ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

دوره کد سربازی چیست؟

  • دسته بندی:
  • دیدگاه ها: ۲
  • تاریخ بروزرسانی: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
دوره کد سربازی چیست؟
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

دوره سربازی با وجود فراگیر بودنش، دارای اصطلاحاتیه که ممکنه برای بعضی از افراد چندان آشنا نباشه. مثلا خیلی ها می پرسن که دوره کد سربازی چیست؟ و یا اینکه حقوق سربازان دوره کد چقدر هست؟ عده دیگه ایی هم دوست دارند فرق بین دوره کد تکاوری سربازی با کد سربازی رو بدونن و اینکه به چه کسایی تعلق می گیره. در ادامه راهنمای کامل و مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی را باهم مرور می کنیم تا زیر و بم های این اصطلاحات را متوجه بشیم.

 

 

برای دریافت اطلاعات در مورد اینکه دوره کد سربازی چیست؟  –مراحل و نحوه اخذ آن، و معایب و مزایای دوره تکاوری با مشاوران ایران تحصیل به شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

9099075307 – تماس از سراسر کشور

9099075307 – تماس از استان تهران

تماس از تلفن ثابت بدون گرفتن کد پاسخگویی همه روزه از 8 صبح الی 12 شب

 

ویژگی های دوره کد سربازی چیست؟

 

ویژگی های دوره کد سربازی چیست؟
ویژگی های دوره کد سربازی چیست؟

 

طول دوره سربازی برای همه پسرهایی که به سن خدمت وظیفه می رسن کاملا مشخصه. چون اینقدر اضطراب این دوره رو دارن و براشون اهمیت داره که دیگه همه میدونن چند ماه رو باید سربازی کنن. البته به تازگی تغییراتی توسط سازمان نظام وظیفه ایجاد شده و اون همه اینه که از سال 99 به بعد خدمت سربازی از 17 ماه تا 24 بسته به مدرک تحصیل، محل خدمت، عملیاتی بودن یا نبودن، و وضعیت آب و هوا در نظر گرفته شده.

اما بریم سر اصل مطلب و اینکه دوره کد سربازی چیست؟ همه میدونیم که وقتی مشمولی کارهای معرفی و دریافت دفترچه رو انجام داد، باید اول دو ماه اول که به اصطلاح دوره آموزشی گفته میشه رو بگذرونه و بعد وارد دوره اصلی بشه. حالا تو دوره کد سربازی به بعضی از سربازا یک دو ماه دیگه آموزشی  اضافه میشه که به جای اینکه تو یگان ها خدمت کنن، باید تحت آموزش های خاصی قرار بگیرن.

این دوره اختیاری نیست و در صورت ابلاغ سازمان نظام وظیفه، فرد مشمول موظفه که اون رو بگذرون. سربازا تو دوره کد، کار با سلاح جنگی و ابزارهای مخابراتی رو یاد می گیرن. البته شاید به مشمولان کمی سخت بگذره اما در نهایت حقوق سربازان دوره کد و درجه اون ها نسبت به بقیه بیشتر خواهد بود. البته دوره کد تکاوری سربازی با دوره کد سربازی تفاوت هایی دارد که در ادامه راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی را خواهیم دید.

 

 

راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی

 

راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی
راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی

 

علاوه بر دوره کد سربازی که در بالا توضیح داده شد، بعضی از سربازا ممکنه برای گذروندون دوره کد تکاوری فرا خونده بشن. اما تفاوت کد تکاوری و دوره کد سربازی چیست؟ در دوره کد سربازی، مشمولان در یکی از نیروه های انتظامی و ارتش آموزش های لازم را می بینند. البته به هیچ عنوان دوره کد سربازی سپاه نداریم و برای رشته هایی در نظر گرفته شده است که با نیاز ارتش و نیروی انتظامی غیر مرتبطند.

همچنین افرادی که شرایط های که در ادامه گفته میشن رو داشته باشن، نمی تونن دوره کد سربازی رو بگذرونن: 1. سربازان تحصیل کرده در رشته های پزشکی و پیراپزشکی، 2. افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکترا. 3. دارندگان مدرک تحصیلی حسابداری و یا کامپیوتر ( تمام گرایش ها). 4. افرادی که امریه خدمت سربازی دارند. اما در مورد کد تکاوری موضوع کمی فرق می کنه.

تنها ارگانی که کد تکاور در اون پذیرفته میشه، نیروی زمینی ارتش هست. حالا تفاوتش با کد سربازی تو اینه که در دوره کد تکاوری سربازی آموزش های خیلی تخصصی تری داده میشه. سربازا تو این دوره یاد می گیرن که چطور با سلاح های پیچیده تر و یا ابزار مخابراتی پیشرفته کار کنن. طول مدت اون هم مثل کد سربازی حدود دو ماه است. اگه به دنبال اطلاعات کامل تری در مورد هر کدوم از این دوره ها هستید، می تونید از مشاورای ما کمک بگیرید.
برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

مزیت های دوره کد تکاور و دوره کد سربازی چیست؟

شاید گذروندن این دوره ها کمی سخت باشه و بعضی از سربازا از اون فراری باشن، اما همونطور که تو راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی گفته شد، بعد از تموم شدن اون دیگه درجه سربازیشون مثل بقیه سربازای عادی نیست. مثلا اگه کسی با مدرک کارشناسی یا ارشد دوره تکاوری رو بگذرونه، میتونه به درجه گروهبان یکم، یا ستوان یکم و ستوان دوم نائل بشه. البته به شرطی که دوره رو به خوبی طی و تمام کنه.

اما اگه همین فرد با مدرک کارشناسی یا ارشد تو دوره کد سربازی شرکت کنه، به اون درجه ستوان سومی داده میشه. مسلما یک مزیت خوب این دوره اینه که در چنین شرایطی جایگاه سرباز بهتر از سربازهای معمولی باشه. علاوه بر این، مشمولان این دوره چیزهایی یاد می گیرن که میتونه براشون مفید باشه و کارهای سنگینی که یک سرباز معمولی انجام میدن، تو این دو ماه انجام نمیدن. به همین دلیل خیلی ها دوست دارن این دوره رو بگذرونن.

البته هر چند احتمالش کمتر هست، اما افراد دیپلم یا زیر دیپلم هم می تونن دوره کد بگیرن. این افراد به یگان های تکاوری معرفی میشن و اموزش میبینن. بعد از تموم شدن دوره هم معمولا درجه دار وظیفه میشن که خب قاعدتا مرتبه پایین تری نسبت به قبلی ها هست. حتما می پرسید پس تکلیف دکتراها تو دوره کد سربازی چیست؟ این دوستان هم مثل بقیه یک دوره دوماه دارند و در نهایت درجه ستون یک می گیرن.

 

 

برای دانلود آیین نامه مرخصی سربازان بر روی لینک مربوطه کلیک کنید

 

 

حقوق سربازان دوره کد چقدر است؟

تو کشور ما سربازا تو دوران خدمت طبق میزان مشخصی که سازمان نظام وظیفه اعلام می کنه، ماهانه حقوق می گیرن. حتما پیش خودتون میگید که این درجه ها و جایگاه های بهتر چه تاثیری تو حقوق داره؟ آیا چیزی اضافه میشه یا نه و اصلا حقوق سربازان دوره کد چقدر هست؟ بله مطمئنا حقوق سربازای دوره کد نسبت به سربازهای معمولی بیشتره. اما مسلما مدرک تحصیلی و یا نوع آموزش ها هم میتونه تو کم و زیادی این حقوق تاثیر گذار باشه.

اما یک چیز رو یادآوری کنیم و اون هم اینه که قبولی در پایان این دوره بسیار مهمه. چرا که اگه مردود بشید، نه تنها درجه های گفته شده در بالا به شما داده میشه، بلکه یک درجه پایین می گیرذ. پس کسایی که دوره کد تکاوری یا کد سربازی رو می گذرونن، باید سعی کنن تو اون مدت آموزش ها رو به نحو احسنت یاد بگیرن. حتی گذشته از مزیت مالیف شما تو چشم فرماندهان برجسته می شید و میتونید در جایگه های بهتر و راحت تری خدمت کنید.

اما در مورد میزان دقیق حقوق سربازان دوره کد سربازی یا تکاوری نمیشه یک مبلغ دقیق رو ذکر کرد. چون هم متناسب با مدرک های تحصیلی متغیره و هم اینکه هر ساله درصدهای حقوق نسبتا بالا و پایین میشه. اما یک راه وجود داره که شما به طور اختصاصی با توجه به شرایط خودتون و زمان حاضر، مبلغ مشخص حقوق این دوره ها رو بدونید و اون هم تماس با مشاورای ما است که با جدیدترین تغییرات خدمت سربازی آشنایی کامل دارند.

خلاصه مطالب

در این مطلب تلاش شد تا راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی برای مشمولات به خدمت عزیز ارائه شود. اگر می خواهید بدانید که ویژگی های اصلی دوره کد سربازی چیست؟ در دوره کد تکاوری سربازی چه وظایفی باید انجام داد؟ و حقوق سربازان دوره کد چقدر است؟ می توانید از طریق شمارهای مندرج در جدول و سایت،در هر روز هفته از ساعت 8 صبح الی 1 شب با مشاورین ما تماس گرفته و پاسخ ها را دریافت نمایید.

 

 

مطالب مرتبط

آگاهی از آیین نامه جدید معافیت پزشکی – آیین نامه معافیت نظام وظیفه

شرایط سربازان متاهل برای خدمت نظام وظیفه عمومی چیست؟

مراحل اخذ معافیت کفالت پدر بیمار

چگونه غیبت سربازی را پاک کنیم؟

محاسبه غیبت سربازی

آموزش نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی

دوره کد سربازی چیست؟

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

تفاوت سربازی و  دوره کد سربازی چیست؟

برخی از سربازان پس از اتمام دوره آموزشی، موظف می شوند تا دو ماه دیگر را تحت آموزش های خاص قرار گیرند. گذارندن این دوره دارای مزیت های خاص خود است.

 

چه تفاوتی بین دوره کد تکاوری سربازی و دوره کد سربازی وجود دارد؟

این دو دوره دارای تفاوت هایی مانند نوع آموزش ها و ...  هستند. شما می توانید برای راهنمای کامل و  مقایسه دوره کد تکاوری و دوره کد سربازی از طریق شماره تلفن های  9099075307 – تماس از سراسر کشور و 9099075307 – تماس از استان تهران با مشاورین ما در ارتباط باشید.

 

حقوق سربازان دوره کد چقدر هست؟

به طور کلی حقوق سربازان دوره تکاوری و سربازی نسبت به سربازان معمولی بیشتر است که مدرک تحصیلی نیز می تواند در ان تاثیر گذار باشد. 

نظرات

2 دیدگاه دربارهٔ «دوره کد سربازی چیست؟»

  1. Avatar photo آرش گفت:

    سلام من لیسانس حسابداری دارم و دیروز آموزشیم تموم شد، در ارتش خدمت میکنم، و با اینکه گفته شده که رشته حسابداری دوره کد نداره، چرا به من دوره کد خورده چیکار باید کنم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام
      هیچ اقدامی نمیشود انجام داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • مشاوره سربازی

    مشاوره سربازی + سامانه تلفنی پاسخگو 24 ساعته نظام وظیفه

    مشاوره نظام وظیفه یکی از خدمات مجموعه ایران تحصیل است که شامل مشاوره سربازی و راهنمایی در خصوص دریافت کسری خدمت سربازی، خرید خدمت سربازی، انواع معافیت های پزشکی، شرایط هر فرد برای دریافت معافیت های مختلف، قوانین غیبت موجه،...
  • ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت

    ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 + زمان، شرایط و مدارک

    شرایط ثبت نام آزمون توجیهی بدو خدمت 1403 اعلام شد. برگزاری دوره های ضمن خدمت توسط دانشگاه های علوم پزشکی هر ساله انجام می شود که هدف از برگزاری آن ها ارتقای سطح علمی کارکنان و افزایش توانمندی های آن...
  • کد سخا

    کد سخا چیست؟ دریافت آنلاین اینترنتی از services.epolice.ir

    افرادی که واجد شرایط برای انجام خدمت سربازی هستند باید به دفاتر پلیس +10 مراجعه کرده و مشخصات خود را به صورت کامل ارائه دهند. کد سخا (سایت خدمات الکترونیک انتظامی)، یک کد پنج رقمی است که هر یک از...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
تماس با مشاور