ایران تحصیل
مشاوره با تلفن ثابت
از سراسر کشور

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی + شرایط قانون 1403

پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی یکی از بهترین پروژه‌ها برای محصلانی به شمار می‌رود که دارای مقاطع تحصیلی بالاتر هستند. یکی از مهمترین دغدغه‌های بسیاری از جوانان بعد از اتمام دانشگاه، پیدا کردن کار متناسب با رشته آنهاست. از طرف دیگر، برای استخدام شدن در بسیاری از کارها نیز باید برگه معافیت یا کارت پایان خدمت داشته باشند. در این شرایط، بسیاری از متقاضیان می‌پرسند که چگونه می‌توان قبل از آغاز خدمت سربازی، کسری خدمت دریافت کنیم؟ آیا اصلا این کار امکان‌پذیر است؟

با استفاده از پروژه کسری خدمت می‌توان به‌راحتی به این هدف دست پیدا کرد. این پروژه موجب می‌شود که آقایان قبل از این که به عنوان مشمول خدمت سربازی در نظر گرفته شوند، بتوانند کسری خدمت دریافت کنند. میزان کسری خدمت سربازی در این پروژه تا حد خیلی زیادی به مقطع تحصیلی فرد بستگی دارد. در این مقاله از ایران تحصیل، اطلاعات کاملی درباره نحوه دریافت این نوع پروژه کسری خدمت برای خدمت سربازی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دریافت پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

ممکن است برخی از افراد علاقه‌ای به دریافت امریه سربازی نداشته باشند و یا امکان انجام این کار برای آنها وجود نداشته باشد. حتی گاهی برخی از افراد به خاطر نداشتن شرایط لازم، امکان دریافت امریه را نخواهند داشت. پروژه کسری خدمت موجب می‌شود که این‌گونه افراد بتوانند بخشی از دوره خدمت سربازی خود را به‌صورت مجزا و خارج از یگانه نیروهای مسلح به اتمام برسانند.

دریافت پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

در گذشته تنها کسانی که می‌توانستند از این نوع پروژه استفاده کنند، افرادی بودند که جزء نخبگان و یا استعدادهای درخشان بودند. این در حالی است که به‌تازگی در سال‌های اخیر، افراد دیگری نیز امکان دریافت پروژه کسری خدمت را خواهند داشت. این افراد در صورت داشتن شرایط لازم و ارائه مدارک کافی، می‌توانند خارج از یگانه نیروهای مسلح، دوره خدمت سربازی خود را به اتمام برسانند. برای گذراندن این دوره، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در دوره‌های دیگری شرکت کرده و پروژه‌های مختلف را به اتمام برسانند.

نکته بسیار مهمی که درباره دریافت و شرکت در این پروژه وجود دارد، این است که مشمول خدمت سربازی باید حداقل دو ماه آموزشی خود را گذرانده باشد. تنها در این صورت است که می‌تواند در پروژه کسری خدمت ایثارگری و هر پروژه کسری خدمت دیگری حین خدمت سربازی شرکت کند و باقی‌مانده دوره خدمت سربازی خود را در پروژه دیگری بگذراند.

دوره آموزشی فرد هم دقیقا در همان یگانی اعلام می‌شود که فرد قصد دارد در آن پروژه کسری خدمت خود را دریافت کند. همچنین طبق اخبار جدید، مصوبه کاهش خدمت سربازی مجدد در طرح جدید مجلس برای خدمت سربازی مطح شده است.

طول پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی چقدر است؟

همان طور که در ابتدای این مقاله هم به اختصار گفتیم، مدت زمان این پروژه تا حد خیلی زیادی به مقطع تحصیلی فرد بستگی دارد. به طور معمول، طول این پروژه برای افراد مختلف می‌توانند بین 2 تا 19 ماه به طول بیانجامد. در این بازه زمانی، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در پروژه‌های دیگری شرکت کرده و خارج از یگانه نیروهای مسلح مورد نظر خود، دوره سربازی خود را به اتمام برسانند.

لازم به ذکر است که شرکت در این پروژه به این معنی نیست که نیازی به گذراندن هیچ دوره‌ای ندارد و می‌تواند در بازه زمانی کوتاه‌تری کارت پایان خدمت خود را دریافت کند. این پروژه به معنی کاهش مدت خدمت سربازی نیست. در مقابل، تنها تفاوت این پروژه با شرایط معمولی این است که فرد فقط به‌صورت نظامی دوره را به اتمام نمی‌رساند و می‌تواند در پروژه‌های دیگری شرکت نماید.

طول پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

در قسمت‌های قبل هم به اختصار گفتیم که برای شرکت در این پروژه، افراد باید حتما دوره آموزشی خود را به اتمام رسانده باشند، کسانی هستند که پروژه کسری خدمت خود را از دانشگاه جامع امام حسین دریافت کردند. دلیل این موضوع هم این است که این دانشگاه وابسته به سپاه بوده و کلا کسانی که دوره آموزشی سپاه را گذرانده باشند، نیازی به گذراندن دوره آموزشی خدمت سربازی ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط کسری خدمت در مناطق غیربومی، لینک آن را باز کنید.

شرایط مورد نیاز برای شرکت در پروژه کسری خدمت

داوطلبان برای این که بتوانند در پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی شرکت کنند، باید شرایط خاصی داشته باشند. علاوه بر شرایط، به همراه داشتن برخی مدارک خاص به منظور شرکت در این پروژه اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل هم بهتر است حتما قبل از اقدام برای شرکت در این پروژه، از شرایط و مدارک مورد نیاز آن آگاهی پیدا کنید. در این قسمت، برخی از مهم‌ترین شرایط لازم برای شرکت در این پروژه را به صورت مختصر نام می‌بریم.

  • نداشتن غیبت غیر موجه در سربازی برای مشمولان: بعضی از افراد حتی اگر غیبت غیر موجه هم داشته باشند، با استفاده از برخی قوانین و ارائه مدارک خاصی می‌توانند آن را موجه کنند.
  • اقدام برای شرکت در پروژه کسری خدمت نهایتا تا یک سال بعد از فارغ التحصیلی: در صورتی که بیشتر از یک سال از فارغ‌التحصیلی مشمول گذشته باشد، امکان دریافت پروژه کسری خدمت را نخواهد داشت.
  • مناسب برای دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد یا دکترا: بر این اساس، می‌توان گفت که دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی امکان دریافت پروژه کسری خدمت را ندارند.

شرایط مورد نیاز برای شرکت در پروژه کسری خدمت

  • مناسب برای دانشجویان نخبه مقطع کارشناسی: تنها آن دسته از فارغ التحصیلان یا دانشجویان مقطع کارشناسی می‌توانند در این مقطع پروژه کسری خدمت را دریافت کنند که جزو نخبگان باشند. در این شرایط، بنیاد ملی نخبگان باید نام آنها را به عنوان نخبه تایید کرده باشد.

بر اساس موارد ذکر شده، می‌توان گفت که هم دانشجویان و هم فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی مختلف می‌توانند پروژه کسری خدمت را دریافت کنند. لازم به ذکر است که امکان دریافت پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی نیز وجود دارد. این بدان معنی است که اصلا لازم نیست در ابتدای دوره خدمت سربازی برای دریافت آن اقدام کنند.

برای آشنایی با معافیت سربازی کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

در این بخش، می‌توانید فهرستی از مهم‌ترین مدارک مورد نیاز برای شرکت در این پروژه را مشاهده کنید. در صورتی که شرایط بالا را داشته باشید و تمام مدارک را به طور کامل آماده کنید، به احتمال خیلی زیاد امکان دریافت پروژه کسری خدمت را خواهید داشت. این مدارک به شرح زیر هستند:

  • مدارک شناسایی مانند اصل شناسنامه و کارت ملی به همراه دو سری کپی از هر یک از آنها
  • کپی از آخرین مدرک تحصیلی دانشگاهی
  • چهار قطعه عکس با سایز 3 در 4
  • رزومه حداکثر به اندازه 5 صفحه به زبان فارسی

برای دریافت مشاوره سربازی کلیک کنید.

مراحل دریافت پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

داوطلبانی که بخواهند در پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی شرکت کنند، اول از همه باید به بنیاد علمی نخبگان نیروهای مسلح مراجعه کنند. بنیاد در واقع یکی از اصلی‌ترین مراکز تحقیقاتی نیروهای مسلح به شمار می‌رود. بعد از مراجعه به این بنیاد و ارائه مدارک لازم، یکی از مراکز تحت نظارت بنیاد ملی نخبگان را برای ادامه خدمت انتخاب کنند.

مراحل دریافت پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

دوره ماموریتی و تحقیقاتی این افراد می‌تواند مکان‌های مختلفی باشد و آنها می‌توانند متناسب با طرح خود، مکانی را انتخاب نمایند. این پروژه‌ها بسیار ساده بوده و تقریبا همه مشمولان خدمت سربازی می‌توانند از پس آنها بر بیایند. به منظور دریافت پروژه کسری خدمت سربازی، مشمولان باید حتما هر سه ماه یک بار گزارش کاملی از نحوه عملکرد خود بدهند. علاوه بر این که شرکت در جلسات دفاعی پایان هر ماه نیز ضروری است که استاد راهنما و داوران نیز در آن حضور دارند.

این فرایند برای افرادی مناسب است که کسری خدمت بیشتر از 6 ماه برای آنها در نظر گرفته شده است. در صورتی که فردی کسری خدمت کمتر از این بازه زمانی داشته باشد، باید بعد از اتمام پروژه، در یک جلسه دفاع شرکت کند. این جلسه دفاع با حضور داور برگزار می‌شود و چند دقیقه به طول می‌انجامد.

برای آشنایی با کسری خدمت کلیک کنید.

چه سازمان‌هایی پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی را ارائه می‌دهند؟

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، مشمولان خدمت سربازی می‌توانند در یکی از سازمان‌های ارائه‌دهنده این پروژه مراجعه کنند. به این منظور، سازمان‌های متعددی وجود دارند که از مشمولان در مقاطع تحصیلی مختلف دعوت به عمل می‌آورند. تمام این پروژه‌ها تحت نظارت سازمان و بنیاد ملی نخبگان فعالیت می‌کنند. سازمان‌های پروژه کسری خدمت می‌توانند مواردی مانند دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و سایر موارد این چنینی باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره لیست سازمان های ارائه پروژه کسری خدمت در سال، روی لینک آن ضربه بزنید.


 

خلاصه مقاله پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی

در این مقاله از ایران تحصیل، اطلاعات کاملی درباره نحوه دریافت پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم. همان طور که گفته شد، دانشجویان و فارغ التحصیلان مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا امکان دریافت این پروژه را دارند. همچنین اگر دانشجویان یا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی بخواهند در این پروژه شرکت کنند، باید از طرف بنیاد ملی نخبگان تاییدیه دریافت نمایند. مشمولان خدمت سربازی می‌توانند با تماس با کارشناسان ایران تحصیل، از شرایط خود برای دریافت این پروژه بهتر آگاه شوند.

برای دانلود pdf این مقاله، روی این لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید
از 8 صبح تا 12 شب حتی در ایام تعطیل

سوالی دارید؟ با ما تماس بگیرید

تماس از سراسر کشور از طریق تلفن ثابت:

۹۰۹ ۹۰۷ ۵۳۰۷

مشاوران متخصص ما آماده راهنمایی کردن شما هستند

در صورت عدم دسترسی به تلفن ثابت و استفاده از کد تخفیف کلیک کنید

آیا پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی باعث کاهش دوره خدمت می‌شود؟

با دریافت پروژه کسری خدمت، مدت زمان دوره سربازی کاهش پیدا نمی‌کند؛ بلکه افراد می‌توانند به جای شرکت در دوره‌های یگان، در اماکن و مراکز تحقیقاتی دیگری شرکت کنند.

مدت زمان دوره پروژه کسری خدمت چقدر است؟

طول دوره پروژه کسری خدمت حین خدمت سربازی می‌تواند بر اساس مقطع تحصیلی فرد متفاوت باشد. اما به طور کلی، این بازه زمانی بین 2 تا 9 ماه متغیر است.

آیا فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی نیز می‌توانند پروژه کسری خدمت را دریافت کنند؟

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی تنها زمانی می‌توانند در این پروژه شرکت کنند که از طرف بنیاد ملی نخبگان، تاییدیه داشته باشند.

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

  • تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور

    تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور + آیین نامه 1403 | irantahsil

    مدیر اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که قرار است تسهیلات جدید برای مشمولان خارج کشور در نظر گرفته شود. بنابر گفته‌های سردار موسی کمالی، تصمیمات جدیدی درباره رفت و آمد و تردد مشمولان غایب خارج...
  • تردد مشمولان خارج از کشور

    تردد مشمولان خارج از کشور + شرایط قانون 1403

    تردد مشمولان خارج از کشور به چه صورت است؟ ممکن است خیلی از مشمولان به خاطر دلایل مختلف از کشور خارج شده و در زمان تعیین شده به کشور برنگردند. در این شرایط، بر اساس چه قانونی با آنها برخورد...
  • کسری بسیج دانش آموزی چیست؟

    کسری بسیج دانش آموزی چیست؟ شرایط، میزان و مدارک

    آیا شما هم به دنبال راه‌هایی برای کم‌کردن مدت‌زمان خدمت مقدس سربازی خود هستید؟ یا شما هم برای کاهش خدمت سربازی هیچ سهمیه یا شرایط خاصی ندارید؟ یکی از راه‌های آسان برای کم‌کردن زمان خدمت سربازی گرفتن کسری خدمت است....
  • پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح + ارگان ها | irantahsil

    پروژه کسری خدمت بنیاد نخبگان نیروهای مسلح مزایای بسیار زیادی دارد. از طرف دیگر، خیلی از جوانان و مشمولان خدمت سربازی به دنبال روشی هستند تا بتوانند مهارت‌هایی یاد بگیرند. این امر از طریق پروژه کسری خدمت امکان‌پذیر است، بنابراین...
تماس با مشاور