ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

شرایط خدمت سربازی متاهلین + شرایط سال ۱۴۰۳

شرایط خدمت سربازی متاهلین ۱۴۰۳
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

شرایط خدمت سربازی متاهلین چیست؟ با توجه به نگرانی های افراد متاهل که برای خدمت سربازی دارند، این مقاله از سایت ایران تحصیل را به موضوع شرایط خدمت سربازی متاهلین و محل خدمت سربازان متاهل اختصاص داده ایم. همچنین در ادامه در رابطه با پیشنهاد کاهش دوران خدمت سربازی برای متأهلین به مدت سه ماه، میزان حقوق سربازان متاهل و محل خدمت سربازان متاهل نیز اطلاعاتی را به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

تحلیل و بررسی شرایط جدید سربازی متاهلین

خانواده و نقش آن بر سلامت جامعه امری است که به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نمی باشد. قطعا حضور پدر می تواند نقش بسیار مهمی در سلامت اعضای خانواده داشته باشد. به همین دلیل با توجه به آخرین اخبار خدمت نظام وظیفه و مطابق با تمهیدات ویژه ای که مقام معظم رهبری در این امر نموده‌اند، در پنج سال اخیر تسهیلاتی به سربازان متاهل به شرحی که در ادامه ذکر خواهد شد صورت گرفته است.

دوران آموزشی حتی برای سربازان متاهل نیز وجود خواهد داشت. به همین دلیل هر یک از سربازان محترمی که مشمول به خدمت می‌باشند، لازم است دوران آموزشی دو ماهه را در هر جای کشور عزیزمان که سازمان نظام وظیفه تعیین نموده است پشت سر بگذرانند. اما شرایط برای محل خدمت با سهولت بیشتری همراه است که مطابق با آن، کلیه سربازان محترم متاهل می‌توانند در محل نزدیک به سکونت خود خدمت خود را پشت سر بگذرانند.

از دیگر تمهدیات در نظر گرفته مطابق با شرایط خدمت سربازی متاهلین مربوط به جدیدترین تغییرات خدمت سربازی می‌باشد که مطابق با آن، هر یک از سربازان متاهل برای حفظ کانون گرم خانواده، به ازای هر فرزند، سه ماه کاهش خدمت سربازی خواهند داشت. همچنین برای افزایش معیشت و راحتی خانواده محترم آنان، میزان حقوق افراد متاهل بالاتر از افراد مجرد در دوران خدمت خواهد بود.

تسهیلات خدمت سربازی برای سربازان متاهل

سربازی به دلیل شرایط سخت و دشواری که داشته همواره یکی از سخت ترین برهه های زندگی هر مردی بوده و هست، اما شرایطی که برای آقایان متاهل در نظر گرفته شده است کمی ساده تر و راحت تر از شرایطی است که برای الباقی افراد در نظر گرفته شده، در نظر گرفن این تسهیلات با این هدف بوده که بنیان خانواده بخاطر انجام خدمت مقدس سربازی بر هم نریزد.

از جمله تسهیلاتی که برای سربازان متاهل در نظر گرفته شده است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان حقوق بیشتر
  • مرخصی های بیشتر
  • خدمت کوتاه تر
  • خدمت در شهر سکونت

شرایط خدمت سربازی متاهلین دارای فرزند و بدون فرزند متفاوت می باشد و میزان حقوق سربازی را با توجه به مدرک تحصیلی و تعداد فرزندان در نظر می گیرند.

میزان حقوق سرباز متاهل

 

همانطور که اشاره گردید، با توجه به شرایط خدمت سربازی متاهلین میزان حقوق افراد متاهل بالاتر از مجردین خواهد بود. میزان حقوق هر یک از افراد متاهل بر اساس مدرک تحصیلی آنان تعیین می گردد. البته این میزان حقوق در هر یک از ارگان ها می تواند میزان متفاوتی را به خود اختصاص دهد. به همین دلیل می تاون گفت به عنوان مثال حقوق سربازان متهال در نیروی های مسلح ارتش ريال برابر با کارمندان رسمی می باشد.

آن دسته از مشمولینی عزیزی که از توان مالی کافی برخوردار می‌باشند نیز می‌توانند نسیبت به خرید خدمت سربازی برای متاهلین اقدام نایمند. حق عائله مندی در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل در سال های اخیر افزایش یافته است که این میزان تا سال گذشته به 85 هزار تومن افزایش یافته است و احتمال افزایش آن نیز در سال های بعد وجود خواهد داشت.

یکی دیگر از عواملی که بر حقوق سربازان عزیز تاثیر گذار می باشد، درجه هر یک از سربازان در حین خدمت خواهد بود . قطعا هر چه درجه هر یک از سربازان افرایش یابد ، میزان حقوق این ارفد نیز بالاتر خواهد بود. حقوق اولاد در نظر گرفته شده مطابق با شرایط خدمت سربازی متاهلین نیز، در سال‌های اخیر افزایش یافته است که این میزان در سال گذشته به 80 هزار تومن تغییر یافته است.

میزان مرخصی سربازان متاهل

همانطور که پیش تر به شما گفتیم از جمله موارد و مباحثی که در زمان خدمت سربازی متاهلین برای آن ها در نظر گرفته شده است مرخصی بیشتر است، گرچه طبق قانون نظام وظیفه برای این افراد مرخصی بیشتری در نظر گرفته نشده اما با ارائه تسهیلاتی که با هدف راحت تر کردن سربازان متاهل ارائه می شود امکان افزایش مدت زمان مرخصی در نظر گرفته شده است.

میزان مرخصی برای سرباز های متاهل
درجه آب و هوایی با سختی ۱ ۱۰ روز بیشتر نسبت به دیگر سربازان
درجه آب و هوایی با سختی ۲ ۱۶ روز بیشتر نسبت به دیگر سربازان
درجه آب و هوایی با سختی ۳ ۲۰ روز بیشتر نسبت به دیگر سربازان
درجه آب و هوایی با سختی ۴ ۲۶ روز بیشتر نسبت به دیگر سربازان

شرایط خرید سربازی برای سربازان متاهل

طبق ماده یازده برنامه بودجه کشور مشمولینی که ۸ سال غیبت داشته باشند بعد از طی شدن فرایند غیبت با پرداخت هزینه های جریمه و مبلغ خریداری خدمت می توانند به صورت نقدی و اقساطی اقدام به خرید خدمت سربازی خود و دریافت کارت پایان خدمت نمایند.

هزینه خرید طبق آخرین آمار (سال ۹۶) سربازی برای متاهلین بسته به مدرک تحصیلی به شرح زیر می‌باشد:

زیر دیپلم ۱۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
دیپلم ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان
فوق دیپلم ۲۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
لیسانس ۲۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان
دکتری ۳۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
دکتری پزشکی ۳۵/۰۰۰/۰۰۰ تومان
دکتری غیر پزشکی ۴۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان
پزشکان متخصص و بالاتر ۵۰/۰۰۰/۰۰۰ تومان

پیشنهاد کاهش سه ماهه دوران خدمت سربازی برای متأهلین به مدت

با توجه به مسئولیتی که بر عهده سربازان متاهل می باشد ، هر یک  از آنان خواهان کسری خدمت سربازی می باشد به همین دلیل پیشنهاد کاهش دوران خدمت سربازی برای متأهلین به مدت سه ماه مطرح گردید. در برخی از ارگان ها مطابق با جلساتی که در گذشته تشکیل گردید ، این پیشنهاد لغو شد و به همین دلیل مورد توجه قرار نگرفت. اما در سال های اخیر با مطرح شده دوباره آن،  این پیشنهاد در دست بررسی می باشد.

با توجه به اینکه تغییراتی در رابطه با کسری خدمت سربازی در سال های اخیر ایجاد شده است، به همین دلیل ممکن است در رابطه با شرایط خدمت سربازی متاهلین هر لحظه تغییراتی را در تمامی قوانین شاهد باشیم. بنابراین برای اطلاع از آخرین اخبار در رابطه با پیشنهاد کاهش دوران خدمت سربازی برای متأهلین به مدت سه ماه می توانید با متخصصین ما تماس حاصل نمایید.

برای اطلاع از کفالت پدر کلیک کنید.

محل خدمت سربازان متاهل

خوشبختانه با توجه به تصمیماتی که در رابطه با محل خدمت سربازان متاهل گرفته شد، هر یک از آنان می توانند با استفاده از قوانین و مصوبات تعیین شده محل خدمت را در نزدیک محل زندگی خود داشته باشند. همچنین یکی از مزایای دیگری که در رابطه با این موضوع وجود دارد در رابطه با مرخصی های می باشد که به این دسته از سربازان عزیز تعلق خواهد گرفت.

محل خدمت سربازان متاهل با توجه به نوع ارگانی که در آن شغول به خدمت می باشند ، می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال چنانچه شما در نیروی انتظامی مشغول به خدمت باشید، می توانید در محل نزدیک خدمت نمایند. خوشبختانه میزان مرخصی سربازان متاهل 10 روز بیشتر از سربازان مجرد خواهد بود. به همین دلیل علاوه بر نزدیکی محل خدمت ، می‌توانند زمان بیشتری را در اختیار خانواده باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط خدمت سربازی متاهلین و همچنین دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با محل خدمت سربازان متاهل  می توانید با مشاورین و متخصصین نظام وظیفه ایران تحصیل تماس حاصل نمایید. مشاورین ما همه روزه، در هر ساعت از شبانه روز که مایل باشید، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشند.

سوالات متداول در مورد شرایط خدمت سربازی متاهلین

پر زمان بررسی شرایط خدمات سربازی متاهلین همواره برخی از موارد بیشتر از باقی آن ها حائز اهمیت است و بیشتر مطرح می شود، از همین روی در ادامه نگاهی به سوالات متداول خواهیم انداخت تا با جواب این پرسش ها آشنا شویم.

میزان مرخصی سربازان متاهل به چه میزان می باشد؟

میزان مرخصی برای هر یک از مشمولین خدمت سربازی متفاوت می باشد. میزان مرخصی در نظر گرفته شده برای هر یک از سربازان از پیش تعیین شده است و هر یک از آنان بر اساس این میزان می توانند و حق استفاده از مرخصی را خواهند داشت. میزان ساعات مرخصی برای سربازان عادی 22 روز می باشد و برای سربازان متاهل حداقل 30 روز می باشدو. همچنین این میزان برای افرادی که حداقل سه روز در هفته خارج از ساعات ادارای مرخصی دریافت می نمایند را می توان افزایش داد.

تسهیلات در نظر گرفته شده برای سربازان متاهل چیست؟

با توجه به اینکه سربازان مجرد شرایط مطلوب تری برای خدمت خود دارند و همچنین از مسئولیت کمتری برای انجام وظیفه برخوردارند، به همین دلیل تسهیلاتی برای این دسته از مشمولین در نظر گرفته می شود که از جمله آن می توان به افزایش مرخصی و همچنین محل خدمت همچون محل سکونت همسر و مرخصی بیشتر نسبت به سایرین اشاره نمود.

درجه های مرتبط با دیپلم ها چه درجه ای می باشد؟

افراد دارای مدرک دیپلم سرجوخه و افراد دارای مدرک فوق دیپلم گروهبان محسوب می شوند.

کاربران گرامی، برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

خلاصه مقاله شرایط خدمت سربازی متاهلین

تاهل یکی از جمله مواردی می باشد که سازمان نظام وظیفه برای آن معافیت های به خصوصی را در نظر گرفته است، تشکیل خانواده باعث میشود تا فرد در زمان خدمت خود از مزایایی مانند حقوق بیشتر، خدمت در شهر سکونت و مدت پایین تری خدمت بهره مند گردند.

علاوه بر این برای تمامی این موارد مدرک تحصیلی فرد هم تاثیر گذار است، میزان حقوق، نوع خدمت و قیمتع خرید سربازی (در صورت امکان پذیر بودن بسته به مدرک تحصیلی متغیر می‌باشند.

4.3/5 - (22 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

364 دیدگاه دربارهٔ «شرایط خدمت سربازی متاهلین + شرایط سال ۱۴۰۳»

  1. Avatar photo شاهین گفت:

    با سلام

    آیا می شود هم متاهل بود و از کسری آن استفاده کرد و هم غیربومی بود تا بتوان از کسری غیربومی (3 ماه کمتر خدمت کردن) استفاده نمود؟ به این صورت که متاهل باشی ولی در جایی غیر از شهر خود خدمت کرد.

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 096480 تماس بگیرید تا راهنماییتان کنند.

  2. Avatar photo rahman گفت:

    سلام من آموزشیم تمام شده افتادم سنندج استان کردستان خودمم اهل استان آذربایجان غربی هستم متاهلم آیا امکان داره من هفته اول برگردم شهرخودم

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      باید با فرماندهی صحبت کنید .

  3. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام روز شما بخیر
    متاهلین چجوری میتونن انتخاب کنن برای یگان در شهر خودشون باشند یا همسر؟
    آیا سایت هست؟

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام دوست عزیز
      با شماره 096480 در ارتباط باشید

      1. Avatar photo فاطمه گفت:

        سلام مشاور عزیز ، سربازان چجوری میتونن پذیرش شهر مورد نظر رو بگیرن؟

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          با پیدا کردن جایگزین در شهر مورد نظر می توانید درخواست انتقالی دهید

      2. Avatar photo Fatem گفت:

        سلام چجوری میتونیم محل سکونت رو تغییر بدیم ؟
        چون دفترچه رو از جایی پست کردیم ک دیگه شهر محل سکونت ما نیست

        1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

          سلام وقت بخیر
          به دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایید

  4. Avatar photo محمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا در امورشی سرباز متاهل می‌تواند بیشتر از بقیه مرخصی بگیرد؟
    و بعد از چند روز امکان مرخصی هست؟
    و همچنین اینکه شرایط درخواست مرخصی چجوری هست

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      در آموزشی مرخصی خیلی محدود ولی در یگان برای متاهلین بیشتر هست

  5. Avatar photo بنیامین گفت:

    سلام وقت بخیر ، متاهل هستم آموزشیه من دسته مرزبانی نیروی انتظامی هست تقسیم شدنش هم دریابانی ، مرزبانی هست ، آیا امکانش هست محل سکونت باشم، با توجه ب شنیده ها امکانش هست کلانتری یا پاسگاه محل سکونت خدمت کرد ، پادگان ولیعصر (ع) زابل دسته مرزبانی نیروی انتظامی

    1. Avatar photo مشاور امینی گفت:

      سلام وقت بخیر
      شما برای پادگانی که خدمت میکنید درخواست دهید معمولا کسانی که متاهل هستند امکان انتقالی را دارند

  6. Avatar photo Ghasem گفت:

    سلام دوست عزیز
    آیا برای سرباز متاهل هنوز هم ۳ ماه کسری هست؟ بدون فرزند

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      بله قانون کسری متاهل به مدت 3 ماه وجود دارد

  7. Avatar photo Fatem گفت:

    سلام شب بخیر امکانش هست سرباز متاهل در دوره ی آموزشی بتونه آخر هفته ها بیاد پیش خونوادش؟

    1. Avatar photo مشاور مرادیان گفت:

      سلام وقت بخیر
      در دوره آموزشی فقط می توانید درخواست مرخصی کنید

  8. Avatar photo فاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    سرباز متاهل آموزشیش هم نزدیک میوفته؟
    یا تاهل در آموزشی تأثیری نداره؟؟

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر شما فقط در دورهیگانتون این امکان را دارید که در شهر محل سکونتتون دوره خدمت را بگذرانید

      1. Avatar photo فاطمه گفت:

        خیلی ممنون
        یعنی ممکن نیست که حتی تو استان خودمون بیفتن؟

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام سربازان متاهل در شهر خودشون خدمت انجام میدهند

      2. Avatar photo فاطمه گفت:

        خیلی ممنون
        یعنی ممکن نیست که حتی تو استان خودمون بیفتن؟
        نه اینکه محل سکونت
        حداقل انقدر دور نیفتن که برای زندگی مشکل پیش بیاد

        1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

          سلام بله برای سربازان متاهل این امکان وجود دارد

      3. Avatar photo فاطمه گفت:

        ممنونم
        نه اینکه محل سکونت
        حداقل انقدر دور نیفتن که برای زندگی مشکل پیش بیاد

      4. Avatar photo سعید گفت:

        سلام خوبید
        من لیسانس هستم و متأهل و 22سالمه
        خدمت سربازی واسم چند ماه میشع و اینکه میتونم مثل اداری ها خدمت کنم مثلا صبح 6 تا 2ظهرر؟
        تا بقیه ساعت زندگی برسم

        1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

          سلام وقت بخیر
          به احتمال زیاد بله

  9. Avatar photo امیر گفت:

    سلام وقت بخیر من متولد ۷۹هستم و متاهل داری یک فرزند ایا میتوانم خدمت سربازی ر بخرم یا شرایتم چطوره زیر دیپلم هستم

    1. Avatar photo مشاور محمدی گفت:

      سلام وقت بخیر
      خیر امکان خرید سربازی وجود ندارد

  10. Avatar photo شهریار گفت:

    سلام خسته نباشید من متولد68هستم سربازی نرفتم کلا اصلا دفترچه هم پست نکردم مدرک لیسانس ناقص دارم یعنی وسطش ترک تحصیل کردم الان متاهلم خانمم حامله هست پدرم بالای 75سال سن دارد مادرمم بالای 65یه خواهرم تو خونه دارم نمیتونن کار کنن میخواستم اقدام به خدمت سربازی کنم آیا تو روستای های همجوار میتونم خدمت کنم یا نه؟

بارگذاری دیدگاه های بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • بخشش اضافه خدمت

    بخشش اضافه خدمت 1403 + خبر خوش بخشنامه جدید عفو رهبری!

    تخلف در دوره سربازی، فرار از خدمت و یا داشتن غیبت از جمله مواردی هستند که منجر به اضافه خدمت می شوند. به همین دلیل بخشش اضافه خدمت از جمله مواردی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در...
  • خبر خوش سربازی

    خبر خوش سربازی + تصویب قانون جدید تسهیل خدمت 1403

    از آخرین خبر خوش سربازی متأهلین مطلع هستید؟ این روزها درباره سربازی خبر‌هایی تازه اعلام شده است که بسیاری از مشمولین از موثق بودن آن‌ مطمئن نیستند. از این‌ رو تصمیم گرفتیم در این مقاله از ایران تحصیل درباره این...
  • معافیت سربازی چشم

    معافیت سربازی چشم 1403 + مدارک و شرایط آیین نامه جدید

    معافیت سربازی چشم از جمله معافیت‌هایی است که در صورت داشتن شرایط اعلام شده از سوی سازمان نظام وظیفه به مشمولین اعطا می‌شود. برخی از بیماری‌های چشم بسته به درجه حاد بودن می‌توانند منجر به معافیت پزشکی چشم دائم یا...
تماس با مشاور