه وارد سامانه ابلاغ شویم؟

برای ورود بایستی آدرس اینترنتی  eblagh.adliran.ir را وارد نمایید.

برای دریافت ابلاغیه ها از سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی چه مواردی لازم است؟

کاربران باید ابتدا در سامانه ثنا ثبت نام و احاز هویت نمایند و سپس با رمز شخصی وارد این سامانه شوند.

در صورت عدم مشاهده ابلاغیه در سامانه ابلاغ چه باید کرد؟

برای رفع مشکلات احتمالی و دریافت همه سوالات خود می توانید با مشاورین ایران تحصیل تماس بگیرید.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)