ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۰
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا مشخص شده است. اگر قصد مشاهده قرارنهایی پرونده را در سامانه ثنا دارید و یا از نحوه استعلام قرار نهایی ، اطلاعات لازم را در اختیار ندارید، می توانید در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا به تمامی سوالات شما در رابطه با راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی و یا چگونه از قرار نهایی پرونده مطلع شویم ، پاسخ دهیم.

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه نحوه مشاهده قرار نهایی در نسخه مویابل سامانه ثنا از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا چگونه است؟

براساس قوانین صادر شده از قوه قضاییه برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا و به صورت کلی استفاده ازخدمات این سامانه باید ثبت نام کرده باشید. برای ثبت نام لازم است ابتدا به وبسایت عدل ایران مراجعه کرده و پس از ایجاد حساب کاربری، به پیگیری پرونده ها و یا دیگر امور خود بپردازید. پس از ثبت نام در این سامانه، دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای انجام کارهای خود نخواهید داشت.

 

 

چگونه از قرارنهایی پرونده مطلع شویم

 

 

تمامی گزارش های مربوط به نحوه پیگیری و مراحل اجرایی پرونده ها، به وسیله ابلاغیه های الکترونیکی درج خواهد شد. توجه داشته باشید که برای مشاهده قرارنهایی پرونده و یا استعلام قرار نهایی و همچنین اطلاع از موارد مرتبط با دیگر با پرونده خودتان، لازم است به سامانه ثنا مراجعه کنید.

در میان تمامی پیام ها و ابلاغیه ها، می توا به پیام نهایی قوه قضاییه برای  مشاهده قرارنهایی پرونده اشاره کرد. این پیام در سامانه ثنا درج می شود. مضمون آن نیز برای مشخص کردن قرار نهایی جهت مراجعه طرفین دعوا می باشد تا راهی نهایی آن ها بررسی شود.

برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا ، کافی است به سامانه عدل ایران در نشانی adliran.ir مراجعه کنید. در این قسمت، از صفحه الکترونیک سایت وارد صفحه ارسال ابلاغیه شده و نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. در نهایت با وارد شدن به صفحه شخصی خود، می توانید به مشاهده قرارنهایی پرونده بپردازید.

 

 

جزییات مربوط به مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا

در این قسمت می توانید به مطالعه راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی بپردازید. در ابتدا قبل از مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا ، لازم است منتظر پیامک قرار نهایی که به تلفن همراه شما ارسال می شود، باشید. پس از دریافت پیامک، جهت مشاهده قرارنهایی پرونده لازم است مراحل زیر را طی کنید.

در مرحله اول به سامانه عدل ایران که در نشانی adliran.ir واقع شده است، مراجعه کنید. در این سامانه موارد مرتبط با ابلاغ الکترونیکی قضایی ، در کادری قرمز رنگ مشخص شده است.

پس از کلیک روی کادر قرمز رنگ، دو روش برای ورود به سامانه ثنا مشاهده خواهید کرد. روش اول با کلیک روی کادر قرمز رنگ، قابل مشاهده خواهد بود. پس از کلیک بر روی این قسمت، در صفحه ای که باز می شود، 4 لینک وجود دارد. برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا ، باید روی لینگ سومی کلیک کنید. حالا طبق دستورالعمل راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی ، نیاز به نام کاربری و رمز عبور است. اگر رمز عبور خود را فراموش کرده اید، می توانید با کلیک روی گزینه فراموشی رمز عبور، از طرف سامانه پیغامی که برای بازیابی رمز ارسال می شود، دریافت کنید.

پس از دریافت پیامک حاوی رمز عبور موقتی، این رمز را در کادر مشخص شده وارد کرده و وارد حساب کاربری خود شوید. در این قسمت می توانید ابلاغیه های خود را مشاهده کنید.

 

 

برای کسب اطلاعات دقیق در رابطه با نحوه ثبت نام سامانه فروش سهام عدالت، کلیک کنید.

 

 

نکاتی در رابطه با مشاهده پیام قرار نهایی در سایت عدل ایران

ما در قسمت های فوق سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با چگونه از قرار نهایی پرونده مطلع شویم و یا چگونه به مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا بپردازیم ، پاسخ دهیم. در این قسمت یک سری نکات مربوط به راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی و مشاهده قرارنهایی پرونده را بررسی خواهیم کرد.

در پیام قرار نهایی باید به این موضوع توجه داشته باشید که نتیجه نهایی پرونده شما در سامانه عدل درج نمی شود. اگر می خواهید پیام نهایی و رای صادر شده را ببینید باید به  سامانه ثنا مراجعه کنید.

در واقع مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا بدین معناست که قاضی برای صادر کردن رای نهایی مربوط به پرونده شما تصمیم خود را گرفته است.

برای مشاهده قرارنهایی پرونده ، داشتن نام کاربری و رمز عبور الزامی است.

در حال حاضر برا اطلاع از این موضوع، امکان مراجعه حضوری وجود ندارد و تمامی مراحل به صورت الکترونیکی ابلاغ خواهند شد.

اگر رمز عبور خودرا فراموش کرده بودید، می توانید به صورت موقت برای تمدید آن اقدام کنید.

متن پیام قرار نهایی با عنوان ” در مورد پرونده  …… قرار نهایی صادر شد ” درج می شود.

 

 

اگر از سامانه سدا خانه کارگر اطلاعاتی ندارید، کلیک کنید.

 

 

قرار چیست؟

ما در موارد فوق سعی کردیم به بررسی نحوه مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا و روش استعلام قرار نهایی بپردازیم. در این قسمت می خواهیم با اصطلاحات مرتبط با این موضوع بیشتر آشنا شویم. شاید برای بسیاری از افراد درگیر با مراحل استعلام قرار نهایی این سوال پیش بیاید که منظور از قرار چیست؟ در واقع منظور از قرار، کلیه تصمیماتی است که مقام قضایی برای پیشبرد فرایند دادرسی می گیرد.

 

 

استعلام قرار نهایی

 

 

قرار نوعی رای محسوب شده و همچنین یک تصمیم قضایی است. این تصمیم هم توسط دادسرا و هم توسط دادگاه صادر می شود. برخی قرارها جهت کمک به صدور حکم گرفته می شوند در حالی که برخی دیگر منجر به خاتمه پرونده خواهند شد. به صورت کلی در هر دو صورت، صادر شدن قرار نهایی به شما کمک می کند که پرونده از تصرف مقام قضایی خارج گردد.

 

 

برای اطلاع از نحوه ثبت چک در سامانه صیاد، کلیک کنید.

 

 

فرق قرار نهایی با حکم چیست؟

حکم توسط دادگاه صادر شده وپس از صادر شدن، پرونده از مرجع رسیدگی کننده خارج می شود. قرار نهایی علاوه بر اینکه توسط دادگاه صادر می شود، می تواند توسط دادسرا نیز صادر شود. حکم حتماً به ماهیت دعوا ارتباط پیدا می کند؛ اما قرارنهایی می تواند ارتباطی با ماهیت دعوا نداشته باشد. وجه اشتراک قرارنهایی و حکم نیز در این است که هر دو منجر خارج شدن پرونده از مقام قضایی خواهند شد.

 

 

اگر از نحوه استفاده پشتیبانی سامانه سعدی اطلاعاتی ندارید، کلیک کنید.

 

 

انواع قرار نهایی دادسرا کدامند؟

بعد از کسب اطلاعات کامل در رابطه با این که قرار چیست و یا نحوه استعلام قرار نهایی چگونه است. شاید دوست داشته باشید که در رابطه با انواع قرارنهایی نیز اطلاعاتی را به دست آورید. ما در این قسمت انواع قرارنهایی را بررسی خواهیم کرد.

 

 

مشاهده قرارنهایی پرونده

 

 

قرار منع تعقیب

این قرار با ماهیت موضوع ارتباط پیدا می کند. این قرار در صورتی صادر می شود که برای جرم دلیل و مدرک کافی وجود نداشته باشد. پس اگر بخواهیم دلایل صادر شدن قرار منع تعقیب را بدانیم باید بگوییم اولاً متهم کاری را انجام داده که جرم نیست و دوماً متهم مرتکب جرم شده اما دلایل کافی برای اثبات آن وجود ندارد.

 

 

قرار موقوفی تعقیب

در قرار موقوفی تعقیب ، مقام قضایی وارد ماهیت پرونده نمی شود. با صادر شدن این قرار، دیگر امکان تعقیب متهم وجود نخواهد داشت.

مواردی که برای آن قرار موقوفی تعقیب صادر می شود شامل :

  • فوت کردن متهم
  • گذشت کردن شاکی
  • عفو خوردن
  • منسوخ شدن مجازات قانونی
  • مروز زمان
  • اعتبار مختومه
  • توبه متهم
  • جنون متهم

اگر پس از این حکم، بازپرس مخالفت نماید این پرونده به دادگاه صالح فرستاده خواهد شد.

 

قرار ترک تعقیب دعوا

قرارترک تعقیب نیز از جمله قرارهای دیگری است که صادر می شود. در این قرار ماهیت موضوع درگیر نخواهد شد. این قرار برای مواردی که جرم قابل گذشت باشد و همچنین جرائمی که نیازمند شکایت شاکی هستند، صادر می شود.

فرد شاکی پس از صدور این قرار، می تواند دوباره تقاضای تعقیب را مطرح نماید.

 

قرار جلب به دادرسی

جلب به دادرسی برای مواقعی است که عمل متهم جرم بوده باشد و همچنین دلایل کافی برای انجام جرم  توسط او ارائه شود. اگر این قرار صادر شود، وظیفه بازپرس این است که سریعاً پرونده را برای دادستان ارسال نماید. دادستان هم برای ارسال نظر، نهایت سه روز زمان خواهد دشت. اگر دادستان و بازپرس موافق باشند، نهایتاً ظرف دو روز کیفر خواست ارسال خواهد شد. اگر دادستان و بازپرس مخالف باشند، پرونده باید به دادگاه صالح ارسال گردد.

 

 

قرار تعلیق تعقیب

این قرار نیز بدون وارد شدن به ماهیت مسئله صادر خواهد شد. در این قرار، نوعی ارفاق برای متهم در نظر گرفته می شود. پس از صادرشدن قرار تعلیق تعقیب، پرونده بایگانی خواهد شد. قرار تعلیق تعقیب با دو شرط صادر می شود :

در جرائم درجه شش، هفت و هشت و زمانی که شاکی در دسترس نباشد، فوت شده و یا خسارت وارد شده جبران شده باشد.

 

 

 

قرار بایگانی کردن پرونده

این قرار بدون ورود به ماهیت پرونده صادر می شود. اگر شرایط زیر وجود داشته باشد لازم است این قرار توسط قاضی صادر گردد.

  • اگر جرم تعزیری درجه هفت یا درجه هشت باشد.
  • اگر شاکی وجود نداشته یا گذشت کرده باشد.
  • اگر متهم سابقه محکومیت کیفری نداشته باشد.
  • اگر تفهیم اتهام انجام شده و قاضی وضع متهم را مد نظر قرار دهد.
  • اگر از متهم تعهد کتبی گرفته شود.

در صورت وجود تمام شرایط بالا قاضی می تواند تنها یک بار قرار بایگانی کردن پرونده را صادر کند. در این گونه مواقع، شاکی می تواند ظرف 10 روز اعتراض نماید.

 

 

مرحله بعد از صدور قرار نهایی

پس از کسب اطلاعات نهایی و کامل در رابطه با مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا و همچنین راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی ، در این قسمت قصد داریم مراحل بعد از صدور قرارنهایی را بررسی کنیم.

مرحله بعد از صد

ور قرارنهایی بستگی به این دارد که چه قراری صادر شده باشد. به طور مثال با توجه به انواع قرارهای اعلام شده در قسمت فوق، برخی منجر به توقف در رسیدگی به پرونده می شوند و برخی دیگر نیز منجر به فرستادن محکوم به دادسرا خواهند شد.

 

 

آیا امکان ورود به سامانه ثنا در موبایل وجود دارد؟

برخی افراد در رابطه با نحوه دانلود و نصب اپلیکیشن ثنا سوال می پرسند. به دلیل اهمیت این موضوع، در ادامه قصد داریم نحوه استفاده از نسخه موبایل سامانه ثنا را بررسی کنیم.

 

 

راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی

 

 

برای مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا و آشنایی با چگونه از قرار نهایی پرونده مطلع شویم با استفاده از نسخه موبایل، کافی است این برنامه را دانلود کرده و وارد سامانه شوید. برای دانلود ابتدا باید وارد سامانه eblagh.adliran.ir شوید و مراحلی که در ادامه آورده شده است، طی کنید.

پس از وارد شدن به این سامانه، صفحه ای جدید برای شما باز خواهد شد. در این صفحه روی گزینه سوم یعنی ” دانلود نرم افزار ابلاغ الکترونیک قضایی برای اندروید ” کلیک نمایید.

حالا لازم است منتظر بمانید تا نرم افزار دانلود شده و روی تلفن همراه خود نصب نمایید. در این برنامه کاربردی، گزینه ای وجود دارد که لازم است در آن حقیقی یا حقوقی بودن خود را مشخص کنید. سپس کدملی و رمزعبور از شما خواسته می شود. دقت داشته باشید که رمز عبور به تلفن همراه شما ارسال خواهد شد. پس از وارد کردن اطلاعات خواسته شده در نهایت می توانید وارد حساب کاربری تان شوید و ابلاغیه های مربوط به خودتان را مشاهده کنید.

 

 

خلاصه مطلب

ما در این مطلب به بررسی موارد مرتبط با مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا پرداختیم و سعی کردیم به تمامی سوالات شما در رابطه با چگونه از قرار نهایی پرونده مطلع شویم و یا چگونه استعلام قرار نهایی را بگیریم، پاسخ دهیم. در صورتی که پس از مطالعه این مطلب، نیاز به اطلاعات بیشتری در خصوص راهنمای سامانه استعلام قرار نهایی پرونده قضایی و یا مشاهده قرارنهایی پرونده داشتید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

برای اطلاعات بیشتر در رابطه نحوه مشاهده قرار نهایی در نسخه وب سامانه ثنا از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید. 

9099075307 تماس از سراسر کشور و  9099075307 (تماس از استان تهران)

تماس از طریق تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام تعطیل

 

 

مطالب مرتبط

پیگیری پرونده قضایی با شماره پرونده

پیگیری پرونده قضایی با رمز شخصی

پیگیری پرونده قضایی با کدملی

امریه قوه قضاییه

بازیابی رمز عبور ثنا 

مشاهده قرار نهایی در سامانه ثنا

4/5 - (4 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا قرار نهایی قابل اعتراض است؟

بستگی دارد که قرارنهایی از چه نوعی باشد. زیرا برخی قابل اعتراض بوده و برخی قابل اعتراض نیستند.

آیا امکان مشاهده قرارنهایی در سامانه ثنا نسخه موبایل وجود دارد؟

بله این امکان وجود دارد که در نسخه موبایل مشاهده نمایید.

برای استعلام قرار نهایی به چه اطلاعاتی مورد نیاز است؟

برای استعلام باید نام کاربری و رمز عبور داشته باشید.

آیا امکان مشاهده قرارنهایی پرونده به صورت حضوری نیز وجود دارد؟

خیر تنها راه مشاهده به صورت الکترونیکی است.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مدرک تحصیلی و شرایط استخدام بانک ملی

    شرایط استخدامی بانک ملی 1403 + سن و مدرک تحصیلی

    شرایط استخدام بانک ملی در سال 1403 اعلام شد. کلیه افراد پس از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط شرکت در آزمون استخدامی بانک ملی، از جمله حداقل معدل برای استخدام بانک ملی و یا مدرک تحصیلی لازم برای استخدام...
  • استخدام بانک ملی

    استخدام بانک ملی 1403 + ثبت نام آزمون، زمان، رشته ها و شرایط

    ثبت نام برای استخدام بانک ملی در سال 1403 برای تمامی افراد متقاضی ورود به این بانک معتبر در سایت استخدام بانک ملی آغاز شد. کلیه داوطلبان می‌توانند بعد از کسب اطلاعات در رابطه با شرایط و زمان استخدام پیمانی...
  • ثبت نام حوزه علمیه خواهران

    ثبت نام حوزه علمیه خواهران 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    افراد علاقه‌مند در رشته‌های معارف و حوزوی می‌توانند برای ثبت نام حوزه علمیه خواهران در سال جاری اقدام نمایند. حوزه علمیه خواهران برای سه مقطع عمومی (کارشناسی)، عالی (کارشناسی ارشد) و تخصصی (دکتری) دانشجو می‌پذیرد. بنابراین داوطلبان می‌توانند بعد از...
  • منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش

    منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش 1403 + پیشنهاد قبولی ها

    قبولی در آزمون استخدامی نیازمند مطالعه دقیق منابع آزمون استخدامی آموزش و پرورش  است. به همین دلیل در این مقاله از سایت ایران تحصیل قصد داریم تا به معرفی بهترین منابع استخدامی آموزش و پرورشو منابع تخصصی آزمون استخدامی بپردازیم....
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)