ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی

از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

مشمولین خدمت سربازی که موظف به گذراندن مدت زمان تعیین شده می باشند،می توانند ازطریق نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی مدت سربازی خود را تقلیل دهند. سامانه استعلام کسری خدمت بسیج در زمان مقرر در اختیار تمامی داوطلبانی که مایل به دریافت این کسری می باشند قرار گرفته است.

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال مطابق جدیدترین آیین نامه کسری و معافیت سال 99 محاسبه خواهد شد و موارد تاثیر گزار در میزان کسری خدمت بسیج مدت زمان عضوبت فعال و عادی در بسیج و شرکت در دوره های مختلف آمادگی همانند دوره تکمیلی می باشد.

کلیه مشمولان گرامی می توانند جهت محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و اطلاع از نحوه محاسبه کسری بسیج فعال و عادی از سراسر کشور با مرکز مشاوره نظام وظیفه به شماره های زیر تماس بگیرند.

جزئیات نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی

همانطور که می دانید سازمان بسیج در گروه های مختلف و همچنین نهادهای مختلفی داوطلبان را ثبت نام و مخل خدمت آنان را تعیین می نمایدو با توجه به تفاوت هایی که در رابطه با مدت زمان حضور کلیه ثبت نام گنندگان در این سازمان وجود دارد، نحوه نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی می تواند متفاوت باشد.

حداقل مدت کسری خدمت سرببازی که برای مشمولین خدمت سربازی در نظر گرفته شده است 45 روز می باشد که این زمان می تواند تا شش ماه نیز افزوده شود. در سامانه استعلام کسری خدمت بسیج می توانید تعداد روزهای تعیین شده شما برای خدمت سربازی را مشاهده نمایید و بر اساس آن از نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی آگاه شوید.

مشمولین عزیز توجه داشته باشند که دریافت کسری خدمت از طریق سامانه استعلام کسری خدمت بسیج  زمانی امکان پذیر خواهد بود که بسیجان عزیز بتوانند شماره مربوط به عضویت خود را دریافت نموده  باشند.در صورتی که اطلاعات شما قابل مشاهده نمی باشد با شماره های پشتیبانی 9099075307 تماس از سراسر کشور و 9099075307 (تماس از استان تهران) پاسخگویی از 8 صبح الی 12 شب حتی ایام ، تعطیل تماس حاصل نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت کارت بسیح فعال

در صورتی که مایل به دریافت کسری خدمت سربازی از طریق بسیج فعال می باشیدمی توانید با استفاده از هر یک از ستادهای بسیج که در نزذیکی محل سکونت شما وجود دارد اقدام به ثبت نام نمایید. برای ثبت نام لازم است که دو قطعه عکس 3*4 که بدون خط و خش و مهر باشد را به همراه داشته باشید.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای بسیج فعال جهت مشمول شدن نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج می‌توان به ارائه مدارک هویتی همچون کپی شناسنامه اشاره نمود. هر یک از داوطلبان لازم است علاوه بر اراده مدارک فوق فرم مربوط به عضویت بسیج را نیز که در زمان مراجعه به آنان داده می شود را تکمیل نمایند.

فرم مربوط به بسیجیان فعال با عنوان فرم طرح صالحین می باشد. این فرم نیز به هنگام مراجعه به شما اراده خواهد گردید به همین دلیل نیازمند تکمیل خواهد بود. متقاضیان عزیز توجه داشته باشند که تکمیل فرم های مربوطه به معنای دریافت کارت عضویت بسیج فعال نخواهد بود و به همین دلیل لازم است در دروره های پیش بینی شده و تعیین شده شرکت نمایید.

اقدامات لازم برای نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی

همانطور که از نام آن پیداست برای نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی بسیجیان عزیز باید حتما با ستاد به صورت مستمر در ارتباز باشند. حداقل میزان ساعات ارتباط با بسیج فعال 6 ساعت در هفته باید باشد. البته بان موضوع با توجه به هر یک از ستاد ها می تواند متفاوت باشد.

آن دسته از متفاضیانی که خدمت آموزشی سربازی را پشت سر گذاشته اند نیازی به طی نمودن آموزش مقدماتی برای این ستاد نخواهد بود. با توجه به فعالیت هایی که در بسیج صورت می پذیرد، به همین دلیل برخورداری از سلامت جسمانی و همچنین روانی برای فعالیت های در نظر گرفته شده الزامی می باشد.

شایان ذکر است که زمانی شما می توانید به دنبال نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج باشید که عضویت بسیح عادی را به مدت حداقل شش ماه داشته باشید. شرکت در حلقه های صالحین که بسیج در هر زمانی تشکیل می دهد برای تمامی داوطلبان الزامی می باشد.

از جمله شرایط در نر گرفته شده برای داوطلبانی که مایل به ثبت نام و عضویت بسیح می باشند این است که به هیچ عنوان نیابد دارای سابقه کیفری و یا همچنین سابقه عضویت در هر یک از گروه ها و همچنین فعالیت در احزاب سیاسی خاصی را داشته باشند. همچنین اعتقاد و پیروی از ولایت فقیه از جمله شروط مهم می باشد.

نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال

جهت دریافت عضویت بسیج فعال لازم است به پایگاه مقاومت بسیج فعالی که در آن ثبت نام و همچنین عضویت داشته اید مراجعه نمایید. پس از درخواست شما پرونده شما توسط نیروی انسانی بسیج مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا سوابق فعالین های مورد نظر را بررسی نمایند.

آن دسته از بسیجیانی که پرونده آنان تکمیل نمی باشد ، پرونده به ناحیه بسیج ارجاع داده می شود تا تمامی موارد مورد بررسی قرار گیرند و همینطور تمامی موارد مورد نیاز اصلاح شوند. در صورتی که چرونده شما هیچ اشکالی نداشت باشد بر اساس نحوه محاسبه کسری خدمت سربازی بسیج میزان خدمت شما محاسبه و چرونده شما به سپاه استانی ارجاع داده خواهد شد.

پس از انجام تمامی مراحل فوق و اراجاع پرونده ، بر حسب فعالیت هایی که شما داشته اید و بر اساس تقسیم بندی که برای مدت قعالیت هر یک از اعضای بسیج خواهند داشت و همچنین مدارک موجود می توانید تادیه مورد نظر را دریافت نمایید و پس از آن برای سایر اقدامات لازم اقدام نمایید.

نحوه امتیاز دهی بسیج فعال

برای دریافت دریافت کد 12 رقمی بسیج فعال و اطلاع از نحوه دریافت کد رهگیری بسیج فعال و نحوه دریافت کد بسج فعال با مرکز در ارتباط باشید.

هر یک ماه عضویت عادی: ۱ امتیاز

هر یک ماه عضویت فعال : ۲/۵ امتیاز
هر یک ماه عضویت در شورای پایگاه : ۳/۵ امتیاز
هر یک ماه عضویت در شورای حوزه : ۴ امتیاز
مثلا داوطلبی با سابقه ی ۶ سال عضویت عادی بسیج میه ۷۲ ماه و یکسال هم سابقه عضویت فعال داره یعنی ۱۲ ماه . پس امتیاز سهمیه بسیج این داوطلب ۱۰۲ میشه.

1.3/5 - (3 امتیاز)
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

نظرات

4 دیدگاه دربارهٔ «نحوه محاسبه کسری خدمت بسیج فعال و عادی»

  1. Avatar photo Gggg گفت:

    سلام وقتتون بخیر…برای گرفتن ی کارت عادی بسیج چ کارای لازم انجام بدیم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. Avatar photo مشاور ذوالنورنیا گفت:

      سلام باید از طریق پایگاه بسیج منطقه تون اقدام کنید

  2. Avatar photo رضا گفت:

    با سلام خدمت شما
    بنده طبق ضریب امتیازات؛امیتاز سهیه بسیج خودم رو محاسبه کردم که عدد ۱۷۹ بدست اومد
    ۱۰ ماه عادی بودم(۱۰ امتیاز)+34 ماه فعال بودم(۸۵ امتیاز)+۲ سال عضو شورای پایگاه بودم(۸۴ امتیاز) مجموعا ۱۷۹ امتیاز
    می خواستم بدونم چند ماه کسری شاملم میشه؟

    1. Avatar photo obeidavi obeidavi گفت:

      سلام وقت بخیر سلام وقت بخیر وضعیت شما باید دقیق تر بررسی شود لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر با مرکز مشاوره ایران تحصیل تماس حاصل فرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1403

    پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • کسری بسیج دانش آموزی چیست؟

    کسری بسیج دانش آموزی چیست؟ شرایط، میزان و مدارک

    آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای کم‌کردن مدت‌زمان خدمت مقدس سربازی خود هستید؟ یا شما هم برای کاهش خدمت سربازی هیچ سهمیه یا شرایط خاصی ندارید؟ یکی از راه‌های آسان برای کم‌کردن زمان خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت است....
  • پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح + ارگان ها | irantahsil

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مزایای بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خیلی از جوانان و مشمولان خدمت سربازی به دنبال روشی هستند تا بتوانند مهارت‌هایی یاد بگیرند. این امر از طریق پروژه کسری خدمت امکان‌پذیر است، بنابراین...
تماس با مشاور
(حتی در تعطیلات نوروز)